Tujina

Kdo je izvolil Trumpa?

Washington, 09. 11. 2016 16.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Čigavi glasovi so premagali na ameriških predsedniških volitvah, kdo so bili bolj zagreti volivci? Izidi vzporednih volitev so pokazali, da je za Trumpa glasovalo največ belcev, moških, volivcev nad 45 let in tistih z višjimi prihodki. Za Hillary je volila večina žensk, temnopoltih, mladih in prebivalcev urbanih središč.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Kdo je odločil volitve?
    01:42
    Iz 24UR: Kdo je odločil volitve?
  • Iz SVETA: Clintonovi več glasov volivcev, a zmaga vseeno Trumpu
    02:01
    Iz SVETA: Clintonovi več glasov volivcev, a zmaga vseeno Trumpu
  • AMERIKA ODLOČA: Kateri volivci so ju podprli?
    01:18
    AMERIKA ODLOČA: Kateri volivci so ju podprli?
Clintonova in Trump
Clintonova in Trump FOTO: AP

Vzporedne volitve, ki jih je za ameriške medije opravil Edison Research, so pokazale nekaj zanimivih podatkov o tem, kako so se odločali volivci.

Za Trumpa volili moški, za Clintonovo ženske

Za republikanskega predsedniškega kandidata Donalda Trumpa je svoj glas oddalo 53 odstotkov moških, za demokratsko predsedniško kandidatko Hillary Clinton pa je volilo 41 odstotkov moških. Šest odstotkov vprašanih je volilo za drugega kandidata oziroma niso podali odgovora.

Ženske so volile ravno obratno: 54 odstotkov je volilo Clintonovo, medtem ko jih je Trumpa podprlo le 42 odstotkov. Štiri odstotke žensk ni volilo za nobenega od vodilnih kandidatov, ali pa ni podalo odgovora.

Raziskavo oziroma vzporedne volitve je inštitut Edison Research opravil na vzorcu skoraj 25 tisoč volivcev. Ob tem so opozorili, da glede na število vseh več kot 120 milijonov ljudi, ki so volili, lahko pride do odstopanj.

Belci podprli Trumpa, ostali Clintonovo

Beli volivci so predstavljali kar 70 odstotkov vseh volivcev. 58 odstotkov belcev je podprlo Trumpa, Clintonovo 37 odstokov.

Po drugi strani pa je Clintonovo podprlo kar 88 odstokov temnopoltih volivcev, Trumpa le 8 odstotkov.

65 odstotkov volivcev latinskega porekla je svoj glas dalo demokratski predsedniški kandidatki, medtem ko jih je 29 odstotkov volilo za republikanskega predsedniškega kandidata.

Prav tako je za Clintonovo volilo kar 65 odstotkov Američanov z azijskim poreklom, za Trumpa pa 29 odstotkov.

Volišča v ZDA - 4
Volišča v ZDA - 4 FOTO: AP

Kako so volili po starosti?

Trumpa je podprlo največ volivcev starih 45 let in več, medtem ko so za Clintonovo volili pretežno mlajši od 45 let. V starostni skupini 18-29 let je za Clintonovo volilo 55 odstotkov volivcev, za Trumpa le 37 odstotkov. 50 odstotkov volivcev med 30 in 44 letom starosti je podprlo Clintonovo, Trumpa 42 odstotkov volivcev te starostne skupine. Za Trumpa je volilo 53 odstotkov ljudi starejših od 45 let in starejših od 65 let.

Trump je premagal Clintonovo na podeželju in v predmestjih, medtem ko je Hillary pobrala večino glasov v mestih. Kar 62 odstotkov volivcev s podeželja je volilo za Trumpa, za Clintonovo 34 odstotkov. 50 odstokov prebivalcev predmestij, ki so se udeležili volitev, je podprlo Trumpa, medtem ko jih je 45 odstotkov Clintonovo, so pokazale vzporedne volitve. V mestih pa je Hillary Clinton dobila 59 odstotkov glasov, medtem ko jih je Trump le 35 odstotkov.

