Tujina

'Na ulicah so razstavljena trupla brez glav, odsekane glave z iztaknjenimi očmi, odrezanimi jeziki'

Kobane, 14. 10. 2014 08.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Begunci iz sirskega Kobaneja pripovedujejo grozljive zgodbe. Ostali so brez sorodnikov in sosedov. Med begom iz mesta in njegove okolice so videli prizore, ki jih do konca življenja ne bodo pozabili, opozarjajo. Eden izmed njih je dejal, da so skrajneži ugrabili kurdske ženske.

Kurdski borci so zahodno od sirskega mesta Kobane uspeli od borcev samooklicane Islamske države (IS) zavzeti spet mestni hrib. Pri tem so jim pomagali tudi letalski napadi koalicije, ki jo vodijo ZDA. Skrajneži so hrib Tal Šahir zavzeli pred več kot desetimi dnevi, sicer pa mesto oblegajo že več kot mesec dni.

Že včeraj so iz mesta poročali o hudih spopadih, kurdskim branilcem mesta pa naj bi uspelo zopet prevzeti nadzor nad polovico mesta.

Begunci poročajo o številnih zločinih

Sicer pa so kurdski begunci, ki so zbežali iz sirskega mesta Kobane v Turčijo, novinarjem britanskega Tha Daily Maila povedali, da se v mestu, ki leži tik ob sirsko-turški meji, odvijajo grozodejstva. Skrajneži samooklicane Islamske države (IS) so zavzeli že več kot polovico mesta, upirajo pa se jim kurdski borci, ki skušajo civilistom zagotoviti varno pot do še edinega prehoda, ki iz mesta vodi v sosednjo Turčijo. Civilisti, ki se sedaj nahajajo v begunskem centru v turškem mestu Suruc, pa novinarjem pripovedujejo, kaj so med svojim begom videli na ulicah mesta.

Skrajneži IS so do svojih nasprotnikov, tudi neoboroženih civilistov, neusmiljeni. Civilisti pripovedujejo, kako so skrajneži obglavljali njihove sorodnike, sosede … Na ulicah naj bi ležalo na stotine zmaličenih trupel: odrezani udi, glave, iztaknjene oči, odrezani jeziki in podobno. Skrajneži naj bi trupla namerno puščali na vidnih mestih, naj bi jih celo razstavljali, saj tako želijo ustrahovati – ne le tamkajšnjih prebivalcev, temveč s tem pošiljajo sporočilo tudi celotnemu svetu.

Kurdski begunci iz Kobaneja v Turčiji.
Kurdski begunci iz Kobaneja v Turčiji. FOTO: Reuters
Spregovorili so tudi jazidi iz Iraka, ki so uspeli zbežati pred skrajneži IS. Pravijo, da so skrajneži napadli njihove vasi, zbrali vaščane na kup in moškim dejali, naj prestopijo v islam. Ti so večinoma ponujeno zavrnili, zato so jih skrajneži pred vsemi ubili. Dečke so odpeljali neznano kam. Vaščanom so dejali, da jih bodo najprej spreobrnili, nato pa naučili vojskovanja. Prav tako so neznano kam odpeljali deklice. Ženske in dekleta so si razdelili in jih poročali, prodajali, nekatere so imeli za posiljevanja, so poročali jazidi.

V petek je odposlanec ZN za Sirijo Staffan de Mistura opozoril, da se v mestu in njegovi okolici še vedno nahaja okoli 12.000 civilistov, med njimi 10.000 na območju samega mesta ter skoraj 700 pretežno starejših ujetih v središču mesta in bodo "po vsej verjetnosti pobiti", če mesto pade v roke IS. Več kot 200.000 ljudi je že zbežalo iz Kobaneja.

’Do konca življenja ne bom pozabil’

38-letni Amin Fajar, sicer oče štirih otrok, se je z družino uspel prebiti na varno v Turčijo. Novinarjem je dejal, da do konca življenja ne bo pozabil prizorov, ki jih je videl med begom. "Videl sem na desetine, morda celo na stotine trupel, katerim so odrezali glave. Nekateri so bili brez rok ali nog. Videl sem glave z iztaknjenimi očmi in odrezanimi jeziki. Dokler bom živ, ne bom pozabil teh prizorov," je pretreseno dejal.

