Nasin rover v več milijard starih kamninah na Marsu odkril še več sledi organskih snovi

Washington, 08. 06. 2018 08.33 |

STA, / K.H.

Novo odkritje Nasinega roverja bi lahko pomagalo razkriti uganko: je bilo na Marsu kdaj življenje? V več kot tri milijarde starih usedlinah, za katere predvidevajo, da so nekoč tvorile dno jezera, je rover namreč našel organske snovi. Poleg tega pa je v atmosferi zaznal tudi skrivnostni metan.

Znanstveniki so prepričani, da bo misija na Marsu razkrila še več osupljivih dejstev. FOTO: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Ameriška vesoljska agencija Nasa je v četrtek sporočila, da je njen rover na planetu Mars odkril še več organskih sestavin v 3,5 milijarde let starih skalah, v katere je rover imenovan Radovednost (Curiosity) zavrtal ob vznožju gore Sharp v kraterju Gale. Ne gre za dokaz življenja na Marsu, ampak za možnost, so ob tem opozorili znanstveniki.

Roverjevo odkritje naj bi pomenilo, da je bilo pred 3,5 milijarde leti na Marsu možno organsko življenje. Razmere naj bi bile podobne kot ob istem času na Zemlji. Življenje na Zemlji naj začelo prav tako nastajati približno ob istem času.

Organske molekule vsebujejo ogljik in vodik, lahko pa bi vsebovale tudi sledi kisika, dušika in drugih snovi. Nasini znanstveniki so sicer ob tem ohranili trezno glavo, saj poudarjajo, da bi lahko organske molekule nastale tudi med nebiološkimi procesi in ni nujno, da potrjujejo obstoj življenja na Marsu.

Znanstveniki Nase poudarjajo, da so organske snovi, ki jih je odkril rover, dobro ohranjene, vendar ne pomenijo dokaza življenja, ampak zgolj dokaz možnosti življenja, saj tega brez organskih snovi ni.

"S temi novimi ugotovitvami nam Mars sporoča, da naj še ostanemo in še naprej iščemo dokaze o življenju," je dejal Thomas Zurbuchen iz Nase. Prepričan je, da bo misija na Marsu razkrila še več neverjetnih dejstev.

Curiosity vrta po Marsu od leta 2012 in nekaj organskih snovi je odkril že leta 2014. Na mestu, kjer je snovi odkril tokrat, bi lahko bilo pred milijoni let na Marsu jezero.

Znanstvenike bega skrivnostni metan

Rover je mimogrede odkril tudi sledi, da je bil na Marsu pred milijoni let prisoten plin metan, ki je ena od sestavin potrebnih za organsko življenje.

Odkrili so namreč sezonsko nihanje metana v atmosferi Marsa, ki so ga merili v obdobju treh marsovskih letih (skoraj šest naših let). Novi izsledki so pokazali, da se količina metana poviša med poletnimi meseci in pade med zimskimi meseci. "To je prvič, da smo ugotovili nekaj ponavljajočega v zgodbi o metanu, in nam omogoča boljše razumevanje," je dejal Chris Webster iz Nasinega Jet Propulsion laboratorija (JPL).

Znanstvenike sicer še vedno bega, od kod prihaja skrivnostni metan. Ena od možnosti je, da nastaja med geološkimi procesi, lahko pa bi bil tudi biološkega izvora.

