Tujina

Spopad zaradi smrtne kazni: Orban bi jo spet uvedel, EU žuga in govori o 'jedrski bombi'

Budimpešta/Bruselj, 30. 04. 2015 17.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Potem ko je madžarski premier Viktor Orban omenil možnost vnovične uvedbe smrtne kazni na Madžarskem, so se v EU ostro odzvali. Predsednik Evropske komisije je Orbana posvaril, naj takoj opusti načrte o smrtni kazni, sicer bo sledil spopad.

Madžarski premier se je že večkrat znašel v pozornosti evropske javnosti zaradi svojih izjav in dejanj.
Madžarski premier se je že večkrat znašel v pozornosti evropske javnosti zaradi svojih izjav in dejanj. FOTO: Reuters

Predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker je posvaril madžarskega premierja Viktorja Orbana, naj takoj opusti načrte za ponovno uvedbo smrtne kazni, sicer sledi "spopad". EU namreč lahko v skrajnem primeru proti članici, ki krši temeljne vrednote Unije, sproži "jedrsko bombo" - člen 7 pogodbe EU, ki omogoča odvzem glasovalnih pravic. A sprožitev tega člena je zapleten postopek in unija se zanj doslej še ni odločila.

"O očitnih stvareh nam res ni treba razpravljati ... Gospod Orban naj takoj jasno pove, da tega ne namerava storiti. V nasprotnem primeru sledi spopad," je poudaril Juncker v odzivu na Orbanove izjave o ponovni uvedbi smrtne kazni.

V odzivu na Junckerjeve izjave je vodja Orbanovega kabineta Janos Lazar dejal, da Madžarska spoštuje "celoten evropski pravni red". A ob tem je dodal, da bi morala razprava o smrtni kazni ostati na agendi. "Ne verjamem, da dialog ogroža temeljne vrednote EU," je pripomnil. Lazar je naknadno še razkril, da je Orban po telefonu poklical predsednika Evropskega parlamenta Martina Schulza in mu zagotovil, da Madžarska ne namerava ponovno uvesti smrtne kazni, ki da je "le predmet razprav", poroča madžarska tiskovna agencija MTI.

Madžarski premier je v torek pozval k razpravi o ponovni uvedbi smrtne kazni na Madžarskem, češ da so veljavne kazni preblage. Orbanovo stališče analitiki pripisujejo slabitvi moči njegove stranke Fidesz na račun skrajno desnega Jobbika, ki podpira smrtno kazen.

V EU so že v prvem odzivu poudarili, da je smrtna kazen v nasprotju s temeljnimi vrednotami unije. Danes je Juncker Orbanu, s katerim sta sicer člana iste evropske politične družine, posredoval še ostro politično sporočilo.

EU lahko v primeru sistematičnih groženj pravni državi ukrepa, tako da Evropska komisija najprej sproži dialog s problematično članico. Če ta ne prinese zadovoljive rešitve, pa lahko v skrajnem primeru sproži člen 7 pogodbe EU.

