V vesolju neverjetnih 2000 milijard galaksij, 10-krat več, kot so menili doslej

Notthingham, 14. 10. 2016 09.54 |

Znanstveniki so preučili posnetke, ki jih je teleskop Hubble pošiljal zadnjih 20 let, in prišli do presenetljive ugotovitve: v vesolju je kar 2000 milijard galaksij. Še dobrih 90 let nazaj so ljudje menili, da je zgolj ena, nato pa je astronom, ki je Hubblu dal ime, odkril, da Andromeda ni del Rimske ceste.

Vprašanje, koliko galaksij je v vesolju, znanstvenike zaposluje, že odkar je ameriški astronom Edwin Hubble leta 1924 ugotovil, da sosednja galaksija Andromeda ni del naše Rimske ceste.

Več kot 90 let pozneje pa so prav s pomočjo teleskopa, imenovanega po njem, prišli do presenetljive ugotovitve: v vesolju je neverjetnih 2000 milijard galaksij, kar je 10-krat več, kot so domnevali do zdaj.

Z odkritjem Andromede je gospod Hubble sprožil pravo znanstveno revolucijo. Takrat je veljalo, da obstajata najmanj dve galaksiji, zdaj pa so ugotovili, da jih je 2000 milijard. FOTO: Thinkstock

Kako so prišli do presenetljive številke?

Znanstveniki so posnetke, ki jih je Hubble zbral v 20 letih, spremenili v tridimenzionalne modele, s katerimi so izmerili število galaksij v različnih obdobjih zgodovine vesolja. Analiza je segla več kot 13 milijard let nazaj, to pa je zelo blizu velikega poka, s katerim naj bi nastalo vesolje.

Astronomi so s pomočjo novih matematičnih modelov prišli do števila "nevidnih" galaksij, ki so zunaj dosega teleskopov, pri čemer so prišli do presenetljive ugotovitve, da jih je večina prešibkih ali preveč oddaljenih, da bi jih lahko videli.

Ko je bilo vesolje staro le nekaj milijard let, je bilo v njem desetkrat več galaksij glede na obseg vesolja, kot jih je danes, so še ugotovili znanstveniki.

Večina galaksij zunaj našega pogleda

Vendar astronomi tudi z najsodobnejšo opremo težko pridejo do natančnih podatkov. Ena od težav je, da je viden le del vesolja, od koder je svetloba, ki jo oddajajo oddaljeni objekti, prispela do Zemlje. Preostanek je zunaj našega dosega.

In še v tem vidnem delu vesolja trenutno dostopna tehnologija znanstvenikom omogoča preučevanje le desetine tega prostora. "Razburljivo je, da več kot 90 odstotkov galaksij v vesolju še čaka na preučitev," je dejal Christopher Conselice z univerze Notthingham, ki je vodil raziskavo. "Kdo ve, kaj zanimivega bomo odkrili, ko bomo te galaksije opazovali z naslednjo generacijo teleskopov," je dodal.

