FIT 24UR

V vrtcu, ki ga obiskuje za ošpicami obolela deklica, sprejeli vse ukrepe in obvestili starše

Ljubljana, 15. 01. 2018 15.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Nacionalnem laboratoriju za zdravje so potrdili primer ošpic pri predšolskem otroku, ki je bil v preteklosti cepljen z enim odmerkom cepiva proti ošpicam. Tik pred pojavom bolezni je bil otrok tudi v vrtcu. Starši otrok, ki obiskujejo isti vrtec, so bili o okužbi obveščeni.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Ošpice so ene najbolj kužnih bolezni
    04:11
    Iz 24UR ZVEČER: Ošpice so ene najbolj kužnih bolezni
  • Iz 24UR: Primer ošpic na Primorskem
    02:10
    Iz 24UR: Primer ošpic na Primorskem
  • Iz SVETA: Nov primer ošpic
    01:20
    Iz SVETA: Nov primer ošpic
  • Iz 24UR: Ošpice: Primeri naj ne bi bili medsebojno povezani
    01:14
    Iz 24UR: Ošpice: Primeri naj ne bi bili medsebojno povezani
Kje se je otrok okužil, še ni znano.
Kje se je otrok okužil, še ni znano. FOTO: Thinkstock

V Nacionalnem laboratoriju za zdravje, okolje in hrano so v nedeljo potrdili primer ošpic pri predšolskem otroku, ki je bil v preteklosti cepljen z enim odmerkom cepiva proti ošpicam, so potrdili na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ). Ta primer ošpic ni povezan s pediatrično kliniko v Ljubljani, vir okužbe pa še ni znan.

Bolezen pri otroku, gre za deklico, poteka brez zapletov, zato je bil večino časa v domači oskrbi.

Zbolela deklica naj bi bila iz Pivke, obiskuje pa vrtec Knežak, kar je potrdila tudi ravnateljica vrtca Teja Gostinčič, so poročali v oddaji 24UR. V vrtcu so takoj sprožili ustrezne ukrepe po navodili NIJZ in obvestili vse starše, pa tudi starše tamkajšnje osnovne šole, ki si z vrtcem deli prostore. Deklica je bila namreč v vrtcu tik pred izbruhom bolezni. 

Prav tako so jim svetovali, naj pri otroku preverijo cepilni status z dodajanjem manjkajočih odmerkov cepiva, so zapisali na NIJZ. Večina otrok v vrtcu je namreč cepljena samo z enim odmerkov cepiva ob enem letu, kar pa ne zagotavlja popolne zaščite, temveč približno 93-odstotno.

Kje se je otrok okužil z ošpicami, še preverjajo, a neuradno naj bi se to zgodilo v Sloveniji. Ni pa primer okužbe povezan z vnosom ošpic na pediatrično kliniko Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana. Tja je namreč 4. januarja prišel odrasli z ošpicami, na kliniki je bil v stiku s 250 ljudmi. Nato se je izkazalo, da je bil okuženi še v Izoli v zdravstvenem domu in na urgenci. V zdravstvenem domu je bilo virusu izpostavljenih 41 oseb, na urgenci 31, v družinskem krogu in med sodelavci 13 oseb.

