Črna kronika

Umoril ginekologa

Kansas City, 01. 06. 2009 08.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V ZDA je moški umoril priznanega zdravnika, ki je bil eden izmed redkih, ki je opravljal splave po 21. tednu nosečnosti. Predsednik Obama je ogorčen.

Ameriški nasprotniki splava ne izbirajo sredstev zoper zdravnike, ki opravljajo splav. Tako je včeraj moški ustrelil priznanega ginekologa Georga Tillerja. Napadalec je zdravnika čakal kar v cerkvi v mestu Wichita, kjer sta bila Tillerjeva aktivna. Napadalec je v zdravnika izstrelil en naboj, ki je bil usoden. Zdravnik se je takoj zrušil in umrl, napadalec pa je pobegnil s kraja dogodka. Prisotni so obvestili policijo, nekaterim pa je uspelo zabeležiti registracijo avtomobila, v katerem je moški pobegnil s kraja dogodka. Prav s pomočjo te informacije so policisti morilca nato prijeli. Gre za 51-letnika iz Kansas Cityja.

Policija ameriške zvezne države Kansas je sporočila, da bodo 51-letnega moškega obtožili umora in dveh napadov, saj je s pištolo grozil še dvema osebama v cerkvi.

Grožnje, napadi, streljanje

67-letni Tiller se je dolga leta soočal z grožnjami, napadi in poskusi umora. Bil je zagovornik pravice do splava. Ustanovil je kliniko, kjer je opravljal splave tudi po 21. tednu nosečnosti. V ZDA so le tri tovrstne klinike. Njegova klinika je bila pogosto tarča nasilnih napadov in prizorišče protestov. Pred 16 leti so že streljali nanj, zadeli pa so ga v obe roki. Splave je začel opravljati že leta 1973, njegova klinika pa je bila leta 1985 tarča bombnega napada. Kljub temu je vztrajal, saj je menil, da ima ženska pravico opraviti splav, če se pri otroku odkrijejo nepravilnosti v razvoju.

Tiller je nekaj tednov pred umorom policiste in FBI opozoril na nove grožnje in napade na kliniko.

'Velika izguba za Američanke'

Družina je sporočila, da so nad dogodkom šokirani. Tiller je imel štiri otroke in deset vnukov. V izjavi so zapisali, da je njegova smrt velika izguba za mesto Wichita in za Američanke. "Prav njim je posvetil svoje življenje in delo, kljub pogostim grožnjam in nasilju," so še sporočili.

Nasprotniki splava in kritiki Tillerjevega dela so prav tako obsodili umor. "Dolga leta smo zoper Tillerja delovali mirno in zakonito. Želeli smo ga privesti pred sodišče," je sporočil predsednik organizacije proti splavu "Operation Rescue" Troy Newman. "Včeraj se je zgodilo strahopetno dejanje," je zaključil.

Obama ogorčen

Ameriški predsednik Barack Obama je dejal, da je šokiran in ogorčen nad dogodkom. Meni, da nasilje ni pravi odgovor za zmanjšanje razlik v stališčih glede splava. Sam je bil soočen z nasprotniki splava maja letos, ko so ga med predavanjem na krščanski univerzi Notre Dame zmerjali z morilcem otrok. Predaval je o strpnosti in dialogu med zagovorniki in nasprotniki pravice do splava.