Jih res nihče ne more ustaviti?

Skrajnež IS
Skrajnež IS FOTO: Reuters

Džihadisti IS že dober mesec stiskajo obroč okoli Kobaneja. Pri tem so masakrirali tudi civiliste v okolici mesta. Begunec Belal Shahin je novinarjem dejal, da so vdrli v njihove vasi in obglavljali vaščane. Dekleta in živali so odpeljali neznano kam. "Tudi živali se ne obnašajo tako, kot se oni," je dejal in dodal, da se vsi na svetu delajo gluhe in ne želijo slišati in videti, kaj skrajneži počnejo. Pri tem ni ničesar in nikogar, ki bi jih lahko ustavil, opozarja begunec iz Kobaneja.

Kurdi v Turčiji protestirajo zaradi turške neodzivnosti

Turški Kurdi še naprej opozarjajo na neodzivnost Turčije, saj menijo, da je Kurde pustila na cedilu. Turške oblasti so sicer svojo vojaško silo razporedile ob turško-sirski meji, a le nemo opazujejo dogajanje v Kobaneju. Turški Kurdi se s turškimi policisti tudi spopadajo: umrlo je že 31 oseb, med njimi sta tudi dva policista.

Skrajnež IS na strateško pomembnem hribu v okolici Kobaneja.
Skrajnež IS na strateško pomembnem hribu v okolici Kobaneja. FOTO: Reuters

Da je Turčija glede na razmere na terenu izredno počasna v svojem odzivanju oziroma celo neodzivna, kaže tudi zaplet pri dogovoru med njimi in Američani. Že dlje časa namreč potekajo pogajanja, da bi Turčija ZDA dovolila, da v boju proti skrajnežem IS uporabila njena letalska oporišča, tudi v ključnem oporišču v Incirliku blizu meje s Sirijo.

Ameriška svetovalka za nacionalno varnost Susan Rice je včeraj sporočila, da jim je to Turčija končno dovolila, nato pa je prišel iz Turčije mrzel tuš. Turške oblasti so namreč sporočile, da ta informacija ne drži, saj naj bi pogajanja še potekala.

Ubit iraški poslanec

V Iraku pa so skrajneži ubili iraškega poslanca in vidnega voditelja šiitske milice Badr Ahmeda al Hafadžija. Bil je med najmanj 21 ljudmi, ki so bili ubiti v samomorilskem napadu v šiitski četrti Kadimija v iraški prestolnici. Odgovornost za napad je prevzela Islamska država, ki je zapisala, da je bil tarča napada prav omenjeni poslanec. To je že tretji samomorilski napad v zadnjih štirih dneh, v njem pa je bilo ranjenih še najmanj 51 ljudi. IS je prevzel odgovornost tudi za smrt načelnika policije province Anbar v soboto.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (518)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

