Tujina

Stranka Angele Merkel v Posarju krepko premagala tekmece

Saarbrücken, 27. 03. 2017 07.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Krščansko-demokratska unija (CDU) nemške kanclerke Angele Merkel je na volitvah v zvezni deželi Posarje krepko premagala socialdemokrate (SPD). Glede na začasne končne izide je CDU osvojila 40,7 odstotka glasov, SPD pa 29,6 odstotka. "To je lep in opogumljajoč dan," je volilne rezultate komentirala Merkolva.

Nemška kanclerka Angela Merkel
Nemška kanclerka Angela Merkel FOTO: AP

Volitve so pomenile pomembno napoved rezultatov parlamentarnih volitev na zvezni ravni letošnjo jesen. Čeprav so pred volitvami ankete kazale dokaj izenačeno sliko med CDU in SPD, pa je razlika na koncu precejšnja. SPD tako očitno ni uspelo unovčiti priljubljenosti njihovega kanclerskega kandidata Martina Schulza, ki mu ankete kažejo, da bi lahko resno ogrozil primat Angele Merkel.

"Videli smo, da moramo v prihodnjih šestih mesecih narediti še veliko, ampak včerajšnji dan je bil lep dan in s tem tudi opogumljajoč dan," je dejala Merklova na današnji novinarski konferenci v Berlinu, kjer se je srečala s predsednico deželne vlade Posarje Annegret Kramp-Karrenbauer (CDU).

Schulz pa je priznal, da ta volilni dan niti za stranko niti zanj ni srečen. "Upal sem, da bomo izenačeni, morebiti celo, da bomo v vodstvu," je dejal. Obenem pa je poudaril, da je njihov cilj doseči menjavo vlade na zvezni ravni. "To je tek na dolge proge in ne sprint," je dejal v luči jesenskih zveznih parlamentarnih volitev.

Tretja največja stranka v deželnem parlamentu je postala Levica z 12,9 odstotka glasov. Skrajno desna Alternativna za Nemčijo (AfD) je medtem zbrala 6,2 odstotka glasov, s čimer je Posarje postalo 11 zvezna dežela, v kateri je stranki uspelo preseči petodstotni prag za uvrstitev v parlament.

Kljub temu je rezultat precej slab za AfD, ki na nacionalni ravni v anketah dosega približno devetodstotno podporo. Kot je dejala predsednica stranke Frauke Petry, je na rezultat ponosna. Je pa razočarana, da so volivci znova izbrali t. i. veliko koalicijo med CDU in SPD, češ da ta "obljublja zgolj stagnacijo".

Niti Zelenim niti liberalcem (FDP) ni uspelo preseči 5-odstotnega volilnega praga za vstop v deželni parlament.