mario64
05. 12. 2020 17.38
marsovci prdijo
antilevi?ar
22. 09. 2018 09.39
Devon islands Canada,.to je Zemljin Mars,.še, če greste na google earth boste tam našli roverja
SLOVENEC
15. 06. 2018 14.07
Naj mi en pojasni, zakaj bi nasa lagala o marsu in luni. To mi nebo nikoli jasno. Res ne!
Janez_53
09. 06. 2018 21.58
Mogoče je avtor mislil več milijard LET stare kamnine. Malce več truda pa bi vseeno pričakoval od pisca! Običajno človek prebere tekst, ki ga misli objaviti!
Svalbard
09. 06. 2018 10.31
Hehehe, burkeži!
mario64
08. 06. 2018 22.44
mogoče se marsovci sprehajajo okrog roverja .ampak so tako drugačni da jih zemeljska tehnologija sploh ne opazi
brezveze13
08. 06. 2018 14.08
ja so našli del prstana na katerem točno piše letnica poroke marsovca in zemljanke
ZAinKONTRA
08. 06. 2018 13.07
A smo na zemlji že razvili realn pogon/napravo/stroj (ne v laboratorijih),ki premika maso v vakumu in breztežnem prostoru
Lucki9
08. 06. 2018 13.24
08. 06. 2018 15.37
Osnovna fizika je za medimenzionalno in portalno potovanje premalo. Gledati na vesolje skozi očala 3D nivoja je zgrešeno.
gozdar1
08. 06. 2018 16.16
Zakaj bi bilo problem premikat maso v breztežnem prostoru?
Lucki9
08. 06. 2018 21.29
RamzesII tukaj nekaj pametuješ iz poljudno znanstvene smeri, sploh veš kaj pomeni več dimenzij iz fizikalnega smisla ali gledaš preveč znanstvene fantastike in si postal kavč fizik?
olimpija35
08. 06. 2018 11.31
kaj nam to kažete?? to nas ne zanima...mi se oziramo nazaj na balkan in v venezuelo..
ZAinKONTRA
08. 06. 2018 11.04
Dokler ni bilo hollywooda,je bila tud luna predaleč
indiana2222
08. 06. 2018 10.50
JA pa ja de, od kdaj se pa amerigom in nasi verjame več kot majo črnega za nohtom...
tron3
08. 06. 2018 10.40
Sej so tudi na Zemlji 3 milijarde in pol stare kamnine, v kateri puščavi so posnel to sliko???
Jezen
08. 06. 2018 10.25
Na marsu je vcasih obstajala napredna civilizacija ki se je unicila z zelo mocnim orozjem 1000krat mocnejsim kot nase jedrsko orozje to orozje oz. Bomba je totalno unicila planet ki se ne bo nikoli vec opomogel. Je teorija da so nekateri preziveli zbezali na zemljo!
Jezen
08. 06. 2018 10.28
Morda bomo na na marsu nekoc globoko pod zemljo najdli rusevine. Upajmo pa da slucajno ne najdemo te bombe pod zemljo ki je mogoce prezivela kataklizmo da jo ne bi zemljani zlorabili
08. 06. 2018 10.56
Ruševine redko, prej cela mesta z daljnimi potomci preživelih.
08. 06. 2018 11.04
Ne samo ena bomba, več njih, različica nevtronske, šlo naj bi za vojno med prebivalci marsa in Orionci (reptili), ki so prizadevali zavzeti ta sistem, cilj Zemlja, slednji so prej že po neumnosti uničili planet, od katerega je ostal danes bolj znan asteroidni pas. Planet je uničila detonacija skladišča nevtroskih bomb, v katero je priletela raketa. Detonacija je bila tolikšna, da je spremenila položaje večine planetov našega osončja, imela je vpliv daleč v okolici, in zaznali so jo še dlje. Svet federacije planetov je uvedel nova pravila, za nadzorna plovila posameznih območjih, da kaj takega preprečijo na vsak način. Tudi človeku preprečujejo, da bi šel predaleč, delno nevralizirajo posledice njegovega početja, jedrskih nesreč na Zemlji denimo, naravnih katastrof, ipd., sicer nas ne bi bilo več.
08. 06. 2018 11.16
Člani federacije (podobno kot v filmskem epu Star trek, imajo celo enako prvo pravilo) planetov počasi preganjajo Orionce iz našeega sistema, ter iz našega planeta, oz. ga zapuščajo kar sami, saj planet spreminja stanje frekvence, na kateri oni ne morejo bivati in jih za povrh celo razkrila, ko bi se naša in njihova frekvenca, denzitet (gostota materije), med prehodom uskladil. Naš planet in življenje na njem se pomika proti drugačni obliki življenja, višje frekvence, zaznamo da čas hitreje teže, karma hitreje žanje, itd. Tisti, ki človeštvo skušajo zadržati na nižje frekvenčni Zemlji vse hitreje izvajajo svoje jalove poskuse za dosego tega cilja, vse do zastrupljanja okolja, naših teles itd., čipiranje je del tega, šolski sistem tudi, vse da človeka držijo nevednega, uspavanega, da ne razmišlja z lastno glavo, da ne bi uvidel, spregledal, se prebudil, ampak jim ne gre, ljudje se prebujajo, in vse več jih je, današnji otroci so že, lahko bi rekli, ljudje višje frekvence, nove rase ljudi, z umski sposobnostmi, znanjem, ki presega dojemanje stare rase, itd. Take otroke lepijo z vsemi možnimi 'pshiatričnimi' oznakami, samo da bi s pomočjo medikamentov (mamili) omejili, onemogočili njihov vpliv na sistem. Skratka v tem svetu se dogaja več kot večina zmožna dojeti.
08. 06. 2018 11.29