• 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

BURGA
18. 10. 2016 17.55
Lex11 manjka v tejle debilni debati, kajti on je še bolj nor od Redttke.
Squares
16. 10. 2016 21.02
V vesolju nismo sami marsikaj se skriva tam zunaj samo,da mi navadni ljudje tega ne vemo zagotovo pa menda ne mislite,da je zemlja edina,ki omogoča življene,če so že odkrili nekaj podobnih planetov,ki omogočajo življenje kot na zemlji.
skripko6@gmail.com
15. 10. 2016 20.07
Pa se za zemljo.ne vemo a je pravokotna ploscata ali okrogla heeeheee
Squares
16. 10. 2016 21.04
15. 10. 2016 13.45
Šibki so še, šibki. A se "znanstveniki" zavedajo tudi tega, da je tudi fizičnih vesolij na ducate in ne samo eno, naše.
Jaka105
15. 10. 2016 18.48
Vesolje je eno vendar ima enak učinek đungle-puščave hmmm kaj nisem tu že bil?
15. 10. 2016 12.49
Pred mesecem dni je bilo objavljeno, da so prejeli signal iz 120 svetlobnih let oddaljenega planeta to pomeni da je nekdo leta 1890 telefoniral na zemljo in čaka klic, katerega bo dočakal leta 2130...dobro se bo načakal...Baje že čaka...????
_endrug
15. 10. 2016 13.42
Ne razumeš. Ko vidiš sonce, gledaš to kar se je dogajalo na površini sonca pred osmimi minutami. Signal (svetloba) potuje do zemlje osem minut. Pa ni nihče klical.
15. 10. 2016 13.55
Po tvojih izračunih in izračunih NASE je sonce oddaljeno 150 milijonov kilometrov...ali na palec v razmerju LUBENICE proti FRNIKOLI torej mora biti celotna polovica zemlje enako osvetljena, dobiti enako količino svetlobe predvsem pa TOPLOTE in imeti enake pogoje za življenje severno in južno od Ekvatorja..pa niti slučajno ni tako..Sonce je veliko manjše in bližje zemlja pa večja in bolj ploščata..
15. 10. 2016 14.25
Redttka - sončni žarki padajo navpično samo na ekvator, potem pa čedalje bolj poševno.
15. 10. 2016 15.32
Sončni žarki padajo na celotno polovico zemlje pod enakim kotom..če drži kar TRDI ZNANOST da je sonce luna in zemlja v liniji in da je razmerje takšno kot lubenica proti jajcu..če ne pa cel HELIOCENTRIČNI SISTEM ne drži..
15. 10. 2016 17.39
žarki že padajo ravno sam kaj k je zemlja ukriulena in nagnjena glede na njihovo ravnino.
HorstWiesel
18. 10. 2016 08.27
Redttka, kako le, če je zemlja okrogla? Osvetlena polovica krogle prejema žarke od kota 90 stopinj proti 0 in na drugo stran proti 90. Matr vam matematično nerazgledano
resort
15. 10. 2016 11.20
Torej to kar "vidimo" je bilo res pred trinajistmi milijardami let. Kaj pa je tam danes, bo vidno če trinajst milijard let. Bi lahko rekli: živi bili, pa videli"
horhinjo
15. 10. 2016 08.28
težko je brati komentarje ko ljudje z nizko izobrazbo razpredajo o vesolju in ne doumejo, da verjetno enkrat res ni bilo nič. Niti črne materije ki jo je več kot 90 % v vesolju niti črne energije, ki naj bi se sprostila po velikem poku in je odgovorna, da se vesolje z veliko hotrostjo širi. Vprašanje je kam se širi? Kaj je za tem in kaj je bilo prej. S svojimi človeškimi možgani to težko razumemo, ker si pač tega ne znamo predstavljati. Prav tako ne moremo razumeti smrti, ker ko nas ni več nas ni več. Kaj je to da nas ni več? Verjetno res to da nas ni več ! :)
15. 10. 2016 12.36
Ko testirajo inteligenco jo v otroških letih in jo nobena šola Univerza ali fakulteta ne poveča niti zmanjša..Torej indoktrinacija na FDV ali Kurtulogiji nima nobene povezave z zdravo kmečko pametjo ali inteligenco. Kako pa danes delijo diplome..je pa jasno da so vse razvrednotili do nje lohka pride vsak po sistemu utrujanja, podkupovanja..magisterije pišejo gimnazijci to pa o izobrazbi pove vse tudi vse..Bratuškova je lep primer kako že VI NID TAJM NO MONEY...
15. 10. 2016 12.59
