Zanimivosti

VIDEO: Bo 12-letnik ovrgel Einsteinovo teorijo relativnosti?

Indianapolis, 29. 03. 2011 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

12-letnik uživa v povsem preprostih stvareh, a od svojih vrstnikov se vseeno precej razlikuje. Razvija namreč teorijo, ki zajema številne najtežje probleme astrofizike in teoretične fizike. Glede teorije velikega poka pa pravi: "Delam na tem."

Jacob Barnett
Jacob Barnett FOTO: YouTube

Jacob Barnett je 12-letni deček, ki uživa v gledanju Discovery Channela in znanstvenofantastičnih filmov. Čeprav je na prvi pogled čisto navaden deček, pa so njegovi starši že zgodaj vedeli, da je Jacob poseben. Deček namreč do svojega drugega leta ni začel govoriti, zdravniki pa so mu postavili diagnozo Aspergerjevega sindroma. Gre za blago obliko avtizma in tako so starši pričakovali, da bo imel njihov sin težave pri učenju.

Jacob pa je presenetil vse. Pri treh letih je že sam sestavljal sestavljanke, ki so imele 5000 kosov, srednješolsko izobraževanje je končal, ko je bil star 8 let, trenutno pa študira astrofiziko.

V središču zanimanja svetovnih medijev se je znašel ravno zaradi svojega neverjetnega znanja. Pričakovanja so velika, saj ga imajo mnogi za genija, ki uspešno stopa po stopinjah Alberta Einsteina, po poročanju Tima pa je tudi sam prepričan, da ga le še nekaj matematičnih enačb loči od tega, da bo ovrgel Einsteinovo teorijo relativnosti.

Nekateri profesorji na Inštitutu za napredne študije na Princetonu so potrdili, da je 12-letnik na dobri poti, da odkrije nekaj povsem novega. "Navdušen sem nad njegovim zanimanjem za fiziko,“ je po poročanju Tima profesor Scott Tremaine zapisal v elektronskem sporočilu, ki ga je poslal družini Barnett. "Teorija, ki jo razvija, vsebuje številne najtežje probleme v astrofiziki in teoretični fiziki,“ je zapisal. "Tisti, ki bo te probleme rešil, bo postal kandidat za Nobelovo nagrado,“ je dodal.

Termaine je Jacobu svetoval, naj še naprej dela tisto, kar mu je všeč, Jacob pa ne počiva. Na njegovi tabli so številne teorije, ki jih razvija. Glede teorije velikega poka je Jacob po poročanju Tima denimo dejal: "Še vedno delam na tem. Imam idejo, a … še vedno razvijam nekaj podrobnosti.“

