Tujina

Komet Ison je (še) nedotaknjen

Pasadena, 20. 10. 2013 18.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Najnovejše slike kometa Isona, ki jih je posnel Nasin teleskop Hubble, kažejo, da je komet še vedno cel. Pred dnevi so se namreč pojavila poročila, da komet stoletja razpada. Ko bo najbližje Soncu, ga bo moč videti tudi podnevi.

Zadnja fotografija kometa Isona, ki ga je posnel teleskop Hubble.
Zadnja fotografija kometa Isona, ki ga je posnel teleskop Hubble. FOTO: NASA, ESA in Hubble Heritage Team (STScI/AURA)

Najnovejše slike kometa Isona, ki jih je posnel Nasin teleskop Hubble, kažejo, da je komet še vedno cel. Nekateri so namreč predvidevali, da bi lahko ledeno jedro kometa razpadlo, ko bi ga ogrelo sonce, kateremu se komet približuje.

Slika je bila posneta 9. oktobra in Hubble bi zaznal, če bi bile na jedru razpoke. Prav tako je jedro simetrično in gladko. Temu ne bi bilo tako, če bi ob jedru leteli odlomljeni delčki, so zapisali na spletni strani ameriške vesoljske agencije.

Pred dnevi je kolumbijski astronom Ignacio Ferrin dejal, da komet razpada. To je trdil na podlagi primerjav fotografij kometa z ostalimi kometi, ki so razpadali in opazil podobnosti.

Seveda je komet še daleč izven nevarnosti. Najbližje Soncu bo šele 28. novembra. Številni menijo, da komet bližnjega srečanja ne bo preživel in tako naj ne bi bilo nič s t.i. kometom stoletja. V trenutkih, ko bo komet najbližje Soncu, bo tako zelo svetel, da ga bo moč videti s prostim očesom tudi podnevi, še bolj spektakularno predstavo pa bo komet ponudil ponoči, predvidevajo astronomi. 

Hubblov teleskop je nebesno telo ujel v Marsovi orbiti okoli 284 milijonov kilometrov od Zemlje. Nam bo najbližje 26. decembra, ko bo od nas oddaljen le 64,2 milijona kilometrov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (55)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Si30ne
19. 11. 2013 12.13
Lih za božič bo najbližje zemlji, naklučje ali kaka povezava s tem da se bo morda rodil novi jezus na ta dan. :)
kure bedne
21. 10. 2013 13.57
+2
24ur. Kolikor nam je poznano ima NASA blokirana svojo spletno stran. Tako, da ne vi meni o najnoveših slikah kometa ISON. Pojma nimate in zavajate. Ta komet ali karkoli že je pa bo veliko presenečenje za človeštvo.
frako
21. 10. 2013 15.09
+0
LOL nasina stran špila so se že par dni nazaj zmenl za financiranje amerike dalje.
kure bedne
21. 10. 2013 16.30
+1
User1063544
21. 10. 2013 08.11
+2
Mater so ga lepo zretuširali... Kolikor vem po zadnjih informacijah ne bi šlo samo za en objekt ampak celo tri ali več... In ta hubblova slikica je sramota s čim folk zavajajo... Obstajajo bistveno bolj zanimive slike....
alescipko
20. 10. 2013 23.38
+3
zanimivo zanimivo,lukne v bankah noben ne zna zračunat, v vesolju je pa vse v miljonih let.....................rad bi bil hilda tovšak,rad bi bil ivan zidar.še raje igor lah .itd ,pa nimam za raketo
mikeTHEbike
20. 10. 2013 22.02
+0
Bruce willis, comme on man!!! Save our asses
Senca6
20. 10. 2013 22.18
+3
si zamenjal armageddon z deep impact ha...
