Tuja scena

Kultni pevec opozarja na neetičnost mesne industrije

Los Angeles, 03. 05. 2015 10.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Pevec Morrissey, ki je znan po zelo aktivnem zagovarjanju pravic živali, zahteva, da bi prihajajoči koncerti Live Earth postali vegetarijanski. Nekdanjemu ameriškemu podpredsedniku Alu Goreu je naslovil problematiko mesne industrije.

Morrissey je zagrizen borec za živali in veganstvo.
Morrissey je zagrizen borec za živali in veganstvo. FOTO: Reuters
55-letni Morrissey, kultni britanski glasbenik je v odprtem pismu v reviji Rolling Stone, nekdanjemu ameriškemu podpredsedniku Alu Goreu, enemu od pobudnikov koncerta in organizatorju Kevinu Wallu, napisal da je manj izpustov ogljikovega dioksida pri prehrani rastlinskega izvora ter da naj bi bili koncerti Live Earth brez mesa.

"Prodajati meso in mlečne izdelke na prireditvi, ki se bori proti podnebnim spremembam, je tako, kot bi prodajal pištole na shodu proti posedovanju orožja," je poudaril v pismu, ki ga je objavila tudi organizacija za pravice živali PETA. V nasprotnem primeru dogodek po njegovem mnenju ne bo imel smisla, temveč bo neiskreno opozarjal na skrb za okolje: "Vemo, da je vzreja živali za hrano poglavitni razlog za podnebne spremembe in da je sprememba v smeri veganske prehrane nujna, če se želimo boriti proti najhujšim posledicam podnebnih sprememb," je še zapisal pevec.

Gore se je pri organizaciji 24-urnega glasbenega dogodka Live Earth, ki bo 18. junija, povezal s pevcem Pharrellom Williamsom. Namen koncertov je opozoriti na podnebno problematiko pred konferenco Združenih narodov o klimatskih spremembah, ki bo konec leta v Parizu. Koncerti Live Earth Road to Paris, bodo potekali na šestih celinah, na njih pa bo nastopilo več kot 100 izvajalcev, imen nastopajočih še niso javili.

Gore, ki je za svoja prizadevanja proti podnebnim spremembam prejel Nobelovo nagrado za mir, je leta 2013 postal vegan, vendar je veliko manj glasen o svoji prehrani kot Morrissey. Britanski pevec namreč povsod, kjer nastopi, zahteva, da so prizorišča brez mesa. Tudi na njegovem junijskem koncertu v newyorškem Madison Square Garden so zaradi njegovih zahtev prepovedali prodajo mesnih jedi.

Pevec je tudi zaprisežen nasprotnik britanskega dvora.
Pevec je tudi zaprisežen nasprotnik britanskega dvora. FOTO: Arhiv izvajalca
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (68)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