V ZDA delujejo radikalne organizacije, ki nasprotujejo splavu. Oktobra 1998 so v Buffalu ustrelili zdravnika Barnetta Slepiana, januarja 1998 je umrl policist v eksploziji bombe, ki je bila podtaknjena na kliniki v Birminghamu. Decembra 1994 sta bila v veži bostonske klinike umorjena dva zaposlena, julija 1994 pa sta bila pred floridsko kliniko umorjena zdravnik in prostovoljec.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (55)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Damir Zor?i?
02. 06. 2009 11.14
Končno dokaz, da med različnimi verstvi najdemo podobne oblike fundamentalizma. No kje ste zdaj vsi anti-muslimani in protidžamijski aktivisti?
lordslayer
02. 06. 2009 08.09
sam so res bolan tile američani ... raj spravijo mentalno, al pa fizično omejenega otroka na svet, da se ja matra cel lajf, kukr pa de bi ženka nardila splav ... res bolano
Inspire
01. 06. 2009 18.40
Vsak splav je umor --razen v primeru ,da bi bodoča mati bila v kritičnem stanju radi nosečnosti ali ,da je bila posiljena .
hecate
01. 06. 2009 17.57
verski fanatiki...to ti pa dela krščanstvo...uzgaja morilce
12urZaKompam
01. 06. 2009 16.53
Kok so ljudlje hlapci in čutijo željo da nekomu drugemo vsiljujejo svoje misli in svoja razmišljanja, najbolj so takšni verski fanatiki in tisti, ki bi ubijali za nek cilj, za katerega mislijo, da je Edini prav. Ustvarjajo društva, ki so škodoželjna drugim ljudem, ki razmišljajo drugače in še legalna so. Po moje bi vsaka takšna dejanja moral usi pametni obsojat, ne pa da pol pišete, da si je zaslužil smrt, ker je moril in nevem kaj... ni moril, niti ene osebe ni umoril. Dejte se za sebe brigat. Če je po vaše zadorek človek, potem je tudi spermij človek (ima gensko zasnovo, se premika...) in ko masturbiram izvedem množični genocid in sem morilec? dejte se mal poslušat. Ne trdit laži, da je zarodek človek, ker ni.
Morana7
01. 06. 2009 16.40
Če ne želiš imeti otroka uporabi zaščito, mislim da bi se moralo več delat na tem. Preventiva je vedno boljši izbor. Je pa res da če bi v primeru zaželjene nosečnosti prišlo do hudih napak pri zarodku potem, bi tudi sama razmišljala o splavu. Kako bi se odločila, pa ne vem glede na to da v takšni situaciji nisem bila in upam da tudi ne bom. Me pa zanima koliko otrok imajo te radikalne organizacije in kako je za njih poskrbljeno, da se jim zdi pravilno vzeti življenje nekomu, ki je opravljal splave na zahtevo žensk, ki so se tako odločile. Brez vedenja zakaj so se tako odločile, jih ne moremo obsojat, lahko, da če bi vedeli, bi to celo razumeli. Samo za fanatike celotna zgodba ni pomembna važen je le rezultat.
nosferatu
01. 06. 2009 15.58
"Se strinjam, jaz nikjer ne obsojam, ampak povem kot čutim in vem. vi ste se pa pač obesili na moje izreke." Ja, saj jaz tudi nobenega ne obsojam. Vaši izreki so pač služili kot primer za moje protikomentarje; tudi za druge bralce. Brez zamere :) Lp
minor
01. 06. 2009 15.54
men se zdi, če ženska noče otroka al pa če je otrok prizadet (psihično, fizično), da ga lahko splavi....nevem kaj tle ne štima;)
bibagre
01. 06. 2009 15.38
