Zanimivosti

Papež: 'Darwin je nedokazljiv'

Berlin, 13. 04. 2007 10.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Znanost ne more pojasniti nastanka življenja in teorija evolucije je nedokazljiva, piše papež v novi knjigi.

Papež v svoji knjigi kritizira Darwinovo teorijo evolucije
Papež v svoji knjigi kritizira Darwinovo teorijo evolucije FOTO: Reuters

Papež Benedikt XVI. je v novi knjigi z naslovom „Stvarjenje in evolucija“, ki so jo natisnili v Nemčiji, kmalu pa bo dostopna tudi v drugih jezikih, prvič javno kritiziral Darwinovo teorijo evolucije.

Med glavnimi poudarki papeževe misli sta trditvi, da znanost sama ne more pojasniti nastanka življenja ter da teorije evolucije ni mogoče dokazati. Sprememb, ki so nastale skozi stotisoče let, namreč ni mogoče ponoviti v laboratoriju, piše.

Obenem je pohvalil napredek, ki ga je dosegla znanost ter hkrati posvaril, da evolucija sproža številna filozofska vprašanja, na katera znanost sama ne more odgovoriti.

Benedikt XVI. je sicer že septembra lansko leto predaval o teoriji stvarjenja in evoluciji skupini 40 njegovih bivših učencev, za zaprtimi vrati v poletni rezidenci na griču Castelgandolfo. Zdaj, ko je knjiga objavljena, so njegove misli dostopne vsej javnosti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (51)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

