Erotika

Sveto in seks

Ljubljana, 25. 12. 2008 09.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Max Modic / MLADINA
Komentarji
41

Greh. Kaj je že to? Obnovimo: v prvi vrsti gre za nekaj, kar neti nelagodja v zavesti posameznika. Greh se je prijel na vsako podlago in pristojal vsem oblikam izražanja individualnosti.

Greh. Kaj je že to? Obnovimo: v prvi vrsti gre za nekaj, kar neti nelagodja v zavesti posameznika. Greh se je prijel na vsako podlago in je pristojal vsem oblikam izražanja individualnosti. Pooblaščeni dostojanstveniki so ga poljubno razglašali in po potrebi odvzemali. Dalo se ga je kupovati in prodajati. Dalo se ga je uzakoniti in institucionalizirati. Še več, nevedni živelj se je dalo celo prepričati, da se greha ne more znebiti. Da smo rojeni z njim in on z nami. Da je takorekoč izviren. Da je zaradi izvirnega greha človeška narava oslabljena v svojih močeh, podvržena nevednosti, trpljenju in gospostvu smrti. Greh je pač sila uporabna in poljubno prožna domislica religioznih institucij, ki o svojem izumu nikoli niso šparale besed.

Katekizem katoliške cerkve definira čistost kot naravno krepost, kot božji dar, milost, sad delovanja Duha. "Sveti Duh daje, da Kristusovo čistost lahko posnema tisti, ki ga je prerodila krstna voda." Zoper čistost se lahko pregrešimo na več načinov, denimo tako, da postanemo nečisti; nečisti pa postanemo takoj, ko se prepustimo neurejeni želji po spolni nasladi ali pa spolno naslado konzumiramo ločeno od namenov roditve in združitve. Naprej se pot vije strmo navzdol, naši nedolžnosti pa grozijo še masturbacija, nečistovanje, pornografija, prostitucija in posilstvo. Ni odveč poudariti, da po teži zavrženosti prednjači pornografija, ki je po katoliški doktrini očitno večji greh kot posilstvo. Posilstvo je pač zlo dejanje, ki krši pravičnost in ljubezen, pri pornografiji pa je eksplicitno navedeno, da gre za velik greh, zato se edino tu nagovarja civilne oblasti, da so dolžne preprečiti proizvodnjo in razpečevanje pornografskih materialov. Kaj bi to, da posiljevalec žrtvi za zmeraj uniči življenje, ji bo že Cerkev zakrpala dušo, pomembno je, da se vas ne dotakne "slepilo nekega izumetničenega sveta, ki pači naravo zakonskega dejanja".

Med dejanja, ki so notranje neurejena, že po definiciji spada tudi homoseksualnost. Ki bojda nasprotuje naravni postavi. Gre pač za početje, ki spolno dejanje zapira darovanju življenja. "Ta dejanja ne izhajajo iz resnične afektivne in spolne komplementarnosti. V nobenem primeru jih ne moremo odobravati." In čeprav je v razumevanju do homoseksualcev in lezbijk priporočeno izogibanje slehernemu znamenju krivičnega zapostavljanja, so ti ljudje poklicani, da v svojem življenju uresničijo božjo voljo, in, če so kristjani, da združujejo z Gospodovo žrtvijo na križu tiste težave, na katere lahko naletijo zaradi svojega stanja. Torej, če ste istospolno usmerjeni in vas slučajno zažgejo na grmadi, pripišite to sami sebi. Ali pa pravočasno uporabite plan spreobrnjenja: "S krepostmi samoobvladovanja, vzgojiteljicami notranje svobode, včasih z nesebično oporo prijateljstva, z molitvijo in zakramentalno milostjo se morete in morate postopoma in z odločnostjo približati krščanski popolnosti." Skratka, kot gej ali lezbijka ste krščansko nepopolni.

Naj za konec 'urbi et orbi' znova spomnim na glas razuma newyorškega profesorja filozofije Burtona M. Lesterja: "Dejstvo, da obsojamo ljudi, ki uporabljajo svoje spolne organe v lastno zadovoljstvo ali zadovoljstvo drugih, razkriva precej o predsodkih in nerazumnih tabujih v naši družbi. Domneve, da ima vsak organ samo eno 'pravo' funkcijo, ni mogoče upravičiti. Določanje take 'prave' ali 'naravne' rabe je glede na dejstvo, da obstajajo še mnoge druge, povsem samovoljno in brez podlage v znanstvenih dognanjih. Z zatrjevanjem, da je vsaka raba organa, ki je v nasprotju z njegovim osnovnim namenom ali funkcijo, nenaravna in zato škodljiva ali izprijena, ne dokažemo ničesar, s tem se samo izognemo vprašanju, ki zahteva odgovor."

