Slovenija

Lahovnik: Notranja revizija postopka nabave helikopterjev prepozna

Ljubljana, 26. 08. 2025 22.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Minister Poklukar je odredil notranjo revizijo nakupa helikopterjev, a je ta poteza po mnenju ekonomista Mateja Lahovnika prišla prepozno, je povedal v oddaji 24UR ZVEČER. Kritično ocenjuje postopek, opozarja na sum favoriziranja proizvajalca in poudarja, da izbrani helikopterji niso namensko primerni za reševanje življenj, kar stroka vseskozi opozarja.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Matej Lahovnik o nakupu helikopterjev
    04:27
    Iz 24UR ZVEČER: Matej Lahovnik o nakupu helikopterjev
  • Iz 24UR ZVEČER: Izredna notranja revizija
    06:27
    Iz 24UR ZVEČER: Izredna notranja revizija

Odločitev ministra Boštjana Poklukarja za izvedbo izredne notranje revizije nakupa helikopterjev je Matej Lahovnik označil za pozno, saj je sam že junija opozarjal na spornost razpisa. Izrazil je zaskrbljenost glede osredotočenosti revizije in poudaril, da ta ne sme biti le formalna. Po njegovem mnenju je bistvenega pomena, da se preverijo uporabljeni in zanemarjeni kriteriji, še posebej ob upoštevanju preteklih izjav, ko je ministrstvo zatrjevalo, da zaradi ponovljenega razpisa ne more upoštevati določenih strokovnih zahtev, nato pa samo objavilo, da gre za nov razpis, je povedal Lahovnik. Tudi vmesna sprememba barve helikopterja po njegovem mnenju kaže na nelogične odločitve v procesu.

Ena ključnih kritik Lahovnika je neskladje med prvim in drugim razpisom, kjer so na Ministrstvu za notranje zadeve sprva trdili, da strokovnih zahtev iz zdravstvenega sektorja ne morejo upoštevati zaradi narave ponovljenega razpisa. Kmalu zatem pa so sami na javnem portalu oznanili, da gre za nov razpis. Nekdanji minister za gospodarstvo svari, da bi takšna izredna revizija, ki ne bo v vseh podrobnostih forenzična, le še podkrepila obstoječe sume, da je celoten postopek dejansko favoriziral izbranega ponudnika.

Lahovnik je bil kritičen tudi do namembnosti helikopterja Leonardo za potrebe helikopterske nujne medicinske pomoči. Poudarja, da ta helikopter ni bil izbran zaradi njegove funkcionalnosti za reševanje ljudi, temveč verjetno zaradi želja policije, ki takšne modele že uporablja. Ob tem meni, da je nerazumljivo, da se bogata država, kot je Slovenija, odreka nabavi dveh namensko opremljenih helikopterjev, ki bi izpolnjevala zahteve strokovnjakov, v dobrobit vsakodnevnega reševanja življenj.

UI Del vsebine je ustvarjen s pomočjo generativne umetne inteligence.
  • Razvlažilnik
  • Puhalnik listja
  • Sesalnik
  • Plastična omara
  • Peč za kostanj
  • Radiator
  • Nadstrešek
  • Konvektor
  • Kamin
  • Set orodja
  • Regal
KOMENTARJI (132)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Andree
02. 09. 2025 08.16
+2
Vsak si naj poišče ta članek in bo videl lepi modri helikopter zvezne policije. Blauer Rettungshubschrauber im Einsatz: Wo ist Christoph 35
Andree
02. 09. 2025 08.10
+1
Sdsovec Castrum ne zavaj. Vsak si lahko poišče bate Christopher helikopterjev in pri vsakem od njih piše kdo jih upravlja.
4BIDEN
28. 08. 2025 08.39
Nič ni narobe, če ima policija nadzor nad zdravstvom.
