Črna kronika

'Nisem imel namena nikogar poškodovati, kaj šele ubiti'

Ljubljana, 27. 03. 2019 13.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Na ptujskem sodišču se je začelo sojenje Janku Tomiću, ki mu tamkajšnje tožilstvo očita uboj in tri poskuse uboja v strelskem obračunu maja lani na njegovem domu v Krčevini pri Ptuju. "Nisem imel namena nikogar poškodovati, kaj šele ubiti," je sodišču zatrdil obtoženi.

Slovenska policija
Slovenska policija FOTO: Aljoša Kravanja

Obtoženi Janko Tomić je podal kratek zagovor, na vprašanja pa tokrat zaradi odsotnosti ene od svojih odvetnic Stanke Firm Gavez ni želel odgovarjati. 

Četverica napadalcev, starih od 25 do 29 let, je v noči na 27. maj na njegovem domu v Krčevini pričakala Tomićevega 20-letnega sina, da bi z njim obračunala. Vsi štirje so ob njegovem prihodu in pobegu v hišo nasilno vstopili za njim in ga skušali pretepsti, še pred tem so na dvorišču poškodovali osebni avtomobil.

Ko je na balkon hiše prišel mladeničev 51-letni oče, je po tistem, kar je danes iz obtožnice prebrala tožilka Dijana Šeruga Sagadin, začel streljati s pištolo, a jih to ni odvrnilo od napada. Ko so se vendarle odločili zbežati proti avtomobilu, pa naj bi streljal še za njimi. Med begom je 25-letnik dobil dve strelni poškodbi, medtem ko je drugi, 29-letnik, poškodbam na kraju dogodka podlegel.

Tomić, ki ga sicer ob Firm Gavezovi zastopa še odvetnik Darjan Lampič, na predobravnavnem naroku novembra lani očitanih kaznivih dejanj, za katera mu grozi visoka zaporna kazen, ni priznal, saj naj bi šlo za silobran.

Pravi, da so zaradi groženj ves čas živeli v strahu

Danes je povedal, da sta ga sredi noči iz rahlega spanca zbudila dva poka, po njegovem je šlo za razbito steklo, nato pa je slišal krike in grožnje napadalcev njegovemu sinu, da ga bodo ubili. Iz omare je vzel pištolo in v popolni temi večkrat ustrelil z balkona, pri čemer ni ničesar videl. Ko je prišel na dvorišče, je bilo po njegovem že vse tiho in od tam nikakor ni streljal za nikomer.

"Nisem imel namena nikogar poškodovati, kaj šele ubiti," je sodišču zatrdil obtoženi, ki je povedal, da so v zadnjem letu, odkar je bil njegov sin huje pretepen in poškodovan, zaradi groženj ves čas živeli v strahu zaradi pritiskov in groženj, pa se takrat policija na njihove prijave ni veliko odzivala.

Ptujsko sodišče je sicer že junija lani kaznovalo tudi vse tri napadalce, ki so želeli fizično obračunati s Tomićevim sinom. Ti so priznali kaznivi dejanji nasilništva in poškodovanja tuje lastnine, zaradi česar so jo odnesli z nižjimi kaznimi. Eden od njih mora odsedeti leto in osem mesecev, drugi leto in pet mesecev, tretji pa leto dni zapora.

Sojenje se bo nadaljevalo 3. aprila, ko bodo zaslišali še nekaj prič, v nadaljevanju pa je predvideno tudi pričanje več izvedencev, med drugim psihiatra, sodne medicine in balistike.

Vsi trije so bili danes vabljeni na sodišče kot priče, a je prišel le eden od njih, ki pa je povedal le, da vztraja pri izpovedanem v preiskavi, medtem ko ga je zdaj zapustil spomin in je tako odgovoril tudi na nekaj vprašanj tožilke in obrambe. Proti obtoženemu niti ni priglasil premoženjsko-pravnega zahtevka, sodišče pa je prosil, da ga ne vabi več v zvezi z omenjeno zadevo.

Enega od udeležencev krvavega dogajanja ni bilo, ker mu v zaporu na Dobu danes niso mogli zagotoviti spremstva, drugi pa iz zapora v Rogozi ni prišel brez pojasnila.