Preberite si še o najmlajšem računalniškem inženirju na svetu, ki poučuje tudi svoje učitelje!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (151)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Lordy
30. 03. 2011 16.35
JurijGrmMlajsi pa bolijo mene računi
OPOI
30. 03. 2011 15.34
+2
hehe to je samo na 24ur možno. Take bedarije pišete.
Jure Menoni 1
30. 03. 2011 11.08
majke mi! :))
wyx11
30. 03. 2011 08.16
Lorentzova teorija etra tudi ni slaba... Je pa naš Berti malo prepisoval kot kaže...
PowRider
30. 03. 2011 00.31
+1
Upam da si vsi tisti ki ne verjamete teoriji relativnosti pogledate naslednji video, da ne boste živeli preveč v zmoti. Upam le da razumete angleško. V youtube kopirajte naslednje: Special & General Relativity Explained so 4 deli in upam da si boste ogledali vse, kajti šele na koncu pridejo do razlage najtežje razumljivih stvari. Če pa potem še vedno ne boste razumeli za kaj se gre, potem je pa najbolje da verjamete na besedo, ali pa pustite to stvar ki je očitno preveč kompleksna.
Andrej ?eško
30. 03. 2011 00.10
JurijGrmMlajsi
29. 03. 2011 23.27
+1
"po poročanju Tima pa je tudi sam prepričan, da ga le še nekaj matematičnih enačb loči od tega, da bo ovrgel Einsteinovo teorijo relativnosti." VPRAŠANJE če je to res izjavil, ali je časopis dodal nekaj zaradi senzacije, toda ČE je, mu je ta slava stopila v glavo.
JurijGrmMlajsi
29. 03. 2011 23.24
Anže Novak vpletaš vse živo v komentar, malo bolj se drži teme, ne zdaj not vreči vs od farse ki se ji reče slovenska politika do Libije pa bogve česa. Morda je tako, tudi sam sem še mlad, žal zagon ni dovolj, in neredko je tudi zgrešen, saj v našem času vsaj pri zanosti določeni nekaj nima veljave če nima opore v dokazih, poskusih itn torej, da zdaj en pride ki sam s svojim mladosttnim zagonom in drznostjo izzove nekaj kar je ustaljeno(ponaljam ne ker je dogma, ali ker si je en zmislil da je prav ampak ker je utemeljeno z dokazi) ne bo prišel daleč razen če nima še kaj drugega kot "drznost in zagon".
JurijGrmMlajsi
29. 03. 2011 23.17
@PowRider Se pa sprašujem kje ste vi videli genija?? So vam integrali, odvodi res taka huda znanost da v tem vidite genija? Je res da je še mlad, vendar integriranja ni tako težko za razumet, sploh teorije ne! In pa pokazal ni nič, le nekaj osnovne teorije integriranja je vrgel na šipo, naj gre raje kako pravo enačbo integrirat in bomo takoj videli če res ve kaj dela. In pa teorije relativnosti ne bo ovrgel, kajti kot je že nekdo pred mano omenil še vedno zelo dobro stoji in tudi še vedno bo. Se bodo pa sigurno pojavljali kaki eksperimenti ki bi sicer dokazovali da ta teorija ne drži, vendar najprej je potrebno natančno razumeti eksperiment in se šele nato vprašati po teoriji če drži. Namreč obstajajo primeri kjer kaka teorija ne drži čisto točno, izkaže pa se, da je takrat najprej potrebno natančno preučiti primer, kajti tam se velikokrat pojavi napaka v zapisu določene stvari kar posledično vodi do napačnega rezultata... Kar se pa tiče fizike pa vemo res še zelo malo, to je pač dejstvo! In hvala bogu da imamo Cern in pospeševalnike kjer delajo v smeri teorije enotnosti (ali kako so jo že poimenovali?). Skratka, trudijo se poenostaviti stvari, več teorij združiti v eno,...in prepričan sem da jim bo uspelo. Tist mali bo pa mogoče kdaj lahko še kaj pokazal, samo z integralom pa ne bo kaj veliko rešil, kajti matematika je v fiziki samo jezik s katerem opišemo pojave... Strinjam se z vsako besedo! Odlična kritika tako članka kot tri četrine komentarjev. Očitno je da tako avtorju članka kot dolečnim obiskovalcem ni ravno jasno da je že naslov (sicer, že tisočkrat videno) prenapihnjen, novica tudi ni dosti boljša. Jaz sem imel matematiko, evo zdaj bo devet let od tega, bolj malo se spomnim, pa tudi "raztural" nisem, je pa bila ena solidna štirka, pa me razen tega da je zelo zgodaj razumel določena področja ni dosti impresioniralo. Večina tudi ne razume, da marsikateri otrok lahko obvlada zahtevene zadeve, seveda če se odločiš da ga tako zgodaj spodbujaš ali slišš, odvisno kdo si to želi. Ampak, ne samo da bo mali ni tik pred tem da ovrže teorijo relativnosti, pač pa tudi pri sami matematiki ni ravno originalen, saj res ni odkril nič nnovega. In nekaj kar bi (povsem??) ovrglo TR bi res moralo biti nekaj revolucinoranega, pa ne sam enačba.
PowRider
29. 03. 2011 23.02
