Tujina

Čudeži so redki

Ljubljana, 01. 06. 2009 16.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Zadnja velika nesreča, preden je z radarjev izginilo francosko letalo, se je zgodila pred dvema tednoma. Letos jih je bilo že šest, enkrat pa je tragedijo preprečil čudež.

Do konca maja letos se je zgodilo že pet velikih letalskih nesreč, en incident – znameniti čudež na Hudsonu – pa se je z veliko sreče končal brez njih. V nobeni ni ugasnilo toliko življenj kot naj bi jih v izginotju letala Air France nas Atlantikom.

Nesreča transportnega letala v Indoneziji
Nesreča transportnega letala v Indoneziji FOTO: Reuters

20. maj 2009: Indonezijsko vojaško transportno letalo Hercules je strmoglavilo na vas na vzhodu Jave in skoraj v celoti zgorelo. Umrlo je najmanj 97 ljudi, med žrtvami pa so bili tudi otroci. Vojake so namreč na poti spremljali njihovi sorodniki.

6. april 2009: Še ena nesreča v Indoneziji, tokrat na zahodu Jave. Ob pristanku je strmoglavilo vojaško letalo, umrlo je vseh 24 ljudi na krovu.

25. februar 2009: Letalo družbe Turkish Airlines, na letu iz Istanbula v Amsterdam, je ob pristanku zgrešilo stezo in razpadlo na tri dele. Od 135 ljudi na krovu jih je devet umrlo, okoli 50 pa je bilo ranjenih.

12. februar 2009: Na hišo v predmestju ameriškega Buffala je strmoglavilo potniško letalo družbe Colgan Air. Umrlo je vseh 49 potnikov, pa tudi oseba v hiši. Nesrečo naj bi povzročil led na krilih, pa tudi utrujenost in neizurjenost pilotov.

Ponesrečeno letalo vlečejo iz ene od rek v amazonskem pragozdu.
Ponesrečeno letalo vlečejo iz ene od rek v amazonskem pragozdu. FOTO: Reuters
8. februar 2009: Potniško letalo je na severu Brazilije strmoglavilo v reko. Umrlo je 24 ljudi, večinoma članov iste družine.

15. januar 2009: Potem ko je treščilo v jato ptic, na reki Hudson ob New Yorku zasilno pristane letalo družbe US Airways. Zgodi se čudež, vseh 155 ljudi na njem preživi.

14. september 2008: Boeing-737 strmoglavi med pristajanjem v ruskem mestu Perm. Tragična bilanca: 88 žrtev. Preživel ni nihče.

24. avgust 2008: Letalo – tudi tokrat je šlo za boeing-737 – je strmoglavilo kmalu po vzletu iz kirgizijske prestolnice Biškek in zagorelo. Umrlo je 68 ljudi, med njimi deset članov najstniškega košarkarskega moštva. Preživelo je le 24 potnikov.

Ostanki letala ob letališču Barajas
Ostanki letala ob letališču Barajas FOTO:

20. avgust 2008: Tragedija v Madridu. Na letališču Barajas je pri vzletu s stezo zdrnilo letalo Spanaira, namenjeno v Las Palmas na Kanarske otoke. Umrlo je 154 ljudi, 18 jih je bilo ranjenih.

2. maj 2008: 22 ljudi, med njimi sudanski obrambni minister, umre v nesreči v Sudanu. Povzročile naj bi jo težave z motorjem.

Letalo je zaneslo na tržnico v mestu Goma. Tragedija je bila neizbežna.
Letalo je zaneslo na tržnico v mestu Goma. Tragedija je bila neizbežna. FOTO: Reuters

15. april 2008: Tragična nesreča se zgodi v mestu Goma na vzhodu Konga. V hudem nalivu letalo DC-9 zapelje z vzletne steze, prebije varovalni zid in konča v naselju. Sprva poročajo o okoli 80 žrtvah, kasneje to številko razpolovijo.

24. januar 2008: V strmoglavljenju vojaškega letala na severozahodu Poljske umre 19 ljudi.