Volišča v ZDA - 5
Volišča v ZDA - 5 FOTO: AP

Pred volitvami so analitiki predvidevali, da Trumpa podpirajo jezni, beli moški, ljudje brez služb in tisti z nižjimi prihodki. Toda, izkazalo se je, da je večino glasov tistih z manj prihodki pobrala prav Clintonova – kar 52 odstotkov tistih, ki zaslužijo manj kot 45.300 evrov (50 tisoč dolarjev) na leto. Za Trumpa je medtem volilo 41 odstotkov ljudi z nižjimi prihodki.

Volivci, ki na leto zaslužijo več kot 45.300 evrov, pa so večinsko volili za Trumpa – takšnih je bilo kar 49 odstotkov, medtem ko jih je za Clintonovo volilo 47 odstotkov.

Bizarne odločitve

Raziskava je pokazala tudi nekaj nenavadnih rezultatov:  10 odstotkov ljudi, ki podpirajo zid ob ameriško-mehiški meji, je volilo Clintonovo. Okoli pet odstotkov ljudi, ki si želijo nadaljevanje Obamove politike, pa je na volitvah podprlo Trumpa.

Pred volitvami je bilo precej špekulacij o nezadovoljstvu republikancev nad njihovim predsedniškim kandidatom in da mnogi razmišljajo, da bi zato podprli protikandidatko. Toda, izidi vzporednih volitev so pokazali, da je le sedem odstotkov republikancev volilo Hillary, medtem ko je devet odstotkov demokratov izbralo Donalda.

Ljudi so povprašali tudi po mnenju o kandidatu, za katerega so volili. Rezultati so pomenljivi. Le 41 odstotkov je bilo zelo zadovoljnih z izbranim kandidatom, 32 odstotkov je imelo nekaj zadržkov, 25 odstotkov pa je dejalo, da jim ni všeč noben od vodilnih kandidatov.

18 odstotkov tistih, ki so izrazili prepričanje, da Trump ni primeren za predsednika, je kljub temu volilo zanj. Prav tako je za Trumpa volilo 20 odstotkov tistih, ki jim ni všeč njegov temperament.

Dva odstotka tistih, ki so dejali, da jih bi bilo strah, če bi zmagal Trump, je vseeno svoj glas namenilo prav njemu. Tudi en odstotek tistih, ki so bili zgroženi ob misli, da bi Clintonova zmagala, je kljub temu volilo za njo.

Volišča v ZDA - 3
Volišča v ZDA - 3 FOTO: AP
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (139)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

