Vaše novice

Klimatske spremembe!

Ljubljana, 25. 01. 2007 15.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Se kdaj vprašamo, kaj bodo podedovali naši zanamci? Kupe smeti, narobe svet... Verjetno ne bodo prav ponosni na nas.

Prvi del velike akcije proti klimatskim spremembam, ki jih ustvarjamo ljudje, se bo zgodil na dan 1. februarja 2007. Skupina okolju prijaznih aktivistov L'Alliance pour la Planete (www.lalliance.fr) poziva ljudi, da osvobodimo planet Zemljo vsaj za pet minut - naj Zemlja počiva! V ta namen prosijo vse ljudi na Zemlji, da 1. februarja med 19.55 in 20.00 pogasnemo vse luči.

To ni namenjeno samo varčevanju energije, s tem namreč v svet dajemo sporočilo, ki bo privabilo politike in voditelje. Čas je zanje, da napravijo akcijo in se pričnejo izogibati preveliki potrošnji energije. V času teh 5 minut bomo pomagali planetu k počitku - 5 minut ni veliko in nas ne bo nič stalo. Pomembno pa je, da dajemo to izjavo pred javnimi volitvami.

Na dan 1. februarja bo v Parizu objavljen nov dokument ameriških strokovnjakov za klimo. Pri tem lahko pokažemo na nujnost svetovne klimatološke situacije. Če se vsakdo udeleži te akcije, bo imela učinek na medije, politiko, kar je pomembno tudi pred belgijskimi volitvami.

Ne glede kje, kdaj, zakaj... Vse to se dogaja na planetu Zemlja! Zato recikliraj, varčuj, ohranjaj, opozarjaj. Zemlja je tudi tvoj planet!