KOMENTARJI (114)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

macehav
19. 01. 2018 09.23
+1
Deklica NI imela ošpic. Lahko preverite pri pediatru v Knežaku. Kdaj bodo novinarji to objavili?
elektroncek
19. 01. 2018 08.58
+2
spet pumpajo prodajo cepiv ... folk pa naseda
lilihip
16. 01. 2018 11.34
+2
spet strašenje ljudi da se gredo cepit z živim srebrom in pdb koktejlčki
higgsov bozon
16. 01. 2018 14.45
+5
potem ne jej rib ,da ne fašeš kakšen koktejlček živega srebra !
MT2
16. 01. 2018 09.57
+18
Malo pojdite na stran NIJZ statistiko lanskega leta gledat odstavek BOLEZNI, PROTI KATERIM OBVEZNO CEPIMO. In ugotovili boste, da je v lanskem letu 12 primerov oslovskega kašlja in vsi so bili polno cepljeni, razen novorojenčka. Imeli smo tudi 6 primerov ošpic, prvi oboleli v sloveniji se je okužil v Avstriji in je bil polno cepljen in potem je on okužil še vse svoje cepljene člane družine in 2 zdravstvena delavca. Vsi so bili cepljeni, razen za enega ni znano ali je bil ali ne, je pa imel eden od teh premalo protiteles (kar pa ne pomeni da ni cepljen). Toliko o tem kako so necepljeni nevarni in da je manjša verjetnost, da cepljeni zbolijo in da niso tako kužni!!!! Fajn bi bilo, da predno novinarji pišejo bučke odprejo vsaj javno dostopne podatke Nacionalnega inštituta za javno zdravje, ki bi naj bil v naši državi relevanten vir in še kao še eden tistih od g o o g l e staršev, samo očitno smo ga sposobni najt samo tisti z g o o g l e diplomami!
MT2
16. 01. 2018 10.13
+1
P.s Poročilo je od januarja do aprila (torej za prvo četrtletje).
enakatalena
16. 01. 2018 10.56
+12
Moj sin je bil 2x cepljen proti oslovskem kašlju, lani je zbolel za še kar hudo obliko le-tega. Poleg njega je zbolelo še 7 učencev na isti šoli, po navedbi njihovih staršev so bili vsi redno cepljeni po vseh predpisanih shemah. Kdo ima koga za norca?
higgsov bozon
16. 01. 2018 14.47
-3
če ne bi bili cepljeni bi ga pa cela šola ,to pa je razlika in bistvo precepljenja ...kupi si kakšno knjigo pa beri malo več ;) !
pikec 1
19. 01. 2018 09.17
+1
Higgsov buzon ni čisto tako, bi po moje ti rabil kako knjigo na to temo prebrat. Cepivo za oslovski kašelj ne deluje tako. Pravilo je da deluje tam do 6 let pridobljena zaščita(ali manj), v času ko smo zaščiteni pa lahko ravno tako zbolimo, a to imenujejo "zdravi prenašalci", torej prebolevaš oslovski kašelj brez simpomov a si kužen za druge, lahko pa zboliš z simptomi ki pa so manj izraženi oz bolj podobni dolgotrajnemu prehladu. za oslovski kašelj je značilno da v začetni fazi pomaga antibiotik, ki tudi če bolezni ne prepreči prepreči kužnost osebe. torej s cepivom prekrijejo simptome in cepljena oseba lahko trosi klice med zdrave posameznike. in v tem primeru so lahko zboleli VSI v okolici pa tega niso vedeli!!
Deep In Love
15. 01. 2018 22.13
+3
Joj anticepilci...na internet lahko vsak bedak objavi karkoli zeli. Koliko otrok ki so utrpeli hude tezave zaradi cepiv poznate?
MT2
16. 01. 2018 09.53
+2
Svojega, poleg še ogromno drugih seveda !
macehav
19. 01. 2018 15.06
+2
Na srečo je med slovenskimi anticepilci precej diplomiranih mikrobiologov (nekaj tudi doktorjev znanosti), ki znajo študirati tako papirne kot spletne vire na to temo in to počnejo namesto laikov. Oziroma predlagajo vire, ki jih je vredno prebrati. Za razliko od prodanih in prestrašenih zdravnikov si upajo javno povedati svoje mnenje, ki ni enako mnenju množice in samooklicane stroke. Žal jih uredniška politika večine medijskih hiš večinoma prezre. Ali so poročila NIJZ o nalezljivih boleznih, ki so objavljena na njihovih spletnih straneh v pdf formatu tudi ničvredni "dr. google" viri?
akmt
15. 01. 2018 21.52
+5
če se želite pred spanjem nasmejat, si preberite komentarje necepiteljev,kakšna pamet, ultra genialci so to, ne morem verjet.brez šol pa tako genialni? bravooooooo, hahhahhaa
