Zanimivosti

Se živalim na Kitajskem obeta boljše življenje?

Peking, 01. 02. 2010 12.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Na Kitajskem so psi in mačke že stoletja med najbolj zaželenimi specialitetami, drugod po svetu pa se nad tem zgražajo. Pekinški parlament namerava aprila obravnavati predlog zakona o zaščiti živali.

Mucke in kužke na različnih delih sveta čaka različna usoda ...
Mucke in kužke na različnih delih sveta čaka različna usoda ... FOTO: Reuters

Po spletu že dolgo krožijo peticije za zaščito živali na Kitajskem, borci pa že dolgo poskušajo doseči prepoved te kitajske tradicije, ki jo v naši kulturi pogosto obsojamo – ponujanje mačk in psov kot kitajske specialitete.

Na živali, ki jih imamo pri nas za hišne ljubljenčke in s katerimi preživljamo svoj prosti čas, na Kitajskem niti približno ne gledajo tako kot mi. Zanje to niso simpatične mucke in kužki, so zgolj vir hrane. Način njihove usmrtitve pa je daleč od tega, kar se nam zdi humano.

... mogoče pa svetlejša prihodnost čaka tudi živalice na Kitajskem.
... mogoče pa svetlejša prihodnost čaka tudi živalice na Kitajskem. FOTO: Reuters

Aprila 2010 naj bi pekinški parlament obravnaval predlog zakona, s katerim bi prepovedali mučenje živali, med drugim tudi ubijanje mačk in psov za prehrambene namene.

Če bodo zakon sprejeli, bodo kršitelje zakona, torej tiste, ki bodo ponujali ali jedli mačje ali pasje meso, kaznovali z globo v višini približno 520 evrov, predlagana pa je tudi kazen do 15 dni zapora.

Pasje meso Kitajci uživajo predvsem pozimi na severu Kitajske, saj so prepričani, da jih ta vrsta mesa posebno ogreje. Mačje meso sicer jedo v manjših količinah, to pa predvsem zaradi strahu, da bi mačka ponoči oživela in se jim maščevala za prizadejano zlo.

