Slovenija

Štrukelj: Skušajo mi reči, da sem idiot, ki ne ve, kaj je podpisal

Ljubljana, 26. 11. 2012 12.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V Svizu so se proti spremembam na področju vrtcev in osnovnih šol pripravljeni boriti s stavko in referendumi. Ministrstvo pa vztraja, da vlada ne krši dogovorov, Sviz pa obtožuje, da s svojimi izjavami zavaja.

Sindikati pravijo, da so pripravljeni na pogajanja o normativih v vzgoji in izobraževanju.
Sindikati pravijo, da so pripravljeni na pogajanja o normativih v vzgoji in izobraževanju. FOTO: Thinkstock

Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) je opozoril, da spremembe na področju vrtcev in osnovnih šol, ki jih predvideva predlog zakona za uravnoteženje javnih financ za občine, Slovenijo vodijo 30 let v preteklost.

Glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj je dejal, da se je vlada s tem, da spremembe sprejema tako na hitro – zakon naj bi začel veljati 1. januarja – "eksplicitno odločila", da ne bo spoštovala nobenega dogovora, ki ga podpiše. To kaže, da je "vladavina prava v tej državi končana", je bil oster.

Štrukelj je spomnil, da se je vlada maja v zameno za podpis stavkovnega sporazuma, s katerim so javni uslužbenci privolili v znižanje plač, zavezala k uskladitvi sprememb standardov in normativov na področju vzgoje in izobraževanja v okviru socialnega sporazuma. Ta pogajanja socialnih partnerjev so stekla, a jih je vlada zaradi časovne stiske pri sprejemanju reform pokojninskega sistema in trga dela prekinila, je dodal.

V petek predstavljene spremembe na področju vrtcev in osnovnih šol je zato označil za "perverzno norčevanje" vlade iz zaposlenih na področju vzgoje in izobraževanja, ki so v zameno za ohranitev standardov in normativov za "vse nas" privolili v nižje plače. "In zdaj mi skušajo reči: 'Ti si idiot, ti si takrat podpisal nekaj, česar ne razumeš'," je poudaril.

Predlog zakona za uravnoteženje javnih financ za občine na področju vrtcev predvideva spremembe standardov in normativov oz. povečanje delovnih obveznosti vzgojiteljev in njihovih pomočnikov ter povečanje števila otrok v oddelkih, na področju osnovnega šolstva pa oblikovanje šolskih okolišev.

Pripravljeni so se boriti s stavko in referendumi

V tej luči je prvi mož Sviza napovedal, da bodo naredili vse, da prekinejo to "absolutno drsenje pravnih norm, spoštovanja prava". Za uveljavitev stavkovnega sporazuma so pripravljeni poseči po vseh orožjih – po stavki in referendumih. "Tu bo skrajna odločnost," je zatrdil.

Prihodnji torek bo tako po njegovih besedah potekala izredna seja glavnega odbora Sviza, na katerem bodo odločali o preoblikovanju v stavkovni odbor.

Ministrstvo: Vlada ne krši dogovorov

Na ministrstvu pa so se na stališče Sviza odzvali z besedami: "Vlada ne krši dogovorov, ampak se sindikati že od julija izogibajo pogajanjem o vseh vprašanjih v zvezi z normativi in standardi v izobraževanju."

Pravijo, da Sviz zavaja, ko trdi, da se je vlada zavezala, da normativov in standardov ne bo spreminjala brez soglasja s sindikati. "V stavkovnem sporazumu smo se zavezali, da se bomo o tem s sindikati pogajali," so v svojem odzivu zapisali na ministrstvu.

Minister Žiga Turk
Minister Žiga Turk FOTO: Blaž Garbajs

Ravno zato se po njihovem mnenju sindikati od poletja naprej pogajanjem izogibajo. Zadnje vabilo na pogajanja je Sviz dobil v petek, saj je bil predlog sprememb zakona o vrtcih poslan sindikatu prav z namenom, da se o tem začnejo pogajanja, pravijo na ministrstvu. "Pogajanja niso potrebna samo v zvezi z normativi za vrtce, ampak tudi v zvezi z normativi za šolstvo," dodajajo.