naarcisa
02. 12. 2007 23.55
Kaj je s tem papežom, neki je prepirljiv postal. mislm itak men, kot atistki, gre ful na živce da se neka cerkvena ovca vmešava v znanost in politiko, majo dost dela s svojimi potrebnimi in umazanimi župniki, nej najprej pred svojim pragom pometejo, pol nej pa skrbijo za duše svojih, vedno manjštevilnih, vernikov. itak mi vse te verske zadeve ne dišijo lih po neki logiki kak naj bi kaj nastalo, lepo vas prosm.
dwwade@email.si
23. 04. 2007 13.59
Super: Hvala Bogu, da se je našel nekdo, ki bo ovrgel to kar ni uspelo ničeju, volteru.......in drugim autmigecem, skupaj z rimljani 2000 let nazaj. Bravo Dawkins, ti si klasa, ne pa meglobrcači pred tabo. Komi čakam, da vidim kako se bo vse religiozno zrušilo. Hura!
eiffel
16. 04. 2007 10.40
Dawkinsova knjiga je nedavno izšla tudi v slovenščini. Naslov je Bog kot zabloda.
lup1
16. 04. 2007 08.01
Ironija je, da papež tu pravi nekaj, kar je znanstvenikom očitno. Znanstvene teorije niso dokazljive. Mogoče jih je samo ovreči ali potrjevati, ne pa dokazati! Tipičen primer: Newtonovi zakoni. Kdor trdi drugače, ne razume kako znanost deluje. Teorija evolucije ne govori o nastanku življenja. Govori pa o nastanku drugačnega življenja iz prejšnjega življenja, o nastanku vrst torej. Očitno je, zakaj to pri papežu povzroča filozofska vprašanja in s tem preglavice (njemu seveda).
apolon
15. 04. 2007 21.33
wwpixel mislim da ljudje tukaj ne razumejo preveč kaj hočeš povedati :)
trip
15. 04. 2007 14.36
brane77 lepo povedano.. podpis
brane77@hotmail.com
15. 04. 2007 12.00
To se samo vidi kako nazadnjaška je RKC. In tudi to, da za resnično debilnimi idejami o "Inteligent design", kjer skušajo s PRAVNIMI metodami spodbiti Darwina in evolucijski nauk in v ameriške šole spraviti biblijo kot učno knjigo, dejansko stoji cerkev. Sramota. Silijo nas v srednji vek! Ja. Tudi jaz priporočam knjige od Dawkinsa (poleg zgoraj nekje omenjene tudi "Blind watchmaker", pa "Inprobability of God", pa tudi knjige od Sama Harrisa ("The end of faith", pa "Letter to Christian nation", pa "The God Failed Hypothesis"). Skratka fanatizem cerkve nas lahko pripelje do globalnega spopada religij. In fanatizem RKC je mogoče videti tudi v tem, da ne priznavajo bacilov kot izvor bolezni, ne? In če papež trdi da se Darwina ne da dokazati potem naj dokaže da bog obstaja. Po enakih merilih, kot to trdi za Darwinovo teorijo. Ne smemo dovoliti, da RKC postane politični glas. Naj imajo svoje naivne ovčice in jih trpajo z bedarijami o brezmadežnih spočetjih in vstajenjih, a naj ne poneumljajo drugih. Žaljivo je za moj (naš) ateistični čut, če ti nekdo ploza take bedarije.
didl_
15. 04. 2007 11.21
hahahaha, papež prau d darwin ni doklazljiv, hehe; mislm d ma on dost dela z dokazovanjm v lastni stroki (kristus, vstajenje,...). kje je pa to dokazano? U evangeliju (k so ga napisal uni k so se med sabo poznal, pa še tm usak mau drgač piše:P)? Sicr bi se pa lahku posluževal "kristusovega" reka: Blagor njim, ki niso videli, pa so verovali! hehe
tasha2308@hotmail.com
14. 04. 2007 17.58
tole je po mojem odgovor na knjigo richarda dawkinsa : the god delusion, ki je trenutno ena najbolj branih zadev izven slovenije. tip not sistematicno unici vsak argument za obstoj boga s cisto logiko. zakon knjiga, jo toplo priporocam
jesenican72@hotmail.com
14. 04. 2007 10.47
Ja, malo je zamudil nas Papez http://www.harunyahya.com/c_refutation_darw...
wwpixel@yahoo.com
14. 04. 2007 09.51
No ja:) , ko sem prej začel v ZF vode, sem le hotel nakazati možnost drugačnega vstroja vesolja, kozmosa. Pravimo ... iz nič ne more nastati nekaj. Na ZAČETKU ni bilo ... in tako dalje. A mi se s svojim litrom ali dvema možganov ne moremo približati dojemanju kozmičnih sil. Mi sicer res poznamo začetek in konec ... ne vem pa od kje nam ideja da na začetku ni bilo ničesar. Zakaj pa naj bi se vse začelo s praznino? Naj vam povem, ker smo navajeni dogodke opazovati skozi filter začetka in konca. Kje drugje si pač ne morejo predstavljati linearnega časa in zatorej ne dojemajo NIČA. Oni morda opazujejo polnost in se sprašujejo kam izginja le ta... Eh spet bluzim no... u glavnem, hočem reči da morda pa le ni vse tako, kot je videti iz naše perspektive
Saso Peterlin
14. 04. 2007 09.31
Darwin bi reku "Bog je ustwaru opico po swoji lastni podobi" :). Nkokr se ne morjo sprjaznt guweda da smo iz opice nastali.. Nč ne pumaga če majo šimpanzi zlo podobne gene k mi pa okostja neandertalceu.. To je baje sam hudič nastawu da nas zawaja..Hudič pa itaq če mene wprašaš sedeči bik brez jajc je reku manitu :)
theta
13. 04. 2007 19.08