4BIDEN
28. 08. 2025 08.39
Dark Knight
27. 08. 2025 20.39
+0
Stonickni srebrnifrenki ve kako zadeve stojijo 🤣🤣🤣
frenk707
27. 08. 2025 16.41
+1
Velika večina Slovencev je srečna, ker se je znebila pacienta na oblasti in farških v vladi,... in to je nekaj, kar se ne da izmeriti z denarjem, to je neprecenljivo.
frenk707
27. 08. 2025 16.40
+1
janševci kritizirajo vse in vsakogar, kjer niso zraven,.... Samo medklic: Se spomnite kaj vse je bilo narobe z 2TDK, dokler niso janševci s prevaro prišli na oblast? Takoj so začeli z gradnjo in dokler je bil direktor janševec Hevka je bilo vse v najlepšem redu,.... ko so ga zamenjali je takoj postalo vse narobe in leglo korupcije....
frenk707
27. 08. 2025 16.39
+0
janševci,... nič ne bo s privatizacijo NMP, helikopterji bodo od policije, osebje je pa itak,.....
Castrum
27. 08. 2025 13.53
+0
Velikokrat se vprašam, a so kljukci res toliko nesposobni in nepismeni, da ne znajo preveriti na spletu kaj je res ? Kar jaz napišem, je preverjeno. Če mi kdo oponira, naj mi oponira s konkretnimi podatki, ne pa z gostilniškim jezikom
Castrum
27. 08. 2025 13.55
+0
Žal je pa dandanes v Sloveniji neargumentirano nabijanjenin žaljenje postalo modus operandi šankistov
SDS_je_poden
27. 08. 2025 14.07
-1
Zdravniške ekipe zagotavljata UKC Ljubljana in UKC Maribor. Tudi v naprej bo MZZ skrbelo za medicinski kader, protokole in koordinacijo. V čem je problem, če so piloti od Policije?
anonimcek
27. 08. 2025 14.10
-4
Sds medicinske ekipe niso iz UKC Ljubljana. Preveč lupaš na pamet. Leonardo ti je skuril procesor…
SDS_je_poden
27. 08. 2025 15.19
+4
Ja, drži, v planu je, da bi to oni zagotavljali, trenutno pa to zagotavljajo različni zdravstveni domovi.
Andree
02. 09. 2025 08.10
Castrum
27. 08. 2025 13.37
-1
HEMS nikjer v EU ne izvaja policija. Za to so usposobljene ekipe medicinske pomoči. Vključno s pilotom. To je enostavno preverljivo na spletu.
SDS_je_poden
27. 08. 2025 13.40
+2
Hahaha... trd kot skala v glavo.... miško, policija bi dala le pilote in zemeljsko osebje, ker zdravstvo NIMA tega kadra, HEMS pa bi izvajale ekipe medicinske pomoči. Kaj vse tlači to ubogo zemljo....
metuljka
27. 08. 2025 13.46
+0
Castrum
27. 08. 2025 13.50
+3
Trd kot skala drži. Ker če ne bi bil trd kot skala, bi enostavno preveril na spletu to, kar sem jaz napisal.
frenk707
27. 08. 2025 13.16
+0
V tem je tudi namen janševcev, da zadevo, torej prevoz s helikopterji privatizirajo, da bodo leteli zasebniki, ki se bodo napajali v proračunu,.... ta možnost privatizacije, ki jo zagovarja opozicija se vedno pogosteje omenja.... se pa ne sme zgoditi.
SDS_je_poden
27. 08. 2025 13.31
+0
Res je... polna usta so jih, kako je zasebno oh in sploh, še posebej, ko se to zasebno priklopi na javne finance.
anonimcek
27. 08. 2025 14.12
-2
Frenk zakaj se koncesionar nebi smel zgoditi? Odkar imajo sosedje Hrvati koncesionarja jim služba krasno funkcionira, pa še ceneje je kot prej ko so delali impro ligo z vojsko.
frenk707
27. 08. 2025 13.11
-1
Napaka ministra Poklukarja, da ne podpiše pogodbe takoj,.... postopek javnega naročila je končan in pravnomočen,.... edini naslednji korak je podpis pogodbe.
frenk707
27. 08. 2025 13.09
+0
Kakšna avtoritete pa je tale Lahovnik, da bo delil nasvete vsem po vrsti,..... je udeležen v korupciji stoletja TEŠ6,.... sedaj pa tukaj pametuje in išče napake drugih. O postopku v zvezi z javnim naročilom o nakupu helikopterja naj si vsakdo, ki ga zanima strokovna in objektivna ocena tega postopka ogleda intervju z dr Mužino, ki je bil mimogrede v preteklosti predsednik Državne revizijske komisije, v včerajšnjih Odmevih,..... čeprav je njegov intervju skrit za naslovom: Kordež o helikopterjih,.... kar je tudi svojevrstni prispevek k objektivnem poročanju.