Po besedah ministrstva Sviz zavaja tudi s predstavljanjem sprememb normativov za vrtce. "Število strokovnih delavcev, ki bodo z otroki, se ne spreminja. Velikost skupin ostaja pogojena s prostorskimi možnostmi. Uveljavitev novih normativov je prepuščena občinam, njihovim finančnim možnostim in finančnim možnostim staršev," so še zapisali na ministrstvu.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (127)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BRILLIEN
28. 11. 2012 18.40
res je dajte razlikovat šolo in vrtec, oboji imamo veliko odgovornost do otrok...delam kot pom.vzg. in ne morem si zamislit da bi bila sama z 27 otroki ali več sama v skupini in to za 650 eu, kot jih zaslužim sedaj........in ja to ne bo već vzgojno varstveni zavod ampak samo varstveni zavod....če ne bi z veseljem opravljala svojega dela bi že zdavnaj si poiskala drugo službo....starši ste pomislili na to da bi se potemtakem morale tudi cene vrtcev znižat....
perisher
27. 11. 2012 14.10
+3
sonček, čistilka, ima 850 evrov na šoli? Sej to je problem, izkrivljanje dejstev...in to predvsem po zaslugi sedanje vlade. Vse je belo na črnem, profesor naprimer matematike (z opravljenim strokovnim izpitom) na srednji šoli začne z 31 plačnim razredom in če ima 100% delavnik je njegova neto plača približno 900 evrov, poglej zakon o uravnoteženju javnih financ in si izračunaj In to je to 900 evrov, ne evra več...aha, pozabil sem, če je razrednik, kar je na mesec od 5 do 15 ur dodatnega dela, klicanja staršev izven delavnika s svojim telefonom in tako naprej, je še dodatek za razrednike, 1,75 bruto na mesec, prav ste prebrali, na mesec 1,75 bruto!
kristofus@email.si
27. 11. 2012 14.01
-1
Koliko uzurpiranega denarja nameniš v humanitarne namene? Aja, zaslužiš si ga. Da braniš svoje lastne privilegije in delaš zdrahe po državi. 5000€+!
perisher
27. 11. 2012 14.07
+2
ja, iz sindikalnega denarja, katerega prostovoljno plačujemo člani sindikata. Za Janšo, ki pa res dela zdrahe pa gre iz državnega denarja...
kristofus@email.si
27. 11. 2012 14.08
-1
Tole mantro sem že slišal iz ust sindikalnega zastopnika, ki je plačan za take demagogije.
kristofus@email.si
27. 11. 2012 13.59
-3
Gotof si Štrukelj! Ti in ostali sindikalni kradljivci delavskega denarja in sistemski uničevalci slovenske države!
MICLA
27. 11. 2012 13.38
-1
saj tudi je trot sam s plačo 5000€ hoče soliti pamet tistim ki ne morejo živeti s svojim delom medtem ko on to dobi po suhem ali kakor koli že.
Terezinka
27. 11. 2012 13.45
+2
Micla, njegova plača je velika in mogoče s tvojimi in mojimi očmi tudi prevelika. Toda to je plača, ki se plačuje iz plačanih članarin njegovih sindikalnih članov. Zanje dobro dela svoje delo. Dvomim pa da zame in zate dobro dela politika in politiki, ki jih plačujemo. Dvomim tudi o dobrem delu tistih predstavnikov, ki jih ta politika imenuje na vodstvena in nadzorna mesta v podjetjih in drugih ustanovah v lasti države. Gospo predsednik Janša bi za veliko potrebo potwital na tista mesta in povedal zakaj so dobivali in še zmraj dobivajo velike plače in odpravnine tisti, ki delajo dnevno izgubo v državnih službah. Zame so ti direktni lopovi. Gospo Štrukelj pa se bori za pravice svojih članov in za pravice naših otrok da bodo upravičeni do javne šole. Da bodo upravičeni, da bomo tudi tisti z nizkimi dohodki lahko izšolali v javni in brezplačni šoli otroke. Bori se, da tistega malo denarja zaradi krize ne bodo dali zasebnim in cerkvenim šolam.