[Frikenstein]
16. 10. 2014 18.57
katastrofa res... :O
redtzui
16. 10. 2014 11.45
ta svet je p e k el
redtzui
16. 10. 2014 11.44
ta svet je pekel.
Adolph
15. 10. 2014 14.13
+1
Ko botem banditom zmanjkalo devic bo tudi kraj njihovih zlocinov . . .. . .
kure bedne
15. 10. 2014 13.58
+2
Upam, da ne verjamete vsega kar vam pišejo na 24 in ostalih medijih. Vendno v vsaki vojni je najbolj močna antipropaganda.
Jožajoža
15. 10. 2014 12.56
+1
saj takšne stvari so se dogajale v naši bivši jugi. poglejte si dokumentarce o S rebrenici in filM LEPA SELA LEPO GORE. ŠE HUJE JE BILO, PA VSE POD ŽEGNOM MAERIKE IN NATA IN
silberblack
15. 10. 2014 12.38
+2
Turki so bili od nekdaj turki, krvniki, in to so ostali še danes, Kljub turizmu in novi dobi. Ko gledajo kako ubijajo njihove sovrašnike Kurde, so sokrivi toliko kot ta islamska država oz.skrajneži. Bolj me skrbi to, da "evropejci"odajajo na vojaški turizem v te države, se naučijo sproščati svoje zatrte sle po moriji, umorih, kosanju, ...nato pa se bodo vrnili v naše okolje in nadaljevali tu. Ker bodo dobili občutek moči nad šikejšimi. Uzakoniti je potrebno nošenje orožja in uporabo orožja v samoobrambi.
Raspunin777
15. 10. 2014 08.56
-8
A tile IS-jevci so se šolal pri naših partizanih da so tako učinkoviti ?
rdecioktober
15. 10. 2014 10.15
+4
po zadnjih informacijah naj bi Kurdi zavrnili in celo pregnali IS iz mesta.
asgml
15. 10. 2014 14.14
-1
cesjek
15. 10. 2014 08.52
+2
IS so američani oni delajo vojno da strašijo če bi se use države odzvale al pa amerika bi jih že dobili tko pa oni vse podtaknejo in se delajo da oni niso nič krivi :P
pkorosec
15. 10. 2014 12.40
saj ne da bi imel pravico karkoli kritizirati glede pravopisa
Bruhalnica24
15. 10. 2014 07.54
+2
Delajo za Ameriške interese...Zakaj Ameriško letalstvo miruje ????. Zakaj so naredili No Fly v Siriji, saj ISIS nima letal ???. Aja, da jih slučajno ne napade Asad in Američanom prekriža plane, vse skupaj je bolano...
Mb128
14. 10. 2014 23.20
+4
Še odgovor pkoroscu od prej. Suniti in šiiti so v islamu to kar so v krščanstvu rimokatoliki in pravoslavci. Eni in drugi smatrajo druge za heretike, izdajalce vere kar pa je veliko huje kot če je nekdo nevernik. Toliko glede verskega vidika. Do leta 91 so bili v veliki večini na Arabskem polotoku glavni suniti čeprav so bili, če gledamo številčno naspram šiitom v manjšini. In suniti so zatirali šiite na sto in en način. Nato pa je prišlo do ameriškega posega v Iraku pod pretvezo osvoboditve Kuvajta, osvoboditve šiitov izpod sunitske nadvlade. V bistvu pa so Zda stremele k dvema ciljema. Oslabitev Saudove Arabije in poceni nafte. Tako so suniti izgubili prevladujočo vlogo v vsaj enem delu arabskega sveta in ker se s tem nikakor niso strinjali je nastal Is-i., še prej Al Qaida. A sedaj razumeš pkorosec?
BlokiranZaradi24urFašizma
14. 10. 2014 23.43
-6
In kje imaš ti tu World Order?!? To o čemer pišeš je čista anarhija.
Mb128
14. 10. 2014 23.55
+5
Ne, to o čem jaz pišem je interes, interes da ima nekdo drobtinico več na račun drugega. Če moj zapis ne drži pa me diskreditiraj. Pa z argumenti prosim!
pkorosec
15. 10. 2014 12.29
+2
Mb128, to kar si napisal zgodovinskega, v glavnem drzi, ne vidim pa zakaj bi to naj pomenilo, da je porocanje medijev o klanju nepravim ljudi s strani ISIS-a neobjektivno. In ce so ta zgodovinska dejstva neke sorte izgovor za islamske fanatike, potemtakem lahko v kratkem pricakujemo, da bodo tudi slovani v evropi zaceli klati vse germanske narode, ogre in vse potomce otomancev. Francozi bodo zaceli klati spance, angleze in potomce prusov in avstrijcev zaradi protinapoleonskih koalicij. Poljaki pa bodo nasli izgovor za klanje rusov zaradi verskih
