Zanimivosti

Mlada kri na tretjem Bienalu neodvisne slovenske ilustracije

Ljubljana, 21. 10. 2011 17.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Do 27. oktobra bo v Ljubljani potekal že tretji Bienale neodvisne slovenske ilustracije. Po uspešni otvoritvi pregledne razstave, so po različnih lokacijah v Ljubljani pripravili tudi vrsto avtorskih dogodkov.

3. Bienale neodvisne slovenske ilustracije ...
3. Bienale neodvisne slovenske ilustracije ... FOTO: NatanEsku

Bienale neodvisnih je periodični dogodek, katerega poslanstvo je s svežimi pristopi redefinirati ustaljene okvire tradicionalnih razumevanj sodobne ilustracije in njenih kontekstov. Osrednji prostor letošnjega bienala je Kino Šiška kjer se je in se bo poleg pregledne razstave avtorjev zvrstila tudi vrsta dogodkov, od "jam sessionov" gostujočih avtorjev, odvil se je dvodnevni dogodek 15' slave z različnimi kreativci, ki danes tako ali drugače narekujejo smernice na področju slovenske vizualne kulture. Na letošnjem bienalu se bo med 4. in 28. oktobrom predstavilo več kot 20 avtorjev, dogajanje pa bo popestrila tudi cela kopica dogodkov.

... poteka med 17. in 27. oktobrom na različnih lokacijah po Ljubljani.
... poteka med 17. in 27. oktobrom na različnih lokacijah po Ljubljani. FOTO: NatanEsku

Med sodelujočimi avtorji so letos: Ada Hamza, Aljaž Košir - Fejzo, Branislav Milošević, Dani Kavaš, David Kassl, Dominik Mahnič, Grega Lož, Igor Hofbauer, Katarina Vladimirov Young, Luka Uršič, Mark Požleb, Martina Lajtner, Matija Kocbek, Metoda Postolski Košir, Miha Vrhunc, Milanka Fabjančič, Mina Arko, Nina Urh, Rok Klemenčič, Rone 84, Teja Kleč, Zvonko Čoh, Žiga Tomori, Chris Seddon in drugi.

Sodobna ilustracija je kot po pravilu katapultirana zgolj med parametre komercialne in umetniške produkcije, medtem ko se na stranskem tiru pušča potenciale, s katerimi se lepotičijo derivati praks sodobne ilustracije – hudomušnost, družbenokritičnost, hibridnost, heterogenost in intermedijskost.

Razlog za izključenost ilustracije, ali natančneje, njene nesrečne ukleščenosti znotraj publicističnih okvirjev, lahko iščemo predvsem v neustreznosti definicije medija. In ravno zaradi pomanjkanja opredelitve in razumevanja tega področja se sodobna ilustracija mnogokrat nehote znajde na nikogaršnji zemlji, saj jo zavračajo tako umetniške institucije kot tudi komercialna oblikovalska stroka ali v omejenosti starih opredelitev. Ilustracija pa seveda že lep čas ni več ujeta le v parametrih knjižne in založniške ilustracije, saj se povezuje praktično z vsemi mediji sodobnih likovnih praks. Bienale tako ponuja barvito in živo platformo za teoretično redefinicijo pojma ilustracije in predstavlja njene eksperimentalne razsežnosti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.