FIT 24UR

Jutranja tabletka bo brez recepta dostopna dekletom vseh starosti

New York, 06. 04. 2013 17.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ameriški zvezni sodnik iz Brooklyna je zvezni vladi naložil, da mora v 30 dneh zagotoviti prost dostop do t. i. jutranje tabletke vsem dekletom ne glede na starost. Konservativni del ameriške javnosti opozarja, da gre v bistvu za splav, zato tabletki nasprotuje.

Edward Korman, ameriški zvezni sodnik iz Brooklyna, je zvezni vladi naložil, da mora v 30 dneh zagotoviti prost dostop do t. i. jutranje tabletke (morning pill) vsem dekletom ne glede na starost. Zvezno upravo za hrano in zdravila (FDA) je obtožil, da vodi samovoljno in nerazumno politiko.

Konservativni del ameriške javnosti opozarja, da gre v bistvu za splav, zato tabletki nasprotuje. Vendar pa je v ZDA pravica do splava za zdaj še vedno zagotovljena in sodnik Korman je že pred štirimi leti naložil FDA, naj omogoči prost dostop tudi še ne polnoletnim ženskam.

tabletke
tabletke FOTO: Thinkstock

FDA je sprožil proces javnih debat in znanstvenih pregledov uporabe jutranje tabletke in ugotovil, da je treba omogočiti prost dostop vsem starostnim kategorijam.

Ministrica za zdravje Kathleen Sebelius pa je potem odločila, da morajo dekleta, mlajša od 17 let, najprej dobiti recept, kar pomeni tudi soglasje staršev. Predsednik ZDA Barack Obama je ministrico pri tem podprl.

Jutranje tabletke so za preprečitev nosečnosti najbolj zanesljive, če jih ženska zaužije kmalu po spolnem odnosu.

Sebeliusovo je verjetno skrbelo, da bi prost dostop do jutranje tabletke povzročil epidemijo spolnih odnosov med mladoletniki, ker se ne bi več bali zanositve. Sodnik Korman pa je argument, da se bodo zdaj 11-letnice množično podajale v spolne odnose, zavrnil kot malo verjeten.

Skupine, ki se v ZDA borijo za pravico do splava, kot je Center za reprodukcijske pravice, so sodnikovo odločitev označile za pomembno zmago v boju, da se odpravijo dvojni standardi, ki v ZDA veljajo za kontracepcijska sredstva.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (74)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

elll
07. 04. 2013 21.51
-2
sam ce tko pogledaš splav pošlje dojenčke h bogu hitreje
odkimasin
07. 04. 2013 07.49
+0
Se bodo zdaj mladenke še bolj drajsale.
Fer1
07. 04. 2013 06.30
+6
Ta amerika je res zanimiva. Po eni strani prosta trgovina z orožjem, ki ima - očitno - izredno hude posledice oz. "stranske učinke"; po drugi strani očitno do sedaj "jutranjka" samo na recept....Pa še komentar tistim spodaj, ki tolk moralistično pridigate o (ne)odgovornosti in ne vem kaj - se strinjam, vendar smo samo ljudje in neželena nosečnost se zgodi in ženska je takrat najbrž v nezavidljivem stanju. Taka možnost mora bit (jutranjka), sto mamic, pa saj nismo v srednjem veku pod vladavino katoliške cerkve!!!
pilupokec
07. 04. 2013 23.44
-34
Seveda, smo ljudje in še povrhu vsega z razumom. Zgodi se tudi neželena nosečnost oz. lepše rečeno nosečnost v manj primernem času. Pa je zato treba vzeti jutranjo tabletko, ker bi morda radi šli še enkrat okrog sveta in ne vem, kaj še vse prej postorili, preden se nam pridruži kakšen nadebudnež? Dajmo se še zdaj obnašati tako odraslo in sprejmimo posledice. Otroci, ki "se zgodijo" nenačrtno, se na koncu izkažejo, da so v bistvu zelo zaželeni. Po drugi strani pa je toliko parov, ki bi umrli za to, da bi spočeli kakšnega otroka. No, to je pa že druga zgodba. Kar se pa tiče Cerkve, zagovarja le prave vrednote.