16. september 2007: Na tajskem otoku Phuket strmoglavi čartersko letalo. V nesreči umre najmanj 87 ljudi.

Letalska nesreča v Sao Paulu velja za najhujšo v brazilski zgodovini.
Letalska nesreča v Sao Paulu velja za najhujšo v brazilski zgodovini. FOTO: Reuters

17. julij 2007: Na letališču v Sao Paulu se zgodi najhujša letalska nesreča v brazilski zgodovini. Airbus A320 družbe Tam je v slabem vremenu zdrsnilo s steze in se zaletelo v bencinsko črpalko. Umrlo je vseh 186 ljudi na krovu, 13 žrtev pa je bilo tudi na tleh.

5. maj 2007: V močvirje na jugu Kameruna pade letalo družbe Kanya Airways. Iščejo ga več dni, 114 ljudi na njem nima možnosti za preživetje. Vzrok nesreče do danes ni znan.

1. januar 2007: Na novo leto 2007 je v gorah Sulavezija izginilo indonezijsko letalo. Iskali so ga kar deset dni. Uradnih podatkov o žrtvah ni, obveljalo pa je prepričanje, da so umrli vsi potniki in člani posadke. Skupno torej 102 žrtvi.

29. september 2006: Nad amazonskim pragozdom na severu Brazilije se potniško letalo s 154 ljudi na krovu zaleti z manjšim zasebnim letalom. Nesreče ne preživi nihče.

27. avgust 2006: 49 ljudi je umrlo v letalski nesreči v ameriški zvezni državi Kentucky, preživel je le pilot.

Tragedija v Ukrajini. V letalski nesreči v Donecku je umrlo 170 ljudi, med njimi tudi več deset otrok.
Tragedija v Ukrajini. V letalski nesreči v Donecku je umrlo 170 ljudi, med njimi tudi več deset otrok. FOTO: Reuters

22. avgust 2006: Blizu mesta Doneck na vzhodu Ukrajine je strmoglavilo, nato pa zagorelo rusko potniško letalo tipa tupolev-154 s 170 ljudmi na krovu. Med potniki je bilo tudi 39 otrok. Preživelih ni bilo.

9. julij 2006: Potniško letalo med pristajanjem v sibirskem mestu Irkutsk zdrsne s steze. Umrlo je 124 potnikov, 50 jih je nesrečo preživelo.

3. maj 2006: Še ena nesreča v Rusiji. V bližini kraja Soči v Črno morje strmoglavi letalo s 113 potniki in člani posadke. Vsi so na mestu mrtvi.

10. december 2005: V mestu Port Harcourt na jugu Nigerije je strmoglavilo letalo DC-9 s 103 ljudmi na krovu. Preživelih ni.

6. december 2005: Vojaško transportno letalo pade na stanovanjsko četrt v Teheranu. Žrtev je 110, med njimi so tudi ljudje na tleh.

22. oktober 2005: Kmalu po vzletu iz največjega nigerijskega mesta Lagos strmoglavi letalo s 117 potniki in člani posadke. Vsi so v nesreči umrli.

Letalska nesreča na Sumatri
Letalska nesreča na Sumatri FOTO: Reuters

5. september 2005: Še ena nesreča takoj po vzletu se je zgodila pri indonezijskem mestu Medan. Od 117 ljudi na krovu jih je nesrečo preživelo le nekaj, več deset žrtev je bilo tudi na tleh.

23. avgust 2005: 40 ljudi umre, 50 pa jih preživi nesrečo v bližini perujskega mesta Pucallpa.

16. avgust 2005: Kolumbijsko letalo na poti iz Paname na Martinique je strmoglavilo v Venezueli. Število žrtev: 160.

