Črna kronika

FOTO: Šolar omahnil v globino

Postojna, 18. 11. 2009 13.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Šestošolec Osnovne šole Miroslava Vilharja v Postojni je padel skozi okno ter se huje poškodoval. Policijski helikopter ga je prepeljal v ljubljanski klinični center, kriminalisti pa okoliščine še preiskujejo.

Krike na pomoč je po besedah ravnateljice slišala ena izmed učiteljic.
Krike na pomoč je po besedah ravnateljice slišala ena izmed učiteljic. FOTO: Dare Čekeliš

Na Osnovni šoli Miroslava Vilharja v Postojni je skozi okno padel učenec ter se pri tem huje poškodoval. Policisti so prijavo nesreče prejeli malo pred 12. uro, po prvem zdravniškem ogledu pa so otroka s policijskim helikopterjem nemudoma prepeljali v ljubljanski UKC, kjer mu nudijo zdravniško oskrbo. Po zadnjih podatkih naj ne bi bil več v kritičnem stanju.

Kriki med stenami stare in nove šole

Ravnateljica šole Pia de Paulis Debevec je za 24ur pojasnila, da je učenec 6. razreda padel skozi eno izmed šolskih oken v zunanji prostor med dvema prizidkoma med 10.45 in 11.30. Otroka niso pogrešali, saj je po tretji uri zapustil učilnico z namenom, da obišče zobozdravnika, pri katerem je bil naročen ob 11.30. Otrok je padel v medprostor med starim in novim delom šole in tam poškodovan ležal dlje časa, je še dodala ravnateljica.

Krike na pomoč je po njenih besedah slišala ena izmed učiteljic, ki je imela pouk v bližnji učilnici. Na kraj nesreče so nemudoma poklicali reševalce, šestošolcu pa je do njihovega prihoda prvo pomoč nudil športni pedagog.

Prstni odtisi in zasliševanje učencev

Po besedah predstavnika policijske uprave Postojna Maksa Oblaka so zaradi nejasnih okoliščin nesreče kriminalisti opravili temeljit ogled kraja nesreče. V postopku preiskave so danes z okna, skozi katerega je padel šestošolec, pobrali prstne odtise, jutri pa bodo s poizvedovanjem o dogajanju na šolskem hodniku nadaljevali tudi med otroci. Ko bo to mogoče, bodo policisti opravili razgovor s poškodovanim učencem, je še pojasnil Oblak.

Na vseh drugih oknih nameščene ključavnice

Na vprašanje, ali je okno, skozi katero je padel šestošolec, neustrezno zavarovano, je ravnateljica odgovorila, da je to skoraj edino okno v nadstropju, ki nima ključavnice in je skozenj možno zračenje. Na vseh drugih oknih, ki so na nevarni višini, so namreč namestili ključavnice.

  • 20 - Liv Amiti E+ 3 (žensko)
  • 19 - Liv Vall E+ 2 (žensko)
  • 18 - Gravel kolo Giant Revolt 0
  • 17 - Giant Reign E+ 1
  • 16 - Giant Propel Adv Pro 0
  • 15 - Giant DailyTour E+ 1 RT
  • 14 - Giant Stance E+ 2 29
  • 13 - Liv Avail Adv 1 (žensko)
  • 12 - Giant Propel Advanced Pro
  • 11 - Giant Trance X E+ 1 Pro 29
  • 10 - Giant Talon 1 29 GE
  • 9 - Giant Defy Advanced 2
  • 8 - Giant TCR Advanced 1 Disc
  • 7 - Giant Explore E+ 2
  • 6 - Giant Trance X 1 29er
  • 5 - EnviLiv Advanced (žensko)
  • 4 - Liv Embolden E+ 1 (žensko)
  • 3 -Giant Propel Advanced 1ct
  • 2 - Giant Fathom E+ 2 Pro
  • 1 - Giant TCR Advanced SL 0

