Eurobasket 22

'Če bika ne znaš držati za roge, je bolje, da odstopiš'

Ljubljana, 15. 09. 2022 14.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Miha Kranjc
Komentarji
282

Katastrofa, polom, groza ... Težko je z besedami opisati razočaranje, ki so ga doživeli in majhni dvomilijonski naciji pripravili slovenski košarkarji. Veliko stvari je šlo narobe, še posebej na ta usodni večer, ko so Luka Dončić, Goran Dragić in preostala druščina odigrali morda najbolj bledo predstavo, četrtino v zgodovini samostojne Slovenije. Medla obramba, zgrešeni (prosti) meti, podaje, ki so končale v rokah poletnih Poljakov, ekipe, ki ni imela česa izgubiti. "Ponudili smo jim prst, oni so nam iztrgali roko," je jasen legendarni košarkarski strateg Zmago Sagadin.

10 minut popolnega mrka, 10 minut navidezne miselne odsotnosti s parketa berlinske dvorane je bilo dovolj, da so sanje o novi medalji ostale le ... Sanje. "Fantje, kaj pa naši živci?" je vzkliknil navijač v enem izmed ljubljanskih lokalov, ki je s prijatelji potrt, zbegan in nervozen hkrati opazoval poljski šov. Slovenski košarkarji ga niso slišali. Na žalost. 

Niti tretja četrtina, ki so jo varovanci Aleksandra Sekulića odigrali tako, kot s(m)o to od njih pričakovali vsi, ni pomagala spreobrniti tekme, trenutka ali rezultata. Luka Dončić, Goran Dragić, Jaka Blažič, Vlatko Čančar in še nekateri nosilci igre so bili brez odgovora, moči, elana in vidno izčrpani, čustveno in fizično: "Če bi mene vprašali, jaz bi vsako tekmo igral z desetimi, če ne celo z 12 igralci precej enakomerno," pravi legendarni trener Zmago Sagadin, mentor številnim naslednikom in za mnoge tvorec slovenske košarke. "Sistem, kjer vse staviš na enega ali dva zvezdnika, ne more biti uspešen in tudi to prvenstvo je to potrdilo," je jasen nekdanji selektor, ki je ponudil svoj pogled na slovensko evropsko prigodo z žalostnim koncem.

Kako ste doživeli tekmo proti Poljski?

Katastrofa, kaj naj rečem? Za vse nas, ljubitelje košarke. Dejansko pa je to posledica mnogih dejavnikov, naša ekipa se je na tem prvenstvu večkrat igrala z ognjem in to igranje z ognjem po navadi prinese opekline. Že z Belgijci, Bosanci in Poljaki. Če uporabim še drugo prispodobo, če ponudiš Poljaku prst, ti iztrga roko. Naši so slabo začeli, vidno je bilo, da pristop ni pravi. Težko ga je menjati med tekmo, našim je v tretji četrtini začuda to uspelo, a na koncu je izpadlo drugače. Vedno je bilo tako, tisti, ki se igrajo z ognjem, se opečejo.

Jaz bi klical prvi odmor že takrat, ko smo dobili prvo trojko, in zagnal kraval.

Zakaj prihaja do takih padcev v igri?

Imamo kar nekaj igralcev, ki proti vrhunskim ekipam odigrajo vrhunsko, proti slabšim so manj motivirani in tukaj zamerim strokovnemu štabu, da ni v prvi ali drugi minuti, torej od začetka tekme, sklical osem odmorov, naredil veliko menjav zato, da bi prekinil ta slab pristop in vzpodbudil ekipo, ne pa, da smo gledali tak polčas in dobili 58 točk, za kar menim, da je bilo usodno.

Je to običajno, da trener v igro poseže že v prvi minuti?

Jaz bi klical prvi odmor že takrat, ko smo dobili prvo trojko, in zagnal kraval. Sekulić tega ni storil niti pri 20 točkah razlike, ko so naši spet dobili trojko. Skratka, posegi so nujni, ampak verjetno tem mlajšim trenerjem manjkajo izkušnje, čeprav trdim, da je med tekmo zelo težko menjati pristop, še posebej če niso na začetku igralci pravi, če ni čvrstosti, naboja in agresivnosti, da gredo v tekmo s strašansko željo zmleti nasprotnika. Če pa že med tekmo uspeš menjati pristop, največkrat potrošiš toliko energije, da ti je na koncu zmanjka in izgubiš tekmo.