Senca6
20. 10. 2013 23.56
+5
neintelegentni otroci dajejo minuse ,ker ne vedo da je bil v armagedonu (bruce willis) asteroid v filmu Deep impact (robert duval ) pa komet...to ni isto tepci nerazledani!
pe?navodo
20. 10. 2013 21.31
-10
Znamenja bodo na zvezdah , luni in nebu IN ZEMELJSKE SILNICE SE BODO MAJALE. To so znaki skorajšnega povratka Gospoda našega Boga da nam sodi kakor je rekel. Gospod naš Bog se vrača zelo zelo kmalu da nam sodi.
luckyss..
20. 10. 2013 21.39
+11
Če bo stvar dovolj svetla, bo to vsekakor možnost za razne oznanjevalce konca sveta in seveda za priložnostne samomore...
pe?navodo
20. 10. 2013 21.49
-9
Bog se vrača kakor je rekel kmalu, nihče pa ne ve ne ure ne dneva
luckyss..
20. 10. 2013 22.02
+6
roaddogg
21. 10. 2013 03.10
+3
Bobane23
21. 10. 2013 05.53
+1
Boga nebo več na zemljo.je tolk zapufan s tistim bog placaj,da si verjetno nebo več upau pojaviti.
?ikitita
20. 10. 2013 20.45
+21
Rad bi videl kaj bi človeštvo naredilo,ko bi dobesedno kak komet ali asteroid letel proti zemlji,kako bi človeštvo odreagiralo...jaz naprimer nebi rad umrl devičnik
torkov
20. 10. 2013 21.00
+2
Hočeš povedati, da si potenciali posiljevalec? haha
luckyss..
20. 10. 2013 21.05
+8
Če bi človeštvu grozila katastrofa npr. v obliki 50 kilometrskega asteroida se ne bi zgodilo NIČ !!! Le dan pred trkom bi se vsa svetovna elita z nekaj "vrtnarji in osebnimi trenerji" poskrila v podzemna zaklonišča in upala na preživetje....
macro
20. 10. 2013 21.45
+5
50 km bi naredil 500km rupo... Vse kar je več kot 6 km kamen ki pade na Zemljo...in adijo svet..ta ki je bil v Rusiji je v zraku razletel pa naredil škodo.. ne samo 24 kur pa fb...kaksen national geografic, pa science.... Etc.in sploh ga niso prej opazili.
asdfaasdfdss
20. 10. 2013 22.04
+4
NASA je leta 2005 izvedla misijo Deep Impact, kjer je v komet daleč stran od Zemlje, iz sonde izstrelila impaktor, težak 370 kilogramov, ki je komet uspešno zadel. Če bi ta impaktor bil miniaturna jedrska bojna glava, bi lahko tirnico kometa spremenil toliko, da bi komet zgrešil zemljo. Seveda, če se to naredi dovolj daleč stran.
gnu
20. 10. 2013 22.17
+3
Velik asteroid bi lahko odvrnili samo če bi začeli dovolj zgodaj (vsaj 100 če ne več let prej). Ena možnost je na asteroid montirati raketni motor in mu zlagoma nekoliko spremeniti orbito, ravno dovolj, da leti mimo. Obstreljevanje z atomskimi bombami bi povzročilo samo radioaktivni dež, ko bi vsa svinjarija priletela v atmosfero. Vseeno je namreč, ali je sto miljonov ton težak kamen v enem kosu ali razbit v stotisoč manjših - udarna energija je povsem enaka. Atmosfera ne more naenkrat ublažiti takšne mase s takšno hitrostjo.
asdfaasdfdss
21. 10. 2013 00.45
+1
deep impact je komet zadel več sto milijonov kilometrov proč od zemlje, tako da bi v primeru jedrkse bojne glave lahko kar konkretno spremenil tirnico kometu
luckyss..