Letalo družbe Helios se je zaletelo v goro severno od Aten in eksplodiralo.
Letalo družbe Helios se je zaletelo v goro severno od Aten in eksplodiralo. FOTO: Reuters

14. avgust 2005: 121 ljudi, med njimi polovica otrok, je umrlo v nesreči severno od Aten. Ciprsko letalo na poti iz Larnake proti Pragi se je zaletelo v goro. Nesreča naj bi se zgodila, ker je tlak v pilotski kabini nenadoma močno padel, pilot pa je zato izgubil zavest.

7. avgust 2005: Tunizijsko potniško letalo zasilno pristane na morju tik ob Palermu, pri čemer umre 16 ljudi. V letalu je bilo skupaj 39 potnikov in članov posadke.

16. julij 2005: 60 ljudi je umrlo v letalski nesreči v Ekvatorialni Gvineji. Letalo je strmoglavilo zahodno od prestolnice Malabo.

3. februar 2005: V gorah v bližini afganistanske prestolnice Kabul locirajo letalo, ki je z radarjev izginilo dva dni prej. Umrli naj bi vsi 104 ljudje na krovu.

Z letom 2005, ki velja za izjemno tragično, pregled letalskih nesreč v zadnjih letih zaključujemo. Katere so najhujše nasploh, pa si lahko preberete tukaj.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (20)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BeatboxKuzla
04. 06. 2009 01.34
legenda hahahahaha...da čakam dnevnik na 5.6.2009 hahaha
quantum
03. 06. 2009 16.19
Žal, mi potniki, uporabniki te vrste transporta, v takih okoliščinah ne dobimo primernega pojasnila od medijev. Ker vem kako naj bi prevoznik reagiral po katastrofi je dejstvo kaj počnete mediji na drugi strani še tolko bolj očitno. Nekateri mediji vprašujejo za pojasnila t.i. pop strokovnjake; pa naj bo to nekakšen posvečen pilot is Slovenj Gradca, pilot Adrije ali kontrolor letenja ipd. Z vsem dolžnim spoštovanjem do njih vendar. Prosim da jih zaradi nekaterih Slovencev, vrhunskih strokovnjakov panogi, ne naslavljate z strokovnjaki za letalstvo. Egoističen primer npr: voznik avtobusa še ni strokovnjak za cestni promet, sploh pa ne sodni izvedenec. Sicer pa po pisanju vsaj polovice "komentatorjev" kaže, da vas je hudo strah. Neupravičeno. Možnost da se boste huje poškodovali ali umrli med letenjem (statistika je utemeljena, moral pa bi podati še nekaj dejstev za kar pa tu nimam prostora) je ena proti milijon na vsakih pet ur letenja, kar je v primerjavi na ena proti milijon na 30 minut kot voznik ali potnik v avtu ali kot ena proti milijon na 5 minut kot kolesar, niti ni tako slabo. Ali ne? Pa se kdaj kdo zamisli, ko stojiš pred prehodom za pešce, in mimo vozi gruča avtomobilov kakih 50cm stran, 40, 50, 60 celo 80 km'h. Pa so med njimi taki in drugačni vozniki, takšni in drugačni avtomobili, čez vse to pa nas pokriva preživet sistem varne vožnje iz šestdesetih let. Diskutirat na tak način o varnosti letalskih prevoznikov v Aziji ni pravično. Veliko nas potuje po Aziji. Indonezijske letalske družbe so vse po vrsti na črni listi. Pa ne v glavnem zaradi same sebe temveč zaradi indonezijske vlade. Znotraj indonezije je bolje vzeti vlak ali pa leteti z Air Asio, ipd ... Naj vam povem, da slovenske "letalske" oblasti niso prav nič dobro zapisane v Koelnu niti v Bruslju. Z njimi je Adrija skozi na robu te liste. Da ne bo pomote, tisti ki jo tako kujete v nebo. Ne rečem da je smrtno nevarno letalsko podjetje, ni pa povsem varno po standardih ki