  • Scheppach Visokotlačni čistilnik HCE2600
  • Proklima Talni ventilator
  • Intex Montažni bazen Chevron Prism Frame
  • Zložljiv piknik voziček itStime
  • Sunfun Jakarta Gazebo paviljon Jakarta II
  • Sup Ruby
  • Kingstone Okrogli žar Bullet 57
  • Vrtni ležalnik Marissa
  • Sunfun Viseči senčnik Toskana
  • Voltomat Mobilna klimatska naprava Wi-Fi
KOMENTARJI (48)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User203592
30. 01. 2007 20.38
Res bi se mogli malo zamisliti nad tem kar delamo naravi
User203496
29. 01. 2007 01.01
p.s. se to, ker vcasih ne nakazujem dovolj dobro na branje med vrsticami: sredstvo - onesnazevanje, cilj - vedno novi uspehi, vedno vec dobička... (da bo oči happy) p.p.s pa se to: verjetno ne bi bilo tako tezko zagnati sprememb, ce se ne bi zataknilo ze na prepricevanju "malih" ljudi, naj sodelujejo...
User203496
29. 01. 2007 00.37
v koncni fazi, ko preberes vse te komentarje, ti je jasno, da delujemo na vseh področjih v zivljenju enako. veliko jih pravi, da kot posamezniki ne moremo narediti dosti, nekateri nekaj poskusajo, ampak predvsem zato, da lahko drugim solijo pamet... nekateri se celo trudijo, da bi malo manj onesnazevali ta svet (itd.)... vedno se pritozujemo cez politiko, javne finance, soseda, razne sisteme, delodajalce,... DEJANSKO naredimo - ponavadi nič. ker nihče noče začeti. imamo ogromno pravnih poti za marsikakšno zadevo, in vse kar je - je, da bi morali stopiti skupaj in se malo potruditi. ampak ne, če kdo kaj naredi, je debil, ki se nekaj za brezveze trudi... itak, da ga bomo skenslali, ker ni konformist/ ker bi bili radi mi prvi in ne sledili nekomu in izpadli kot ovce brez mozganov (ne, raje bodimo ovce za tistimi, ki nam - ni boljsega izraza- serjejo po glavi) / ker se bojimo, da bomo sami izpadli neumni, če bomo naredili nekaj, kar se nam ne zdi napačno. blazno nas stane, če ugasnemo luči za 5 min. bog-si-ga-vedi, če bo kaj pomagalo. preventivno raje ne ugašajmo ničesar, da ne bo dileme. 1. tudi lastniki tovarn so le POSAMEZNIKI, kakrsni bi bili lahko skoraj vsi izmed vas ali nas, ce bi imeli željo in "jajca"; 2. bistvo te akcije je opozarjanje na PROBLEM, osvescanje; ce pomislim, pred 5 leti nisem slisala nikogar, da bi se obremenjeval z onesnazevanjem, danes se ljudje celo sprasujejo, zakaj se nimajo vseh kant za locevanje smeti (kaj bo čez 5 let?...). v tujini so ponekod še in že bolj ozavesceni - npr. imam tako izkusnjo z belgijci; 3. če se obremenjujemo le s tem, kaj se bo še lahko vrnilo nazaj v prejšnje stanje in za kaj je že prepozno, smo na napačni poti. dejstvo je, da moramo spremeniti svoje obnasanje, vsaj če imamo kaj morale. potem bodo tudi naši otroci oz. zanamci (če bo to še kaj pomagalo) razmišljali bolj ekološko, tudi ko bodo postali lastniki tovarn, politiki, znanstveniki,... stvari se obracajo,a pocasi. tako kot kvalitetno hujsanje. rabiš potrpezljivost. sploh pa , "izven konteksta": zelja po cim vecjem dobičku... preberimo si se malo psihologije in zacnimo lepse delati z otroci, pa ne bodo kot odrasli posegali po kakrsnihkoli sredstvih za doseganje ciljev, ki so projekcija "mami/oči, a sem zdaj dovolj dober zate / za vaju, da me lahko imaš / imata rada?" utopično? idealistično? ok, vsaj ni usmerjeno v preveč zgrešen cilj... moram delat še na pozitivni energiji in proti kreganju, pa bo se boljse. do takrat pa: NEHAJTE ZE KOMPLICIRAT GLEDE TEH LUČI PA JIH UGASNITE, ČE VAM JE KAJ DO ŽIVLJENJA ali pa vsaj DO SEBE! vazno je sodelovati, zmagat bi blo pa le lepo! (p.s. negativen odnos predvsem posledica obrambnega mehanizma nasproti enemu komentarju, ki se spusca na določeno raven... pa tudi - fajn bi blo preusmerit energijo iz kreganja v sožitje - ce imamo take reakcije tukaj, jih imamo tudi doma (jaz priznam) - "mami,oči?")
User70936
28. 01. 2007 22.36
janez105: kaj ima pa sedaj voda, pesticidi in sadje v šparu veze z globalnim segrevanjem? Tako je če bi verjel, da je voda zastrupljena je ne bi pil, mislim da je ne bi nihče. Zaradi sadja v šparu tudi ne verjamem, da bo koga pobralo.
User2757
28. 01. 2007 22.01
Dejstvo je, da smo Zemljo zelo obremenili in dejstvo je, da bodo zato posledice. Če se nismo sposobni dol usest in narest nekaj konstruktivnega, in s tem ne mislim ugašanje luči, temveč realen zasuk proti bolj 'zelenemu' odnosu do planeta, potem si svoj morebitni propad tudi čisto zaslužimo.