20. 10. 2013 20.45
+7
Za primitivnega človeka je bil komet prinašalec vojne ali kuge, sploh takšen kot je Ison (viden tudi podnevi) je zelo impresiven.....Če pogledamo naše politike, potem vidimo, da smo se vrnili globoko v primitivnost, zato nam ta čudovit nebesni pojav verjetno ne bo prinesel nič dobrega. Mogoče pa se motim in bo osvetljeval vstajnike na ulicah in bo simbol upora ?!
pe?navodo
20. 10. 2013 21.33
-5
Motiš se. I SON =JESUS SIN . znak prihajajoče sodbe
jetako
20. 10. 2013 21.39
+17
ochi
20. 10. 2013 20.30
+5
a to da ima njegova koma premer cca štikratnika premera Zemlje ter raste, pa ne boste povedali?
luckyss..
20. 10. 2013 20.51
+5
Ne vem točno kaj je koma pri kometu, pri meni pa se občasno pojavi kakšno soboto zvečer.....Sicer pa nekaj podatkov, da bo ne kakšnih "preglobokih" ugotovitev......," ISON na oddaljenosti približno 500 milijonov kilometrov od Sonca izbruha 1 milijon kilogramov ogljikovega dioksida in 54 milijonov kilogramov prahu na dan! Slike, posnete s Spitzerjem pa so pokazale tudi prašni rep dolžine približno 300.000 kilometrov. Vsekakor ogromne količine za komet s premerom jedra vsega 4,8 kilometra.
Von_Clausewitz
20. 10. 2013 19.38
-7
da bi že eden padel v kak ocean...
gnu
20. 10. 2013 19.42
-5
Saj oceani so sami kometi .. ki so padali kot snežinke na naš planet .. čeprav moderne teorije pravijo da je več vode prišlo z ledenimi asteroidi .. Voda, H2O, je druga najpogostejša molekula v vesolju, prva pa je vodik H2.
gnu
20. 10. 2013 20.42
+6
A naj si mislim, da samo eden od sedmih ve, kako je voda prišla na Zemljo?
torkov
20. 10. 2013 20.49
-4
H20 je molekula? Ne piši več, da ne boš še kakšne take bedarije izjavil.
torkov
20. 10. 2013 20.51
Kometi imajo največ vode. Asteroidi pogosteje vsebujejo več kovin. Tako tudi moderne teorije ne pravijo bedarij, ki jih pišeš.
luckyss..
20. 10. 2013 20.59
+4
Ta teorija je res teorija v pravem pomenu besede....Ison ne bi zadostoval niti za Piranski zaliv z vsemi hrvaškimi odbitki vred :))
torkov
20. 10. 2013 21.04
+5
Z res vsemi odbitki, bi še mogoče ker bi oni radi pustili samo še eno lužo Sloveniji hahahah ... drugače pa ja :) Pa tudi kar piše 24ur je popolna bedarija ker je stanje pr teh telesih zelo nestabilno in je bilo že pred tedni ugotovljeno, da ISON ne bo imel takega učinka, kot se je pričakovalo pred več meseci. Za opazovanje, če bo že preživel, bo potreben najmanj daljnogled.
luckyss..
20. 10. 2013 21.12
+2
88....se strinjam, vendar vseeno obstaja možnost največjega spektakla kar jih bomo doživeli na nebu v našem življenju...bodi optimist ;)
torkov
20. 10. 2013 21.14
Možnost je ampak res še zelo minimalna :) in upam, da bi blo tko.
torkov
20. 10. 2013 22.02
-1
Kdo mi je pa za H2O dal minus? Imbecili eni ... H2O ni molekula ampak spojina dveh molekul vodika in ene kisika. H2 tudi ni molekula ampak spojina dveh molekul vodika.
gnu
20. 10. 2013 22.09
+2
88krneki, glede na to kako rad imaš besedo 'bedarije', bi rekel da imaš veliko opravka z njimi. No vsekakor če ne veš, da je H2O molekula, se ne čudim... Izvor vode na Zemlji je še vedno uganka. Dejstvo, da je danes večina vode daleč od sonca, postavlja vprašanje kako to da je obilna tukaj. Nekaj časa so menili, da je prišla s trki kometov v prvih dveh miljardah let, dokler niso ugotovili da je razmerje izotopov v kometih drugačno kot v morju. Veliko vode je v tistih časih (pa tudi zdaj) obstajalo v obliki asteroidov in protoplanetov s 'čudnimi' orbitami. Leta 2010 so našli tak leden asteroid med Marsom in Jupitrom.
luckyss..