lucky_rose
07. 04. 2013 06.28
-3
Absolutno proti! Mislim, da bi moralo biti število jemanja jutranjih tabletk omejeno in evidentirano. Zdaj, če bo na voljo brez recepta, bodo to dekleta jemala kot bonbone. Marsikatera se ne zaveda negativnih posledic jemanja KT tabletk, te jutranje tabletke pa vsebujejo še toliko večjo količino hormonov, popolnoma porušijo ravnovesje, da o vplivu na jetra, ožilje ne govorimo (krvni strdki itd.). S tem bo spolnost med mladimi še bolj nepremišljena - ah, saj lahko kadarkoli dobim tabletko, dajva si duška.... Kam ta svet pelje! In sedaj se boste seveda oglasili - bo pa ne vem koliko mladoletnih mamic in očkov, posledično njihovi otroci bodo brez moralnih načel in vrednot. Ja, prej pamet v roke pa bo vse v najlepšem redu.
kiva123
07. 04. 2013 07.57
+1
spolnost med mladimi je že nepremišljena, veš koliko jih seksa brez kakršne koli zaščite, bo zdaj vsaj manj nezaželenih nosečnosti, če bojo vsaj toliko pametne pa si šle po tabletko
lucky_rose
07. 04. 2013 09.19
+0
Pametna bo, če ne bo seksala, dokler ne bo zrela za materinstvo. Dostop do tabletk bi moral biti starostno omejen.
Bolha Velikanka
07. 04. 2013 01.43
-1
In takisto bi moralo biti tudi pri nas.
pilupokec
06. 04. 2013 23.58
+7
Nikoli ne bom razumela, zakaj je vedno debata o neželeni nosečnosti. Kaj pa dejanje, ki vodi v to? Mladim je treba povedati, da je spolni odnos odgovornost in ne samo užitek. Najbolj elegantno je seveda jemati kontraceptive in pozabiti na stranske učinke, kot je abortivnost-umor človeka. Hedonistične vrednote v ospredju nas bodo drago stale.
slovenc79
07. 04. 2013 00.05
+2
jih ne briga, rečejo "that is so 1950ies". zato rabijo starostne omejitve. prepovedat jim je treba nekatere stvari, ker enostavno niso dovolj zreli.
Perun55
07. 04. 2013 00.17
+4
Ja, se strinjam ampak to je sizifovo delo. Zado raje vidim da ima neodgovorna mularija vsaj neko solidno kurativo, ce ze preventiva ne deluje. Statisticno je stevilo nezazeljenih nosecnosti in ostalih podobnih problemov najvisja v abstinence-only okrajih. Se pravi da rect mulariji naj ne seksa je kot rect psu naj ne poje klobase, in nato odditi iz sobe.
lordvader
07. 04. 2013 00.45
+4
Slovenec79 Zakaj prepovedat? A so našim staršem to prepovedovali, a so nam to prepovedovali? Zakaj prepovedi? Sedaj so mladi bolj zreli, več vedo in niso nič slabši od nas ali naših staršev. Zakaj jih tako obravnavamo? PS: Ne napisat, kok je sedanja mladina pokvarjena. Ker so čisto enako govorili v času tvojih starših staršev o naših starših, ker so v časih naših staršev enako govorili za našo generacijo, ker naša generacija sedaj enako govori o sedanjih otrocih. Malo več zaupanja, pa bo.
Perun55
07. 04. 2013 00.49
-1
Ko nekaj prepoves, moras imeti nek vzvod forsirat to prepoved. Mularija dobi tone razlicnih tabletk na ulici. Sicer ni moje podrocje, ampak lahko za hec nekaj kolegov pri drog-artu 'prasam, se bi lahko na ulici (od dilerja) dobil kake KT ali celo morning-after.
slovenc79
07. 04. 2013 00.54
-1
poskrbet bi morali, da se punčka iz te izkušnje nekaj nauči. kot si rekla. tudi če na ovitku JT piše da naj bo drugič bolj previdna in odgovorna je sizifovo delo. ne bo, samo več tabletk si bo kupila in šla naprej s tem. nezreli se morajo zavedat resnosti tega. če ne bojo prisiljeni da jih nekdo spametuje, kako vendar odrastejo potem?? navsezadnje, po vsej pravici bi moral vsak pojesti tisto kar skuha, ne da se ga rešuje v nedogled. kdor naredi napako, nosi tudi posledice, reševanje v nedogled je samo škodljivo. že tako daleč smo prišli da niti odrasli niso odgovorni in sposobni - niti noseči najstnici prisluhnit in jo razumet. pa smo spet tam.
