Tujina

FOTO in VIDEO: V domu Adama Lanze, človeka, ki je ubil 20 otrok, šest odraslih in lastno mamo

Newtown, 28. 12. 2013 07.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ameriški policisti so v javnost dali na tisoče dokumentov iz preiskave streljanja na šoli Sandy Hook. Med drugim tudi posnetke in fotografije iz doma strelca Adama Lanze. Ta je imel obsesivno-kompulzivno motnjo, iz tira pa ga je lahko vrgla že malenkost.

Decembra lani je 20-letni Adam Lanza najprej ubil svojo mamo Nancy, nato pa odkorakal v šolo Sandy Hook, kjer je začel streljati na otroke. Na šoli je ubil 20 otrok in šest odraslih, nato pa sodil samemu sebi. Dobro leto po streljanju je ameriška policija javno objavila na tisoče dokumentov iz preiskave streljanja.

Med drugim je policija objavila posnetke doma Lanze in šole Sandy Hook po streljanju, poročilo pa razkriva tudi nekatere podrobnosti iz družinskega dogajanja v času pred streljanjem. Le dva tedna pred streljanjem je Nancy Lanza svojemu prijatelju povedala, da njen sin postaja vse bolj potrt in da ga je izpad elektrike med orkanom Sandy popolnoma vrgel iz tira. Bivši fant Lanzove mame pa je povedal, da je Nancy ravno za teden, ko se je zgodil strelski pohod, načrtovala izlet v London, a ga je nato zaradi težav doma odpovedala. Prav tako je Nancy dva tedna pred strelskim pohodom prijatelju poslala sporočilo, v katerem je zapisala, da se je Adam udaril v glavo in da se "ukvarjata s krvjo".

Neimenovana medicinska sestra je policistom povedala, da se je z Lanzo pogovarjala štirikrat v letih 2006 in 2007 ter da so mu zdravniki postavili diagnozo obsesivno-kompulzivne motnje. Po njenih besedah je bil Lanza "čustveno paraliziran" in tako obseden, da si je denimo nogavice zamenjal kar 20-krat na dan.

Ena od Lanzovih nekdanjih učiteljic je preiskovalcem razložila, da je tudi sama imela težave z njim. Starši z učitelji niso bili odkriti glede Lanzovih psiholoških težav. Ko je učencem dala nalogo, povezano s kreativnim pisanjem, je od Lanze nazaj dobila odziv, v katerem je bilo jasno videti, da je obseden z bojevanjem, uničenjem in vojno. Učiteljica je stopnjo nasilja označila za zaskrbljujočo.

Med dokumenti so tudi opisi policijskih postopkov po streljanju. Med izredno bolečimi izkušnjami za policiste je bil trenutek, ko so vstopili v stranišče šole in na kupu našli 15 večinoma otroških trupel. Prav tako so bili izredno previdni, ko so se pogovarjali z otroci, ki so strelski pohod preživeli. Z otroci so se pogovarjali le na prošnjo staršev in vsakemu od njih podarili knjigo Zgodila se je grozna stvar, s katero naj bi otroci lažje prebrodili travmatično izkušnjo.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (70)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bruhalnica24
28. 12. 2013 14.28
-7
Sandy hook hoax.... Bila je vaja, vsi živijo naprej.... malo poguuglat...
samsung007
28. 12. 2013 19.46
-1
Ni bila vaja, ampak skrbno načrtovan nateg... nihče ni umrl tisti dan na tej šoli. Isto kot napad na dvojčka itd. Kdor je vsaj en posnetek videl na youtubu, o tej prevari, mu je vse jasno.
lolipoly
29. 12. 2013 04.15
+0
lolipoly
29. 12. 2013 08.27
-1
To povej strasem, ki so za bozic pokopali svoje otroke, In sedaj bodo solo zrusili in postavili spomenik vsem zrtvam !