Je v 21. stoletju v Evropi še prostor za smrtno kazen? Večina meni, da ne.
Je v 21. stoletju v Evropi še prostor za smrtno kazen? Večina meni, da ne. FOTO: Reuters
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (94)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bruhalnica24
02. 05. 2015 09.34
+0
Tudi v sloveniji jo zahtevamo..... Prvi bo masleni...
white power
01. 05. 2015 09.04
+1
sem za smrtno kazen,ampak samo za lopovske politike in meneđerje.
Cofar
01. 05. 2015 07.02
+0
jaz sem proti smrtni kazni. Ne da smrtna kazen ni nekaj pravičnega, če obstajajo 100% dokazi o nekomu, ki je resnično težak primer. Ampak kaj politika pokaže s tem, da uvede smrtno kazen?? Posrtaja politikia morilec? Že tako nas režejo na kolobarčke, počasi, vse nas -- in sedaj bi proti ljudem uvedli smrtno kazen??? Čemu??? Človek ne napreduje več. Človek nazaduje in to že kar lep čas. Čudim se da atomske bombe zdavnaj niso poletele v nebo....
Angela Franko
01. 05. 2015 06.38
+2
Še marsikje drugje bi morali uvst tudi za politike !!!
redfox
01. 05. 2015 00.00
+5
Američani imajo tudi smrtno kazen,pa se noben ne buni.
FrancRodeVKristusu
01. 05. 2015 00.44
+8
Cel svet se buni, nihče ne mara Američanov... Njihova politika je politika klerikalnega srednjega veka... usmrtitve, vojne, imperializem.... Izraz ˝demokracija˝ je samo simboličen...
valjhunsinkajtimara
30. 04. 2015 23.35
+0
S smrtno kaznjio se ne doseže ničesar! Ne kaznuje, ne preprečuje, ne odvrača in niti se ne dobi zadoščenje. Je čisto nesmiselno dejanje in skrunitev. Smrtna kazen ni kazen temvwč je nesmiselno dejanje.
Misija1
30. 04. 2015 23.44
+7
preprecuje! placevanja drzave, torej vseh nas, za ljudi, ki so nicvredni. Se strinjam s tem kar si napisal, ampak najboljsa stvar v tem je, da se za izmecka vec ne trosi niti eura, ne pa da jih futrajo z lepimi zapori, kjer imajo boljsa kosila in vecerje, kot si jih lahko privosci polovica Slovencev.
valjhunsinkajtimara
30. 04. 2015 23.59
+1
To mešaš dve razlčni temi.tiste smeti v zaporu bi pač morali dati na prisilno delo ( clovekove pravice in spravne norme gor alidol..). Ne more bit denar utemeljitev za to.
Sianne
01. 05. 2015 00.58
+0
Misija, daj si preberi kako zadevo, preden komentiraš. So že stokrat izračunali, da smrtna kazen (z vsemi pritožbami, odvetniki, odlaganji, procesi - ki jih je država dolžna na smrt obsojenemu) državo stane več, kot če nekdo gnije v zaporu do smrti. Sploh pa se moraš vprašat, se moramo vprašat, kot civilizacija, ali je ubijanje ljudi ok ali ne. Če se odločimo, da ni, potem ni. Konc debate.
Cofar
01. 05. 2015 07.06
+1
sej človekove pravice ne obstajajo več - vsaj za večino ljudi. Te so za marsikoga tudi v Sloveniji zgolj na papirju :( Žalostno. Vendar smrna kazen ne rešuje problemov. Po mojem mnenju je to zgolj žegen, če ubija vlada, lahko vsak.... enako je s korupcijo, utaja davkov itd.... Bolj ko so politki v državi podkupljivi, grabežljivi, tudi prebivalci države iščejo bližnjice .... to bo vedno tako. In tale Orban --- mislim, na goli otoko z njim.
Misija1
01. 05. 2015 17.57
+2
Se strinjam s prisilnim delom, samo to se na zalost ne bo realiziralo. Delajo ze, samo delajo zase in celo dobro so placani, hrano imajo super, nic jim ne manjka. Kar se tice SLovenije, v ZDA recimo, je stanje drugacno, tam so max. security zapori res zapori kot se šika, kjer morilcem postane žal za vse kar so naredili, ker v zaporu resnicno gnjijejo Sianne, bluzis, tudi ljudje ki so zaradi umora obtozeni na dosmrtno jeco, se na vse nacine trudijo, odlagajo, vlagajo, pritozujejo itd. itd. in o stane ravnotoliko kot za primer smrtne obsodbe. S to razliko, da po smrti vec drzava ne troši za prašiče! Sej druggace nisem pristas smrtne kazni, oziroma sem med obema opcijama razprepreden. Dejansko je gnitje v zaporih (samo to na zalost za nase in Evropske na splosno ne velja) dosti boljsa kazen kot smrt, tudi za vse vpletene.
