Reportaže

Bi zamenjali svoj vsakdan za življenje na pristnem tropskem otoku?

Siargao, 11. 01. 2020 10.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Tomaž Bračko
Komentarji

Majhen otok v obliki solze se nahaja na jugovzhodu filipinskega otočja. Verjetno ga v kratkem čaka velika turistična bomba, čeprav se večina tujcev, ki so začeli razvijati turizem na otoku, zelo trudi, da bi šel po drugi poti, kot recimo Boracay ali Bali. Med njimi so najštevilčnejši Evropejci in Američani.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Na otok nas pripelje majhno propelersko letalo, kratka pristajalna steza, obdana s kokosovimi palmami in ne preveč mehak pristanek. Vse to obljubljaja veliko sonca, vlage in peščenih plaž. In Siargao ob vsem tem prinese še valove, visoke nekaj metrov, za najboljše deskarje na valovih na svetu in nižje za nas začetnike.

Cloud 9 – najbolj znana surf plaža na otoku. Septembra vsako leto se tukaj zberejo najboljši deskarji na svetu. FOTO: Tomaž Bračko

In prav valovi so bili razlog, da je leta 2014 prvič ta otok obiskal danes 32-letni Italijan Marco. Šest let pozneje nas pozdravi s terase svojega surferskega kampa, ki ga je odprl skupaj z ženo Caro, Grkinjo, s katero sta se spoznala v Londonu. On je bil projektni vodja v IT podjetju, ona zobozdravnica. “V službi sva bila od 9 zjutraj do 7 zvečer. Zdaj sva v službi vsak dan, cele dneve, a živiva ob oceanu, surfava štiri do petkrat na teden in rešujeva zgolj težave, ki zadevajo naju. Sanje so se nama uresničile.”

Marco in Cara sta svoje sanje uresničila na Siargau. Na noge sta postavila Mao Mao Surf, zdaj si tu želita ustvariti tudi družino. FOTO: Tomaž Bračko

Marco skrbi, da so bungalovi urejeni. Pravi, da pozna vsak žebelj v kosih lesa, ki sestavljajo prikupne turistične hiške. Cara skrbi za goste, ureja izlete, išče najboljše restavracije in učitelje surfanja. Nimata poslovnega načrta, vesta le to, da z oddajanjem hišk zaslužita več, kot lahko tukaj zapravita. Kampa nista zgradila iz želje po zaslužku, vedela sta le, da si želita živeti drugače, kot je to v navadi v Evropi. Živita svoje sanje, ob tem pa spoznavata ljudi s celega sveta.

Ogromno parcel na otoku se prodaja. Cene, tudi tistih ne ravno najboljših lokacij, so že precej visoke. FOTO: Tomaž Bračko

A vse le ni tako eksotično in popolno. Delavce je tukaj skoraj nemogoče dobiti, enako velja za material, ki ga potrebujejo za gradnjo, pogosto je težava tudi z dobavo hrane in celo denarja. Zgodilo se nam je namreč, da so bili bankomati izpraznjeni, plačila s karticami tukaj ne obstajajo in turisti na skuterjih smo se podili po mestu ter iskali denar za večerni obrok.

Večina ljudi še vedno živi v slabih higienskih in bivalnih razmerah, številni otroci pa kljub brezplačni šoli te ne obiskujejo. FOTO: Tomaž Bračko

Domačinom denar ne pomeni veliko. Razcvet, ki so ga deležni zadnji dve leti, jih je presenetil, nekateri so obogateli s prodajo zemljišč, a denar hitro zapravili na petelinjih dvobojih. Kvadratni meter zemlje, za katerega je bilo še pred dvema letoma treba odšteti 5 evrov, je danes vreden kar 100-krat več. Že vnaprej sklenjeni dogovori o prodaji pa se velikokrat enostavno izjalovijo, brez posebnega razloga.

Na otoku je veliko odprtih gradbišč, veliko strojev pa sameva, saj primanjkuje delavcev. FOTO: Tomaž Bračko

“Od sedmih zjutraj sem čakal delavce, a niso prišli, zato sem ploščice položil kar sam. Druge izbire nimam, jutri prihajajo prvi gostje,” za šankom na naši terasi, godrnja 37-letni Američan Ryan. Z odličnimi delovnimi navadami in znanjem, ki je potrebno za gradnjo, je v zadnjem letu, od idejne zasnove do izvedbe, postavil hišo s štirimi sobami, le slabih 200 metrov stran od Marca in Care.