Perun55
07. 04. 2013 00.58
+2
Smo ja. In se strinjam da bi moral nekdo ki zaserje nosit posledice, ampak koliko skode lahko naredimo s tem? Predvsem pri potencialnem otroku.
lordvader
07. 04. 2013 01.03
-1
Slovenc79 Se pa strinjam s tvojim siceršnjim razmišljanjem. Ko bo v družbi več spoštovanja življenja, tradicionalnih vrednot družine, bo tudi naš cel svet lepši in boljši.
slovenc79
07. 04. 2013 01.14
+3
lord, mogoče se zdaj ne boš več strinjal, ampak človek je parazit, ki uničuje svet. gledano z vidika narave, ne človeka. vse to sistematično gojenje rastlin in živali, ki nimajo svobode, ki so samo za suženjstvo človeku in nič več.. meni se v glavi zvrti ko pomislim na vse ljudi ki se hvalijo kako uspešna in dobra vrsta smo.. v resnici smo napredujoči rak naravi. več spoštovanja življenja? jasno.. ampak če si vzameš za pravico, da niso vsi ljudje enakovredni, pač pa tudi vsa bitja tega sveta, kar je tudi naravno (ker narava ne razlikuje po vrednosti bitij), boš videl, da je edina pravica da smo strogo kaznovani.
lordvader
07. 04. 2013 01.35
+2
slovenc79 Jaz bi rekel takole: smo del narave. Ali smo ali nismo paraziti ne vem. Vem samo da smo tu in sedaj. Sistematično gojenje rastlin in živali: rabimo to za preživetje, ker nas je preveč, v naravi pa ni dovolj hrane več. Suženjstvo človeku: če priznavaš, da nas je ustvarila narava in smo del nje, potem nam je tudi narava dala večjo sposobnost in v evolucijske procesu večje možgane, te pa uporabljamo za to, da si podredimo druge. Torej je naredila napako sama narava ali pa je tako tudi prav, ker ima v naravi vse nek svoj smisel in pravila. Če je narava naredila napako, jo bo mogoče nekoč popravila z našim izomrtjem ali prehodom na višji nivo, ki bo manj uničeval naravo ali nam omogoči naiti druge planete za življenje. Prekratko je življenje, da bi prišel do teh odgovorov niti nisem tako pameten.
slovenc79
07. 04. 2013 01.49
+1
zelo dober odgovor :) od mnogih še nisem slišal takega. ne vem, kako se bo končalo, razen tega, da se bo enkrat spet vzpostavilo ravnovesje. in tudi upam da se bo.
Saloreich
06. 04. 2013 23.48
-5
To je dejansko splav. Brezobzirno igranje z življenjem.
lordvader
07. 04. 2013 00.25
+5
Ja, je neke vrste splav. Ampak gre samo za dve celici, ki sta se združili, ni še možganov, čutenja, nobene oblike. Bolje kot nesrečno življenje nekega dekleta ali nato otroka.
Perun55
07. 04. 2013 00.30
+3
Ni splav. Po tej logiki je splav tudi naravna metoda (medtem ko KT oz/ kondomi niso)
lordvader
07. 04. 2013 00.51
-1
Perun55 Pri naravni metodi prekinitve nosečnosti ali pri uporabi kondoma ne pride do združitve jajčeca in semnčice zato to nikakor ni splav. Pri uporabi tabletke je do združitve mogoče prišlo. Tu je razlika. Kaj je v trenutku ko pride do združitve in pričetka delitve, vemo samo iz dosedanjih spoznanj zdravnikov: da to še ni zarodek, torej človeško bitje.
