Tujina

Avstrijci gladko zavrnili idejo o poklicni vojski

Dunaj, 20. 01. 2013 18.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Naši severni sosedje so na referendumu odločili, da ne želijo poklicne vojske, ampak nadaljevanje naborniškega sistema. Izid je velik poraz za vladajoče Socialne demokrate in zmaga za Ljudsko stranko.

Na volišče je prišel tudi avstrijski kancler Werner Faymann.
Na volišče je prišel tudi avstrijski kancler Werner Faymann. FOTO: Reuters

Prvi avstrijski referendum je prinesel poraz za vladajoče socialdemokrate (SPÖ) kanclerja Wernerja Faymanna. Kot kažejo začasni rezultati, so namreč Avstrijci prepričljivo, z 59,8 odstotka glasov, zavrnili idejo o uvedbi poklicne vojske, za katero se je SPÖ tako zelo zavzemala, podpirali pa so jo še avstrijski Zeleni.

Obrambni minister Norbert Darabos, ki prav tako prihaja iz vrst SPÖ, je po objavi vzporednih rezultatov dejal, da je razočaran, da pa ne bo odstopil. Sicer pa naj bi bila razočarana cela stranka, ki je pričakovala drugačen rezultat, neuradno naj bi bili razočarani tudi zato, ker to pomeni, da bo Avstrija pri naborniškem sistemu ostala najbrž še vsaj eno desetletje, medtem ko večina drugih evropskih držav uvaja poklicno vojsko.

Kot kaže, volivci niso nagradili kampanje SPÖ, ki je bila usmerjena v očrnitev sedanje vojske, prepričal jih ni niti argument, da ne obstaja nobena grožnja, zaradi katere bi država potrebovala tako množično vojsko. Nasprotno pa je ÖVP v kampanji poudarjala, da bi se z odpravo obveznega služenja vojaškega roka lahko poslabšala pomoč vojske med naravnimi in drugimi nesrečami.

Analitiki pa se medtem sprašujejo predvsem, kakšna je napovedna vrednost današnjega rezultata za naslednje volitve. Jeseni bodo namreč Avstrijci odšli na parlamentarne volitve.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (100)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Roman Hren
21. 01. 2013 23.46
+5
Tudi pri nas bi morali ponovno uvesti naborniško vojsko za 8-10 mesecev in izstopiti iz NATA! Vojsko potrebujemo za obrambo države, ne za podporo svetovnim okupatorjem!
appollyon
22. 01. 2013 11.46
Sej v natu smo zato, da nas brani, seveda pa smo dolžni tudi opravljati naloge v okveru nata, in naloge ki ne obsegajo bojnega delovanja, ampak samo zaščito!
DomoljubinPatriot
02. 02. 2013 14.45
Slovenija se nebi smela glede obrambe slepo zanašati na tujce.
Roxy79
21. 01. 2013 22.18
+7
Čestitke Avstrijcem. Naši so pa tko al tko ratali novodobni možje , kateri si ne znajo niti postelje postlati.
ikoz
21. 01. 2013 19.48
+3
pravilno evo ne pa pri nas ko so to kar na hitro sprejeli brez da bi bil referendum
sime sime
21. 01. 2013 16.57
+9
čisto pravilno...zato si pa naša mladina nezna riti obrisat...vsak mora it v vojsko
pomi666
21. 01. 2013 14.39
+6
Pametni so ti Avstrijci. V Sloveniji je potrebno nazaj vspostaviti naborniški sistem, ker: 1. Tega ozemlja še nikoli v zgodovini ni obranila regularna vojska ampak po vseh novejših definicijah, so bili to več ali manj navadni teroristi: od generala Maistra, partizanov pa tudi do Maneverske strukture narodne zaščite. Vsekakor pa so bili za vojno usposobljeni in ne pozabimo, v slovenski osamosvojitveni vojni so bili to v JLA usposobljeni Slovenci. 2. SV ni sposobna dva dni braniti tega ozemlja. Tistih par patrij in 4 Pilatuse razbije eno slabše bojno letalo v enem naletu. 3. Dobro usposobljenih gverilcev ne premaga nobena vojska tega sveta, sploh če imajo na voljo toliko gozdov za skrivanje, kot mi. To so dokazali že partizani in recimo talibi v Afganistanu, pa niti gozdov nimajo. 4. NATO nas v primeru napada ne bo branil, ker v internih spopadih med članicami ne sodeluje. 5. Vso to mularijo je potrebno odstraniti od mamine kikle in fejsbuka za eno leto. 6. Težko mi bo kdorkoli pametoval, da so profesionalni vojaki cenejši kot naborniki. 7. V primeru kriz, kot je npr sedaj, lahko vpokličeš brezposelne in si vsaj nekaj malega zaslužijo ter imajo za jesti in obleči.
