Ruski znanstveniki bi klonirali 42.000 let starega paleolitskega konja, nato pa še mamuta

Moskva, 21. 05. 2019 07.42 |

V ruski Jakutiji so v večnem ledu znanstveniki odkrili zaledenelo truplo paleolitskega konja po imenu Lena, v katerem so našli tudi kri. Sedaj upajo, da jim bo uspelo s kloniranjem oživiti to vrsto, čemur pa bi sledilo tudi kloniranje mamuta.

Ruski znanstveniki se v sodelovanju s korejskimi vse od lani ukvarjajo z idejo, da bi klonirali paleolitskega konja, ki so ga lani našli v Verhojanskem rajonu v Jakutiji. Gre za žrebička, ki so ga poimenovali Lena, z njenimi celicami pa sedaj upajo, da jim bo uspelo oživiti to paleolitsko vrsto, piše portal Russia Beyond Slovenia

Če jim bo to uspelo, je naslednja želja kloniranje mamuta.

"Nameravamo zgraditi poseben znanstveni center za paleogenetiko," je povedala rektorica Severovzhodne federalne univerze v Jakutsku Jevgenija Mihajlova in dodala, da ta načrt podpira tudi regionalna vlada Jakutije. Znanstveniki pa iščejo nove vire financiranja za svoj projekt, ki bi omogočil kloniranje mamuta.

Mamut
Mamut FOTO: Shutterstock

Odvzeli kri iz trupla, ki je bilo 42.000 let v večnem ledu

Nazadnje so raziskovalci omenjene univerze letos našli kri v zaledenelem truplu omenjenega žrebeta, ki je bilo 42.000 let v večnem ledu. Gre za pojav, ki ga paleontologija do sedaj še ni zabeležila. Novico je sporočil direktor Muzeja mamutov Znanstveno-raziskovalnega inštituta za aplikativno ekologijo na Severovzhodni federalni univerzi Semjon Grigorjev.

Sicer pa je obdukcija pokazala, da so se dobro ohranili vsi notranji organi, iz srčnih žil pa so znanstveniki vzeli vzorce krvi, ki se je ohranila v tekočem stanju tudi po 42.000 letih. To so ob zmrzali omogočili tudi ugodni pogoji v tleh, kjer je bilo truplo zakopano. Mišična tkiva so ohranila svojo naravno rdečkasto barvo. "Lahko rečemo, da je to najbolje ohranjena žival iz ledene dobe, kar jih je svet odkril do sedaj," je o odkritju še dejal Grigorjev.

Truplo se je ohranilo brez vidnih zunanjih poškodb. Žrebe ima dlako kostanjeve barve ter črn rep in grivo. Dlaka se je ohranila na glavi, nogah in delu trupa, kar je samo po sebi znanstveno odkritje, saj so bili v preteklosti odkriti le konji brez dlake.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Najprej kloniranje Lene, nato mamuta?

Verhojanski rajon sodi med najbolj mrzle predele na severni polobli. Prazgodovinska žival se je odtalila na območju permafrosta v kraterju Batagajka na globini okoli 90 metrov. Že leta 2009 so tam domačini odkrili polovico trupla odraslega konja iz srednjega holocena s starostjo okoli 4400 let in mumijo celega mladiča prvobitnega bizona izpred 8200 let.

Znanstveniki so že davno začeli raziskovati genom mamuta in kloniranje Lene bi bil lahko prvi korak do kloniranja mamuta. Ekipi ruskih in japonskih znanstvenikov je namreč že uspelo iz celic samice mamuta po imenu Juka izvleči genetske podatke in presaditi najbolj ohranjena celična jedra v jajčeca miši. Mamutinja Juka je živela v Jakutiji pred približno 28.000 leti, je pred časom poročal BBC.

• krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

Transformerji
27. 05. 2019 12.50
Zaradi vedno večjega števila človeške populacije se krči prostor živalske populacije, vrste zaradi ljudi izumirajo. Bodo kloni namenjeni vzreji za hrano ljudi??
RamzesII
22. 05. 2019 16.37
V truplu našli kri, kakšni znanstveniki.
flojdi
21. 05. 2019 15.36
.samo upam da nekateri ne bi dosegli da bi klonirali njih
Zblj23
21. 05. 2019 10.35
Bolje bi bilo, če bi se poglobili v kloniranje živalskih vrst, katere smo iztrebili v prejšnjem stoletju....tasmanski volk oz tiger, različne podvrste tigrov, nosorogov, ptic itd...
mertseger
21. 05. 2019 14.08
Sava Sava
21. 05. 2019 09.57
A ne bi nihče rad videl živega mamuta, nekdanjega konja, tasmanskega volka, severnega belega nosoroga (zadnji poginil lani)...? In nekje je še zadnji uradni (od 21) sveti prepucij (ukraden leta 1983 v Calcati, Italija), preko katerega bi lahko oživili (že drugič) Njega. V večni spomin na to sveto dejanje je v katoliškem cerkvenem koledarju dan 1. januar poimenovan Obrezovanje Gospodovo (ali po novem osmina rojstva Gospodovega). Tako bi se On spet vrnil na Zemljo, čeravno ne na način, kot si ga je zamislil. Ali pač - tudi to je lahko predvideno v božjem planu!
1muvwndr
21. 05. 2019 09.00
Po mamutu pa bodo Rusi klonirali Stalina.
hotchilipoper
21. 05. 2019 09.18
NoLiesYesTruth1
21. 05. 2019 15.10
1muvwndr nebi bla slaba ideja :) bi se trump lahk sam sedo na kahlo pa sral ko vidra od straha
DenTe23
21. 05. 2019 08.50
te se delajo norca.
AlternativeFacts
21. 05. 2019 08.41
Super, ko bodo končali lahko našim domoljubom sklonirajo belega panterja 🤭
schranzwar 1
21. 05. 2019 08.30
z razlogom so izumrli zdaj jih bodo pa oživeli...če mati narava vzame,vzame z razlogom...
jakec1575
21. 05. 2019 08.41
mamut je bil iztrebljen ne odvzet od mati narave.
Maxx365
21. 05. 2019 09.18
Še sami znanstveniki si niso enotni glede vzroka za izumrtje mamutov, nekateri menijo, da jih je iztrebil človek, nekateri pa, da so podlegli podnebnim spremembam po koncu zadnje ledene dobe. Točnega vzroka izumrtja nihče ne pozna, zato je nesmiselno nekaj trditi, jakec.
RTVjeZAKON
21. 05. 2019 11.14
Mati narava je poskrbela za obstoj pametnega človeka kateri iztreblja. V vsakem primeru je mati narava kriva.