Jebi se vlada
28. 12. 2013 13.23
+11
ta bi moral našo vlado potolčt
draghci
28. 12. 2013 11.52
+15
Sandy Hook se itak ni zgodil, tako kot Boston pa še kaj drugega. Hoax na kvadrat, vi pa verjemte kar čte
Miki777--
28. 12. 2013 17.54
+1
Že ko vidim te slike tega otroka, oblečenega v metke in obdanega s puškami, me zmrazi... seveda da verjamem tem bolnikom (američanom)
Castro*
28. 12. 2013 11.52
+9
mislim da je vse jasno. a komu ni?
mackon08
28. 12. 2013 11.35
+4
Ogromni krivde je na materi, kakorkoli vzamemo če ne bi imel toliko orožja že od malega se v takšni meri to ne bi zgodilo.
bobo11 1
28. 12. 2013 12.57
+1
Točno tako. Otrok nebi imel veselja do orožja in z njim nebi znal rokovati.
vrzwta1
28. 12. 2013 11.14
+15
vsebina članka, tako kot večina drugih ki prihajajo iz amerike, z drugimi besedami: bla bla bla
Ramzess
28. 12. 2013 11.22
+2
Ja, klasična žrtev (dežurni krivec) za tako sceno, ne storilec.
Našvasan_zob
28. 12. 2013 11.02
+9
Ni problem v orožju ampak o degenerirani ameriški družbi... več kot 50% folka je na tabletah antidepresivih, ker tako forsirajo farmacevtski lobiji.. Zdravniki so kupljeni s strani korporacij, da predpisujejo te psihoakrivne učinkovine... Z ljudmi, ki trpijo za problemi se nihče ne pogovarja, samo na tablete se jih da.. Težava eskalira.. in zgodi se morilski pohod... Če nebi bilo orožja bi se tak folk pač poslužil noža, mačete, avtomobila... itd..
atija
28. 12. 2013 15.41
+4
Samo vprašanje časa je, kdaj se bo kaj podobnega zgodilo v Sloveniji. Kar poglejte kako se znajo igrati naši otroci, kako preživljajo prosti čas? Otroci so vse bolj računalniški, televizijski in zrobotirani. V šoli pa je zaposlenih vse več mobilnih specialnih pedagogov, ki mešajo zrak s tem, da iščejo otroke s posebnimi potrebami. Če jih ni, jih naredijo za take. V naši mladosti ni bilo otrok s posebnimi potrebami v šoli. Bili smo vsi enaki, eni smo znali več, drugi manj. Če je bil kdo zares moten, je obiskoval takoimenovano posebno šolo. Nihče od otrok ni nikoli doživljal travme, če je dobil slabo oceno, danes pa prigrmijo zaščitniški starši v šolo in skoraj tožijo učitelja, ker njihov otrok doživlja šolo kot travmo, ker je dobil slabo oceno. Pa se vprašajmo, če res ni samo vprašanje časa, ko nas bodo desetletniki postrelili v blagovnici ali na šoli.
Blansi
28. 12. 2013 16.55
-2
Pozdravljen Atija :) Rada bi te malo popravila oz. ti odprla nov pogled na specialne in rehabilitacijske pedagoge. Pojem posebne potrebe je izjemno širok, v tem primeru (v rednih oblikah izobraževanja) uporabljamo ožji termin "primanjkljaji na posameznih področjih učenja". V skladu z napredkom nevroznanosti v zadnjih desetletjih bolje razumemo kognitivne procese in poskušamo delovati tako, da omogočimo otroku maksimalno holistično podporo. Učenci, ki imajo PPPU so vsaj povprečno (če ne nadpovprečno!) inteligentni in ne potrebujejo usmeritve v programe z nižjim izobrazbenim standardom. Imajo pa ti učenci primanjkljaj, ki jih ovira pri rednem izobraževanju (npr. bralno -napisovalne težave). Pomisli na Alberta Einstaina, Edinsona...ali so to bili ljudje za v "posebne šole"? :) Prav tako je danes zaradi napredka medicine vse več otrok, ki imajo rizičen porod ipd. Prenatalni, perinatalni in postnatalni zapleti se pa lahko poznajo pri določenih kognitivnih sposobnostih. Skratka, dovolila sem si te/Vas popraviti, ker imajo mediji velik vpliv na ozaveščenost ljudi in ne želimo si, da bi širili napačne informacije.
