Tujina

Renzi na prošnjo Mattarelle odložil odstop do sprejema proračuna v parlamentu

Rim, 05. 12. 2016 00.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
S.S./STA/U.Z./K.H.
Komentarji
124

Italijanski premier Matteo Renzi je na prošnjo predsednika države Sergia Mattarelle odložil odstop do sprejema proračuna v parlamentu, so sporočili po drugem današnjem srečanju Renzija in Mattarelle iz predsednikovega urada.Tako je pričakovati, da bo odstopil konec tedna.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Odločitev
    02:09
    Iz SVETA: Odločitev
  • Iz 24UR: Politična slika Evrope
    02:08
    Iz 24UR: Politična slika Evrope
Italijanski premier v odstopu Matteo Renzi se je zvečer znova sestal s predsednikom Mattarello.
Italijanski premier v odstopu Matteo Renzi se je zvečer znova sestal s predsednikom Mattarello. FOTO: AP

Italijanski premier Matteo Renzi, ki je po neuspehu na referendumu o reformi ustave, napovedal svoj odstop, se je zvečer srečal s predsednikom države Sergiom Mattarello, potem ko se je udeležil predvidoma zadnje seje svoje vlade.

Pred tem je po porazu na nedeljskem referendumu o reformi ustave napovedal, da bo predsedniku danes ponudil svoj odstop. Italijani so namreč na referendumu odločali tudi o usodi premierja Renzija, saj je v primeru zavrnitve reforme napovedal svoj odstop.

Na nedeljskem referendumu v Italiji je za ustavne reforme, ki jih je zagovarjal premier Renzi, glasovalo 40,9 odstotka volivcev, proti pa jih je bilo 59,1 odstotka, kažejo dokončni izidi glasovanja.

Referenduma se je po podatkih, ki jih objavlja italijanska tiskovna agencija Ansa, udeležilo 65 odstotkov volivcev.

Premier Renzi je zaradi poraza že ponoči napovedal odstop. "Moja vladna izkušnja se tukaj končuje," je dejal na novinarski konferenci in priznal, da so nasprotniki sprememb dosegli izjemno jasno zmago. 

Popoldne je Renzi na Twitterju zapisal, da je za njim težkih 1000 dni in da se zahvaljuje vsem.

Italijanski predsednik po zavrnitvi ustavnih reform poziva k ohranitvi miru

Renzi se je sicer že opoldne sešel s predsednikom države Sergiom Mattarello. Ta je po pogovoru, ki je trajal eno uro, pozval k ohranitvi miru.

"Italija je velika država z veliko pozitivne energije. In zato je nujno, da ohranimo politično klimo miru in medsebojnega zaupanja," je po srečanju dejal Mattarella.

Predsednik je še dejal, da je bila visoka udeležba na nedeljskem referendumu znak "močne demokracije", institucije pa morajo zdaj spoštovati roke.

Kdo bo nasledil Renzija?

Mattarella bo moral odstop sprejeti, obenem pa mandat za sestavo vlade poveriti komu drugemu. Kot možna kandidata se omenjata finančni minister Pier Carlo Padoan in predsednik senata Pietro Grasso. Padoan se zaradi razmer doma danes ne bo udeležil zasedanja evroskupine v Bruslju.

Če poskus oblikovanja nove vlade ne bo uspešen, bo moral predsednik razpisati predčasne volitve, h katerim pozivajo predstavniki desničarske Severne lige in populističnega gibanja Pet zvezd. Redne volitve v Italiji bi morale biti do marca 2018.

Po najbolj verjetnem scenariju, ki ga omenjajo italijanski mediji, bo Italijo do volitev vodila prehodna vlada, v tem času pa bi sprejeli spremembe volilne zakonodaje.

Zanje si prizadevata tako Renzijeva Demokratska stranka kot opozicijska Naprej Italija nekdanjega premierja Silvia Berlusconija.