Castrum
27. 08. 2025 13.32
-1
A si ti sploh razumel kaj je včeraj dr.Mužina razložil in povedal? Očitno nisi!
ajdanakolesu
27. 08. 2025 12.15
+3
Upam, da bo nekoc g.Poklukar potreboval ta helikopter in ga bom jaz obvestila, da mu ne morem namestit ...
SDS_je_poden
27. 08. 2025 12.55
-1
Česa? Česa se ne da namestit? Leonardo ima večjo kabino, pa naj se nekaj ne bi dalo namestit, Airbus ima manjšo, pa se menda da nameščat.... Malo ne verjamem stroki, oprosti.
Pacient2
27. 08. 2025 11.28
+4
A levi sploh znajo kej z denarjem če jim vse propade😛
metuljka
27. 08. 2025 11.25
-6
Janša tiho in iz ozadja kuri ta nakup, ki je plemenit in nujno potreben za državo. Prvi v 35 letih. In zdaj je potrebno zminimalizirat pomen in nujnost nakupa, grdo, grdo , grdo .. Opozicija je že napovedala razveljavitev pogodbe, če pridejo na oblast.. Kakršenkoli nakup helikopterja bi bil za pozdravit, a ne, janševci bojo minirali vse, plačali bi pa za reševanja bogato zasebnike, tudi če bi kupili zasebniki leteli z metlo
Darko32
27. 08. 2025 11.34
+5
metuljka Poglej JANŠA naj kar kuri, vednar ljudje mislijo z svojo glavo in vidijo kriminal, katerega izvajajo POLICAJI z tem mešanjem v zdravstveno oskrbo naroda. Tukaj je izredno nevarno početje, ker njim ni v interesu skrb za zdravje naroda ampak samo za svoje položaje. Zato je potrebno na tem področju IZLOČITI POLICAJE iz helikopterskega reševanja. Njim ni v intersu skrb za zdravje nacije. To smo videli že, da niso upoštevali tistih, ki se dejsnko vsak dan srečujejo z reševanjem in to so zdravniki. Narod ima moralno dolžnost, da se psotavi na stran zdravnikov in ne na stran POLICAJEV. Žal. JANŠA pa bo imel nalogo, da bo moral vse te v čorko spraviti, če bodo preveč naredili škode na tem podorčju. Tukaj bo pa na tej točki stopil narod na stran JANŠE: Zato JANŠI ni potrebno podžigati, ker se ti telički sami spravljajo v čorko.
Posteni
27. 08. 2025 12.47
+0
Mwtuljka.. pusti janso zdej.. js ti povem iz prve roke da ta nakup smrdi.. izkljucno po strokovni plati zdej..
SDS_je_poden
27. 08. 2025 12.51
-5
Darko32: Koliko izurjenih pilotov pa ima zdravstvo? 0! Koliko izurjenih letalskih mehanikov ima zdravstvo? 0! Torej bomo kupili helikopterje, ki bodo eno leto nekje stali, ker zdravstvo NIMA osebja za njih.
frenk707
27. 08. 2025 13.15
-1
Bodo janševci priskrbeli svoje pilote in mehanike,... jih imajo na zalogi. V tem je tudi namen janševcev, da zadevo, torej prevoz s helikopterji privatizirajo, da bodo leteli zasebniki, ki se bodo napajali v proračunu,.... ta možnost privatizacije, ki jo zagovarja opozicija se vedno pogosteje omenja.
Castrum
27. 08. 2025 10.59
+12
Za @andree in za @anonimček. Takole pravi UI: V Nemčiji je HEMS (Helicopter Emergency Medical Services) zelo dobro razvit in organiziran na državni ravni, vendar ga ne izvaja policija. Glavni izvajalci HEMS so zdravstvene organizacije in zasebni ponudniki, ki delujejo v okviru nemškega sistema nujne medicinske pomoči (Notfallrettung).DRF Luftrettung (Deutsche Rettungsflugwacht), Johanniter Luftrettung in ADAC Luftrettung
Castrum
27. 08. 2025 11.04
+9
Pa še to pravi UI: Kdo NE izvaja HEMS v Nemčiji: Policija (Polizeihubschrauberstaffel) – uporablja helikopterje za iskalne akcije, nadzor, varovanje dogodkov itd., ne pa za medicinsko pomoč. Vojska (Bundeswehr) – uporablja helikopterje za vojaške naloge in občasno za humanitarne misije, ni del civilnega HEMS sistema.