JApajaDAja
15. 01. 2018 22.21
+5
enakatalena
16. 01. 2018 10.59
+11
Jaz govorim kar iz lastne izkušnje. Vsi moji otroci so cepljeni po programu, za vse, kar je obvezno in še za klopni meningitis. Eden od njih je kljub temu zbolel. K sreči so ta cepljenja že za nami, da mi ni potrebno razmišljati o tem, komu naj verjamem. Smilijo pa se mi mladi starši, ki sevv poplavi informacij in ob histeričnem zagovarjanju cepljenja brez pravih argumentov res težko odločijo, kaj je prav. Še najbolj razumen govorec o tej temi je dr. Gorazd Pretnar, ki pa ga žal ni dovolj slišati.
ni_mi_vse_eno
15. 01. 2018 21.18
-3
Živela svobodna odločitev, ki naj bo čimbolj informirana z razlogi za in z razlogi proti. Glej Gary Null: Silent Epidemic; The Untold Story of Vaccines = Tiha epidemija, nepovedana zgodba cepiv.
KungFuPanda
15. 01. 2018 22.30
+5
Zelo ne maram tvojih naslovov, ki jih limaš na komentarje. Če imaš argument, ga napiši. Kot bi jaz tebe poslal na kemijski faks. Uči se: Neil E. Schore: Organic Chemistry, Structure and Function, Third Edition, W. H. Freeman and Company, New York, 1999; Greenwood, N. N.; & Earnshaw, A. (1997); Chemistry of the Elements (2nd Edn.), Oxford:Butterworth-Heinemann; C. Elschenbroich, A. Salzer ”Organometallics : A Concise Introduction” (2nd Ed) (1992); S. J. Lippard, J. M. Berg “Principles of Bioinorganic Chemistry” University Science Books: Mill Valley, CA; 1994.
KungFuPanda
15. 01. 2018 22.33
+2
To je literatura za kemijo, da bo jasno malo več. Ko to preštudiraš, bo malo bolj jasno.
icetel
15. 01. 2018 21.15
+7
... danes sem cakal na otroski s sinom na pregled zaradi angine, v cakalnici pa sta bila dva oroka pikasta ... imela sta koze in so kar cakali da jih poklicejo .... po uri pride sestra in ju poklice naprej ... kasneje sem vprasal ce sta imela koze. Sestra je potrdila in rekla: pa saj enkrat jih morate preboleti .... seveda ni najboljse prebolevati koze s streptokokom ... kaos
akmt
15. 01. 2018 21.39
+6
to so pa "pametne sestre", ki se jih sramujem, tudi sama sem sestra.zakaj pa obstajajo sobe za izolacijo? Vidite, zato sem pristaš , da se naj da zdravstvenim tehnikom izključno naloge bolničarja, ker drugega ne znajo,Koze puščajo zelo slabo odpornost še 3 tedne po ozdravitvi.Verjetno ste jih pokasirali, ker pa je otrok itak že z angino, bodo potekale v hujši obliki.BRAVO, tale sestra! Pritožite se zdravniku
icetel
15. 01. 2018 21.44
+3
... zdravnik je bil 3 m naprej in ko smo prisli k njemu v sobo ni nic rekel ... niti besedice o kozah. Je pa bila soba hladnejsa, ocitno je prezracil, torej se je zavedal stale, ki sta jo s sestro uspicila ... upam, da ne bo hudega
JApajaDAja
15. 01. 2018 22.23
+13
nekoč, v času nekaterim tako osovražene yu, so bile v vse h zdravstvenih domovih "izolacijske sobe" za vse "pikaste paciente"!
JApajaDAja
15. 01. 2018 20.58
+5
vse pristaše ne celjenja, pozivam, da svoje otroke(le kaj so krivi?) vpišejo v privat vrtce, šole, društva, igrišča,krožke.....v primeru epidemije naj stroške nosijo starši in lastniki teh ustanov!
ni_mi_vse_eno
15. 01. 2018 21.14
-1
Glede epidemije se strinjam. Vsaka svobodna odločitev ima posledice in prav je tako, da se učimo na naših napakah, še bolje se je učiti na napakah drugega. Uči se: Gardasil Vaccine Victims and Deaths. Glede šol se ne strinjam. Vsekakor naj bi cepljeni bili varni, necepljeni pa v potencialni nevarnosti, tako pravi propaganda, zato se cepljenim ni potrebno bati, necepljeni pa naj sprejme odgovornost za tako potezo. Živimo, da se učimo.
ggzz
15. 01. 2018 20.54
+8
Oboleti (srb-hrv. oboljeti) ali zboleti? Kot kaže zdaj obolevamo in več ne zbolimo....
enakatalena
16. 01. 2018 11.02
+2