veljajo med avtoritetami kot so JAA, FAA, ipd. O vzdrževanju letal na tem mestu nebi diskutiral saj je preveč zapleteno za kratko pojasnilo. Lahko pa nekaj o rezanju stroškov pri v vzdrževanju letal. Sam sem eden od menedžerjev v letalskem podjetju, ki je v letu 2008 prejel nagrado za naj v svoji kaegoriji. Na svetu. Ne poznam enega menedžerja svetovnega formata, ki bi se imel "jajca" igrat z vzdrževanjem letal. Meni in večini mojih kolegom je vseeno če jutri vsi ostanemo brez dela, lastniki pa brez kapitala, samo da se ne zgodi nesreča z hujšimi posledicami. Safety First. Zato ker smo tako predani temu poklicu.Seveda pa obstajajo mali "one man bandi" ki ponujajo vse mogoče plejade. Obstajajo obubožani nacionalci, ki jih vodi politika, mladostna zagnanost in tretjerazredni menedžerji. Seveda se je na krizo zgovarjat v teh časih zelo moderno. In še nekaj o AF447. Na podlagi dejstva da so razbitine našli za zelo širokem območju in na podlagi dejstva da se je vse dogajalo vse zelo hitro, je ena od verjetnosti da je šlo za eksplozijo visoko v zraku. V miru lahko počakamo na izsledke poročila, ki bo v nekaj tednih dostopno javnosti. Lahko da je šlo veliko stvari hkrati narobe, ali pa samo ena. Sočustvujem z svojci ter zaposlenimi v AF sa je to velika tragedija tudi za podjetje, ki je eno najvarnejših, najstarejših, z ugodnimi cenami, dobrim servisom in zelo dodelanimi procedurami. Želim vam veliko užitka v letenju, veliko potovanj po svetu in čim manj branja črne kronike.
due
03. 06. 2009 14.21
brez vezn članek. sam strah po nepotrebenem povzročate. napište koliko nesreč s eje v slo letos z avtom naredilo. pa boste vidl. letalo je še vedno najvarnejši odnos. Acila moje sožalje, ogromno boš zamudila. veliko lepih stvari ne boš nikoli videla. če misliš da je hrvaška ali italija višek naravnih lepot se motiš!
tomazbodner
02. 06. 2009 13.53
Vecina letal ima pred vzletom vsaj kaksno majhno tehnicno okvaro, ki pa normalno ne povzroca tezav. To je kot, da ti v avtu ena zarnica v kabini ne gori. Ali pa radio nima dobrega stika z anteno ali pa kaj takega. Zaradi tega ne bos rekel, da je avto nevaren. Seveda pa marsikdaj kaksna malenkost v kombinaciji z drugimi stvarmi povzroci katastrofo. Mfmaister: to je vecinoma res pri vecjih, znanih letalskih druzbah. Ni pa res pri nekaterih nizkocenovnikih, ki po dolgem in po cez krsijo zakone ter iscejo luknje v njih, da bi znizali stroske poslovanja na racun loterije s potniki. Spomnim se Phuket Airlines, ki je izkoriscal luknjo zakona o vzdrzevanju letal. Namrec zakon doloca preglede ter servise vsakih xxx ur letenja, ali ce letalo ni na maticnem letaliscu, ob prvem naslednjem pristanku na njem. Pri normalnih druzbah, dajmo za primerjavo Adrio, bi bil to Brnik... OK, Jozeta Pucnika... In ker Adria leta vecinoma iz tega letalisca, ter se nanj vraca, je lahko maksimalno nekaj ur cez omenjeno stevilo ur letenja. Phuket Air na primer pa je imel "maticno letalisce in servisni center" v Indoneziji, kamor nikoli ni letel.... Preprican sem, da je taksnih druzb, ki se igrajo z zivljenji potnikov medtem, ko oglasujejo nenormalno nizke cene in izigravajo zakone vec, za to pa so posredno krivi tudi potniki, ki vedno gledajo le na ceno letalske vozovnice, varnost jim je pa zadnja