Perun55
07. 04. 2013 00.54
-1
Mogoce se ravno ne spoznam na to (ker pac nisem z moskimi), ampak, mislim da je del naravne metode to, da tudi ce pride do zdruzitve, se jajcece ne more usidrati v maternico. Lahko pa da nimam prav, srednjesolska biologija je kar lepo stevilo let nazaj.
lordvader
07. 04. 2013 01.16
-1
Perun55 Napačno sem napisal. Mislim sem pri naravni metodi porekinitve spolnega odnosa (ne pa nosečnosti). Sorry.
slovenc79
06. 04. 2013 23.23
+2
naravnost grozno. starši, ki so popolnoma odgovorni za svojo malčico, ki NIMA POJMA o resnosti pri seksu, jemanju tablet, nosečnosti, zdravju, jim ne bo treba vedet s kom se ona dol daje in kaj jemlje???
slovenc79
06. 04. 2013 23.47
+3
oz. še bolj je grozno, da toliko mladih "liberalcev" ki nimajo pojma o odgovornosti, starševstvu in mislijo sam na uživanje, to stvar podpira in dejansko vpliva na spremembo zakona.
Perun55
07. 04. 2013 00.09
+2
Raje vidim da se neka punca, ki ne "kupi" konzervativnih vrednot starsev, lepo resi s tabletko, kot pa da se zaradi strahu "kaj bodo starsi rekli" pusluzi dosti nevarnejsih metod splava, ki so lahko smrtne tudi zanjo. In ta strah verjetno marsikatere starse preprica da to podprejo.
lordvader
07. 04. 2013 00.12
+2
Kot bi bili v času, ko še ženskam niso dopustili splava. Enake diskusije. Kaj pa se moški vmešavajo sploh v to? Kaj te brigajo otroci drugih ljudi, pusti živeti drugim, sam pa živi po svojih in jih ne vsiljuj drugim.
slovenc79
07. 04. 2013 00.21
+0
razumljivo, tudi res je. ampak, to je problem s starši. problema se NIKOLI ne rešuje z nečem kar lahko še poveča probleme. dobro bi bilo da bi se lahko taka najstnica na koga obrnila, farmacevta, zdravnika, psihologa, whatever, če bi bili starši nesposobni, in dobila tabletko. vsaj nek nadzor in opozorilo, poduk bi moral nujno ostat.
Perun55
07. 04. 2013 00.22
-1
Se strinjam. Samo hudic ker pri takih mulah gre skoz eno uho not in zkoz' drugo ven. Potem pa prepreci ce mores.
slovenc79
07. 04. 2013 00.33
+0
lord, MOŠKI IMA ŠE KAKO VEZE ČE JE OČE OTROKA!!!
slovenc79
07. 04. 2013 00.35
-1
ja, perun, vseh rešiti se ne da. če ne drugače, na napakah se učimo. so meje tolerance za neposlušnost, nezrelost, neodgovornost, in če vse to ne zaleže so pač posledice.
Perun55
07. 04. 2013 00.46
+1
Ja, ampak predvidevam da ves kaj z otrokom, ko se rodi taki smrklji. Preden je zanosila ni obvladala O od odgovornosti, zdaj bo pa kar naenkrat dobra mati ali kako? V vsakem primeru pri necemu izgubimo. Lahko dopustimo da smrklja ne postane mama (bodisi splav, bodisi takojsnja posvojitev), ali pa malemu potencialno zaj..... prva leta zivljenja.
lordvader
07. 04. 2013 00.55
+0
slovenc79 Ne nima dokler se otrok ne rodi. Tako je vsaj sedaj to urejeno v praksi. Se pa strinjam s tabo, da smo moški v tem primeru v podrejenem položaju, o rojstvu otroka ali splavu ne moremo odločat. Ampak pustimo ženskam to njihovo sfero, ker je tako primerneje, ker gre za njihovo telo, ne naše. Tudi mi se lahko odločimo proti seksu ali druge naravne metode. Ko se nekaj zgodi, pa naj bo žensko telo v njenih rokah.
