Črna kronika

V petih minutah izgubili vse, zdaj pa jih skrbi, da jim pred zimo ne bo uspelo obnoviti strehe

Žalec, 11. 10. 2019 12.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Anja Kralj
Komentarji
53

Po požaru večstanovanjske hiše v Migojnicah, ki je streho nad glavo vzel vsem šestim prebivalcem, dve stanovanji pa popolnoma uničil, so za namestitev stanovalcev v začasnih stanovanjih poskrbeli na Občini Žalec. Njihovi skromni mesečni prihodki pa ne bodo zadoščali za pravočasno financiranje obnove strehe, ki je popolnoma uničena. Krajevna organizacija Rdečega križa je zato začela zbirati prostovoljne prispevke za pomoč prebivalcem.

Ognjeni zublji so, kot smo poročali, v nedeljo v nekaj minutah vzeli dom šestim prebivalcem večstanovanjske hiše v Migojnicah. Požar je poškodoval vsa stanovanja, dve mansardni stanovanji sta popolnoma uničeni. Kljub hitremu posredovanju gasilcev je bil ogenj namreč premočan.

''Njihovi skromni mesečni prihodki ne bodo zadoščali za financiranje obnove stavbe, na kateri bo po oceni gradbenih strokovnjakov treba porušiti mansardni del do 2. plošče in pozidati novega ter ga pokriti z novo streho.
''Njihovi skromni mesečni prihodki ne bodo zadoščali za financiranje obnove stavbe, na kateri bo po oceni gradbenih strokovnjakov treba porušiti mansardni del do 2. plošče in pozidati novega ter ga pokriti z novo streho. FOTO: 24ur.com

'40 let dela, vse pa sem izgubil v petih minutah'

V zgolj nekaj minutah so prebivalci izgubili svoj dom: "40 let sem delal, v petih minutah pa sem izgubil vse, ničesar več nimam'', je povedal Peter Strnišnik, lastnik povsem uničenega stanovanja, v katerem je zagorelo zaradi napake na električni napeljavi. Uničeno je tudi stanovanje sosedov, zakoncev Velečič. Vse, kar je ostalo, je uničeno, zalito z vodo in smrdi po dimu, pripovedujeta. Hvaležni so vsem, ki so in bodo kakorkoli pomagali. ''Ko se to naredi tebi, vidiš, kako je pomembno, da ti nekdo priskoči na pomoč,''  je povedala Metoda Velečič, ki pravi, da je najhuje ponoči. Občina jim je sicer zagotovila nadomestno nastanitev: ’"Imaš kje spati, ampak zaradi skrbi ne moreš," pravi.

Stavbo so stanovalcem z začasno plastično folijo pomagali prekriti gasilci PGD Griže, ki so priskočili na pomoč tudi pri čiščenju poškodovane stavbe in okolice.
Stavbo so stanovalcem z začasno plastično folijo pomagali prekriti gasilci PGD Griže, ki so priskočili na pomoč tudi pri čiščenju poškodovane stavbe in okolice. FOTO: 24ur.com

Na pomoč priskočili gasilci in občina

Kot je povedal Matjaž Črešnovar, sekretar območnega združenja Rdeči križ Žalec, so po nedeljskem požaru za namestitev stanovalcev v začasnih stanovanjih poskrbeli na Občini Žalec, nekaj jih prebiva pri sorodnikih. Stavbo so stanovalcem z začasno plastično folijo pomagali prekriti gasilci PGD Griže, ki so priskočili na pomoč tudi pri čiščenju poškodovane stavbe in okolice.

Treba bo porušiti mansardni del in ga pokriti z novo streho

Občina Žalec je stanovalcem tudi že zagotovila finančna sredstva, ki jim bodo v pomoč pri trenutnih stroških zaradi požara. A stanovalce skrbi, da jih bo prehitelo slabo vreme, zato si želijo, da bi hišo čim prej na novo pokrili.

''Njihovi skromni mesečni prihodki ne bodo zadoščali za financiranje obnove stavbe, na kateri bo po oceni gradbenih strokovnjakov treba porušiti mansardni del do 2. plošče in pozidati novega ter ga pokriti z novo streho, kar jih bo stalo približno 60.000 evrov,'' pojasnjuje Črešnovar.

V naslednjih dneh bodo ustanovili tudi odbor, ki bo skrbel za potek izvedbe del in pregled finančnih sredstev, izpostavlja Črešnovar in dodaja, da bodo prostovoljne prispevke začeli na terenu zbirati prostovoljci Krajevne organizacije Rdečega križa Griže. 

