Tujina

Tragedija, ki se ne bi smela zgoditi

Madrid, 30. 08. 2008 07.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Dober teden dni po nesreči španskega letala v Madridu je v javnost prišla vest, da so nameravali pri družbi Spanair zamenjati letalo, a so si pozneje premislili.

Pri letalski družbi Spanair so le uro pred usodnim poletom letala McDonnell Douglas MD-82 20. avgusta hoteli zamenjati letalo z drugim, a so si premislili. Kot je sporočila španska vlada, se je letalska družba kljub tehničnim težavam na letalu odločila, da potnike obdrži na istem, 15 let starem, letalu, ki je potem med vzletom strmoglavilo, umrlo pa je 154 ljudi.

V najhujši letalski nesreči v Španiji v zadnjih 25 letih je umrlo 154 ljudi.
V najhujši letalski nesreči v Španiji v zadnjih 25 letih je umrlo 154 ljudi. FOTO: Reuters

Ministrica Magdalena Alvarez je povedala, da bi moralo letalo vzleteti zgodaj popoldne, a je zapeljalo nazaj z vzletne steze zaradi napake, ki jo je zaznal pilot. “Takrat je letalska družba kontrolnemu stolpu letališča sporočila, da razmišljajo o zamenjavi letala, vendar pozneje stolpu javila, da bodo vseeno leteli z istim letalom,” je povedala Alvarezova. Kot je dejala, je bilo letalo sicer tehnično pregledano in da prej niso našli napak.

Najhujša letalska nesreča v Španiji v zadnjih 25 letih je zahtevala življenja 154 ljudi, 18 jih je nesrečo preživelo. Družba Spanair bo svojcem vsakega umrlega plačala 127.000 evrov odškodnine, kar sicer določa evropska regulativa, v kateri tudi piše, da mora prvih 20.300 evrov sorodnikom nakazati v petnajstih dneh po identifikaciji žrtve.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (15)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
30. 08. 2008 19.58
Ja je iz Žurnala, pa kaj potem, če je pa res. Je v razmislek tistim, ki v opravičilo ali izgovor, preradi primerjajo letalski promet s cestnim.
jonson
30. 08. 2008 15.10
Zanimivo je to, da bodo našli denar za poplačilo odškodnin, niso pa imeli denarja za posodobitev letal. To je pa to, ko družbe gledajo samo na dobiček in samo na dobiček, ki prevlada nad skrbjo za varnost ljudi.
tarkos_kav@email.si
30. 08. 2008 15.07
igor.gojcic je prevarant Čeprav letenje velja za statično varnejše od denimo vožnje z avtomobilom, so v primeru okvar posledice lahko bolj usodne. Ta stavek, ki ga je igor napisal je napisan v današnjem žurnalu na 34i strani na sliki in z debelim tiskom...
porsche303gt@yahoo.com
30. 08. 2008 15.06
Se popolnoma strinjam to kar sta napisala @ trifon in @ Tonček Balonček. Dodal bi le, da so pri letalski družbi naredili zelo dobro računico za njih. Če letalo strmoglavili imajo 20 M € škode, če letalo zamenjajo pa več kot 60 M € škode. Če se pa NIČ ne zgodi pa imajo 0 € zgube. V vsakem primeru, je za letalsko družbo bilo NAJDRAŽJE, menjava letala, in ravno tu je razlog da ga niso menjali. ZDAJ PA NAJ ŠE TO POVEJO SVOJCEM ŽRTEV. @ jo1956 - takšna kazen bi bila najbolj poštena in v poduk drugim, da če boš šparal in pri tem naredil napako, se ti bo zgodilo isto kot prejšnjemu vodstvu. DENAR SVETA VLADAR. In pa POHLEP NIMA MEJA. JUST MONEY; MONEY; MONEY, no mather how it COST.
Tonček Balonček
30. 08. 2008 14.43
Ampak če v Rusiji ali Kirgiziji trešči kakšno letalo, pa zadeva ne zanima praktično nikogar!!
m.s
30. 08. 2008 14.38
toti pa so res nemarni!!! pokvarjeno letalo so pustli leteti!!! več jim je do dnara ko do človeških življenj! pa kaj svojcem pomaga dnar zato se žrtve nebojo vrnile!! pa tote ko so pregledovali letalo bi mogli odpustit
Ramzess
30. 08. 2008 14.27
Človek preprosto ne more verjeti, ja trifon imaš prav. Čeprav letenje velja za statično varnejše od denimo vožnje z avtomobilom, so v primeru okvar posledice lahko bolj usodne.
jo1956
30. 08. 2008 11.10
vodstvo tega podjetja dati v podobno pokvarjeno letalo in ga poslati nad atlantik ....
misko85
30. 08. 2008 11.06
@trifon: ne gre se za to, koliko je (bil) nekdo vreden. Gre se za finančno pomoč. Zakaj? Nekateri izmed teh se psihično mogoče ne bodo nikoli pobrali ali pa bo to pobiranje trajalo leta in leta, če ne desetletja. Mislim, da jim bo ta denar prišel prav ravno v tem obdobju. Ne vem. Teorija.
pijanec22
30. 08. 2008 10.19
trifon: če boš umrl v prometni nesreči, bo tvoje življenje vredno še 10x manj. Meni se zdi vsota za letala primerna. Ni zdaj potrebno, da so zaradi ene nesreče vsi sorodniki od žrtve preskrbljeni do konca življenja.
aichi@kivi.si
30. 08. 2008 10.13
SysOP
30. 08. 2008 09.59
aichi....katera je že najhujša??
aichi@kivi.si
30. 08. 2008 09.15
To je 4. najhujša letalska nesreča modela DC-9, najhujša pa itak veste, katera je :)
trifon
30. 08. 2008 08.57
Če je kdo komu sporočal je pilot javil stolpu, da se vrača na izhodiščni položaj oz. parkirno mesto. Kontrolo zanima le ali je prišlo do tehnične okvare ali do česar za kar so potrebni gasilci in reševalci. Če je družba kar koli javila je to javila v center za najavo letenja, da bodo imeli zamudo in če že, da se je registracija letala spremenila v kolikor bi res prišlo do zamenjave. Da pa je resnica o neprecenljivosti življena zlagana, temu pritrjuje tudi EU regulativa kjer smo potniki vredni le 127.000 EUR.
BATISTA1
30. 08. 2008 08.33
Skoraj ni še nikoli zajca ujel...