aaaaaa122121
01. 05. 2015 21.23
-1
Ja taksne zapore majo samo elite, raja pa crkuje v zaporih. po 20 v celic ker so engaged in pretepl, npr. jansa k je pa ob kruh spravu tisoce , k je huj k bi jih umoril, pa odprti oddelek, na tem odelku pa kot bi bil doma. bodite pacienti glasni ko boste enga od takih kaznoval, vsi znate sam pljuvat po navadnih ljudeh, k gre za elite ni nobene ofce bliz.
Saloreich
02. 05. 2015 05.37
-1
aaaa Kučan pa Jankovič pa niti od blizu ne vidita zapora..
hcaine8
30. 04. 2015 22.31
+4
Sploh pa v EU ne bi smel biti problem, ker kot zadnja inštanca obstaja ESČP (evropsko sodišče za človekove pravice), ki v takem primeru lahko deluje kot varovalka pred krivičnim in političnim usmrtitvam.
hcaine8
30. 04. 2015 22.29
+5
Res ne vidim problema, če se o tem pogovarja, kot tudi ne vidim problema, če se to nazaj uvede. Vsa ta umetna "človeškost", ki je glavni argument proti je predvsem izgovor za ščitenje raznih "izrodkov", ki v družbo ne sodijo.
hotchilipoper
30. 04. 2015 22.19
+0
Ne vem zakaj rabijo tako strokovno mizo
hotchilipoper
30. 04. 2015 22.16
+2
Tisti,ki so proti smrtni kazni so eni sadisti,ker uživajo,da se kriminalec do konca matra,in to na njihov račun,pa bod pameten
Jure3,33
30. 04. 2015 21.23
+24
Omejeni ljudje pa ubijejo svojo mater, nakar pa še gre obglavit svojega očeta. Kaj naredit s takim človekom? Ozdravit ga ne moreš. Ko bo prišel ven bo še koga drugega spravil ob svojo družino. Kaj zdaj?
SlovenijamaTALENT
30. 04. 2015 21.38
-1
Katja Jernejšek
30. 04. 2015 21.43
+4
Preprosto ne sme priti ven iz zapora. Doživljensko.
.jest
30. 04. 2015 21.59
+6
Preprosto, gospod Orban ima pravi recept za take. Se strinjam in ga podpiram.
Katja Jernejšek
30. 04. 2015 22.39
+2
Kaj pa če te gospod Orban, dobi na piko, ti podtakne umor in te obsodijo na smrtno kazen?
Uporabnik113189
30. 04. 2015 21.15
+1
Kako tipično za diktatorje. Njihova njavečja želja je uvedba smrtne kazni, da lahko povsem legalno pospravijo svojo konkurenco. kaj bi se trudil s skrivanjem, prometnimi nesrečami, rakavimi celicami ali nalezljivimi boleznimi, morda celo s kakšno žličko snovi da se potem svetiš. Izmisliš si obtožbo, mu obesiš krivdo pa ga drugi pospravijo. Le zakaj pa ima tožilce, sodišča, sodnike.
hcaine8
30. 04. 2015 22.33
+0
hcaine8
30. 04. 2015 22.35
+3
Masleša tako ne bi mogel Janše poslati direktno na stol, ker bi v vsakem primeru sodba padla na ESČP.
Joker3
30. 04. 2015 21.00
-1
To svojo retoriko bi moral Orban spraviti še skozi parlament, ki ga imajo tudi v Budimpešti, ne le v Bruslju.
valjhunsinkajtimara
30. 04. 2015 20.54
+0
Smrtna kazen ni kazen temveč je skrunitev življenja. Le omejeni jo podpirajo.
MrKritik77 .
30. 04. 2015 21.02
+0
Gone4eveer
30. 04. 2015 20.51
+2
Če bi Slovenija imela tako močnega in odločnega vodjo, kot je Orban... PODPIRAM!
glava2
30. 04. 2015 20.36
+12
takoj za ponovno uvedbo!
tedoDANB3medo
30. 04. 2015 20.39
+2
Jaz tudi. Hitro bi nataknil Jan' Jan' na elektro stol ali še boljše, v plinsko celico, da bi se 'ez 'ša dobro scvrl.
MrKritik77 .
30. 04. 2015 21.04
+0
Tedo, v plinski celici se obsojenec ne scvre. Zaduši se ob vdihavanju plina, ki ga pošljejo v to celico. Ni za kaj! :-)
dinamitek
30. 04. 2015 20.03
+20
cenejša je kugla k pa 25 let preživnine na naš račun-podpiram, seveda za take ki si jo zaslužijo
Sianne
01. 05. 2015 01.00
+1
burek200
30. 04. 2015 19.57
+10
Če bi bila smrtna kazen res tako učinkovita kot nekateri zagovorniki trdijo...bi se vsak v Indoneziji počutil veliko bolj varnega kot v katerikoli državi Evropske unije..ne vem če je ravno tako.
arose
30. 04. 2015 19.45
-1
Vau oni nebi smrtne kazni, da to na vsak način dosežejo bi pobili nevemkoliko nedolžnih...vau.
Dakota 100
30. 04. 2015 19.34
+7
O ho ho pri nas bi jo morali uvest. In do kakšne napake lahko pride - en dobro odmirjen strel in stvar je urejena.