Črna kronika

FOTO in VIDEO: Napadalec streljal v množico, nato si sodil sam

Amsterdam, 09. 04. 2011 13.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Iz Nizozemske poročajo o strelskem pohodu. V enega izmed nakupovalnih centrov je vstopil moški in začel streljati. Pri tem je ubil in ranil več ljudi, na koncu pa si je sodil sam.

V nakupovalnem centru v nizozemskem mestu Alphen aan den Rijn je po zadnjih podatkih policije moški ubil šest ljudi.  10 ljudi je napadalec med streljanjem ranil, štiri od tega huje. Ko je končal s streljanjem, si je sodil sam. Po besedah prič naj bi se ustrelil v glavo.

Identitete strelca policija še ni razkrila, šlo pa naj bi za prestopnika. Pristojni so potrdili, da je napadalec stari znanec policije in da je skoraz zagotovo deloval sam. Povod streljanja še ni znan.

Priče strelca opisujejo kot svetlolasega moškega, starega okoli 25 let. Oblečen naj bi bil v vojaške hlače in usnjeno jakno. Po poročanju nekaterih medijev je v svojem morilskem pohodu uporabil avtomatsko puško.

Po poročanju Volkskrant.nl so nakupovalno središče evakuirali, izpraznili pa so tudi širše območje okoli centra. "Ne morem verjeti, da je naše mesto prizorišče pokola in to na tako lep dan, kot je današnji," je dejal župan Bas Eenhoorn. Pravi, da je strelski pohod nekaj, kar je v svojem mestu najmanj pričakoval.

BBC pa navaja besede enega izmed meščanov, ki je dejal, da je streljanje res nenavaden dogodek v njihovem mestu, pa čeprav gre že za drugi strelski incident ta mesec. "Čudno je, da se je nekaj takega zgodilo v naši soseski. Ponavadi se nič ne zgodi. A to je že drugo streljanje v dveh tednih," je dejal Thomas Aantjes.

2. aprila sta v istem predelu mesta v streljanju umrli dve osebi. Pristojni pravijo, da zaenkrat ni videti, da bi bila incidenta med sabo povezana.

Spomnimo, da so o morilskem pohodu v zadnjih dneh poročali tudi iz Brazilije ...

 

