Tujina

Pod snežnim plazom izgubili pet prijateljev. Preživeli v šoku, vodja vztraja: Ravnali smo odgovorno, pri tretji stopnji nevarnosti se smuča

Innsbruck, 07. 02. 2016 16.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Po tragediji turnih smučarjev blizu Innsbrucka poteka temeljita preiskava dogodka. Medtem ko oskrbnik koče in gorski reševalci trdijo, da je bila ideja o smuki ob nevarnosti plazov nespametna, udeleženci trdijo, da so za varnost poskrbeli.

Plaz v Avstriji
Plaz v Avstriji FOTO: AP

Potem ko je na Tirolskem ogromen snežni plaz včeraj zasul 17-člansko skupino čeških turnih smučarjev, pri tem pa je pet ljudi umrlo, pristojni nadaljujejo preiskavo dogodka.

V tragediji sta bila dva smučarja poškodovana. Izkazalo se je, da gre za lažje poškodbe kolen in zdravniške pomoči danes ne potrebujeta več, vseeno pa je skupina ostala v Avstriji.

Tamkajšnji mediji poročajo, da jim po travmatičnem dogodku nudijo strokovno pomoč svetovalcev, govoriti pa morajo tudi s preiskovalci dogodka.

Tragedija se je zgodila včeraj okoli poldneva, na pomoč pa je poklicala skupina, ki se je v času nesreče prav tako zadrževala na zasneženem vrhu, a ni bila povezana s češko skupino.

Predvsem se postavlja vprašanje, zakaj je skupina ignorirala vsa opozorila. Pred povečano nevarnostjo snežnih plazov v regiji so opozarjali meteorologi, predvsem pa je skupino osebno opozoril oskrbnik koče, v kateri so bili nastanjeni.

Globoko šokiran Anton Nigg je nemškim medijem povedal, da je skupino sestavljalo 15 moških in dve ženski, prihajali pa so že leta. Tokrat je bilo zanje usodno popolno zanašanje na opremo. Avstrijski mediji poročajo, da so bili primerno opremljeni, da pa je bila moč narave vendarle močnejša.

"Rekel sem jim, da jaz v takšnih razmerah ne bi šel," je za DPA dejal Nigg, ki vsak dan preuči napovedi in oceni nevarnost. Ker ga niso poslušali, so po besedah Martina Waldharta iz gorske reševalne službe, zašli v "absolutno tvegano območje".

Ali so z gibanjem na nevarnem terenu tudi sami sprožili snežno gmoto, preiskovalci še ugotavljajo.

A če v Avstriji prevladuje mnenje, da je skupina sama silila v nesrečo, Čehi vztrajajo, da ni šlo za nespametno početje. Češki turni smučar Robin Kaleta, ki je izlet organiziral, je za češki CTK povedal, da "skupina ne bi mogla bolj poskrbeti za varnost," prav tako so imeli popolno opremo. Kot je še dejal, stopnja nevarnosti, kakršna je bila v Wattenbergu razglašena včeraj, izkušenim smučarjem omogoča varno gibanje. Kot pravi, so v koči preverili opozorilo, ki je do višine 2300 metrov napovedovalo nevarnost plazov druge stopnje, nad to višino pa nevarnost tretje stopnje: "Tretja stopnja je najpogosteje razglašena nevarnost na 5-stopenjski lestvici v Alpah. Pri tej stopnji turni smučarji običajno smučajo."

Povedal je še, da so med vzponom opravili tri teste stabilnosti terena. Njegove besede je potrdila tudi udeleženka smučarske skupine, ki je dejala, da sta bila vodiča zelo profesionalna, prav tako so imeli pri sebi vso opremo za primer plazu: "Obnašali smo se odgovorno."

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (23)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

