FIT 24UR

Znanstveniki: Elektronske cigarete desetkrat bolj kancerogene od običajnih

Tokio, 27. 11. 2014 09.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Elektronske cigarete, ki v javnosti veljajo za bolj zdrave od običajnih, vsebujejo 10-krat več rakotvornih snovi kot tobak, so sporočili japonski znanstveniki, ki jim je študijo naročilo ministrstvo za zdravje. Preučevali so snovi v pari iz elektronskih cigaret.

Kajenje navadnih cigaret je škodljivo, kajenje elektronskih pa sodeč po izsledkih japonskih znanstvenikov še bolj.
Kajenje navadnih cigaret je škodljivo, kajenje elektronskih pa sodeč po izsledkih japonskih znanstvenikov še bolj. FOTO: Thinkstock

Elektronske cigarete, ki so vse bolj priljubljene zlasti med mladimi, delujejo tako, da segrejejo tekočino, ki pogosto vsebuje nikotin, pri čemer nastaja para, ki jo uporabniki vdihavajo. Dim pri tem ne nastaja.

Znanstveniki so v pari več elektronskih cigaret odkrili številne rakotvorne snovi, kot sta formaldehid in etanal. Kot poroča japonska televizija TBS, je količina formaldehida v pari elektronskih cigaret desetkrat večja kot v dimu običajnih cigaret.

Da elektronske cigarete niso tako neškodljive, kot se je sprva zdelo, že nekaj časa opozarja tudi Svetovna zdravstvena organizacija (WHO). Ta je avgusta pozvala države, naj prepovedo prodajo elektronskih cigaret mladoletnim in posvarila, da so nevarne za mlade in še nerojene otroke. WHO tudi priporoča prepoved kajenja elektronskih cigaret v zaprtih prostorih.
 