Tukaj ti ne pomaga niti 10-dnevni počitek, če nisi osredotočen in če ne greš 100-odstotno v tekmo.

Kolikšen del odgovornosti torej nosi trener Sekulić? Je prišlo do kratkega stika med košarkarji in trenerjem? Konec koncev so slovenski košarkarji imeli veliko časa za počitek in pripravo na tekmo.

Ni kratkega stika, ključ je v glavah. Tukaj ti ne pomaga niti 10-dnevni počitek, če nisi osredotočen in ne greš 100-odstotno v tekmo.

Vodstvo Košarkarske zveze Sekulića še naprej podpira. Predsednik Matej Erjavec je dejal, da je selektor odličen trener. Kako ocenjujete to izjavo?

Veste kaj, zdaj so pred njimi že kvalifikacije za svetovno prvenstvo in v tako kratkem času je skoraj nemogoče narediti drastične spremembe. Menim, da je najbolje, da v tej sestavi ostanejo še v tem ciklu kvalifikacij. Če se uvrstijo na SP, se bodo rane zacelile, če bodo kiksnili še tam, bo verjetno prišlo do menjav.

Že Bogdan Tanjević je opozoril, da to ni več enaka reprezentanca kot leta 2017, ko so osvojili evropski naslov. So nosilci igre prestari, da bi lahko odigrali na enakem nivoju kot pred petimi leti?

Niti ne. Večkrat mlajši igralci zapadejo v neko podcenjevalno miselnost, prav tako javnost. Včeraj sem vsaj dvakrat slišal, da gremo v polfinalu na Francoze. Mislim, da je bilo tudi v glavah teh fantov, vsaj v precejšnjem delu, da se je treba samo pojaviti na parketu, Poljaki bodo dali hlače dol in tekma je dobljena. Veliko govora je bilo o tem, da Poljaki nimajo košarkarjev v NBA ali Evroligašev. S Finci in Srbi so izgubili za 30 točk. Toda poglejte Ponitko, dosegel je trojni dvojček. On je tako dober igralec, da me čudi, zakaj ne igra v NBA. Skratka, naši so bili zavedeni, pristop je bil preslab, tudi priprava in odnos.

Nekaj nenavadnega se je zgodilo na tem prvenstvu. Izpadli so absolutni favoriti Srbi s trenersko ikono Pešićem, Grki z izjemnim trenerjem Itoudisom in košarkarskimi super zvezdniki. Kako lahko to pojasnite?

Ti sistemi, staviti vse na enega ali dva igralca, ki je vsako tekmo in vsak dan bolj utrujen, ne morejo biti uspešni. Na koncu taki košarkarji nimajo več energije, da bi zaključili tekmo. Ekipe, ki stavijo na več igralcev, pa so v tem sistemu z veliko tekmami v zelo kratkem času uspešne. Če bi mene vprašali, bi v vsaki tekmi igral z desetimi, če ne celo z 12 igralci precej enakomerno, končnice pa jasno z najboljšimi. Zato so tukaj Nemci, ki sem jih proglasil za tihe favorite, korak spredaj. Torej ta sistem – izkoristiti vse igralce, razporediti minutažo, staviti na več konjev – je po mojem mnenju bolj primeren za taka prvenstva. Vse življenje govorim, da svet stoji na mladih, in to govori marsikdo, ampak priložnosti jim ne dajo. Oni so pripravljeni, da bi šli na moč, so kot bulterierji, ampak jim ne dajo možnosti.

Ne vem, kakšen odnos imajo v naši ekipi. Ne vem, ali jo je sestavljal Sekulić ali Dončić, to je trenerjeva presoja.

Torej to velja tudi za slovensko reprezentanco?

