Slovenija

SLS odhaja v opozicijo in ne bo sodeloval pri oblikovanju nove koalicije

Ljubljana, 12. 02. 2013 13.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Opozicijske stranke mrzlično iščejo rešitev za trenutno politično krizo. Alenka Bratušek meni, da je pravi kandidat za mandatarja Miro Cerar, ki lahko poveže tako "leve kot desne". Tudi Virant in Erjavec pravita, da bi njuni stranki Cerarja verjetno podprli. SLS je sporočil, da ob odhodu iz koalicije ne bo sodeloval pri oblikovanju nove koalicije.

Alenka Bratušek
Alenka Bratušek FOTO: Miro Majcen
Treba je poiskati rešitev in tisti, ki pri tem nočejo ali ne morejo sodelovati, podaljšujejo agonijo tega, kar se danes dogaja. Alenka Bratušek

Iskanje izhoda iz trenutne politične krize se nadaljuje, prav tako pa se išče tudi morebitnega mandatarja projektne vlade. Začasna predsednica Pozitivne Slovenije (PS) Alenka Bratušek je sporočila, da ima pravnik Miro Cerar podporo vseh 27 poslancev PS. Seveda ob predpostavki, da bi se Cerar odločil postati mandatar.

Kot je povedala Bratuškova, so s Cerarjem na zvezi po elektronski pošti, upa pa, da se bodo v sredo z njim tudi sestali. Po njenem mnenju nobena od potencialnih strank, ki bi vstopila v vlado, ne bi imela težav s Cerarjem. Po njeni oceni lahko Cerar poveže tako "leve kot desne".

V normalnih parlamentarnih demokracijah stranke, ki na volitvah dobijo manj kot 10 odstotkov, ne sestavljajo vlade in ne ponujajo mandatarjev. Igor Lukšič

S predsednikom stranke SD Igorjem Lukšičem po besedah Bratuškove danes še niso bili v stiku, se pa bosta po njenih navedbah predvidoma sestala v sredo. Na Lukšičeve navedbe, da PS do tega trenutka ni storil še nič in da je kot stranka, ki je na volitvah zmagala, na potezi, Bratuškova odgovarja, da so v PS storili več kot samo en korak, da so začeli pogovore z drugimi strankami in povedali, da želijo, da novi mandatar poveže čim širšo koalicijo, tudi SLS in SD.

Medtem pa je Lukšič na novinarski konferenci povedal, da v SD ne želijo licitirati z imeni uglednih oseb, ki se dnevno pojavljajo v javnosti kot potencialni mandatarji. Po njegovem mnenju se morajo v PS očistiti koruptivnih sumov in predlagati mandatarja, če res želijo novo vlado.

Podpora verjetno tudi v strankah DL in DeSUS

Svet DL - 4
Svet DL - 4 FOTO: Aljoša Kravanja
Podpredsednik DL in nekdanji minister Janez Šušteršič pa dvomi v Cerarjevo operativno sposobnost vodenja. Cerar je zanj tudi "maček v žaklju", saj ne pozna njegovega ekonomskega programa in mnenja o gospodarstvu. Meni še, da je neresno, da se kdor koli opredeljuje do Cerarja kot morebitnega kandidata za mandatarja.

Cerarja bi za mandatarja podprli tudi v Državljanski listi, je povedal njen predsednik Gregor Virant, ki dodaja, da bodo končno besedo o tem imeli organi stranke, vendar pa Virant dodaja, da je Cerar odličen predlog. Sam se s Cerarjem še ni pogovarjal.

Za stranko bi bile primarna izbira predčasne volitve, vendar pa te niso mogoče, ker se predsednik sedanje vlade ni odločil za zaupnico, pojasnjuje Virant. Prepričan je, da je tako mogoča le ena možnost, in sicer da predlagajo konstruktivno nezaupnico in oblikujejo novo vlado. Za DL je pri tem pomembno, da se ključni projekti za izhod iz krize peljejo naprej.

Predsednik DL je spomnil, da je trojček – DL, SLS in DeSUS – že decembra leta 2011 predlagal, da se oblikuje vlada ustavne večine s "tretjim mandatarjem". "To se bo zgodilo. Naša ideja bo zdaj ugledala luč sveta," je dodal.