stvar, zaradi katere se obremenjujejo. In ko se ze nad Phuket Air spravljam (ki ga ni vec), nasledil ga je One-2-Go (tu ga klicejo One-Two-Gone ali One-Two-Crash zaradi strmoglavnjena v Phuketu)... letalska druzba spet leti na starih skatlah (25 let stari MD-82) ter ne veliko mlajsimi Boeingi 747-100/200/300. Ko je Ansett Australia odstranil par tistih toboganov za zasilni pristanek z vrat, so jim dali taksne kazni, da so kmalu zatem bankrotirali. Orient Thai (maticna druzba One-Two-Go) je odstranila vse... me zanima, kako evakuirajo potnike, ce imajo zasilni pristanek.... Poskusiti nimam namena, toliko pa srece tudi nocem izzivati, da si vi za tistih par prihranjenih evrov sel kupiti karto pri njih...
Ramzess
02. 06. 2009 12.36
Mfmaister=čist mim grede, če pilot odkrije napako pr pregledu sistemov avion NE SME u luft drugač pa, a ti bi folku povedov ka je z avionm, če bi ti kj crknlo" Naj se ne bi smelo, pa vendar počnejo tudi to, ni malo takih nesreče. Sicer pa si ljudje, potniki (odrasli in otroci) zaslužijo možnost izbire, v nasprotnem primeru nosi pilot toliko večjo odgovornost, hujša od odgovornosti za smrt ljudi, je odgovornost za odvzeto možnost izbire tem ljudjem. Tudi pilot ima izbiro, a če se odloči napak, mora zato prevzeti vso odgovornost. Žal so v tem svetu, sistemu, pravila pomembnejša od življenj nekaj stotin ljudi in otrok, z različnih gledišč. Odškodnine težko kokurirajo temu, ne moremo vedeti po kakšnih kriterijih se odmerjajo, računajo, in koliko so ti kriteriji popolni in pošteni, in ali se upostevajo vsi kriteriji, v določenih okoliščinah.
free_falling
02. 06. 2009 08.27
..statistično je letalo še vedno najbolj varno prevozno sredstvo...veliko več možnosti je, da umreš na cesti kot v letalski nesreči...je pa res tako, da je šok večji ko pade letalo ker navadno umre večje število ljudi ob enem....vrjetno bi bili enako zgroženi če nebi celo leto slišali o nobeni avtomobilski (in ostalih) nesrečah in bi samo na koncu leta na en torek izvedeli da je 300 ljudi umrlo v prometni nesreči... frekvenca letov na Frankfurtskem letališču (ali pa v Seulu) je recimo tolikšna, da v vsake 3 minute pristane iz vzleti eno letalo...(in tako po vseh večjih svetovnih letališčih) in možnosti da pride do letalske nesreče so res majhne...ampak so pa vseeno... Resnično sočustvujem z vsemi svojci in prijatelji...
Acila
02. 06. 2009 07.26
-1
Jaz ne grem na letalo, pa če me fentaš...
djdj
02. 06. 2009 00.59
+1
Vsaka izguba sorodnika je huda.
madrigal
02. 06. 2009 00.41
+1
DedekLakai
01. 06. 2009 23.30
+1
Jao novinajri ste bedni. Statistika kaže da je ogromno večja verjetnost da se boš z avtom ubil kot pa pado dol z letalom. Ampak novinarji morjo iz muhe naredit slona.
mfmaister
01. 06. 2009 22.21
+1
@igor.gojcic čist mim grede, če pilot odkrije napako pr pregledu sistemov avion NE SME u luft drugač pa, a ti bi folku povedov ka je z avionm, če bi ti kj crknlo
Ramzess
01. 06. 2009 20.09