User134810
28. 01. 2007 21.50
Meki za takšne kot si ti je že Al Gorov "Unconvenient truth" biblija. Sploh pa nihče ni rekel da smo ljudje 100-odstotno krivi. Dodajamo pa prepomemben delež. A hočeš dokaz: poglej si naravo okoli sebe: a se ti zdi neokrnjena? A misliš, da voda, ki jo piješ, ne vsebuje smrtno nevarnih pesticidov? A res misliš, da zelenjava in sadje, ki ju kupiš v šparu, prispevata k tvojemu zdravju?
User2757
28. 01. 2007 21.44
Meki, če se mene vpraša cene nafte držijo saudijski šejki, z vsem ostalim se pa kar strinjam.
User70936
28. 01. 2007 21.31
Ja je teorija, daj dokaži da ni, dokaži da je 100 odstotkov res vse posledica onesnaževanja. Jaz se ne zaletavam v nobeno stran ampak dopuščam vse možnosti odprte.
User134810
28. 01. 2007 16.55
V bistvu nam Slovencem dobre gre daleč najboljši ekološki "prijem": ZMANJŠEVANJE ŠTEVILA PREBIVALCEV!
User202729
28. 01. 2007 15.14
Pridigati vodo, piti vino. Ko so bili v Nemciji zeleni v opozicij so vedno govorili:" Tovorna vozila na vlake, mestni autobusi naj bi vozili zastonj (mestni smok), reducirat pri vseh vozilih izpuh skodljivih snovi, vsa nova diesel vozilan naj bi imela vgrajene posebne filterje itd". Smo kaj culi v medijah, da so v Nemciji za casa Schrederja, ki je vladal z zelenimi kaj takega uvedli. Vse vlade gledajo na svoje gospodarsto in naj pripadajo bilo kateri koli partiji, pa ce so tudi zeleni. Vlada sciti bogatase, denar in delnice. Ekologija ade.....
User134810
28. 01. 2007 13.44
Meki, globalno segrevanje je "teorija" zamo za naftne dobičkarje...Ti jim pa seveda vse verjameš.
User70936
28. 01. 2007 13.23
Nikola Tesla tega ni pogruntal, je pa delal na tem. Pa kapital nič ne nasprotuje energiji, ki ne bi onesnaževala okolja, nasprotuji pa zastonj energiji, tukaj so najbolj izraziti "naftarji", ki držijo ceno nafte ravno na pravšnjih nivojih, da se ne splača raziskovati/uvajati novih alternativnih virov, po drugi strani pa še vedno dovolj visoko, da imajo oni zadostne dobičke. Aja pa še neki za vzpodbudo... globalno segrevanje ni dejstvo ampak teorija. Tako, da še vedno obstaja možnost, da sploh ne obstaja ampak so povišane temperatire, čisto normalen pojav, saj je bilo v preteklosti dosti takih obdobij.
User29516
28. 01. 2007 10.12
Res je vsi skupaj vsak na svoj način ogrožamo naš skupni planet,zlasti pa industrija in bogati,ki k temu vsekakor prispevajo več....mnogo več.Reševanje teh problemov na globalni ravni je vsekakor eden izmed načinov. Verjamem,da na svetu obstoja visoka tehnologija za pridobivanje čiste energije brez onesnaževanja okolja.Projekt za tako energijo je izdela že Nikola Tesla,kateremu pa se je odločno uprl kapital,ker se je počutil ogroženega,kajti ta energija bi bila dostopna vskemu kadarkoli in brezplačno.To pa ni bilo po godu kapitalistom in tudi danes temu nasprotujejo.Ve se zakaj! Ko bomo spremenili svetovne družbene in ekonomske odnose bodo morda tudi na tem področju kvalitetne rešitve.Tehnologija je,samo to ni prav za kapital,ker ne vidi multi zaslužkov v pridobivanju zastonj energije,ki je čista brez vplivov na zunanje okolje,razen,če se jo uporablja v namene,ki nimajo nič skupnega z napredkom! Torej metanje smeti v ločene posode je samo del tegaozaveščanja svetovnega prebivalstava.Ključne stvari pa so stalni vojaški konflikti,neprestano bombardiranje nekaterih območij in sproščanjem energije,ki nima nič skupnega z existenco prebivalcev tega modrega planeta. Ko bodo to spoznali tisti,ki bi to morali vedeti bo morda že prepozno ali pa zelo pozno.Res je tudi,da bi morali biti produkti,ki so ekološko čisti in okolju prijazni,cenejši,ne pa do se dražji. Ljudje kupujejo pač kar je ceneje,vsaj v večini. Torej sama država lahko in bi tudi morala narediti mnogo več na tem področju,kot sicer naredi. Subvencija ekološko prijaznih produktov bi gotovo prisilila ostale proizvajalce,da se priključijo tej karavani. Energija,ki jo uporabljajo za proizvodno gotovo ni čista in veliko ali skoraj večino doprinese k onesnaževanju in segrevanju ozračja.Odločiti se bomo morali,na kakšen način bomo reševali problem,ki je skupen tako revnim kot tudi bogatim,vendar ga slednji bolj ignorirajo,dasiravno imajo mnogo več od svetovne produkcije dobrin. Davek bomo seveda plačali vsi,tako revni kot bogati,kajti narava ne pozna razlike v tem smislu in kaznovala bo tako ene kot druge. Vsi moramo iti v novo obdobje,kjer bo narava imela prednost in ne človek,kjer se bo v nekem smislu človek podredi naravi in ne obratno.