AAnima
08. 02. 2016 12.32
+1
Hahaha, 'Pri tretji stopnji nevarnosti se smuča'. Kakšna neumna trditev. Stopnja nevarnosti pomeni, da nevarnost že obstaja, Prva, druga, tretja, itd.. pomenijo le povišanje ali nižanje procentov za nevarnost. In za udeležence v teh stanjih gre za tveganje ali jih bo zadela tista tretjina, polovica etc procentov ali pa morda ne bo. Če imaš srečo!! Ko si mrtev, si 100 procentno, neglede, četudi je obstajal le en procent za to!! Zato ni prav trditi, da se pri tretji stopnji pač smuča, ampak se že tvega!!
majorb
08. 02. 2016 11.15
-2
Na slovenskih smučiščih se to ne dogaja, so najvarnejša na svetu.
X51Y
08. 02. 2016 13.30
+2
nono1234
08. 02. 2016 10.58
+3
Za varnost pravijo, da so poskrbeli zdaj naj pa poskrbijo še za mrtve. Ni je luknje na tem planetu kamor si žival, imenovana človek, ne bi upala stopiti. Potem pa jočejo kot dojenčki, jaz ne jočem ampak se čudim. Pa veselo smuko še naprej !!!
Jume79
08. 02. 2016 10.51
+6
Pri telem je slo tipicno za napako psiholoskega znacaja in prevelike skupine. Human factors in group dynamics je nekaj o cemer naj zacnejo brati tisti, ki so se udelezili tele smuke. Se strinjam z vodici da je stopnja nevarnosti 2 in 3 ok v kolikor ves kaj delas in nas jo vecina tudi smuca, ampak pri tako veliki skupini je potrbeno biti pozoren na cisto druge stvari kot ce se na hrib podata dva ali trije. Prava oprema je vedno pogoj, vendar se dalec ne dovolj za varno gibanje v plazovitem obmocju. Americani ze leta pisejo o psiholoskem faktorju, t.i. "Human factors", ki se kako vplivajo na veliko nesrec. V Evropi smo glede tega precej zadaj...
provokatorr
08. 02. 2016 09.21
+9
tile čehi so šravi samomorilci. v vastriji se podajo na turno smuko brez lokalnega vodiča, pri nas pa se množično utapljajo v Soči, ker si nočejo vzeti lokalnih poznavalcev reke.....
križnagorc
08. 02. 2016 12.47
Res je da so Čehi neverjetno pogosto žrtve takih ali podobnih nesreč.
mentorhercul
08. 02. 2016 08.54
+1
Zavestno tveganje, če so zavarovani za tak primer reševanja, ostalo ni pomembno, ker že pregovor pove "vsako te-le ima svoje vesele" ,taki smo ......
Draža
07. 02. 2016 21.33
+11
Proti naravi ne moreš,naj bo voda,ogenj ali sneg.
avgustina
07. 02. 2016 21.22
+0
Ni pi*** na svetu z žrtvami, da ne bi bilo Čeha zraven.
nogutsnoglorry
07. 02. 2016 19.57
+19
Preden greš smučat v cevca, če je stopnja nevarnosti plazov 3, moraš narediti presek snežne podlage ter preveriti kako se plasti snega držijo med seboj. Stopnja 3 ne pomeni, da lahko tam smučaš pod kakršnimikoli pogoji in če imaš na sebi airbag, čelado ter peeps še ne pomeni da si neuničljiv.
K4tatonia
08. 02. 2016 08.40
+2
mislim, da so to storili - "povedal je še, da so med vzponom opravili tri teste stabilnosti terena"
mertseger
07. 02. 2016 18.49
+42
Pri nas pri 3. stopnji še vsi v hribe rinijo pa niti nimajo potrebne opreme. Če si še toliko dober pač vsega ne moreš pravilno ocenit. Je pa res osebno bi verjetno obrnil po priporočilu oskrbika koče, oni so ponavadi toliko časa že gor da dobro poznajo razmere.
jezek007
07. 02. 2016 18.48
+63
Vsak, ki se s tem ukvarja, se potihoma zaveda, da se lahko na vsaki turi zgodi tudi kaj takega. Odgovorno ali ne, gre za njihova lastna življenja. Gore so nevarne, dajo ti pa nepopisne užitke. Tudi vožnja z avtom je nevarna, pa se vseeno vozite, tudi preko omejitev, čeprav pravijo da je to prepovedano..
marko03
08. 02. 2016 08.48
+2
Ježek , načeloma se strinjam , zadnji stavek pa ponuja povsem neustrezno primerjavo , s katero se ne morem strinjati.Za vožnjo z avtom bi si upal najti ustrezno opravičilo za večino izmed nas.V mislih imam normalno vožnjo , ki nas nujno pripelje iz kraja v kraj.Vsepovsod pač ni javnega prevoza. Udejstvovanje v gorah-poleti in pozimi je pa (sicer vsekakor popolnoma nepotrebna) domena tistih , ki jim je to pač v užitek.Težko je to primerjati z nujo , priti iz kraja v kraj z avtom.Če so pa na cesti norci (in v Sloveniji jih ni malo) pa za to disciplinirani vozniki niso krivi.
ochi
07. 02. 2016 18.15
+8
v glavnem, odgovornost vsak nosi zase, organizator pa še za vse ostale v primeru odškodnin.
marko03
07. 02. 2016 18.11
+33
Tragičen izid adrenalinske odvisnosti.Tisti , ki so umrli naj počivajo v miru , "odgovorni" in preživeli pa naj odgovornost izkažejo še takrat , ko bodo svojcem v domovino pripeljali pet krst.
bema1201
07. 02. 2016 17.50
+35
Če bi se obnašali odgovorno jih ne bi zasulo. Tudi pri tej stopnji se lahko sproži plaz, kar se je na žalost zgodilo. Ljudje smo velikokrat neodgovorni do sebe in do drugih, ko se kaj zgodi so pa vsi drugi krivi samo mi ne
DuhSaSjekirom
07. 02. 2016 17.48
+34
Obnašali so se odgovorno? Obnašali so se neodgovorno, riskirali so in vsi to vemo, tudi oni, nihče ti ne more garantirat kako bo narava odreagirala.
ggargamell
07. 02. 2016 19.55
+2
vsak more razmišljati s svojo glavo če je nekdo pripravljen tvegati več ne reni za njemu če se ti zdi prenevarno
Vabis
07. 02. 2016 17.29
+5
Kar so iskali,to so našli.
Ramzess
07. 02. 2016 17.28
+28
"Ravnali smo odgovorno, pri tretji stopnji nevarnosti se smuča" Niso, ... pa četudi se sicer smuča, še ne pomeni da je to obvezano, res potrebno.