Zaenkrat ta teorija še vedno drži, ko in pa seveda če kdaj najdemo kake hitrejše delce, bomo pa naprej raziskovali in posodobili že obstoječo teorijo. Potrebno je pa vedeti, da je svetlobna hitrost (c0) hitrost potovanja elektromagnetnega valovanja, in če se z delcem ki ima maso, približamo tej hitrosti, bo verjetno (če pozabim na vse teorije) prišlo do nekega dogodka, spremembe,...(po znani teoriji dobimo maso). Lahko rečemo da je c0 hitrost potovanja energije, katera pa potuje tudi skozi vakuum, se pravi, za razširjanje ne potrebuje snovi. To pomeni, da je energija prisotna tudi v praznem prostoru...
Anže Novak 1
29. 03. 2011 22.47
js opažam da mlade generacije razmišlamo zelo drugač kot pa starejši in zato svet nebo stabilen dokler se to ne zamenja...tudi vlada bo veliko boljša ker "stari rojaki" majo tisto staro šolo in sm pobirajo dnar zase tko kot je delala cerkev celo zgodovino in je blo zarad nje največ vojn itd. ampak relativnost je taka da bomo moral mi neki nrdit ce hocmo svet spravt u red...1 sam nemore nc ampak celota pa lahko... v zgodovini so lahko kmete dobesedno lahko "nasral" na vsako stvar zdej pa tem ni vec tko ker je use vec intelektualcev in izobrazenih ljudi ki vec ne verjamejo usemu kar "višje sile" povedo malemu cloveku...zarad tega pa so take krize po svetu... tehnologija se mora razvijat in mormo it naprej in zato rabmo take kot je tale fant... moje mnenje :)
Helix Nebula
29. 03. 2011 22.42
svetloba ni najhitrejša, vesolje je prevlko da bi njhitrejša stvar sploh obstajala, js mislim da so meje smo v našem nepopolnem znanju. pač odraščamo :)
DURANT35
29. 03. 2011 22.39
zelo je brihten......ampak kdo ve kaj bo se z njega.....mogoče bo najdel enačbo za smrtonosno snov....pa veliko napak dela....samo ena stevilka pa je use narobe....ena crtica...drugace pa kapo dol,tega nevidis vsak dan....upam da bo iznasel kaksno super stvar....:D
PowRider
29. 03. 2011 22.34
teorija je taka, jaz jo bom malo po domače povedal, da če se približuješ svetlobni hitrosti in če še vedno dovajaš energijo za povečanje hitrosti, bo šla vsa ta energijo v maso delca. Se pravi, iz energije bomo pridobili maso. In pa tudi če dosežež svetlobno hitrost, bo svetloba od tebe še vedno bežala s svetlobno hitrostjo...to sicer nisem prepričan če si prav razlagam, vendar to se zgodi zaradi dejstva, da se pri taki hitrosti čas upočasni...? In zaradi nastajanja materije pri dovajanju energije imamo toliko materije kot jo imamo, sedaj si pa zamislite, koliko energije je shranjeno v materiji. Že v miški ki jo rdžite jo je ogromno (lahko tudi za nekaj atomskih bomb), vendar je žal ali na srečo (kakor vzamemo) še ne znamo sprostiti.
antikomunist.
29. 03. 2011 22.24
in zakaj se ne bi dalo it hitreje? vsaka meja ima nekaj na obeh straneh...
PowRider
29. 03. 2011 22.00
No samo toliko v vednost, po njegovo se da it hitreje od svetlobne hitrosti...pa sem mislil, da mogoče bo kaj iz njega skozi čas, vendar trenutno mu zelo slabo kaže.
luka77777778
29. 03. 2011 21.59
+1
Napihnjeno....dokler bo na tablo "treskal" prazne enačbe, ki se jih je po možnosti naučil na pamet ne bo nič odkril...Je moral Einstein kaj več od sebe dat kot toda je pisat enačbe ..
brkomen9
29. 03. 2011 21.55
če to ni po fejkano, bo 2 einstain mali :D
PowRider
29. 03. 2011 21.50
jd13211 29.03.2011, 20:07 Se strinjam kar si napisal, sploh zadnji del! Se pa sprašujem kje ste vi videli genija?? So vam integrali, odvodi res taka huda znanost da v tem vidite genija? Je res da je še mlad, vendar integriranja ni tako težko za razumet, sploh teorije ne! In pa pokazal ni nič, le nekaj osnovne teorije integriranja je vrgel na šipo, naj gre raje kako pravo enačbo integrirat in bomo takoj videli če res ve kaj dela. In pa teorije relativnosti ne bo ovrgel, kajti kot je že nekdo pred mano omenil še vedno zelo dobro stoji in tudi še vedno bo. Se bodo pa sigurno pojavljali kaki eksperimenti ki bi sicer dokazovali da ta teorija ne drži, vendar najprej je potrebno natančno razumeti eksperiment in se šele nato vprašati po teoriji če drži. Namreč obstajajo primeri kjer kaka teorija ne drži čisto točno, izkaže pa se, da je takrat najprej potrebno natančno preučiti primer, kajti tam se velikokrat pojavi napaka v zapisu določene stvari kar posledično vodi do napačnega rezultata... Kar se pa tiče fizike pa vemo res še zelo malo, to je pač dejstvo! In hvala bogu da imamo Cern in pospeševalnike kjer delajo v smeri teorije enotnosti (ali kako so jo že poimenovali?). Skratka, trudijo se poenostaviti stvari, več teorij združiti v eno,...in prepričan sem da jim bo uspelo. Tist mali bo pa mogoče kdaj lahko še kaj pokazal, samo z integralom pa ne bo kaj veliko rešil, kajti matematika je v fiziki samo jezik s katerem opišemo pojave...
JurijGrmMlajsi
29. 03. 2011 21.08
sass1 bolj brihten od tebe, to je očitno! Tvoj odgovor na ravni petletnika! A je tebi sploh jasno za o čem se tu govori, ali samo slepo verjameš vsaki novinarski oslariji?