sonofabitch
11. 11. 2016 11.21
+0
Trumpa je izvolil "povprečen Joe" človek, ki hodi v službo trdo dela, spošuje zakone in plačuje davke in nemo opazuje kako se etablirana oblast in mediji delajo norca iz njega, kako se okrog njega zapirajo tovarne in se selijo na Kitajsko in druge države z poceni delovno silo, kako se v zapuščene domove selijo ilegalni migranti iz drugih držav ki se požvižgajo na zakone in njegovo kulturo in lastna oblast ne naredi nič, da bi ga zasčitila, prej nasprotno.
Kollerik
11. 11. 2016 11.50
-1
"povprečen Joe" bi morda veliko bolje storil, če bi glasoval za Sandersa in ne za nekega 4 x bankrotiranega populista, ki bo nazadnje samo Clintonova 2.
flum
11. 11. 2016 09.24
jest sm volu Melanijo
Kollerik
10. 11. 2016 22.36
+2
Trump je po svoji zmagi (pričakovano) začel počasi obračat ploščo in je iz govora do govora čedalje bolj spravljiv. Še malo, pa bo zvenel podobno kot Clintonka. Vse drugače, toda na način, da bo vse ostalo isto še naprej.
puspan
10. 11. 2016 20.25
+1
Da ne bom ovinkaril, Trumpa so izvolili tisti Amerikanci, ki v njihovem življenju do predvčerajšnjim, niso ustvarili še čisto nič. V svojem obupu, in ob prepoznem spoznanju, da so ga zavozili, nočejo prepoznati lastne krivde, zato so sedaj nasedli praznim in puhlim obljubam Trampa, da bo iz njih čez noč napravil bogataše. Da ta lažnivi kljukec sploh še egsistira, se ima zahvaliti bankam, ki so ga v zadnjem trenutku, zaradi lastnih koristi rešile iz že rezerviranega statusa klošarja.
.jest
10. 11. 2016 19.12
+1
Sedaj v Sloveniji določeni ližejo anus Trumpu, prej pa so ga kritizirali. Sem mu čestital na tem portalu za predsednika že en teden nazaj pa sem dobil od slovenceljev ogromno minusov. Hinavci, da večjih ni. Sedaj pa jim takšni pošiljajo v Ameriko rožice.
Kollerik
10. 11. 2016 22.38
Daj ne jokcaj. Pač ne boš dobilj pušeljca od svojega idola... :))
PošteniSlovenec
10. 11. 2016 15.36
+3
Verjetno je Donald Trump ameriške osveščene in osmoljene volilce najpre želel prepričati z obljubo da bo v Ameriki uvedel pravno državo in etične norme potem pa se je spomnil da je to finto nekdo že uporabil v malem rezervatu na balkanu pa tudi ni računal da so Amerikanci tako naivni da bi nasedli zato je začel strumno udrihati po Meksikancih in obljubil zid pa je šlo. Za uspeh na volitvah s finto o pravni državi in etiki vendarle potrebuiješ mnogo bolj pokvarjeno, zaostalo in tumasto volilno bazo kot so Amerikanci.
SKRIPT
10. 11. 2016 12.43
-3
Narod je izbral kar je izbral,zal mi je za Hilary
PošteniSlovenec
10. 11. 2016 11.36
+1
Mislim da zmaga Donalda Trumpa ni senzacija saj je sposoben populist ki je točno vedel kaj je potrebno servirati ameriškim volilnim ovcam in kozicam. Sicer pa je v Sloveniji zelo podobno saj nam zmagovalci na volitvah obljubljajo Švico, programe v 100 točkah ali pa kar pravno državo in etiko čeprav je sami nimajo in ne poznajo. Iz osebnih izkušenj vem da na volitvah zmagujejo pošteni in najbolj sposobni temveč tisti ki dobro vedo s kakšnimi tepci in pokvarjenci imajo posla v volilnem okolju in jim pač spretno obljubjajo tisto kar si volilci želijo in pričakujejo.
Razumnež
10. 11. 2016 12.03
-2
Se strinjam....in vedno pride nek nov obraz, da te ovčke prepriča.
murinar
10. 11. 2016 10.50
+10
Vsi nakladajo o presenečenju!? Ali res ? Narod je to izbral navkljub kontra propagandi! Torej presenečenje je za večino medijev kateri so tuli kontra Trumpu in za Hilary !
zez
10. 11. 2016 10.37
+14
Kdo je volil Trumpa??? Tisti, ki jim je dovolj laži, zavajanja, hinavščine, vojne, terorizma, popolnega nadzora, pospešene deindustrijalizacije in posledično izguba delovnih mest, zadolženosti, deložacij, padca standarda, uničevanja srednjega delavskega razreda, zgrešenih zunenjepolitičnih potez, igranja svetovnega policaja...itd seznam je zelloooooooooooooo dolg. Če ste vi presenečeni jaz nisem, bilo je namreč samo vprašanje časa, kdaj se bodo američani začeli spraševati in zanimati za stvari, ki se jih prej sploh niso dotaknile. Skratka narod si želi spremembe na bolje.