Tudi grešnikom voščimo srečen božič in vesele praznike.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (41)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hecate
27. 12. 2008 18.50
kar se pa tiče muslimanov...žalostn ampak resničn je to da je njihova vera po agresivnosti trenutno na isti stopnji kot je blo krščanstvo par stoletij nazaj....takrt so kristjani širl svojo vero z mečem in krvjo zdej, če bi pa mel šanso sm prepričana da bi jo tut kr precej muslimanov. sj se bojo umiril enkrat...takrt bo krščanstvo že pozableno in bomo delal na tem da se pozab še islam
hecate
27. 12. 2008 18.47
1349 hehe...dobri so dobri...upam da bojo še kdaj špilal pr ns
dvonoga
27. 12. 2008 15.27
A gospodič Modic spet nima kaj početi in pere možgane ovčicam, ki mu slepo verjamete. Če hočeš pisati o neki religiji je mogoče vseeno dobro vedeti še kaj več kot le: RKC - pedofili, gozdovi, avti ... Pa lepe praznike vsem grešnikom :)
trip
27. 12. 2008 11.37
KrasMan.... članek je odličen.. ne vem kaj te tako moti.. resnica morda? gremo se neke krščanske države, ampak smo pa polni prešuštnikov(še posebej med duhovniki)... tale članek lahko moti kvečjemu tistega ki si meče pesek v oči in sam sebe prepričuje v nasprotno.. glede džamije: ja naj jo imajo(seveda brez minoreta in brez tistega tuljenja 5x na dan).. ne vidim nič spornega v tem.. zame je krščanska cerkev enaka kot kakršen koli muslimanski objekt.. vse vere so mi iste.. vse imajo dobre prvine, hkrati pa so pokvarjene in se jim gre samo za kapital... nobeni ne zaupam in vse se mi gabijo.. AMPAK če komu to paše pa naj ima.. če kdo najde kakšno uteho v cerkvi, toliko bolje.. zakaj pa ne
Tonček Balonček
27. 12. 2008 08.10
Namesto džamije bi morali tam postaviti trgovski center in multipleks!
KrasMan
26. 12. 2008 21.41
Sramota za 24 ur da se tak \"nestrpni\" članek objavlja. Zavedajte se, da so te besede žaljive za večji del Slovencev.
.1349
26. 12. 2008 20.21
Sem ugutovila, da se ne spomnem gesla tko, da ne bom zamenjala vzdevka... zaenkrat. Vsi neki predvidevamo... sicer pa kaj ma veze moja starost? Neglede na to koliko je človek star si ma pravico in dolžnost ustvarit lastno razmišlanje in pogled na svet. Pa sam tok glede te džamije... tisti, ki nadzoruje to tukej nej prosim izbriše moje poste, ker nočem puščati komentarjev med drugimi topoumnimi in s predsodki polnimi komentatorji. Naj bojo agresivni, naj imajo džamijo... so ti kaj naredili? samo to mi povej, so ti kaj naredili? Če pa misliš obglodati terorizem, ne moreš metati vseh v isti koš. In zakaj ne grejo nazaj v arabske države? Ljudje se selijo, zato ker iščejo boljši lajf tko je zmeri blo in tko zmeri bo. In tuki majo verjetno boljše pogoje. Pa naj imajo džamijo, oni bojo srečni... tebi pa tudi ne bo nič manjkalo. In ni važn s ket so pa kakšno vero majo, važno je kaj jim v glavi dogaja... in naj bo ta džamija... me ne moti. Če že bo jo bom obiskala... škoda stroškov za potovanja v južne dežele, če pa za en evro pridem v ljubljano. Aja če pa govorimo o prostoru... koliko cest je bilo zgrajenih v tem letu? koliko predorov? koliko trgovin? koliko šoping štacun? kolko blokov? to je pa okej a ne.
.1349
26. 12. 2008 19.41
ziiggiii ... bom raj zamenala, vzdevk... od zdej bom .1349 Sploh pa ne vem, kaj ma džamija veze tukaj s to temo... lanalana je pomoje mal članek zgrešila, sej tuki ni omenjene nobene đžamije. sam men je useen če stoji al pa ne. Briga me.
arion1234
26. 12. 2008 17.33
