Slovenija

Če se tigrovci ne bi uprli fašistom, bi Primorci govorili italijansko

Nova Gorica, 28. 09. 2012 18.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Geslo smrt fašizmu, svoboda narodu so prvi uporabili primorski tigrovci, ki praznujejo 85. obletnico ustanovitve. Med gverilskim bojem proti fašistom so skrbeli tudi za ohranjevanje slovenskega jezika.

Geslo smrt fašizmu, svoboda narodu so prvi uporabili primorski tigrovci, ki praznujejo 85. obletnico ustanovitve. Med gverilskim bojem proti fašistom so skrbeli tudi za ohranjevanje slovenskega jezika.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (119)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bojan-F
29. 09. 2012 20.48
+2
Ponovitev enega odgovora še na vidnejšem mestu: V moji družini so bili trije tigrovci. Eden izmed njih tigrovec prvega dne. Drugi izmed njih je bil po WW2 ugleden "družbeno-političen delavec" v Ajdovščini. Primer o diskriminaciji tigrovca, ki mi je poznan, pa lahko omejim na lokalne razmere in zamere ... one zadeve o dveh ali treh pričah, majski hrošči, pa to ... Mimogrede 1: cilji t.i. marčevskih pogajanj so bili evakuacija ranjencev, izmenjava ujetnikov in kot tretje uničenje četnikov ... v povezani s morebitnim izkrcanjem zahodnih zaveznikov na vzhodnem Jadranu. Bilo je še nekaj drugih kolateralnih želja Mimogrede 2: iz znanih zapiskov se celo lahko sklepa, da je NOVJ bila prepričana, da je uspel preboj in uničenje četnikov, ker so nemške sile ustavile ofenzivne akcije ... in je bila operacija Scwartz čez dober mesec močno presenečenje Mimogrede 3: oče sošolca iz osnovne šole (danes ugleden ekonomist ... kolikor so pač ekonomisti lahko ugledni) je bil bližnji sorodnik enega od Črnih bratov in obsojenec na II. tržaškem procesu ... in to je bila realnost na Primorskem. O Tigru si slišal v šoli pri pouku zgodovine, na hodnikih, na ulici in doma. V Novi Gorici imamo vsaj od leta 1962 5 ulic v spomin na bazoviške žrtve
zajcek-jansevik
29. 09. 2012 19.46
+1
danes nimamo niti TRSTA niti ISTRE niti GORICE niti REKE.... kaj so torej osvojili tigrovci???
novaknovak
29. 09. 2012 20.22
+2
saj tigrovci niso nič osvobajal, sam so slovenščino branil. so pa to baje komunisti osvobodil. in torej zakaj nimamo ne trsta ne gorice?
zajcek-jansevik
29. 09. 2012 19.44
-3
še kej napište o tem, da če se hrabri domobranci, belogardisti, plavogardisti, četniki in ostali junaki ne bi tako odločno upirali komunističnim težnjam pri nas, potem bi danes govorili rusko in živeli iz dneva v dan lačni, goli in bosi....