Bratuškovi in Virantu se pridružuje tudi predsednik DeSUS Karl Erjavec, ki je prepričan, da bi tudi njegova stranka podprla Cerarja. O tem uradno še niso razpravljali, je pa glede morebitne podpore Cerarju tipal med poslanci svoje stranke. Ob tem pojasnjuje, da bi vsekakor morali o tem odločati organi stranke. Po njegovih besedah obstaja velika verjetnost, da bi do konstruktivne nezaupnice prišlo na seji državnega zbora v začetku marca.

SLS odhaja v opozicijo in je nova koalicija ne zanima

Predsednik SLS v odhodu Radovan Žerjav je med zasedanjem izvršilnega odbora stranke dejal, da bo SLS izstopil iz koalicije izstopil pred začetkom februarske DZ, na seji pa naj bi odstopni izjavi podala tudi oba strankina ministra. Po tem pa SLS ne bo sodeloval pri sestavljanju nove koalicije. "V opoziciji bo SLS konstruktiven, kot je to bil v prejšnjem mandatu. Podpiral bo vse odločitve in aktivnosti, ki bodo peljale do volitev," je pojasnil Žerjav.

SLS bo naslednika Žerjava volila v začetku marca.
SLS bo naslednika Žerjava volila v začetku marca. FOTO: Damjan Žibert

Dejal je, da SLS tudi sicer ni sodelovala pri nastajanju nove koalicije, prejšnji četrtek je bil v prostorih SLS le en sestanek z Virantom in Erjavcem. Že tedaj je Žerjav, kot je dejal, sogovornikoma pojasnil, da SLS "ne zanima koalicija med tako imenovanim trojčkom in Pozitivno Slovenijo".

Stranka bo v opoziciji podpirala projekte, ki so se začeli v času vlade tega mandata, in vse tiste, za katere bo ocenila, da so za državo dobri. Ob tem pa je poudaril, da bodo obenem podpirali vse aktivnosti, ki bi vodile k čim prejšnjim predčasnim volitvam. V tej luči bodo presojali tudi vsako prihodnjo aktivnost stranke, tudi vprašanje glasovanja o konstruktivni nezaupnici, je napovedal predsednik SLS.

Sicer pa Žerjav dodaja, da se je trenutno neprimerno opredeljevati do mandatarskih kandidatur, tudi v primeru Cerarja, saj ta še ni kandidat. Sam meni, da bi bile v tem trenutku predčasne volitve edini pravi odgovor na politično stanje.

Virant proti slamnatemu mandatarju

Virant je tudi dejal, da je že slišal za idejo "tako imenovanega slamnatega mandatarja", a se z njo ne strinja. Možnost, da bi s konstruktivno nezaupnico izbrali samo novega mandatarja, ne bi pa izvolili nove vlade, kar bi pripeljalo do predčasnih volitev, bi bila po mnenju Viranta nespodobna.

"Zdi se mi, da resni politiki o ustavi ne smemo razmišljati na tak način, to bi bilo izigravanje ustave," je poudaril in dodal, da bi bila najboljša rešitev ta trenutek predčasne volitve, vendar do njih ni mogoče priti, če se zanje ne odloči predsednik vlade.

Po Virantovem mnenju je mogoče, da bi o konstruktivni nezaupnici odločali na prihodnji seji DZ. Kot meni, pa bi morali to storiti najpozneje do 15. marca.

Glede stranke SLS, v kateri naj bi po neuradnih informacijah razmišljali za vstop v novo vlado le, če bi v njej sodeloval tudi SD in bi šlo za širšo vladno koalicijo, Virant pravi, da bi bilo dobro, če bi novi mandatar in nova vlada uživala čim širšo podporo, saj bo tako lažje delati. "Mislim pa, da ni čas, da bi stranke postavljale kakšne hude pogoje, ultimate in kaprice. Čas je, da stopimo skupaj, da se razumno dogovorimo," je dejal.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (1108)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

