Jan Bučar je že od nekdaj želel postati igralec, zato se je vpisal na AGRFT in tudi uspešno končal študij. Medtem ko se je njegov prijatelj Primož Vrhovec za igralstvo odločil bolj pozno, pri 25 letih in še to precej spontano.
''Ko smo s prijatelji šli na koncert skupine The Rolling Stones v Srbijo, sem videl oglas za sprejemce za igralsko akademijo. Janu sem rekel, da grem za šalo poskusit. Ker pri 25 letih, je to res zadnji vlak (nasmeh). Imel sem že redno službo, Jan je bil eden redkih, ki me je podpiral pri tem. In glej ga zlomka, sprejeli so me. Življenje se mi je takrat obrnilo na glavo, ampak ko zdaj pogledam za nazaj, sem zadovoljen, da se je tako razpletlo.''
Čeprav Jan in Primož že več let prijateljujeta, pa ni bilo projektov, kjer bi lahko sodelovala. Njuni poti sta se prvič združili pri gledališkem projektu. Primoževa mentorica na dramski šoli Barice Blenkuš je bila Barbara Pia Jenič, ki ga je povabila v predstavo Biti ali imeti, kjer je imel vskok ravno v Janovo vlogo. Ko se je Jan vrnil, je Primož dobil drugo vlogo v isti predstavi. Nato je sledila predstava Polnočna Margareta (op. a., predstava je narejena po motivih romana Mojster in Margareta, Mihaila Bulgakova). V Šentjakobskem gledališču pa sta delala uspešni muzikal Briljantina (Jan kot Danny, Primož pa kot Dannyjev najboljši prijatelj Kenickie).
Če se ozremo malo nazaj. Leta 2011 je do njiju pristopil režiser Dejan Babosek s scenarijem za film Ksana (kar v sanskrtu pomeni trenutki). Tako za Primoža kot Jana je bil to prvi celovečerni film, ki bo 12. septembra premierno predstavljen na letošnjem 20. Festivalu slovenskega filma. Pot od snemanja do končne realizacije je bila malo daljša, ker so se vsi člani ekipe v tem času posvetili drugim projektom.
''Najprej je bila ideja za kratki film, ki bi bil dolg približno 20 minut. Tudi scenarij je bil napisan samo za nekaj minut. Potem pa so se zamisli kar rojevale, prizori in zgodba se je hitro podaljšala na 80 minut, tako da je na koncu nastal celovečerec,'' je za 24ur.com o nastanku filma povedal 40-letni Jan, ki v filmu skupaj s Primožem igrata polbrata. Čeprav sta skupaj odraščala, imata različni življenjski poti.
''Roman, lik, ki ga igram, ni nikoli odpustil svojemu očetu. Še vedno je zelo jezen nanj in v sebi goji veliko zamer. Čuti tudi malo ljubosumja do svojega polbrata Davida, ki ga igra Primož. David je imel večje sanje, zato mu je tudi v življenju bolj uspelo. Zaradi družinskih okoliščin se Roman ni šolal. Šel je delat, oče ga je pretepal in nekako se ni znal izvleči iz tega. Pri svojih 30 in še malo, kolikor sem star v filmu, vleče to s sabo že celo življenje. Z Davidom se po dolgem času znova srečata ob očetovi smrti. Skupni spomini ju popeljejo na potovanje po reki, gorah in morju. V želji, da obnovita svoj malce pozabljeni bratsko-prijateljski odnos, odideta po istih poteh, kamor ju je vodil oče. Čas za obujanje spominov, hkrati pa iz Romana pridejo tudi nerazčiščene stvari, malo jeze in ljubosumja do brata, ker je njemu na nek način v življenju uspelo, Romanu pa ne,'' je svoj lik opisal Jan. Medtem ko je bilo Primožu oziroma njegovemu liku v življenju veliko bolje postlano.
''V filmu igram mlajšega brata Davida, ki je bolj poduhovljen. Recimo, da mu je bilo veliko lažje v življenju, ker je oče nanj bolj polagal upe. Moj lik ima željo, da nekaj naredi iz sebe in postane igralec ter odide v New York. To je tudi eden od razlogov, da se še pred odhodom v Ameriko zadnjič vidi z bratom in da gresta na eno popotovanje.''
Igralca obljubljata, da če ste ljubitelji del režiserja Terrence Malicka, vam bo film všeč. ''Gre za film, za katerega si moraš vzeti čas in pasti vanj. Ni lahkoten film in zahteva gledalca,'' pravita in se ob tem še pošalila, da so v filmu, ki je v celoti posnet s fotoaparatom, v bistvu tri glavne vloge. Poleg njiju ima tretjo glavno vlogo lepota narave. ''Posnetki pokrajin so izjemni, čudoviti. Direktor fotografije Simon Gosnik je z odliko opravil svoje delo. Priznava, da sva na novo odkrivala Slovenijo, ker za nekatere lokacije nisva prej še nikoli slišala, kaj šele, da bi jih obiskala. Med drugim smo snemali na reki Ribnici, planoti Vremščica, za Savo, nekaj malega v Ljubljani, v Bohinju, na Nanosu, Krasu, za zadnji posnetek smo šli do hrvaške obale Pelegrina, Umaga.''