oboléti -ím dov., obôlel (ẹ́ í) postati bolan: na pomlad oboli veliko ljudi; mati je od žalosti obolela; oboleti na ledvicah, pljučih; oboleti za tuberkulozo; na smrt oboleti / živina mu je obolela obôlel tudi obolèl in obolél -éla -o: obolel človek; obolelo srce; sam.: umrlo je sto obolelih ♪ Vir: SSKJ, samo dva klika daleč ;-)
enakatalena
16. 01. 2018 11.03
+2
zboleti zboléti -ím dov., zbôlel (ẹ́ í) postati bolan: otrok je zbolel; zboleti na ledvicah, pljučih, srcu; zboleti za jetiko, rakom; duševno zboleti; hudo, nevarno zboleti; nahitro je zbolel in umrl; zboleti od žalosti; na smrt zboleti / takrat je zbolelo veliko živine zbôlel tudi zbolèl in zbolél -éla -o: zbolel človek; za levkemijo zboleli otroci; sam.: pomagati zbolelemu Vir: SSKJ, tudi samo dva klika daleč ;-)
enakatalena
16. 01. 2018 11.03
+2
torej ggzz, če prebereš zgoraj navedeno, boš ugotovil, da sta besedi "oboleti" in "zboleti" sopomenki.
SonjaSonja
15. 01. 2018 20.42
+8
anticepljenci sedaj imate možnost dokazati svoj prav in preveriti vaše argumente. peljite necepljene otroke na obisk k obolenim ... in da vidimo, če vaše trditve držijo. če se izkaže, da imate prav bomo nehali cepiti...
revirji
15. 01. 2018 20.46
+4
ni_mi_vse_eno
15. 01. 2018 20.50
+3
ceplejni, ne bojte se necepljenih, saj vam vaše cepljenje baje zagotavlja imunost pred obolenji. ☺
SLO-SURVIVAL
15. 01. 2018 20.56
+1
cepljeni se najbolj bojijo necepljenih, čeprav so prepričani, da jih cepivo varuje!! Čemu takšna reakcija??? Čudežna tabletka ali injekcija za močan imunski sistem ne obstaja, ampak le zdrav način življenja in dosti gibanja na prostem, ker se med drugim ukvarjam z življenjem v naravi in jem tisto, kar najdem v naravi še nikoli nisem bil bolan...tudi med dopustom preživim več dni v gozdovih tam spim in tam se tudi prehranjujem, takda brezveze zganjate paniko!! Ven v naravo!!
SLO-SURVIVAL
15. 01. 2018 20.59
-2
zakaj bi se cepil če mi nič ne manjka?? to je isto, kot bi vzel tableto, če bi te slučajno bolela glava.....lepo vas prosim, razmišljajte s svojo glavo
brusilec
15. 01. 2018 21.37
+7
Ker iintelektualci.. kaj pa otroci ki bi se radi, pa se ne morejo cepiti? otroci z kroničnimi boleznimi.. tak faše od vašega necepljenega kot za šalo.. če pa je bolnik kakšne resne bolezni pa je smrt za ovinkom...
akmt
15. 01. 2018 21.48
-1
ošpice so nalezljive in to zelo.zakaj bi se cepil, če lahko v miru zbolim? in sem na bolniški...pa kaj pol, če so ošpice pri odraslem stokrat hujše?nič hudega...Bodo pač zelo hudi zapleti a ne? prav vam je
macehav
15. 01. 2018 20.14
-1
Panika! Pocepit še pravkar preminule in pokopane!
SLO-SURVIVAL
15. 01. 2018 20.12
+11
Vprašajte se kdo ima korist od bolezni??? In kdo bi propadel, če bi bili vsi zdravi? Zakaj tako agresivno oglaševanje?? A je v interesu farmacije, da bi bila populacija zdrava??? Kdaj je večji dobiček, če je populacija zdrava ali bolana??? Menda ja ne mislite, da nam elite želijo vse najboljše??? Kakor koli, globoko v sebi poznate resnico!!!
SonjaSonja
15. 01. 2018 20.39
+7
bodimo realni... če ljudje zbolijo je v bistvu večji interes farmacije... cepivo je le en odmerek... pri bolezni, pa rabiš en kup zdravil za lajšanje bolezni, AB, ... pa sej če imaš samo prehlad in greš v lekarno po "zdravila" za lajšanje bolezni je takoj 40 EUR...
ni_mi_vse_eno
15. 01. 2018 20.47
+3
bodimo realni, če je cepivo onesnaženo z živim srebrom, alumijem, formaldehidom, amonijevim sulfatom, polisorbat 80 ... etc, etc, bo vaš otrok potreboval redno oskrbo zdravil zaradi kroničnih obolenj. Le poglejmo statistiko. Uči se: Dr Tetyana Obukhanych, Ph.D. - Natural Immunity and Vaccination
SLO-SURVIVAL
15. 01. 2018 21.16
+10
prav imaš... nekateri še vedno ne znajo uporabljati interneta, ampak gledajo samo naslovnice ošpice, svinjska kuga, sars, cepljenje itd... in to povežejo! ker so manj inteligentni so tudi bolj podvrženi medijskim prevaram in manipulacijam... takim tudi cepljenje ne pomaga :)