Potem, ko italijanski volivci na referendumu niso podprli reforme ustave, je italijanski premier Matteo Renzi napovedal odstop s položaja.
Potem, ko italijanski volivci na referendumu niso podprli reforme ustave, je italijanski premier Matteo Renzi napovedal odstop s položaja. FOTO: AP

'Na volitve smo pripravljeni v vsakem trenutku'

Vodja desne Severne lige Matteo Salvini pa je že pozval k takojšnjim volitvam. "Na volitve smo pripravljeni v katerem koli trenutku, kar najhitreje, ne glede na volilni zakon," je dejal in dodal, da si Italija v tem trenutku ne more privoščiti razprave o novem volilnem zakonu.

Tudi vodja populističnega gibanja Pet zvezd Beppe Grillo je zahteval takojšnje volitve. "Italijani morajo kar najhitreje na volišča, najhitreje bo z obstoječim zakonom, Italicumom," je zapisal na svojem blogu.

Na dogajanje v Italiji so se najprej odzvale azijske borze. Delniški indeks Nikkei je v Tokiu začel današnje trgovanje pri 18.349,92 točke, kar je 0,41 odstotka oziroma 76,16 točke nižje kot v petek. Evro je nemudoma po Renzijevem odstopu padel s petkove vrednosti 1,0664 dolarja na 1,0508 dolarja, kar je bila najnižja vrednost od marca 2015, vendar pa je kmalu okreval na 1,0554 dolarja. Da zavrnitev ustavne reforme na referendumu ne bo sprožila nove krize v območju evra, pa ocenjujejo finančni ministri evrskih držav. Poudarjajo, da je šlo pri italijanskem referendumu za notranjepolitična vprašanja, ne za Evropo ali položaj Italije v Evropi.

V skladu z lani sprejetim novim volilnim zakonom, poimenovanim Italicum, bi stranka, ki bi na volitvah članov poslanske zbornice dobila več kot 40 odstotkov glasov v prvem krogu, dobila avtomatično 54 odstotkov vseh sedežev, oz. večinski bonus v primeru zmage v drugem krogu.

Renzi je pred referendumom obljubljal, da bo v primeru sprejetja ustavnih reform zakon omilil, tako da ena stranka ne bi mogla dobiti večine v parlamentu, ne da bi dobila pomemben delež na volitvah.

Zakona v praksi še niso uporabili, je pa tudi predmet presoje ustavnega sodišča. Poleg tega se bonus nanaša samo na poslansko zbornico, ne pa tudi na senat, ki bo s propadom ustavne reforme obdržal vsa obstoječa pooblastila, kar pomeni, da bi utegnilo biti vladanje praktično nemogoče.

Iz sveta izrazi obžalovanja zaradi Renzijevega odstopa

Nemška kanclerka Angela Merkel je danes izrazila obžalovanje zaradi napovedanega odstopa italijanskega premierja Mattea Renzija, s katerim sta, kot je poudarila, zelo dobro sodelovala. Iz Kremlja pa so sporočili, da je Renzi spodbujal aktiven dialog med državama.

Kot je dejal tiskovni predstavnik nemške kanclerke Steffen Seibert, sta Merklova in Renzi zelo dobro sodelovala, Nemčija pa je podpirala njegovo reformno usmeritev. Obenem pa, kot je dejal, v Berlinu spoštujejo demokratično odločitev italijanskega naroda in bodo tudi naslednji italijanski vladi ponudili partnerstvo in sodelovanje.

Nemški zunanji minister Frank-Walter Steinmeier je medtem izrazil zaskrbljenost zaradi možnosti vladne krize v Italiji. "Rezultate v Italiji spremljamo z zaskrbljenostjo," je v okviru obiska Grčije v televizijskem pogovoru z grškim premierjem Aleksisom Ciprasom povedal Steinmeier. "Menim, da je Renzi naredil pravo stvar, nujno stvar, a volivci ga niso podprli," je pripomnil. "Seveda ne gre za krizo v državi, gre pa za vladno krizo, ki jo je treba rešiti (...), to ni pozitivno sporočilo Evropi v že tako težkih časih," je še dodal.