Helebarda
28. 12. 2013 17.31
+3
Blansi...to je malo paradoksalen stavek: "Prav tako je danes zaradi napredka medicine vse več otrok, ki imajo rizičen porod" ipd. .....daj, pojasni to, ker me res zanima, kaj si dejansko mislila.
atija
28. 12. 2013 23.48
+4
Predvidevam Blansi, da ste ena izmed mobilnih specialnih pedagogov, da tako učeno zagovarjate svoja stališča, kjer kar ne manjka strokovnih izrazov. S takšnimi strokovnimi tujkami se običajno zasipa tudi neuke starše, ki potem klonejo in podpišejo izjave o usmerjanju. Na veliko žalost se neredko uporablja tudi ritalin, da dosežemo, da je otrok v šoli umirjen. Kaj je ritalin si pa lahko prebetere na intrenetnih straneh.In če me prav razumete govorim o tem, da strokovnjaki z napačnimi prijemi privedejo otroka v tako stanje, da nam lahko postane nevaren. O strokovnosti pa ne bi, ker si želim da me razumejo vsi. Pa nič bat, sem strokovno usposobljen pedagoški kader.
Našvasan_zob
28. 12. 2013 10.38
+44
Kdaj bomo pa dobili posnetke kako "letalo" prileti v Pentagon? hehe
s6t6n6s
28. 12. 2013 11.15
+6
ja,tko k posnetki k se je wtc sam od sebe podru oz zaradi ognja k je tok casa goreu in tist k to vrjame nej si sus u glavo pusti
s6t6n6s
28. 12. 2013 10.30
+3
toooo amerika,se pramu je tega tm--a jim lohka se kako pomagamo
proofreader
28. 12. 2013 10.15
+58
Kaj se plete v glavi novinarja, ki ta članek v prazničnem času objavi na naslovnici slovenskega medija?
lennchma
28. 12. 2013 10.39
+38
POP TV je v lasti ameriške TV korporacije. To v bistvu pove vse.
wolfterier
28. 12. 2013 10.53
+24
Ali so novinarji tudi njihova last,najbrž ja...
Našvasan_zob
28. 12. 2013 10.54
+16
Vedno bolj dosegajo kontra efekt... Dejansko nam večini dol visi kaj se dogaja z Ameriko oz. jim nič ne verjamemo več, saj se redno izkaže da lažejo in zavajajo...
lennchma
28. 12. 2013 11.54
+4
Ampak še vedno z manipulacijami poskušajo, da bi zavedli svet.
Kane
28. 12. 2013 10.14
+18
Ta Adam je imel problem, ki ga je psihično utrujal že od otroštva. Že knjige povejo veliko...vse kar je bral je bral z razlogom...iskal je pomoč...iskal je nekoga, ki bi ga razumel...vendar so ga vsi zaničevali. Izbral je napačen način...in ker je on sam trpel je hotel, da trpijo tudi drugi. Sam ni imel toliko poguma, da naredi samomor in da ubije samo sebe, ampak je s seboj vzel še veliko drugih. Žalostno.
Entropy
28. 12. 2013 09.28
+36
Sandy Hook streljanje in ogorčene reakcije so vse na bazi strahu. Ti so bili zmanipulirani z Obamo in z mainstream mediji na čelu,da spodbudijo nerazumen odziv na dogodek, kateri ne predstavlja praktično nobene nevarnosti za ameriško ljudstvo. Kako to? Za začetek 116.000% več Američanov vsako leto umre v prometnih nesrečah,kot pa so bili ubiti pri streljanju v Sandy Hook šoli. Veliko bolj verjetno je,da vas ubije jelen na cesti,kot pa psihopatični množični morilec. In še veliko PREJ je verjetnost da vas ubije lasten zdravnik,kot pa pištola. Neverjetnih 784,000 Američanov je ubitih vsako leto od svojega zdravnika. Približno četrtina vseh Američanov je čustveno zmanipulirana z čaščenjem lažnega preroka: Barack Obame, enega največjih svetovnih množičnih morilcev otrok,kateri pravkar podpisuje še en neoborožen brezpilotni napad(DRONE)na nedolžne otroke v Libiji,Pakistanu,Afganistanu in kmalu Siriji in Iranu.Vi teh otrok ne vidite na televiziji in Obama ni potočil niti ene solze zanje.Oni so "NEVIDNI"otroci sveta katerih smrt ni važna ZDA medijem, ki praznujejo množično nasilje in smrtonosne vojne." To,je vse taktika PROBLEM-REAKCIJA-REŠITEV-da se razoroži Ameriško ljudstvo, ne morejo se spopasti z 300 milijoni razjarjenih oboroženih državljanov,ko bo poknilo zaradi situacije v kateri so,vseh LAŽI/PREVAR...in vsak dan imajo manj pravic(postaja policijska država/je že) Zakaj mislite,da Japonci niso kopensko napadli Amerike?Ker so vedli,da so skoraj vsi državljani oboroženi/prevelik zalogaj!