1. Ljudje smo morilci, vedno smo bili in vedno bomo, tako ali drugače, zato se je brez veze delat fine ter obsojat samo določene umore, drugih (še posebej lastnih) pa sploh ne opazit. Se strinjam, jaz nikjer ne obsojam, ampak povem kot čutim in vem. vi ste se pa pač obesili na moje izreke. 2. V določenih primerih je hitra in neboleča smrt boljša od večletnega mučenja in životarjenja. Kdorkoli trdi drugače, naj vpraša kakega bolnika z rakom v zadnji fazi ali pa kakega otroka z boleznijo "steklenih kosti" (izredno krhke kosti se zlomijo ob vsakem dotiku, kar povzroča zelo boleče zlome otrokovih okončin skoraj tedensko). O takih primerih tudi ne nameravam razpravljati, ker nikoli nisem bila na takem mestu, je pa dejstvo da se veliko zarodkov z DS da odstranit, ti otroci bi lahko živeli dokaj normano in neboleče življenje,.... Jaz osebno bi veliko raje živela z DS kot pa da bi me odstranili 3. Za marsikoga, ki je zagrešil kaj zelo grdega, si kdaj želimo, da se ne bi nikoli rodil; predstavljajte si, da kdo posili vašega otroka in še vsaj 20 drugih - ali ne bi bilo boljše, če bi ga mati splavila, ko je bil še fetus? Kot sem že rekel - ni vse tako enostavno oz. črno-belo, kot bi nekateri radi videli. Lp Je pač tako, da ljudje ne vemo kaj bodo otroci ko odrastejo, vsi starši upamo samo na najbolje. LP
nosferatu
01. 06. 2009 15.15
@bibagre: "že v osnovni šolo so nas učili da je živo bitje tisto, ki se premika in ki raste, kar fetus, zarodek pač je." Ja, živo že, živo, ne pa tudi zavedajoče se, kar pomeni, da fetus nima zavedanja, da sploh obstaja, kar lahko potrdijo tudi elektroencefalografi (EEG). Za vas ne vem, samo moji prvi spomini sežejo do drugega leta, ko sem se v kuhnji igral s piskri in pokrovkami, pred tem pa je samo tema. Če bi me v tej temi kdo "odstranil", ne bi tega nikoli vedel niti čutil. "ne ni fajn, nikjer nisem tega rekla, ampak tako je." Ja, torej ste tudi vi morilka nedolžnih bitij in si zaslužite smrt; ni fajn, ampak tako pač je, ne. "Kar je hrana je hrana. Tudi levinje so mesojedke, ampak svojih mladičev ne pobijajo ( res jih pa levi ampak oni teh bitjec ne nosijo pod srcem)." No no, malo manj licemerstva, prosim. Povejte mi potem definicijo, kdaj piščanček neha biti živo bitje in postane hrana: ko je v jajcu, ko je v reji ali ko ga "predelajo"? Na žalost ni vse tako enostavno, kot bi si nekateri želeli - to je gola resnica, samo nekateri si zatiskajo oči, ne. Kar pa se primerjave levov in levinj tiče: če je levom oproščeno ubijanje mladih levčkov, ker "jih ne nosijo pod srcem", potem bi temu ginekologu tudi moralo biti oproščeno, saj ni nikoli "nosil otroka pod srcem". "In ja prijateljica, medicinska sestra je to videla,..." Ja, saj jaz sem tudi že na lastne oči videl 40 sveže ubitih rib, ki sem jih lastnoročno tudi očistil, pa sedaj ne bom šel razglašat, da se rib ne sme ubijat, ker "bežijo pred mrežo" in ker grdo zgleda, ko se jih predela v kosilo - tako pač je, sestavni del življenja in smrti. "Lepo prosim, jaz sem temo vzela resno, in ne delat norcev. To kar je napisano je resnično. Zarodek se izogiba sesalki, ki ga potem raztrga in temu sem pač rekla bežanje." Jaz sem to temu tudi vzel zelo resno, saj mi neizmerno gre na jetra ta človeška licemernost. Če to, da se zarodek "izogiba" sesalki, drži, potem drži tudi, da se piščanček in mladi teliček "izogibata" mesarju, ki ju bo pokončal. Skratka: gre za REFLEKS in ne za zavestno dejanje. "Glede na to, da sem sama skoraj izgubila svojega otroka, lahko rečem, da bi bila v takem