Francoski predsednik Francois Hollande je dejal, da spoštuje Renzijevo odločitev, hkrati pa je izrazil upanje, da bo Italija uspela sama premagati krizo.

Tiskovni predstavnik Kremlja Dmitrij Peskov pa je dejal, da je bila Renzijeva vloga v italijansko-ruskih odnosih tudi v težkem obdobju zadnjih let zelo pomembna, spodbujal je aktiven in konstruktiven dialog na najvišji ravni. Glede ustavnih reform, ki so jih Italijani na nedeljskem referendumu zavrnili, pa je Peskov dejal, da gre za povsem italijansko notranjo zadevo, zato je nima pravice komentirati.

Generalni sekretar Nata Jens Stoltenberg je prav tako dejal, da je izid referenduma, ki je del demokratičnega procesa, odločitev Italijanov. Dodal je, da referendum nikakor ne bo spremenil položaja Italije v Natu. Poudaril je še, da je cenil sodelovanje z Renzijem pri soočanju z izzivi z juga in vzhoda.

Iz sveta prihajajo številni izrazi obžalovanja zaradi Renzijega odstopa, medtem ko so evroskeptiki zadovoljni.
Iz sveta prihajajo številni izrazi obžalovanja zaradi Renzijega odstopa, medtem ko so evroskeptiki zadovoljni. FOTO: AP

Evroskeptiki zadovoljni z napovedjo Renzija o odstopu

Britanski evroskeptik Nigel Farage, ki je vodil kampanjo za brexit, meni, da je bil referendum "bolj namenjen evru, kot pa ustavnim spremembam". Marine Le Pen iz francoske skrajno desne Nacionalne fronte pa je vodji italijanske desne Severne lige Matteu Salviniju, ki je reformi nasprotoval, in Italijanom "čestitala za zmago".

Nemška stranka Alternativa za Nemčijo (AfD) italijanski glas proti reformam razume kot temeljno kritiko političnega razreda. Jasen rezultat referenduma kaže očitno nezadovoljstvo državljanov s svojo državo, je menila Alice Weidel iz AfD. Vzrok za to nezadovoljstvo gre po njenem mnenju iskati predvsem v propadli Renzijevi gospodarski politiki. Obenem je dodala, da so več let trajajoče gospodarske krize nekoč močan srednji sloj pogoltnile. Krivdo nosi po njenem mnenju predvsem Evropska centralna banka (ECB) z njeno "katastrofalno denarno politiko". Italija mora le izstopiti iz evroobmočja, je še menila Weidlova.

Kaj so volivci zavrnili?

Ustavna reforma, ki so jo volivci zavrnili, je med drugim predvidevala drastično omejitev pristojnosti zgornjega doma parlamenta, senata, kot tudi njegovo zmanjšanje. Poslanci tako ne bi mogli več tako enostavno rušiti vlad in blokirati sprejema zakonov. Omejila bi tudi pristojnosti deželnih vlad, ki se zdaj pogosto prekrivajo s pristojnostmi vlade.

Renzi je vse do konca vztrajal, da gre pri reformi za zgodovinsko priložnost za modernizacijo Italije, saj bi z njo dosegli večjo politično stabilnost v državi, ki je imela v 70 letih 63 vlad.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (124)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