Za tebe ki si IZOBRAŽEN..??? Lunina tla so po pričanju članov odprav in sodeč po televizijskih posnetkih pokrita s finim prahom, v katerem po hoji ostanejo sledovi in se zaradi majhne težnosti precej dviga. Zato bi bilo pričakovati, da bi lunarni modul Orel, ki je pri pristajanju zaviral z močnim motorjem, pustil v prahu vidne sledi. Toda na posnetkih ni o prahu ne duha ne sluha, na površini Lune pa je videti zelo 'fotogenične' odtise obuval astronavtov, nič pa ne kaže, da je tu pristal nekaj ton težak pristajalni modul. Niz sumov poglablja še precej fotografij, na katerih je prikazana Lunina površina s kamenjem, medtem ko je v ozadju lunarni modul. To bi bili res lepi Lunini pejsaži, če ne bi bilo 'drobnih' motečih elementov. Če na neko površino sije sonce, predmeti na njej mečejo sence. Te sence vedno padajo pod istim kotom glede na izvor svetlobe. Kaže pa, da na Luni ni tako: na omenjenih posnetkih sence padajo v različne smeri. Opraviti imamo torej s čudnimi, nemogočimi snemalnimi koti, z nelogičnimi zatemnitvami in osvetlitvami- olje na ogenj sumničenja. Fotografi so se tudi sicer vprašali, kako je mogoče, da so posnetki odlični, čeprav so bile razmere za snemanje nemogoče. Fotografiranje in snemanje s televizijsko kamero je na Luni namreč nekaj povsem drugega, kot na Zemlji, čeprav se zdi, da so fizikalni in kemični elementi povsem enaki. Prvič, zaradi vesoljskih skafandrov astronavti niso mogli izostriti posnetka, temveč so morali slikati (oziroma snemati) na slepo, 'z oprsja'. V časih Apolla še niso poznali današnje vrhunske elektronike, ki omogoča avtomatsko snemanje, zato so morali astronavti sami poskrbeti za nastavitve- z rokami, na katerih so imeli debele rokavice s težko gibljivimi prsti.
15. 10. 2016 13.51
Oh kakšno nakladanje nekega španca. Ko se fizično vesolje konča, nastopi druga sfera vesolja, isto je s telesno smrtjo. Ko te ni, te ni, kako si me nasmejal do solz. Očitno si res ne moreš predstavljati, kaj je po smrti, ko pa ne verjameš v večen obsoj duše. Nikoli ni nikogar ali ničesar dokončno konec in nikoli se nekdo ali nekaj dokončno ne konča. Basta pametnjakoviči(či).
Jaka105
15. 10. 2016 18.46
Danijel v praksi ni konec začne se proces razgraditve itd... Kar se tiče t.i. duše je pa konec razen, če ostanejo še kakšna energija v smislu pulzov.
14. 10. 2016 19.50
Do zdej je NASA z vso znanostjo ugotovila da je VESOLJE nastalo pred natanko 14.5 miljarde let v sredo takoj po kosilu ko je nekaj počilo, zagotovo je bil velik pok kaj je počilo ne vedo, kje je to bilo ali v Bosc - hovem ali Gorenjskem hladilniku še niso ugotovili, kaj je bilo dan pred tem ne vemo kako je izgledalo vse tri ure pred pokom ne vemo vemo pa da je počilo in to tako da je iz nič nastalo neskončno veliko in se še širi v neskončnost no ta je še bolj BOSA od tiste da je Bradati mož ustvaril Evo z figovim listom in Adama z tičem..toliko znanosti..
14. 10. 2016 20.37
povsod kjer se splača čekirat kej o vesolju napišejo ta podatek s +-250 miljonou let. pa nč ni počlo tko se sam teorija imenuje, če bi jo poimenoval vsepovsodni razteg bi blo takim kt si ti še manj jasn zakaj se gre.
15. 10. 2016 12.17
Kaj je danes izobrazba, ko diplome, mage in doktorate na FDV ju in kurtulogiji delijo kot opicam BANANE, celo za porabo cekret papirja ( Maribprski EPF ) kaj diploma če je samo letos naštancanh 16 000 diplom v naši mali državi Dreisteinov, Trištajnov itd..Dejstvo je, da zdrava kmečka logika več velja kot vsa znanost sveta in, da ima človek glavo zato, da razmišlja če ne iMa eno preveč..Sedaj pa k bistvu nenehna nakladanja o milijonoh galaksij, stotine svetlobnih let daleč ne ganejo nikogar PRAVLJICE ZA LAHKO NOČ..lohka tvezijo in tvezijo lohka