Ne vem, kakšen odnos imajo v naši ekipi. Ne vem, ali jo je sestavljal Sekulić ali Dončić, to je trenerjeva presoja. Jaz sem zmeraj sledil filozofiji, da če lahko bika držiš za rogove, torej tiste glavne igralce nadziraš, da igrajo tako, kot ti postaviš koncept, potem lahko vodiš reprezentanco. Če jih nisi sposoben držati za rogove, torej jih ne moreš nadzorovati, potem je najbolje, da se kot trener umakneš. To je stvar strokovnega štaba, da presodi, ali trener obvladuje glavne igralce.

Ste v svoji dolgoletni karieri že doživeli toliko hkratnih presenečenj, ko so drugorazredne ekipe presenetile in izločile toliko favoritov?

Saj pravim, ta koncept je zgrešen. Še posebej ker ti zvezdniki niso bili fizično dobro pripravljeni, na Eurobasketu pa so igrali praktično celotne tekme. Osem tekem v 12 dneh je nemogoče odigrati, če nisi super pripravljen. Igrajo 10 mesecev v klubih, potem bi potrebovali vsaj mesec, če ne dva, za počitek in regeneracijo. Mnogi si ne upajo odkloniti povabila v reprezentanco, sicer bi jih ljudje linčali. In to je zadnji ključ, zakaj te ekipe niso bile uspešne.

Zakaj 200 najboljših evropskih sodnikov iz Evrolige in Uleba ne sme soditi? To je bedarija! 

Kaj pa porečete na sodnike?

Zame je vprašljiva regularnost tega prvenstva zato, ker najboljšim reprezentancam ne sodijo najboljši sodniki. To je v tem trenutku velika rak rana in sploh ne razumem, da se nacionalne zveze ne znajo upreti Fibi (mednarodni košarkarski zvezi). Zakaj 200 najboljših evropskih sodnikov iz Evrolige in Uleba ne sme soditi? To je bedarija! Vprašanje, če je prvenstvo regularno, ker je bilo slabih sojenj in napačno dosojenih odločitev preveč. Vztrajam, da morajo zveze s pritiskom doseči, da bodo tekmovanja najboljših reprezentanc sodili najboljši sodniki. Ali pa je bolje, da ni prvenstva.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (282)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