1994 predvidevam da je to letnica rojstva? džamije lahko greš gledat na jug, so fajn za videt, to pa je tudi vse. Tako kot je povedala lanalana je ta vera preveč agresivna za nas (pa ne ciljam na terorizem, še delajo druge grozote), dlje od muslimanov smo, lepše nam bo. Tu se več ne gre o pravici do prostorov! Če so tako verni, da so primorani molit 1000x na dan, se bojo pa ja preselili! dol z džamijo!!!!!
hecate
26. 12. 2008 16.43
bla bla bla...KULTURNO PODOBO, KI TEMELJI NA KRŠČANSTVU....bla bla bla ------------------------- Verzija legende o Argonavtih,ki jo je zapisal rimski pisec Plinij se dotika naših krajev, saj naj bi Argonavti bežali iz Kolhidije z zlatim runom po Črnem morju, Donavi, Savi, Ljubljanici do izvira, kjer naj bi razstavili svojo ladjo Argo in jo prenesli do Jadranskega morja in se po njem vrnili v Grčijo. Na prostorih današnje Ljubljane naj bi ustanovili prvo naselbino in Jazon (vodja Argonavtov) naj bi ubil močvirsko pošast, ki je tukaj živela in to naj bi bil zametek današnjega simbola mesta Ljubljane, t.j. Ljubljanski zmaj. ... če odstranš cerkve v lj kaj ti ostane krščanskega?? NIČ! sred mesta kip enga alkoholičarskega pesnika, zmajski most, tromostovje pa ene par starih zgradb k se uporablajo v te ali one namene. ma kakšno krščanstvo neki
lanalana@email.si
26. 12. 2008 15.07
daj daj, Cerkve so v zelo podrejenem položaju v muslimanskem svetu. Govorim, da bi morali postaviti molilnice, kjer bi opravljali svoje potrebe, ne pa gigantsko džamijo postavljat, halo??? Najboljš, da še mi naredimo še en Vatikan zraven Meke.
.1349
26. 12. 2008 14.34
Ma ja res je... če ne verjamem v to ne upliva name. In vsak naj se sam odloči... ampak mislim, da cerkev vsiljuje svoje mnenje množici... no kakorkoli. Naj ga vsiljujejo, pri meni jim ne bo vspelo. Glede džamije... kaj ma to veze kle? Briga me če mamo džamijo al pa če je nimamo... če jo bomo mel pa če ti ne bo všeč se je pač izogibaš na kilometer... ko pa bo si jo bom pa jst odšla ogledat, ker me konc koncov zadeva zanima. Kako to zgleda. Tut muslimani so ljudje in imajo pravico, do svojih prostorov, tako kot jih majo kristjani... Se pa strinjam, da je zadeva prevelika... ljubljana je \'\'majhno\'\' mesto. In jst podpiram đžamijo zato, pa čisto zaradi ničesar drugega, ker majo oni kot ljudje pravico častit svoje in met neke prostore... Pa da nebi dovolil zgradit cerkve pr njih? Tole se pa hudo motiš... v številnih (večinsko) arabskih državah stojijo cerkve. (in to kar velike) Kaj pa poneumlja izgled mesta? avtoceste in podobno sranje...
TamaJ
26. 12. 2008 12.17
LANALANA se popolnoma strinjam s teboj in sem tud ZELO proti džamiji in samo upam da je ne bo v SLOVENIJI nikjer.
lanalana@email.si
26. 12. 2008 11.29
JAZ SEM TOTALNO PROTI DŽAMIJI!! ZAKAJ? ZATO, KER BO TA ZGRADBA, KI JE ODLOČNO PREVELIKA GLEDE NA VELIKOST SAME LJUBLJANE, SPREMENILA SAMO PODOBO MESTA, KI IMA NEKO ZGODOVINSKO, KULTURNO PODOBO, KI TEMELJI NA KRŠČANSTVU. POVSOD PO EVROPI IMAJO PROBLEME S TEMI AGRESIVNIMI MUSLIMANI, KI SODIJO LE V ARABSKI SVET. V ZGODOVINI SMO SE BOJEVALI PRED TURKI, DA NAM SE BI VSEGA POBRALI SEDAJ PA BO SRB JANKOVIĆ LEPO SLOVENCEM VRNIL MILO ZA DRAGO IN POSTAVIL DŽAMIJO, KER MU NISMO PRODALI MERCATORJA... KER SMO SLOVENCI ITAK LE ŠE ATEISTI, JE RAHLO TVEGANO, DA BI IMELI TUKAJ DŽAMIJO NA 7000 M2. HALO?? V MAJHNI UBOGI LJUBLJANI BODO POSTAVILI ZGRADBO, KI JE VEČJA OD SLOVENSKE STOLNICE?? LAHKO BI POSTAVILI MOLILNICE NE PA TE DŽAMIJE, KI SO LEGLO VSEH NEPRIDIPRAVOV. MUSLIMANI