omega _v6
05. 12. 2016 21.22
+8
Zadnji čas,da ga je narod odslovil!! Takšen predsednik,ki uvozi na leto 200 000 migrantov na ramena lastnih državljanov si ne zasluži biti na čelu države!!
trumpet2018
06. 12. 2016 08.41
+1
Animal_Pump
05. 12. 2016 16.47
+13
Važno, da je največji tihotapec ljudi odstopil.
batom@pinkponk.com
05. 12. 2016 16.09
+1
Miru? A grozi vojna???? Popobce bi blo zrebs zapret zaradi neresnic...
nikhrast
05. 12. 2016 15.42
-1
No vidiš, problem so volivci, ne politiki, isto v Sloveniji. Polna usta folka da so desno usmejeni, poglej kako podpirajo Trumpovo politiko, nižje davke bogatih, privatno zdravstvo, umazano energijo..., na drugi strani pa imata SD in ZL polno pdopore.
LLLEPI
05. 12. 2016 19.00
-3
trumpet2018
05. 12. 2016 15.38
+5
normalno da italijanski predsednik poziva k ohranitvi miru, saj je videl po Trumpovi zmagi, da levaki težko prenašajo poraze in ne priznavajo rezultate volitev, hahaha, spet bodo prevračali avtomobile in uničevali vse živo, saj tako znajo samo uničevati in nič drugega
Bald
05. 12. 2016 16.05
-11
korintos23
05. 12. 2016 16.16
-8
Uporabnik113189
05. 12. 2016 12.20
+15
Nemčija bo uvedla cestninjenje na avtocestah ( za tujce). Bulčeva je zadevo podprla in pripravili so predlog, ki gre skozi ustrezne EU filtre, da to lahko naredijo. VSI državljani Nemčije bodo sprejeli več povračila cestnine, kot jo bodo vplačali, ceho bodo plačali v celoti tujci še za njihove državljane. Seveda je ukrep popolnoma v redu, skladen z EU normativi, regulacijo, predpisi, kulturo, moralo. Vsak naj si sam razloži za sebe kako se počuti z vinjeto pri nas. Kdo dobiva helikopterski denar? Slovenci?
cool1
05. 12. 2016 13.31
+7
Nemci so si porihtali, kdo pa je nam kriv ? Sami smo si krivi, kaj pa trpimo pametnjakoviče, ki te stvari določajo in delajo !
trumpet2018
05. 12. 2016 15.50
+4
vinjete so najboljše, ne vem o čem ti sanjaš, satelitsko cestninjenje omogoča globalistom popoln nadzor (total control) nad prebivalstvom, za vsak avto bodo natančno vedeli kje je bil, kdaj je bil, kakšno razdaljo je prevozil itd. Zato nam tudi vsiljujejo avtonomne avtomobile, da bi imeli popoln nadzor nad nami.. ravno pred tem je svaril tudi Ed snowden, poglejte si film,
BUONcaffee
05. 12. 2016 11.26
+13
Problem EU je ta, da države bi rade bile suverene istočasno pa v eni državi pod eno zastavo. To ne gre skupaj. Zato ta razhajanja. Podobno kot moški kateri bi šel v zvezo, bi rad bil v zvezi imel družino ( ženo in otroke) isto časno pa svoboden in se obnašal, kot, da nima žene in otroka.
LLLEPI
05. 12. 2016 18.00
+6
Problem je cisto enostaven EU vodijo izbranci iz clanic EU vendar so ti izbtanci izbrani med najvecjimi lopovi se pravi najbolsi lopovi iz vseh clanic vodijo EU
LLLEPI
05. 12. 2016 18.01
+4
Zanima jih samo osebnei profit Eu je neka postranska zadeva zanje rabijo jo samo toliko da ustvarijo svoje osebne ambicije .
LLLEPI
05. 12. 2016 18.05
+4
poglejmo si samo nasega lojza ki kao dela za Slovenijo in Slovence kako laze in gleda Slovencem v oci tistim ki so na minimalcu in placujejo vse davscine in dajatve.Lojzek pa pomlati vsak mesec najman 20 000 evrckov seveda neobdavcenih