gangsterist
04. 05. 2015 09.18
-3
ni važno al je mucek al pesek, sam da je mesek
lordslayer
04. 05. 2015 08.20
+0
zanimivo kako so vegiji vedno nastrojeni proti ostalemu svetu in vsem vsiljujejo svoje mnenje, predvsem bučke o globalnem segrevanju so dobre za smeh v ponedeljek zjutraj...
Bananistanec
04. 05. 2015 08.05
-3
Samo z spremembo načina prehrane ne bomo nič dosegli, sicer dvomim da je vzreja živali poglavitni problem, problem je drugje. Verjetno so všteli v izpuste vso logistiko in pridelavo krme.
Bananistanec
04. 05. 2015 14.17
... metan ki nastane pri vzreji bi lahko uporabili za pogon traktorjev ki jih rabijo za vso zelejnavo posadit .. na primer !
Vzdevek212
03. 05. 2015 22.44
-1
vsa zdravila od aspirina naprej so bila preizkušena na živalih! zatorej kdor je vegetarijanec ker se mu živali smilijo nebi smel jemat nobenega farmacevtskega zdravila! vendar vemo da temu ni tako kar je za moje pojme hinavščina ki ji ni para!
Balki30
03. 05. 2015 20.53
+4
Jas sm tut vegeterijanec....od zelenjave mam najraje suhe salame..pa to.
hcaine8
03. 05. 2015 22.21
+1
Vzdevek212
03. 05. 2015 22.54
+3
Farmer43
03. 05. 2015 20.38
+0
V sloveniji je veliko blo storjenga,da je živalim prijazna reja,seveda obstajajo izjeme,zdej kaj kdo je je pa njegova stvar...
Youneed
03. 05. 2015 20.51
+1
Po tej logiki so tudi v nacistični Nemčiji 1939 veliko naredili za Judom prijazno ubijanje, ker jih niso kar klali vsepovprek na ulicah. Ljudem je pač potrebno pomagati, da se lažje sprenevedajo in večini to ustreza.
Farmer43
03. 05. 2015 21.33
-5
Youneed
03. 05. 2015 20.00
+4
Vsaka čast. Razmišljaj drugače, bodi pred časom. Vegetarianstvo je kul, Morrissey pa car.
TSTU
03. 05. 2015 19.56
+12
sama sem vegi. od tega, ko preides na to in zacutis sovrasto do vseh vsejedcev zaradi njihovega pocetja do tega, ko se sprijaznis. ko se pogovarjas in svetujes. veliko medijev samo govori o negativizmu, ampak ljudem ne ponudijo alternative. veliko zgodb poznam o mucenju. sama nisem proti mesu, sem pa proti mucenju. podpirala bi domaco vzrejo in ne masovne industrije z nehumanimi pogoji. ampak vedno prevlada pro* kapitalizem..
jeznidiplomat
03. 05. 2015 19.23
-7
Več vegijev, več mesa za ostale, ne vidim problema.
brencl
03. 05. 2015 18.08
+14
Ko pa hočeš nalimati link od res odvratnega klanja živali je pa to neprimerno in ga zbrišejo.
zvizi
03. 05. 2015 17.01
-13
Še malo,pa bodo začeli nabijat, da je neetično se...t ženske....In..ja se bomo spravl na dedce, da bomo in
transs
03. 05. 2015 16.46
-1
Nisem mesojedec...sem vsejedec...v katero kategorijo spadam?
gripson
03. 05. 2015 16.50
-2
Za vegetarijance in vegane v butasto kategorijo.... Pred časom sem se smejal veganki, ki me je prepričevala (čeprav sem jo dal na ignore), da je človeška prebava enaka kot kozja...Ja, to je izjavila...no, potem mi je bilo vse jasno....
hcaine8
03. 05. 2015 22.17
+0
gripson
03. 05. 2015 16.42
-11
Do včeraj se je futral s stejki, biftki, kaviarjem in raznimi paštetami, sedaj bo pa moraliziral. Delat naj gre, ne pa zganjat vegi scene...
on_solid_ground
03. 05. 2015 15.36
-12
Probajte rudarjem ali pa gozdarjem dajat vegi hrano, pa boste videli kako dolgo bojo delali
ateistek
03. 05. 2015 16.17
+4
Ni naključje, da nam ravno tam neki pevci in podobni govorijo, kako moramo jesti, ker sami večjega od žlice niso dvignili v življenju.
TSTU
03. 05. 2015 19.49
+6
ti ground, si mores pa malo razsirit znanje preden bleknes take nemumnosti. to so te slovenski mozgani, ki civkajo v isto stokrat slisane stvari. ampak bom postala se enkrat, znova in znova. samo v google natipkas sport veganisem ali podobno, zadetkov kolikor hoces pa se malo izobrazi. ker si delas precej bruke s takimi izjavami.
devote
03. 05. 2015 15.01
+3
človeštvo nikoli ne bo moglo preiti v naprednejšo družbo, v kolikor bo njegova prehrana temeljila na uživanju živalskih beljakovin. zmožnosti planeta enostavno ne morejo vzdržati tovrstne prehranske prakse. to je točka bifurkacije, na kateri se bo odločalo, v katero smer bo v prihodnosti krenil razvoj civilizacije. nekaj podobnega kot prehod na brezogljično družbo v energetiki.