akmt
15. 01. 2018 21.50
+0
kakšno oglaševanje farmacije? hahhahahhahah
NotMe
15. 01. 2018 22.20
+2
50x več težkih kovin vsebuje ena piksna Rio mare.
Sara2206
16. 01. 2018 09.19
+5
no, povejte kako bo, ko si jo boste vbrizgala. Tudi CDC se strinja, da je količina aluminija, ki jo lahko (recimo brez trajnih posledic) dobiš parenteralno mnogo manjša, kot ga lahko zaužiješ.
tedoVV2HCmedo
15. 01. 2018 20.10
-3
Zdravega otroka, ki nima virusov, se ne splača dati v naše vrtce. V vrtcih nič ne pogledajo, če ima otrok viruse in druge hude bolezni, preden ga sprejmejo. Gledajo samo na denar, ki ga dobijo.
yaks
15. 01. 2018 20.23
-3
Ja, ker koliko dobijo plače, je odvisno od tega koliko otrok je v vrtcu in koliko bolnih...
Sara2206
15. 01. 2018 20.59
+8
kako pa predlagate, da se to naredi? Preden gredo vsako jutro v vrtec jih najprej našpikajo, da preverijo vse možne viruse in bakterije in gre potem čez 1 teden, ko bodo vsi rezultati znani v vrtec...? Dajte no mal pomislit, kaj govorite.
tedoVV2HCmedo
15. 01. 2018 21.17
-6
V vrtcih bi morali imeti dostop do zdravstvenega kartona, oz. da bi poklicali zdravnika, ki bi povedal, kakšna je njegovo zdravstvena zgodovina pri otroku.
KungFuPanda
15. 01. 2018 22.21
+6
Ja bravo, ti bi omogočil vpogled v zaupne podatke... v kartonu se ne vidi, če je otrok pravkar zbolel za čim, če še ni bil pri zdravniku. Ko pride k zdravniku mu zdravnik predpiše počivanje doma in starš dobi nego in bolezen preboli doma. Ampak šele, ko pride k zdravniku! In takrat je otrok verjetno že kužen. Vpogled v zgodovino prebolelih bolezni in tudi potencialno tudi kroničnih bolezni pa nič ne koristi, zato je tvoj predlog malo mimo.
mojcd
15. 01. 2018 19.52
+5
Od kdaj so ospice sedaj novinarsko sredstvo za ustrahovanje? A so mutirale od takrat konsem jih jaz imela kot otrok?
ni_mi_vse_eno
15. 01. 2018 19.51
+0
Le kaj o čredni imunosti in ošpicah pravi dr. Suzanne Humphries? => "Herd Immunity Measles by Dr. Suzanne Humphries"
ni_mi_vse_eno
15. 01. 2018 19.47
+0
Bila je cepljena in zbolela. Žal se to ponavlja. Poučite se o tem, kaj pravi dr. Mark Geier.
brddd
15. 01. 2018 19.43
+1
24 UR HRVATI PRENAŠAJO NAŠO TEKMO V ROKOMETU V ŽIVO VI PO O OŠPICAMA . NAŠI PUŠČAJO DUŠO NA TERENU VI PA NIČ
SLO-SURVIVAL
15. 01. 2018 19.39
+6
kot otroci smo skoraj vsi imeli ošpice, saj to je otroška bolezen, kaj ste odkrili toplo vodo ali kaj??? Čemu ste tako panični???
BrainDance
15. 01. 2018 19.45
+7
Misliš mogoče norice (vodene koze), to ni isto kot ošpice. Sicer se pa sploh ne gre zato...
JApajaDAja
15. 01. 2018 19.46
+6
pa oslovski kašelj tudi ne gre enačit z ošpicami!
Sara Rebek
15. 01. 2018 21.42
+2
kje so pa bili na 24 kur ko je naš otrok imel oslovski kašelj in ga je dobil od cepljenega otroka pred desetimi leti. A ja takrat so se cepiva prodajala kot za med. O tem pa da cepivo za oslovski kašelj drži do prvega razreda osnovne šole ( glede zaščite tudi teh 6 let jemljem s precejšnjo rezervo glede na količino zavajanj in laži ,ki jih mediji dnevno širijo) ne poročate? Le kaj bi , če je namen članka ustrahovanje a ne da.
draghci
15. 01. 2018 19.30
-3
Jaz tudi ležim tu z ošpicami, pa ni nobene publicitete So rekli, čaj pa kakšen lekadol in bo. Aja, pa ceplena sem bila. Sicer že davno, pa vendar.

Piškotki

To spletno mesto uporablja piškotke. S piškotki zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejši pregled vsebin, analizo uporabe, oglasne sisteme in funkcionalnosti. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.

Omogoči uporabo piškotkov za ogled video vsebin, za boljše delovanje in napredno oglaševanje in si ob pregledu vsebin zagotovi optimalno uporabniško izkušnjo. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.