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (55)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tadej Bu?ar
02. 01. 2015 18.22
+9
Saj se strinjam s tem, ampak še vedno si vsak lahko sam izbere, če bo kadil. Večja težava je onesnažen zrak, še posebej pozimi. Če odprem okno ali pa samo stopim iz hiše, je vse zadimljeno, ker ljudje še vedno kurijo na drva, ponavadi pa v peč vržejo še kako plastiko in tako naprej. Ta dim je desettisočkrat bolj strupen!!!!!! Pa sem si to sam izbral? Kadilec tisti cigaret pokadi v 5 minutah, če pa meni zadimi hišo, jo bo treba prezračit - z dimom???? Pustite kadilce, raje poskrbite za večje onesnaževalce, ki škodujejo drugim!
Darkoq1
31. 08. 2018 07.23
-1
Ljudje so se greli z drvami odkar so odkrili ogenj.Avti so večji problem.
booodo
08. 12. 2014 13.00
+13
Elektronske cigarete se bistveno razlikujeo od tobačnih, tudi uporaba je čisto drugačna. Temeljna lastnost elektronskih naprav za vejpanje je, da se da vse izbirat, prilagodit in tudi popravit, če bi bilo treba. Lahko izbiraš ustrezno temperaturo grelčka v uparjalniku, stopnjo nikotina, arome, esence itn. Lahko se katerikoli od sestavin tudi odpoveš. /// Pri raziskavah je torej temeljno, kaj in kako raziskujejo, kakšne metode in katere izdelke uporabljajo; katere uparjalnike, katere tekočine, s koliko vati grejejo uparjalnike itn. Brez teh podatkov je takole obvestilo novica najslabše vrste. Verjetno je prepis nečesa že v osnovi slabega, nemara po načelu, če so napisali oni, lahko tudi mi. /// Pred letom je bilo na neki drugi strani podobno napisano: ""Elektronska cigareta deluje tako, da sprošča nikotin v obliki aerosola. Pri tem se uporablja dietilenglikol, sestavina v tekočinah proti zmrzovanju (antifrizih), ki je strupena za ljudi." je pred časom za Žurnal24 o delovanju elektronskih cigaret povedal nacionalni sodelavec Svetovne zdravstvene organizacije za tobak Tomaž Čakš." Takih trditev nihče ne popravi, nihče ne pojasni, kaj šele, da bi avtor priznal, da je reč narobe povedal /// V tekočini NI etilen glikola in NE dietilen glikola. (Glej vsaj internetne vire o glikolih.) "Pavšali" kot je ta zaokrožijo med ljudmi. V tekočini sta lahko dva nosilca, propilen glikol in rastlinski glicerin. Lahko sta oba, lahko samo eden. Obe tekočini se v telesu vedeta inertno in sta dovoljeni v prehrambeni, zdravstveni in kozmetični industriji. Za nikotin doslej ni nikakršnih dokazov, da bi bil rakotvoren. Ostanejo še arome in esence. To res še ni dovolj raziskano področje, ki bo terjalo več pozornosti in raziskav. /// Vendar se da vse prilagoditi in umakniti škodljive snovi. V tem je hec. /// Tobačna industrija, enako države, ki tobak obdavčujejo, vsak dan izgubijo milijone zaradi pojava elektronske alternative. Izguba samo narašča. Samo polovica dnevne izgube je dovolj za "poštene" nagrade vsem, ki širijo navidezno-dobronamerno skrb za ljudi. To je namreč tudi največ kar so doslej spravili skupaj tisti, ki temu nasprotujejo. Z ameriško FDA vred: njen predstavnik je predvsem nasplošno jadikoval. Dokler FDA niso odobrili 270 milijonov. Po odobritvi tega zneska pa so napovedali raziskave; eno, kjer bodo raziskali, kaj vse napravijo vejperji, da iz tekočin izvlečejo čim več nikotina, drugo, s katero bodo z umetno postavljeno mladoletniško FaceBook stranjo merili dovzetnost mladoletnih za vejperske vplive. Poleg teh dveh pa še 42 drugih. Tako, nilč več. Prva raziskava ni potrebna, ker vejperji ne napravijo nič, da bi izvlekli čim več nikotina iz tekočine, druga raziskava pa je videti zelo sporna. /// Za razvoj skrbijo najbolje vejperji sami, po vsem svetu izumljajo nove priprave in posodabljajo načine. Varnost je prav za njih oz. za nas najpomebnejša. Največ varnosti – čemur bi gotovo kdo, ki od države ali medijev pričakuje jamstvo za svoje zdravo življenje, oporekal – je prav v tej razpršenosti in dobri medsebojni komunikaciji. /// Tobačna industrija se je bolj ali manj uspešno