  • Dogodki splošno 1
  • El amor brujo
  • 	 The Duke Ellington
  • Kronanje popeja
  • Dih zveri
  • Ennio Morricone
  • Edward Clug CLUSTER
  • Robben Ford
  • Vicente amigo
  • Večer z legendami kubanske glasbe
  • Fantom iz opere
  • Goran Bojčevski & Balkan Nuevo
  • Rade Šerbedžija
  • Od Čardaša do Valčka
  • večer Puccinijeve glasbe
  • Svetlana Zaharova
  • Dogodki splošno 2
  • Dogodki splošno 3
  • Dogodki splošno 4
KOMENTARJI (50)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Lemon_
10. 04. 2011 08.22
nightfly 09.04.2011, 20:26 Ja čestitam, da si končno ugotovil da je problem v ljudeh! Ampak po drugi strani še vseeno obtožuješ orožje. Glej.. Ljudem je najbol zanimivo tisto kar je prepovedano, torej če orožje prepoveš narediš še večjo sranje (se opravičujem izrazu) kot je! Dokler je neka stvar na tržišču (ali pa je vsaj bila, saj se lahko takoj vrne) ni tukaj debate o prepovedi, ker s tem samo dregneš v osje gnezdo. .. Misliš, da če prepovemo orožje, da se bo število umorov, ubojev, pokolov itd. zmanjšalo? Hah ne, dvomim! Prej rečeno da se bo povečalo. Zakaj? Poznam veliko ljudi ki se hodijo sproščat na strelišče. Ja, ampak oni poznajo orožje, ga spoštujejo in vejo kako morajo ravnati z njim. Misliš, da če to ukinemo, da se bodo takšni ljudje usmerili na sproščanje z jogo? Ne, ne .. Takšni bodo zadrževali vse v sebi (kar je še huje), nato pa bodo eksplodirali in pustili takšne posledice kot so v članku! Problem je v ljudeh! Ker ko se ti 1x vtrga in se ne znaš nadzirat pač nastanejo takšne posledice kot so!
User472947
10. 04. 2011 07.50
vsak dan katerega "zmeša", niti trume psihologov in psihiatrov, pa sociale in drugih "zdraviteljev duš" nnimajo nobenega vpliva.
User453748
10. 04. 2011 02.04
ne vem kaj je tuki zakon o orozju kriv lahko stokrat prepoves gdor ma nacrt orozje dobit ga bo dobil ni vazno kak zakon je tu je kriva situacija in se folku trga nima za prezivetje pol pa ubija vse povprek jaz samo ne razumem zakaj ne ubije sam sebe ce se je ze tako odlocu vsak ma pravico da odloca o svojem zivljenju naj pusti nedolzne ljudi pri miru
Audy
09. 04. 2011 23.59
Zanimivo, da so se vsi odmevni pokoli zgodili sredi aprila, vključno s Columbine, Waco, Smolensk, Titanik, Oklahoma, virginia tech, pa še kaj bi se našlo... Mal poglejte datume
User437819
09. 04. 2011 23.30
Zakaj restriktivna orozna zakonodaja? Lopovi ze de facto ne spostujejo zakonodaje, torej njim ni namenjena. Uporabljajo orozje ne glede na zakonodajo, ne glede na to, kako restriktivna je. Posteni drzavljani? No, delo je za lopove vsekakor precej lazje, ce drzavljani ne posedujejo orozja... Pa ne primerjajte zda. Tam etnicna manjsina, ki predstavlja 12% prebivalstva stori procentualno gledano najvecji delez kaznivih dejanj. Tako, da kakrsnakoli primerjava pac ni korektna... No, razen ce prihajas z dolenjske. Obstaja dolocena analogija... Pa se nekaj o zda. Preberite si drugi amandma in kaj pravzaprav pomeni v kontekstu osebnih svoboscin in pred kom naj bi jih scitil...
User202729
09. 04. 2011 23.25
En norc pa lahka tolko ljudi pobije. Sicer pa. Kaj se v Afriki godi, je isto. Pobijajo se ljudje z orožjem napravljeno Made in Evropa in to na obeh straneh. Morala 21. stoletja. Se pa eni razburjajo, ko Poljaki nočejo sodelovat. Po mojem imajo prav. Eni skuhajo župo, Eropa pa radi humanosti pomagaj. Seveda pomagaj, ampak ne pobivat ljudi. Na drugi strani so tudi ljudje, ali?
User719931
09. 04. 2011 22.09
...folku se je cist strgal....ni nit cudn v kaksnih cajtih zivimo :(