Zanimiv članek, a težka vsebina, "več kot polovica otrok", itd. hudo no. Vsak argument je odveč, za vsem je človeški faktor, in ironija je, da bi večino nesreč lahko preprečili, ali vsaj zmanjšali posledice. Mfmaister="pomoje da nauš slišou pilota k bo potnikm reku da bojo umrl, redkokdaj sploh povejo za težave, ker bi potniki zapaničarl" Nepovzročanje panike je očitno pomembnejše od resnice, ki naposled itak izvedo vsi, ne glede kje končajo let, na tej ali oni strani. Piloti počnejo isto celo pred letom, med kontrolo sistemov, česar potniki, nimajo možnosti spremljati, pa zamolčijo težave ... potem pa se vsi znajdejo v svetovnih medijih. Potniki tako nimajo možnosti izbire zapustiti letalo v vprašljivih okoliščinah. Še več, tudi če se ta pokaže, jim ne pustijo, primer nedavno nazaj. Mar navaden človek res nima več nobenih pravic. Tomazbodner="Odziv je od vsakega potnika posebej odvisen. Eni molijo, drugi se objemajo ali drzijo za roke ter si pravijo, da se ljubijo, tretji poskusajo vklopiti telefon in klicati koga... tisti, ki veliko letimo, pa odvisno od volje se ali vlezemo nazaj in si recemo "sh*t happens" in upamo, da se vse dobro iztece ali pa nas vsaj takoj ubije in ne pusti pohabljene, ali pa se pripravimo na trd pristanek s kaksno torbo ali nahrbtnikom med nogami in prednjim sedezem, karkoli mehkega (vzglavnik, odeja) pred/pod glavo, zategnemo pas ter poskusamo biti kolikor je mozno nizko, oklepajoc se nog.... sledi pa cakanje... dolgo cakanje." Zanimivo, kaj vse počnejo, a to še ni najhuje, najhujše so napake, šolske napake, ki jih stanejo življenje, potem pa postanejo žrtve letalske nesreče, kar daje možnost svojcem, da dobijo odškodnine. Za veliko smrtnih žrtev so krivi tudi potniki sami, ker se vedejo in počnejo kar ne bi smeli, pa tudi pravila niso za okras, nekateri dokumentarci lepo pokažejo, komentator celo opiše, njihove šolske napake, potem pa spet čudimo zakaj je toliko mrtvih, saj, če denimo plavalne jopiče ta pametni odpirajo že v letalu (povsem napak), za povrh pa so še privezani na stol. Če letalo pristane v vodi, taki umrejo, se utopijo, nek dokumetarec to nazorno pokaže. Vzroki in odgovornosti so tudi drugje, že res, a tudi potnik sam nosi del odgovornosti za lastno smrt. Samo spomnite se koliko časa so potrebovali, da so v letalstvu pogruntali, da je treba tudi otroke privezovat, kar je bilo takrat v avtih že samumevno, pa vendar se v letalih, to še vedno ne izvaja dosledno. Ni moč vedeti koliko otrok je moralo za to umreti (so primeri stevardes, ki po taki tragediji, niso nikoli več delale na letalu, prav zaradi prevelike teže odgovornosti, zaradi zahteve (posledica zgrešenih pravil), ki so dale materam, kasneje mrtvih otrok; slaba vest dela svoje), da se je odraslim končno prižgala lučka, ki jo imajo taki namesto ... da so končno le uvedli, zakonsko, privezovanje otrok v letalih.
tomazbodner
01. 06. 2009 19.04
Micasoft: nikoli ne recejo "umrli boste". Najvec, kar sem slisal do zdaj je bilo "cabin crew, prepare cabin for emergency landing", cemur je sledil briefing, kako odpreti vrata z obveznim "if we're not here, please follow these steps, read it carefully" medtem, ko so mi tiscali tisto brosuro pred nos. Odziv je od vsakega potnika posebej odvisen. Eni molijo, drugi se objemajo ali drzijo za roke ter si pravijo, da se ljubijo, tretji poskusajo vklopiti telefon in klicati koga... tisti, ki veliko letimo, pa odvisno od volje se ali vlezemo nazaj in si recemo "sh*t happens" in upamo, da se vse dobro iztece ali pa nas vsaj takoj ubije in ne pusti pohabljene, ali pa se pripravimo na trd pristanek s kaksno torbo ali nahrbtnikom med nogami in prednjim sedezem, karkoli mehkega (vzglavnik, odeja) pred/pod glavo, zategnemo pas ter poskusamo biti kolikor je mozno nizko, oklepajoc se nog.... sledi pa cakanje... dolgo cakanje. Zaenkrat sem imel 2 taksna primera, kar pri 200-300 tisoc miljah na leto niti ni slabo. In se vedno sem med zivimi :) Mimogrede: Quantum - se popolnoma strinjam