SO PREVEČ AGRESIVNI S SVOJO VERSKO KULTURO V PRAZNOVERSKI SLOVENIJI. SKLICUJEJO SE NA NEKO DEMOKRATIČOST AMPAK NIKOMUR TUKAJ PA NE GRE V NOS, DA NAM ONI NIKAKOR NE BI DOVOLILI POSTAVITI CERKVE V NJIHOVEM SVETU!! ONI IMAJO LAHKO TUKAJ CELO MEKO MI PA NE SMEMO PRI NJIH PISNITI, DA SMO KATOLIČANI!! KJE JE VZAJEMNOST??!!!! JAZ SEM ODLOČNO PROTI LE ZATO, KER SI ONI LAHKO DOVOLIJO VSE KJERKOLI SO, MI PA MORAMO SAMO KIMATI IN BOG NE DAJ, DA BI SI KDO UPAL V NJIHOVEM SVETU ZAMISLITI CERKEV. VI JIH SEVEDA PODPIRATE, SAJ JE MUSLIMANSTVO POPOLNOMA NEDOLŽNO, MEDTEM KO JE CERKEV ENA VELIKA POŠAST, KI JO JE TREBA LE PREZIRATI.
novinar2
26. 12. 2008 09.02
replika na .1994: Mislim da si kar zadela... Pravim samo to, da cerkev na to tako gleda. Ampak, vsak pa lahko dela kar želi, in če jim je všeč ta \"nauk\" potm naj se ga držijo, če ne, naj seksajo. Torej, zakaj bi bil jaz proti njihovemu nauku, če ni nič takega, pač tko imajo. Meni in tebi to nič ne spremeni če v to ne verjameva. Ali me razumeš? Če sosed želi kositi travo na 15 dni naj jo, sam jo bom na 7 dni. Če bo sosed meni svetoval, da je bolje na 15 dni in spoštoval da pač jest mislim da je 7 dni fajn bova vsak delala posebej kar želiva in bova dobra soseda. Kot sem že omenil imam sosede za kristjane in se imamo fajn, ker SPOŠTUJEMO mišljenje drugih, kar pa SLOVENCI ne znamo. S sinom od soseda sva dobra prijatelja, on pač hodi v nedeljo k maši po maši se pa dobiva za kakšen klepet, meni pa na pamet ne pride da bi šel k maši in ne sekas, ampak začuda, kar SLOVENCI ne morejo razumeti, se dobro razumeva. Poiskusite kdaj to z osebo ki ima drgačni pogled na svet. Je zelo zanimivo in ODRASLO. :) .1994, zelo fajn si na koncu napisala: \"Eh brez veze se upirat... sexite pa verujte v kar hočete... tudi jaz bom.\" Točno tako, manj se vtikajmo v življenje drugih in delajmo kar želimo, samo da ne škodijemo drugim.
.1349
26. 12. 2008 01.12
novinar2 cerkev ne nasprotuje sexu če je ta v zakonski zvezi nasprotuje pa če je izven njega... in to velja za nečistočo ena od božij zapovedi, sem že pozabla kera... ne nečistuj. To pomen, da ne zlorablaš spolnosti za svoje užitke... edin v zakonski zvezi, pa še to je papež neki prot kontracepciji... in če bi se tega držali, nebi prav veliko sexali. (sam naravni prirastek bi biu ogromen, ljudje pa nepotešeni) Poleg tega je proti samozadovoljevanju... In to odločno proti... se spomnim pridige enga župnika: \'\' če sta fant in punca skupaj pa nista poročena to ni prav, to ni prav\'\'. In kaj, dokler se ne poročimo nej pa v celibatu živimo? Eh brez veze se upirat... sexite pa verujte v kar hočete... tudi jaz bom.
novinar2
26. 12. 2008 00.38
Aja, pa še to: nekateri, kot recimo \"bozo55\" in drugi ki podpirajo tegale Maxa, so nihče drug kot on, saj je brez problema narediti 10 uporabniških imen na tej strani, tako da si lahko nekdo sam dela pozitivne odzive... In spet, Max Modic, pomilovanja vreden.
novinar2
26. 12. 2008 00.35
Nikoli še nisem slišal, da bi cerkev imela sex za greh. Tako da se nekateri posamezniki v manjšini izobrazite.
bozo55
26. 12. 2008 00.10
Max ti si car
.1349
25. 12. 2008 23.57
Seks je sveta zadeva... prinaša užitke in omogoča, da se še naprej razmnožujemo. Če pa kristjani temu pravijo greh jim pa povem nazaj, da rada grešim. Njegova zloraba je bolj kritična (zloraba v smislu posilstev)... pa zatiranje (razni duhovniki... zadržujejo, potem pa nekontrolirano izbruhne pride naslada in pride do zlorabe...)