LLLEPI
05. 12. 2016 18.07
+4
Pol gre pa se na brezje in se zahvali da lahko zakonito lupi Slovencke ki nimajo vec kaj za jest.Ja to je velika narodna zavest postenega vernika ki bi se boga okradel
BUONcaffee
05. 12. 2016 11.21
+9
Ne vem zakaj imamo toliko politikov v državi, pa dva šefa, Cerarja in Pahorja. Slovenija le 2 mio država, politični aparat pa večji od Nemškega.
nikhrast
05. 12. 2016 15.35
+0
Pahor ni politik, on je predsednik, ceremonialna funkcija, Slovenija ima parlamentarni sistem.
I G N O R A N T
05. 12. 2016 11.06
+21
Evropa kot EU je katastrofa.Prevec smo različni Multikulturalizem je poguben.
HorstWiesel
05. 12. 2016 11.09
+8
Preveč različnih narodov, kultur, navad, običajev, jezikov,.......
Uporabnik113189
05. 12. 2016 11.17
+4
Meje so tisto stikalo in filter, ki omogoča nadzor nad tem in zaustaviš turbulence preden nastane kaos.. Tudi pri elektriki je vse noro, če nimaš stikala da bi luč ugasnil, ali vtičnice da izklopiš. EU bo čisto v redu delovala, če se bo spoštovali volje države in ne bo napeljevalo elektriko neposredno iz Bruslja na državljanov električni stol z edinim stikalom v Bruslju.
AlternativeFacts
05. 12. 2016 11.18
+0
Kako smo sedaj na enkrat preveč različni? Ko pa se pokažejo migrantje na meji pa vsi kokodakate o neki skupni evropski kulturi, skupnemu načinu življenja itd ...ma pejte se nekam slikat s to zaplankanostjo....
I G N O R A N T
05. 12. 2016 11.21
+2
Nismo si na enkrat različni .To je še iz časov prazgodovine.
HorstWiesel
05. 12. 2016 11.23
+10
In kdo v primeru migrantov kokodaka o skupni evropski kulturi,...? Jaz še vedno trdim, da avstrijci pašejo v avstrijo, danci na dansk,... arabci pa v arabijo
Uporabnik113189
05. 12. 2016 11.29
+3
Iz teorije kaosa, ko so preučevali oblake, tekočine in ko so nastajale turbulence ki so še kako podobne tudi v človeški družbi, državah. Debela knjiga zoprna za branje. Znanstveni preizkus. Naliješ olje v veliko posodo in ga spuščaš po drobni cevki ven. Dokler ni pritiska, vse teče lepo v gladkem curku. Ko povečuješ pritisk nekaj časa ista zgodba, na neki točki pa začno nastajati turbulence, na koncu pa brizga vse naokrog in tebi v obraz. Nauk zgodbe, zmanjšaj pritisk, pa bo vse gladko teklo, turbulence bodo izginile. Večja je centralizacija večji je pritisk v loncu.
AlternativeFacts
05. 12. 2016 11.36
-8
Ja ful smo si različni. Italijani imajo 5 nog, Nemci 2 glavi, Francozi se v temi svetijo, Šancem raste rogovje, ampak si ga nenehno žagajo stran itd....V čem smo si tako hudo različni? V številiki noge,ampak tu smo si različni že znotraj familije......
AlternativeFacts
05. 12. 2016 11.38
-6
Kdo kokodaka o evropski kulturi? Daj naredi si uslugo in malo pobrskaj za posti, ali izjavami politikov.....
AlternativeFacts
05. 12. 2016 11.39
-7
Klasik@ S teboj vse v redu? Daj še kakšno o kislem mleku ali kuhanju marmelade.....
Uporabnik113189
05. 12. 2016 11.50
+7
