Znanost in tehnologija

Odgovor Steva Jobsa, ko je izvedel, da je Googlov zaposleni izgubil službo - :)

Washington, 31. 03. 2014 12.49 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V Washingtonu preiskujejo sum, da so velika tehnološka podjetja sklenila nekakšno zavezništvo proti svojim zaposlenim. Na dan je prišlo dopisovanje Applovega Steva Jobsa in Googlovega Erica Schmidta, ki oba postavlja v negativno luč.

Preiskava ameriškega pravosodnega ministrstva je pokazala, da so Google, Apple in več drugih sredi preteklega desetletja dosegli sporazum, da eden pri drugem ne bodo iskali delavcev. To je okrnilo pogajalska izhodišča njihovih zaposlenih in jim hkrati zmanjšalo možnosti za dvig plače, poroča Time.

Med preiskavo je na dan prišla elektronska korespondenca med prvima možema Googla in Appla – Ericom Schmidtom in takrat še Stevom Jobsom. Njuno dopisovanje dokazuje, kako resno so pri obeh podjetjih jemali dogovor.

Leta 2007 je oseba, ki je bila pri Googlu zadolžena za iskanje kadrov, enemu od zaposlenih pri Applu poslala elektronsko sporočilo s ponudbo za delo. Sporočilo je prišlo do Jobsa, ta pa je odgovor poslal kar Schmidtu. V njem je zahteval, naj nemudoma končajo poskuse rekrutiranja njegovih delavcev. Schmidt se je takoj odzval in prej omenjena oseba je bila – tako je zapisal v sporočilu Jobsu – odstranjena v eni uri. Jobs je odgovoril kratko in jedrnato – s smeškom.

Steve Jobs in Eric Schmidt. Fotografija je nastala leta 2007, torej prav v tistem obdobju, ko sta si dopisovala o svojih zaposlenih.
Steve Jobs in Eric Schmidt. Fotografija je nastala leta 2007, torej prav v tistem obdobju, ko sta si dopisovala o svojih zaposlenih. FOTO: Reuters

Tehnološka podjetja so se že leta 2010 z ameriškimi pravosodnimi organi dogovorila, da bodo končala tovrstno sodelovanje. To pa ni prepričalo skupine zaposlenih, ki jih je takšna poslovna praksa prizadela. Odločili so se za tožbo, sodišče naj bi jo začelo obravnavati maja.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (81)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