Ryan – v teh dneh je sprejel prve goste – pravi, da bo na otoku ostal tri, morda štiri leta. Nato ga vleče v Evropo, na Portugalsko. FOTO: Tomaž Bračko

Zadovoljen ugotavlja, da je bila odločitev, da pusti življenje v Los Angelesu, pravilna. Tu je našel svoj mir in se znova navdušil nad deskanjem. Manj navdušen pa je nad delovnimi navadami domačinov, ki jih tujci težko razumemo.

A naredili bi krivico, če bi vse metali v isti koš. Naš učitelj surfanja, 24-letni Vincent, nikoli ne zamuja na dogovorjene termine. “Še dve leti nazaj sem delal kot vzdrževalec v bližnjem turističnem resortu, danes pa na valovih v dveh urah zaslužim toliko kot prej v celem tednu,” nam z navdušenjem pripoveduje fant, ki se je komaj nekaj let nazaj naučil surfati.

Vincent je eden številnih učiteljev surfanja na otoku. Zaradi “dobrih” valov je otok postal odlična destinacija za učenje deskanja. FOTO: Tomaž Bračko

Pred tem je Vincent hodil v šolo, starši mu niso dovolili surfati, saj je to zgolj tratenje dragocenega časa. Takrat je to resda držalo, saj na otoku ni bilo turistov. Danes je zgodba popolnoma drugačna. Poleg odličnih ur surfanja, lahko kot domačin prosto pleza na visoke palme in z njih klesti kokose za svoje učence. Nekateri njegovi kolegi to počnejo za zaslužek in turistom prodajajo kokose po 50 pesov (70 centov), a ta posel ne cveti najbolje.

Brez večjega napora se na otoku najde takšna plaža, kjer trenutno še ni turistov. FOTO: Tomaž Bračko

Le nekaj let nazaj si na Siargao lahko prišel le s 15 urno vožnjo po morju, danes na otoku pristane 12 letal dnevno. Ne morem se otresti občutka, da ta otok v prihodnosti čaka turistična bomba. Marco me prepričuje, da se to sicer ne bo zgodilo: ”Vsi, ki postavljamo otok Siargao na turistični zemljevid se dobro zavedamo, kaj se lahko zgodi. Čutimo odgovornost do narave, gradimo zgolj z naravnimi materiali, opeke ni. Tudi plastiki se vsi na veliko izogibamo.” Cara dodaja, da si želita otroka v naslednjih letih, a ob tem zaskrbljeno ugotavlja: “Zdravstvena oskrba res ni na zadovoljivem nivoju. Ko sva zbolela za dengo – bolezen, ki jo prenašajo piki komarjev, sva morala sesti na letalo do dve uri oddaljene Manile, saj nama tukaj niso znali pomagati.”

“Rešilec” na otoku Siargao.
“Rešilec” na otoku Siargao. FOTO: Tomaž Bračko

Siargao je odročen tropski otok, ki ima nekaj posebnega. Morda so to neskončne peščene plaže, na katerih včasih ne opaziš nobenega turista. Morda so to v nebo segajoče kokosove palme, ki prekrivajo kar 95 odtsotkov otoka. Ko se pogovarjamo s priseljenci, ki so zdaj že postali domačini, temu enostavno pravijo energija ljudi. In zdi se, da so prav takšni tudi turisti, ki otok obiščejo. Vsak ti nameni nasmešek in besedo, delimo izkušnje naših dnevnih otoških dogodivščin in surferskih prigod.

Danes (sobota) potovanje nadaljujemo na otok Bohol in še kakšen teden ostajamo na Filipinih. Našo pot pa lahko spremljate tudi na Instagram profilih @brigitayogita in @tombracko.