lennchma
28. 12. 2013 10.40
+7
Res je. Podpišem se vsakič, ko se napiše metoda PROBLEM-REAKCIJA-REŠITEV.
speeddragon
28. 12. 2013 10.41
-4
Po tej logiki je orožje dobrodošla stvar. Statistike pa vsak po svoje interpretira in jih prikazuje tako da njemu koristijo. V glavnem orožje več ne sodi v civilizirano družbo in ravno zaradi tega , ker skoraj vsi Američani imajo kak kos orožja, jih jaz tja ne smatram.
Našvasan_zob
28. 12. 2013 10.57
+4
Definiraj besedo orožje... Pri nas se pretežno štihamo, a je zdej plan prepovedat nože in vilice?...
lennchma
28. 12. 2013 11.55
+1
Orožje je lahko tudi malo večja drevesna veja, ki jo ušpičiš, dežnik, svinčnik, šestilo, steklenica, uuhh,... marsikaj
fiftgear
28. 12. 2013 11.58
+0
s temi navideznimi teorijami zarote so vam tako oprali možgane, da niste več sposobni sami razmišljati
oblikovana realnost
28. 12. 2013 09.18
+44
Take članke bi morali prepovedati, tudi kakršne koli objave ob takih dogodkih. Taki članki in prenosi dogodkov so tovarne idej za idiote. Potem pa še ta sprehod po morilčevi sobi kot da gre za mtv cribs zvezdnikov. Po Columbine so mediji morilca spremenili v "zvezdnika" in sedaj se vzorec ponavlja. Prej tega ni bilo v takem obsegu, se mi zdi.
Našvasan_zob
28. 12. 2013 10.59
+10
Loh gremo na turo po bajti morilca, ampak šolo kjer se je KAO zgodil zločin so pa TAKOJ podrli :))))) PS: Še 1x sprašujem, zakaj so pogodbeniki, ki so rušili šolo morali podpisati pogodbo o molčečnosti ???? Kaj skrivajo pred nami ???
Budjola
28. 12. 2013 09.15
+7
Ljudje se strelajo, kaj češ. dejmo jim čim več pušk v zda poslat, bo drugot prej mir. Blo bolš če bi pohal.
Red_October
28. 12. 2013 09.14
+33
Od otroka, ki je že od malih nog obkrožen s takšnim arzenalom, kot ga ne premore slovenska vojska, niso mogli pričakovati nič drugega kot masaker. To je pač Amerika...
dr.dare
28. 12. 2013 09.21
-15
KomentatorPolde
28. 12. 2013 09.29
+10
@dr - ti doktor misliš, da se ne bi pobijali med seboj v slo, če bi bila podobna zakonodaja. Pišeš nebuloze, ker vsak ve, da mora orožje biti v roki nekoga. In ne pogovarjamo se o pištolah, ki same streljajo, ampak o ljudeh, ki imajo razmetano podstrešje.
dr.dare
28. 12. 2013 09.33
-8
V roku 15 minut lahko v vsakem mestu v slo kupiš orožje! Ne rabiš nobene zakonodaje!!
KomentatorPolde
28. 12. 2013 09.40
+8
malo se spomni staršev ubitih otrok in nehaj nakladat. Ko boš imel svoje otroke (če), boš mnenje spremenil. Ni hujšega na svetu, kot da pokoplješ svojega otroka. In na to bi morali misliti vsi.
dr.dare
28. 12. 2013 09.42
+4
Imam tri otroke, vem da imajo veliko večjo šanso da jih strela ubije kot pa kdo z orožjem!
lennchma
28. 12. 2013 11.57
+1
KomentatorPolde: vse skupaj je zaigrano. Isto kot bombni napad na bostonskem maratonu.
