Gospodarstvo

Pipistrelova električna letala med sedmimi idejami, ki lahko spremenijo svet

San Francisco/Ajdovščina, 12. 02. 2013 14.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ena vodilnih svetovnih revij, ki predstavlja nove tehnologije, je v zadnji izdaji Pipistrelova električna letala uvrstila med sedem idej, ki lahko spremenijo svet. Na področju energijske učinkovitosti nimajo prave konkurence, pravijo.

Pipistrelovo letalo taurus G4, ki je leta 2011 osvojilo prvo nagrado na Nasinem tekmovanju za energijsko najbolj učinkovito letalo.
Pipistrelovo letalo taurus G4, ki je leta 2011 osvojilo prvo nagrado na Nasinem tekmovanju za energijsko najbolj učinkovito letalo. FOTO: POP TV

"V Pipistrelu smo počaščeni, da je revija Wired zaznala naše dosežke na tem področju. Ostali bomo osredotočeni na pospeševanje energetske učinkovitosti v letalstvu,“ so v ajdovskem podjetju velikodušno sprejeli oceno priznane ameriške revije, ki je članek z naslovom Sedem velikih idej, ki lahko spremenijo svet, izpostavila na naslovnici februarske izdaje. Gre za eno vodilnih svetovnih revij za popularizacijo novih tehnologij, zato so v podjetju počaščeni ob omembi.

Nekdanji predsednik Danilo Türk in Ivo Boscarol, solastnik in direktor podjetja Pipistrel
Nekdanji predsednik Danilo Türk in Ivo Boscarol, solastnik in direktor podjetja Pipistrel FOTO: Kanal A

Avtorji članka so iskali ideje za spremembo sveta. Med idejami so bili tudi digitalni prikazovalniki v obliki kontaktnih leč ter ideja, da bi velike puščave spremenili v območja za pridobivanje obnovljivih virov energije. Na veliko zadovoljstvo strokovnjakov iz Ajdovščine pa so kot najboljšo izpostavili idejo, da bi tako kot avtomobili tudi letala postala električna.

Pri avtomobilih je mnogo novosti, s katerimi se zmanjšuje vpliv na okolje, smiselno pa bi bilo razmišljati o tem tudi pri letalih, so prepričani avtorji članka. Ocenjujejo, da se bo z gospodarskim in tehnološkim razvojem število poletov do leta 2031 podvojilo, čemur bodo sledili pritiski na letalstvo, da izboljšajo energijsko učinkovitost. Rešitev vidijo v izdelavi mnogo varčnejših in tišjih motorjev, pametnejših navigacijskih sistemov ter zamenjavo manjših motornih letal z električnimi. Na tem mestu strokovnjaki v članku kot izdelovalca prvega električnega štirisedežnega letala omenjajo slovensko podjetje Pipistrel. Pravijo, da na področju energijske učinkovitosti nima prave konkurence. "Vse te tehnologije skupaj ponujajo neverjetne možnosti, ki si jih pred desetimi leti ni bilo mogoče niti predstavljati,“ dodaja David Hinton, eden od vodij raziskav na področju aeronavtike pri Nasi.

Pipistrelovo letalo panthera
Pipistrelovo letalo panthera FOTO: POP TV

Spomnimo, da je podjetje Pipistrel prvo na svetu razvilo električno dvosedo letalo taurus electro G2. Njihovo letalo pipistrel virus S-wing pa je nato leta 2007 zmagalo na natečaju Nase za osebno letalo prihodnosti. Tudi leto pozneje je zmagalo na Nasinem tekmovanju, Ivo Boscarol pa je za svoje delo dobil nagrado za prispevek k razvoju letalstva.

Leta 2011 je ajdovsko podjetje zmagalo na tekmovanju Nase za energijsko najbolj učinkovito letalo. Pogoj za zmago je bil, da letalo preleti 200 milj (322 kilometrov) v manj kot dveh urah in porabi manj kot galono goriva (3,8 litra) oziroma primerljivo preračunano porabo v elektriki na potnika. Zmago so si prislužili s prvim štirisedežnim električnim letalom na svetu taurus G4. Tako prvo- kot drugouvrščeni letali sta zastavljeni cilj presegli skoraj za polovico. Nagrada je znašala 1,35 milijona ameriških dolarjev oziroma, preračunano, ravno milijon evrov. Tedanji predsednik Republike Slovenije Danilo Türk je po velikem dosežku podjetje odlikoval z zlatim redom za zasluge RS.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