holajslovenija
13. 02. 2013 12.56
+1
Vsi skupaj zavlačujejo,samo da bodo čim dlje pri koritu,dokler ga povsem ne izpraznijo. Lukšič bi in volitve in tehnično vlado,Žerjav je cinca marinca kot vedno,Karel se veselo muza,Virant pa se trudi nekaj spremeniti,čeprav tudi njemu ni jasno kako. Janša in Ljudamila pa uživata! Izglasovati nezaupnico tej vladi,razpustiti parlament,oblast dati v roke sposobnim in pa predvsem POŠTENIM ekonomistom in gospodarstvenikom. Novi parlament zmanjšati za polovico,vsi parlamentarci bi morali pred vstopom v parlament narediti inteligenčni test,ter imet potrdilo od psihiatra da so normalni! Ukiniti privilegije,kot so na pol zastonj hrana v parlamentu,uporaba službenih mobitelov in vozil,stanovanj,ki jih ne uporabljajo ampak dajejo v najem,pa bomo videli,koliko se jih bo še rinilo v politiko!
Stanko58
13. 02. 2013 11.00
+2
predlagam da vse politike zaprejo v en prostor ,pa se naj pobijejo med seboj,samo nas navadne državljane naj že enkrat pustijo normalno živet nismo mi krivi za tisto kar so oni pokradli in uničili zakaj bi morali vedno mi plačevat davek lopovov
Terezinka
13. 02. 2013 10.30
+2
Mislim, da bi delo te vlade na področju kadrovanja lahko vstavili le tako, da bi postavili neko tehnično ali ne vem kako imenovano ekipo, ki bi sicer izpeljala zakone, a ne tako, da bi bili postavljeni sami strankarski ljudje. V vse nadzorne in sploh izvršilne funkcije bi bil čas, da pridejo strokovni ljudje in ne le hlapci strank in kapitala (beri stricev iz ozadja)
Feinstein
13. 02. 2013 10.38
+0
Ti bi, pa ne veš kako.Ja zato pa je tako. V falusu vse skup..
BobbyP
13. 02. 2013 10.18
+2
Sami idealisti in poštenjaki, dragi državljani.Žal pa ste do sedaj pljuvali praktično vsako vlado, ne glede na politično usmerjenost tedanje vlade.Vsi bi med in mleko, nihče pa ne ve od kje bi to vzeli.Aja, nam so vedno samo kradli, ne?Kako priročen izgovor.In vas nikoli ni nihče upošteval, je res?Za primer bi vam dal Nemčijo in njihov javni sektor, ne pa naše "štruklje" in podobne.Kje ste pa bili, ko bi se morali v firmi potruditi, da bi se te državno podprte privatizacijske direktorje zrušilo?Aja, bali ste se za svoje kredite in Jazbinškova stanovanja.Zato pa požret svoje grehe in s pametjo naprej.Hecno, da gospodarski sektor še vedno dela za svoje mizerne plače, ne glede na sesuvanje gospodarstva; parazitski birokrati se pa bojijo za svoje plače in službe.Vso srečo Slovenija.
Terezinka
13. 02. 2013 10.33
+4
Niso problem mali krediti ljudi, ti se vračajo ali pa se stanovanja rubijo. Problem so tajkunski krediti prijateljev politike, ti se odpisujejo. Ni problem noben kredit, ki je lahko še tako velik, če ga banki stranka vrača. Ba nka od kreditov živi
Feinstein
13. 02. 2013 10.33
+0
Si jim zaprl usta. Delat bo treba, delat. Socializma ni več. In prav je tako.
Terezinka
13. 02. 2013 10.34
+3
Kaj smo Slovenci po tvoje lenuhi, ki nočemo delati? Motiš se, delo in pravico do dela so nam vzeli in uničili fabrike, ker so bili preveč požrešni.
Feinstein
13. 02. 2013 10.36
+0
resslovenka
13. 02. 2013 11.06
+2
Ehrlich Ja med elito res ne, tam je vrednota kapital. Ni važno kako pridobljen!
Feinstein
13. 02. 2013 11.10
Stanko58
13. 02. 2013 09.53
+1
Dolžnost vsake vlade je ,da prisluhne ljudem in ljudi pravilno usmeri da bodo srečni. Ne morejo pa biti srečni,če jih vlada ignorira in usmarja v nasprotno smer. Če pa voditelji ne vedo kaj bi radi,oziroma kaj pričakujejo od nas ne bodo dobro vodili družbe . Ker so sami zavedeni,zavajajo tudi druge in takšna zmeda dandanes vlada v svetu
orehek
13. 02. 2013 09.47
+1
