Mednarodna žirija, ki jo je vodil direktor Guggenheimove fundacije Thomas Krens, je Marjetico Potrč spomladi letos uvrstila v ožji izbor sedmih kandidatov za nagrado, za njihovo odločitev o nagrajenki pa je bila odločilna presoja celotnega dosedanjega opusa Potrčeve. Kiparka je tretja dobitnica prestižne nagrade, pred njo sta jo prejela Matthew Barney in Douglas Gordan.
Marjetica Potrč je kiparka, ki v skladu s svojim prevladujočim interesom, zanimanjem za urbano človekovo okolje, za svoje inštalacije uporablja stavbne materiale in elemente, npr. opeko, se navdihuje pri arhitekturi in posega vanjo ter ob tem svoje delo, izkušnje in zamisli ves čas ubeseduje v esejističnih besedilih. Sama se opredeljuje kot raziskovalka urbanih družb, saj je prepričana, da je prav mesto prevladujoča in bistvena narava današnjega sveta.
Marjetica Potrč je začela razstavljati v Sloveniji v 80. letih. Po večletnem bivanju v ZDA v začetku 90. je med drugim razstavljala tudi v najpomembnejših likovnih središčih in galerijah Nemčije, Italije, Velike Britanije in ZDA. Letos je imela samostojni razstavi v ljubljanski galeriji Škuc (kustos je bil Gregor Podnar) in v galeriji Centre na kolidžu Miami Dade Community v Miamiju (Florida). Skupaj z drugimi umetniki pa je letos razstavljala v budipeštanskem Ludvikovem muzeju na razstavi 50 let srednjeevropske umetnosti, na razstavi Skultur v švicarskem Baslu (Umetniški posegi v mesto Basel s svojo instalacijo Hiša za popotnike pa tudi na osrednji mednarodni likovni prireditvi Manifesta 3, ki je bila minulo poletje v slovenskem glavnem mestu.
Marjetica Potrč in likovna skupina Irwin sta med drugim predstavljala Slovenijo na beneškem bienalu leta 1993. Leto kasneje so kiparki doma podelili nagrado Prešernovega sklada, različne štipendije in podporo za izpopolnjevanje in nadaljnje delo pa so Potrčevi med drugim namenili slovensko ministrstvo za kulturo, Sorosev center in zavod Odprta družba iz Slovenije ter newyorški fundaciji ArtsLink in Pollock-Krasner. Med projekti, ki se jih bo lotila Marjetica Potrč v prihodnje, sta tudi ureditev spominskega parka v Buenos Airesu in dopolnjevanje arhitekturne podobe Belfasta.