primeru vesela, če bi moj otrok živel vsaj 1 minuto, samo toliko da bi začutil da ga imam rada in da ga sprejemam takega kot je." No, najprej me veseli, da ga niste in da je z vašim otrokom vse vredu. Bi pa rad samo opozoril vse nasprotnike(ce) splavov, da naj ne sodijo vseh ostalih ljudi po sebi. Niso vse mamice srečne, da imajo otroka; nekatere potem tudi naredijo detomor, nekatere ga zapustijo v naravi, nekatere ga dajo v rejo, nekatere se tudi leta in leta iz jeze nad otrokovim obstojem nad nedolžnim bitjem izživljajo in jih zverinsko mučijo ali zapostavljajo. Poleg tega dojenček, ki ima resno telesno ali mentalno okvaro, razen bolečin ne bo najverjetneje čutil ničesar, pa ga lahko še tako obsipavamo z ljubeznijo. Kar hočem povedati, je to: 1. Ljudje smo morilci, vedno smo bili in vedno bomo, tako ali drugače, zato se je brez veze delat fine ter obsojat samo določene umore, drugih (še posebej lastnih) pa sploh ne opazit. 2. V določenih primerih je hitra in neboleča smrt boljša od večletnega mučenja in životarjenja. Kdorkoli trdi drugače, naj vpraša kakega bolnika z rakom v zadnji fazi ali pa kakega otroka z boleznijo "steklenih kosti" (izredno krhke kosti se zlomijo ob vsakem dotiku, kar povzroča zelo boleče zlome otrokovih okončin skoraj tedensko). 3. Za marsikoga, ki je zagrešil kaj zelo grdega, si kdaj želimo, da se ne bi nikoli rodil; predstavljajte si, da kdo posili vašega otroka in še vsaj 20 drugih - ali ne bi bilo boljše, če bi ga mati splavila, ko je bil še fetus? Kot sem že rekel - ni vse tako enostavno oz. črno-belo, kot bi nekateri radi videli. Lp
capek
01. 06. 2009 15.11
ja bibagre - zame osebno splav ni opcija, zame je to umor.
Leandra
01. 06. 2009 14.55
Mislim, da Ljudje ne znajo živeti demokratično. To je živi in pusti, da drugi živijo po svoji vesti in kakor mislijo, da jim je prav. Brigaj se zase, da ne dobiš po Kjunu. Pravica prvega se konča tam kjer se začne pravica drugega. In moralisti naj meditirajo ter moralizirajo v zaprtih prostorih.
bibagre
01. 06. 2009 14.51
Capek, bi se še enkrat tako odločila?
capek
01. 06. 2009 14.44
moj otrok je imel napake, ki niso bile zdržljive z življenjem. Zdravniki so predlagali splav (po 21 tednu), pa se zanj nisme odločila. Moj otrok se je rodil in kmalu po rojstvu umrl - bil je človek in ne napaka v sistemu.
bibagre
01. 06. 2009 14.35
sunny80 Zarodek še ni otrok. Še vedno pa je živo bitje in je tvoja kri in meso, tvoj naslednik,....
bibagre
01. 06. 2009 14.32
@Jules_Verne Je pa splav sicer zelo pereče moralno in etično vprašanje in zanj ni enoznačnega odgovora. To je stvar vrednot itd... se strinjam
bibagre
01. 06. 2009 14.30
že v osnovni šolo so nas učili da je živo bitje tisto, ki se premika in ki raste, kar fetus, zarodek pač je. "Moril je otroke in sam je bil umorjen." Ja fajn, ne? ne ni fajn, nikjer nisem tega rekla, ampak tako je. glede živali pa bom rekla takole. Kar je hrana je hrana. Tudi levinje so mesojedke, ampak svojih mladičev ne pobijajo ( res jih pa levi ampak oni teh bitjec ne nosijo pod srcem) In ja prijateljica, medicinska sestra je to videla,... In glede prizadetih otrok,... žal je tako, svet je krut, nekateri otroci se pač tako rodijo in mi jim pomagamo kot jim pač moremo. "Dejstvo je, da fetus že zelo zgodaj ve kaj se z njim dogaja, in želi