slovenc79
07. 04. 2013 00.58
+0
hehe, perun, taka smrklja hitro odraste ;) mora. je kaos, ampak, vidi kaj se zgodi če ne poslušaš. zato je lahko ODLIČNA mama. če pa ne.. kdo smo mi, da se vtikamo v probleme drugih, navsezadnje? kdor sili v propad, naj propade.
slovenc79
07. 04. 2013 01.02
+0
lord, tudi ti daješ zakonom večji pomen kot logiki? če sem oče otroka, je del mojega telesa v njej. se pravi je tudi moje, in tudi jaz imam pravice. v bistvu močno dvomim da v zakonih piše da ima ob nosečnosti samo ženska pravico do otroka. morata biti soglasna o kateremkoli dejanju. razen če se oče otroku odpove. oz. se sploh ne ve kdo je. dalje pa ne komplicirajmo, ker ni več to tema.
lordvader
07. 04. 2013 01.24
+0
Do rojstva otroka nimaš po zakonu nobene pravice. Šele z rojstvom otroka pridobiš pravice. Tako pač zakoni. Saj veš, da se ženska samostojno odloča o splavu in da ji ti tega ne moreš kot moški preprečit. Tudi ves čas ostale nosečnosti je v domeni ženske. Nisem jaz pisal zakonov:) Tvoja logika je čisto uredu, moraš pa priznati, da je tudi obrnjena logika pravilna. Dokler je namreč otrok ali še zarodek v ženskem telesu, kot moški ne moreš in nimaš pravice odločat o delu ženskega telesa. Pa čeprav je nek tvoj del v ženskem telesu. Vsak odloča samostojno o svojem telesu in tudi to je logika.
slovenc79
07. 04. 2013 01.31
-1
trapasti zakoni.. ja, je žensko telo, ampak, če je otrok tudi moj? mislim, to je nekaj skupnega, ne bi smela samo ona odločat o tem. vsak nekaj pravic bi moral moški imet, se strinjam da ženska več, ampak vsaj nekaj pa.
Mac Pro
06. 04. 2013 22.37
+6
Hvala bogu! končno ena pametna poteza
dekib33
06. 04. 2013 22.31
+5
Me prov zanima za kakšen splav gre to? Splav sperme ? =)
slovenc79
06. 04. 2013 23.11
+6
kao uničenje zaroda. ah, ti kristjani.. btw, veste kaj je najbolj naraven način "splava"? detomor. sam za nas kao fancy bitja je to tko.. messy, tko da je nehumano in kruto, splavit še nerojenga otroka, oz. pred tem pa tem mesecem, ko kao še ni "human" je pa superfajn in vsi podpirajo..
slovenc79
06. 04. 2013 23.23
+5
ti ki si dal minus, razloži, zakaj si ga dal.
Perun55
07. 04. 2013 00.12
+0
Nisem ti dala minusa, ampak di lahko razlozim zakaj si ga zasluzis. Ko se otrok rodi, postane neodvisen od matere. Popolnoma (vsaj fizicno). Skrb lahko prevzame oce/maceha/bolniscnicno osebje. V nasprotnem primeru bi bila smrtnost otroka 100% v primru smrti matere pri porodu, pa vemo da ni tako. Ce pa mati umre pred porodom (razen zadni mesec ali nekaj takega), pa smrtnost zarodka dejansko je 100%. In to je tista razlika ki loci splav od detomora.
slovenc79
07. 04. 2013 00.29
ja, to so pravila, ki jih je določil človek. kaj pa pravila, po katerih se ravnajo vsa preostala živa bitja? ki so nespremenjena od začetka obstoja življenja? zakaj bi en človek, ki se mu nekaj zdi kruto, imel pravico spreminjat naravo logike? in celo prepovedovat to logiko sočloveku?