borjac
17. 09. 2022 10.46
+1
Sagadin ni ravno trener ki bi lahko vrgel kamen, naše generacije smo spremljali njegovo pot, največji dosežek Final four v Rimu z Olimpijo, drugače pa nič, po klubih v Jugi kjer je treniral ni dosegel nič, zmeraj so bili razhodi z klubi incidentni, kot selektor Slovenije ni dosegel nič, še nekaj let nazaj pa se je vlačil po sodiščih zaradi "prispevkov" igralcev če so hoteli igrati, tako da če bi Sagadin molčal bi bilo še najbolj pametno, pa še nekaj on velikih igralcev ni obvladoval, ampak jih je uničeval samo zato, da je pokazal da je on kot trener glavni v ekipi, on tudi sedaj ni sposoben trenirati Slovenske ekipe, z temi NBA-jevci, enostavno bi napravil incident in potem nič več.
Ugovor vesti 133.člen
17. 09. 2022 08.45
KZS so "spivatizirali" trenutni koritniki. Očitno gre za njih, Luka in Gogi sta jim pa bila garant za uspeh in denar. 5 let smo bili prvaki EU (tudi zaradi covida toliko časa). Me zanima kakšne plače so si izplačevali v tem času? Raje denar zase, kot za trenerja!? Verjetno je bil tudi Sekula preveč plačan za njegov renome. Recimo nekaj tisoč € je že vrh glave. A dobimo kakšne idgovore v tej smeri? Če se oprijemajo položajev kot pijanec plota, pa dajmo račune na mizo. Edino, če je to vaša zasebna lastnina, potem pa ni treba.
Julijana123
16. 09. 2022 20.35
+1
Bravo-odlično povedano. Drži vse 100%!
RdečiKarton
16. 09. 2022 17.06
+11
Zmago je bil mojster preobratov v zadnjih minutah. Spomnim ničkoliko tekem, ko je zadnja minuta igre trajala 15+ minut. Kako mu je uspelo (večkrat) obrnit rezultat v teh zadnjih sekundah čeprav časa ni bilo več. Znal je rotirat, razigravat klop, prekinit nasprotnikove serije še preden so se začele. Klicat minute odmora... Znoret nad igralci (in sodniki), da so skoraj popokale žile na čelu! Povedal je tako kot je in se z zgoraj napisanim popolnoma strinjam. Priljubljen ali ne, znal je dosegat rezultate. Če bo Slovenija želela na SP kak vidnejši rezultat potrebuje karizmatičnega selektorja njegovega tipa.
fihner
16. 09. 2022 19.24
laufar1988
16. 09. 2022 17.02
+9
Bravo Zmago Sagadin, odličen komentar in izjave na mestu!
Koroški Slovenec
16. 09. 2022 16.33
-5
Po bitki je lahko biti general.
Mare239
16. 09. 2022 15.57
+2
Bravo g. Sagadin (legenda Slo košarke). Totalno kretensko vodenje ekipe. Po moje mora Sekulić dvigniti roko in čakati da mu dovolijo do besede. Že izbor določenih igralcev pove da je brez veze (Dimec, Rupnik...), ki sploh niso igrali, doma pa so ostali mladi talenti, ki bi raztrgali obroče če bi jim kdo ponudil priložnost. Tudi komentar o Fibi je super. Glede na to, da že 22 let blokira razvoj košarke s svojimi kretenskimi kapricami kliče po nujnosti zamenjave načina dela. Zakaj pa v odbojki to funkcionira? Imajo ligo prvakov, pa svetovno ligo in... in je za vse dovolj (denarja 🥴). Edino kar se ne strinjam je to, da naj Sekulić oddeka še kvalifikacije. Zamenjati!!! Pri odbojki so mesec pred SP dobili novega selektorja in so 4 !!! na svetu in ne ??? v Evropi !!!
The-red-devil
16. 09. 2022 14.11
+5
Ko je bilo še te pol minute do konca bi bilo boljše delati osebne napake, bi imeli več šans kot na silo trojko in iztržiti podaljšek.
giovanni2
16. 09. 2022 13.26
+4
"Jaz bi klical prvi odmor že takrat, ko smo dobili prvo trojko, in zagnal kraval." Jaz sem enako zapisal nekaj dni nazaj, samo z drugimi besedami .
Zrcalo
16. 09. 2022 11.58
+2
Tekme dobiva ekipa, ne posamezniki. Na včerajšnji tekmi je Slovenija igrala ekipno le v tretji četrtini. In ne moreš igrati samo z enim izvenserijskim igralcem, kar Luka je in biti odvisen le od njegovega navdiha. Kaj pa če ima slab dan? Tudi imeti samo 2 centra se je pokazalo za slabost. V glavnem: več strokovnih napak, nemotiviranost oz. slaba psihološka priprava na tekmo in še slab dan katerega iz ekipe in smo zaključili. Vseeno hvala fantom za veselje in ponos in vsevlepo, kar smo ga doživljali do te nesrečne tekme.
V SHESHELJ
16. 09. 2022 11.35
+2