ateistek
03. 05. 2015 15.11
-1
Naprednejša družba ni povezana z načinom prehranjevanja ampak s tempon pridobivanja nove količine znanja in tehnologij. Samo to nas lahko reši pred okoljskimi problemi, ne pa religijsko pričakovanje, da bomo vsi čudežno postali vegetarijanci. To se preprosto ne bo nikoli zgodilo pa če so želje še tako plemenite.
irena133
03. 05. 2015 15.40
+6
ne gre za religijsko prepričanje, ampak za dvig zavesti. Noben tehnološki razvoj ne bo človeštva rešil pred propadom, direkt vanj drvimo,..se strinjam s tvojimi trditvami devote,
devote
03. 05. 2015 15.42
+8
"novo znanje" in tehnologija pomenita, da družba implementira tovrstna spoznanja-aksiom resnice v prakso, ne pa, da zanika stvarnost in trdi, da je zemlja ploščata v 21.stol. to konkretno pomeni, da na planetu z omejenimi viri ni možen obstoječ način prehrane ob vedno večjem številu ljudi. oboje skupaj ni združljivo. ne moreš razdeliti 1 kg mesa desetim ali stoterim tako, da bi obakrat imeli vsak po 10 dkg .
ateistek
03. 05. 2015 16.08
+3
Irena, vsaka religija zase trdi, da dviguje zavest. Če misliš, da nas tehnološki razvoj rine v prepad, potem se čudim, kaj vendar počneš na internetu. Hitro v kako jamo ali pa na drevo nazaj in pozabi na vse, kar nam je prineslo znanje in tehnologija. Devote, novi, čistejši načini pridelave hrane so vedno možni, zato vztrajanje ne tem, da moramo menjati človeka, je kvečjemu čista, religijska utopija. Samo nova znanja imajo moč spreminjanja človeka, ne pa prehranske religije.
mishka2
03. 05. 2015 16.20
+3
Pa menda ka ne misliš resno, da je ta t.i. tehnološki napredek za ta planet pomemben? Pa kaj je to v primerjavi z milijoni let R&D-ja, ki ga v sebi nosi vsako sleherno bitje na tem svetu. Ta "napredek" bo trajal še kak trenutek, potem pa bomo za vedno izginili z obličja tega lepega planeta. Žal bomo prej pometli še z veliko drugimi živalskimi vrstami, ki si zaslužijo obstati, pa zaradi človeškega "napredka" nimajo ne hrane ne prostora.
ateistek
03. 05. 2015 16.25
-1
Seveda je tehnološki napredek pomemben. Brez novih rešitev nas bo pobralo, saj se ne moremo več iti umazane tehnologije. Potrebno je še več znanja, da preidemo na čistejšo. Ne postavljaj neumnih vprašanj, mishka. Pa kaj ste tukaj gor vsi iz pradavnine, a tipkate po internetu in govorite, kako je tehnološki napredek slab? Sami hinavci! Zakaj niste v jamah in si lovite večerjo v gozdu?
JVX
03. 05. 2015 14.43
+14
tukaj nekateri dosti pišete o tem, da se požvižgate na to da imate živali na vesti, da vam je vseeno za moralo in etiko in mučenje in bla bla bla.. ok, ampak potem takem bodite vsaj toliko, da si žival sami vzredite in zakoljete, pa da vidimo koliko bo teh pogumnežev.. večina teh je pa itak mestnih srajc ki bi najverjetneje bežali pred kravo in pujsom, petelinom, kaj šele da bi se umazali z gnojem :) ampak v trgovini kupit pariško in zrezke je pa lepo in fajn a ne? pa nisem vegi, jem meso, sicer ne tako pogosto, me pa taki komentarji res dvignejo...
realnik
03. 05. 2015 18.35
-1
Moralizator, in? Seveda se na 10000 ljudi najde en, ki se dejansko ukvarja z ubijanjem, razkosavanjem, puljenjem perja,... Gre za večino ljudi, ki sami ne bi bli sposobni niti kuri zaviti vratu, kaj šele zaklati krave ali prašiča in nato zrezat vse, spucat čreva itd. Dejansko večina ljudi vidi meso le kot artikel na policah, ne pa kot del živali (trupla), ki jo je nekdo moral rediti in ubiti!
hcaine8
03. 05. 2015 22.20
+4
Ubijanje živali je stvar Darwinizma. Močnejša vrsta se prehranjuje s šibkejšo. To je povsem naravno.
Joker3
03. 05. 2015 14.43
+29
Sam nisem pristaš popolnoma vegetarjanske prehrane, sem pa za etično ravnanje z živalmi s poudarkom na poostreno kontrolo le tega.
CyChick8
03. 05. 2015 14.01
+25