  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (42)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Cvetka Pernat
28. 11. 2010 09.57
+3
ok, če je to njihva specialiteta naj jih jedeo. SAMO JIH PA NE RABIJO UBIJAT NA TAKO KRUT NAČIN, PA ŽIVE V KROP IN PODOBNO.......
User482524
01. 02. 2010 21.55
boge živali na kitajskem na eni strani sem vidla kako so živo ribo serviral v restavraciji sam so ji spaskal luske pa prerezal trebuh pol je pa še to tm negdo judu blja bljak ampak je ostala ŽIVA (dokler jo niso pojedl)
404Error
01. 02. 2010 21.06
mabica: ka pa jastog? in še kakkšni raki? Njega tud dajo v krop, pa se nobenebu ne zdi 'nehumano', ker ga smatramo le za ''morsko specialiteto''. Strinjam pa se z humanim načinom usmrtitve živali, nobena si ne zasluži trpeti.
User475715
01. 02. 2010 20.05
+1
omg.. Kitajci so res.. kako lahko to naredijo tko lepim živalim?? ne morm verjet da se to dogaja tem živalim ki jih mam doma..
User477276
01. 02. 2010 20.05
V bistvu je eno in isto če pobivajo prašiče ali mačke. Sicer pa ne vem, na kakšen način oni ubijajo te živali.Mi imamo drugačno kulturo, mogoče se mnjim smilijo pa prašiči. No, verjetno se jim ne. Veliko bolj smo navajeni biti čustveni s mačko ali psom. Kar se dogaja je res grozno in upam, da bodo tak zakon sprejeli, kajte, če je kdo gledal posnetke, kaj se tam dogaja s celimi zaboji mačk in psov.. :S Za jokat. Vendar res, pri nas ( in tudi pri njih, da ne bo pomote ) so pa v kletke nabasani s hormoni napitani piščanci in krave.. (potem) tudi to ni prav. Res upam, da se bo to trpinčenje živali čimprej končal!
Sandra Žibert
01. 02. 2010 20.00
Mclawliet, že, ja, tudi pri nas trpijo živali. Vendar (upam, da v večini!) mesarji najprej omamijo klavno žival, pa "pištole"...vasj mislim, da smo bolj humani. Ne pa da odiraš psa iz kože pri polni zavesti, žive muce pa v krop. Joj, me kar zmrazi!
User476258
01. 02. 2010 19.57
Problem je v tem, da oni nehumano ubijajo tako pse, mačke kot tudi druge živali.
shark144
01. 02. 2010 19.48
če bo to tako šlo. boš že v prihodnosti dobil v sloveniji mačji golaž :/
404Error
01. 02. 2010 19.29
ko berem komentarje - a ste pomislil na kakšne načine ljudje ubijajo krave, pujse, kure in ostale (domače) živali? in ne morete reči, da so ''moteni, nori in prekleti''- azijska kultura se je drugače razvijala kot evropska - mi smatrano nekatere stvari čudne in za tabu, in obratno - očitno so vzgajali mačke in pse za prehrano, mi jih pa smatramo za domače živali - mogoče se pa oni čudijo, ker imajo nekateri evropejci in američani prašičke in koze za pse?
User485692
01. 02. 2010 18.48
Moichyrable Se strinjam !!!!!!!!!!!! Sram jih naj bo ;)
Kat112
01. 02. 2010 18.26
Bogi mački pa psi... te ludje so čist nori... o.O
User255898
01. 02. 2010 17.54
Kar zgrožena sem nad nekaterimi komentarji tukaj. Kdor je videl, na kakšen način pobijajo pse in mačke in vsaj malo trezno razmišlja, kaj takega ne bi zagovarjal. Ko gre za ubijanje živali, je pri tem najbolj sporno, na kakšen način ubijajo za hrano. Ni dovolj, da ubogo živalco, ki čuti in razmišlja, ki jo je na smrt strah, ubijejo. Ne, to ni dovolj. Še prej jo je treba mučiti. Poglejte posnetke na youtube.com in potem pametujte. Nobene krave ali svinje se ne ubije na tako strahoten način. Dejstvo je, da prav uživajo ob mučenju. Enkrat sem videla posnetek, ko so živo muco vrgli v vrelo vodo. Je to način? Se je že kdo vprašal, kako bi bilo, če bi se nam narava maščevala in bi živali prevzele vajeti v svoje roke? Ni lepo, kako ravnamo z živalmi, pa katerekoli že so. To se nam bo še enkrat maščevalo Kitajci niso v koraku s časom. Še najbolj pa me skrbi, da jih vse več vidim na naših ulicah. Upam samo, da te njihove "kulture" ne bodo prinesli k nam, če je že niso. Vsekakor pa odobravam sprejetje takšnega zakona za zaščito živali.
User471982
01. 02. 2010 17.52
gorencdask dokler ne pocnejo takih groznih stvari z zivalmi, potem je res njihova stvar ja. ko pa zivali tako hudo trpijo, potem pa postane nasa stvar. in nasa naloga je da zascitimo te zivali. pa da ne bo pomote, sploh ne velja to samo za kitajce, ampak za vse drzave. in k sreci se ocitno stvari res obracajo na bolje.
User424798
01. 02. 2010 17.27
Upam, da vam ne bo nikoli potrebno videti kako usmrtijo oz. oderejo mačko...grozovito in srce parajoče. :(
User464746
01. 02. 2010 17.08
+1
kitajci me pri nas še niso dobili v svojo restavracijo!!! vem da dobim minus!! Pa nič ne de!!
ancylove28
01. 02. 2010 16.12
o oo faaak, prekleti kitajci.... :S
User484321
01. 02. 2010 14.59
Zdaj bojo pa kar par sto al pa tisoč let staro tradicijo čez noč prepovedali ... bla, bla ... naj najprej raj poskrbijo za ogrožene vrste ... medvede ... tigre ...
AVTOHTONsLOVEnc
01. 02. 2010 14.51
Toti kitajci so moteni ne moreš pobijat pse in mačke za hrano no!!!! Ka ne morjo prašiča jest al pa krave sej to je narjen za hrano sej te živali redimo da jih potem pojemo nevem zaka bi mogl pol še pse pa mačke pobijat!!!??
User442763
01. 02. 2010 14.51
Kot vem jedo samo pse pa še to malo ljudi. Kakorkoli že je v drugačnih kulturah jedo drugačne jedi. In ne vem zakaj bi morali spreminjati tradicijo, da bi ugajali drugim. " Na živali, ki jih imamo pri nas za hišne ljubljenčke ... " Oni ne ubijajo hišnih ljubljenčkov ampak živali, ki so odraščale za ta namen kot pujsi, kokoši pri nas. Mislim, da se brez problema najde oseba, ki gleda na živali kot pujse, krave ... kot domačo žival. Na koncu ne bomo smeli jesti mesa ? Se pa strinjam, da bi morale živali katere odraščajo v namenu za zakol imeti 'urejeno okolico' in 'humano' smrt.
User273153
01. 02. 2010 14.38
Sokek: To pa si tako mimo prdnil da bolj ne gre; svinja je ena najbolj inteligentnih domačih živali in če bi jih imel bi točno vedel kaj mislim, svinja te enkrat vidi in si te zapomni, tudi zameri, je freh, je lahko nesramna in tudi zaščitniška in to bolj kot pes ali katera druga žival. Ampak tega ne veste ker jih samo jeste..... :) Vsaka žival ima razvit intuitivni čut, razlika je samo v kakšnem okolju je bila vzgojena ali vzrejena. Vsak pozna svojo mamo tako dobro da vidi že po telesni govorici in po fonetiki glasu kdaj je zadovoljna in kdaj je kaj narobe. Isto je pri živalih, tako kot vi zaznate razliko, jo zaznajo tudi one in ne glede na to al gre za hrčka ali slona, pogoj je samo združeno življensko okolje in stalna interakcija. A se kdo vpraša kaj pa študira antilopa ko jo gepard zasači, jaz še nisem videl gepardov ki delajo na agenciji za zaščito živali in bi se bunili zato ker velja zakon narave. Vse je odvisno od človekovega življenskega okolja da na koncu lahko rečeš: Mujcek al pesek, samo da je mesek. Ostali vegiči ki pa se vam moj komentar gabi, pa kar dalje suvajte svojo BIO sojo, katere pridelava dokazano škoduje naravi bistveno bolj kot kravin prdec ki je po novem toplogredni plin. Skratka, karkoli si, bodi vsakega po malo in ravnovesje bo doseženo. L.p.