Vtipkaj dinamični sistemi, kaos in fraktali. Vse te zakonitosti prav nesramno veljajo tudi za človeško družbo ( kolonije mravelj, kobilic, ribje jate itd), žal so naši družboslovci precej za luno, ker jim matematika ne diši. Prav zaradi tega so šli v družboslovje, ker sovražijo matematiko. In tako imaš kar naenkrat polno strokovnjakov ki o stroki ne želijo slišati. Raznovrstnost pa je gonilo napredka, standardizacija, in monokultura, centralni nadzor z diktatom pa so dobre stvari samo za povečevanje dobička na škodo narave. Proti naravi pa se boriti vemo že od nekdaj ni ravno zdravo in navadno pripelje do uničenja.
AlternativeFacts
05. 12. 2016 11.54
-7
Ni mi potrebno nič vtipkati, ker ti lahko na enak primer odgovorim z aerodinamiko ali navtiko, kjer močne turbolence nastanejo ravno za krilom, ki je v tem primeru meja......
Uporabnik113189
05. 12. 2016 12.02
+6
V tem primeru je to dobro za krilo in letalo. Žal imam slabo novico, matematične modele je mogoče vpisati v velike računalnike, na tej osnovi izdelati simulacije in na osnovi simulacij predvideti kam moraš vtakniti palico da nastanejo turbulence, ki bodo sistem zrušile sam pa počakaš na hruške ki ti bodo padale v naročje. Določene simulacije sem imel priložnost videti leta nazaj, danes so gotovo bistveno boljše in točne, podobno kot napoved vremena, ki se nam zdi tako samoumevna. Iz zgodovine pa imamo izkušnje, da so ljudje ki so pripravljeni za dobiček na genocid celine, ne samo naroda. Velik kit pa potrebuje veliko jato, da napolni svojo malho.
HorstWiesel
05. 12. 2016 12.05
+2
meni ni treba sebi prav nobene usluge delat in brskat po postih ker točno vem kako in kaj. Nikdar nisem klobasal o neki evropski kulturi, ker tega pojma v mojem besednjaku ni. Evrospka kultura ne obstaja, obstajajo pa kulture evrospkih držav.
AlternativeFacts
05. 12. 2016 12.15
-7
Klasik@ Ti bom poenostavil, ker vidim da si začel manipulirati....Ko Poljska še ni bila članica EU, se je turbolenca, ali če hočeš kaos, zaradi nezadovoljstva velikega dela naroda, odvijal na poljskem..Ko je poljska postala članica EU, so se ti ljudje izselili iz Poljske na zahod in z njimi se je prenesla na zahod tudi turbolenca ali če hočeš kaos, vendar tokrat kot posledica prihoda poljakov...Primer tega je Brexit, v katerem so glavno vlogo igrali poljski migrantje.Torej govorit, da so meje stikalo ali filter ki onemogočajo turbolence ali kaos, je milo rečeno nakladanje....In še o turbolencah in krilih. Vsako krilo ustvarja 2 turbolenci, eno pred in eno za krilom in nikakor niso dobre....#Ok kulture evropskih držav :)) To je še večja neumnost.....
Uporabnik113189
05. 12. 2016 12.45
+8
Kdo manipulira tukaj je vprašanje. Mogoče še en pogled na turbulence. Bom opisal zelo na kratko. Naši državljani se seznanjajo z zakonodajo samo toliko kot je nujno, največkrat poznajo le tisto kar potrebujejo. Zelo redki so pravno podkovani, pa še tukaj so različna tolmačenja. Načeloma pa zakonodajo spoštujejo, obstaja večja množica tistih ki lagodno živi tudi brez tega. Ker ni tožnika, ni sodnika. Država naivno pričakuje, da se bo podobno dogajalo z migracijami. Žal pa ti ljudje pojma nimajo o pravnem redu pri nas, kulturi navadah, običajih, kršijo vse predpise, največkrat poslujejo "po domače" svoj kapital pa če je le mogoče odpeljejo iz države in naše družbe. Ko se okoristijo se običajno izselijo. Podobno se dogaja rop čebeljega panja. Več