Slovenija

Himalaja vzela planinskega heroja

Katmandu, 05. 10. 2008 19.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Urša Zupan
Komentarji
64

Pri sestopu z nepalskega osemtisočaka Cho Oyu se je smrtno ponesrečil slovenski alpinist, gorski vodnik in reševalec ter vodnik reševalnega psa Miha Valič. Zunanje ministrstvo uradnih informacij še nima, se pa trudi vzpostaviti stik s kitajskimi oblastmi.

Miha je bil od leta 2006 gorski vodnik z mednarodno licenco IFMGA, bil pa je tudi gorski reševalec in vodnik reševalnega psa.
Miha je bil od leta 2006 gorski vodnik z mednarodno licenco IFMGA, bil pa je tudi gorski reševalec in vodnik reševalnega psa. FOTO: www.mihavalic.net

"Tudi v letošnji jesenski sezoni se odpravljam v Himalajo, in sicer na šesto najvišjo goro na svetu, osemtisočak Cho Oyu. Pridružili se bomo mednarodni odpravi in se gore lotili po normalni smeri s tibetanske strani v klasičnem ekspedicijskem slogu s postavljanjem višinskih taborov. Na pot odhajamo 27. avgusta, vrnemo pa se predvidoma 9. oktobra. Upamo na čim boljše vreme, dobre razmere in poolimpijsko umiritev razmer v Tibetu,“ je pred odhodom na svoji spletni strani zapisal 30-letni alpinist Miha Valič, ki se je pri svojem podvigu danes smrtno ponesrečil.

Avgusta je v Himalaji umrl alpinist Pavle Kozjek.

Med člani odprave sta bila še Tomaž Repar in Tone Perhaj. Danes sta Tone in Miha osvojila vrh, Tomaž pa je med prvim in drugim taborom obrnil zaradi vetra in osebnih razlogov. Nameravala sta začeti iz tretjega tabora, prespati noč v drugem, jutri pa bi se vrnila v dolino. Žal je usoda hotela drugače, saj naj bi do nesreče prišlo med prvim in drugim taborom.

Na zunanjem ministrstvu so za 24ur.com povedali, da uradnih informacij še nimajo, aktivno pa poskušajo vzpostaviti zvezo s Kitajsko. Več bo znanega jutri zjutraj. So pa vest potrdili njegovi prijatelji, ki na njegovi spletni strani že izražajo sožalja.

