Gosti v oddaji Trenja so iskali vzroke za neuvrstitev Slovenije v Evrovizijsko finale. Čeprav so novinarji slovensko predstavnico Rebeko Dremelj razglasili za najlepšo tekmovalko na tekmovanju, ji to ni kaj dosti pomagalo.
Tomaž Domicelj je dejal, da je Rebeka v Beogradu dala vse od sebe, toda to očitno ni bilo dovolj. Tehnično naj bi bil prenos njene skladbe najbolj šibek. Imela je tudi močno konkurenco, meni Domicelj. "Nič ni bilo narobe, le veliko stvari ni bilo prav,“ meni Domicelj. Rebeka ga je izzvala z repliko, da je na koncu vedno lahko biti pameten, in zakaj potem sam ne gre na Emo. Domicelj ji je odgovoril, da zato, ker se ne strinja z razpisnimi pogoji Eme.
Bernarda Jeklin je povedala, da ji na Emi nobena pesem ni bila všeč. "Na Evroviziji zmagujejo sjajni glasovi,“ meni Jeklinova. Gosti v studiu so ji odgovorili, da zmagujejo klovni, ne pa sjajni glasovi.
Miša Molk je v živo iz Beograda povedala, da Rebekina pesem ni bila presežek, ter da iskanje opravičila nima smisla. "Iz te pesmi se ne da bog vedi kaj narediti,“ meni Molkova. Rebeka je lahko kaj naredila le s svojo persono, svojim prepričljivim nastopom, taka kot je, meni Molkova, ki je mislila, da bo slovenska skladba šla naprej v finale. "Presenetila me je uvrstitev Poljske,“ je povedala Molkova, in dodala, da ji je všeč, da Rebeka že danes razpravlja o tem, da se ni potuhnila doma in da bo nadaljevala svojo pot.
Hrvaški skladatelj Rajko Dujmić meni, da so bili Rebekini posnetki neenakomerni po kakovosti in frekvenci. "Mislim,
da je to napaka v produkciji. Melodija mora biti spevna, mehka in mora
teči. Mislim, da bi Slovenija morala priti v finale,“ pravi Dujmić.
Gotarjeva: Mi smo bili originalni
Operna pevka in lanskoletna slovenska predstavnica na Evroviziji Alenka Gotar pravi, da so oni bili originalni. "Potrebuješ
nekaj, da se te zapomnijo. Eurosong potrebuje element presenečenja. Mi
smo ga imeli. Operni glas, luči in dobro produkcijo. Rebeka je svoje
delo opravila. Energija je bila prava, očitno pa skladba ni bila,“ meni Gotarjeva.
Nam torej manjka izvirnosti? In ali se nam sploh še splača sodelovati? Po vzoru Italije, ki ji bo kmalu po mnenju poznavalcev sledila še Irska, bi lahko preprosto nehali sodelovati. Seveda so se tudi te teme lotili gostje oddaje Trenja. Bernarda Jaklin meni, da imamo dve možnosti. "Lahko sodelujemo, kot smo doslej in dosegamo temu primerne uvrstitve, ali pa se dogovorimo, da igramo drugače," meni Jaklinova, ki predlaga, da bi poskusiti s formulo, da se izbere enega pevca, potem pa za tega konkretnega pevca najboljši slovenski avtorji napišejo več pesmi, šele nato ljudstvo odloči, katera pesem je najboljša.
Molkova meni, da bi bilo potrebno za boljšo uvrstitev
Slovenije na tekmovanju privabiti sposobne avtorje in jih dobro
plačati. Težava je tudi v tem, da založbe ne podpirajo izvajalcev.
Drugod po svetu založbe finančno podpirajo svoje kandidate, pravi
Molkova.
Gotarjeva je pripomnila, da so ji slovenski organizatorji stali ob
strani, toda od nacionalne televizije in založb ni imela močne podpore.
"V
finale se lahko pride. Potrebno je le najti pravo skladbo, pravega
izvajalca ter pošteno in iskreno za tem stati. Mislim, da bi Slovenija
lani prišla višje, če bi jaz imela malo več podpore,“ je kritična
Gotarjeva. Pri tem je omenila, da ji je bilo žal predvsem, da je
nacionalka ni poslala na predstavitve skladbe v tujino, prav tako pa jo
je zmotilo, ker ni imela besede pri izbiri obleke, ki je bila po njenem
mnenju zelo neudobna in se zato ni mogla posvetiti le izvedbi svoje
pesmi.
Poslušamo z očmi?
Gostje oddaje so se dotaknili tudi izvedbe skladb na odru. Večina med njimi se je strinjala, da gre za velik šov, kjer glasba ni bistvena. Molkova je poudarila, da šov mora biti, saj gre navsezadnje za televizijski dogodek. Kot je spomnila, se je vse začelo na radijskih valovih, a se z leti preselilo na televizijske ekrane, s tem pa so gledalci začeli skladbe ne le poslušati, ampak tudi gledati. Z Molkovo se je strinjal tudi direktor radia Dur Dušan Uršič, ki je prepričan, da temelji vse na zunanji podobi in nastopu, kar odloča tudi o zmagovalcu oziroma uvrstitvi v finale. "Izvajalci nočejo biti neopaženi," pa je menila pevka Atomik Harmonik Špela Grošelj. Tudi naša letošnja predstavnica na Evroviziji je prepričana, da o uspehu ne odloča le pesem, pač pa celotna podoba. "Vsi manipuliramo z ljudmi. Vse je en velik cirkus, zato je tudi pomembna izbira oblačil, izvedba nastopa," je dejala Rebeka Dremelj.
KOMENTARJI (138)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.