Jimi1
21. 01. 2013 08.36
+7
Oboroženo ljudstvo in naborniški-neprofesionalni sistem v kombinaciji sta edini 2 varovalki, ki preprečujeta vzpon tiranije države nad državljani. Zato v ZDA takšna kampanija proti oboroženemu ljudstvu oz posesti orožja, če tega kdo še ne razume.
binglec123
21. 01. 2013 11.23
+6
večina tega ne razume in si stiska oči. vse pod pretvezo varnosti...
Kemper
20. 01. 2013 23.18
+7
Pričakovano. Niso oni glupi.
Misija1
20. 01. 2013 23.01
+9
Nekako se ne bom spuscal v to kaj je boljse, poklicna ali obvezna vojska, ampak me je pa zgrozila zgodba kolega. Na 2. dnevnih vojaskiv vajah na lokaciji v Sloveniji, je skupina cca. 50 vojakov "pokurila" za vec kot 14 000 eurov streliva. Ja, pravilno prebrano! 2 dni, cca 50 vojakov, strelske vaje kjer MORAS porabit vso strelivo ki ga dobis na razpolago (saj je tocno vodena evidvenca), ter cca. 14 000 eurov pokurjenega denarja. Zdaj pa si predstavljajte koliko ga gre za velike vaje, kjer je prisotnih vec vojakov, koliko denarja gre za nafto ki poganja vso masinerijo s katero se furajo vojaki, letala in helikopterje. Pa pustimo place na strani, saj to je se edini dober del vojske - da imajo ljudje vsaj zaposlitev in vir dohodka. Je pa vojska res en velik strosek! Koliko stanovanj bi se lahko zgradilo za mlade z druzinami in se in se! Pa ceprav se strinjam s tem da vojsko drzava mora imeti. Nujno zlo. Ceprav bi se dalo tudi tam lepse delat z denarjem!
Jimi1
21. 01. 2013 08.34
+2
Hmmm...cene bojnega streliva v trgovini za civile... 0,223 naboj cca 0,7 EUR, 9x19 cca 0,25 EUR, 7,62 NATO (308 win)cca 1,2 EUR, 12,9...cca 9 EUR/kos...pa se hitro nabere... Če bi 0,223 streljali bi to bilo cca 20 000 nabojev, to je cca 400 nabojev po vojaku... Če je v igri 12,7x99 (Browning) pa le cca 1500 kosov streliva... 30/vojaka. Do te številke pa se v 2 dneh zlahka pride.
Jimi1
21. 01. 2013 08.38
+4
Vojak na fronti državo dnevno stane 10 000 $ so nekoč izračunali...
binglec123
21. 01. 2013 11.25
+4
s tem, da so cene streliva engro mnogo nižje kot omenjena računica.
appollyon
21. 01. 2013 18.43
+2
To ni nič, redna vojska ki se usposablja za misijo, porabi na osebo na dan za vaje okoli 20 nabojnikov slepe municije, in okoli 20 nabojnikov prave municije! To je nekje okoli 600 metkov na streljanje! To ni nič, veš koliko stanejo granate, rakete in podobno ki po počku padajo?!? Uf sine moj, kaj šele preleti letal, in ostalo, vojska je strošek, to je dejstvo, vendar veliko manjši kot pa romi in tisti ki živijo od socialne, ker nočejo delat, vojak nas vsaj brani, od tistih lnob pa jst ki jih plačujem osebno nimam nič, tako kot država ne in ostali!
srpko
20. 01. 2013 21.49
-1
Avstrijci gladko zavrnili idejo o poklicni vojski Kaj če jim vojska? Kdo jih ogroža? Nobeden.
ONniON
20. 01. 2013 22.26
+14
zakaj bi jih , saj niso v natu, so nevtralna država tako politično kot vojaško
binglec123
21. 01. 2013 07.19
+5
srpko, kliše? nevednost? očitno ne veš čemu služi vojska..