el capitan 1
19. 05. 2014 12.40
Kako hecno se slišijo nekateri komentarji. Nekateri bolani v glavah, bi pa res želeli vse sprevreči na politiko. Uničili bi vse in vsakogar, ki ni po njihovem merilu pa naj si bo še tako dober. Popolna zaplankanost in boljševistična miseljnost! In takšni nam potem pridejo dirigirat in pridigat v vlado!!! Sramota!! Bravo Ivo in bravo vsi inženirci, ki ste postavili novega slovenskega aduta! Razdelite si plače in uživajte v delu in uspehih! To vam želi velika večina! Volite pa kogarkoli za katerega mislite, da bo za Slovenijo dober! In ne ozirajte se na maloumneže, ki nimajo ne v glavi nič in ne v žepu nič, ker so sposobni le solit pamet drugim, zase kaj ustvarit ali za druge.......pa so popolne ničle in zgube!
Uporabnik473573
15. 02. 2013 12.07
+3
Namesto dokapitalizacij bank dejmo vse te miljone v pipistrel in Slovenia bo čez par let uspešna država.
FailNation
19. 02. 2013 21.20
se strinjam tehnološki napredek rešuje države...
bedak12346
14. 02. 2013 10.01
+7
Bravo, redka izjema v Sloveniji, to rabimo pri naših gospodartvenikih, ne pa neko reformo trga dela, dodana vrednost proizvoda je velike zato se v tem podjetju ne ukvarjajo kako potegnit zaposlenega ampak kako ga stimulirat vsem v dobro.
Furrow
13. 02. 2013 19.02
+6
Bravo, BeloglaviOrel. Zadevo si kar objektivno povzel, najpomembnejše stvari, zaradi katerih je Wired postavil Pipistrel na prvo od sedmih mest si pa pozabil: in sicer to, da je Pipistrel PRVI naredil štirisedežno električno letalo na svetu in do zdaj zaenkrat še edini; in da je to letalo na tekmovanju NASA dokazalo, da je sposobno prepeljat 4 potnike 204 milje daleč s povprečno hitrostjo 114 knotov, s povprečno porabo manj kot 1 ameriško galono goriva na potnika (preračunano na kilovate el. energije) oziroma z drugimi besedami: 4 potnike je prepeljalo 400km daleč s povprečno hitrostjo preko 200 km/h. To do sedaj ni uspelo ne samo nobenemu letalu, ampak tudi ne nobenemu električnemu avtomobilu. Če hočemo ali ne, moramo Pipistrelu in Boscarolu priznati, da je premagal celotno svetovno avtomobilsko industrijo ne glede na to koliko miljard vlagajo v razvoj električnih avtomobilov. In tudi če je od Evrope prejel 2 milijona nepovratnih sredstev, smo lahko vsi Slovenci na ta dosežek samo ponosni, ne pa da mu ta drobiž očitamo (še posebej v primerjavi z avtomobilsko industrijo, pa konec koncev tudi z vso amerško vojaško industrijo.) Pipistrel je eno redkih slovenskih podjetijh, kjer državna pomoč ni poniknila neznano kam tako kot v Muri, Avtoelektriki, Krki, Revozu pa še marsikje drugje, ampak je za tisti denar, ki ga je prejel, naredil maksimalno kar se je iz njega dalo. Toliko pa že moramo biti objektivni. Pa še tole: pri tem Pipistrelovem uspehu nimajo nič kaj dosti opraviti v prejšnjih komentarjih omenjeni Franco Orlando, niti gorenjci, ampak izključno mlada Pipistrelova razvojna ekipa pod vodstvom dr. Gregorja Vebleta in ing. Tomažiča ki mu je za ta neverjeten uspeh ameriško druženje Comparative Aircraft Flight Efficiency Foundaton lani podelilo tudi najvišje priznanje PADA Award (Personal Aircraft Design Academy) in ga s tem uvrstilo med legende inženirskega razvoja letalstva (ob bok Rutanu ki ga omenjaš). Več o tem lahko prebereš v novici na Pipistrelovi spletni strani (novica o Oshkoshu, linka mi ne pusti objaviti...) Da niti ne omenjamo tega, da ima omenjeno zduženje že od leta 2007 dalje na naslovnici Pipistrelovega Electro Taursa, ki sicer ni bilo prvo dvosedežno električno letalo na svetu (to je res) vendar pa do čisto pred kratkim prvo in edino, ki se je serijsko izdelovalo in prodajalo.