vključila samo v najosnovnejši segment, v elektronsko reč, ki na videz oponaša običajno cigareto, za druge naprave pa je bila do zdaj prepočasna, in kot je običajno, ne razume dovolj dobro tega dela trga. /// Vejpanje je verjetno mnogo bolj raznoliko, načini imajo mnogo večji razpon, kot je med cigaretami, pipo in cigaro. Torej bi bilo edino prav, da bi nekdo napravil smotrni povzetek omenjene raziskave, ne pa da vsi zapored malomarno trosijo kratke, "presenetljive" vesti, pravzaprav kar dokončne sodbe. Bojan PS: Sicer je ponekod že objavljena povezava na odziv dr. Farsalinosa in tabeli s podatki, ki poasnjujeta vse to pisanje.
Petekzametek
27. 11. 2014 18.03
+15
Rtv že umaknil novico, pojdite si tja prebrati komentarje in linke, Francoska zdravstvena organizacija popolnoma napačno interpretirala poročilo, mediji pa samo skopirali :) Japonski vodja raziskave se že opravičuje.
kleopatra-1
27. 11. 2014 22.04
-13
so jim že lobiji plačali za umik. že v osnovni šoli se učijo, kako destilacija spremeni kemijsko sestavo, vsi vemo, da je destilirano jedilno olje strupeno in da mora biti zdravo olje hladno stiskano - enako je s to paro - je veliko bolj škodljiva kot naravni tobak.
Jebiga009
01. 12. 2014 10.51
-6
res je ljudje elektronske cigarete niso zdrave in sploh je brezveze no.
sarcy65
27. 11. 2014 17.56
+7
ta komentar sem napisal z cigareto v lapam. sem ze poskusil prenehati kaditi in to je bilo mojih najtežjih 16 ur. nisem zdržal.:(
minot4uro
27. 11. 2014 16.17
+8
Vi bote učili Rižeke, kako in kaj in kaj je boljše???Oni si sami dež naredijo če se jim zazdi da ga rabijo...Mi še ščijemo ne v isto skledo, ker rajši pljuvamo eden po drugemu!!!jao mi janezi mi:)
minot4uro
27. 11. 2014 16.25
+4
pa tut važno ni kaj je bolj škodljivo, mi vsaj vemo da se z nečim strupiramo, si priznamo problem... oni eko talenti pa mislijo da ob vsem onesnaželju oni jejo zlato hrano in bojo full dolgo živeli:)))..jah na Eko zemlji drek drugač raste:)
Petekzametek
27. 11. 2014 15.59
+9
Lol, raziskava je fake, podatki prilagojeni, pravilni rezultat je 204x manj kot v navadni cigareti, rofl. Portal mi zavrača objavo linka, go figure.
tamiflu
27. 11. 2014 15.00
+22
tobačni lobi plačal raziskavo , ker se boji, da bi prodaja običajnih cigaret padla in s tem tudi njihovi dobički
Igrinatri
27. 11. 2014 14.23
-2
Namesto čik pavze (v službi) raje kaj zdravega prigriznite ali pa se malo pretegnite. Zanimivi posnetki na portalu Zrno zdravja - Zdravo prehranjevanje na delovnem mestu in Raztezanje zgornjega dela hrbta in ramenskega obroča.
mimic
28. 11. 2014 14.53
+5
-santos-
27. 11. 2014 14.07
+6
Dejstvo je, da sta obe rakotvorni, tako cigaret kakor elektronski cigaret. Sicer pa bomo v kratkem vidli kdo ima prav oz. nima... Osebno raje skadim joint kot kar koli drugega.
Petekzametek
27. 11. 2014 14.20
+3
Frostcold
27. 11. 2014 13.11
+12
lari fari... js si sam mešam svoje Etekočine in točno vem kaj dajem notri. prej sem kadil tobak cirka 7-8let zdej me niti mal ne vleče da bi kadil navadne cigarete. Uparjujem pa brez nikotinsko tekočino ;) ne samo da ne škodim več sebi, poleg tega tudi drugim okoli mene ne. še ena neuspešna kampanija namenjena proti Ecigom... PROUD VAPOR 4 LIFE
Petekzametek
27. 11. 2014 13.24
+7
Ma ni neuspešna, žal. Takšni povzetki, kot se potem pojavijo na portalih mečejo slabo luč na neko zadevo, čeprav z resnico nimajo popolnoma nič skupnega. Zakaj se portali izogibajo objav neodvisnih inštitutov, ki prihajajo do popolnoma nasprotnih rezultatov?
Frostcold
27. 11. 2014 13.51
+3
To so naši mediji pač...kar čujejo,vidijo, dobijo info to je res pač in folk temu brezglavo verjame kar je pač najbolj žalostno. Se popolnoma strinjam s tabo...sej bomo vidli ka bodo naslednje napisali ziher nekej čist kontra. Da bi se pa neka slovenska firma spravla delat neke ful dobre Etekočine to pa ne pa mal zaslužit. Z takimi članki bodo zbili zadevo na poden, čez leto dve bo prepoved. žalostno
TvojaMamica
