Gospodarstvo

Čufer: Politična stabilnost je predpogoj za normalno delovanje države

Vilna, 14. 09. 2013 12.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Finančni minister Uroš Čufer verjame, da bo Slovenija dosegla dogovor o "pravem" proračunu za naslednji dve leti. Poudaril pa je tudi, da je politična stabilnost eden od predpogojev za normalno delovanje države, česar pa se v Sloveniji včasih "premalo zavedamo".

Finančni minister Uroš Čufer verjame, da bo Slovenija uspela doseči dogovor o "pravem" proračunu za naslednji dve leti. To je povedal tudi na petkovem neformalnem zasedanju finančnih ministrov držav v območju z evrom, ki jim je poročal o fiskalni konsolidaciji v Sloveniji. "Na evroskupini sem razložil, kaj se v Sloveniji dogaja na področju fiskalne konsolidacije, da pripravljamo proračun za naslednje leto, da je sicer veliko razprave, tudi v medijih, ampak da verjamemo, da bomo prišli do pametnega skupnega zaključka in pravega proračuna za naslednji dve leti," je pojasnil.

Poleg tega je slovenski minister kolegom v evroskupini predstavil odločitev o nadzorovani likvidaciji Probanke in Factor banke ter pojasnil, da pregled slovenskih bank, tako stresni testi kot pregled kakovosti aktive, potekajo tekoče, v skladu s časovnico in dogovori. "To je bilo vse, kar je bila tema včerajšnjega dne," je dejal.

Uroš Čufer
Uroš Čufer FOTO: Miro Majcen

V Vilni je bilo sicer v minulih dneh neuradno slišati izraze zaskrbljenosti zaradi politične stabilnosti v Sloveniji in ocene, da ta povečuje verjetnost programa pomoči. Minister Čufer se je na te skrbi odzval z besedami, da je politična stabilnost "zelo pomemben element", saj je predpogoj za sprejetje normalnega proračuna, za normalno delovanje države in za zadolževanje na finančnih trgih. "Nihče namreč ne želi posojati denarja državam, ki niso finančno stabilne, saj investitorji ne vedo, kdo bo vlada in kaj bo z denarjem počela," je dejal.

"Politična stabilnost je eden predpogojev za normalno delovanje države in tega se včasih v Sloveniji malo premalo zavedamo," je poudaril finančni minister.

Prenos na slabo banko verjetno v enem paketu

Čufer je ocenil, da bodo prenos slabih terjatev na slabo banko najverjetneje izvedli v enem paketu, da torej ne bodo najprej prenesli terjatev Nove Ljubljanske banke (NLB). To se bo po njegovih besedah verjetno zgodilo proti koncu leta. O konkretnih datumih ni želel govoriti, češ da so ti pregledi kompleksni in da je nemogoče določiti točne datume, a računa na to, da se bodo "te stvari razčistile proti koncu leta".

Na vprašanje, ali ne bi bil tako pozen prenos terjatev problem za financiranje Slovenije na trgih, ki naj bi bilo potrebno do konca leta, in ali torej to ne povečuje potrebe po pomoči, je minister odgovoril, da Sloveniji ni treba na trge pred koncem leta.

"Imamo dovolj likvidnosti tudi za začetek leta, tako da posebne potrebe s tega vidika ni. Je pa seveda želja, da se te stvari čim prej naredijo – ne zaradi same likvidnosti, ampak ker sedanja situacija v bankah pomeni zastoj gospodarstva," je povedal. Očiščenje bančnega sistema, torej prenos slabih terjatev na slabo banko, je namreč po njegovih besedah prva stvar, ki jo mora Slovenija narediti, da bo lahko začelo gospodarstvo normalno delovati.

V Slovenijo prihajata dve evropski komisiji

Sicer pa jeseni v Slovenijo prihajata dve misiji iz Evropske unije. Prva bo preverjala uresničevanje evropskih priporočil za ukrepanje Slovenije, druga pa je povezana s pripravo jesenske gospodarske napovedi. Prva misija bi sicer morala priti že v začetku druge polovice tega meseca, vendar pa so se kasneje odločili, da bosta obe misji prišli hkrati. V drugi polovici oktobra sicer pride tudi misija Mednarodnega denarnega skalda (IMF), ki državo vasko leto obišče ob približno enakem času.