pobegnit..." Em, če bi bilo temu res tako, potem bi po svetu kar mrgolelo nekajmesečnih fetusov, ki bi zbežali pred posegom in bi potem (glede na svojo razvito inteligenco) ustanavljali teroristične skupine proti takim zdravnikom. Lepo prosim, jaz sem temo vzela resno, in ne delat norcev. To kar je napisano je resnično. Zarodek se izogiba sesalki, ki ga potem raztrga in temu sem pač rekla bežanje. To je gola resnica, samo nekateri si zatiskajo oči. Potem mi pa povej v oči, da si malo bitjece, ki se rodi čisto iznakaženo in živi vsega skupaj 3 tedne po porodu priklopljeno na aparate, ki jih plačujeta njegova starša (ki sta še leta po smrti 3 tedne starega bitjeca čisto uničena) zasluži te 3 tedne trpljenja. Ali boljše, pojdi to povedat vsem tistim staršem, ki so to doživeli. Glede na to, da sem sama skoraj izgubila svojega otroka, lahko rečem, da bi bila v takem primeru vesela, če bi moj otrok živel vsaj 1 minuto, samo toliko da bi začutil da ga imam rada in da ga sprejemam takega kot je.
nosferatu
01. 06. 2009 13.50
@bibagre: "Moril je otroke in sam je bil umorjen." Ja fajn, ne? Glede na to logiko mi prosim razloži, ali je zate komar in molj živo bitje ali ne? Ker če JE živo bitje in si kadarkoli ubila komarja ali molja, te bo treba po hitrem postopku počit - si namreč morilka nedolžnih živih bitij. "Dejstvo je, da fetus že zelo zgodaj ve kaj se z njim dogaja, in želi pobegnit..." Em, če bi bilo temu res tako, potem bi po svetu kar mrgolelo nekajmesečnih fetusov, ki bi zbežali pred posegom in bi potem (glede na svojo razvito inteligenco) ustanavljali teroristične skupine proti takim zdravnikom. "Če koga zanima kako se splavi sploh opravijo naj obišče tole stran..." Povej mi: ali si kdaj kuhala piščančjo juhico? Ali te kdaj mogoče zanima, kako je truplo v tvoji hrani postalo truplo in kako je zgledal piščanec med postopkom in po njem? Hja, vsi smo enaki, ampak eni so bolj enaki od drugih, ne... Poleg tega si pojdi pa še malo pogledat kako stran otrok, ki so rojeni s težkimi genetskimi okvarami (npr. downisti, siamski dvojčki, avtisti, ljudje brez rok, nog, oči, pol možganov...). Potem mi pa povej v oči, da si malo bitjece, ki se rodi čisto iznakaženo in živi vsega skupaj 3 tedne po porodu priklopljeno na aparate, ki jih plačujeta njegova starša (ki sta še leta po smrti 3 tedne starega bitjeca čisto uničena) zasluži te 3 tedne trpljenja. Ali boljše, pojdi to povedat vsem tistim staršem, ki so to doživeli. Lp
tika1
01. 06. 2009 12.36
no očitno brišejo moje komentarje. bunza to je tvoje mnenje. meni je to živo bitje sorry. če maš otroke, pol že sam/a veš. lahko sem pa jest tok naivna, da mi to kaj pomeni, ne vem....vsak ma svoje razloge za to, nekateri pa niti šanse nimajo, da bi sploh lahko o tem odločal, a bodo meli otroke a ne. kaj boš pa njim reku/la. življenje pač ni fer.
Jules_Verne
01. 06. 2009 12.33
Amerika je pač malo čudna zadeva tam so katoliki liberalnejši del družbe in ti večinoma zagovarjajo pravico do splava. Tudi Obama je o tem govoril na katoliški univerzi. So pa v ameriki močni razni verski fundamentalisti, najdejo se celo taki, ki še zmeraj zagovarjajo biblijsko stvarjenje zemlje in to celo učijo na šolah. Je pa splav sicer zelo pereče moralno in etično vprašanje in zanj ni enoznačnega odgovora. To je stvar vrednot itd...