• image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (61)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Zev0
11. 01. 2020 16.36
Bil na nekaj takih otokih. Nekaj dni je čarobno. Potem človek pogreša zmerno topli pas, hlad in Evropo. Po desetih dneh letargije, dolgočasja, vlage in monotonega bivanja naravnost odštevaš dneve, ko boš spet doma. Tropski otok je naš hrepenenjski mit. Kmalu postane mučno dolgčas in nobena sinja modrina in mladi kokosovi orehi ne pomagajo več.
dylan_dog
11. 01. 2020 16.39
+12
Kakor kdo..., jaz se ne navelicam..., bil 2 x na Filipinih, 2x Tajska, 2x Vietnam, Kambodza, Kuba, Mehika, Karibska otocja, meni so tropi zakon
11. 01. 2020 17.28
Hm, smo razlicni ocitno. Jaz sicer nikoli nisem na dopustu vec kot 10, 11 dni skupaj, ker mi enostavno ne znese biti tako dolgo iz sluzbe, ampak vedno jocem kot majhen otrok, ko se poslavljam iz taksnih in podobnih krajev. Po moje bi imela sele po kaksnem mesecu ali dveh dovolj, prej pa niti slucajno. Nic dolgi cas, vsakic komaj casim, da imam to moznost, da mi je kooooncno dolgi cas...
dylan_dog
11. 01. 2020 16.29
Ce sta bila na Siargu, bi lahko sla v pizzerijov lasti Slovenca..., odlicna pizza btw. Poleg Siarga ima pizzerije se v El Nidu(3x), Manila, Moalboal(Cebu), Coron. Filipini so drugace krasni, a postaja drago, cene mastanitev kjer ao lastniki tujci so visoke.
janezpodre
11. 01. 2020 16.19
Jest bi mel par vprašanj za avtorja prispevka - a je mogoče na otoku gledat turške nadaljevanke in, ali mogoče kdaj na rajskem otoku letuje Žan Mahnjeni, da bi rekla kako lovsko ob piru za 0,8 evra. Če mi odgovori pritrdilno, že pokam kufre /pa upam, da ma pir 1 stopinjo nižjo temperaturo, ko voda/.
Uporabnik1842759
11. 01. 2020 15.19
jst bi pa zlo rada šla tja
akize
12. 01. 2020 09.38
delomrznež
11. 01. 2020 15.04
jozeceljski
11. 01. 2020 15.03
Takšno naravno okolje ni za tiste, ki ne znajo živeti v naravi, to je skromno kot na kmetih. Samo ti nimajo denarja, da bi potovali po svetu.
Da se mene pita..
11. 01. 2020 14.57
Nikoli in nikdar.
11. 01. 2020 14.03
Rajski otok? Umrla bi od dolgčasa. OK za videti, ok za bit tam mogoče en teden. In to je to. Dan za dnem enak, palma, valovi, surf. Hvala, ne hvala. Grem raje danes na Krvavec, jutri v Piran, pojutrišnjem na Šmarko, potem v Benetke in če se mi zahoče sem z letalom v 4 urah v Skandinaviji ali pa v 4 urah na podobnem "rajskem otoku". Otroke imet tam???? Ni šans. 2 uri z letalom do zdravnika, super. In šola, ki komaj nauči pisat in brat. Ne hvala
11. 01. 2020 15.20
No, ni ravno tako. Mogoce imas ti, ce si iz Ljubljane do vsega tega 1 uro in pol blizje kot jaz, ki sem iz Stajerskega konca, a je vseeno bistveno dalj, da dosezes tak ali vsaj podoben otocek. Ze na samem letaliscu moras biti 2 uri prej, jaz imam tudi do kateregakoli letalisca vsaj 2 uri, do Dunaja, s katerega najvec letim, 2 uri in pol in potem traja polet, ce je v enem kosu, kar je redkost, se dodatnih cca.10 ur. Ko prides na letalisce, se seveda nisi na koncni destinaciji... Tako da 4 ure, si bistveno premalo napisala. A ker je izjemno lepo in sproscujoce, pretrpim tisti dan, ki ga vzame transport in grem, vsake toliko casa, ker je zares vredno.
11. 01. 2020 20.17
Iz štajerske imaš še bližje, iz Gradca imaš direktne lete, jaz moram večinoma prestopat, ker iz Brnika ne prideš nikamor
Fery Zaka
11. 01. 2020 13.39
Turbo ogljični preseratorji so se premaknili, da še drugje onesnažujejo svet. Lepo je tudi, da nas o tem obveščajo. Še Greti naj ne pozabijo poslati pozdrave.
akize
11. 01. 2020 13.22
+11
To sploh niso filipini. Kot vidite so na otoku sami tujci. Cena zajtrka pa 5€... brezveze
lumpimonster
11. 01. 2020 12.48
Zdj je lepo dokler je prazno ja