gruber74
29. 09. 2012 19.34
Skoda da ne govorijo
vertex
29. 09. 2012 16.15
-1
primorsko smo osvojili in ne osvobodili,bila je sestavni del italije, ne moreš osvoboditi ozemlja ki ni bilo tvoje
Bojan-F
29. 09. 2012 20.11
novaknovak
29. 09. 2012 20.23
Bojan-F
29. 09. 2012 16.07
+3
Ponovitev "Pogajanja med NOVJ in nemškimi zasedbenimi silami marca 1943" na bolj vidnem mestu: Več ali manj točno. In? Cilj kao pogajanj marca 1943 je bilo premirje potrebno za evakuacijo ranjencev in obračun s četniki. Ob morebitnem izkrcanju Angležev na vzhodnem Jadranu bi postali četniki (kao JVvD) jako neugodni. Dodatni predlog je bil priznanje partizanom status subjekta v spopadu, ki bi ga ščitile mednarodne konvencije. Statusa nemške oborožene sile niso nikdar priznale. NOVJ je evakuacija ranjencev in obračun s četniki uspel brez premirja. Nesporno dejstvo je, da tov. Broz Josip Tito teh dogajanjih ni nikdar zanikal ampak tudi ni rad govoril o njih Mimogrede 1: na Slovenskem Angleži med obema vojnama in (tudi med WW2) niso bili deležni kakšnega pretiranega rešpekta ... krivi naj bi bili za izgubo Primorske in Koroške Mimogrede 2: že konec marca 1933 se je političen list za slovenski narod Slovenec hudoval na Angleži, da prepuščajo Čehe, Poljake in Slovake na milost in nemilost Nemčije Mimogrede 3: če čitaš Slovenca vsaj od Anšlusa dalje do konca v začetku maja 1945 je rdeča nit borba proti svetovne židovske zarote, plutokracije in komunizma Mimogrede 4: PK KPS za Primorsko je leta 1944 morala na terenu agitirati v korist Angležev ("... kljub temu, da zasledujejo svoje partikularne cilje so naši zavezniki ...") Mimogrede 5: če niste vedeli, so jugoslovanski komunisti bili v stiku tudi z ustaši
Bojan-F
29. 09. 2012 16.10
+2
Zakaj se je jugoslovanska vojska umaknila na Morganovo linijo, pa sem tudi že zapisal.
Jimi1
29. 09. 2012 19.44
Stik NOVJ z ustaši so na svojih grbah najbolj neprijetno občutili ravno četniki ob skupnih operacijah proti njim v zahodni in osrednji Bosni. Tudi tukaj Tito in komunisti niso imeli nikoli dobrega spomina....
Bojan-F
29. 09. 2012 20.09
Sodelovanje NOVJ z ustaši je samo v sferi špekulaciji (zgodovinskega natolcevanja). Vse debate, ki sem jih čital se zaključijo z ugotovitvijo, da s hrvaške strani vpletene enote niso ustaške ampak domobranske ali celo nemške (vzhodna fronta). So pa jugoslovanski komunisti imeli stike z ustaši ob njihovem nastanku in nekako do liških dogodkov ... nakar so ugotovili, da je to rasistično gibanje, ki s sobivanjem ljudi nima nič. Mimogrede: v italijanskih in madžarskih kampih so ustaši vežbali klanje na živo ... nad šibkejšimi tovariši.
drrmrr
29. 09. 2012 14.38
-2
Govorili bi italijansko p BOLJŠE živeli
novaknovak
29. 09. 2012 15.03
+0
govoril bi dva jezika,že od otroštva, pa boljš živel...
unja1.m
29. 09. 2012 16.42
-3
ma jest jih že sedaj slabo razumem,pa štajarce tudi..
Rok Grželj
29. 09. 2012 19.13
+2
pa pojdita živet v italijo, če je vama tako všeč
novaknovak
29. 09. 2012 20.26
+1
saj sedaj gremo kadarkol hočmo, ni več na meji šta imaš za prijavit. sam je pa čudn kolk jugosov je odšlo v nacistično nemčijo, pa fašistično italijo, ko pa sta se pr nas cedila med pa mleko. pa so šli, v gnili zahod...
Heimdall
29. 09. 2012 14.31
+3
TIGRovci so bili prva organizacija, ki se je na slovenskem postavila po robu fašizmu. Bili so domoljubi, uporabljali so teroristične metode. Slava jim. Zaslužni so za ohranitev slovenstva na tem področju. Za to, da se je tretjina slovenskega ozemlja vrnila matični domovini pa so zaslužni partizani, ki so med 2. svetovno vojno to ozemlje osvojili in ga držali do konca vojne. Če narodnoosvobodilnega boja ne bi bilo, ste lahko prepričani, da ne bi imeli nikakršnih možnosti dobiti tega (pred vojno italijanskega!) ozemlja. Niso pa ne partizani in ne TIGRovci bili prvih bojev proti fašizmu nasploh. 1924ga so se v Trbovljah spopadli delavci in Orjuna (jugoslovanska protofašistična organizacija). Prav tako se je ogromno slovencev (in drugih svobodomiselnih ljudi iz vsega sveta) proti fašizmu borilo v španski državljanski vojni. Vse to je del protifašističnega boja, iz katerega izhaja naša samostojnost. In TIGR ima v tem boju izjemno pomembno vlogo, ki jo je potrebno priznati (čeprav jo je jugoslovanska oblast poskušala minimizirati). Pa niti ne toliko - vsaj zase vem, da sem se že v osnovni šoli učil o TIGRu kot prvih borcih proti fašizmu.