Super volilno leto v Nemčiji se bo zdaj nadaljevalo maja v Schleswig-Holsteinu in Severnem Porenju-Vestfaliji, veliki zaključek pa bodo zvezne parlamentarne volitve 24. septembra.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (118)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Vrhovni
28. 03. 2017 19.30
-3
Tam je še največ nacistov, bo vlekla na Bavarskem in drugod.
gcek
28. 03. 2017 12.25
+2
Kakšne volitve to je zamene navadna prevara ljudstva lp.
puspan
28. 03. 2017 15.11
+2
No zaradi tebe se tudi v Nemčiji nihče ne bo zgražal.
nikhrast
28. 03. 2017 16.08
+0
Niso vsepovsod volivci bolj trapasti kot politiki.
Uporabnik113189
28. 03. 2017 11.12
+2
Vse skupaj vidim kot nekakšen de ja vu. Dogodki pred WW2, Italija in njen morilski pohod po Abesiniji, grki in nemci kot pes in mačka, Jugoslavija v kaosu, naveza Italija Nemčija Japonska, Francija neodločna, omahljiva, angleži se zapirajo na otok. Danes, Nemčija postaja gospodarski mastodont, preplavlja Evropo, Italija sodeluje, Francija brez moči, Grčija pošilja množice migrantov, ker so jo oplenili in se požvižga na meje, bližnji vzhod v vojni, zavezniki rešujejo civiliste z bombami na njihova zaklonišča in umorijo na mah stotine ( Guernica- kaj že je to?). Le da je novi nacist z gromozanskim vojaškim proračunom Amerika. Potem pa kup nesposobnih politikantov, ki se gredo klovne razlagajo o združeni EU. Je sploh kdo, ki verjame, da bi bila ta neumna federacija uspešna, če bi jo vodili ti politični klovni? Je na vidiku kakšne spodoben politik v teh naših demokracijah, ki bi mu lahko rekli državnik z vizijo? Pahor? Še en dogodek, pred WW2 je nemčija preplavila evropo z najboljšim ( ljudskim) avtom, tudi danes se zgodba ponavlja, tudi industrija letal. Marcel Štefančič je včeraj končno postavljal prava vprašanja glede te Evrope "več hitrosti". Se po novem hegemonija nad ostalimi pravi višja hitrost? Smo sposobni zaustaviti to norost v EU skupaj združeni, povezani, čeprav v svojih državah? S hladno glavo odločnim in strokovnim nastopom samo s tistim o čemer se strinjamo? Nihče nas ne ovira, le volja in želja sta tisto, kar potrebujemo. Res držimo vsi fige v žepih?
Uporabnik113189
28. 03. 2017 11.23
-1
Vsak uspešen projekt nas združuje, vsaka polomija pa razdvaja. Gospodarske prevare ( teran na primer) , korupcija bank, vsiljevanje privatizacije ne glede na ceno izgube suverenosti države v korist velikih s strani EU in IMF, rožljanje z orožjem, izzivanje Rusije namesto sodelovanja pa razdvaja. Jasno da si mnogi želijo neuspešne EU, ker imajo od tega korist, je pa jasno, da si je EU popolnoma sama kriva če tem prevaram naseda. Neumno je politizirati njihove slabe namere in s tem prikrivati lastno nesposobnost.. Pa še lažne novice po vzoru Clinton na novi zgodbi Merkel..
nikhrast
28. 03. 2017 16.05
+0
Klasik, vidim da gre Evropa v ta pravo smer.
samuray1
27. 03. 2017 21.06
-1
Ma pusti volitve,ampak kdaj boš vrnila 374 miljard ,kaaaaaaaaj! In kako je sploh lahko nemcem padlo na pamet da neko stranko poimenujejo "krščanski demokrati"'.Niso ne kristjani ne demokrati. Pobili so 5% svetovne populacije,potem pa se grejo krščanstva in demokracije.Že sama Merklova je začela svojo politično pot v prepovedani nacistični stranki. Še nobeni državi niso plačali vojno odškodnino realno ocenjeno, le nekaj drobiža in to je to.
srebrnibreg
27. 03. 2017 21.24
+3
puspan
28. 03. 2017 08.46
+2
No samuray bi bil zagotovo eden od prvih zraven.
nikhrast
28. 03. 2017 16.06
-2
puspan
28. 03. 2017 19.24
+1
Tu je samuraj najbrž zadnji, ki bi ti to vedel povedati. Je pa on zelo dober pri nakladanju, kar ne pripelje nikamor, samo še poglobi problem, o katerem je govora.
samuray1
28. 03. 2017 20.39
-2
Malo prelistajte tuje časopise pa vam bo vse jasno.Pušpan a to ti je zopet nek priljatelj prišepnil,ker kot sam praviš ti imaš na vsakem eku nekega češ prijatelja ki ti kaj pove. Drugače pa,ti si nemški fan in eden tistih ki z lahkoto zlezejo nekomu v rit.Si pač oseba hitro obračajočega hrbta...ne ločiš razlike med obrazom in ritjo.
samuray1
28. 03. 2017 20.42
-1
poleg tega Nemčija nemore država bivšega CCCP poravnat vojne škode pa če celo državo skupaj z Pušpanom proda najboljšemu ponudniku.
M_teorija
27. 03. 2017 20.21
+2
Če drži, da volivci islamske veroispovedi glasujejo za krščansko stranko(CDU), pol ne drži da gre za islamizacijo, prej obratno, za pokristranjevanje!? Hm, mogoče, pa dobri zgledi vlečejo!?
M_teorija
27. 03. 2017 20.14
+3