27. 11. 2014 12.55
ja vsak mesec neki novega.. xD
User620888
27. 11. 2014 12.46
+5
v cigareti je na stotine karcenogenih snovi v elektronski ji je pa tri
Petekzametek
27. 11. 2014 13.10
+5
S tem da niti PG, niti VG, niti voda niso karcenogeni. Arome pa so s strani FDA priznane kot varne in neškodljive že preko 50 let. Tiste, ki se uporabljajo v priznanih in testiranih e-tekočinah. Kaj so pa japonci testirali, pa vedo samo oni.
a1b2c3d4e5f6
27. 11. 2014 12.18
+9
Nobeno uživanje nikotina ni zdravo, pa vendar se mi zdi, da za raziskavo spet stoji cigaretni lobij... podobna zgodba kot s snusom (fugo), kjer so celo dosegli prepoved po vseh državah EU (razen skandinaviji), kljub temu da je jasno, da zadeva škodi manj kot cigareti...
Newkidintown
27. 11. 2014 12.06
-5
ti ki so prešaltali na elektronske cigarete zdaj kadijo vsepovsod. v pisarni na wcju na avtobusu in trdijo (tisti, ki še vztrajajo - vsaj 70% je prešaltalo nazaj na normalne cigarete) da izpihan dim je samo para. malo morgen. To da z elektronsko cigareto zaradi vse prej naštetega, vase vnesejo bistveno več nikotina kot prej pa marsikdo niti noče pomisliti.
torkov
27. 11. 2014 12.09
+7
Poglej si raje, česa vase več ne vnašajo. In ja, je samo para. Ker gre za proces uparjevanja in ne izgorevanja. Lahko pa povohaš čaj in je isto, kot če bi kadil elektronski cigaret, ki ne vsebuje nikotina.
Drumm
27. 11. 2014 12.15
+6
Pač, kar se tiče "dima" je res da ga NI, ker nič ne izgoreva. Nastaja izključno para, kar se pa nikotina tiče, pa lahko kupiš tudi tekočine ki ga vsebujejo zelo malo, oziroma nič. Pa nisem kadilec, samo poznam zadevo od znanca.
Petekzametek
27. 11. 2014 12.46
+4
Navadna cigareta je nikotinski ekvivalent e-tekočini s 20-24mg nikotina. Ki se praktično s takšno stopnjo niti ne prodaja, razen tisti, ki sami mešajo tekočine. Sam sem prešel iz dveh škatlic dnevno prvo na 12 mg tekočino, po dveh mesecih na 6mg, ko porabim zalogo (dva meseca), prehajam na breznikotinsko. Pa explorer, še enkrat si preglej uspešnost prehoda iz navadne cigarete na e-cigareto. Bi znal biti presenečen. Je pa tvoj komentar istega šmorna kot članek
torkov
27. 11. 2014 12.03
+4
Tudi same tekočine so različne in jih večina evropskih vsebuje le tri sestavine, edina škodljiva izmed katerih je nikotin. Japonci pa so se obesili na formaldehid, ki ga vsebujejo njihove elektronske cigarete. Naj pa pogledajo več sto škodljivih (smrtno nevarnih) strupov, ki jih vsebujejo navadne cigarete. Gre samo še za eno od kampanij, ki so namenjene demoniziranju elektronskih cigaret ter njihovi posledični prodaji le v lekarnah po 10x višji ceni, kot so to že storili v nekaterih državah.Gre le za rop državljanov ter za popolnoma neobjektivno raziskavo, glede na to, da ne upošteva vseh dejavnikov ter polnilo, ki je le eno izmed več tisoč.
torkov
27. 11. 2014 12.12
+6
Tekočine na evropskem trgu zagotovo ne vsebujejo formaldehida. Torej, je celotna raziskava brezpredmetna za evropski trg.
sinaya
27. 11. 2014 11.56
+2
Samo sestavo cigarete si poglejte na spletu in boste kaj hitro nehali tisti vsaj,ki vam je mar za zdravje.
24uric
27. 11. 2014 17.02
MKII
17. 05. 2018 12.39
bb5a
27. 11. 2014 10.52
+22
Kaj če bi lepo dal nazaj normaln tobak v čike, ne pa poškropljeno sranje ki vsakih 5 sekund ugaša, pa nevem kakšne ojačevalce vsega... Še najmanj bi blo škodljiv...
Ramzess
27. 11. 2014 10.47
-7
Če dimi, potem ni elektronska, ... potem bi telefon tudi.
24uric
27. 11. 2014 17.02
Petekzametek
27. 11. 2014 10.42
+2
Aja, prvo so trdili, da je v e-tekočinah antifriz, zdaj naj bi bil že formaldehid. *.....
MKII
17. 05. 2018 12.40
Petekzametek
27. 11. 2014 10.41
+11
Naročnik raziskave je japonska tobačna industrija, sprva javljeno številko 1000x so zmanjšali na 100x, potem še na 10x. Telih tobačnih raziskav je kolikor hočeš, hvala bogu so narejene tudi neodvisne, ki dokazujejo ravno nasprotno, varnost e-cigaret. Samo poglejte si grško študijo. Naslednja, prosim.