novaknovak
29. 09. 2012 15.08
+1
mal popravkov,ozemlje so zavzel skoraj pri koncu vojne.zavzel so tud trst, zakaj torej ni trst postal takrat jugoslovanski?zakaj koroška ni prišla pod jugoslavijo, saj baje so tud tam osvobajal?o tigr-u, ki se je boril 18 let pred drugo vojno, smo se učil v šoli okol dve šolski uri, o drugi svetovni vojni, kjer nastopajo kpj, tov. maršal tito pa neprimerno več. s tem, da so se tigrovci boril za slovensko besedo, partizani pa za jugoslavijo, ktero je vodila kpj, do leta 48 pod okriljem kpsz. bo šlo?
Heimdall
29. 09. 2012 15.20
+3
Ne vidim, da si kaj popravil? Trst ni postal jugoslovanski zaradi interesov zahoda. Dejstvo. Kakor je tudi dejstvo, da brez partizanov (kljub TIGRu) ne bi imeli nikakršne Primorske. Partizansko gibanje je spremenilo tok zgodovine, TIGR pač ne. Bo šlo? Si pa TIGR zasluži vso spoštovanje za svoj boj - spoštovanje, ki mu ga je povojna oblast odrekala
novaknovak
29. 09. 2012 15.41
+1
. zarad interesov zahoda?!ne glede na partizansko gibanje in osvoboditev trsta s strani juge? torej je primorsaok, ka kolkr jo je pač ostalo v jugoslaviji zarad interesa zahoda, ne pa zarad partizanskega gibanja je spremenilo tok zgodovine v zagrebu na pogajanjih trojice z nacisti?bo šlo?
novaknovak
29. 09. 2012 15.41
+0
torej hočeš povedat da je ostala primorska prišla pod jugo zarad neinteresa zahoda, ne glede na to partizansko gibanje in osvoboditev primorske s strani partizanov?ker če bi imel interes bi ostala v zahodni coni, t.j. fašistični italiji tako kot trst?torej partizansko gibanje ni nič spremenilo. bo šlo?
Heimdall
29. 09. 2012 16.15
Ne, ne bo šlo. Primorska je ostala v Jugoslaviji, ker so jo zavzeli Partizani (kar j
novaknovak
29. 09. 2012 20.28
+1
saj so zavzel tud trst pa gorico, zakaj torej ni ostala jugoslovanska?
novaknovak
29. 09. 2012 20.34
+1
pa tud avstrijsko koroško so zavzeli, pa zakaj pol ni celovec pa pliberk pod jugoslavijo prišel?
Kunar
09. 11. 2012 00.25
po uradnih podatkih je okoli 43.000 km2 slovenskega ozemlja zunaj naših meja
Tonček Balonček
29. 09. 2012 13.13
+6
PA od kod ta fama, d aso komunisti prodali Trst, pa saj ni bil njihov, oni so ga pač zasedli, ker so Nemci bežali, konlčno bi lahko zasedli tudi Benetke, a bi potem Tito zapravil tudi to emsto? Pa od kdaj ej bil Trst slovenski, lepo vas prosim, Bil je pod Benečani, Avstrijci, Avstroogrsko, Italijo, nikoli pa niti jugoslovanbski ali od SHS! A domobranci, kis os e pajdašili z nacisti in belogarddisti, kis o služili fašistom, bodo zdaj občudovali tigrovce in javkali, d aje Tito zapravil Trst. To je popolnoma abotno! Mussolini je zapravil vso Primorsko in pol Notransjke, to je resnica! A si alhko mislite, kaj bi si tigrovci mislili o MVAC.ovsih oziroma belćih. In zdaj si ti iz Nove zaveze upajoi hoditi celo na komeoracije žrtev fašizma in tigrovcev! To je bolno!