BeloglaviOrel
14. 02. 2013 03.22
+12
Furrow, dobro napisano. Z izjemo zadnjega stavka se popolnoma strinjam. Če smo natančni, je potrebno povdariti, da je Taurus v Electro izvedbi (konstrukcijsko gledano) jadralno letalo, ki za samostojen vzlet namesto Rotaxa uporablja 40kW elektromotor. Slednji letalu omogoča samostojen vzlet in dvig do 6500ft AGL. V časovni dimenziji to pomeni cca. 20 min avtonomije uporabe elektromotorja, nakar je letalo uporabno le še kot jadralno letalo. Pipistrel Taurus Electro je torej zgolj prvo komercialno serijsko proizvedeno 2-sedežno _JADRALNO_ letalo, ki za lasten vzlet uporablja elektromotor. Kot takšno ni sposobno samostojno izvajati kakršnihkoli daljših cross-country poletov preko terenov, kjer (oz. kadar) ni termike. Zgolj za info: prvo komercialno serijsko proizvedeno enosedo jadralno letalo, ki za samostojen vzlet uporablja elektromotor, je italijanski Silent Club. Poletelo leta 1997 … Pri Pipistrelu so taisto idejo zgolj implementiral na dvosedežnem Taurusu. Pred njim se je z EM-retrofit gliderji v Sloveniji ukvarjal že Enstroj. GA oz. LSA električnega letala s kolikor tolikšno spodobno avtonomijo (vsaj za izvajanje > 1h šolskih krogov, če ne že nekajurnega cross-country letenja) trenutno na trgu ni. Da je temu tako, vzrok tiči v slabi Energ. gostoti današnjih baterij. Kar letalsko javnost zanima je, kdaj in katero bo prvo komercialno dostopno dvo- ali več-sedežno električno letalo, ki bo omogočalo večuren cross-country samostojen let za čim nižjo ceno … Kolikor bežno spremljam, trenutno najbolje kaže Yuneecu. Kot sem ze napisal, imam ogromno spoštovanje do podjetja Pipistrel. Boscarolu in njegovim inženirjem (poleg teh, ki si jih poimensko omenil) je nedvomno treba priznati njihove dosedanje uspehe. Orjejo ledino, kar se jim bo daljnoročno obrestovalo. Nepovratna sredstva, ki so jih prejeli, zagotovo spadajo med najbolje porabljen davkoplačevalski denar v slovenskem gospodarstvu ... In kot Slovenec s ponosom razlagam v tujini, kaj vse se ustvarja v letalski panogi v tej mali lepi podalpski državi. Pred leti sem se pogovarjal z (naj ostane neimenovan) aerospace inženirjem, ki je spoštljivo priznal, da mu tekanje za priznanji in rekordi ne pomeni nič, saj se zaveda, da stoji na ramenih velikanov pred njim. Velikani, ki so mu podarili inženirsko osnovo, na njega prenesli svoje znanje in izkušnje, da je lahko nadaljeval senj ustvariti naslednje najbolšje letalo. Rekordi so v funkciji marketinga. Še posebej, če se prodajajo kot absolutni rekordi, za katere se izkaže, da so rekordi zgolj v majhnosti svojega razreda … Malce v hecu: tisti, ki bo predstavil prvo 5- ali 6-sedežno elektro letalo, bo imel dosmrtni "bragging right"? Pipistrel je relativno mlado podjetje. Njihov manever, da si z udeleževanjem z one-off prototipnimi letali na tovrstnih tekmovanjih ustvarjajo ime v letalskem prostoru, se meni osebno zdi zelo pametna poteza ... Z osebnega karakternega stališča sem zgolj na strani aerospace inženirjev, ki bodo svetu ponudil elektro-letalo ki bo performančno gledano enakovredno zamenjalo tipične PA-28 in 172-ke, ki v teh časih zaradi visokih stroškov letenja samevajo po hangarjih. Če bo to letalo nosilo ime Pipistrel, bom vesel. Če ne, pa vsaj upam da bo razvito kot plod slovenskega znanja.
Furrow
14. 02. 2013 17.43
+0