Žerjav se raje umakne na višku slave, kot da bi ga dobili z roko v kar nekaj marmeladah, sam vidi, da bi ga prej kot slej razkrnikali, pa se dela, kao da se umika dostojanstveno. Sicer pa tale nejgova zamenjava Bogovič - bolj brezosebnega in nenačelnega in mlačnega politika pa še ne (kot župan Krškega ima tudi on kar nekaj na grbi), bo še vedno pod čisto oblastjo Žerjava, ki mu je v kabinet poslal svoje ljudi, tako da Bogovič še lulati ne more, dokler mu v kabinetu Polonca ne odobri, kaj da bi sploh naredil kaj po svoji vesti,...malo morgen
mpiskac
13. 02. 2013 09.28
-1
Janša in njegova resnica Le kaj razmišlja Janez Janša, obramboslovec po izobrazbi, če sploh še kaj razmišlja medtem, ko vlada ljudstvu, ki ga prezira ter do katerega nima nobenega spoštovanja? Kakšni strategiji sploh sledi, jo zasleduje in poskuša uresničiti, ko tako vehementno udriha po vsem kar ni v skladu z njegovo resnico? *
Stanko58
13. 02. 2013 09.25
+3
veš Dule delal sem na firmi kjer je bil enak scenarij kot je na državnem nivoju ( nisi smel mislit z svojo glavo amak vedno tako kot je bilo naročeno z vrha ,sicer si bil sovražnik št.1) - in firma je bila iz leta v leto vedno bolj v rdečih številkah in ravno tako je z državo
dule100
13. 02. 2013 09.15
+1
Ste pa kot otroci ! Mislite, da napišete pismo z željami Božičku in želje se izpolnijo ! Treba bo končno odrasti ! Življenje ni pravljica !
Stanko58
13. 02. 2013 09.21
+1
življenje je tako kot si ga lahko sami naredimo - ali pa tudi ne ,če nam krojijo usodo drugi
dule100
13. 02. 2013 09.33
+0
Usodo nam vedno kroji življenje ! Naš prispevek je lahko majhen !
Stanko58
13. 02. 2013 09.46
+0
ne moreš si usode krojit sam če ti vzamejo še zadnji cent ki ga imaš za preživetjene torej ti usodo krojijo drugi kateri m je edini cilj da naj pocrka čim več državljanov,da bo imela država manj izdatkov
resslovenka
13. 02. 2013 09.51
Ja in ker usodo kroji življenje, jo imamo v svojih rokah. Mar ni tako? V bistvu svojo usodo določamo sami, več ali manj. O drugih aspektih, ki vplivajo ne bom razlagala, ker imamo o tem več ali manj vsak svoje prepričanje.
resslovenka
13. 02. 2013 09.56
Stanko58 Točno tako, vzeli so si pravico odločati o naših življenjih. Usoda je drug aspekt. Zato zadnje dogajanje, ker odločajo o naših življenjih tisti, ki se jim niti ne sanja kaj je realno življenje. Duhomorijo in nakladajo, pa pri vsem pogromu sami nismo imeli nobenega vpliva na njihovo ravnanje. Nikoli me ne bo nihče prepričal, da je usoda slovenskih državljanov to, kar doživljamo sedaj.
batom@pinkponk.com
13. 02. 2013 09.15
+1
Stanko58
13. 02. 2013 09.10
+1
dule a veš kdo so izdajalci - tisti ki se obračajo po vetru in stalno menjavajo stranke
dule100
13. 02. 2013 09.16
-1
Stanko58
13. 02. 2013 09.19
+1
vprašaj se kateri vodja strank je nejvečkrat menjal stranke in politično prepričanje - pa tu vzemi sve vodje in od leta 1950 naprej
dule100
13. 02. 2013 09.02
-1
Bi rekel, da ima tale Janez več pameti v r...., kot levaki v glavi !
Stanko58
13. 02. 2013 09.08
+3
dule zanima me kdo so, po tvoje levaki - a vsi tisti ki mislijo z svojo glavo in niso hlapci nobene stranke - ali pa vsi ki so strankarsko opredeljeni
resslovenka
13. 02. 2013 10.06
+1
dule100 Sem že ne vem kolikokrat povedala, da nismo vsi levaki, komunisti, boljševiki, levi fašisti,,, da ne rečem zombiji. Smo ljudje, ki spremljamo trenutno situacijo s trezno glavo in objektivnim pogledom na življenje sedaj in tu. Ne malikujemo nekih person, ki bi se morale posloviti iz aktualnega političnega življenja. Da nam bo enkrat bolje! Z njimi naj se ukvarja zgodovina, tako kot s tistimi 65 let nazaj , pa se nekateri politiki z njimi obremnjujeo še dandanes in netijo ideološke spore. Ali to spada v 21. stoletje?