20. 10. 2013 22.15
+2
Voda....sestavljena iz dveh atomov vodika in enega atoma kisika, je seveda molekula :)) Glede na to, da sta to dokaj pogosta elementa v vesolju, ne vidim razloga, da bi morala voda !od nekod priti";)
gnu
20. 10. 2013 22.21
+1
luckyss, problem je v tem da proces nastanka sončnega sistema potiska lažje elemente navzven, ko se enkrat formira sonce. Sončni veter in radiacija povzročita dobesedno izparevanje lahkih molekul in atomov iz notranjega sistema. Zato so notranji planeti kamniti, zunanji pa plinasti. OOrtov oblak, ki je oddaljen še bolj kot Pluton, vsebuje verjetno večino vode, v obliki kometov. Na Veneri recimo kljub gosti atmosferi (cca. 100x bolj gosti kot tu na Zemlji) praktično ni vode.
torkov
20. 10. 2013 22.28
+1
Ok. Priznam, da sem pomešal pri molekulah :) Sicer pa Zemlja velja za suh planet saj voda predstavlja le 0,005% oz. 0,05% celotne mase planeta (vem, velika razlika ampak nisem prepričan iz glave, zato dam obe). Samo v našem osončju je več vode, kot je je na Zemlji. Nekaj nebesnih teles v našem osončju ima več vode, kot je imamo na Zemlji. Toliko o vodi. Na našem planetu samo obstajajo dobri pogoji, da je lahko v tekoči obliki. Samo po tem se razlikujemo.
gnu
20. 10. 2013 22.37
+1
krneki pišeš. Glede na to, da je voda druga najpogostejša molekula v vesolju, je je ogromno. Ampak ne povsod in ne v notranjem sončnem sistemu. Površje in atmosfera vseh notranjih planetov je precej bolj suha kakor Zemlja. V notranjosti planetov pa ni kaj dosti vode, še Zemlja je spodaj železna krogla. V plašču sicer je nekaj vode, na marsu so deset dni nazaj potrdili 1-2% vode v površinskem pesku. Venerina atmosfera je 0.001% vodne pare. Večina vode sončnega sistema je izven Jupitrove orbite. 99.99% vse vode v sončnem sistemu je zelo verjetno v kometih izven Plutonove orbite (ne, to ni ugibanje).
torkov
20. 10. 2013 22.44
ma dej ta 24ur ... napisal sem roman glede vode samo v našem osončju in mi je objavilo samo eno besedo :) Sicer pa Ceres (Cerera) ima več vode, kot je imamo na Zemlji in se nahaja v orbiti med Marsom in Jupitrom. Nekaj od Jupitrovih lun je tudi kandidatk, če primerjamo količine vode. Nismo nič drugačni od ostalih teles, samo pogoje imamo druge.
luckyss..
20. 10. 2013 22.50
+1
gnu....Ta teorija o potiskanju lažjih elementov navzven je ovržena...tudi na podlagi odkritij novih planetov v drugih osončjih...