JurijGrmMlajsi
21. 01. 2013 09.54
+4
srpko Kdo ogroža Švoico? Imajo pa naborniški sistem in ogromno število rezervistov
appollyon
21. 01. 2013 18.46
+1
Kdo je pa rekel daavstrijci nimajo vojske?!? Avstrijci imajo eno najboljših vojska v gorniškem bojevanju! Da ne boš mislil da nima avstrija profesionalnih vojakov!!
Jimi1
21. 01. 2013 22.52
+2
Sem jih 94/95 2 x srečal. Gornike imajo precej boljše opremljene kot Slovenija. Mi smo bili kot "cigančki" napram njim, pa kao sami športniki na kupu....
appollyon
22. 01. 2013 11.44
+1
Tudi jst sem jih srečeval, v mojem nastanjenju v Bohinski beli! Že veliko tui pove da je večino instrukotjev ki uči vojske po sveu gorniškega bojevanja prav iz avstrije, švice in slovenije.
DomoljubinPatriot
02. 02. 2013 14.49
srpko s tvojim komentrjem samo dokazuješ da tujcem ni mar za slovenijo, čeprav ti je dala toliko več kot tvoja država.
LovecNaKomuniste
20. 01. 2013 21.22
-3
Obvezni vojaški rok se mi zdi popolna bedarija. Mlad človek izgubi celo leto svojega življenja, ko je na višku svojih moči, za koga? Da ne govorim kakšna sredstva to požre državi, da eno leto brez smisla vzdržuje mladce.... Sam sem služil pol leta vojaški rok v NVA (Nationale Volksarmee - DDR) in nato še prisilno leto v JLA..... Za mene osebno katastrofa, ker vem kaj bi v tistem času vse lahko naredil, ali pa vsaj študiral, Tako sem pa staknil poškodbo, ki me je povrhu vsega zaznamovala še za celo življenje. Vojska ne prinese nič dobrega.
mamovam
20. 01. 2013 21.24
+1
ja, zdaj pa primerjaš ekstreme NVA in JLA. kaj misliš, da ricola in avstrijci trpijo? a misliš, da so v SV trpeli?
ciga1
21. 01. 2013 08.46
+3
Studiras?a tako kak nasi studentje 6,7,8 let?
JurijGrmMlajsi
21. 01. 2013 09.57
+4
fallschmirjager Poškodbo bi lahko staknil kjerkoli, in danes se ne služi eno leto
pomi666
21. 01. 2013 14.03
+4
Mlad človek, ki gre v vojsko, se predvsem loči od mamine kikle.
appollyon
21. 01. 2013 18.49
+0
Kako veš da je izguba?!? Vs ki sem vprašal ki so bili naborniki trdijo drugače, tako trdim tudi sam ki sem dal čez naborništvo, in tudi sam menim da bi ga bilo potrebno spet uvesti! Tako da ne mislim nekega šmrkovca poslušat ki misli da vse ve a nič še ni probal! Po vrhu bi pa vas večne študente poslal delat na gradbišča tako kot so to delovne brigade počele v tvoji vzljubljeni Jugoslaviji, in to zastojn pa čeprav takrat še nisi bil rojen!
Pokio
20. 01. 2013 19.58
+27
Se popolnoma strinjam z Avstrijci.Tu ni kaj več dosti za dodat.Obvezno vojaško služenje bi moralo ostati in bi tako tudi več denarja bilo privarčevanega.Danes ti ta mladi le ampak res redki poznajo neko disciplino.Preveč denarja gre za te misije,ki se jih vojaki udeležujejo kaj si mislite tam do 3.800 eurov neto na mesec za tiste,ki grejo na misije kaj pa tam počnejo tako fizičnega pa kar njih vprašajte da tako lepo zaslužijo.
Macafur
20. 01. 2013 20.06
-3
pojma nimaš, sem sicer za naborništvo ampak misije so pa marsikaj drugega, kot ti misliš, ...
mamovam
20. 01. 2013 20.07
+16
no, potem pa nas malo razsvetli. prvo: za koga se borite na misijah? za interese lokalnega ljudstva ali za interese kapitala?
-santos-
20. 01. 2013 20.10
+8
misije so koristne le v primeru, če bi se naša država imenovala Francija, ZDA ali Rusija...vse ostalo je le strošek in guranje nosa tam kamor nam ni mesto. Če si želiš vojne...pol pa pojdi, kot je nekdo spodaj omenjal, v tujsko legijo...pa si daj duška, če ti je do pravih izkušenj. Slovenija danes nima več možnosti, da bi bila ogrožena...v kolikor pa bi bila ? Verjemi, da se nam slabo piše, in to že od kake Ruske hokejske reprezentance, kaj šele od kake prave vojaške sile...
