54. Ljubljana Jazz Festival (2. do 6. julij 2013)
Sax and Drums feat. Peter Brötzmann, Ken Vandermark, Hamid Drake & Chad Taylor (Nemčija, ZDA)
Sreda, 3. julija, ob 21.00, Klub CD
Ne glede na številne inštrumente, s katerimi je v dolgi karieri vešče pomeril svoje pihalske veščine, se zdi, da saksofonski velikan še najraje igra z bobnarji in kolegi saksofonisti. V tem kvartetu, pravzaprav »dvojnem duu«, bo imel Brötzmann veliko možnosti za kombinacije, obenem pa bomo v duelih lahko slišali soočenje po dveh predstavnikov starejše in mlajše generacije.
"Na trenutke sta drug drugega prignala v apokaliptično blaznost, ko se je v visokih poltonih Brötzmannov tenor prepletal z Vandermarkovim klarinetom, da bi skupaj ustvarila glasbo bogov, frazirala sta in dihala skupaj, preden sta se njuni poti spet razšli." (Allaboutjazz.com)
Side A (ZDA, Norveška)
Četrtek, 4. julija, ob 20.00, Klub CD
Ken Vandermark, saksofoni in klarinet; Håvard Wiik, klavir; Chad Taylor, bobni
Nekonvencionalna tričlanska zasedba z zelo svojstvenim zvokom in odprto glasbo. Neprekinjeno mednarodno muziciranje je prečistilo zven neprekosljivega tria, zato verjamemo, da bo naslednji snemalni mejnik po albumu A New Margin izpolnil visoka pričakovanja.
"Side A je Vandermarkov daleč najboljši projekt (zunaj zasedbe Vandermark 5) zadnjih dvanajst mesecev. Odlična stvar." (Stephan Moore, JazzWrap)
Cene Resnik kvartet (Slovenija, Italija)
Četrtek, 4. julija, ob 21.30, Klub CD
Cene Resnik, tenorski saksofon; Emanuele Parrini, violina; Giovanni Maier, kontrabas; Aljoša Jerič, bobni
Konceptualni pihalec Cene Resnik je še vedno umetniško podcenjen, vendar ne bo več dolgo tako. Razkošen zven njegovega kvarteta ustvarja čustveno ravnovesje med neposredno kompozicijo in odprto improvizacijo. Lahko je zelo prefinjen ali pa odigran s surovo silovitostjo, vendar v vseh glasbenih trenutkih ohranja začrtanost. Za ta nadvse organski sestav zemljevid ni potreben.
"Kompozicije ne vodijo v svoje zgodbe skozi čas, saj se vsakič znova znajdemo kar v sredini stvari same. Tako početje pa seveda poleg poguma, ki ga kvartet premore, terja tudi določeno uglašenost." (Ales Rojc, Radio Student)
Brötzmann/Gania/Drake (Nemčija, Maroko, ZDA)
Četrtek, 4. julija, ob 23.00, Klub CD
Peter Brötzmann, saksofoni, klarinet; Mokhtar Gania, gimbri; Hamid Drake, bobni
Virtuozni Brotzmann in ena njegovih najbolj slikovitih zasedb vseh časov z dvema velikima koloristoma, ki sta se sposobna odpreti ali pa zagon ohranjati v najboljši severnoafriški tradiciji. Enakovredna soigralca Gania in Drake sta več kot kos tej hipnotični glasbi.
"... na posnetku The WELS Concert ne boste našli političnih tem, ampak hipnotično poliritmijo, ki jo razvnemata Mahmoud Gania, glasbenik na maroškem gimbriju (akustičnem inštrumentu, podobnem bas kitari), in ameriški bobnar Hamid Drake, ki izvablja še zlasti prvinsko, vendar s podtoni razgibano igro nemškega pihalca Petra Brötzmanna. Morda ste ga že slišali s sestavom Last Exit ali v duetu s sinom kitaristom Casparjem, vendar ta plošča omenjene nastope presega zaradi svoje čiste ekstatične silovitosti." (Izbran med prvih pet najboljših free/jazz albumov leta 1997; Bill Meyer, Magnet)
Jonas Kullhammar/ Jørgen Mathisen/ Torbjörn Zetterberg/ Espen Aalberg "The Basement Sessions" (Švedska, Norveška)
Petek, 5. julija, ob 21.45, Klub CD
Jonas Kullhammar, saksofoni; Jørgen Mathisen, saksofoni; Torbjörn Zetterberg, kontrabas; Espen Aalberg, bobni
Četudi igrata na enako pihalo, sta Kullhammar in Mathisen nadvse različna izvajalca.
Kullhammarjeva izvedba bolj povzema tradicijo, zveni bližje ameriškemu jazzu, pri Mathissenu pa se izraža večja sorodnost z evropskimi zvočnimi raziskovanji in občutenji. Ob podpori dveh velikih inštrumentalistov se kvartet izkaže za veliko več kot samo tenorski podvig spretnosti. Svetovna premiera.
"Zelo dobra predstava treh zelo obetajočih in uglašenih improvizatorjev. Korenine obstajajo, vendar jih prepihajo z neposrednostjo. Pa jih imate!" (Grego Edwards, Gapplegate Music)
Brötzmann/Edwards/Noble (Nemčija, VB)
Sobota, 6. julija, ob 20.30, Križanke
Peter Brötzmann, saksofoni, klarinet; John Edwards, kontrabas; Steve Noble, bobni
Sestav z britanskima mojstroma Johnom Edwardsom in Stevom Noblom je morda še najbližji Brötzmannovemu pojmovanju free jazza. Na odru pričakujte veliko pogonsko energijo in globinske razsežnosti zvoka.
"Glasbeno pot Petra Brötzmanna že od nekdaj zaznamujejo trii v sestavu saksofon/bas/bobni, od prvih dni s Petrom Kowaldom in Sven-Akejem Johanssonom do triov s Harryjem Millerjem in Louisom Moholom ter zasedbe Full Blast. Mož je star 71 let, izdal je na stotine posnetkov in morda bi se lahko vprašali, ali potrebujemo še enega. Dokler so tako sijajni kot … The Worse the Better, je na to vprašanje mogoč en sam odgovor." (Martin Schray, Free Jazz Blog)
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.