  • LEŽALNIK
  • HLADILNE TORBE
  • POKRIVALO
  • VOZIČEK
  • REGALI
  • STROJI ZA OBDELAVO TAL
  • VRTNA HIŠKE
  • NOSILCI
  • ČISTILNIKI ZA BAZEN
  • SENČNIKI
  • ŠOTORI
  • ŽARI
  • MONTAZNI BAZEN
KOMENTARJI (93)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

odpisan2x
17. 09. 2013 17.40
navidezno politično stabilnost lahko zagotovite sprisilo,kot vedno do sedaj ko je šel narod na ulico
kakafonijaprava
17. 09. 2013 16.58
+3
Čufer klatiš neumnosti, kdaj boš ti odgovarjal za kredite v NLB?
Transformerji
17. 09. 2013 10.56
+2
Kakšna politična stabilnost neki - to je že fantastika. Že 22 let ni stabilnosti med obstoječimo levimi in desnimi in je tudi nikoli NE BO! Še enkrat - potrebujemo nove stranke ali pa trojko (so neprestane interpelacije levih ali desnih smerokaz za politično stabilnost??), povrh vsega pa nesposobni, pokvarjeni, korupcijski, lahkomni .......!
Gaja Bobek
16. 09. 2013 15.20
+6
ćufer, probanko factorbano nlb bano nkbm banko v stečajin ne nam jemat za neplačane dolgove vi že veste koga vse, objavite seztnam in naj sami plačajo svoje pufe, kakšna stabilnost, stabilnost je pri nas v krajah
Prihaja
15. 09. 2013 21.51
+9
Politična stabilost je predpogoj za normalno lopovščino države...
User990726
15. 09. 2013 13.47
+8
.....tale vlada...sami najsposobnejši...no,mene osebno kar zvija.....sami sebi na rep stopajo....vse kar je bilo pred pol leta gnilo,postano,narobe,je zdaj uporabljeno ...ampak v desetkrat slabši različici........jah....a ne veste,da je čisto prav in običajno,da narod plačuje sanacijo propadlih...po svoji lastni krivdi....bank v privatni lasti,ki imata komaj 4% tržnega deleža ...al kako že ,se temu reče po učeno ekonomsko...??.......pravi guverner jazbec......me zanima,kaj si je o tem mislil pred kakimi 3 leti??....kako kapital.....veeeeliiikoooo le tega ,spremeni človeka....kene....vsak ima svojo ceno......ane no!!??
Samo.Jst
15. 09. 2013 13.29
+1
Nisem slišal še za uspešno firmo, katero predstavljajo izključno šefi... treba je začet graditi od spodaj ne pa ulagat v streho, ki naj bi lebdela. Trenutni način našega vodstva je, da "dajmo" rešit dnar, gospodarstvo in prebivalstvo sta prio 2, vendar se ne zavedajo, da s tem uničujejo osnovo potrošniške družbe v kateri živimo danes... pa naj ta sistem imenujejo kapitalizem ali kakorkoli se jim zljubi.
User390146
15. 09. 2013 11.18
+1
Vesela sem trditve ministra Čufrja, da imamo dovol denarja, Zakaj potem kar naprej grozijo z novimi davki, znižanju pokojnin in znižanju plač v javnem sektorju?
puspan
16. 09. 2013 18.59
+2
Ja, a si mislu, da ga bo ta tovarisija tebi dala, kje pa zivis?
User1089072
15. 09. 2013 09.42
+10
"Čufer: Politična stabilnost je predpogoj za normalno delovanje države"....a politične stabilnosti ni, ker se politiki skušajo otepsti odgovornosti za kraje in malverzacije, ki so jih počeli ali pa kako drugače sodelovali....in Čufur to ve, kar pa pomeni, da je v europi pred dnevi očitno zavestno lagal in jih zavajal!!! Smo edina dežava v EU, ki se brani in otepa denarja. A svojim državljanom, ki SO država , pa draži, zvišuje obstoječe davke in se zmišljuje nove. Kaj pa denar, ki so ga "tajkuni" počupal??? Kaj pa njihove nepremičnine in premičnine??? Jaz jih veljake še vedno videvam v avtomobilih prestižnih znamk in oblekah za 2-3 tisoč eur. Narod bi jih moral lastoročno pometati iz parlamenta na pločnik. In na pločniku sojenje, tako da se ž v samem štartu rešimo največjih izdatkov!