User590144
09. 04. 2011 22.08
Trava dela svoje =(
Jimi1
09. 04. 2011 21.58
nightfly 09.04.2011, Kot mi je znano, je bila v času AO monarhije tudi pri nas orožna zakonodaja takrat zelo sproščena. Levorverji, puške, floberti so bili pri hišah nekaj najbolj običajnega. Srbski strah pred ljudstvom pa je pripeljal do rastrektivnih zakonov, pa pogojno dovoljenega cal 7,65 s 25 patroni / leto.... No ko so 41 ga štartali z NOB se je nezakonitega orožja, ki ga okupatorji zaradi neregistriranosti niso našli nabralo dovolj. NPR od naše hiše so partizani takrat kot prispevek odnesli levorver in pištolo... Slovenija pa je pod AO-bila tudi orožarsko zelo razvita z mnogo malimi proizvajalci. Tako, da z izjemo 1918 do danes lahko rečemo, da smo imeli ravno takšne pogoje kot Švicarji... Janševa vlada (minister Mate) je pač orožno zakonodajo toliko sprostil, da je le to po uradni poti postalo tudi "privilegij" športnih strelcev. Po restrektivnosti dovoljenj za posest in orožnih listin smo nekje v zlati sredini EU držav... Se strinjam...nekomu, ki naredi takšen masaker se po razlagi "lahko samo popolnoma utrga" da nekaj takšnega naredi....
Jimi1
09. 04. 2011 20.58
Hja...v bistvu ne razumem, kje je razlika med takšnim "klanjem" in terorizmom... Dvomim, da ga bodo označili za terorista. V rezultatu in načinu izvedbe vsaj osebno ne vidim razlike.
User265629
09. 04. 2011 20.52
ja, pišejo da je 7mrtvih, nekaj ranjenih je pa tudi v življenjski nevarnosti...zdaj pišejo, da njegova starša nista med žrtvami, da pa je mati našla v njihovem fletu poslovilno pismo..v njegovem mercedezu pred trgovskim centrom pa so preizkovalci našli pismo, kjer piše, da je še v treh drugih trgovskih centrih nastavljeno eksplozivo...katastrofa!
Jimi1
09. 04. 2011 20.51
nightfly.... Pa ravno v Švici je prebivalstvo najbolj oboroženo in legalno orožje najbolj lahko dostopno, če ne veš. Koliko imajo podobnega nasilja? Problem je v pravičnosti sistema, posledični blaginji ljudi in manjši nestrpnosti med njimi... Kolikor mi je znano se je HOMOSAPIENS pobijal med seboj vse od nastanka, celo šimpanzi se uspejo relativno neoboroženi kar dobro "trebiti" med seboj. No ja...v razmislek...če bi bila ona KK družina zadnjič oborožena trojni umor kriminalcem ne bi uspel. Samo pes ne zadostuje! Hja...Orožje je orodje moči in samo od uporabnikovih moralnih vrednot je odvisno za kakšen namen ga bo posameznik uporabil. Če ga ni, se ga da dobro nadomestiti s kakšnim vsakdanjim predmetom , ki je pač pri roki.
extradeluxe
09. 04. 2011 20.28
neumesna pripomba župana. potem bi moral še dodati, naslednje masakre priporočam na oblačne in deževne dni. bogi ljudje.
User265629
09. 04. 2011 20.18
Ta fant je Tristan van der Vlis, ki je živel pri starših. Policija ga je že v preteklosti obravnavala zaradi posedovanja orožja in groženj. Med smrtnimi žrtvami je tudi njegova mati, medtem ko je njegov oče ranjen...;( Grozno je tudi, da so mediji objavili naslov flata, kjer živijo...
Lemon_
09. 04. 2011 20.16
nightfly 09.04.2011, 19:59 .. Praviš da bi morali imeti orožje samo pooblaščeni ljudje. Torej ja, orožje bi bilo. Oni bi ga imeli LEGALNO. Tisti ki pa bi nameravali koga na primer ubiti, pa če nebi dobili orožja, bi pač šli v kuhinjo vzeli nož in opravili. Potem bi se tukaj spet našli takšni kot si ti in bi trdili da se morajo noži prepovedati, ter da jih lahko uporabljajo samo pooblaščeni. Mogoče je res smešen primer, je pa zelo resničen! .. Najbolj pa me je zmotilo vprašanje: Zakaj bi kdo moral imeti orožje? Hmm si se kdaj