jih je bolj se združujejo v enklave kjer poslujejo po "njihovih zakonih". Tožnika pa ni, torej tudi sodnika ne. Dogaja se vzporedna družba na katero oblast nima vpliva, oblast ima stroške denarja zmanjkuje in po inerciji udriha z višanjem davkov po svojih volivcih, ki niso zavezani samo zakonodaji ampak tudi moralnim in kulturnim normam. Na pleča domačinov se prevali strošek teh nastajajočih enklav kjer nekateri sumljivo hitro postanejo premožni, vplivni, celo poceni kupujejo. Državljani že do konca izžeti pa niso sposobni reprodukcije, saj nimajo sredstev za preživljanje lastnih otrok in so do države neodgovorni?. Naj nadaljujem?
LLLEPI
05. 12. 2016 18.47
+2
Nadaljuj?Tudi ti nisi racunalnicar elektricar vodovodar itd ko potrebujes to uslugo poklices in placas.Tako tudi narod rabi politike pravnike sodisca itd Za kar mastno placuje celo zivljenje v upanju da mu ti ljudje izbolsajo zivljenje tako kot tebi elektricar popravi pokvarjeno Toda tu poteka zadeva drugace ti ljudje so dobili od naroda moc da jih lahko okradejo namesto da naredijo svoje delo.Kaj bi torej ti napravil ce ti elektricar zadeve ne bi popravil? Izdal pa bi ti masten racun.Ravno to bi moral napravit tudi narod za usluge ki jih placuje jih pa ne dobi
BUONcaffee
05. 12. 2016 11.00
+10
Pri nas imamo preveč levakov zato večinoma zmagujejo levičarji.
Brakedirt
05. 12. 2016 11.06
-7
Ne, sveckarji ste prevec nesposobni, potem so pa za to vaso nesposobnost drugi krivi
BUONcaffee
05. 12. 2016 11.18
+7
Brakedirt@ Nesposobnost levakov misliš, saj oni vladajo.
HorstWiesel
05. 12. 2016 11.25
-5
LLLEPI
05. 12. 2016 18.48
+1
igy02
05. 12. 2016 10.56
+3
Ma, v Italiji je podobno kot pri nas, Ne glede kdo vlada, se malo premakne. Pač smo si podobni volivci. Sicer kdor malo pozna Italijo bo vedel, da so Italijani včeraj volili proti politi Renzija na splošno. Referendum jim je prišel prav in je bil slabo zastavljen s strani levakov. So močno popušili.
BUONcaffee
05. 12. 2016 10.56
-4
EU zna razpasti, pa vendar se bodo tvorile nove državne skupnosti. Upam, da bomo ostali z Avstrijo in Nemčijo. Za Italijo mi je vseeno.
Uporabnik113189
05. 12. 2016 11.05
+9
Kot sem slišal, bodo v EU razmetavali sveže natiskane evre v enormnih količinah za nekakšne projekte. Važno da imaš izgovor, pobereš peneze. Na ta načina znižamo pufe naše države, ker sicer jih bomo morali nekoč samostojni plačati na polno s suženjskim delom. Ekonomisti sicer pravijo, da je odplačevanje pufov neumnost, je pa vprašanje kakor za koga. nemcem so jih že odpisali tudi marsikomu drugemu, natiskani novci se radodarno delijo med razne koncerne nemcev francozov, nizozemcev, nam jih žal ne bodo podarjali. V to sem trdno prepričan, pa naj bo valuta razvrednotena ali ne. Predlagam torej, da še to spijemo pri EU mizi, pa gremo nazaj na tolar.
HorstWiesel
05. 12. 2016 11.08
+6
Jest upam, da se bo upoštevala plebiscitarna volja...da bomo samostojni, suvereni in neodvisni...
Uporabnik113189
05. 12. 2016 11.12
+8
Ko gledam Pahorjevo glavo v pesku, mi gre pri samostojnosti, neodvisnosti, suverenosti krepko na smeh.
HorstWiesel
05. 12. 2016 11.14
+6
Ja, se strinjam, barbika pač ni nič od tega...