Spodaj eni trdijo, da volijo islamski priseljenci krščanski CDU!? Zanimivo . Pol v Nemčiji ni takih multikulti in multiteističnih razlik!?
M_teorija
27. 03. 2017 20.07
+3
Merklova je zgleda ena redkih, ki ji krščanske vrednote in vrednote EU niso le na papirju, ampak jih poskuša tudi udejanjat. Zgleda, da je ena redkih, ki ji Frančišek ne more reči, da je licemerka!?
puspan
27. 03. 2017 20.07
+1
Kollerik
27. 03. 2017 22.22
+1
puspan
27. 03. 2017 20.03
+7
Po moje so te volitve bile manipulirane, saj je bilo v Sloveniji najmanj 20% proti njeni izvolitvi.
M_teorija
27. 03. 2017 20.38
+3
dannyer
27. 03. 2017 19.49
+3
Nekaj je hudo narobe z nemci če bi spet izvolili njo zločinko proti svojemu narodu. res to bega celo psihologe in sociologe kaj se dogaja z nemci ,ki niso več nemci čisto uničeni in propadajoči se narod zaradi leve ideologije. Ki je največje zlo v zgodovini človeštva
puspan
27. 03. 2017 20.07
+6
Najprej samega sebe vprašaj, kaj je s teboj narobe.
puspan
27. 03. 2017 20.12
+4
danyer mogoče pa tvoja ugotovitev le ni tako nedolžna. Samo njih avtomobile poglej, kakšna skropucala so začeli kar naenkrat izdelovati. Sprašujem se, kdo sploh bo še kupoval Audije, BMW-je, ali Mercedese. Res je, samo še navzdol v propast drvijo.
ONniON
27. 03. 2017 19.24
+2
imajo še premalo turkov, muslimanov????
M_teorija
27. 03. 2017 18.24
+3
Kdaj bo glede vplivnih izidov pri nas kot je v nemčiji. Namreč volivci poražene stranke ne jemljejo zmago druge politične opcije kot neko katastrofo!? Se pozna Nemcem, da so razčistili z zgodovino in se raje posvečajo sedanjosti in prihodnosti. Seveda obstajajo tudi izjeme, desničarski skrajneži, ki ne morejo pozabit Adija. Na njihovo srečo jih je malo. Iz smetišča zgodovine so prilezli le zaradi migratske krize, drugače bi bili marginalni in nepomebni v sodobni civilizirani družbi. Pri nas je žal teh "zgodovinarjev" precej več, zato so tudi povolivni rezultati za poražence tako tragični!?
puspan
28. 03. 2017 19.26
Si mi vse iz jezika vzel in se v celoti strinjam s teboj.
pizzamargerita
27. 03. 2017 18.02
+1
nemcem ni pomoci. Po dveh svetovnih vojnah bomo zdaj zaradi njih imeli se tretjo!!! tudi adi je bil izvoljem na demokraticnih volitvahm...
nikhrast
27. 03. 2017 16.37
+4
Zgleda da evropski volivci ne gredo v ta populizem, Trump jih je streznil, vidijo kakšen cirkus dela po Ameriki. Bravo!
puspan
28. 03. 2017 19.27
++++in tega cirkusa še nekaj časa ne bo konec.
juwel
27. 03. 2017 15.39
+6
Volili so jo in jo bodo po vecini prisleki muslimanskega porekla. Te taisti, ko jih bo cez nekaj let se več pa bodo volili svoje tako kot v Londonu župana. Mi domačini pa se jim bomo morali prilagoditi na lastni zemlji. Da o nasih izdajalcih evropskega avtohtonega naroda sploh ne izgubljam besed. To je zacetek konca.
Transformerji
27. 03. 2017 15.32
+0
Je bilo tako, da so inšpektorji iz razvitih, demokratičnih držav kot komisija prisostvovali volitvam v državah, kjer ne moreš zaupati političnemu sistemu. Obratno to ne more delovati.
ServerAUTOMATIC
27. 03. 2017 13.41
-5
Bravo Merklova.
puspan
27. 03. 2017 14.48
-4
Kollerik
27. 03. 2017 22.22
-1
SFRJJNA
27. 03. 2017 12.30
-1
Kdo je te njo volil, Muslimani, kurdi,...to je noro, uničila je EU, sedap pa naj jo še volijo...to je sramota za Nemčijo.
Ka pa mislis
27. 03. 2017 15.36
-3
Ja njih je vec kot vseh ostalih...pa se vsi so dobli drzavljanstvo v 1 letu
Brakedirt
27. 03. 2017 20.40
+0
se vidi da sveckarji nimate pojma o gospodarstvu,vam gre samo to po glavi.
tron3
27. 03. 2017 12.25
+1
V primeru, da res zmaga teta Gela na pravih volitvah, to pomeni takojšen razpad EU, ter vojno, ta je že itak po Francoskih, Nemških, Bruseljskih itd, ulicah in cestah. Višegrajci gredo sigurno ven, kaj pa Slovenke in Slovenci tudi Vi si ne želite, da bi pri nas pokalo, je tako????
Janezek1a
27. 03. 2017 13.23
+1
Pokalo bo, ko bo EU razpadla... In to precej bolj, kot je ob razpadu Juge!
helvecijaner
27. 03. 2017 14.32
+3
Pokalo bo po socijalističnih tajkunih in njihovih sledilcih. Gospodarstvo in demokratično deloven narod ima počasi dovolj zajedalcev in Napihnjene JU.
puspan
28. 03. 2017 08.52
Tron po nemških, še posebej bavarskih ulivah poka že dolgo časa, še posebno v mesecu septembru, ko proslavljajo Oktoberfest. Tu pač lahko vsakdo piše kozlarije, kakršne si želi, ampak žalostno je, da hujskata z lunaterko za neko stvar o kateri nimata tri čiste.
hotchilipoper
27. 03. 2017 12.12
+0
Angela,tvoj čas se izteka,večina ne misli tako kot ti
TRUMPP
27. 03. 2017 12.01
+9
Da Gelo voliš moraš bit prizadet........