Miha Valič se je zapisal med planinske heroje, saj mu je v letošnji zimi kot prvemu uspelo v enem mahu v zimskih razmerah preplezati vseh 82 štiritisočakov v Alpah. Sprva je načrtoval, da bo svoj podvig zaključil v 82 dneh, vendar so ga slabo vreme in druge nevšečnosti tako ovirale, da je podvig zaključil v 102 dneh. Gornikov, ki izbirajo alpske vrhove nad 4000 metrov, je precej, vendar je le redkim uspelo osvojiti prav vse.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (64)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Matej Arh 1
11. 10. 2008 22.43
globoko sožalje družini in kolegom alpinistm in plezalcem sam se na stvar za razliko od nekaterih dokaj spoznam sem športni plezalec in alpinist in se strinjam da lahko zastopi strast ki je gnala miho le nekdo k jo pozna ne pa kksn ki je zmatran ze ob pogledu na steno
djdj
06. 10. 2008 22.52
Jaz bi dal vsakemu položnico za stroške. Lahko bi bil doma pa je.
gozdar2
06. 10. 2008 22.47
+1
Ne vem od kod si nekateri lastite pravico soditi o prav vsem, kjerkoli in kadarkoli vam pade na pamet (če jo sploh premorete). Pravica do govora, še ne pomeni, da lahko otresate gobce o vsaki temi, pri kateri se čutite sposobne pogovarjati in komentirati. Pravice prvega se končajo točno tam, kjer se začnejo pravice drugega. Pravico do govora bi lahko izkorsitil samo takrat, ko si o neki stvari poučen. Najlažje se je seveda oglašati in biti pameten izpred varnega in toplega monitorja in udobnega naslanjača. Podobna primitivna in popolnoma abotna parada slovenskega kretenizma in nastopaštva, ter samovšečnosti se je odvijala ob smrti Palveta Kozejka. Pop tv in 24ur.com pa je lahko tudi sram, da si ponovno drznejo odpreti možnost komentiranja smrti alpinista, ampak kaj lahko pričakujemo od rumene televizije, ki stavi samo na senzacijo, imbecilnost ljudi in pohlep človeštva. Zakaj nekateri hodimo v hribe? Zato, da ubežimo takim bebcem, kakršni se oglašate tu gori in si drznete otresati gobec, sami pa še niste ničesar dosegli v življenju. Iskrene sožalje svojcem.
bllue
06. 10. 2008 17.59
blokirani
06. 10. 2008 14.14
JanZ06.10.2008, 12:56\"Kot je že nekdo prej napisal je reševal sebi podobne.\" GRS ne rešuje le alpinistov, prav tako ne le planincev.... Med drugim. Bi moral napisat \"tiste, ki rinejo na vrhove hribov\"?
s23
06. 10. 2008 13.52
Vsi tisti, ki tukaj tako veselo razpravljate o tem in pljuvat cez vse bi vam rada dala v razmislek le slednje: Kako bi bilo vam ce bi se vam prijatelj ponesrecil in bi ljudje, ki ga sploh niso poznali bili nekaj pametni o njem in njegovem zivljenju? Verjetno bi se pocutili uzaljeno in zalostno in ravno tako se pocutimo zdaj njegovi znanci in svojci. Tako, da prosim malo spostovanja do Mihe in do zalujocih ker nam je ze tako dovolj tezko. Miha pocivaj v miru v objemu svojih ljubljenih gora in vedi, da te bomo vedno nosili v srcu!!
brez_faksa
06. 10. 2008 13.16
Tonček, ni bil edini, se pa vidi kdo komentira in kaj. Sicer pa je že eden, ki je obležal pod južnim snegom enkrat rekel, da je največje sranje tam kjer ga najmanj pričakuješ in nanj ne moreš vplivat, pa če si se tako atlih.
brez_faksa
06. 10. 2008 13.10
Za izkušenega alpinista je it gor mnogo manj nevarno kot za turista kopanje v morju. Pa je mnogo več nesreč med kopalci kot pa izkušenimi aplinisti, le te natanko poznajo svoje meje in zmožnosti in nevarnost, še posebno taki, tako raznovrstni in izkušeni. Večinoma te je pred novimi podvigi kar pošteno strah in potrebuješ resne priprave ter pretehtaš vse možnosti, dobre in slabe scenarije vključno z kaj pa če. Dvomiš o pripravah, preverjaš, razmišljaš. Nihče ne gre gor zato da ne bi prišel dol ampak da bi doživel izvedbo. In rešuje se vse, ne glede na podobnost, ponavadi pa so razlogi narava ali pa izredni dogodki, mnogokrat pa pri neprofesionalcih tudi lahkomiselnost. In večinoma se ne rešuje svojih kolegov, se pa zgodi, pač. Včasih si zaradi komentarjev res žaloste in razočaran nad razmišljanjem posameznikov.
JanZ
06. 10. 2008 12.56
\"Kot je že nekdo prej napisal je reševal sebi podobne.\" GRS ne rešuje le alpinistov, prav tako ne le planincev.... Sicer pa zanimivo, kako se ob tragičnih nesrečah spravi komentirat stvari folk, za katerega je več kot očitno, da nima pojma, o čem sploh piše (ne pozna denimo niti delovanja GRS, kaj šele da bi kaj vedel o alpinizmu), kar v končni fazi skozi svoj komentar tudi sam to prizna, a je vendar samozavesten, kot da bi požrl vso pamet tega sveta s tega področja! Podobno kot sedaj se je namreč dogajalo ob nesreči Kozjeka... Koliko od teh, ki sedaj tako pljuvajo po Mihu, ga je sploh poznalo v času njegovega življenja??!! Koliko je sploh vedelo, kaj je počel in kaj je v življenju dosegel?? Seveda ima vsakdo pravico do svojega mnenja, pljuvati po pravkar tragično ponesrečenemu človeku, katerega v končni fazi niti poznaš ne, pa je odraz današnjega nivoja človeštva, kako nizko se je še pripravljen spustiti!!
Iluzionist
06. 10. 2008 12.02