zulumike
01. 06. 2009 18.52
Čudež je če novinarji (posebno na POP ) o letalih in letalstvu objavijo kaj drugega razen prav pompozno da se je zgodila nesreča! Potem pa loleki nivoja Mmikasaft bluzijo neumnosti... Dajte poročajte se kaj drugega ne samo o nesrečah in nasvete kako zadovoljiti zensko ali pedra!
nocomment24kur
01. 06. 2009 18.43
micasaft01.06.2009, 18:11-1 Ti model ki se ukvarjaš profesionalno....a se to ni zgodilo? Povej mi,a ti je good felling ko ti pilot reče na 10.000 metrov:''Imamo težave,pripnite se umrli boste''? Raje umrem v avtu,kot statistični podatek,kot pa v avionu,ko sem odvisen od ''tebe'' in 100.000.000 različnih delcev ki so v avionu. ... Pilot ti tega pač ne reče, ker je profesionalec (njegova dolžnost je, da letalo varno pristane, ne pa, da ti reče, da je nesposoben in boš zato pač crknil), ne pa en buzerantski FDV-jevski novinar iz Sveta, ki mu vse pomeni senzacionalizem. Sicer pa je eno tako letalo (če se že gremo primerjavo z avtomobili), kot je A330, kljub veliko več sestavnim delom mnogo bolj zanesljivo kot vsa supr-dupr renojeva turbodizelska jajca, ki si jih kupi en povprečen slovencelj, ki pač nima pojma o tem, kaj je to soliden avto, in potem soli pamet vsem, ki imajo malo pojma o zanesljivosti v letalski industriji. Če je v avtu verjetnost okvare enega dela recimo v enem letu 1%, je pri spodobnem reaktivcu ranga Airbus ali Boeing ta verjetnost vsaj še za 1000x manjša. Vsako leto se samo na slovenskih cestah pobije toliko ljudi, kot se jih v letalskih nesrečah v enakem času v celi Evropi.
mfmaister
01. 06. 2009 18.38
@micasaft problem ker to pišejo tko kt da z avionom ni varn letet, usakič k se nesreča zgodi jim rata napisat k da zj je pa katastrofa pa glih da ne k da je čudaž da vsak avion dol ne pade pomoje da nauš slišou pilota k bo potnikm reku da bojo umrl, redkokdaj sploh povejo za težave, ker bi potniki zapaničarl drugač pa po statistik se z avit pobije več ljudi na let kt z avionm, tud če gledamo na prevožen kilometer al pa na prevožene potnike
micasaft
01. 06. 2009 18.11
Ti model ki se ukvarjaš profesionalno....a se to ni zgodilo? Povej mi,a ti je good felling ko ti pilot reče na 10.000 metrov:''Imamo težave,pripnite se umrli boste''? Raje umrem v avtu,kot statistični podatek,kot pa v avionu,ko sem odvisen od ''tebe'' in 100.000.000 različnih delcev ki so v avionu.
Abacus
01. 06. 2009 17.53
3. februar 2005 in pri reševanju so sodelovali tudi pripadniki SV !
quantum
01. 06. 2009 17.41
Kot nekdo ki se profesionalno ukvarja z letalstvom in ne v Sloveniji vam rečem, da delate mediji nepopravljivo škodo letalski panogi v slovensko govorečem okolju. Način na kakršnega poročate je skrajno populističen in neprimeren. Vse kar počnete je iskanje senzacijonalnosti ki prevečkrat meji na bolestno kršenje človekovih pravic.
Draža
01. 06. 2009 17.39
sožalje vsem