Kritik30
27. 11. 2012 11.32
+6
Bravo, ne dopustit, da se standardi nižajo in tlači otroke v vrtec kot sardine. DOL Z MINISTROM!
Terezinka
27. 11. 2012 13.48
+3
Če si ne morem privoščiti guvernante za varstvo otrok mi dovolite, da sme biti moj otrok v vrtcu in šoli. Upam, da ne bo potrebno zbirati prispevke za šolanje otrok tistih staršev, ki si ne bodo mogli privoščit privat šole. Upam, da bo do takrat ostal močen javni sektor
hcaine8
27. 11. 2012 11.09
-1
@Štrukelj NEWS FLASH: IMAJO PRAV!
M_teorija
27. 11. 2012 10.34
+1
Štrukelj nikoli nisem bil član katerekoli stranke, ampakče jo ustanoviš se takoj včlanim!
Terezinka
27. 11. 2012 13.49
+2
Se pridružim. Sigurno bi bil ponosen in odkrit politik. Za svojimi zahtevami si še zmeraj najbolj odkrito stal
sportakus
27. 11. 2012 09.22
+1
Ni čudno da se nam evropa smeji! Po izračunu imamo 3x več javne uprave kot npr. Avstrija na prebivalca, čakalne vrste pa ..................
Terezinka
27. 11. 2012 13.52
+0
Ja javne uprave v ne potrebnih občinah. Iz prejšnjih 60 jih je 220 ali še več. Od njih nimamo niti toliko kot od enega vrtca. Vsi ti dodatni politiki in birokrati z njimi bi brez škode lahko šli čistiti v gozd in pripravljati sekance za kurjavo. Rešili bi še potrebo po T6 in olepšali našo domovino na sončni strani alp. Zamislite si samo koliko papirja, računalnikov, gretja in še vsega vsi ti nebodi ga treba porabijo. To je nepotrebna javna uprava in ne šola in bolnica
perisher
27. 11. 2012 08.45
+13
Buena Vita 26.11.2012 23:14:36 0 3 3 KER DELAŠ SAMO 145 DNI ,DOBIŠ 12 PLAČ,VSI TVOJI SOŠOLCI KI NISO PROFESORJI,OPS,DELAJO V GOSPODARSKIH SUBJEKTIH DELAJO DELAJO NAJMANJ 295 DNI,ZA 12 PLAČ NA LETO Od kje tebi tej podatki ne vem, seveda je biti najlažje pameten za druge v stilu, samo jaz delam, drugi pa nič. Jaz imam 26 dni dopusta in točno toliko ga tudi izkoristim in to ne kadar hočem ampak samo med letnimi poćitnicami...Med drugimi počitnicami imamo na šoli predavanja ali drugo delo, nismo doma, ko so učenci doma. Med zimskimi počitnicami samo učitelji ne moremo biti s svojimi otroci, ker moramo biti v šoli. Ko imamo do 6 zvečer govorilne ure in roditeljske sestanke nas pa ne vidiš, ne? Ko imamo kar naprej kakšne konference in izobraževanja do 8 zvečer nas pa ne vidiš? Ko smo v šoli v naravi z učenci 24 ur na dan cel teden brez plačila nas pa ne vidiš ne?
sinocka
27. 11. 2012 01.31
+3
Ta vlada je cisto mimo. Eni ste pa pametni, kako je v solstvu enostavno delati. Dajte si probari. Pa poskusajte ob tem biti dober ucitelj. Daj zbudite se. Ce se ne ustavi te vlade s svojimi bednimi enostranskimi ukrepi, smo vsi v riti. Eni se pa kr sanjajo kake super politike imamo.
malaraja
27. 11. 2012 10.46
+3
Se strinjam. Dobri učitelji si še kako zaslužite svojo plačo. Slabi odlajnajo svoje in gredo domov. Kot v fabriki. Zato ni prav, da imaye konec meseca vsi isto plačo.