DomoljubinPatriot
21. 12. 2012 16.07
Trst je bil slovensko mesto vse do konca 1svetone vojne kos os ga dobili Italjani.
Martian
29. 09. 2012 12.02
+4
kaj brišete?komunisti so vedno zaničevali Tigrovce in jih zmerjali z teroristi!
Die einemaister
29. 09. 2012 13.50
+2
dej ne bluzi če pojma nimaš, tui je Dežman to povedal al Drobnič?
nosferatu
29. 09. 2012 13.57
-1
Ja, pa Kučan jih je že takrat vodil iz Murgl, a ne?
porka.malorka
29. 09. 2012 14.00
+4
srpkladvo nimaš prav. Komunisti so načrtno utišali vse tigrovce
novaknovak
29. 09. 2012 20.37
me je model enkrat zbrisal. srpek, pahor boris je to povedal. saj ga poznaš.pa tud pobil so jih nekaj kter niso hotel pod komunistično komando.velik jih je po vojni izginilo.preživeli pa so imel težave s službami, stalno pod nadzorom...tolk o simpatiji komunistov do tigrovcev. ker pol se ne bi mogl hvalt da so bili kao prvi pa edini...beda
Tadej Bu?ar
29. 09. 2012 11.59
+0
Dragi moji, večina Primorcev ne zna slovensko. A ste že bili kdaj v Gorici ali Trstu? Očitno ne.
Kunar
09. 11. 2012 00.26
temu se reče posledica prisilne asimilacije s strani italijanov.
Bojan-F
29. 09. 2012 11.33
+7
Desnosučnim: - prvi cilj zavezniškega izkrcanja na Siciliji je bil priti pred Sovjeti na Dunaj - rezervni cilj zavezniškega izkrcanja na Siciliji je bil priti na Reko (oz. na predvojno mejo Kraljevine Italije) pred enotami NOVJ - partizanske enote (iregulars) so pred zahodnimi zavezniškimi silami prodrle na Sočo in z genialno strategijo in taktiko zasedle Trst (regulars s predhodno pripravo iregularsov) - umik na Morganovo linijo in vspostavitev vojaških uprav v coni B je vrhunski dosežek novih jugoslovanskih oblasti (dovolj je samo razčlenitev dokumentacije podpisane s strani predsednika Truman Herry-a) - za zaveznike bi bila povojna razmejitev po načelu izvršenega dejstva prevelik precedens (Trst je bil samo eden izmed mejnih problemov povojne Evrope) in so bili pripravljeni z vojaško akcijo potisniti enote NOVJ na predvojno mejo in čez - nova Jugoslavija se je muvala še okrog Pečuha in okrog Egejske Makedonije Mimogrede 1: v poročilih obveščevalcev zahodnih zaveznikov je zaznati presenečenje, da je na ozemlju zasedenem po t.i. Titovih silah vspostavljena civilna oblast še pred majem 1945 in katero je prebivalstvo pozitivno sprejelo. Mimogrede 2: niti g. Roosvelt D. Franklin, niti g. Truman Herry in niti g. Churchill Winston niso nikdar predvidevali možnost, da bi Trst prišel pod jugoslovansko upravo Mimogrede 3: čeprav je bila izmenjava "cables" med g. Truman Herryem, g. Churchill Winston in "field marshallom" Alexander Haroldom zelo vehementna v odnosu do Jugoslavije (kao uporaba "overwhelming forces"), so oficirji na terenu (predvsem novozelandski na prvi liniji) imeli pomisleke o pripravljenosti lastnih mož za borbo proti partizanom, katere so do včeraj imeli za neustrašne odlično usposobljene borce in heroje Mimogrede 4: so pa imeli zahodni zavezniki tudi rezervno varianto v obliki korpusa stacioniranega pri Trevisu sestavljenega predvsem iz Poljakov in ubeglih sovjetskih kvizlingov, četnikov, domobrancev in ustašev, ki bi ga kot prvega porinili v borbo proti t.i. Titovim partizanom.