z Kartonastim Hublom gledajo v prazno ne morejo pa pokazati tistih sklepov na LUNI če so sploh bili tam..najbolj zanimivo da vsa znanost ne najde enega letala tulkaj na zemlji težkega 300 ton vsemm nam na očeh, ko vidijo nekaj milijarde let stran nikomur na očeh..zanimivo nič pa ne povedo o Antarktiki o dogovoru, da se tja ne sme, da te potopijo če želiš tja, da tja lohka greš samo kot zapornik pod kontrolo, da ne smeš imeti motorja na tem območju še kave ne v plastičnem loncu in cigaret na palubi vse je prepovedano o zemlji in vesolju vse lohka izveste tukaj doma na ANTARKTIKI povprašajte se zakaj pod 65 vzporednikov ( južno ) ne obstaja svet obstaja samo še kontrola in teror..in zakaj NASA ni pokazala ene same prave slike zemlje iz VESOLJA ??....
15. 10. 2016 17.38
mulc-slo
16. 10. 2016 18.12
redettka, tebi tudi kupljena diploma nebi škodila...
14. 10. 2016 19.43
NASA je izgubila verodostojnost ker je odkrito lagala z posnetki o letu na LUNO..odkrito priznala da slike zemlje so samo slikanice in da je na njeno žalost vse malo drugače Filme o luni so posneli že prej..o tem kako izgleda zemlja iz vesolja pa nočejo pokazati slike ker je geolid,hruškasta malo odebeljena in tako naprej...sam to da je ravna še niso priznali..
15. 10. 2016 11.14
Spet nekdo, ki je strašno pameten, pa trobenta o GEOLIDU!!!
felix59 drugič
14. 10. 2016 18.09
Naslednji teden grem gor , pa bom lahko bolj točno povedal , koliko jih je.
Novorazodetje
14. 10. 2016 16.31
Zemlja je ploščata in je v središču vesolja. Vse se vrti okrog Zemlje. Vlada ji vesoljna Cerkev.
14. 10. 2016 17.07
14. 10. 2016 17.49
za 200 si lohka kupiš teleskop pa raj dej 500 da boš lešpe lune lohka gledou okol jupitra boš vidu da se okol njega vrtijo, in če se nekaj vrti okol česa druzga kt zemlje tvoja hipoteza pade v vodo.
Svalbard
16. 10. 2016 10.17
"Svizec zavije čokolado" in to je to, nobene folije ni omenjnene ti vseved.
RTVjeZAKON
14. 10. 2016 16.20
Galaksij je neskončno. Prostor se nikjer ne zaključi.
14. 10. 2016 18.07
ni res, oz ne moreš podkrepit te svoje teorije z ničemer
15. 10. 2016 11.16
15. 10. 2016 13.55
Vse ima svoje meje, pa čeprav se gre za "(ne)skončnost".
Kolodont
14. 10. 2016 15.34
V zadnjih 100 letih je znanost eksponentno napredovala... si predstavljate, kje bi bili, če v zgodovini ne bi bilo 1000 let zatiranja znanost. Morda bi človek že koloniziral Mars in morda kako bližnje osončje. V vesolju je dovolj prostora za raziskovanje :)
14. 10. 2016 17.09
jah če pa vera ne mara pametjnakovičou ki gledajo dokaze.
14. 10. 2016 18.11
si predstavljaš kako malo let je potrebno, da se znanost razvije iz nule do viška, pa rečva 5000 let za vsa sluačj malo več vzameva...zdej pa poglej kolko je staro vesolje...zdaj pa pomisli, koliko civilizacij je imelo to možnost in kako daleč so se lahko že razvile..in kljub temu nikjer nikogar - zakaj? čisto preprosta teorija...enkrat ko se stvar razvije do onemoglosti in se lahko um naloži v nek virtualni svet, se želja po širitvi v fizičnem svetu neha...zato se vse napredne civilizacije širijo znotraj svojega virtualnega sveta, energetske resurse za poganjanje tega sveta pa črpajo iz fizičnega, zato vsake toliko časa vidimo kake čudne pojave v veselju, ki si jih ne znamo razložiti - no kaj pravite na mojo teorijo?
14. 10. 2016 18.12
da nadaljujem, naš veliki pok je v bistvu start-up oz power on enedega od teh virtualnih svetov, ki smo ga ustvarili sami zase
14. 10. 2016 18.14
zdej pa veliko vprašanje - ali lahko avatar iz second life-a ugotovi, kaj se nahaja izven igre oz. da je del igre?
Armagedon
14. 10. 2016 21.41