[Frikenstein]
16. 10. 2014 19.00
torej IS so suniti? prav tej ki so delal sranje prej, so ga začel tud zdej?
galjot
14. 10. 2014 22.22
+17
Seveda jih lahko ustavijo,samo barabe,ki se skrivajo za lepimi oblekami in kravatami tega nocejo,prevec denarja in pohlepa "imeti moc" je v igri. Tako preprosto je to.
jg57
14. 10. 2014 21.45
-8
iS je nekaj podobnega kot komunizem v 20 stoletju. Katastrofa za narod, ki ga prizadene in za svet. Prvi je trajal 80 let preden ga je pobralo, posledice čutimo še danes. Drugi zna biti kuga 21 stoletja, če bodo Američani in koalicijske države še naprej tako mencali in oderkali pomoć Kurdom, ki se v prvih bojnih vrstah borijo proti tem zlu.
pkorosec
14. 10. 2014 22.07
-2
tovrstne primerjave se mi zdijo nerealne, povrh pa škodljive. Prvič, komunizem in islamski extremizem ste nezdružjliva, saj je brezbožni komunizem za islam popolnoma nesprejemljiv. Kot drugo, pa enačenje komunizma s islamskimi teroristi lahko v slovenskih kvazipravičnikih samo še bolj vzbudi simpatije do teh zverin in se zna zgodit, da bodo na naslednjjih volitvah volili tiste, ki bodo obljubili, da bodo ISIS podpornikom nudili vso socialno pomoč in integracijo.*
Mb128
14. 10. 2014 22.32
+5
Eh daj no! Odgovori mi na par vprašanj. Katera država je bila dom za Uljanova preden se je ta vrnil v takrat še carsko Rusijo? Kako je sploh prišel do tja, kdo je bil ob njem v tistem trenutku? Kdo mu je na njegovi poti dal prednost? Marx in Engels sta po nacionalnosti kaj? Veš tisto o demokraciji, človekovih pravicah in še marsičem drugem pa si lahko nekam vtakneš. Še nekaj, če se Turčija ne bo bliskovito spokorila pričakujte da bodo na dan prišle mnoge njene nečednosti, če se milo izrazim. Zakaj se gre? Gre se za ohranitev world orderja in tukaj so ideologija, demokracija in še marsikateri drugi pojem, ki naj bi bil svet irelevanten. Kako je že pel Billy Joell? We didn't star the fire, it was alwajs burning... Zakaj se gre torej?! Ne gre se zame, ne gre se zate, ne gre se za navadnega človeka sploh. Is-i več kot očitno predstavlja grožnjo za patricije, gospodarje sveta. In, če ta najnovejši ruskoameriški pakt zoper Is-i ne bo zadostoval pričakuje, da se bo temu paktu pridružila Kitajska kaj jnalu. In kdo bo žrtev takrat? Ja, med prvimi bo žrtev Hong Kong če že ni. Dobrodošel v politiki! Hja, ta presneti interes sploh ne pozna ne načel ne vrednot. In, zakaj je sploh nastal Is-i? Is-i je samo produkt ameriškega interesa, želje po drobtinici več. Seveda na račun drugega, drugih. No, pa je krog sklenjen ponovno! Mislim, a sem sploh napisal kaj novega?!
BlokiranZaradi24urFašizma
14. 10. 2014 22.42
+5
Kakšne bedarije. Svet ni tako eksaktno upravljan. Ne da se ga tako upravljat. Še ene krajevne skupnosti se ne da tako upravljat, kaj šele ves svet. Poglejte samo SLO ali EU parlament. Pa folk tudi sicer dela marsikaj po svoje itd. Tu ni nekega enotnega World orderja To je plod domišljije. Problem je ravno nasprotno kot vi mislite, v anarhiji. V pomanjkanju world orderja.
Mb128
14. 10. 2014 22.52
+0
Iz tvojih ust v božja ušesa! Pa mi ti odgovori na zgoraj zastavljena vprašanja? Pa glej da se ne boš ob tem preveč spotil in na koncu morebiti padel v nezavest ko boš, če sploh boš ugotovil zakaj se sploh gre tukaj.