novaknovak
29. 09. 2012 15.19
+2
mimogrede: genialni tov. tito je poslal svoje najboljše pogajalce, popovića, velebita in djilasa v zagreb k poveljstvu "sovražne" nemške komande, z namenom pogajanj, kaj storiti v primeru izkrcanja anglo-amerov v dalmaciji. če bi se to zgodilo, so se bili pripravljeni borit s "sovražniki" nemci proti ""zaveznikom" imperialistom.seveda so imeli nemci kljub svoji krutosti dovolj časti in so jih, presenećeni nad tako ponudbo, nagnali, češ, da z banditi se oni ne bodo pogajali. vir: dokumenti v beogradu, pričavanja djilasa
Bojan-F
29. 09. 2012 16.01
+2
Več ali manj točno. In? Cilj kao pogajanj marca 1943 je bilo premirje potrebno za evakuacijo ranjencev in obračun s četniki. Ob morebitnem izkrcanju Angležev na vzhodnem Jadranu bi postali četniki (kao JVvD) jako neugodni. Dodatni predlog je bil priznanje partizanom status subjekta v spopadu, ki bi ga ščitile mednarodne konvencije. Statusa nemške oborožene sile niso nikdar priznale. NOVJ je evakuacija ranjencev in obračun s četniki uspel brez premirja. Mimogrede 1: na Slovenskem Angleži med obema vojnama in (tudi med WW2) niso bili deležni kakšnega pretiranega rešpekta ... krivi naj bi bili za izgubo Primorske in Koroške Mimogrede 2: že konec marca 1933 se je političen list za slovenski narod Slovenec hudoval na Angleži, da prepuščajo Čehe, Poljake in Slovake na milost in nemilost Nemčije Mimogrede 3: če čitaš Slovenca vsaj od Anšlusa dalje do konca v začetku maja 1945 je rdeča nit borba proti svetovne židovske zarote, plutokracije in komunizma Mimogrede 4: PK KPS za Primorsko je leta 1944 morala na terenu agitirati v korist Angležev ("... kljub temu, da zasledujejo svoje partikularne cilje so naši zavezniki ...") Mimogrede 5: če niste vedeli, so jugoslovanski komunisti bili v stiku tudi z ustaši
novaknovak
29. 09. 2012 17.14
-1
pogajanja z nemci o morebitnem izkrcanju zaveznikov ni v ničemer povezano z obračunom s četniki.ker do teh pogajanj v zagrebu sploh ni prišlo.
novaknovak
29. 09. 2012 17.14
+0
itak da jih niso. nektere so tud pobil, in to že med dobro začeto vojno, ker se niso hotel podredit komunistom. po vojni pa so bili nepriznani, zatirani, težave so imel za službo za izobrazbo, nadziral so jih.tolk o tolerantnosti in spoštovanju ene prvih protifašističnih organizacij v evropi.
Bojan-F
29. 09. 2012 20.40
V moji družini so bili trije tigrovci. Eden izmed njih tigrovec prvega dne. Drugi izmed njih je bil po WW2 ugleden "družbeno-političen delavec" v Ajdovščini. Primer o diskriminaciji tigrovca, ki mi je poznan, pa lahko omejim na lokalne razmere in zamere ... one zadeve o dveh ali treh pričah, majski hrošči, pa to ... Mimogrede 1: cilji marčevskih pogajanj so bili evakuacija ranjencev, izmenjava ujetnikov in kot tretje uničenje četnikov ... v povezani s morebitnim izkrcanjem zahodnih zaveznikov na vzhodnem Jadranu. Mimogrede 2: iz znanih zapiskov se celo lahko sklepa, da je NOVJ bila prepričana, da je uspel preboj in uničenje četnikov, ker so nemške sile ustavile ofenzivne akcije ... in je bila operacija Scwartz čez dober mesec močno presenečenje Mimogrede 3: oče sošolca iz osnovne šole (danes ugleden ekonomist ... kolikor so pač ekonomisti lahko ugledni) je bil bližnji sorodnik enega od Črnih bratov in obsojenec na II. tržaškem procesu
JezekTekaTEka49
29. 09. 2012 10.56
-9
Kwaye mone ...pa sej govorite italijansko ... kwa zdej težite ... a hočete še brezplačne tečaje ... ne ga srat, pa to ...