Kriva je bila glava vsakega posameznika...vsak je hotel stvar prevzeti v svoje roke...ce bi se zmeniki in se drzali kaj kdo mora poceti bi bilo cisto drugace...tako je zaradi zivcnosti v celi ekipi vse slo na silo in mimo. Malo krivice pa lahko pripisemo sodnikom...kak prekrsek vec in glava bi bila ohlajena...tako pac je
aleš64
16. 09. 2022 10.56
+4
Ego jih je pokopal.
inho
16. 09. 2022 10.48
+11
Blamaža, sramota brez pardona. Že ko se je tekma v sredo končala z zmago Poljske, sem zasledil ogomno komentarjev z zadovoljstvom, da so dali vse od sebe, da je zmanjkala sreča, da so bili utrujeni, da pač ni šlo in bo pač drugič boljše itd.. Te besede so nesprejemlive, in je treba pač resnici pogledati v obraz in se zavedati da je to blamaža, da kot aktualni evropski prvak izgubiš proti reprezentanci Poljske (Poljska si je napredovanje v polfinale brez kančka dvoma zaslužila). Dejstva so, da smo prišli na EP zelo slabo pripravljeni, igra je slonela predvsem na Luki Dončiću in vsi njegovi soigralci so se zanašali le na njega. To se je videlo predvsem na četrtfinalni tekmi, kjer Luka Dončić ni bil najbolje razpoložen, Poljaki pa so ga zelo dobro zaustavili, da se ni mogel razigrati. Goran Dragić je za moje pojme preveč časa zavlačeval z odločitvijo, glede njegovega nastopa na EP. Med samim prvenstvom se je iskrilo med njim in trenerjem Aleksandrom sekulićem, kar je seveda vplivalo tudi na kemijo v moštvu. Goran Dragić je izjemen košarkar, ki pa je že v letih in roko na srce se mu pozna, da večino sezone 2021/2022 ni igral tekem, še vedno pa je naš drugi najboljši posameznik. Vladko Čančar, od njega sem iskreno več pričakoval, je pa dobro odigral tekmo proti Poljski. Tudi ostali igralci niso bili na nivoju če primerjam EP 2022 ter OI 2021. Igra zelo slaba, brez neke tranzicije, hitrosti, ideje. Prosti meti (katastofalni), met za 2 točki (pod nivojem), met za tri (preveč na silo in forsiranje trojk). Strokovni štab: pod nivojem, Sekulić bi moral biti že prvo sekundo po koncu tekme bivši. Razumem, da je pred vrati nadeljevanje kvalifikacij za SP 2023. Osebno menim, da bi morali nadeljevati kvalifikaciije z drugim trenerjem, ki ima znanje in avtoriteto (te Sekulić nima). Kar se pa izbire igralcev tiče (Rupnik, Dimec nimata kaj iskati v reprezentanci), Samar dobil premalo priložnosti, najbolj me je pa razočarala odločitev, da na EP ni potoval Gregor Horvat.
Konan
17. 09. 2022 10.24
al-bundy
16. 09. 2022 10.45
+0
Castrum kje siiii 😂 zdaj pa nebo vsak dan dva clanka na vrhu kot za Srbijo?
zibertmi
16. 09. 2022 10.31
+15
ja zmago je eden redkih ,če ne edini,ki je nekaj dobrega ,tudi finančno ,naredil v slovenjski košarki.olimpija je bila evroligaš,prodajala dobre igralce in gradilna na mladih,da prvo moštvo ni imela problema s kvalitetnim gadrom
Banion
16. 09. 2022 10.12
+20
Imel sem priliko da sem si tekmo ogledal v živo. Med tem ko je poljski trener ves čas stalo ob igrišču, dajal navodila in spodbujal igralce je naš sekulić mrno sedal in nemo opazoval kaj se dogaja. Je to normalno? Po moje ne in prepričan sem da on ne obvladuje več teh igralcev in ga ne poslušajo.
rocky6
16. 09. 2022 11.25
+4
Dončić igra od 1-5 plus trenerja.. to je itak unreal
Castrum
16. 09. 2022 10.05
+11
Bravo Legenda! Vse izrečeno 100% drži.
Reši se kdor se more
16. 09. 2022 09.43
+7
Meni pa je še vseeno žal, da so izgubili proti Poljakom.
bananucSlo
16. 09. 2022 09.21
-4
Kako super da so sli SLO.. 👏 domov 🤭 ha ha Ker ni nobenega clanka v kosarki bravo nasi za veselje
zibertmi
16. 09. 2022 10.46
+1
lepo si napisal,da so šli.se pravi si ti samo državljan slovenije,ne slovenec
športnik66
16. 09. 2022 09.13
+25
Zmago Sagadin, legenda! Pod vse, kar je povedal, se podpišem tudi jaz. Uh, kakšen kraval bi on naredil, če bi vodil SLO proti Poljski...in bi jo mi zmagali. Ne pa tale Sekulić...nobene drže, nobene avtoritete, igralci ga nadirajo...ko riše na svojo tablico, ga sploh nihče od igralcev ne posluša...Menjava!
disorderliness
16. 09. 2022 09.44
+2
Kakšen kraval je on naredil leta 2000, ko je v polfinalu izgubil državno prvenstvo! To! To!
btbslo
16. 09. 2022 10.36
+1
borjac
16. 09. 2022 10.48
-3
Sagadin ni najboljši, nevrozen diktator na igrišču.
giovanni2
16. 09. 2022 13.27