deathbite
10. 11. 2016 12.30
-1
Misliš, da se bo kaj spremenilo za povprečne Američane? Na bolje? V zunanji politiki? Ne bo. Pot kapitala je začrtana.
zez
10. 11. 2016 14.34
-1
Bomo videli. Seveda je veliko možnosti, da bo podlegel pritiskom, ampak jaz imam upanje.
Kraj Kovac
10. 11. 2016 16.44
Kollerik
10. 11. 2016 22.39
+0
zez, naiven na kvadrat...:) Toda ok.... gre vsaj za dobronamerno naivnost.
PoglejImgurKodouClgQlU
10. 11. 2016 10.27
+3
Čaki... če so Janševki anti-Rusija in pro-Trump, Trump je pa pro-Rusija, pol tole neki ne štima... hmmm....
Razumnež
10. 11. 2016 12.02
+0
v tvoji glavi marsikaj, samo za pomoč moraš iti k kakšnemu zdravniku
Jurij Kozjak
10. 11. 2016 16.27
+1
zgleda da so bile pri tebi terapije uspešne
Kollerik
10. 11. 2016 22.40
MatejDj+++++. Vse je blef, zato da bi na koncu ostalo vse tako, kot je.
ROMELS
10. 11. 2016 10.24
+7
Moje mnenje je, da je v ameriki na teh volitvah prevladala modrost. Ne glede na tale razčlenjevanja novinarjev, ki niso nikoli resnična, so pa zelo pristranska in žaljiva do določenih družbenih skupin, ki v končni fazi povzročajo delitve med ljudmi, kar je najbrž tudi cilj vsake politične opcije.
dostojevski II
10. 11. 2016 10.32
+3
Politika je farbanje ljudi. Noben politik nima programa, kjer bi bili določeni projekti in roki za izvedbo. Vsi samo obljubljajo. Kandidat Trump je veliko obljubljal predsednik Trump, pa ne bo realiziral niti 10% tistega kar je kot kandidat obljubljal.
Kollerik
10. 11. 2016 22.40
MaVra55
10. 11. 2016 10.13
-1
Hilary je odlična političarka, lahko rečem prva političarka Druge lige. Vendar v Ameriki zmaga prvi politi Prve lige.
MeaCulpa
10. 11. 2016 08.49
+17
Trumpa so preprosto volili ljudje, ki želijo spremembe, želijo službe in želijo več direktnosti ! 24ur je to prikazal kot, da so Trumpa volili sami konzervativni bebčki, ki tako ali tako nimajo pojma ! Hilary je rekla, da bo vse spremenila, Trump je odgovoril "ja že 30 let si tam (washington)......in kaj si naredila?" Hilary je volilo 45 % belih volilcev z diplomo ali več (39% moških in 51 % žensk ) Trumpa pa 54%moških in 45 % žensk z diplomo . Kot drugo je Trump odigral na karto anti-establishementa, ki so ga Američani naveličani in privabil skupine,ki ponavadi sploh ne glasujejo. Kot tretje Mesta vedno volijo za Demokrate ampak ne, ker so nujno pametnejši ampak, ker se vsi prišleki naseljujejo v mestih oz. njihovih bližinah ( tam je lažje prosjačit, tam so centri za socialo, tam dobijo bone za hrano, tam dobijo še še in še nekih reči brez, da bi mignili s prstom) . In četrto podobno kot v Sloveniji, ko se je volilo o družinskem zakoniku se je za Trumpa mobiliziralo ogromno ljudi,ki jih mnogi tu in v Ameriki (predvsem zahodna in vzhodna obala ) smatrate/jo za butaste kmete,ki so konzervativni , za časom, ki tako ali tako nimajo pojma in nekateri celo pravijo, da jim nebi smeli več dovoliti voliti. S tem ste razjezili mnogo ljudi v Sloveniji in mnogo v Ameriki. Vsi vemo kako se je končalo v Sloveniji, ko so vsi napovedovali, da bo premalo glasov za veljaven referendum ( na koncu jih je bilo krepko zadosti) in kaj je se je pokazalo, da je bila kampanja ZA najneumnejša poteza ! Zakaj to pravim, ker se je ogromno ljudi odločilo, da gre sploh volit v zadnjih dneh pred referendumom ( ker je nasprotni tabor vsem, ki niso z njimi dal vedeti da so glupi podeželjski ljudje,ki tako ali tako nič ne vejo ) . Isto je bilo tu glupi /delavni kmeti in podeželjci, ki želijo delo (dostojno plačo za trdo delo) in ne socialo so bili podžgani in izid je tu ! Še eno vprašanje če so ti podeželjski ljudje tako neumni kako jih potem ne morejo premagati ? In če so oni tako pametni kako jih potem znajo podeželjci izigrat ?