gnu
20. 10. 2013 22.53
+1
krneki, Merkur (najbližji planet) je povsem suh kamen. Venera ima gosto atmosfero, a je praktično brez vode, ker jo je odpihnil sončni veter (Venera nima magnetosfere). Zemlja ima izredno veliko vode v obliki tekočine, ledu in pare (0.4% atmosfere), pa tudi kemično vezane v plašču. Mars ima po novih spoznanjih 1-2% vode v površinskem pesku, verjetno v površinski plasti nekaj km globoko in v obliki ledu. Vendar je te vode relativno malo v primerjavi z Zemljo. V zunanjih planetih je vode več Evropa, Jupitrova luna, ima oceane, v katerih bi lahko bilo v globini življenje. Največ vode pa je v Oortovem oblaku, ki vsebuje komete, na razdalji večji kot Plutonova orbita, to je izjemno daleč zunaj. Voda je v grobem torej na obrobju sončnega sistema. Zemlja je glede na bližino sonca izjemno bogata z vodo. Ko je bila še proto-planet, je verjetno v trkih in visoko energijskih procesih izgubila večino vode, ki se je potem v drugi fazi vrnila s pomočjo kometov in ledenih asteroidov. V tretji fazi je magnetno polje preprečilo vstop visokoenergijskih delcev sončnega vetra in je zato zemlja vodo obdržala, Venera, Merkur in Mars pa so jo večinoma izgubili.
gnu
20. 10. 2013 22.55
luckyss, porazdelitev vode v sončnem sistemu je bolj fakt kot teorija, zaradi razmeroma natančnih meritev, ki jih imamo. Meritve ekstrasolarnih planetov so v povojih in zelo nezanesljive, sploh ne vemo koliko planetov in kakšnih je v orbitah okrog zvezd, okoli katerih smo odkrili morda samo največje (ki se jih najlažje vidi).
luckyss..
20. 10. 2013 23.01
Pa vendarle so odkrili plinaste velikane v notranji orbiti in skalne v zunanji....
torkov
20. 10. 2013 23.15
-1
Ok, hvala za bolj natančno obrazložitev :) Sicer pa glede Marsa ne moremo govoriti ker je bilo razsiskano največ par deset centimetrov v globino, tako je podatek samo domneva na podlagi trenutnih vzorcev. Poglej si samo, kako se je v zadnjih letih spremenilo samo z Luno in kaj vse so ugotovili s 'Deep Impactom', ki so ga izvedli tam. Ceres pa se tudi nahaja med Marsom in Jupitrom in ima več vode, kot je imamo mi. Voda na Zemlji je površinska in glede na maso predstavlja zelo majhen del in imamo pogoje, da je tako tudi ostalo.
gnu
20. 10. 2013 23.17
Res je. Znanost ni dogma in marsikaj ne vemo. To je področje intenzivnih raziskav. Porazdelitev vode v sončnem sistemu je fakt, kako je do tega prišlo pa so hipoteze. Dejstvo da sončni veter spihuje atmosfero s kamnitih notranjih planetov je tudi izmerjena reč. Plinasti velikani imajo preveliko maso, da bi izgubljali atmosfero, vendar tudi Jupiter nima dosti vode, kar je izmerila sonda Galileo. krneki : ja, nekateri asteroidi (za Ceres ne vem.. so samo hipoteze, ne meritve) imajo vodo. Voda v sredici planetov pa bi bila zelo nenavadna, saj so bili planeti v nekem času tekoči in je voda 'splavala' na površje, saj so sredice iz težkih elementov (železo, nikelj,..)
torkov
20. 10. 2013 23.31
-1
Za Ceres naj bi bila potrjena informacija, na podlagi opazovanj, kot tudi vse ostalo. Sicer pa spada med planetoide (lahko tudi asteroid za ene).
torkov
20. 10. 2013 23.32
+1
Glede ostalih stvari pa sem se par novih stvari naučil danes. Ty :D lahko noč
g.noj
20. 10. 2013 19.35
+4
upam, da bo tole res komet stoletja
lennchma
20. 10. 2013 21.49
+5
Ma še več kot stoletja. Nazadnje je bil tako svetel komet pred 333 leti. Na žalost je kmalu zatem izbruhnila kuga.
RožLee1ban
20. 10. 2013 19.11
-3