Eh ta debata med evolucijo in božjim stvarjenjem je nesmiselna. Bog je ustvaril evolucijo in ta je ustvarila človeka. Torej, Bog je ustvaril človeka. V 6 dneh... hja.. ne glih človeških dneh :)
neznan13@gmail.com
13. 04. 2007 18.49
važn da lahko potrdijo adama in evo, ter nastanek sveta v 6 dneh :)!!
Ensiferum
13. 04. 2007 18.16
Vidim da v naši mali deželici le ni tako veliko ovčič kot sem si mislil. Ljudje končno začenjajo razmišljati s svojo glavo in ne čudi me da papež/cerkev skuša/skušajo na tak podel način pridobiti vernike. Cerkev izgublja podporo in to je dejstvo. Sploh pa to za cerkev ni nič novega, v preteklosti je tako ali tako naredila veliko več škode kot koristi! Ena izmed večjih ogabnosti so bili odpustki. Sram naj jih bo! Kot je povedal že Vegos...če ni ovčič ni denarja, če ni denarja ni razkošja in to je vse kar hočejo! In zakaj je krščanstvo tako razširjeno? Ker je vedno veljalo načelo: "believe what I say, or I'll hurt you". Predragi papež če meniš da Darwinove teorije niso dokazljive, mi dokaži obstoj boga! Iz niča ne more nastati nič...bog pa je nastal iz niča? Sploh pa, kaj je dokaz za boga dragi papež? Biblija? Stoletja trpinčenja in izkoriščanja ljudi? Poboji nevernikov in upornikov cerkvi? Res...božja načela na višku. Pa nimam nič proti veri sami...vsak naj išče srečo, kjer mu srce poželi...čeprav menim da zato nihče ne potrebuje pomoči "višje" sile. Cerkev kot institucija pa je ena najbolj pokvarjenih in pohlepnih! Papež pa naj se zase briga teslo ozkoumno!
hobbes
13. 04. 2007 17.02
itak da znanost ne more dokazati, ker to je vse del narave in ni šanse da nekaj dokažeš naravi oz. tak ko se lahko marsikdaj prepričamo, ne moremo kljubovati naravi, in to kar se je dogajalo je vse del tega procesa, pretekle znanstvene dokaze so dokazali pa verjetno po kakšnem spletu okoliščin in ne sistematično, ampak hvala bogu :) da se je to zgodilo ko pa tukaj papež meša boga, bi bilo razumljivo če bi boga enačil z naravo (našo evolucijo), ampak ker tukaj bog nastopa kot neodvisna substanca in kot neki absolut se mi pa to zdi mal mim usekan
trip
13. 04. 2007 15.43
wwpixel od začetka se strinjam s tabo... ampak potem pa si sam začel z nebulozami... lol..
wwpixel@yahoo.com
13. 04. 2007 15.29
Pa saj so pred leti cerkvenjaki vztrajali da je zemlja center vesolja, pa da je ravna. Še dobro da je znanost lahko dokazala da se motijo. Tudi sami so takrat bili prisiljeni spoznati resnico. Morda, nekega lepega popoldneva, bo prišel dokaz, takšen ali drugačen, ki jim bo dokazal Darwina. Do takrat pa naj ovčice, ki ne vidijo gozda zaradi dreves, kar verjamejo tem nebulozam. Če mene vprašaš, smo v tem delu vesolja ujeti v naš prostorno-časovni kvadrant fizike in pravila ki delujejo tu, sigurno ne delujejo kje drugje - in obratno. Nekdo je rekel - iz nič ne more biti nekaj (približno), a če pogledamo ... Mi smo ustvarjeni pod določenimi pravili... nam se čas premika v neki kvazi linearni premici tako da smo le opazovalci. Kje drugje pod uplivom večje ali manjše gravitacije in kdo ve kakšne sile še, je čisto možno da dojemajo čas drugače ... če ga mi dojemamo samo - NAPREJ, ga oni morda dojemajo - NAPREJ, NAZAJ, GOR, DOL in kdo ve v katere nam neznane smeri še. Ali pa ... gravitacija vpliva na materijo. gravitacija vpliva na čas. posledično, po empiričnih metodah pridemo do sklepa, da obstaja ta možnost: ČAS JE MATERIJA (le v našem omejenem kvadrantu si pač tega ne znamo predstavljati) in torej, če je čas zares lahko materija, velja predpostavka, da ga lahko spravimo v različna agregatna stanja. Predstavljajte si da bi čas utekočinili ...UAU Eh zablodil sem dosti... u glavnem kdor verjame papežu naj kar verjame, nimam nič proti, dokler nam ostalim ne začno polniti glave s takimi .... nebulozami
zupancicevajama@email.si
13. 04. 2007 14.46
Znanost ne more pojasniti nastanka življenja in teorija evolucije je nedokazljiva, piše papež v novi knjigi. SE STRINJAM! Nevem zakaj ni objavljeno tudi, da sem zapisal; "Vendar tudi cerkev, nemore dokazati obstoj boga in trditev, da je on ustvaril vse skupaj z nami vred.
movingCake
13. 04. 2007 14.44
... drugace je bilo misljeno rahlo sarkasticno ... ampak vseeno. kar se pa izgube vertnikov tice ... obisk nase (lokalne) cerkve se v zadnjih letih ni kaj prida spremenil, se vedno je ob nedeljskih masah zmero polna, ob vecjih praznikih je pa obiskovalcev toliko da ostanejo samo se stojisca ... tako da ne vem o kaksni izgubi vernikov ti govoris ... res pa je da sem doma iz podezelja in ne vem kaksna je trenutna moda v vecjih slovenskih mestih ...