porka.malorka
29. 09. 2012 10.14
+15
Vsaka čast. Tigrovcem. Edinim res slovenskim partizanom!
dule100
29. 09. 2012 09.59
+4
Ta rudeči niso nikoli priznali TIGR-a ! Sedaj se pa končno zmente kdo ima zasluge za osvoboditev Primorske. Nas so skozi učili, da je za to zaslužen naš Titej !
Heimdall
29. 09. 2012 14.33
-1
novaknovak
29. 09. 2012 17.10
+2
itak da jih niso. nektere so tud pobil, in to že med dobro začeto vojno, ker se niso hotel podredit komunistom. po vojni pa so bili nepriznani, zatirani, težave so imel za službo za izobrazbo, nadziral so jih.tolk o tolerantnosti in spoštovanju ene prvih protifašističnih organizacij v evropi.
realist11
29. 09. 2012 08.51
+2
Tonček Balonček
29. 09. 2012 07.16
-8
PA kdo v današnjih časih si še upa poveličevati terorizem kot metodo narodnostnega boja, lepo vas prosim!?
Domoljub2
28. 09. 2012 23.09
-5
če komunisti en bi prodali trsta, bi v trstu govorili slovensko ...
Domoljub2
28. 09. 2012 23.57
-6
ja ti kr vejremi pravljicam. Trst je bil prodan ;)
Tonček Balonček
29. 09. 2012 07.12
+11
Ali pa še v Ljublajni govorili po italjansko? Pa saj že perd komunisti Trst ni bil slovenski, kaj fantazitare? A so ga osvobodili domobranci? A če bi partizani dospeli do Pordenoneja in Vodna, bi pa rekli, da smo prodali vso Furlanijo?
-Gannicus-
29. 09. 2012 07.38
+9
Točno tako, Trst nikoli ni bil slovenski ! Od vedno je bila neutralna cona, kar pomeni, da niti italijanska ni bila, sami so se odločli komu bodo pripadali. In na vse zadnje so Trst prevzeli anglo-američani. Če bi nekateri poznali zgodovino, ne bi trosli neumnosti...
Domoljub2
29. 09. 2012 09.56
+2
ja sej ni važno, da ni bil nikol sovenski dejsto je, da če ga ne bi pratizani prodali, bi sedaj tam govorili slovenko ;) ne mešat besed po svoje
porka.malorka
29. 09. 2012 10.17
+3
Mirsad Miro Muharemović Ti si raje kaj preberi.Ne titovo bibijo. Ampak da imamo enako pravico do trsta. Po moje še bolj kot italjani( ker je bilo večinsko prebivalstvo slovensko) Dali smo ga pa zaradi titota. Da so v miru in priznano okuperali italjansko dalmacijo. In da so komunisti dobili nazaj domobrance
Jimi1
29. 09. 2012 13.39
+2
Kot mi je stari ata govoril, ki je med zadnjimi zapustil Trst, je bil v slovenskih enotah velik konsenz na temu, da Trsta brez težkih bojev ne bi prepustili zaveznikom.... No Stalin Titu ni dal podpore, z ukazom pa je prišla tudi grožnja, da naj na pomoč v primeru neizpolnitve ukaza ne računajo.... Enote, ki so jih pred tem v notranjost umaknili zaradi pijančevanja in vandalizma pa tudi drugače niso bile borbeno sposobne. Vrh vsega se je Trstu grozeče približalo še zavezniško ladjevje. Umik je potekal ob vsesplošnemu razbijanju stekel in izložb, ter streljanju vse vprek po trgovinah ob cesti umika....
novaknovak
29. 09. 2012 15.22
+1
kako sprevračanje: do sedaj so vedno trdil da je trst slovenski, tko so nas učil v šolah, tko so pisal po zidovih...in sedaj vsi ti zavedneži, govorijo, da trst nikol ni bil slovenski. kaj sedaj?in pred kom so pol šli hrabri komunisti trst osvajat? pred kom in za koga? če ni bil nikol slovenski..