Sej te tipi se zavedajo, da bodo zelo verjetno umrli v gorah in tako si tudi želijo.. Vsi ti, ki lezejo nad določeno višino, raje vidijo, da je njihovo truplo zmrznjeno nekje nad 7000m, kot pa da leži na pokopališču na Žalah.. Moji prijatelji se tudi ogrevajo za take vzpone in vse bolj in bolj izzivajo, zavedajoč se tveganja.. Vsak resen alpinist se mora posloviti od življenja že prej, ker se lahko zgodi, da potem ne bo imel časa.. Ne vem pa, kako je z življenskimi in zdravstvenimi zavarovanji za plezalce, še posebno sedaj, ko je finančna kriza in recesija v gospodarstvu.. a bodo plačevali višja zavarovanja?? potem bo cela gorenjska prizadeta, ker tam ljudje popoldne nimajo kaj za delat pa gredo vsi plezat..
Tonček Balonček
06. 10. 2008 11.56
Delodajalec, ti si praktično edini tukaj, ki si dojel, da gre za absurd, ne pri Valičevi smrti, to se pač zgodi lahko vaskomur, ki pohaja visoko, celo nizko, hotel sem le ironizirati komentarje raznih \"poznavalcev vanosti in preventive\"ob nesrečah v naših gorah! Če se ti zgodi kaj tukaj in nisi \"vrhunski\", te označijo za diletanta in fatalista, če se ti pa neroden korak ali kaj podobnega zgodi v bolj eksotičnih krajih in se še pišeš drugače, si pa pač žrtev usode. Sam sem preplezal sten v kopnem in snegu ter ledu več kot je iz Ljublajne do Benetk in približno vem, da moraš biti za te stvari pač rojen pod srečno zvezdo, sicer se ti ne izide... Toliko, naj počiva v miru! Ni bil ne prvi ne zadji, zdaj pač molimo zanj in upajmo, da mi nismo naslednji, sicer se pa nazadneje itak vedno srečamo, če ne prej, pa kasneje! Smrt je pač le vprašanje časa! Neizbežna, in s to zavestjo pač moramo živeti, pa naj si še tako zatiskamo oči pred tem najbolj očitnim dejstvom našega življenja! Korajžno, pa bo!!!
bostjan@kocevje.com
06. 10. 2008 11.54
sam je gor rinu, kaj čmo....
blokirani
06. 10. 2008 11.29
tzupan06.10.2008, 08:29Vi ste vsi skupaj eni kreteni! Človek je med drugim tudi sam reševal življenja, pomagal drugim v težavah... Drugače je pa s tem tako, da en tak človek odtehta vse vas, ki nevete kaj največ pripomore k dobri promociji države. Sicer si pa takih besed nihče ne zasluži - me pa zanima kako bi bilo, če bi o vas nekdo pisal take besede in bi potem vaši svojci in prijatelji to brali. Najprej sožalje svojcem. Kreteni smo, ker ne izzivamo usode kot on in njemu podobni? Se ne strinjam s tabo. Kot je že nekdo prej napisal je reševal sebi podobne. Da je tak ekstremni alpinizem izvrstna promocija države? Mogoče le v krogih takih, ki se ukvarjajo z alpinizmom, navadnih smrtnikov pa taki podvigi ne zanimajo. Žal se več promocije zgodi ob takih tragičnih dogodkih. Kdo v Sloveniji je sploh vedel za to odpravo? Do nesreče le peščica ljudi.... GORA NI NORA......
tinie100@email.si
06. 10. 2008 11.24
sožalje svojcem!
sqik
06. 10. 2008 10.56
Tudi moje sožalje vsem, ki ste/so ga poznali.
the.undertaker@email.si
06. 10. 2008 10.54
\"tzupan06.10.2008, 08:29Vi ste vsi skupaj eni kre*eni! Človek je med drugim tudi sam reševal življenja, pomagal drugim v težavah... Drugače je pa s tem tako, da en tak človek odtehta vse vas, ki nevete kaj največ pripomore k dobri promociji države. Sicer si pa takih besed nihče ne zasluži - me pa zanima kako bi bilo, če bi o vas nekdo pisal take besede in bi potem vaši svojci in prijatelji to brali\" Reševal je življenja sebi podobnim. Kot jih je že veliko napisalo...Gora ni nora. Planinci in alpinisti ste tako ali tako posebna vrsta ljudi (raje ne povem, kaj mislim o vas). Vsi po vrsti obsojate motoriste, potapljače (veliko nevarnejši šport od hribolazenja), jadralce in druge \"adrenalince\". Sami ste pa najslabši. Pri nekom, ki se bi mu strgala elastika, ker bi skakal bungee... A zakaj je potapljaštvo bolj nevaren šport? Zato, ker ne poznam nikogar, ki bi ga lahko reševeli več dni, če bi se potopil in bi ga reševali več dni. Zato, ker so v morju in \"sifonih\" nevarni tokovi, nenadne spremembe temperature, nevarne živali in rastline in še bi lahko našteval. Strinjam pa se s hribolazci, da je vsakega človeka škoda. Tudi g.Valiča je. Čeprav nikdar ne bom razumel užitka lesti na hrib. Osebno sem veliko raje v morski globini.
boki123
06. 10. 2008 10.48
Kimchatka
06. 10. 2008 10.10
Miha, v naših mislih boš v vsaki steni, ki jo bomo preplezali, a te ne bo dovolj, saj bomo vedno pogrešali tebe, tvoj attitude in tvoje komentarje...Hvala ti za vse in počivaj v miru!
Gozdnik
06. 10. 2008 10.03
...nimam besed...moje iskreno sožalje vsem, ki ste ga poznali...
vesel.a
06. 10. 2008 09.29
Ne bomo te pozabili, bil si dober človek (\"človek ne jezi se\") in inštruktor športnega plezanja. V imenu tečajnikov plezalnega društva Rašica ti želim večni mir, svojcem pa iskreno sožalje. Andreja Vesel Uredništvo tega portala pa je lahko sram, da takim kre*enom dovoli, da pišejo o ljudeh, ki jih sploh ne poznajo. Lahko bi pa take komentarje vsaj zavoljo svojcev zbrisali, naj se taki idioti izživljajo kje drugje.