Perun55
07. 04. 2013 00.43
+0
Ne pravim da je splav dobra stvar (in dejansko mislim da je splavov veliko prevec v danasnjem casu). Ampak Enaciti splav z detomorom pa je fail iz biologije. Ker zarodek je, tehnicno gledano, v parazitskem odnosu, medtem ko je rojen otrok samostojno bitje. To je vse.
slovenc79
07. 04. 2013 01.08
splav in detomor, oboje je smrt. oboje je storjeno ker otrok ni zaželjen. edina razlika je da je detomor naraven, splav pa ne. aja, pa človek dejansko misli da je eno čisto drugače kot drugo. narava ne pozna človeškega pametovanja. in obstaja milijarde let. in je popolna. tudi če se nam lenim mehkužnim goličem ne zdi ;)
lordvader
07. 04. 2013 01.26
slovenc79 Splav je umetni ali naravni. Detomor je umor otroka, ki ga stori ženska v nasprotju z zakonom. Naprimer po času, ki je dovoljen za prekinitev nosečnosti ali nelegalno.
slovenc79
07. 04. 2013 01.33
no, umetnega sem mislil, naravni je spontan, nenameren.. mislim, da narava nima definiranega datuma kdaj je nekaj zarodek kdaj pa človek. spet človeško pametovanje, ki skuša nadvladat in postavljat svojo logiko.
lordvader
06. 04. 2013 22.00
+7
Pravilno, tudi pri nas naj bo tako. Zakaj delat stroške zdravstveni blagajni in dohodek zdravnikom in sitnosti ženskam, če lahko greš v lekarno in dobiš to tabletko, s katero preprečiš morebitno nosečnost.
Lepidoptera1
06. 04. 2013 23.31
+4
seveda lordvader, a kondom je pa težko gor dat al kaj? zakaj ne bi s tem preprečili kasnejših sitnosti? matr, mi grejo kr kocine pokonc... od tolke kontracepcije k je na današnjem trgu smrkle zanosijo "po nesreči" in pol so use boge in se sekirajo joj kaj če sm noseča?!? da o njihovem poznavanju spolnosti sploh ne govorim! in tko kot je predhodnik pred mano pisal-to niso bonbončki, ki bi jih lahko posameznica jemala vsak teden... matr mladina, dejte se najprej malo izobrazit glede teh zadev, predno se spustite v spolne odnose...
lordvader
07. 04. 2013 00.07
+0
Lepidoptera1 Jemanje kontracepcijskih tabletk tudi ni neškodljivo, posebej za mlada dekleta brez ali tudi z stalnim partnerjem. Zato se mi zdi taka možnost čisto primerna. Se pa strinjam, da je potrebno otroke tudi v tej smeri vzgajati in da nobene tabletke (ne kontracepcijske ne jutranje tabletke) niso neškodljive. slovenc79 Se strinjam s povedanim. Samo kljub temu mislim, da je v primerih, ko se zgodi "nesreča" tako možnost treba omogočit mladim dekletom. Poglej drugače se morajo izpostavljat sistnostim pri obisku zdravnika, ki jim bo tabletko tako moral predpisati ali sitnostim splava, ki je verjetno še bolj škodljiv. Rezultat je tako enak. Ne mislim pa, da je mladina danes kaj drugačna kot včasih glede spolnosti in odgovornosti.
slovenc79
07. 04. 2013 00.13
-1
lord, seveda je treba omogočit. ampak NE brez recepta in brez vednosti staršev. se strinjam tudi da so KT škodljive. ampak vseeno, jutranja tabletka je MNOGO močnejša od navadne KT. tudi samo ena ima lahko močan vpliv na zdravje, da o otroku ki se še razvija sploh ne govorim.
Perun55
07. 04. 2013 00.20
+2
Dekle, ki ze boji da bi starsi izvedeli za nosecnost se zna posluzit alternativnih oblih splava, ki so lahko tudi smrtno nevarne. Se ti zdi to boljsa alternativa?
lordvader
07. 04. 2013 00.34
+1
Slovenec79 Poglej že danes dekle ne rabi staršev od 15 leta dalje, da dela splav. Zakaj bi starše rabila za veliko manj škodljive tabletke? Taka je zakonodaja, ki velja že precej dolgo v Sloveniji. Mislim pa, da sama jutranja tabletka ni toliko bolj škodljiva kot KT, je samo nekako tako kot dve KT skupaj, to je cel štos. Pa nisem mislil samo na mlada dekleta glede KT. Pri nas JT brez recepta ne dobijo niti ženske, ki že imajo otroke ne glede na to koliko so stare, todi če so 40. Zato pravim, da imejmo enako: brez recepta.