Lahko. Noben av atar v second life ni nastal spontano in sam od sebe. Za vsakim "stoji" konkretna oseba v realnem življenju. Zato je primerjava neustrezna.
Senca6
14. 10. 2016 14.22
in pol se najdejo ljudje ki rečejo sami smo v vesolju .. :D
Prototip
14. 10. 2016 14.39
Sami nismo,smo pa najbolj butasta rasa v vesolju,,, to pa sigurno,,,,,,
ADRR
14. 10. 2016 14.51
Ne samo to, celo da je zemlja ravna in da smo nastali iz Adama in Eve
14. 10. 2016 15.22
STRIKA
14. 10. 2016 19.44
Armagedon
14. 10. 2016 21.44
A smo sami ali nismo je ravno toliko pomembno za nas, kot je pomembno za zlato ribico v akvariju v Parizu, ali so zlate ribice tudi v kakšnem drugem akvariju. Njen svet je omejen na njen akvarij, pa čeprav je na planetu na miljone akvarijev.
vera21
14. 10. 2016 14.02
Ko bomo ljudje resnično postali neškodljivi bomo prejeli znanje o katerem sedaj lahko le sanjamo, s tem pa tudi možnost raziskovanja vesolja. Priporočam branje: Nauk večne modrosti na spl. je knjiga brezplačna. Kakšen je naš resnični namen na svetu. Kakšne spremembe nas čakajo v prihodnosti. Ali so planeti poseljeni? In zakaj ne vidimo “vesoljcev”? Vsa verstva govorijo, kako je bog pravičen vendar vsi vidimo, da je trpljenje na svetu. Zakaj je temu je dobro razloženo v Nauku večne modrosti.
horhinjo
15. 10. 2016 08.31
No močno upam da ni kakšna verska knjiga!!
AceMcCloud
14. 10. 2016 14.01
2000 milijard.....Pa med vsako je razdalje cca. 2 milijona ly. Mater smo miceni.
nono1234
14. 10. 2016 13.42
Veliko lažje je vesolje razumeti če dojamemo, da je to edino na tem svetu, kar je zares neskončno. Govoriti o številu galaksij ali pa zvezd je torej neumnost. To je enako kot bi poskušali prešteti zrnca peska v Sahari. Če kdo meni, da ni neskončno potem mi naj pove kje je začetek in kje konec.
14. 10. 2016 13.52
jah riba v ocenu tudi misli da je neskončen, pa vsi vemo da ni
BPGC
14. 10. 2016 15.28
Ni konca in zacetka, saj je cas-prostor ukrivljen.
janezpodre
14. 10. 2016 15.34
Nono, zate je konc vesolja/veselja, ko pride baba z valarjem po tebe v ošterijo.
Sputnik
14. 10. 2016 13.33
ja ampak če pogledamo grško mitologijo atlas drži nebesni svod n svojih ramenih. koliko galaksij torej nosi?? 100 let nazaj je eno zdaj pa že 2000?? hočete rečt da narod ki si je izmislil demokracijo laže???
14. 10. 2016 13.43
Nekaj stoletji nazaj so vsi verjeli da je zemlja ploščata. Se pravi da so lagali?
Našvasan_zob
14. 10. 2016 13.46
Neka miroljubna inštitucija je celo žive kurila tiste, ki so trdili da je Zemlja okrogla..
14. 10. 2016 13.47
Sputnik
14. 10. 2016 13.50
seveda so lagali. govorimo o politiki in religijo v katero se vpleta zdaj še znanost
14. 10. 2016 13.52
zemlja je ploščata, vse ostalo je medijski spin
14. 10. 2016 13.20
V eni galaksiji je povprečno od 10 milijonov do bilijon zvezd. To pomnožimo s število galaksij, se pravi z 2000 milijard in dobimo število zvezd v vesolju. Če to pomnožimo z 8 (povprečje planetov na osončje če gledamo našega) planeti kot jih je v našim osončjem dobimo število planetov v vesolju. To je toliko planetov da če napišem številko mi urednik takoj zbriše komentar. "naš bog" je imel veliko dela. Če je zemljo ustvarjal 7 dni, koliko časa že ustvarja planete. Ali smo sami v vesolju? Jah poglejte možnosti.
14. 10. 2016 13.51
ADRR
14. 10. 2016 14.54
@Explainator: Ljudje smo omejeni na naši 5 čutov in če ne vidimo z očmi, potem za nas ne obstaja. Ti pa si še posebej omejen in vidiš še manj.
14. 10. 2016 18.17
jest imam sam en čut, dobr znam oceniti na 24ur kdo trola in kdo ne
14. 10. 2016 20.02
Kje so vsi? Tam kot mi, na domačem planetu. Človeštvo bi z najnovejšo tehnologijo porabilo do najbližje zvezde 180 000 let. No ne do najbližje, ker je to Sonce, do druge najbližje.
haaaahahahaha