BlokiranZaradi24urFašizma
14. 10. 2014 23.15
+2
Tam vse vskriž nametal v en koš in hočeš razlago?! Pravih stvari kjer so zares zarote, tega ne vidite. Snjate pa o nekih zarotah ki so neizvedljive. Ko smo vas pred 10 leti opozarjali kaj se dogaja se nihče od vasni odzival. Niste verjeli, Potem ste sčasoma z ogromnim zaostankom nekaj doumeli in začeli tisto gonit v nenormalna pretiravanja. V bistvu nima smisla da se ukvarjate s temi stvarmi, razen če vas veselijo blefiranja. Dogaja se marsikaj ampak nič od tega o čemer bi se vam lahko sanjalo. Ambicije ima marsikdo za marsikaj ampak tega se ne da kar tako udejanjat ker je preveč različnih interesov (vsepovsod) in stvari niso tako vodljive. V bistvu v 99% primerov se vsi ti samo poizkušajo prilagajat trenutnim tokovom ki se več ali manj generirajo spontano in naključno. Še Bog ni znal naredit in vodit tega sveta, kaj šele neki politiki. A Bratuškova bi bila ta World Order ki bi vse to tako precizno s pomočjo zarot upravljal?! Ali oni Obama? Dajte se no zresnit. Ko neveste kaj bi povedali potem začnete s prostozidarji in Rotchildi. Saj bi bilo smešno če nebi bilo tako resnično. To iz samega dolgčasa nekaj napletate, to je vse. Dajte se vi raje ukvarjat s temi lpovi katerim vedno znova podeljujete legitimnost na volitvah in jim mogočate da vas kradejo. Pa nehajte potem za te svoje neumne odločitve krivit tiste ki s tem veze nimajo.
Mb128
14. 10. 2014 23.39
+0
Poslušaj, vtakni svojo glavo malo v zgodovinske knjige in šele potem govori, piši. To, kar sem napisal jaz so zgodovinska dejstva. Takšnd ali drugačne zarote so pa le produkt tistih katera intenca je ta da bi ta zgodovinska dejstva bila čim manj poznana. Teorije zarote služijo tudi temu, da človek preprosto skomikne z rameni in reče. Krivica, ampak kaj jaz tu morem?! Torej, teorije zarote so nekakšna psihoterapija, vržena kost plebejcem. Jaz se z tem ne ukvarjam ker me zanimajo samo in izključno dejstva, v tem primeru, zgodovinska dejstva.
Mb128
14. 10. 2014 23.50
+2
Še nekaj najob. Kako pa si ti razlagaš ta najnovejši ruskoameriški pakt? Še posebj če na slednjega gledaš skozi prizmo Ukraine. Ali je res tam šlo za demokracijo, človekove pravice ali pa samo za ameriški poskus oslabitve ruskega strateškega položaja v sveu?!
PorednaSliva
15. 10. 2014 01.30
kabuuumm :D svet ni tisto kar vidite na poročilih...
Primerjava je na mestu saj Kominterna ni bila nič drugega kot mednarodna teroristična organizacija. Komunizem kjerkoli je prišel na 100% oblast je to uspel s krvavo revolucijo, oz. državljansko vojno s katero so podkurili in razdelili narode od znotraj. Nekatere za najmanj 100 let.
PeRFeTK
14. 10. 2014 21.37
+17
Turčija izvaja pasiven genocid, in to počnejo celo pred očmi celega sveta. Mi, sebičneži iz "civiliziranih" dežel pa le opazujemo... Od spodaj bo priletel enkrat... Vsi smo se učil o Rimskem imperiju, o padcu le-tega. Vsi bi moral vedet, da so bili barbarski vdori le posledica gnilobe v takratni družbi. Gnilobe v današnji družbi. Opazujemo Ameriko, kako bo spet s spretno politiko nadzirala Bližnji vzhod, medtem, ko Turčija lahko ustavi IS in zaduši vsakršen kurdski upor.
Mb128
14. 10. 2014 21.30
+4