slovenc79
07. 04. 2013 00.46
+0
no, jaz pa vem, da je JT precej drugačna kot KT. iz zanesljivih virov. ta tabletka ima nalogo da hitro uniči nekaj kar se že začne dogajati, je precej različna od KT. ne gre se samo za količino. tudi to da punca ne rabi staršev za splav od 15. dalje se mi zdi katastrofa. otrok ki pri teh letih zanosi mora bit pač nekak prisiljen da se nekaj nauči iz te slabe izkušnje, ne samo da pogoltne tableto in je še naprej neodgovoren. polnoletne (oz. tiste ki so zrele) so pa že prestare in tudi same zase odgovorne, da bi šle spraševat starše.
lordvader
07. 04. 2013 00.57
+1
Slovenc O polnoletnih govorim o tem, da ne rabijo recepta. Zakonska ureditev je pa taka že zelo dolgo, sprejeta je bila v pomoč mladim dekletom in tudi tu mislim, da je tako prav.
Perun55
07. 04. 2013 01.01
Pri splavu gre za prekinitev nosecnosti. Alternativ medicinskemu splavu je veliko, njihova skupna lastnost pa je, da so nevarne ko hudic. Lahko bi jih nekaj nastela, ampak ne vem ce bo admin ravno najbolj srecen.
slovenc79
07. 04. 2013 01.21
lord, mogoče je vseeno splav bolje, ker ga opravi zdravnik in najbrž poduči to "stranko" naj bo previdna, da je resna zadeva itd.. . in tudi izkušnjo dobi. če pa samo tabletko dobi in je vse urejeno, bo pa to na žalost katastrofično vplivalo na vzgojo.
Anonym0use
06. 04. 2013 21.44
+1
američani bojo še kaj druzga strpal v te tablete ....pa saj jih da ginekolog na recept ,zdravstvena blagajna rab več iz proračuna.....
slovenc79
06. 04. 2013 23.19
+3
točno tako. sam farmacevtski biznis. najstnice bojo zdaj goltale te tablete kot bonbone, potem pa tarnale nad neplodnostjo in rkaom na dojki zarad teh kemikalij.
slovenc79
07. 04. 2013 00.32
+2
kar naj se sama odloča. ampak naj sama tudi plača zdravljenje bolezni čez 30 let, ne pa državna blagajna.
lordvader
07. 04. 2013 01.00
Slovenc79 Kaj pa moški, ki smo pri tem tudi enako zraven. Zdravstvena blagajna, ki to plača: poglej veliko oslarij se plača. Tudi naprimer naša moška obolenja, ko seksajo nekateri s prostitutkami, pa kaj staknejo potem. Bomo njim tudi zdravljenje odrekli?
slovenc79
07. 04. 2013 01.23
+0
tudi bi morali. sem strogo proti prostituciji. morala bi biti vsaj strogo pod nadzorom, če ne močno obdavčena, če ne kazniva. ampak v tem svetu ki daje ljudem svobodo da dela kar se mu zahoče, na stroške vseh, bo pravičen sistem vedno utopija.
bebo3
06. 04. 2013 21.26
-10
in kaj je narobe če 11-letniki seksajo? saj to že itak delajo tako ali tako.
suey
06. 04. 2013 21.24
+7
To je osebna stvar in osebna odločitev, kar pomeni, da ali se kdo strinja ali ne, nima veze. Tabletka mora biti vsem dostopna. Tako kot se nobene ne sili za jo vzet naj se ne sili nobene v nasprotno.
Flux55
06. 04. 2013 20.55
+3
Lol epidemijo. Kere kvasijo.
sataraš
06. 04. 2013 20.29
+13
wi
06. 04. 2013 20.28
+3
Če kdo je ravno to najbolj rizična skupina, da se bojo pa zdej vsi kot zajci zaradi tega hopsal, je pa pretiravanje.