Stanko58
13. 02. 2013 09.01
+3
da vam bo jasno - tudi ŽERJAV ima dosti masla na glavi ,verjetno se tudi zaradi tega umika
dule100
13. 02. 2013 09.04
-3
Stanko Sigurno ga ima, če noče v kompanijo z izdajalci !
Stanko58
13. 02. 2013 09.06
+1
nisem mislil na nobeno kampanijo - ampak na poštenost na katero se tako rad sklicuje
dule100
13. 02. 2013 09.35
-1
In pošteno bi bilo, da stopi v Jankovičevo PS !? Svašta !!!
Stanko58
13. 02. 2013 09.48
+1
zakaj omenjaš stranke - življenje in poštenost ni samo povezana stranarsko vidim da pišeš in razmišlaš tako kot ti je naročeno
Stanko58
13. 02. 2013 09.50
+1
zato smo pa tam kjer smo -kdor ne dela in ne misli tako kot jaz je državni sobvražnik sem edini in najbolj pameten v tej državi sem edini in sposoben to državo rešit vsega zla dule žalostno je tako razmišlanje
resslovenka
13. 02. 2013 10.10
Nasprotno mislim, da je g. Žerjav ena redkih poštenih političnih figur zadnjega časa. Ampak pri nas je že tako, da vrli "narod" že nekaj najde, da tudi te deskriditira. Meni je čisto dovolj njegovo jasno in glasno stališče. Ker si svoje mnenje ustvarjam sama in ne na podlagi podtikanj, diskreditacij in uličnih spletk.
Stanko58
13. 02. 2013 10.56
veš kako pravijo - hiša je odzunaj lepa,znotraj pa vsa plesniva enako je z politiki ,pa naj se delajo še tako poštene so vsi enaki
Stanko58
13. 02. 2013 09.00
+2
berem na desni strani twite - toda tako ponižajočih in ciničnih kot prihajajo od člkanov vlade in SDS pa res ne gospodje a niste zadosti sprli že državljane med seboj - da neomenim družinske člane med seboj - ali si želite še kaj več , ste na zelo dobri poti da poripeljete to državo v državljansko vojno
resslovenka
13. 02. 2013 10.13
+1
No v tem se strinjam. Res so mojstri v diskreditacijah in poniževanjih. In s tem zgubljajo, samo da se tega še ne zavedajo. Malo več politične modrosti bi človek vseeno pričakoval od njih, ne pa zaplotnega besnenja.
sprint
13. 02. 2013 08.56
+3
Hm. Pa še nekaj. Nekaj kar me zelo moti. Njihovi izrazi. "Zamrznjena funkcija" predsednika stranke, "Slamnati mandatar"..in takšni ter drugačni izrazi. Pa je to sploh uzakonjeno? Tak institut sploh obstaja v zakonih?? Mislim, da si samo izmišljujejo neke bedarije. Samo, da bi nekateri ostali na oblasti in dokazali svojo nenadomestljivost. Ma kaki. Zamenjati vse
sinhron
13. 02. 2013 08.55
+2
Pri SLS smo že navajeni , da v ključnih momentih preide na drugo stran , s pretvezo , da se teh iger ne grejo več ! To smo videli že v Drnovškovi vladi , ko je SLS pod vplivom Podobnikov šla iz koalicije in se je kasneje "veliki domoljub " Marjan Podobnik hvalil na vsa usta , kako je Drnovškovo vlado žrl od znotraj , jasno je da je stranka SLS najmanj zvesta partnerica , čeprav se imajo za stranko ljudstva .
dule100
13. 02. 2013 08.47
+0
No ja, je pa treba priznati, da je Gregec veliko bolj fejst dec ! Ane levaki ?
prašek
13. 02. 2013 08.54
+2
V moško lepoto se očitno najbolje spoznaš ti !
dule100
13. 02. 2013 09.12
-1
prašek v življenju je najbolje, da se spoznaš na čim več stvari ! Glej, saj tudi ti vedno prognoziraš in napoveduješ, pa še vedno uganeš !
Stanko58
13. 02. 2013 08.47
+3
če bi delovala pravna država bi bili že vsi ti politiki za zapahi - samo ker sodstvo obvladuje politika smo tam kjer smo
Stanko58
13. 02. 2013 08.42
+4
država je postala talec enega človeka,državljani pa sužnji ene stranke
Stanko58
13. 02. 2013 08.40
+4
Tresla se je gora - rodila se je miš to so iste igrice kot po volitvah