11. 01. 2020 12.35
Bravo za njiju. Mlada sta, to je velik plus. Jaz pa se imam pri nas zelo lepo. Če je "čas" , pa gremo radi pogledat tudi toplejše kraje, ko je pri nas mraz.
Uporabnik757196
11. 01. 2020 12.17
abmam
11. 01. 2020 12.11
Dokler ne pride cunami in jih odplakne v morje.
ElleX
11. 01. 2020 11.50
+64
Slovenija je lepa. Prav tako vsakdan v naši deželici. Geografsko gledano imamo na dosegu rok vse, kar potrebujemo. Imamo morje, gore, gozdove. In štiri letne čase. Pitna voda je samoumevna. Zrak ni onesnažen do te mere, da ne bi videli sonca ali da bi po ulicah hodili z maskami na obrazu. Kakšnih večjih naravnih katastrof, kot so cunamiji, vulkani in orkani, ne poznamo. Imamo potrese, a je gradnja dovolj kvalitetna, da zgradbe prenesejo marsikaj. Vojn nimamo. Tudi kriminal je na precej nizki ravni in praviloma ti pri nas nihče iz rok ne bo izpulil telefona ali pa ti na vrat položil nož in od tebe zahteval vrednejše stvari in denar. Tudi naši otroci se lahko zunaj brezskrbno igrajo, ne da bi nas ob tem bilo strah, da jih bo kdo ugrabil in da bodo postali žrtve trgovine z ljudmi. Imamo vse, kar potrebujemo za solidno življenje, le ta zavist, ki jo čutimo do ljudi, ki si lahko privoščijo več od nas samih, nam nekako ne bi bila potrebna. Pa srecno družini, ki potuje, in veliko dogodivščin na vaši poti.
11. 01. 2020 11.37
Poguglaš "siargao surf school price" pa dobiš da je ura učenja surfanja 500PHP kar je slabih 9 evrov. Se pravi 18 evrov za dve uri. In da je to več kot je prej zaslužil kot projektni vodja v IT podjetju v Italiji v celem tednu !!. Še enkrat: BEDARIJA od članka kjer avtor le tega ni preveril dejstev
11. 01. 2020 12.38
Nando, morda ima po 10 tečajnikov naenkrat, 6 ur/dan....se nabere.
11. 01. 2020 14.00
tudi če jih ima toliko, je to še vedno le 500 evrov na teden. Pa ne verjamem, da jih je pol toliko, če vsi govorijo, da ni neke gužve. Vodja IT pa v italiji dobi po 3k, po ta malem.
BuenosAires
11. 01. 2020 11.31
+24
Kaj ti govoriš, življenje v Sloveniji je odlično, sem ogromno prepotoval po svetu in je v večini lepo, a nikjer ni življenje talo lepo kot v Sloveniji, če le nisi len.
Arguss
11. 01. 2020 11.29
+21
Bil sem že kar nekaj okoli po svetu.Samo sem še zmeraj najraje v Sloveniji ali Evropi ,če tako želite.Ne razumem pa ljudi kateri potujejo na rajske otoke samo zato, ker je to moderno in morš bit ,da se potem še celo leto ali več hvalijo sem bil.Biti pomeni tukaj in sedaj.Tudi v Sloveniji.
11. 01. 2020 11.49
+22
Ne hodimo vsi na rajske otoke zato, da se s tem hvalimo. Jaz grem vsaj vsako drugo leto v malo bolj eksoticne kraje, ampak samo zato, ker tam zares uzivam na neskoncnih mivkastih plazah, ob pogledu na bujne kokosove palme in drugo tropsko rastlinje, saj tam zares lahko pozabis na vsakdanji hiter tempo in se odklopis. Druzbenih omrezij sploh nimam, tako da se nikomur ne hvalim s fotkami in ne mislit, da vsi hodimo tja zaradi tega. Ne bi pa zivela v tistih krajih. Evropa je Evropa, kar se vsakdanjega zivljenja tice.
11. 01. 2020 12.40
mickica...sem istega mnenja...radi gremo in radi se vračamo domov.
sloeuro
11. 01. 2020 11.21
+11
Predrago za vukojebino :-). 50€ za spanje :-), 5€ zajtrk? Za to ceno najdeš že v Evropi.
11. 01. 2020 11.23
Ja ampak v dveh urah zaslužiš več kot prej v enem tednu v Evropi. Če verjameš ha ha.
11. 01. 2020 11.15
Bedarija. Sedaj v dveh urah učenja surfanja in klestenja kokosov zasluži več kot prej v enem tednu (kot projektni vodja v IT podjetju v Italiji ???) Resno ??? My ass...Katere bučke. Bolj mi delujeta kot dva ki ne bi delala nič ampak upala na bogate vlagatelje ki bi ju zalagali z denarjem onadva bi pa pozirala kot sestrice Kardashian.