User443688
15. 09. 2013 11.14
+1
User443688
15. 09. 2013 00.08
+3
Kaj pa gospodarska stabilnost? A ni ta bolj pomembna?
Kekec 007
14. 09. 2013 20.36
-11
hohohoho kaj je politična stabilnost SDS-ovčki tko ne vejo. Oni mislijo , da je to takrat ko oni vladajo in ropajo in jim nobeden nič ne reče.
Saloreich
17. 09. 2013 06.09
+2
Ne, politična stabilnost je takrat, ko vladajo PS-ički in ropajo in jim nobeden nič ne reče :)
User970347
14. 09. 2013 20.25
+10
Blagor narodu , kateri ima takšne genije na vladi. Ni čudno , da nas hudič jemlje.
User1090777
14. 09. 2013 19.02
+17
V vsakem podjetju je predpogoj da so vsi računi plačani, za normalno delovanje.
User640983
14. 09. 2013 20.00
+4
User1038391
14. 09. 2013 18.18
+21
Če je mišljena politična stabilnost, da jih ne motimo dokler plenijo in pospravljajo okostnjake je to razumljivo. Če pa mislijo, da politična stabilnost pomeni gospodarsko rast in vračilo dragih posojil je pa to velik blef !
Goflja_1
14. 09. 2013 17.33
+11
Aja, pa še naši so dobri v košarki. Kaj češ boljšega!!! Za premislek. Rajši razmišljajte kaj boste dali v lonec oziroma Ljubljančani, kaj boste delali v BTc-ju, ko ne bo več denarja!!!
VSEZNALECno1
14. 09. 2013 17.52
+11
Ja no protestov ni, vstaje kar naenkrat noben ne zna organizirat. Vse je lepo in prav. Mogoce je pa sam z mano kej narobe. Slovenija se koplje v gnarju pravi Cufi.
kolbek460
14. 09. 2013 20.44
+3
Goflja_1
14. 09. 2013 17.30
+11
Kakor vem, v Slovenije vlada mir in stabilnost. Lačnih otrok ni več, policisti imajo nove avte, javna uprava dobi plačo, sodišča laufajo, vstajniki so zaprti oziroma počivajo, Štruklja že nekaj časa nisem slišal, Semulič od časa do časa kaj pove, kulturniki so tiho, mirovnikov ni, JJ je menda že obsojen. Ni da ni. In kaj zdaj jamrate. Aja, denarja ni!!! Kaj bi dali nekateri, da imeli svojo tiskalnico denarja.
zek
14. 09. 2013 17.43
+8
kolbek460
14. 09. 2013 20.46
+2
Transformerji
14. 09. 2013 16.56
+7
To je tako kot z nabiranjem gob: lahko nabereš dva kilograma, za več pa plačaš kazen. Vendar čisto vsi ne hodijo po gobe, jih pa zato posamezniki naberejo preveč. Ampak narava si vedno opomore, samo čas je potreben. Tudi predsednica je rekla, da rabimo samo čas - torej nehajte krasti, ker državna blagajna ni narava!
VSEZNALECno1
14. 09. 2013 16.11
+13
Se mal politicne stabilnosti prosim da spravmo pod preprogo tajkunske kredire, naredimo prepotrebne my ass likvidacije in100% poplacila mini tajkunskih bank, podrazimo vse in narodu vzamemo vse, denar, sluzbe, upanje i pobasemo nezmanjsane place, nevzete regrese, pol pa ze bo.
zek
14. 09. 2013 16.03
+17
Neverjetno -- Pred 6 meseci TA POLITIČNA STABILNOST NI BILA POTREBNA he he ALI KAKO? --- Še ena v nizu neverjetnega SPRENEVEDANJA TRENUTNE VLADNE KOALICIJE
ecnarf
14. 09. 2013 15.56
+8
škoda besed ker ni rešitve,tile pa še kar tumbajo o magli
kolbek460
14. 09. 2013 20.47
-5