Sama sem vegi že več kot 10 let, mogoče bom kdaj spet jedla meso, mogoče ne. Ne vem. Ampak mi pa gre na živce, ko mesojedci pravite, kako smo vegiji vsiljivi, ko pa je ravno obratno. Primer: spoznam novo osebo, pride do teme, kjer povem, da sem vegi, v večini primerov drugi sogovornik ni vegi. In skoraj vedno se zgodi tako, da meni začne mesojedec pridigati o tem, kako je meso zdravo in kako smo nori vegiji... Kdo zdaj komu vsiljuje??? Mesojedci ste ponavadi tisti, ki takoj začutite potrebo po tem, da agrumentirate.
496344
03. 05. 2015 14.20
+3
Vidis,kako smo si razlicni...Jaz pa ravno obratno izkusnjo.Mene je ena na pikniku dobesedno razpi***** do konca,da nebi smela jest mesa in kaj vse pocnejo z zivalmi
kim llsung
03. 05. 2015 14.21
-1
ateistek
03. 05. 2015 15.17
-2
Že to, da rečeš ljudem, da so mesojedci, je zame kot vsejedca, kar ljudje smo v resnici, žaljivo.
irena133
03. 05. 2015 15.42
+8
vsako vsiljevanje svojega pogleda je napačno, vsakdo ima pravico do svojega pogleda na način prehranjevanja. in verjeli ali ne, način prehranjevanja in njegovo zagovanrjanje veliko pove o posamezniku,..
ateistek
03. 05. 2015 16.15
+4
In ti, Irena, ga ne vsiljuješ s tem, da mene kot vsejedca poimenuješ kot mesojedca? Saj nisem lev, za vraga. Zame osebno so najbolj militantna skupina prehranskih vernikov vegani. Šele ti so nestrpni in v njihovih očeh si hitro prikazan kot naročnik umora oz. množični morilec, ker tako kot ostalih 95% človeštva, ješ tudi meso. Za njih je tam neka kokoš, podgana ali krava popolnoma enakovredna človeku. So kot bi živeli v nekih disneyevskih pravljicah, kjer se vse živali med seboj ljubijo. Groza! Popolno fabriciranje realnosti sveta okoli nas.
irena133
03. 05. 2015 18.18
+0
Ateistek, mišek, kdaj sem pa tebi rekla mesojedec? te besede sploh ne uporabljam, čeprav ,...lahko si vzameš čas in narediš statistiko nestrpnosti teh komentarjev- kdo bo zmagal- vegi ali vsejedci? in sploh ni važno, veš, to je spet samo en sam prvid delitve ljudi na dve skupini, te spominja na kaj?
TSTU
03. 05. 2015 19.51
+2
se strinjam, tudi sama sem vegi, in vsakic jaz poslusam oh in sploh o taki bedariji. brez da bi sama zinla sploh kakemu vsejedcu karkol, s tem da sami vedno pljuvajo v druge sklede.
hcaine8
03. 05. 2015 13.47
-24
Haha, požvižgam se na etiko, dokler je zrezek kvaliteten! Ne grem na vegetarijanstvo NIKOLI! Vegiji pa kar jejte kar vam paše, ampak ni potrebno drugim vsiljevat. Saj imamo mi "na vesti" živali, ki jih pojemo, tako da naj vas nič ne skrbi.
suey
03. 05. 2015 14.56
+22
Sem vegetarjanka in ne vsiljujem. Zanima pa me, kako veš, da je zrezek kvaliteten, le po okusu? Vsak naj poje kar hoče, ampak za zaprtimi vrati noben ne ve kaj se dogaja. Nekateri zaradi etičnih, zdravstvenih in podobnih načel in problemov so sposobni prestopit na vegetarjanstvo/veganstvo, nekateri ne. Menim pa, da bi bilo potrebno malo več spoštovanja do živali.
gripson
03. 05. 2015 16.48
-6
Kako pa ti veš, da je zelenjava ki jo ješ kvalitetna? Zato ker ti je kmet tako rekel? S čim pa gnoji? S tistim, kar krave naserjejo.....
Začni Živeti
03. 05. 2015 17.23
+8
Ker jo na domačem vrtu posadimo in 100% vemo kaj je v korenju...
suey
03. 05. 2015 22.20
-1
Če te zanima, greš do kmeta in vidiš kako kaj dela, sej isto kot v klavnicah, ne?
andrejevic
03. 05. 2015 13.33
-14
Mene pa zanima nekaj glede veganstva,če bi ves narod jedel in pil vegansko,kaj naj kmetje storijo z mlekom,ki ga dajejo krave in jajca,ki jih nesejo kokoši?Kaj naj kmetje storijo z njimi,če bi prodaja upadla?A jih naj stran vržejo? Malo morgen! Naj se oni aktivisti zase brigajo.Naj oni živijo po svoje,mi,ki imamo radi mleko,jajca in meso pa po svoje.
JVX
03. 05. 2015 14.47
+13
ne bi bilo potrebe po masovnem vzrejanju te živine, ki daje take proizvode, kmetje je ne bi potrebovali, ...!
mishka2
03. 05. 2015 16.23
+6
Kaj bi le delali...preusmerili bi se, ali? Kaj pa bi ti naredil, če bi ostal brez službe?