KOMENTARJI (97)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
19. 11. 2009 12.31
Izpadlo: Black1cat2="Dandanes so vedno samo ubogi otroci (in tudi pogosto njihovi starši), krivi so vsi ostali (ker je najlažje krivdo prelagati na druge!). Da pa bi kdo pomislil, da so starši (krepko!) zavozili pri vzgoji (in se iz svoje napake kaj naučili), na otroka pa v takem primeru pogledali tudi kot na nekoga, ki je očitno tudi sam vsaj prispeval k svoji nesreči - tega pa najbrž ni za pričakovati." Se strinjam, otroci niso vedno žrtve, ampak marsikdaj tudi krivci, odgovorni za to, kar se jim je zgodilo. V ozadju je spet problematičen sistem, ki, po eni strani, starše preveč zaposluje (so sužnji sistema, delajo zanj, ne zase in svojo družino, !!!), da nimajo časa za svoje otroke in njihovo vzgojo, po drugi strani pa sili otroke v odklonilna dejanja, kakšno so denimo pred nedavnim preprečili nekemu najstniku. Itd. Ni vsa krivda v napačni ali ne vzgoji, pač pa tudi precej v sistemu, ki je resnično nemogoč.
Ramzess
19. 11. 2009 12.29
Nadaljevanje: Jancl="ta otrok je po naravi zelo zelo miren še spregovoriti se ne upa to vam zagotavljam" Ne vem, če je potrjeno ali takrat res imel zobozdravnika, ali je bil to zgolj izgovor za predčasen umik, beg iz šolskega območja. Tvoja izjava asociira, da je morda fant (bil) žrtev medvrstniškega nasilja, ki je šlo tokrat čez mejo, žal moral spregovoriti, druge izbire nima, če želi zadevo končno rešiti in imeti mir v prihodnje. 24kokosk, tudi zaradi medvrstniškega nasilja delajo samomore, ker želijo temu ubežati, mladi, otroci se še, žal, predobro zavedajo, kot odrasli, da jim obstoječ sistem nudi slabo pomoč in jamstva, tudi oni se učijo iz tujih izkušenj. Saj poznaš tisti odgovor, zakaj bi povedal, če nič ne naredijo, če se nič ne spremeni, še slabše je, itd., kar veliko pove, da že otroci dovolj dobro razumejo kako deluje (oz. ne deluje) sistem, ne v skladu z našimi željami, interesi in pričakovanji, žal. Garacacka="Sama sem bila huj kot tamali padla sem z mal večje višine pa mi ni bilo nič niti eno kost nisem polomila le plavice sem ima on pa ma par rebr polomlenih in je ves nabukl. drugač je pa padel z druzga štuka" Kako lahko primerjaš sebe in njega, ter okoliščine padca, razlik je preveč, celo med vama, telesno in psihološko gledano. Razlike med telesno kondicijo in zdravjem so velike, ni se čudidi da nekdo s slabo kondicijo in slabim zdravjem umre (v prometni nesreči) zaradi lažjih poškodb, ki bi zdrav človek, v boljši kondiciji, brez težav preživel. Tu se tudi pozna razlika, zakaj zdravniki, ne komu niso mogli pomagati, čeprav poškodbe niso bile tako hude, ker siceršnje slabo zdravje tega ni dopuščalo. Seveda pa se zdravstveno stanje žrtve neke nesreče, pred nesrečo, po tej, njen vpliv na posledice, ne upošteva, vsaj ni videti, da bi se. Ne glede ali gre za odrasle ali za otroke, podobno kot je razlika v posledicah, če je bil otrok v drugem vozilu pripet ali ne, kolikšna je torej v določenem primeru tvoja odgovornost za posledice in odškodninska odgovornost, ki jih je utrpel otrok, čeprav si res sicer povzročil nesrečo. Kolikor je videti, se tudi tovrstna razlika redko upošteva, ker se sicer pozna na kazni in višini odpkodnine. Pa naj še kdo reče, da sistem ni pomno načrtovan, čeprav v napačno smer, interese. 