Hehehe, Zda in Rusija sta združili moči zoper Is-i! Vir-Focus on line. Ukrajina?! Ukrajina? Ja koga pa še sploh briga Ukrajina?! Sploh tiste, ki so relevantni oz., ki se imajo za relevantne. In tako je postala Ukrajina, več kot očitno ena izmed prvih zrtev boja zoper Is-i. Ukrajina je le kmet na šahovnici. Z tem kmetom so Zda poskušale oslabiti rusko strateško vlogo v svetu. Ja, zgodovina se ponavlja. Kako je že rekel Churchil?! V boju zoper Hitlerja sem pripravljen sodelovati tudi s hudičem. In je paktiral s takratno ZSSR. Tukaj gre za čisto isto zadevo. Turčija? Ta je več kot očitno prestopila rubikon in nmesto da bi bila del rešitve postala del problema. Vsaj na prvi pogled zadeva zgleda tako da se od Nata lahko poslovimo vsaj takšnega kot smo ga poznali do sedaj.
deinon
14. 10. 2014 21.28
+16
Sami psihopatii :(
StopTTIP
14. 10. 2014 21.27
+16
Vsak normalen človek se zgrozi ob zgornjem naslovu... problem je le, ker je zmanipuliran in lažnjiv.... enako, kot je bila izmišljena "informacija", da Sadam Husein meče dojenčke iz inkubatorjev (dokazano USA laž.. malce preverite)... in enako, kot je bila izmišljena informacija, da je Gadafi "pobijal študente, ki so štrajkali" (ravno tako dokazano, da je šlo za USA laži) !!!!!!!! Največji zločinec sodobnega časa, Husein Obama (napadel več držav kot Hitler.. in zato dobil Nobelovo nagrado za mir ?????) pač rabi "javno mnenje" za svoje svinjarije.... ovce pa mu... že (najmanj) četrtič... spet nasedate !!!!!! ISIS je AMERIŠKA tvorba... izšolana in financirana iz CIA črnih fondov (afganistanski heroin....).... Mimogrede.... pojasnite mi naslednje : kako lahko cca 10.000 "džihadistov" popolnoma nadzira področje velikostei bivše SFRJ oz. 10krat večje od Slovenije ???? Uporabite malce tudi svoje glave... ne samo Reuters - POP - sionistično lažnjivo propagando !!!!!!
ECantona
14. 10. 2014 22.25
+2
Z delom, ko zanikaš okrutne poboje se ne strinjam. Se pa strinjam s temu, da je IS bila v začetku financirana s strani ZDA v času Sirijske državljanske vojne. Slike borcev IS z M4 in Britanskimi 50.cal v rokah to potrjujejo.
StopTTIP
14. 10. 2014 22.52
-2
Američanom je spet uspelo "prelisičiti" zakone narave.... Prvič jim je to uspelo pri dvojčkih, kjer se je jeklo stopilo pri malce večjem pisarniškem požarčku... sedaj pa jim je uspelo "obglaviti" spreobrnjenca v islam (glej pričanje rešenega francoskega novinarja) brez ene same kapljice krvi...... In to z žepnim pipcem... Pač... FDV-jevci, pravniki in ostali "družboslovni profili", ki jim je fizika povsem tuja (namerno ????) lahko verjamete takim idi*izmom.... tehničnih profilov pač ni tako lahko "nat*vati" na tak primitiven način......
asgml
15. 10. 2014 14.16
ficfiric 1
14. 10. 2014 21.02
+2
Dirty wars....en nov dokumentarc za preverit....
mbslo
14. 10. 2014 20.50
+26
Mi pa rabimo džamijo.
peace*
15. 10. 2014 00.54
-2
vsak, ki ima vsaj malo pojma o islamu ve, da pravi muslimani (ce se lahko tako izrazim) Islamske drzave oz- skrajnezev ne podpirajo...bodi malo bolj razgledan, prej se malo pozanimaj, in ne meci vsega v en kos...in dzamija v Slovenija nima nobene veze z temi ekstremisti...sej drugacnega komentarja od takih nestrpnih in nerazgledanih ljudi tle tut videt nemormo...
fghfhfhfhf
15. 10. 2014 07.21
-4
Peace bravo majstore...ampak to kar si mu razložil človek ne razume..mbslo ima v glavi slamo...če jo ima....
aaaaaa122121
14. 10. 2014 20.46
+11
Med EU, ZDA in Kanado v veliki tajnosti potekajo trgovinska pogajanja. Po mnenju aktivistov, pa tudi nekaterih ekonomistov in politikov, bi se lahko zaradi teh sporazumov življenje korenito spremenilo: veliko manj vpliva bi imeli na to, kaj jemo, kako varujemo okolje, kakšni so delovni pogoji ... JENKIJI PEJTE ŽE DAM