Darko32
27. 08. 2025 11.29
+6
Castrum Zelo dobro si povedal. POLICAJI NE SMEJO opraviljati tega, ker njim ni v interesu skrb za zdravje ljudi. To, da ljudi obtožujejo na diskreditacijah in kasneje z blatenjem do vrhunca bi naj skrbeli za iste ljudi je res sprevrežno početje. Zato bi morala imeti nujno medicinsko pomoč na tem področju posebna ekipa v neposrednem nadzoru nujne medicinske pomoči in ne da se slini zraven POLICAJ, kateri po defoltu nima osnovnih vrednot iz področja zdravstva.
SDS_je_poden
27. 08. 2025 12.52
-2
Vidva bizgeca nad menoj.... Policija NE BO izvajala HEMS, ker za to imamo usposobljene zdravstvene ekipe, Policija pa BI nudila pilote in zemeljsko ekipo za vzdrževanje. A je to razlika ali ni?
anonimcek
27. 08. 2025 14.15
-2
Sds zakaj pa je potem žandar Olaj iz LPE razlagal medicincem kaj in kako bodo delali? Tole provizijo bo treba vrniti🤣🤣🤣
levnuh, ne svecko
27. 08. 2025 10.26
+1
O moj Bog!? Lej kdo se oglaša? Človek, ki je sokriv enormne podražitve TEŠ 6! Po priseganju in zatrjevanju Janezovih takratnih članov NS TEŠ , da cena za Blok 6 ne bo višja od 700 mio eur, ampak prej nižja, (se spomnite g.Sever?) je tudi po Lahovnikovem piš me v uhovskem ravnanju, poleg vseh ostalih kasneje sodelujočih v tem cirkusu in ropu davkoplačevalskega denarja, narasla na vrtoglavih 1,4 milijarde Eur. Vsaj toliko samo refleksije in sramu bi lahko imel in bil v tem primeru tiho.
Blue Dream
27. 08. 2025 10.18
+4
Ali se meni samo zdi ali je bil glavni faktor pri nakupu to da bi se morali v primeru neizbire Leonarda piloti dodatno usposabljati za drug tip helikopterja? Menim da bi morala biti prioriteta kvaliteta oskrbe poškodovanih in ne piloti in njihovo usposabljanje za drug tip helikopterja
anko46
27. 08. 2025 10.26
+0
Se strinjam. Boš pa imel helikopterje brez pilotov. Policijski piloti se ne bodo šolali z oboje. Tudi vzdrževanje je pod vprašanjem. Slovenija je majhna in nima toliko pilotov in mehanikov. Sliko je potrebno širše pogledat. Žal ne taka resnica
Blue Dream
27. 08. 2025 10.32
+1
Potem pa uvozimo par pilotov za začetek dokler se jih dovolj ne izšola. Imamo dovolj denarja da si to lahko privoščimo
anko46
27. 08. 2025 10.33
+1
Pakistancev, filipincev? Daj ne bluzi. Misliš da čakajo v slo pridet.
Blue Dream
27. 08. 2025 10.48
-1
Pakistani so super piloti. Smo videli pri Humarju :-)
metuljka
27. 08. 2025 11.26
+2
blue dream - tudi ta predlog bi opozicija pričakala na nož .. šele takrat bi napadali vlado
anko46
27. 08. 2025 10.16
+5
Zanimivo da se vedno oglasi tisti, ki je pred leti na veliko kradel...TEŠ
BBcc
27. 08. 2025 10.18
+0
OrodniK
27. 08. 2025 11.12
+0
Lahovnik je Golobičev LDS kader....noben SDS...
anko46
27. 08. 2025 12.12
+1
Malo pobrakaj po netu pa boš ugotovil kam spada. Čisti SDSovc
metuljka
27. 08. 2025 13.54
+2
orodnik - Lahovnik je tipičen izdajalec, bil je v levi vladi minister, delal pa za Janšo in napadal Golobiča zaradi TEŠ-a, ki je bil proti TEŠ-u.. Bil je Janševo podtaknjeno jajce
4BIDEN
27. 08. 2025 10.01
+7
Lahovnik se spozna na vse 😂