Redkobeseden je bil tudi oče ustreljenega mladeniča, ki je povedal, da o dogajanju ve le tisto, kar je zasledil v medijih ter da s sinom po tistem, ko je pred časom že prestal krajšo zaporno kazen nista bila veliko v stiku. Prej mu je večkrat pomagal, a je zahteval red, zato mu ni znano, kaj naj bi ga odneslo na drugo stran zakona. Tudi ostalih fantov, ki so bili v Krčevini z njim, ni poznal.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (88)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Misolovka
30. 03. 2019 10.05
Amerika edino pravilno ukrepa, kdor stopi na tvojo posest in se pocuti ogrozenega, ga lahko pospravi.
RamzesII
30. 03. 2019 11.27
Malo nerodno si zapisal. Žal se tam dogajajo tudi nepotrebne zadeve, tepci so ustrelili in ubili tudi otroke, ki v maškarah hodijo od hiše do hiše za sladkorčki.
felix58
29. 03. 2019 21.43
+3
Edino pravilno...kaj so iskali, to so dobili
Infraping
28. 03. 2019 11.09
+14
prou je naredu, nej proba kdo k men v bajto pridet
Manandi
28. 03. 2019 08.55
+19
Vse štiri bi js počila saj drugega ne zaslužijo. Da gre za Kriminalce in zločince se vidi iz tega, da kjub streljanju niso bili pripravljeni prekinit namere da pobijejo njegovega sina.
Manandi
28. 03. 2019 08.57
+8
Slovence v Sloveniji tepejo vsi, grozijo vsi, NI POMEMBNO KDAJ IN OD KOD SI ZAKONITO, NEZAKONITO za vsako besedo ne dejanje pa so Slovenci kaznovani in se jih zmerja z FAŠISTI. Tako je ker je pravosodje dobesedno v rokah partijsko Srbijansko kriminalnega podzemlja.
Pan1
28. 03. 2019 07.32
+32
Dat mu nagrado.
Roadkill
28. 03. 2019 08.07
-7
lej možgani so orodje ki ga imaš z nekim namenom
Pan1
28. 03. 2019 16.52
+2
420, prav imaš. Moje orodje je ok. Za tebe nisem prepričan
Von_Clausewitz
27. 03. 2019 20.35
+25
Več kot očitno, da sodišče ne upošteva adrenalin in predvsem strah obtoženega ! Skratka rečeno, ko si v stanju obupa...ampak tožilk in sodnica že vesta, kakšen je občutek, ki ga je doživel obtoženi...saj oni so vsaki dan priča takšnih okoliščin, kajne ?
RamzesII
30. 03. 2019 11.28
Von_Clausewitz
27. 03. 2019 20.29
+27
Definitivno stojim na strani obtoženega za "umor in poskusa umora" ! Problem je, da policija ne more ukrepat dokler se ne zgodi to kar seje zgodilo ! Zakaj ? Če ti nekdo grozi ali celo napade tako, da te ne poškoduje...bom rekel vsaj ne tako, da moreš it na prisilen dopust. Policija lahko samo izreče globo. Naravnost smešno ! Zdaj razumete zakaj so v Italiji sprejeli zakon, da v kolikor zalotiš nepridiprava v svojem stanovanju ali celo na parceli, ga lahko ustreliš ! Orožje je dovoljeno le s tem pogojem da ga lahko imaš le v hiši ! V kolikor bi meni sodili razni amaterji kot je ta tožilka, ki več kot očitno si je našla žrtvo za napredovanje, bi v mojem primeru končala točna tam kjer je končal pokojni. Pa se ti kesi na kameri s tvojimi mimikami...
Von_Clausewitz
27. 03. 2019 20.32
+3
Zakon ne velja za tiste, ki živijo v večstanovanjskem objektu. Torej ga lahko ustreliš le, če ga zalotiš v svojem stanovanju. Na hodniku, kleti oz. kurilnici ni dovoljena uporaba orožja.
RamzesII
30. 03. 2019 11.31
Tako kot si zapisal, policija ne ukrepa prej kot ... to pomeni namreč, da je truplo zanje dokaz nekega dejanja, ne pa žrtev, ki bi ji lahko s preventivnim dejanjem rešili življenje. Huje je če gre za otroka, a policija pač vztraja pri svojem prepričanju.
grozjak
27. 03. 2019 20.25
+7
Berem spodnje komentarje in se mi tudi fino zdi, da jo kak nasilnež sem ter tja skupi, a se je treba zavedati, da je bil to obračun, pa kakorkoli to vzamete.....
0OO7
27. 03. 2019 20.09
+26
Prebral sem vse komentarje. Stari rek veli: vsi ljudje vse vejo. In vsebina komentarjev spodaj gospoda, ki je branil svojo familijo, slavi. Z menoj vred. Zato ZAHTEVAM, da se sodišče ne osramoti in gospoda niti slučajno niti ne okara. Napadalce pa strpajte svobodno tja, kamor spadajo! ŽIVELA PRAVICA, ne pa gnilo pravo!
grozjak
27. 03. 2019 20.19
+10
Svoje otroke je dobro vzgajati v tako, da se ne zapletajo s kriminalci.....
Infraping
28. 03. 2019 11.51