vprašal, da pa smo na svetu ljudje, ki se športno ukvarjamo s streljanjem, spoštujemo orožje, pravilno ravnamo z njim ipd. ? To vprašanje je bilo zdaj tako postavljeno kot da bi vprašal: Zakaj pa bi kdo potreboval baseball paleico? amm mogoče za šport? .. ... V glavnem celoten ''spis'' ki sem ti ga zdaj napisala, lahko povem v enem stavku: Ljudje, ki imajo namen zagrešiti umor ali katerokoli kaznivo dejanje zoper zdravje in življenje človeka bodo to izvedli na kar se da ILEGALEN način ter se nebojo trudili z nekimi papirji in zakonitostmi!
1pile2
09. 04. 2011 20.05
Lemon_ se strinjam. Reči da je za umor kriva pistola je isto kot če bi rekli da je za debelost kriva žlica.Kriv je človek.
User669461
09. 04. 2011 19.51
Oblasti so ogledalo ljudstva?? Prej se ljudje učijo pokvarjenosti od vrha, kot pa obratno. Oblast stiska ljudstvo. Gre za zelo prifinjeno nasilje. Potem, ko se komu utrga pa je samo ljudstvo nasilno... Spet del pokvarjene politike. Oblast je kriva za stanje ljudstva!
User452911
09. 04. 2011 19.45
Potencionalnega storilca ni težko najti, samo si je treba postaviti nekaj uprašanj in na njih odgovoriti. Tovrne z orožjem so legalne. Mnogi nosijo orožje uradno. Z denarjem na silo otetem od ljudstva, v obliki davka se plačujejo vse te neumnosti. Da ne našetevam, skratka: Ves problem tiči v oblasteh in ničvrdnemu ljudstvu, Oblasi so ogledalo ljudstva, zato izrekajo sodbe v imenu krivičnega ljudstva.
Lemon_
09. 04. 2011 19.26
@ nightfly 09.04.2011, 14:49 14 MOSSAD00109.04.2011, 14:234 Prepovedat PIŠTOLE, S tem se pa strinjam -popolnoma !!! Pravijo , da imajo ljudje orožje , ker se s svojim egom ne morejo uveljaviti v družbi. Se počutijo bolj močne - ne pa varne. Če boš z mečem smrt sejal ,boš od meča pokončan . .. Tu se kaže nerazvitost na tem področju. Se opravičujem ampak takšni ljudje kot sta vidva nimajo pojma. Kolikor jaz vem, pištola sama od sebe ne strelja.. Je tako? .. To pomeni da je KRIV ČLOVEK ! In NE PIŠTOLA! .. Pravita da je treba prepovedat pištole (bom jaz kr rekla orožje) .. 1. Ponavadi je tako, da tisto kar prepoveš ljudi ravno najbolj privlači .. Se strinjata? 2. Sta že slišala za športno streljanje? Če ukineš orožje, ukineš šport .. To je enako kot da bi pri golfu (primer) ukinil palico (saj s palico lahko prav tako koga ubiješ). 3. Če ukineš oz. prepoveš orožje se kriminaliteta nebo nič kaj zmanjšala .. Imata doma kuhinjo? Imata nož? .. Lahko z navadnim kuhinjskim nožem koga ubiješ? LAHKO! 4. Predvidevam da kriminalci NIMAJO legalnega orožje. Tako da jim itak nič ne pomaga prepoved. ..
Jimi1
09. 04. 2011 19.22
Matian.... Kolikor še poznam trg, se največ orožja nakupi(na šverc) v Romskih getih, nekaj pa ga preko začasnih in ostalih tujih delavcev prihaja iz juga. Nekaj malega pride tudi od drugot (Risija, Zah. EU)... Problem je v tem, da so (čeprav nobena država ) tega ne bo priznala, državljani-predvsem kriminalci dobro založeni s tem blagom, ki je dostopno praktično vsaki zainteresirani osebi, ki se ima namem zaradi katerega koli vzroka oborožiti... Glede na socialno, narodnostno in ostalo stanje, je zlorab orožja (hvala Bogu ) pri nas sorazmerno malo. Se pa lahko ob negativnih trendih v državi varnostna slika hitro poslabša. Večja je kriza in negotovost družbe, bolj se ljudje oborožujejo. Policija je pri vsem lahko najbolj uspešna pri kontroli nošenja orožja, saj je pogoj za uporabo bolj kot s posestjo povezan z nošenjem le tega... Tu bi se dalo verjetno še kaj narediti, vsaj kakor opazujem Rome na terenu zelo veliko !