KomentatorPolde
28. 12. 2013 09.13
+14
Dokler lahko kupiš puško in naboje enako, kot žemljo, bo tako. Samo vprašanje časa je, kdaj se bo nekje spet pojavil kakšen Lanza.
dr.dare
28. 12. 2013 09.21
-1
KomentatorPolde
28. 12. 2013 09.24
+4
to pomeni, da ni potrebe, da je v posesti neuravnovešenih. Vsi se zgovarjajo na samoobrambo in to je edini razlog, ki ga navedejo. In ne me prepričevat, da rabi puško pa cel kup nabojev, da bo v gozdu streljal za zabavo.
dr.dare
28. 12. 2013 10.00
-1
Koliko umorov je v slo z orožjem in koliko z hladnim orožjem? Zakaj je ta komentar neprimeren in se briše?
wolfterier
28. 12. 2013 10.58
+4
Koliko orožja imajo slovenski lovci,ki streljajo živali za zabavo...pa seveda za v skrinjo.
?ikitita
28. 12. 2013 09.10
+7
Prvi in veliki korak bodo naredili ko bodo g.n.i.l.i ameri prepovedali prodajo orožja
lennchma
28. 12. 2013 10.42
+5
Saj to je ravno njihova namera - razorožiti prebivalstvo, poslati vojsko na ulice, uvesti vojno pravo in vladati.
fiftgear
28. 12. 2013 12.02
+0
jao kakšne neumnosti pišeš uprising dej se malo zamisli
eosss.slo
28. 12. 2013 09.03
+1
Obstaja kar precej dokazov, da je tole streljanje zrežirano in se sploh ni zgodilo, tule je precej dobro razdelano vse skupaj http://bit.ly/1cHmA9d
CrushLow
28. 12. 2013 09.06
-6
je zgodilo ... samo je bil nekdo drug v igri .... nazalost so pa obdolzil tega reveza
KomentatorPolde
28. 12. 2013 09.15
+1
Phoenix123
28. 12. 2013 09.18
+5
Zal, a se mi zdi da imate v Sloveniji vi svoje Adame Lanze...
Elias47
28. 12. 2013 08.52
+31
Nenehno ponavljanje laži, še ne pomeni, da bodo laži zato postale resnica, laž na laž pelje v vedno bolj zakomplicirano laž, kar nas nazadnje privede do tega, da se ujamemo v lastno past, se zagovorimo in laž postane očitna! Adam Lanza je umrl en dan pred tem "napadom", njegova mama je (še vedno) agentka CIA-e. Sandy Hook "masacre" never happened! YouT - Sandy Hook Hoax" . Kako vemo, kdaj gre za laž in prevaro; ko to laž mediji (in politiki) nenehno ponavljajo, da bi ljudje laž sprejeli kot resnico... Šolo so porušili le zato, da prikrijejo, da je vse skupaj bila le prevara... s podobnim razlogom so zrušili tudi WTC - da prikrijejo resnico. Cilj te Sany Hook prevare je doseči prepoved orožje v ZDA, legalizirati vgradnjo mikročipov v ZDA in uvesti anti-kristov - Vatikansko Zionistično Masonski Genocidni Fašistični Suženjski Nov Svetovni Red v ZDA... Ja, FBI bi pa res predstavil dokaze v medijih....."Dokazi" my rt!!
korencek3
28. 12. 2013 09.09
-2
Hard1234
28. 12. 2013 09.12
-4
Ti pa maš probleme u lajfu vidm .... kr ene teorije zarote kuje haha spranc
Jamac
28. 12. 2013 09.24
+11
Tudi jaz sem bral, da naj bi bili vsi umorjeni z dolgocevnim orožjem, medtem ko so pri Lanzi našli le pištolo. Nekaj sto metrov v gozdu ob šoli so aretirali moškega, oblečenega v vojaško kamuflažno opremo in puško. Vse posneto na youtubu... Daleč od šole pa stojita dva rešilca, ki sta ugasnjena in nekaj policistov, ki se mirno sprehaja. Zgleda kot priprava scene za film. Potem so tu še prav smešni odzivi 'umorjenih' otrok, ki se smehljajo in šalijo pred kamerami, ko mislijo da še ne snemajo.
Mejduš
28. 12. 2013 08.44
-3
Saj se bi v sloveniji isto dogajalo če bi zlahkoto lahko prišli do orožja,krivo je zakonu zakaj ga ne spremenijo je pa mogoče preveč zakoreninilo.
dr.dare
28. 12. 2013 10.06
+2
Pa ja da.. ker črni trg po zakonih menda dela...
wolfterier
28. 12. 2013 11.00
+1