BeloglaviOrel, Spet si stvari zelo dobro in tehtno napisal in utemeljil. Se mi zdi, da sva bolj ali manj edina v tej temi, ki lahko mirno, racionalno in argumentirano komentirava Pipistrelovo delo. Se pa predvsem strinjam s tvojim zadnjim odstavkom. Tudi jaz si želim in držim pesti da bo Pipistrelova štirisedežna Panthera tako kot je zasnovana (v treh izvedbah) poleg bencinskega motorja, ki so ga lani predstavili že na AERU, ponudila čim bolj primerljive rezultate le-temu tudi v hibridni in popolnoma električni izvedbi, ki ta trenutek nastajata v Pipistrelovem razvojnem inštitutu. Fantje so si zastavili za sedanje razmere res težko dosegljiv cilj – tako tehnološko kot tržno. Upajmo, da bojo dovolj ambiciozni (in imeli dovolj denarja) da jim bo to tudi uspelo - pa čeprav z državno pomočjo.
godhead
13. 02. 2013 13.36
-10
boskarolj je odkrit janšist, zato ga ne maram, pa naj dela nevemkaka letala
Proctor
13. 02. 2013 13.48
+3
Čuj, ne oglašaj se tu gor, pa politiziraj kje drugje. Če nisi v stanju komentirat strokovne članke, pa bod vsaj tih.
Uporabnik473573
15. 02. 2013 12.09
+3
politika nima kaj delati ob takih novicah.
-3
Hahaha tipično butalstvo, v izražanju nekaterih "res brilijantnih" komentatorjev. Pravzaprav bi ,po njihovem mnenju, z lahkoto lahko rekli da je Strel ena velika zguba. Zares se ne morem načudit česa vsega je sposobna slovenska zaplankanost.
peet001
13. 02. 2013 11.53
+4
upam da bo ivo pametno vodil podjetje ne pa nažalost akrapovič ki so v delniški družbi z investitorji in ti investitorji izčrpavajo podjetje na žalost
hotchilipoper
13. 02. 2013 11.46
+9
Osma ideja:ukinitev naše vlade
mhara
13. 02. 2013 13.15
+1
ja ukinitev naše vlade in namesto nje pa prositi angelo ,naj nas vendar prisili delat
karin70
13. 02. 2013 10.50
+5
Upamo da se edino uspesno firmo, ko nekaj velja v svetu ne bojo zaj... nasi pametni politiki, ki se seveda noro spoznajo na gospodarstvo. Se prectavlamo, ce bi bilo v slo vsaj tosoc takih firm bi nasi pametni politiki lahko zracunali ,ce bi znali racunat, da bi slo sloveniji veliko bolje.
Samo.Jst
13. 02. 2013 10.29
+14
Edini v Slo, kjer so plače inženirjev, ki so tudi gonilo napredka, veliko višje kot njegova.. Ne pa npr. v Gorenju, kjer ima direktor 10.000 plače, inženirji pa od 700-1000.. Dokler naši politiki s svojimi ubogimi možgančki vidijo, da bomo konkurenčni samo kot poceni delovna sila npr. Romunija in Kitajska in iz nas delajo novodobne sužnje, se bo beda samo večala.. Namesto, da bi davkoplačevalski denar vlagali v razvoj, pokrivamo njihove pufe, da imajo oni še naprej velike plače in avtke in furajo nepotizem, da pridejo na položaje prav tako ubogi možgančki..
grumman
13. 02. 2013 09.17
+15
ne moreš verjet kako nekateri pluvajo čez Boskarola samo zato ker je Janšev podpornik...
peet001
13. 02. 2013 11.55
+7
ivo ina pamet in inžinersko žilico čim več takih pa me briga koga podperajo
FailNation
19. 02. 2013 21.24
+1
taki bodo kdaj kak pametne podjetje naredel da bomo mi lahk kje sploh še delal...
lepota in zdravje
13. 02. 2013 09.08
+12
Ima vsaj glavo na pravem mestu,katera drugim je očitno prazna
Raspunin777
13. 02. 2013 08.24
+10
Ne moreš vrjet koliko zavistnežov je tukaj gor! Pliuvajo po sposobnem privatniku samo zato ker je v predsedniški kanpanji podpru Petrleta. Ej ej Slovenceljni , zares si ne zaslužite več kot vaš pa še čaka- in to ni veliko (palica)
BeloglaviOrel
12. 02. 2013 22.52
+32