+4
kot bivši študent prava se strinjam s tabo
Dragonball
27. 03. 2019 18.49
+40
Čakajte malo, a sem to prav prebral: V ZADNJEM LETU da so živeli v nenehnem strahu??? V celem letu torej ni policija niti s prstom mignila??? Pa HALOOO, kaj je torej človeku ostalo drugega kot da si priskrbi orožje in se brani če pa jih ljudje ki so za to pristojni in plačani niso hoteli. Jaz mislim da bi morali ti vlomilci in pretepači dobit najvišjo možno kazen, prav tako pa tudi ignorantski policisti zaradi svoje neaktivnosti, s katero so sploh omogočili da se je kaj takega zgodilo... Da bi do česa podobnega prišlo v Švici ali na Japonski bi nemudoma odstopilo že pol vlade, vključno z direktorjem policije, pri nas pa so organi pregona očitno samo zato da šoferjem dajejo pihat
0OO7
27. 03. 2019 19.37
+23
Podpis! Pa če se vpraša mene..., napadalce opozorim samo enkrat, potem pa jih postrelim kak zafce. Kaj se te to pravi, sredi noči v krdelu loviti enega mladega fanta, pa neglede, kaj jim je bil dolžan. Lahko bi kulturno potrkali na vrata in očetu povedali, kaj želijo. Ziher oče ne bi potegnil orožja. Tako pa.., saj pravim - kak zafce!!!
grozjak
27. 03. 2019 20.17
+4
Najbrž so eno leto hodili trkat na vrata...
grozjak
27. 03. 2019 20.26
+8
Policija pa običajno kar dobro ve, kdo kam sodi....
BETONSKI
27. 03. 2019 18.26
+25
Mene so že enkrat oropali,vzeli računalnik,škode sicer nobene,a sem imel notri podatke ,da sem moral 5 mesecev delati,da sem prišel na čisto,takrat sem se zaklel,da če ga dobim v hiši ne pride živ ven.
grozjak
27. 03. 2019 20.29
+2
Nič dolžen in nič kriv si bil oropan....to je nekaj čisto drugega.
trdovrat
27. 03. 2019 18.20
+22
Moderator, spodaj je kar precej ostrejših komentarjev, pa samo mene brišeš! Povej mi zakaj sem se ti tako priljubil! Izbrisan komentar: Edino kar mu zamerim je to, da je premalo treniral in zato preslabo meril!
0OO7
27. 03. 2019 19.38
+2
pravakritika
27. 03. 2019 18.19
+27
...Ozadja - zakaj se je to zgodilo ne poznam in me ne zanima - vendar je dejstvo da NA SVOJEM DVORIŠČU, v SVOJEM STANOVANJU nimaš pravice reagirati kot je tale TomiĆĆĆ reagiral???? Te iste zadeve se dogajajo ljudem, ki jih REDNO obiskuje ZAŠČITENA ETNIČNA skupina, jih ustrahuje, jim krade, krajani pa so nemočni!!!!! Tožilcu pa lahko samo želim, da ga ZAŠČITENA etnična skupina sreča na kakšnem bencinskem servisu in mu v praksi pokaže na čigavi strani je SOCIALA in ZAKONODAJA.... ....Ne....Še bolje....da se to dogaja z njegovim sinom...
bluzerr
27. 03. 2019 18.13
+39
medaljo bi moral dobit, ne pa sodišče.
Roadkill
28. 03. 2019 08.11
-14
najbolš da se začnemo kar streljat vse povprek ane.pa da ima usak pištolo pri sebi ane?daj razmisli malo
marmilan
27. 03. 2019 17.39
+49
Če bi prišli k meni na dvorišče s tem namenom kot onemu, bi vsi ostali tu, odpeljal pa bi jih pogrebni zavod. Ta Tomič ne more bit obsojen za uboj, temveč največ za prekoračen silobran.
lumpimonster
27. 03. 2019 17.38
+40
Ja tko je pa v sloveniji,ce srecas vlomolca v svojo hisi,moras poklicat policijo in jih pocakati :) da ne boste slucajno napadli vlomilca ker vas bo tožil :)
grozjak
27. 03. 2019 17.32
+2
Vse skupaj dobiva obliko navadnega gangsterskega obračuna. Mafijski posel se je sfižil, zdaj pa vsak po svoje denar išče.......strelec ima dva odvetnika????
Smintek.
27. 03. 2019 17.26
+39
edino pravilno je naredil nimajo kej okoli tuje lastnine skakat !!!!
ssbobo
27. 03. 2019 17.24
+18
Lol...... Koga v tej obravnavi bremenijo hudodelstva....... Matr mamo zahojeno-glupo zakonodajo........ A res država PODPIRA oz OMOGOČA da se določeni izrodki tako preživljajo ter jim hkrati izplačuje socialno pomoč........ KE SMO za Ameriko in njenimi kazenskimi postopki
optimistikus
27. 03. 2019 17.16
-47
Ja če te nekdo pride iskat na domače dvorišče sigurno ni prišel kr brezveze, to da pa je tip streljal na njih, pa ne vem kako kako sodniki in policaji ne razumejo da ni hotel nikogar ubiti, revček je pač samo streljal...............u zapor z takimi brez debate in to za lep čas