User193227
28. 01. 2007 08.38
Tolk, kokr lahko posameznik pomaga je se vedno pljunec v morje, dokler se bodo an novo gradile tovarne, ki ne iskoriscajo zelenih virov je vseeno kaj posameznik pocen z odpadki, kaksne avtomobile vozi pa kdaj ugasne luc, se vedno je pljunec v morje
User203456
28. 01. 2007 02.30
Lep pozdrav vsem! Namesto, da se ubadate s "svetovni problemi" raje začnite delati na sebi. Tudi gospodinjski odpadki pripomorejo k nastanku degradacije okolja. Ali ste vedeli, da vsako leto pridelate (na posameznika) v povprečju krepko več kot za tono odpadkov?in da to počne kakšne 4 milijarde ljudi vsako leto? Kaj ko bi najprej pometli pred svojim pragom? Recimo že z ločevanjem papirja, plastike, stekla in drugih odpadkov, bi znatno prispevali k manjši bremenitvi okolja. Ko pa se vse skupaj nabere (in ni samo Co2,brez skrbi), pa dobimo nazaj takle šus...pa še več jih bo. Plastika se lahko reciklira, papir se lahko, železo je nujno za pridobivanje jekla- se dodaja staro železo, za pridobivanje novega stekla se dodaja staro in tako naprej. Potem pa energija...Ali veste, kako onesnažujemo okolje že s samo uporabo elektrike (sploh ni kriva le naftta) in koliko žvepla spusti ena termoelekrarna v ozračje vsak dan? Sicer pa obstaja še kup drugih problemov, za kar smo v bistvu neposredno krivi ljudje in ne samo gospodarstvo. LAHKO PODPIŠEMO ŠE MILIJON KJOTSKIH PROTOKOLOV, KO PA JE ŠE VEDNO POVPRAŠEVANJE TISTO, KI OBLIKUJE PONUDBO-mi smo tisti, ki odločamo, kako bo. Torej ljudje, dajte začeti delati na sebi in nehajte prenašati krivdo na svet. Ko sem jaz začela ločevati odpadke (in jaz se vsaj trudim, da bi skušala vsaj na nek način prispevati k boljši situaciji), so mi sledili še nekateri prijatelji- bodite vzor, tu ste lahko brez problema.
User104997
28. 01. 2007 00.51
Ne vem, to je en začaran krog. Evo, letališče Brnik planira bistveno povečanje poletov. CO2 ! Pa kaj mu hočeš? Vsi hočjo več pa več pa več. To je sistem. Luka Koper hoče bit en ta glavn na tem koncu Evrope. Spet ogromno več tovora, več CO2 iz ladij, potem ogromno elektrike za ogromno vlakov kje nekam po Sloveniji pa tko naprej. Se nič ne ustavi, to je to. Še več tovornjakov po cest. S cestami smo železnico uničli za potniški promet. Konc. Ne bo šlo več nazaj. Po krompir na deželo grem pač z avtom. Še najboljš opravm. Pa kaj pol pomaga, če se jest s kolesom vozm. Za svoj užitek, ja. Drugač pa, zarad CO2 je brez zveze...
User109032
27. 01. 2007 15.12
Torej za 5 minut bom ugasnil luci v hisi. Gledal bom skozi okno. Videl bom, da sveti ulicna razsvetljava, luci v barih, v nakupovalnih centrih, .... Pocutil se bom bedak. Kar hocem nakazati je, da take akcije razen kaksnega overshoota energije in posledicno izpada le-te ne pripomorejo bistveno k pocitku Zemlje.
User193227
27. 01. 2007 14.10
Se strinjam s tem, da moramo vsi reciklirati, vendar pa me zanima, ce se je kdo prasal, koliko pripomoremo s tem navadni ljudje. Najbolj me moti, da se se vedno gradijo termoelektrarne, po svetu obstajajo tovarne, ki onesnazujejo, americani s svojim potratnimi V8 avtomobili in podobno. Najprej bi se bilo potrebno lotiti okolju prijaznih virov energije, sele potem se obremenjevati s tem, koliko onesnazuje posameznik
User70936
27. 01. 2007 12.28
@Pygmalion: zato pa moramo dograditi jedrsko elektrarno. @desnaleva: kaj hudiča je point tvojega komentarja? Da bi živeli v jamah in se imeli lepo z gorjačo v roki, a to je to? @ Moje mnenje je, da je popolnoma zgrešeno razmišljati v smeri, da moramo porabiti čimmanj elektrike in varčevati, ampak je treba delati na čistih in učinkovitih načinih pridobivanja energije. Pa BTW sam se dosti vozim z javnim prevozom, ker se mi ne da gužvat z avtom, če se lahko enostavno usedem in počakam da pridem na cilj. Na kratke razdalje pa seveda, da grem peš že zaradi same rekreacije. Torej se ne izogibam avta iz nekih ekoloških razlogov, tako kot se večina ne. Če bi imeli boljši javni prevoz in seveda po normalnih cenah, verjamem da bi se marsikdo raje peljal z vlakom kot pa z avtom, če bi imel to možnost.
User134810
27. 01. 2007 11.39
branko, vse si nas razsvetlil...stopi prvi iz vrste ter še večkrat napiši takšno bistroumje...