Janez Zapušek
27. 11. 2012 00.14
-1
Tako pokvarjenega Štruklja ne morem prebavljati ! Zastruplja še nekaj posameznikov. Njegov smrad dosega visoko ceno, ki debeli le njegovo denarnico. Potreben je zdrav in svež um, ki bo znal povedati tudi alternativo, če ta sploh obstaja.
nesramnez
27. 11. 2012 01.52
+2
butalec111
26. 11. 2012 22.05
+10
V glavnem, včasih tako opevana in nedotakljiva kolektivna pogodba je v današnjem času nič drugega kot navaden S3KR3T papir. Zakaj? V kolektivni pogodbi so določene pravice tako delodajalca, kot delojemalca. V JU je delodajalec vladajoča stranka, delojemalec pa pač zaposleni v šolstvu, zdravstvu, policiji, vojski ipd. Reforma plačnega sistema, ki se je zgodila v času današnjega predsednika DZ, je vse lepo vrgla v isti koš pod krinko takoimenovanih plačnih razredih. Posledica so bile usklajevanja plač razdeljena na prihodnja četrtletja, ki pa se niso zgodile oziroma so se delno, skratka brez smisla. Vse te določbe so seveda opredeljene tudi v kolektivni pogodbi. V njej je tudi določeno, da ne sme kar svojevoljno posegati v delovna razmerja svojih zaposlenih, saj se mora "PREJ" dogovoriti s sindikati. No pa smo tam. Malo hecno bi bilo, da bi vlada kar sama vladala, sama sebi, ampak ljudje to se vendar dogaja. Ne vem po kakšnih kriznih ukrepih, ne vem po katerih stricih, ne vem po katerih usmeritvah in direktivah živimo tako slabo kot živimo sedaj. Politika je neenotna, ljudje smo razdeljeni no sedaj pa smo v svoje zdrahe vključili še najmlajše. Najmlajše, ki naj bi po novem čuvala ena vzgojiteljica, zato da bomo šparali. Ne rabimo nobene pokojninske reforme, da nam je jasno, da otrok ne bo na tak način, SPLOH, na tak način ne bo tistih davkoplačevalcev, ki bodo plačevali čez 20 let v pokojninske sklade. No pa zakaj rabimo predstavnike vlade in sindikatov, če je rezultat vedno brezpredmeten in v korist izključno tistih 1%. Če DANDANES obstaja besedni termin: IMELI BOMO TRDA POGAJANJA MED VLADO IN SINDIKATI, mi oprostite gre na BRUH4NJE, no pa kaj smo mi ljudje? Samo številka za davčni urad ali tudi kaj drugega. Saj nam je kristalno jasno, da oni 1% ELITE, pač davkov niti ne rabi plačevat, saj jih plačamo mi za njih.
perisher
27. 11. 2012 08.57
+2
Delavci v Krki in še kakšnem drugem podjetju niso dali še evra za krizo.
RoccoS
27. 11. 2012 11.34
+1
Zakaj pa bi delavci v Krki morali dat kaj za krizo? Saj so jim dohodki že tako daleč najbolj obremenjeni v Evropi!
perisher
27. 11. 2012 13.52
+1
Zakaj pa šolniki plačujemo za krizo že pet let pred krizo, od plačnih nesorazmerij naprej?
vrsk
26. 11. 2012 21.32
+6
No pa še to: Odpuščanje v predšolstvu; kaj, vrtec pa bodo starši plačevali še vedno po tako visokih cenah, kot do sedaj.
vrsk
26. 11. 2012 20.57
+18
Na račun šolstva in otrok ter na račun delavskega razreda naša vlada varčuje;nehajte si polnit žepe z denarjem, ki si ga ne zaslužite pa bo za vse dovolj.
butro
26. 11. 2012 20.35
-8
Ja če so ti hoteli povedati, da si idi_ot, potem niso daleč od resnice.
perisher
26. 11. 2012 20.15
+20