asdfghjklqwertz
01. 04. 2014 13.01
+14
Kjer si kot delavec številka ... danes še delaš, jutri si že morda na borzi ..
marcel124
01. 04. 2014 14.20
+2
Kapitalizem in demokratia, trg dela, ponudba in povpraševanje, vse to, smo hoteli imeti in sedaj moramo s tem živeti, tudi če je 1 april...
pika poka ježek
10. 04. 2014 12.36
+1
Ja, kje je socializem, ko je direktorjev sin iz "konkurenčne firme" celo službo z direktorjem pil kavico, bral Delo, se igral sindikalista, samega sebe imenoval za delavca, je bil predstavnik SZDL... Le kako so se pa imenovali tisti, ki pa so zares delali, pa to, HEH???????????????????
akize
01. 04. 2014 10.12
-5
JožaZportoroža
01. 04. 2014 03.10
+3
saj pa je cist logicno da je prislo do takega dogovora...veš koliko skrivnosti poznajo zaposlwni in v primeru da grejo delat k konkurenci pol nastane problem ne...in zarad tega mislkm da je to čisto normalno
Space Voyager
01. 04. 2014 08.26
+23
Ne, ni. To je kartelni dogovor in je kazniv.
marcel124
01. 04. 2014 14.19
-1
Kartelni dogovor je dogovor o ponudbi in ceni, ne pa o kadrovski politiki, z stališča lastnika in direktorja je to dobra stvar saj si tako konkurenca ne krade kadrov, kar danes narediš nekomu, lahko jutri nekdo tebi
maxspeed
02. 04. 2014 07.53
+3
....kaj pa ponudba delovne sile in njena cena
kg1
05. 04. 2014 21.36
mi smo podpisali konkurenčno klavzulo in je bila stvar rešena
bogdajmir
01. 04. 2014 01.22
+64
bolj me skrbijo kartelni dogovori med firmami v slo ... npr razni tuši špari merkatorji, vsi z astronomskimi cenami
aristotel
31. 03. 2014 23.24
+9
čudi me da ne ne čudi takšno početje vodilnih pajdaštvo kapitala...
Ka pa mislis
31. 03. 2014 22.53
+11
Zahodna demokracija. gospod je uzel kredit in je banka 'zrihtala' da je dobu odpoved v sluzbi. Tako so prisli skoraj zastonj do hise avta in vsega kar je imel. Koliko takih zgodb je se ko ne vemo. Ma rajsi delam za 800 v normalni firmi, drzavi kot pa da spim na eno oko.
SilverBullet
01. 04. 2014 12.34
+1
Ne ne, ti se ne znaš prilagajat. Spat na eno oko je zdaj normalno.
Dzepe666
01. 04. 2014 15.31
Sputnik
31. 03. 2014 22.00
+0
to so podjetja ki v nekaj mesecih ustvarijo prometa več kot ga cela slovenija v enem letu. oni si to lahko dovolijo čeprav je grdo ampak tako pač to je
SilverBullet
01. 04. 2014 12.34
+5
Vsak si lahko dovoli vse, če mu ostali to dovolijo.
MaTakoKotJama
31. 03. 2014 21.26
+27
Jobs je bil pra.sec svoje vrste
cartman331
01. 04. 2014 14.23
+1
je biv, sam a ti bi biv pa prijazen ? ne preživiš v takem svetu z prijaznostjo, žal.
Dzepe666
01. 04. 2014 15.30
+0
Jobs je bil malo jaci mejster . zaj ko pa ga ni več RIP pa tak apple propada no se wedno je kar krepko pred microsoftom v operacijeskem sistemu da nebo pomote
hansola
31. 03. 2014 19.17
+32
Se vidi koliko slovenčki razumemo trg dela, kjer se trguje z znanjem in ne z navadno delovno silo. To je standardna praksa, že v sami pogodbi je klavzula, da vsaj 3 leta ne sme delat pri konkurenci v kolikor da odpoved. Zaposlen pri Googlu je kršil pogodbo lastnega podjetja, hkrati pa ni bil z njo očitno niti seznanjen, čeprav dela v oddelku, kjer bi moral znat recitirat jo na pamet. Takega zaposlenega si normalno ne želijo in so ga odpustili. Ja, ni to kaka javna uprava, da delaš bedarija pa maš službo doživljensko.
hansola
31. 03. 2014 19.18
+10
Sicer pa je to izpred 3 let, ko je sedanji direktor Googla bil še v upravnem odboru Apple-a-
grim3
31. 03. 2014 19.37
+8
Pa ti več, kakšno pogodbo je imel odpiščeni? Ali bluziš nekaj v tri krasne? Konkurenčna klavzula v pogodbi ni isto, kot dogovori podjetij. Ravno tako ni isto, če najprej podpišeš pogodbo o zaposlitvi, POTEM ti pa šef pove: "Aja, pa v teh firmah se ne moreš zaposliti" in ti jih 20 našteje. Nekaj drugega pa je, če so ti te stvari znane v naprej.
grim3
31. 03. 2014 19.40
+3
Meni ni nič sporno, če imajo podjetja med sabo dogovore, da si ne kradejo kadrov. DOKLER so te stvari znane zaposlenim v naprej. In vsak normalen zaposleni si vedno išče boljšo službo. Včasih bolj, včasih manj uspešno.
mikitr
31. 03. 2014 20.32
+9
Ni prav ,da si tvoje znanje lastijo podjetja in te tako izsiljujejo.Kaj boš delal 3 leta če izgubiš službo,skrete pomival??
MaTakoKotJama
31. 03. 2014 21.25
+10
taksno klavzulo je treba na drzavnem nivoju iznicit ker omejuje konkurencnost. Vsakdo bi moral imeti moznost prestopiti v katerokoli podjetje kadarkoli. Trg dela je prost in je stvar ponudbe in povprasevanja. Ce ti nekdo ponudi vec imas pravico vzeti.
blazter
01. 04. 2014 07.34
Ja vse kopirajo od tujcev. Samo kot Kitajci, bolj švoh.
SilverBullet
01. 04. 2014 12.41
-1
Se vidi kako so eni dovzetni za pranje glav, ko trosijo take puhlice. Nobena firma nima klavzule, da ne sme zaposlovati ali novačiti znanja druge firme! Ker je to pridobljeno znanje zanjo prednost in nič drugega. Mnogi bi še na trepalnice šli za kako znanje ali ljudi konkurence. Razen... če so v igri kupčije pod mizo med vodilnimi. Potem logika tekmovanja na trgu odpove.