Pokio
20. 01. 2013 20.11
+3
Macafur Kar se tiče misij pa bom menda ja nekaj vedel je bil brat na misiji prav tako njegovo dekle in še bi lahko pisal...Videl plačilne in videl po posnetkih kaj so delali tako da ne govori.
mamovam
20. 01. 2013 20.12
+10
hehehe, EU je dobila nobelovo nagrado za mir, a francija lepo napada Mali...
mamovam
20. 01. 2013 20.13
+4
tidio, no pa povej za koga in za kaj so bili tam. so se odločili za misijo sami ali so jih silili. ne zdaj jokat, da so "misijonarji" ubožci... jaz tudi poznam nekaj borcev, ki so bili v ISAF.
Pokio
20. 01. 2013 20.14
+0
mamovam
20. 01. 2013 20.15
+5
tidio, ni vprašanje kje ampak zakaj in za katere interese.
-santos-
20. 01. 2013 20.19
+2
mamovan že sam sem ti omenil zgoraj naveden interese z imeni držav ! Kaj ti ni jasno ?
Pokio
20. 01. 2013 20.20
-1
-santos-saj več mu niti ne mislim povedat!
Robert Patafta
20. 01. 2013 20.21
+0
no in zakaj bi morali moji sinovi v naborniško vojsko, zaradi vašega interesa?
mamovam
20. 01. 2013 20.38
+3
santos, tidio, zakaj misliš, da sem napisal glede interesov ta velikih in kapitala. očitno pa še vedno obstajajo ljudje, ki si zatiskajo oči in mislijo, da se to ne dogaja.
mamovam
20. 01. 2013 20.43
+8
ehm, robert, naborniška vojska ni orodje NATO pakta in ne hodi na razne misije. plačanci so se odločili drugače. sicer pa kako je bilo prej? če ti ni bilo za v vojsko it si imel alternativo a ne? tisto o vstranvrženih sedmih mesecih pa ne pije vode...
vonbongo
20. 01. 2013 20.51
-6
mamovam mamoti meni niso odobrili poklicne in sm pristal v vojski, nakoncu v zaporu potem pa za 2 mesca poklicne, ker nism hotu orožja v roke vzet. mamu ti zgubu sm 7 mescov življenja. veš kok je to keša ćće bi delal ! Mamuti pametnakovič :p
mamovam
20. 01. 2013 21.18
+3
mamoti vonbongo... kaj ti niso odobrili? poklicne šole, poklicne vojske?? a jaz sem sedaj kriv, če si ti pristal v kehi? koliko pa misliššš, da bi zaslužil ććće bi delal? ah ubožec in edini si, ki si 7 mesecev zabluzil v arestu.
vonbongo
20. 01. 2013 21.43
-3
mamuti še neumnega se delaš, ubožec ziher so te mal možgansko opral v vojski :p
appollyon
21. 01. 2013 18.51
Slovenija dnevno na misiji zasluži okoli 150000 $, in to je čisti zaslužek, kjer je že odšteta mesečna plača, municija,...! Tako da ne bluzi ker nimaš pojma!!
g.noj
20. 01. 2013 19.53
+8
sej, da bi se po takih stvareh zgledovali, pa ne. pol pa jamrajo, kolk dnarja gre za šolstvo in ostale precej bolj pomembne stvari od vojske. lepo nabornike naštimat, pa še kaj se bodo naučili
ONniON
20. 01. 2013 19.42
+18
avstrija in švica sta nevtralni državi in nista v severno atlantski zvezi nato, slovenci so se pač odločili za članstvo v natu kar nam povzroča ogromne stroške pa še Nato je ustanova od elit ki je sama sebi namen in naredi več škode kot koristi na tem planetu ! izvor nata so združene države
-santos-
20. 01. 2013 19.39
+8
To s poklicno vojsko je totalna bedarija ! Vojska bi morala ostat, kot obvezna, če ne drugo zaradi reda in discipline, katero v naši družbi zelo pogrešam !! Saj večina moških, še usisavat ne znajo kaj šele, da bi si pobrisali wc školjko. Pol pa nekateri pravijo, "lejga, še vedno živi pri svojih starših..." Kaka pa ti je razlika, če si šel na svoje z žensko, ko ti ona čisti in postla stanovanje, pa da ne govorimo o posodi in perilu...ja no, še dobro, da imamo pralne stroje, kajne...
upornik22
20. 01. 2013 19.47
+5
jst znam vse pa mi ni bilo treba hodit v vojsko.........