Absurdno postaja kako NASA in drugi zavajajo ljudi z sceniranimi zadevami v okviru uradnega vesoljskega programa, medtem ko v ozadju počno povsem druge zadeve, imajo stike z nezemljani, skupne projekte z njimi, tako na Zemlji (v podzemnih bazah, ena največjih je v ZDA), kot na drugih planetih, tudi Luni in Marsu, tehnologijo, ki je tisoče let pred uradno, itd. Vedo več o pristnosti nezemljanov v našem sončnem sistemu kot povedo. A tukaj gre za večino človeštvu nenaklonjenih vrst, med tem ko se druga stran, nam naklonjeni trudijo za nas obstoj, za naše duše, ki so ujete v Zemljinem polju, svetu kreiranem za človeka, da osvobodijo duše in človeka, človek misli, da se ga skuša povsem nadzorovati, s čipiranjem, to že, vendar je človek že nadzorovan, na na višjem nivoju, nadzorovane in ujete so duše ljudi, težava je če se človek-duša uspe povezati z višjo zavestjo (višji-jaz), potem lahko razbije vse vezi in se reši ječe-Zemlja, tudi nastopi čim, da se človeku prepreči razmišljanje in samoizobraževanje izven določene domene (šolski sistem). Naši vesoljski bratje se trudijo za nas, vzdžujejo stanje našega sveta kolikor toliko primerno za nas, brez vmešavanja v zakon vzroka-in-posledice, nevtralizirajo le presežke nevarnosti. A če bi bilo potrebno, bi intervencija potekala odkriti, to hkrati pomeni, da bi njihovo ladjevje videli vsi.
masina4
08. 06. 2018 11.40
08. 06. 2018 11.57
Normalen človek težko dojame kaj vse skriva naš planet, kaj vse mu skrivajo predstavniki oblasti in moči, in kam smo posledično prišli, kdo ali kaj je vsem tem, celo prepričali so nas, da naj bilo za vsem Reptili iz sistema Orion, ki za svoje naloge v našem svetu izrabljajo tudi Greye (Sive) v glavnem vrsto veliko kot človek, čeprav obstajajo tri vrste. Med tem, ko sami nastopajo kot skrivnostni možje v črnem, prisotni le kratek čas, saj ne morejo bivati v našem svetu, razen hibridov, ki pa jih lahko najdemo, menda ja veste kje. Mi smo 3D bitja, oni so 4D, trenutno naš svet, naš sistem prehaja v 5D, preko 4D, zato bodo vidni vsem, in bogve kaj se utegne zgoditi, saj se ne bodo mogli skrivati. D ni ni dimezija, temveč denzitet, gostota materije, večja kot številka pred D, redkejša je materija, višja je frekvenca nihanja materije. Živalski in rastlinski svet je pravzaprav 2D. Čas ni 4 dimenzija, čas ne obstaja, čas je iluzija. Ljudje ob določenih dogodkih različno doživljajo čas, krčenje ali raztegnjenje, piloti denimo pričajo o tem, med ko se zunanji opazovalci istega dogodka čudijo kako jim uspelo. Skratka, neka teorija pravi, da smo morda Reptile prehitro optožili, saj ni bili tudi oni žrtve bitij, zelo velikih, brez teles (fizičnih) iz druga vesolja, ki so ustvarila svet, Zemljo za človeka, kopijo originala, ki ga spreminjajo v inverzno različico, torej nasprotje originalu, ker so sama take vrste bitja. Naš svet želijo spremeniti v tak, da bi lahko sama bivala v njem, zato ga obsežno na mnoge načine uničujejo, zastrupljajo (zapraševanje, scenirane jedrske nesreče, GMO, bolezni, manjša imunost, itd.), kot tudi človeka, katerega organsko telo želijo spremeniti v umetno s pomočjo nanoidov, a telo se skuša boriti proti temu, upor poznamo kot morgelonovo bolezen, umetna vlakna ki štrlijo iz kože, kar medicina kategorično zanika, obstoj te bolezni, jasno, saj se ne sme vedeti kaj se skriva za tem, nak to pa že ne obstaja pravijo. Nanoidi sestavljajo, gradijo zelo kompleksne strukture, tudi celične, so že ugotovili, in za to rabijo težke kovine, ki v našem zastrupljenem okolju ne manjka, prav tako so v kemtraijlih, cepivih, itd. Zgodba o cepivih vam je menda znana, preko propagande o cepljenju. Zakaj umetno telo, ker sicer človek ne more živeti in preživeti v njihovem svetu. Vprašanje je tudi, kako pa bodo prišli v naš svet, se ve, skozi portal, kot se sicer prehaja med svetovi, različnih dimezij, denzitetov, nezemljani to počno ves čas, tako pridejo do nas, pa do prebivalcev Venere, ipd., čeprav človek misli, da Venera ni naseljena, na našem nivoju bivanja, našem 3D denzitetu, frekvenci res ne, vendar pa na drugem, to je pač treba razlikovati. Torej portal, in kje bi tega odprli, zato je bil zgrajen CERN, morda zato gradijo na daljnem vzhodu še večji trkalnik. V CERN-u delajo vedno z večjo močjo, za dosego tega cilja, posledice večanja moči trkalnika so menda zaznali že na površju, a se to taji. Skratka, živimo v zelo čudnem svetu v zelo čudnem času, kdo ve kaj bo, kot pravijo bili živi pa videli, mrtvi namreč že vedo, tam ni skrivalnic.
gasper111
10. 06. 2018 20.07
Ramzes na čemerkoli že si mora trgat gate.
Kollerik
08. 06. 2018 10.06
bo treba povedat in nič več lagat.....
Fanatik Top
08. 06. 2018 10.03
Na domači zemlji,našel.. Miljardo let star kamen,... Star kot zemlja...😂😂😂
macek_garfield
08. 06. 2018 10.00
meni te slike delujejo kot dolina smrti tam cez luzo in ne slike iz oddaljenega planeta, pa to
08. 06. 2018 12.00
Pa saj je bila NASA že večkrat ujeta pri lažnih slikah, vsak ki obvlada programe za obdelavo slik lahko to dokaže. Ni težko zbrisati ceste, pobarvati majhne živalice v enako barvo kot je okolica, ipd.