Pavijani spuščajo zvoke, ki spominjajo na človeški jezik

Pariz, 20. 01. 2017 14.16 |

Francoski raziskovalci so ugotovili, da lahko pavijani spuščajo zvoke, ki spominjajo na samoglasnike a, e, i, o in u. Na podlagi tega sklepajo, da so nekatere opice imele fizično zmožnost govora že pred milijoni let.

Ugotovitve, objavljene v znanstvenem zborniku Plos one, dajejo povsem novo dimenzijo razpravi, kako se je jezik začel in razvijal. Kažejo, da imajo pavijani jezik in grlo, ki jim omogočata spuščanje zvokov, ki spominjajo na samoglasnike. "Prvič se je zgodilo, da smo to lahko dokazali na nečloveškemu primatu," je povedal raziskovalec francoskega Nacionalnega centra za znanstveno raziskovanje in soavtor zbornika Joel Fagot. "To predpostavlja, da ima človeški govor zelo dolgo evolucijsko zgodovino in da je nastal veliko pred modernim človekom," je dodal.

Nekatere opice so imele fizično zmožnost govora že pred milijoni let, so ugotovili znanstveniki. FOTO: Reuters

Pravi, da veliko znanstvenikov predvideva, da je jezik nastal relativno pozno, v zadnjih 70.000-100.000 letih. Vendar pa sedanja študija kaže, da bi artikulacijska sposobnost za govor lahko segala nazaj kar 25 milijonov let do zadnjih skupnih prednikov opic in človeka, imenovanih Cercopithecoidae.

Nekateri znanstveniki trdijo, da nečloveški primati skupaj z neandertalci in človeškimi dojenčki do prvega leta starosti niso zmožni izgovarjanja različnih glasov, potrebnih za govor, saj naj bi bilo njihovo grlo previsoko.

Da bi preverili to trditev, so raziskovalci analizirali več kot 1300 zvokov 15 gvinejskih pavijanov iz centra za primate v kraju Rousset-sur-Arc v Franciji.

V raziskavi so odkrili zvoke, primerljive z vokali a, e, i, o in u, ki so jih zaznali skozi njihovo oglašanje, kot so klici za parjenje, godrnjanje in dvozložni zvoki.

Čeprav gre za zanimivo odkritje, pa to še ne pomeni, da pavijani lahko govorijo, poudarjajo.

Pavijani lahko oponašajo glasove, ki spominjajo na samoglasnike, in uporabljajo različne vokalizacije v različnih situacijah, vendar jim manjka veliko kompleksnih pomenov, ki so vsebovani v človeškem jeziku.

• krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

nekdonekje
23. 01. 2017 18.10
Ma to so se zmotl, to niso pavijani, to so naši politiki. Zaradi neverjetne podobnosti jim je napaka oproščena.
BoboPoštenjak
22. 01. 2017 20.11
Skom vse se znanstveniki ukvarjajo
Vabis
22. 01. 2017 17.41
kaj pavijani tudi letijo,tako kot sloni?
enakostzavse
22. 01. 2017 10.29
Drži kot pribito. Če samo trampa pogledam, mi misli kar samodejno uidejo k pavijanom.
Eitipatapa
21. 01. 2017 15.32
Zanimivo kako je človek lahko preveč egoistično bitje. Zakaj hipoteze ne postavimo drugače, da ljudje oddajamo zvoke, ki spominjajo na oglašanje pavijanov. Podobna fora kakor z medvedi - ljudje se naselimo vsepovsod, še vikende z bazeni in terasami bi imeli v Kočevskem Rogu in Loškem potoku, potem se pa zgražamo, da medvedi hodijo v sosednjo vas ogrožat ljudi. Ja kam pa naj grejo, če človek razleze svoje lovke vsepovsod?
21. 01. 2017 18.35
k se že tko meša vernikom ko primerjaš ljudi s živalmi, čeprau smo živali.
1sasona
21. 01. 2017 08.09
Bilo je tako: Bog je ustvaril Adama, pa je videl, da ni uspelo in je hotel stvar popraviti z Evo. Ta dva sta imela dva sinova, pa je Kajn ubil Abla . Bog je debelo pogledal: Ups, ni mi uspelo. In je šel delat red drugam, do danes se še ni prikazal na Zemlji. Tisti trije, ki so ostali, pa so se veselo razmnoževali, tako da nas je danes skoraj 8 milijard. Le da smo namesto božanske kreacije postali božanske kreature.
Novorazodetje
20. 01. 2017 17.58
Kaj si bodo še zmislili. Tisto so znanstveniki slišali v preveliki vnemi po odkrivanju nečesa revolucionarnega. Tako se tudi vernikom zdi, da se kamniti kip Marije v Međugorju premika in joče.
20. 01. 2017 18.56
komunikacija med žvalmi ni nič novega sam uprašaj je kok je komplicirana.
bugykite
20. 01. 2017 17.35
Podobne zvoke spuščajo v slo parlamentu.
pepikrlinca
20. 01. 2017 22.07
pepikrlinca
20. 01. 2017 22.08
Entropy
20. 01. 2017 16.59
Evolucija in veliki pok sta dve veliki laži,ki hodita z roko v roki,vi kar verjamite še naprej da ste od opice nastali in ne božanske kreacije pa lep dan...
20. 01. 2017 19.02
čak ka je že svet pa to je s besedami naredu, iz nič , pol je adama s praha naredu k mu je nič zmankal, evo pa s adamovega rebra k mu je praha zmankal al kak že. U glaunm nima pojnta s folkom ki ne vrjamejo v evolucijo zarad boga debaterat ker nima veze kaj mu pokažeš je zmer kkšn satan kriu. U glaunm mi mamo fosile, DNK in ostale dokaze mi zmagamo. Vi mate pravljice in jih odložimo na policah s čarovnicami palčki in ostalimi pravljičnimi bitji.
UaikiUaiki
20. 01. 2017 19.35
Entropy,pa saj ni čudno da verjameš v ploščato zemljo, če verjameš v mitološka bitja. Vam religioznim ljudem je res težko približati znanost, ker vsakič iščete neko visjo silo v njej in jo tlacite v sica polja, kjer znanost pač še nima jasnih odgovorov.... u glavnem trdi ste kot les,
brezcasni
21. 01. 2017 13.39
ti pa si model....saj nekaj stvari je ustvaril tud Hans C.Andersen---pravljice so dovoljene,evolucija pa je vidna vsak dan le da gremo mi spet navzdol...
21. 01. 2017 16.23
ja če pa trenutni selektivni pritiski delujejo tko da manj ko si pametn/izobražen več imaš otrok.
Wortex2
21. 01. 2017 19.50
Če je bog ustvaril človeka, potem je ustvaril res nekaj zelo slabega.
Kollerik