777="DOMA OKEN RES NE ŠČITIMO, KER IMAMO MALČKE VES ČAS NA OČESU, V OBJEKTIH KOT JE ŠOLA, KJER SE ZADRŽUJE MNOŽICA OTROK, KJER JE LOGIČNO DA NE MORE BITI TOLIKŠNEGA NADZORA PA JIH LE DAJMO ZAŠČITITI" Res, v marsikaterem primeru se izkaže, da to žal ne drži, sicer pa, vsaj okna otroških sob, od 1. nadstropja navzgor, ustrezno zavarujemo, razlika je v tem, da starši, pametni starši, uporabljajo v ta namen dizajnirana varovala za okna (pa še varno zračenje je omogočeno), medtem ko v jasvnih zgradbah, v tem primeru šol in tudi vrtcev uporabljajo klasične ključavnice in vrvice oz. verige, namesto že omenjenih za to dizajniranih varoval, katerih prednost je, da se jih da v sili razmer brez večjih težav odpreti, odkleniti, kar pa za klasične ključavnice ne velja, saj, razmeram nepotrebno iskanje ključa, lahko ima usodne in katastrofalne posledice (ker nepotrebno zapravljamo čas z iskanjem ključa). Človek se je že izkazal, in se vedno znova, kot zelo neinteligenten pri predvidevanju posledic.
Ramzess
19. 11. 2009 12.29
Zahtevno, vprašanje je kakšno je ozadje dogodka, ozadje, ki je privedlo do tega. "V postopku preiskave so danes z okna, skozi katerega je padel šestošolec, pobrali prstne odtise, jutri pa bodo s poizvedovanjem o dogajanju na šolskem hodniku nadaljevali tudi med otroci. Klasika, na javnem oknu je preveč prtsnih odtisov, da bi ta odvzem imel kašno težo, ker po tej ozki logiki so lahko osumljenci vsi, katerih odtisi so najdeni na oknu, problem je le v tem, da lahko odtise privilegiranega lastnika zamolčijo, oz. govorijo le od odtisih učencev, na kar namiguje že naslednje početje, zasliševanje otrok, ne učencev, otrok, kar na šolskem hodniku, očitno brez zagovornika (tj. starša), do katerega imajo otroci pravico, saj se vedar morajo zaščiti pred napačnimi interpretacijami svojih izjav in krivimi obtožbami. Ker cilj preiskave (razjaznitev okoliščin ali iskanje potencialnega osumljenca (krivca)) ni znan, morajo biti ob zaslišanju starši zraven. Sicer pa v vsakem primeru, to so kljub temu mladoletne osebe. Niti niso določili obsega zaslišanih otrok, kot bi nameravali zaslišati vse učence v šoli, zaposleni za zdaj niso všteti. "Na vseh drugih oknih nameščene ključavnice" Varnost je eno, nevarnost, ki je posledice nepremišljenega izvajanja varnosti pa drugo. Razumem, da želijo zavarovati učence, a nerazumem zakaj jih hkrati izpostavljajo drugi potencialni nevarnosti, nameščanje klkučavnic, zaklepanje oken, je enako nameščanju ključavnic na vrata, zaklepanju vrat. Kdo bo odgovarjal za posledice, ko bodo učenci, v krizi, denimo v primeru požara, denimo v tem primeru v prtljičju, ostali ujeti v šoli, v stavbi, s katere se ne bodo mogli rešiti, niti jih od zunaj ne mogoče hitro rešiti, šola, kot je v navadi najbrž ne. Človek se je že izkazal, in se vedno znova, kot zelo neinteligenten pri