Jimi1
29. 09. 2012 19.24
+2
Trst je imel status svobodnega pristanišča še v času AO, je pa bil v resnici po številu slovensko govorečih prebivalcev največje slovensko mesto....
novaknovak
29. 09. 2012 20.49
ja jimi, res je, sam je bilo slovencev tam vseen samo okol 15-20%.ker ljubljana je takrat imela le 52000 ljudi.z nemci vred. in po tej logiki maribor nikol ni bil slovensko govoreče mesto, saj je bilo tam le okol 12% slovensko govorečih, ostalo so bili v glavnem nemci...
Bojan-F
28. 09. 2012 22.23
+8
Pomoč jugoslovanskih kraljevih oblasti tigrovcem ni bila večna. Ko je večina meščanskih strank postala (milo rečeno) naklonjena silam osi, je fašistična vlada Cvetković-Maček po porazu Francije junija 1940 začela paktirati z Nemčijo in Italijo in je 09.07.1940 tonamensko razpisala tiralico in aretirala 17 tigrovcev in jih zaprla v Glavnjačo. Kot, da bi bili sinhronizirani z italijanskimi osmi v Trsti. Gverilca Ivančič Toneta izdanega na Gorenjskem so zaprli v Sremski Mitrovici. Ko so kaznilnico zavzeli ustaši, so ga predali nemškim zasedbenim oblastem, ki so ga obesili. Tudi on bi lahko bil iz paketa II. tržaškega procesa. Kaj hočem dopovedati: desnosučni, tudi TIGR ni tema za vas!
Bojan-F
28. 09. 2012 22.56
+4
Sem poiskusil ugotoviti, kaj je o tiralici in aretacijah pisal političen list za slovenski narod Slovenec. Trud je bil zaman! Niti črke. Je pa imel v onih dneh v začetku julija 1940 minister prosvete Korošec dr. Anton intervju za organo fašistične stranke Italije Popolo d'Italia. Evo beograjsko-ljubljanske cvetke: - "Z Italijo smo bili od prvega početka naše države Jugoslavije neposredni sosedje in mislim dobri sosedje." - "Za časa španske državljanske vojne so bile naše simpatije na strani Italije in Nemčije." - o poglabljanju kulturnih vezi - "Težje je ustvariti globlje kulturne vezi, če ne obvladamo italijanskega jezika. Če obstajajo iskrene in vsestranske simpatije med jugoslovanskim in italijanskim narodom, morajo obstojati in se morejo poglabljati tudi kulturne vezi. S tem pa je že označena smer mojega dela." - o akciji jugoslovanske vlade proti masonom in drugim podtalnim silam - "Vi dobro poznate moje pragmatično stališče in samo to želim povedati, da bom storil vse, kar je v korist narodne dinastije in naše domovine."
Jimi1
29. 09. 2012 13.45
-2
No ja...po začetku paktiranja z Osjo je stara Jugoslavija fašistom oz njihovi policiji izročila vse podatke, ki jih je Jugo-obveščevalna služba imela o svojih sodelavcih TIGRovcih. Tudi mamin stric, ki je prebegnil pred vpoklicem v Ljubljano je takrat krenil v ilegalo oz poniknil dokler se ni začel odpor kateremu se je nato priključil....
novaknovak
29. 09. 2012 15.28
novaknovak
29. 09. 2012 15.30
+2
ja in kaj sedaj, možak je bil pač pred svojim časo,-povezovanje gospodarskih in kulturnih vezi, učenje jezikov, dobri medsosedski odnosi...in kaj je tu spornga? kaj bi šele rekl ko bi bral sporazum ribbetrop-molotov?aja, ta po vedenju rdečih menda nikol ni obstajal...
samdoma1111
28. 09. 2012 22.23
-5
pa 69 posto jih se vedno govori raje italjansko kot slovensko!
unja1.m
29. 09. 2012 17.04