grim3
31. 03. 2014 18.28
+33
Da se ne bo kdo cudil. Take dogovore imajo tudi naša podjetja med sabo. V dobičku se z Googlom in Applom ne morejo primerjati, v takih zadevah pa.
civitasstain@gmail.com
31. 03. 2014 21.01
-7
Če se tako dogovorijo, zakaj pa ne? Zame je to legitimno.
SilverBullet
01. 04. 2014 13.36
+1
Kaj pa prost trg in pretok delovne sile? To ni steber kapitalizma? Kapitalisti niso in ne morejo biti tisti, ki postavljajo pravila v kapitalizmu. Ker oni imajo drugačen interes, to je interes njihovega zaslužka. Če bi jim bilo dopuščeno, da bi bilo po njihovo, bi bilo kapitalizma kot ekonomske ureditve zelo hitro konec.
king viljem
31. 03. 2014 17.38
+16
MILJARDNI KAPITAL SE BI PRETEGNIL CE BO TREBA DA NITI EN SAM DOLAR NE ODTECE PO NEPOTREBNEM. K NASPROTNEMU JIH PRISILI LE SODISCE. PA NE NA NACIN KOT TO DELUJE PRI NAS. DA NE BO POMOTE.
mimic
31. 03. 2014 17.34
+6
kok jim bo hudo, ko bodo zapustili miljarde!!!! lopata vsako r.t najde!!!
aljoteam
31. 03. 2014 17.14
+10
Kaj naj drugega napišem kot nateguni, poden od ljudi...
civitasstain@gmail.com
31. 03. 2014 21.02
-5
Ne razumem vas. Zakaj bi konkurenci izpodbijal ljudi?
aljoteam
31. 03. 2014 21.32
+8
Kartelno dogovarjanje in veseliti se ob temu, ko nekdo izgubi delo ni normalno in ni človeško. Ljudem se godi krivica če nemoralni ljudje upravljajo s kapitalom in človeškimi življenji.
Explainator
31. 03. 2014 16.49
-14
ne štekam - dogovor je namreč zato da se ga spoštuje - kaj bi pisali, če bi se podjetji dogovorili za dogovor, pa se ga eno nebi držalo? spet nebi bilo prav
platon26
31. 03. 2014 17.02
+20
vidim da si tako zab... da niti ne dojameš poante napisanega! Ni čudno da se v Slo dogaja to kar se ko pa je 99% ljudi nepismenih id......
Explainator
31. 03. 2014 17.06
-22
aha ti bi da se dogovor krši al kaj? tipičen balkanc, daleč od platona
pmx
31. 03. 2014 18.11
+8
Explaniator, se delaš ali res ne razumeš za kaj gre? V ostalem pa ti je platon26 napisal.
hansola
31. 03. 2014 19.08
-1
pmx in Platon26, očitno delata v enem x proizvodnem obratu. V enem podjetju, kjer je glavna dobrina človeška inovacija so v pogodbah o zaposlitvi klavzule, da vsaj 3 leta ne smeš delat pri konkurenčnem podjetju v kolikor sam daš odpust.
pmx
31. 03. 2014 19.18
+4
hansola, očitno nisi niti ti razumel prav nič. Pa ti je jasno vsaj iz članka, da je zadeva bila dovolj huda še celo za zibelko kapitalizma, da so naredili preiskavo na državnem nivoju. In to zato, ker je bil "sum", da so to naredili. Nima to prav nobene veze s to tvojo klavzulo, prav nobene. Ampak očitno ti ni dano razumeti.
provokatorr
31. 03. 2014 19.22
+9
konkurenčno klavzulo si lahko delodajalcev v r.t zatakne. če sem šlosar, potem, ko odidem od njega, ne smem delati kot šlosar 2 leti? ali pa programer, ali inženir..... od česa pa naj živim? ali naj programer dela 1 ali 2 leti kot šlosar?? če imam konkurenčno klavzulo, naj mi za ta čas, ko ne smem delati, bivši delodajalec plačuje plačo, kot da bi delal, jaz pa bo sedel za Dravo in lovil ribe....
Vsi1vzdevki1so1zasedeni
31. 03. 2014 16.42
+2
Ne vem zakaj je to čudno. Saj tudi v pogodbi o delu je pri mnogih konkurenčna klavzula. Vsaj jaz jo imam in ravno tako ne morem delati kjer hočem, če menjam službo.
platon26
31. 03. 2014 17.03
-4
zajebanii
01. 04. 2014 11.28
+1
Ne smeš delati samo v primeru, če se bivši delodajalec odloči uveljavljati to klavzulo (torej ti mora 1 leto po odpovedi plačevati bruto plačo), v kolikor se bivši delodajalec ne odloči uveljavljati te klvazule, lahko greš delati kamorkoli, tudi k konkurenci.....
scipio
31. 03. 2014 16.27
+3
tako kot tisti, ki je dejal, da sta samo dva tipa v zgodovini znala dobro narediti avto (pazi to: ni rekel "...znala narediti dober avto..."!) in sicer Henry Ford svoj Model T in še večja baraba Adolf Hitler VW hrošča.
Enota NAprej
31. 03. 2014 22.40
+2
grim3
31. 03. 2014 16.25
+5
Uh, admin je pa apple fanboy. Fantje, niti besede cez apple, bo admin hud.
Andrej Keše
31. 03. 2014 16.42
+6
Tudi jaz sem apple fan, ampak tistega, ki zraste na drevesu, vse ostalo so smeti...
civitasstain@gmail.com
31. 03. 2014 21.03
-4
Apple fan? Al imaš apple ali ne? Jaz ga imam, pa nisem fan, jaz sem apple kupil, pa za lepe denarce, pa se je splačal!
lolekibolek
31. 03. 2014 16.15
+11
Vse racune se v zivljenju placa, prej ali slej.
jocjoc321
31. 03. 2014 15.38
+39
to nemorš vrjet kok je ene svinjarije za tem bliščem appla
Bu?ko Štru?ko
31. 03. 2014 17.25
+17
civitasstain@gmail.com
31. 03. 2014 21.06
-3
joc, kaj se tak zgražaš, zame je bila to lepa poteza med prijatelji!
PlusTurboBoost
31. 03. 2014 15.12
+36
Saj se ve, da so bogatuni v veliki večini prašiči, ki so prepričani, da so boga zgrabili za jajca, ne zavedajo pa se, da slej kot prej čisto vsak odgovarja za svoje grehe!