beowulfsam
10. 11. 2016 10.09
-5
Želijo službe? Dobr pol, da je dobil več glasov premožnejših, taki res rabijo službe, revčki se mi smilijo. Kdo je glavni v ZDA pri onemogočanju ljudi , da volijo, je tudi znano. Republikanci. So sprejel kar nekaj zakonov, ki določenim zelo otežujejo glasovanje, seveda pod različnimi pretvezami (npr. onemogočanje volilnih prevar, ki jih je bilo par ducat glasov v ne vem koliko letih...kar je glede na milijarde+ glasovanj en nič). Lepo posploševanje, da so mesta sestavljena iz samih brezposelnih priseljencev brez doma, ki so povrhu še lenuhi. V ta osir raje ne bom drezal. Kot tudi ne "analizo" slovenske politike, k da se gre burgerji vs kmetje. Pustmo to, da je bila pri omenjenem zakoniku kar močno udeležena cerkev, pustmo to, da so farane vsako nedeljo pumpal, kako nej voljo, pustmo to, katere stranke so bile najbolj aktivne, pustmo še 100 drugih faktorjev zakaj do česarkoli pride. Žal so Ameri zbiral med dvema relativno slabima opcijama. Jaz osebno bi želel videti Bernija namesto Hillary. Trump je en navaden lažnivec in zahrbtnež. Hillary ma svoje grehe, samo Trumpu ne sežejo do kolen. Folk kot si ti in ogromno drugih, pač očitno spregleda laži, podpihovanje sovraštva in podobne slabe zadeve. Dovolj vam je, da reče "I'll make America great again" in to je dovolj, ne rabš podrobnosti kako natančno bo to izvedel. Velik folka je poudarjal, kako so vsi mediji na strani Hillary, pa so mediji posvetil več časa njenim mailom, kakor vsem (ja, VSEM) ostalim predsedniškim temam skupaj, kar je posebna vrsta žalosti. Vidu sm en kup folka, ki očitno svoje "informacije" dobiva iz meme strani...njihovi argumenti so jako podobni enovrstičnim šalam na slikah (poglej npr. hugelol stran, kako se folk naslaja nad neumnostmi, pa je samo ena od mnogih). Eh, dost je, tua culpa indeed.
dostojevski II
10. 11. 2016 10.13
+6
Se absolutno strinjam, da so Trumpa volili tisti, ki so za spremembe. Problem je ta, ker Trump ni nosilec sprememb. Tako kot ni to Clintonova. Zato se tudi ničesar ne bo spremenilo za ljudi v ZDA. Upajmo le, da bo zunanja politika ZDA drugačna, da ne bodo več netili vojn po svetu.
MeaCulpa
10. 11. 2016 10.54
Beowulfsam .... Kar se tiče mest ne posplošujem povem samo,da je večina takih tam zaradi boljše sociale , boljše infrastrukture ipd. in če voliš republikance je sociale več. Kar se tiče tvoje predstave o republikancih kot stranki elit je bilo to res do včeraj , ko je Donald pobral večino glasov
MeaCulpa
10. 11. 2016 10.55
aja p.s. dobil je tudi več glasov srednjega delavskega razreda
pogan
10. 11. 2016 08.47
+3
kako so razočarani slo mediji, prav vidis jim kako so razočarani, prav nic ne skrivajo tega.
25kur
10. 11. 2016 08.23
-2
trump v zda, barbika v slo
Raspunin777
10. 11. 2016 08.16
+23
Trunpa so volili delavci, in tisti ki so izgubili službo zaradi Multikulti politike Demokratov. Clintonovo so volili teoretiki, fafljači ,brezdelneži, drogeraši ......
soncek1098
10. 11. 2016 08.13
+4
Vsem predlagam, da spremljate, si ogledate uradno Facebook spletno stran Donald Trump News Co, ki je uradna spletna stran novega predsednika ZDA, Donalda J. Trumpa, oz. njegovega gibanja, kjer azurno objavlja/jo ZELO zanimive novice - v splet oz. v Facebook vtipkajte: DonaldTrumpNewsCo
Razumnež
10. 11. 2016 08.05
+2
Ah te ankete.... Menda niso to iste anketne hiše, ki so napovedovale zmago Clintonove in so se kakopak zmotile. To ustvarjenje mnenja se pač mora enkrat končati.
Mese?nikPajac
09. 11. 2016 22.53
+34
Kdo je izvolil Trumpa ???? Sem mislil, da američani,al sem kaj spregledal?