Še nekaj bom povedal vsem, ki me "plačujete", poleg tega plačujem tudi jaz vas, ko kupujem vaše izdelke, koristim vaše storitve itd...Zadnjič smo imeli obletnico mature, gimnazijske, od vseh, ki so dokončali univerzitetno izobrazbo in delajo v realnem sektorju imam najmanjšo plačo, pa imam 10 let delovne dobe kot profesor na srednji šoli...tolk o tem, kolk smo plačani!
perisher
27. 11. 2012 08.45
+7
Od kje tebi tej podatki ne vem, seveda je biti najlažje pameten za druge v stilu, samo jaz delam, drugi pa nič. Jaz imam 26 dni dopusta in točno toliko ga tudi izkoristim in to ne kadar hočem ampak samo med letnimi poćitnicami...Med drugimi počitnicami imamo na šoli predavanja ali drugo delo, nismo doma, ko so učenci doma. Med zimskimi počitnicami samo učitelji ne moremo biti s svojimi otroci, ker moramo biti v šoli. Ko imamo do 6 zvečer govorilne ure in roditeljske sestanke nas pa ne vidiš, ne? Ko imamo kar naprej kakšne konference in izobraževanja do 8 zvečer nas pa ne vidiš? Ko smo v šoli v naravi z učenci 24 ur na dan cel teden brez plačila nas pa ne vidiš ne?
perisher
26. 11. 2012 20.10
+11
Če bomo pa polnili NLB in druge stajkunirane banke z denarjem prišparanim v šolstvu pa ne vidim dolgoročnega izhoda iz krize.
prpa24
26. 11. 2012 22.18
+7
Izhod iz krize je le izgovor vlade, zavajanje ljudi,.. Če si pogledaš Penrose stopnice, ki jih SDS ponuja kot pot iz krize ti je to takoj jasno! Denar, ki naj bi bil za šolstvo, zdravstvo,.. pa rabijo za ... Pohlep, grabežljivost, elitizem,.. kapitalizem to zahteva. Denar je sveta vladar, ljudje so samo knjigovodske številke v državnih in cerkvenih knjigah.
ich123
26. 11. 2012 20.09
-13
Štrukelj je kot lisjak, ki širi steklino in ga je potrebno odstreliti !!!!!!!!!! iN TO ČIMPREJ, DA NE NAREDI PREVELIKE ŠKODE !!!!!!
perisher
26. 11. 2012 20.16
+13
Dober , da še kdo oporeka stajkunizirani vladi, ki polni oropane banke z denarjem privarčevanim v šolstvi in zdravstvu...
haj789
27. 11. 2012 10.23
-2
Štrukelj ne razume, da nam gre na bruhanje, ko govori, da takoj preklopim TV, ko gobca vedno in isto! S tem dela škodo poštenim učiteljem in drugim javnim uslužbencem, ki delajo. večina javnih uslužbencev pa si ne zaslluži niti minimalne plače, kaj šele 45 dni LD! <Pa država jim plačuje dodatno pokojninsko zavarovanje, drugi delavci, pa si naj plačujemo sami??? Čigav pa je tisti denar G.Štrukelj?
medvedkapu
26. 11. 2012 19.53
+25
Vabim poslance, da si vzamejo en dan in pridejo k nam v vrtec ter si pogledajo kako je treba delati. eno je sedeti in teoretično govoriti kaj in kako bi lahko bilo in da itak ne delamo drugega ko pa se igramo, drugo pa je to praktično poskusiti. Mislim da bi po dobri uri vsi zbežali iz igralnic. poleg tega pa prosim, da nas vzgojiteljic ne mečete vse v isti koš z drugimi zaposlenimi v javni upravi, npr. z delavkami na upravnih enotah, ki ne delajo nič drugega ko pa afne guncajo in te pošiljajo od enega do drugega okenca, brez da bi se kaj lotile pa naredle in jih je absolutno preveč ter vlečejo bajne plače, medtem ko pa pomočnica vzgojiteljice ima plačo 600 evr. Ja, nimamo tako bajnih plač kot misli velika večina ljudi!!!
lunatix28
26. 11. 2012 22.33
+6