predvidevanju posledic. Jaka3jaka="Če otroka pusti v šolo, pričakujem, da bo takšen-cel- prišel tudi domov." Se popolnoma strinjam, za vrtec velja enako, ne glede na okoliščine, pa četudi je potres, šola je dolžna poskrbeti za varnost otrok, sicer mora prevzeti odgovornost za posledice. V kriznih razmerah (potres, ako sem ga že omenil), čeprav so malo skrajna, se pojavi problem, ker je to območje z veliko mladih ljudi, otrok, in zelo malo odraslih, ki so tudi lahko žrtve, in je razlika takoj večja, se možnosti precej poslabšajo, saj ni nikogar na mestu, da poskrbel za varnost otrok, in njihovo reševanje, v šoli sicer starejši pomagajo mlajšim, česar pa v vrtcu ni. Res malo skrajen primer, a še kako resnično dejstvo, in po potresu se lahko enako vprašamo, kolikšna je odgovornost šole za žrtve, in kaj je šlo narobe, da so posledice takšne, Kitajski primer je več kot zgovoren. Earnhardt="jaka3jaka: Mislim, da je potreba najprej poskrbeti za vzgojo otrok doma. Šola ni namenjena temu, da ji starsi prelagajo vzgojo svojih otrok." Vsekakor drži, a tu ne gre zgolj za vzgojo, ampak varnost v šoli, kar pa dolžnot in odgovornost šole, ne le staršev. Šola res ni primerna za primarno vzgoji otrok, če ji starši prepustijo avtonomijo nad tem, poleg že dovolj sporne idokrinacije (prevzgoje), potem lahko starši izgubijo otroke, sistem lahko otroke prevzgoji (kar itak že počne) po svoje, v prid lastnim interesom, in jih navsezadnje obrne proti njim. Ne se hecat s tem, za svoje otroke in njihovo vzgojo morajo poskrbeti starši sami, sicer jih lahko izgubijo. Black1cat2="Dandanes so vedno samo ubogi otroci (in tudi pogosto njihovi starši), krivi so vsi ostali (ker je najlažje krivdo prelagati na druge!). Da pa bi kdo pomislil, da so starši (krepko!) zavozili pri vzgoji (in se iz svoje napake kaj naučili), na otroka pa v takem primeru pogledali tudi kot na nekoga, ki je očitno tudi sam vsaj prispeval k svoji nesreči - tega pa najbrž ni za pričakovati." Se strinjam, otroci niso vedno žrtve, ampak marsikdaj tudi krivci, odgovorni za to, kar se jim je zgodilo. V ozadju je spet problematičen sistem, ki, po eni strani, st
Donatela01
19. 11. 2009 10.35
ufff ....okrevaj čimprej in upam da ni kaj hujšega ...obenem pa: Ko gledam tele naše šole ...tudi v našem kraju ...ima naprimer 3 nadstropja stopnišče je narejeno tako da je speljano po zidovih torej na sredini če pogledaš dol zija luknja do pritličja cca 4x4 metre .Izračunajte kakšna je višina .Vse to je vredu in prav ampak ograja je nemarno nizka in otrok če se nagne je v trenutku na tleh v avli ...da bo ironija še večja ni nastavljene niti varovalne mreže katera bi v slučaju padca vsaj delno zadržala osebo - otroka .Prav zanima me kaj bi se izgovarjali če otrok pade v "prepad " iz tretjega nadstropja v avlo .Pa še povem lahko kje je ta šola .To je : OŠ TIŠINA! Na naši šoli enako, s tem, da so nad staro ograjo na srečo dali še eno prečko. Otrok lahko, če se preveč nagne čez ograjo, pade iz 3. nadstropja direktno v klet !!!!! Na srečo se to še ni zgodilo in upam, da se tudi ne bo.
cak_noris