-santos-
20. 01. 2013 19.50
+3
saj tudi sam sem te dolžnosti opravljal že od ranega 12 leta...pač , kljub temu je veliko teh, ko ne znajo še žarnice zamenjat...pa so končali magisterij ali celo doktorat ! To je sramota. Pol pa mi bo en z diplomo solil pamet...lepo te prosim. Skratka rečeno vojska ti lahko le koristi ! In predvsem to, je lepa življenska izkušnja...vsaj kar se tiče večine. Se pa strinjam, da ni vojska za vsakega...oziram se na revice in psihično prizadete primere...
ONniON
20. 01. 2013 19.38
+2
obožujem vojake , luštni fantje so
MavritoGazarinni
20. 01. 2013 20.05
the kop
20. 01. 2013 19.31
-9
če kdo pogreša služenje naj pa gre v legijo! js na srečo nisem služil!
mamovam
20. 01. 2013 19.48
+10
mrga64
20. 01. 2013 19.28
+17
Edino pravilno. Kaj pa če do česa pride? Folk pa še puške v živo videl ni, kaj šele kaj ostalo. Kaj ti nuca ona peščica profesionalcev. Js sem tut za obvezno 6mesečno služenje po koncu šolanja( poklicna, tehniška ali gimnazija) pol pa greš nazaj v šolo po želji.
g.noj
20. 01. 2013 19.46
+10
mamovam
20. 01. 2013 19.51
+14
eh, to pa je cilj ZDA, evrope in ostalih. razorožit prebivalstvo, uvest poklicno vojsko, ki jo plača kapital. ko pa pride do problema pa HOP po lastnem narodu. narod se ne more in ne zna braniti, ker samo peščica plačancev obvlada orožje.
Macafur
20. 01. 2013 20.07
+1
Jimi1
21. 01. 2013 08.42
+4
S kamnom se lahko samo proti kamenju boriš.... Če bi šlo tako zlahka ne bi v 2 ww preko 76 000 slovenskih civilov v plinskih celicah in pred strelskimi vodi končalo...
upornik22
20. 01. 2013 19.28
+4
kdor si želi v vojsko naj gre, meni ne bo noben solil pameti,vem da če ne bi bilo vojske bi bil svet lepši.
Jimi1
21. 01. 2013 08.43
+7
Če si pa pacificiran te pa kakšen oborožen klavec okupira, pa ti je dana vsa "lepota" sveta...
JurijGrmMlajsi
21. 01. 2013 10.09
+1
Robert Patafta
20. 01. 2013 19.15
-6
naj se vsak briga za svoje otroke pa bo vse v redu. Kdor želi naj gre v vojsko. Drek gre lahko kamorkoli pa bo še zmeraj drek.
mamovam
20. 01. 2013 19.22
+9
Robert Patafta
20. 01. 2013 20.15
-4
Robert Patafta
20. 01. 2013 20.17
-3
travme pa verjetn ti doživljaš, k se tko za druge brigaš
mamovam
20. 01. 2013 20.23
+4
robert, glede na izjavo, ki si jo prvo napisal si tudi ti med tistimi, ki se za druge brigajo. očitno je komu pri tuširanju žajfa na tla padla... verjemi mi, malo jih je, ki jim je tako lepo šlo v vojski kot meni. wau, kaj je 7 mesecev proiti večnosti, s tem, da je SV služila 6 mesecev...
Robert Patafta
20. 01. 2013 20.34
-4
že tvoj nadimek pove, da nos moliš tam, k nima kej iskat. Pa lepo si povedal o žajfi, ponavadi so to tisti, ki jim gre lepo kjerkoli.
mamovam
20. 01. 2013 20.35
+2
Jimi1
21. 01. 2013 08.49
+5
No ja, 6 mesecev in pol. Naj... na mrazu, snegu, dežju, vetru, straži, terenu... Nepozabna življenjska izkušnja, ki utrdi človeka in mu da čas za razmislek o prioritetah življenja... Upam, da naučenega ne bom nikoli rabil, če pa že, bom pa svojo glavo kar se bo dalo drago "prodal"...
povrsniste24kur
20. 01. 2013 19.11
+0
grozno ste pametni vsi.
mamovam
20. 01. 2013 19.22
+8
eni smo vsaj nekaj dali skozi in imamo lepe spomine na ta čas.