Inženirje in delavce pri podjetju Pipistrel spoštujem in Jim želim na njhovi poslovni in letalski poti obilo uspeha. Ampak: V zgornjem članku je kar nekaj polresnic, zavajanja in poveličevanja dosežkov ekipe Pipistrel na račun omembe v ameriški reviji Wired. V originanem članku se je avtor dotaknil koncepta letala Pipistrel Taurus G4 kot primer uporabe konvergiranja električnega motorja in twin-fuselage (oz. double boom) letala z namenom povečanja potniških kapacitet in razpoložljivega dosega tipičnega GA letala kratkega dosega. Pionir modernih kompozitnih twin-fuselage letal je Burt Rutan. Pipistrelovi inženirji priznavajo vir inspiracij in kopiranja idej ter rešitev od inženirjev podjetja Scaled Composites (op.p. Rutanovo podjetje). Naprej: prvi, ki je prišel na idejo o uporabi električnega pogona na zrakoplovu, je bil Nikola Tesla. V zgornjem članku piše - citiram: " ... Pipistrelova električna letala uvrstila med sedem idej ...". Originalen članek zgolj omenja elektifikacijo letal kot eno izmed 7 velikih idej, ki bi lahko korenito spremenile način življenja. Kot eden izmed primerov, kako je omenjena tehnologija napredovala do leta 2013, je dano Pipistrelovo letalo. Prvo električno letalo s človeško posadko ni bilo Pipistrelovo letalo. Ampak je bil nemško letalo EM-B1 -- predelan Brditschka HB-3. EMB-1 je prvikrat poletelo 1973. Prvo DVO-sedežno električno letalo s človeško posadko ni bilo Pipistrelovo letalo. Ampak je bil italijanski SkySpark. Za osnovo so vzeli Pioneer Alpi 300. Številnih drugih primerov elektrifikacije jadralnih letal z namenom podaljšanja dosega in avtonomnosti iz konca prejšnjega stoletja ne bi omenjal. Itd. Zmag podjetja Pipistrel na NASI-nem tekmovanju jim ne gre oporekati. Vse nagrade so si nedvomno zaslužili. A kdor je podrobno prebral razpisne pogoje posameznih tekmovanj, mu je bilo kristalno jasno, kje so luknje, kje se da prehiteti konkurenco, kako se da zmagati. In letalskemu podjetju, ki tekmuje na NASA tekmovanju v konkurenci nekaj entuziastičnih ekip, in še to s predelavami in uporabi off-the shelf komponent serijskih letal in bistveno večjim proračunom je zmaga zagotovljena. Na kratko: tekmujejo kadar lahko zmagajo. Zastonj marketing zagotovljen. Pametno! Še enkrat: vsa čast in poklon ekipi Pipistrel. Izdelujejo dobra ULN letala. Zaradi najnovejšega projekta Panthera kar nekaj inženirjev v Wichiti slabo spi. In prav je tako. Podjetje Pipistrel je val elekrifikacije transportnih sredstev po vzoru ameriškega GM EV1 in trenutno Tesla Motors ter Chevy Volt ujel ob ravno pravem času. A na podlagi omembe branda Pipistrel v reviji Wired objaviti članek na 24ur, da so malodane izumili novo vejo letalstva - električno letalstvo ... Ne vem no. :-( ...
12345cenzurirani54321
13. 02. 2013 11.18
+1
Zelo dober spis...a tudi novinarji imajo svoj zorni kot...res samo kot, vsak novinar svoj kot.
Simon Marini
13. 02. 2013 11.45
+3
Že, novinarji. Ampak so povečini malomarni, če že ne šalabajzerji ali pa namenoma zamolčijo vso resnico. Zato je dobro, da nekdo kot BO razkrije tudi to plat.
Kombinirka
13. 02. 2013 13.38
+4
BeloglaviOrel, komentar na mestu! Še nisem srečal osebe, ki bi tako dobro argumentiral. S čim se ukvarjaš profesionalno? Rad bi te povabil k sodelovanju.. P
FRATER +
12. 02. 2013 21.29
+3
Gospod Jansa in njegovi strokovnjaki bi lahko prestrukturirali podjetje, da bi mu slo bolje.
12345cenzurirani54321
13. 02. 2013 11.17
-1
Naši *strokovnjaki* bi ga samo pokopali....
FRATER2 saj na splošno se trudijo. A ne zaznaš "čudeža gospodarstva" v Slovenistanu?
Princ Teme
12. 02. 2013 21.13
+7