BUONcaffee
05. 12. 2016 10.49
+3
EU in NATO ugašata, Rusija se krepi. Kaj bo?
AlternativeFacts
05. 12. 2016 11.07
+1
Kaj bo? Mogoče bo komisar odmrznil redečo knjižico in začel vzklikati "Naš Putin"...."Slava Rusiji" :))
BUONcaffee
05. 12. 2016 11.20
+3
LLLEPI
05. 12. 2016 18.49
CastrumFF
05. 12. 2016 10.48
-1
Najvecja napaka EU je bila siritev na vzhodno Evropo.Madzarska,Romunija,Slovenija,itd,itd....
BUONcaffee
05. 12. 2016 10.51
+8
Tudi širitev Avstroogrske v Bosno se ni obneslo.
BUONcaffee
05. 12. 2016 10.43
-1
Najbolje, da prosimo Avstrijce, da nas ne zapustijo. Bomo pridni.
korintos23
05. 12. 2016 10.47
-1
Avstrijci brez EU so fertik ravno tako kot mi!
BUONcaffee
05. 12. 2016 10.54
+2
korintos23@ Oni so dolgo odlašali vstop v EU. Nebi rekel, da so fertik. Sicer pa severni Nemški brat jih ne bo pustil ko bodo potrebovali pomoč.
LLLEPI
05. 12. 2016 18.50
+2
Ti kar lezi avstricem nekam.Aja pa volitve so ti bile povseci v avstriji
kolbek460
05. 12. 2016 10.42
+2
Prenapihjen balon bo itak moral počit ,,,ali kontrolirano ki je bilo nakazano ali z silo ,,tista bo pa boleča in bo na vrsti spomladi ,,problem so samo preložili ,,
AlternativeFacts
05. 12. 2016 10.41
+0
Sedaj se šele začnejo igrice :(( Severna liga bo, če pride na oblast dobesedno razbila državo na 2 dela, bo pa obdržala €, če pride na oblast komedijant ki vodi gibanje 5 zvezdic, potem bo država enotna,ampak bodo, ali zapustili EU ali opustili €......Vse je pa v rokah naroda, ki noče takih plutokratskih reform, hoče pa se obdržati v EU in s tem tudi €.....skratka Italijo čaka politični KAOS. Upam samo, da ne tak kot je bil konca v 60 pa vse do 80 letih prejšnjega stoletja....
korintos23
05. 12. 2016 10.44
-2
In za vse morajo imeti v parlamentu 2/3, večino, to pa bodo hudo vkup spravili.
AlternativeFacts
05. 12. 2016 11.04
-1
V Italiji dobiti 2/3 je mali problem, še posebno če so v igri šuškavci . Zakaj pa misliš da so bile te reforme.....Pobrskaj kako je Silvio zbral 2/3 ko je hotel prodati vodne vire :)) Hvala bogu je narod pravi čas, tudi ob podpori Stranke komunistične prenove, sklical referendume po Italiji na to temo....
Nightyfly
05. 12. 2016 10.40
+2
Nic drasticnega se ne bo zgodilo . Mattarela bo imenoval novega premierja in barka gre naprej . To bi bilo najbolje . Italiani ,predvsem sednji sloj je izrazil svoje mnenje , nacionalisti pa pristavili svoj pisker zraven . To je tistih nekaj % ,ki so nagnili mnenje v NE . Zanimivo , da je Milano obkrozil DA , Vecina tudi Genova , srednja Italija tudi , torej gre v odklonu spet za nizjo klaso , 5 zvezd in Lega nord ,ki je ze konstantno kontra necemu . V bistvu se to ne bo nic spremenilo navzven .
korintos23
05. 12. 2016 10.43
+4
Če v Italiji ni vsako leto volitev potem je tam nekaj narobe!
korintos23
05. 12. 2016 10.38
+2
Pojbič je na desni zelo lepo opisal in napisal kaj in kako, toti je eden pametnejših v SDS!
BUONcaffee
05. 12. 2016 10.38
+1
Evropa ugaša. Evro skeptiki so imel prav, samo jaz jim nisem verjel. Sedaj verjamem in vem, da so imeli prav.
korintos23
05. 12. 2016 10.39
-2
Evropo bo vzel hudič ker je vrag Hoferja vzel?
HorstWiesel
05. 12. 2016 10.43
+8