Na snemanju sta bila glavna akterja kar malo ljubosumna na žuželke, ker ''so v nekem trenutku one prevzele glavni vlogi, dodajata v smehu. ''Bili smo sredi seta in se je direktor fotografije zadrl. ''Ej, Babo (op. a. režiserjev vzdevek), glej albino bogomolka.'' Naju je pustil sredi prizora in je šel takoj posnet to žuželko. Tako je to (nasmeh). Vse za dober kader.''
Tako kot pri marsikateremu projektu je tudi pri filmu zelo pomembno zaupanje med igralcem in režiserjem in kot pravita oba, sta to na srečo imela. Ker so film snemali dober mesec, se je v tem času zgodilo ogromno anekdot. Primož se še danes dobro spominja, kako ju je režiser provociral.
''Če ne bi bil to nizkoproračunski film in če bi imel denar za ta film, bi v njem nastopal Tom Cruise,'' so se glasile režiserjeve besede. In res. Vse, kar je šlo na snemanju narobe, smo krivili Toma Cruisa. Nikoli ne bom pozabil, da smo se odpravili na Nanos, ker je bila tisti dan predvidena dobra vremenska napoved. Postavili smo set, da bomo snemali. In kot zakleto, se je nad nami pojavil črn oblaček in začelo je deževati. Povsod naokrog je sijalo sonce, ravno na setu pa je deževalo. V nekem trenutku je Babosek padel na kolena, se obrnil proti nebu in zavpil: 'Tom Cruise, kaj mi delaš?! Samo zato, ker te nisem vzel.' In tako smo se, če je šlo kaj narobe, vedno znesli nad Tomom. Vsega je bil kriv Tom Cruise (smeh).''
Utrinke s snemanja si lahko pogledate v fotogaleriji.
Sta se pa med snemanjem morala za dobre kadre tudi žrtvovati, saj sta se kopala v hladnem Bohinjskem jezeru. Ampak ironično, saj je bil Primožev prvi stavek v tem prizoru: O mater, kako to zdaj paše. ''To je bila največja laž, ki sem jo izrekel na filmu. Imel sem modre ustnice, drhtel sem,'' se spominja.
Za film so se zelo pripravljali in so imeli veliko igralskih vaj, glede na to, da prizori niso bili tako zelo zahtevni. ''Zelo smo se ukvarjali z igro. V bistvu smo potem scenarij nekako skupaj spisali. Režiser si je želel, da bi veliko delali na igri in da bi bil igrani presežek. Ne vem, v kakšni meri nam je to uspelo, ampak smo se zelo posvetili igri,'' priznava Bučar, ki nestrpno čaka prve odzive filma.
Lepota je relativna stvar in odvisna od opazovalca. Igralci so večkrat deležni etiket na račun njihovega lepega videza. Je res lepota tista, ki šteje oziroma pripomore k dobri in boljši igri?
''Biti lep je bolj smrt za igralca. Če igra na to karto, potem ne bo prišel daleč,'' meni Jan, Primož pa pristavi: ''Igralec, ki misli, da je lep oziroma so mu drugi dali to nalepko, je slabo. Iz izkušenj lahko povem, da ko pride do avtokorekcije, ki je zunanja in se igralec začne obremenjevati z lasmi, podočnjaki, pozami … potem pozabi na notranjo emocijo, ki je ključna pri filmu in od teatra zelo drugačna, ker je subtilna, ponotranjena. To se vidi samo v očeh. Če se z zunanjostjo obremenjuješ, je konec.''
38-letni Primož je zelo vesel, da bosta na letošnjem jubilejnem 20. Festivalu slovenskega filma (FSF) prikazana njegov prvi celovečerec Ksana in najnovejši Družinica, pod režijo katerega se je podpisal Jan Cvitkovič. Socialna drama Družinica je bila pred dnevi nagrajena na filmskem festivalu v Montrealu. Igralka Irena Kovačevič je za vlogo v omenjenem filmu prejela nagrado za najboljšo žensko vlogo.
''Odzivi v Montrealu so bili nad pričakovanji, super. Film je bil dobro sprejet in je gledalce zelo ganil. Cela dvorana je bila ob koncu objokana. Zelo, zelo čustven je, tako da če se te film vsaj v enem trenutku ne dotakne, potem imaš osebnostni problem. Slovenska publika ima 14. septembra na FSF-ju prvo priložnost, da si film ogleda. ''
Jesen pa bo pri obema precej pestra. Jana v Lutkovnem gledališču konec novembra čaka premiera gledališke predstave, ki jo bo režirala beograjska režiserka Anja Suša, ki je bila Primoževa profesorica na akademiji. Medtem pa se Primož oktobra vrača v SNG Drama Ljubljana kot gostujoči igralec, saj bo nastopil v novi predstavi Sveti mož, ki jo bo režiral Matjaž Zupančič. O Primožu in Janu bomo kmalu slišali nekaj novega, saj pripravljata en svoj projekt, o katerem pa za zdaj še skrivnostno molčita.
KOMENTARJI (3)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.