Prevarant,spomnim se da pred ponovnimi volitvami bil Janšev svetovalec,lahko ustvarja ko pa mu priteka državni denar,ter eden od pobudnikov da se ukinjajo državni prazniki,in s tem mu pade več denarja delavcu pa šnito kruha -prevarant.Spomnim da se hvalil da bo proizvodnjo selil v Italijo,da so tam bolj produktivni ne vem zakaj še čaka.
12345cenzurirani54321
13. 02. 2013 11.21
-1
Še eden tistih Slovencev ki ne je banan ker so krive.
Uporabnik473573
15. 02. 2013 12.11
+1
V Italijo se je selil ker je imel velike problema pri pridobivanju papirjev in zemljišča v Ajdovščini. Italjani so mu pa blizu meje vse porihtali in ponudili zemljišče praktično zastonj. Kaj mu je torej preostalo? Slovenske upravne enote so ga praktično zavrnile in odgnale.
leond1
12. 02. 2013 20.27
-8
saj ima božanske privilegije zame je boscarol lopov
BASILEIA RHOMAION
12. 02. 2013 20.10
+8
bondxyz
12. 02. 2013 19.43
+13
Prisežem, ful sem verjela v tega Pipi Strela... Dokler nisem slišala, da je načrte ukradel Elanu... Govori se in vir je dokaj zanesljiv. Glede na to, da razvoj ene take ideje stane ogromno evrčkov, bi rekla da je res...
tao3
12. 02. 2013 20.00
+5
Potem pa še od države dobit nekaj milijonov evrov pa si lahko najboljši ... Politične usluge ...
slehrnik
12. 02. 2013 20.28
+2
Ma ni glih ukradel no. Načrte mu je nardil italijan Franco Orlando. Pipi je plačal zanje nekih 3.000 €. Letala pa mu še zdej delajo bivši Elanovi delavci na gorenjskem. V pipistrelu jih sam šraufajo. So probali delat tudi plastiko, pa ni blo glih neke kvalitete. So pa nardili načrte za Pantero sami in jst kumi čakam, da poleti.
appollyon
12. 02. 2013 21.46
+2
in to so ti povedal nesposobneži v gostilnah?!? Prej je obratno veliko patentov je elan pobral pametnim delavcem v razvoju, ki ga ti niti enega ne poznaš! To ti vse pove!
denon
13. 02. 2013 11.29
-1
Elan pač ni znal izkoristiti svojih kapacitet,. so se raje ukvarjali s preprodajami in koliko denarja bo kateri manager potegnil ven. Znanje, ki so ga imeli na svoji dlani in ga niso videli je pa izkoristil Boscarol. In nareil je pametno potezo. ljudje imajo pri njem službe in dobre plače. Kaj pa v Elanu ?
mhara
13. 02. 2013 13.38
+2
ja točno toje to ,pri nas velja ,da če nekaj ustvariš si lopov tipično slovensko
tali?ni tom
12. 02. 2013 18.52
-2
lahko z državno pomočjo! pa ne mi z oporekanji pa minusi! možak po videnem sploh ni neki ah in oh in vprašanje je kake plače daje delavcem! bi blo fajn notr pogledat ne sam zunaj! pa niti nevoščljivost ni kot radi omenjate ampak bojazen da se kiti z izumi svojih delavcev ki pa jih MOGOČE niti ne plačuje pošteno kot je to folklora slovenskih"podjetnikov" ki so ubogi zaradi malic pa prevozov na delo!
Captain Guts
13. 02. 2013 02.46
+3
WACO ! .... a je tebi kaj vzel? Upam , da ne. O cemer pisejo v zgornjem clanku nima veze z nekimi internimi zadevami podjetja Pipistrel. S tem naj se ukvarjajo sindikati , Brane , Dusan itd. Bistveno je , da imajo v Pipistrelu znanje in sposobnost proizvajati , inovirati , razvijati in prodajati. Kako vse to zdruzijo je njihova stvar. Kot je nekoc v zacetku prejsnega stoletja dejal Henry Ford : We are in business of making money . S tem stavkom je razlozeno vse . Cilj vsega je zasluzek, kar je pravilno. Ce pa je proizvod mimogrede se okoljevarstveno neoporecen , pa naj tudi drzava kaj prispeva. LP in drugic dalje.
Uporabnik473573
15. 02. 2013 12.12
plačo ima največ 3x višjo od vseh zaposlenih, za razliko drugih menedžerjev v Sloveniji, predvsem državnih podjetjih, kjer so plače 10x višje. Torej a res ne plačuje pošteno delavcev?