19. 11. 2009 10.12
u madonca je pa kr dobr poletu, revez....sej se bo zlizu :). Nc krivit solo la pa ne vem koga, sam je kriv je že kej izvaju. Na Roski v Lj je 200 okn vsa so bila poskodovana da jih je ze veter odpiral pa ni noben nikol "ponesrec" dol padu.
Tamara987
19. 11. 2009 10.10
saj takega okna ne moreš kr tak pasti. verjetno so se kaj zabavali in mu je spodrsnilo. to smo skoraj vsi počeli, le da nismo s takšne višine skakali in metali raznih stvari čez okno.
nitros007
19. 11. 2009 09.39
Pop tv...res bi zaprosil da določene komentarje zbrišete, kaj ni nobenega filtra...ker je folk je nor
nitros007
19. 11. 2009 09.37
grozljivo ...res tragično, kakšen dan včeraj tole....najhuje je ko se otrokom kaj zgodi...
cehinja
19. 11. 2009 09.21
ko vidim te fotke bi svetovala naj dajo mrežo nad to luknjo da zščitijo ta zaprt prostor pred golobi in drekci, vse je poSr.no, fujjj, pa fejst naj razkužijo tole, da se ne ponovno širila ptičja gripa...
kokoro
19. 11. 2009 09.11
777, šestošolec pa res ni več malček.
cehinja
19. 11. 2009 09.00
počakajmo poročilo policije in kriminalistov... kaj če je poskus samomora? kaj pa, če je poskus umora'? sej, nevemo kako se je znašel na okenski polici oz.pod njo.... upam samo da bo z njim vse uredu.
Lili_Marlen
19. 11. 2009 08.50
Grozljivo. Dare, dobre fotke.
mc_burek@email.si
19. 11. 2009 07.36
kaj boš okna ščitu z mrežo? pa sj šola ni živalski vrt, pri takih letih vsak ve da ni superman, mogoče pa ni hotel k zobarju in si raje zlomil nogo. če bi že dali mrežo, kaj bi se zgodilo v primeru požara ko bi se vsi scvrli ker nebi morali pobegniti skozi okno oziroma jih nebi mogli rešiti,............ da ne omenjam terorističnega napada :D
777
19. 11. 2009 07.01
DOMA OKEN RES NE ŠČITIMO, KER IMAMO MALČKE VES ČAS NA OČESU OBJEKTIH KOT JE ŠOLA, KJER SE ZADRŽUJE MNOŽICA OTROK, KJER JE LOGIČNO DA NE MORE BITI TOLIKŠNEGA NADZORA PA JIH LE DAJMO ZAŠČITITI MALČEK BI V TEM PRIMERU ŠEL NORMALNO DANES V ŠOLO
Francek62
19. 11. 2009 06.37
Eni pišete, da šola ni poskrbela za varnost; rajše se vprašajte, kako (ne) vzgajate otroke. V mojih časih ni bilo nobenih ključavnic na oknih (ključavnice na oknih, heh....). Otroci so pač bili podučeni, da se skozi okna ne skače....
82dulek
19. 11. 2009 02.39
volilec sej zato se pa pišejo neupravičeni izostanki tko se točn ve koliko učencov manjka. v šolo pa tko ne mora vsak.
82dulek
19. 11. 2009 02.36
čez okn se je nagno da nebi dim not valil kr si je enga prižgal..al je bil pa prepogumn pa se je po žlebu spustikl pa mu ni gratal.sej pocelo se pa bo.
VolilecSI
19. 11. 2009 02.30
To je popoln amaterizem. Policija bi morala preiskavo izvesti takoj! V primeru, če je tega otroka kdo skoz okno potisnil in če ga fant, ki je padec k sreči preživel, napadalca pri dejanju samem ni videl oz. prepoznal, bo zadeva seveda ostala nepojasnjena.
tadejstein@email.si
19. 11. 2009 01.18
jao, kere imate nekateri... pola je kriva ja.... pa se vprašajmo: ali doma tudi zaklepate okna?!!?!!
garacacka
18. 11. 2009 23.23
pač mulo je poskušal letet tko kot fotr pa se je uštel. otroci so preveč radovedni