Finančna sredstva pa zbira tudi žalsko območno združenje Rdečega križa, da bodo skupaj stanovalcem lahko zagotovili novo streho še pred zimo: naziv: RKS – OZ Žalec, Hmeljarska ulica 3, 3310 Žalec; namen: Pomoč Migojničanom;  koda: CHAR; TRR: SI56 1010 0005 5598 261;sklic: SI00 2019-20.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (53)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dori243
12. 10. 2019 16.10
+0
Zakaj se tukaj zbira denar? A je že kdo slišal za ponudbo iz najemniških stanovanj? A tista stanovanja in hiše nimajo streh? Včasih se v življenju pač moraš preseliti. Ljudje se selimo. PA-ŠE-TO : V članku nikjer ni podatka o tem KAJ JE ZAVAROVANO IN KAJ NI !!! A bojo določeni poleg zavarovalnine dobili še žeparac ?
Dejan Rizzo
12. 10. 2019 12.13
+4
Tip si je sam kriu zdej pa joka,jest placujem 200 evrou na leto za zavarovalnico hise to ni drago.Meu sem 2 skodi na hisi pa so mi povrnili znesek popravila.Za hut auto majo denar za zavarovalnino pa sparajo.
chegevara1906
11. 10. 2019 21.42
+5
GREMO DONIRAT, DA BO DRUŽINA POD STREHO ŠE PRED PRAZNIKI... NAREDIMO TAKO KOT SMO ZA KRISA :)) KOLIKO VAS JE Z MENOJ?? WE ARE THE BEST!! :)
Kruh+sol!
11. 10. 2019 19.35
+0
Nekdo ne mara SLO Vemo kdo.
dori243
11. 10. 2019 19.06
+12
Sem zavarovalni zastopnik. Od te hiše so me naganjali kot psa, ko sem prišel vprašat če bojo kaj zavarovali!
brezvode
11. 10. 2019 19.17
+5
dori243
11. 10. 2019 19.22
+2
ne lažem... Morem jih it enkrat pozdravit, da vidim če se me še spomnijo.
lepdanbodanes
12. 10. 2019 14.15
+2
Izpostavi se s polnim imenom in priimkom. Nekoga takole blatit je pa čist perverzno! In res si zelo pokvarjen!
dori243
12. 10. 2019 14.42
+3
Nikogar ne blatim in ne obsojam. Povedali so mi, da ne potrebujejo zavarovanja. Jaz spoštujem odločitev, nikogar ne silim. Povem pa kako je bilo. V pritličnem stanovanju na levi od vhoda je pa stanovala starejša gospa (proti 80 je šla), ki pa je imela zavarovanje stanovanja pri Triglavu...
piamlakar
11. 10. 2019 18.42
+32
A bi men slučajno kdo doniral za najemnino ker sem na minimalcu? A koga briga, koliko ljudi je v mestu na cesti, brez strehe nad glavo, najemnine absurdne, ljudje iz vasi kjer imajo zemljo, se jim niti sanja ne koliko dražje je življenje v mestu, ko moraš kupit vsak peteršiljček, položnice so noro visoke, če si pa še v najemu pa nimaš šans. Sama to vidim. In dovolj imam zbiranja za vse, ki jim (dostikrat tudi zaradi lastne malomarnosti ali ker hiše niso obnavljali sproti ali ker jo niso zavarovali) potem od nas pričakujejo pomoč. S em da oni dobijo stanovanje za čas, ko se hiša obnavlja. Ko jaz ne morem plačati najemnine, letim ven iz stanovanja. Kredit mi ne pripada, ker imam premajhno plačo, neprofitno stanovanje ne dobiš niti pod razno, če nimaš par otrok (sem kar dobro seznanjena s te, da veliko ljudi dobi neprofitna stanovanja, ker so pač na sociali ali pa imajo otroke). Mi, ki delamo, imamo nizko plačo in lahko čez noč pristanemo na cesti - KDO MI BO POMAGAL? BO SLOVENIJA ZBIRALA ZA TAKE KOT SEM JAZ? Me prav zanima. Otrok nisem imela prav zaradi tega, ker si finančno nisem mogla tega privoščiti in ker sem bila odgovorna, sem zato zdaj kaznovana. Morala bi imeti par otrok, se ločiti od moža in bi imela vse bonitete mame samohranilke, dobila bi stanovanje z neprofitno najemnino in še na to najemnino subvencijo.... Jaz pa ne morem nič od tega čeprav delam. Ja kredita ne dobiš, naemnino 400eur pa lahko plačuješ. Kje so še stroški, hrana,......Pa sem zelo skromna ampak mi ne znese. JA, TKO JE V TEJ NAŠI DEŽELI.
chegevara1906
11. 10. 2019 21.48
-9
Ne jamraj :) pa lajkaj moj komentar, da družini zrihtamo streho...pa še vam za letno najemnino ( ziher bo kaj ostal)...tako bomo za vsakega naredili nekaj dobrega...《z lahkoto》
mikson1402
13. 10. 2019 11.00
chegevara ti daruj namesto Pie...pa bo stvar rešena...
piamlakar
11. 10. 2019 18.35
+6
A bi men slučajno kdo doniral za najemnino ker sem na minimalcu? A koga briga, koliko ljudi je v mestu na cesti, brez strehe nad glavo, najemnine absurdne, ljudje iz vasi kjer imajo zemljo, se jim niti sanja ne koliko dražje je življenje v mestu, ko moraš kupit vsak peteršiljček, položnice so noro visoke, če si pa še v najemu pa nimaš šans. Sama to vidim. In dovolj imam zbiranja za vse, ki jim (dostikrat tudi zaradi lastne malomarnosti ali ker hiše niso obnavljali sproti ali ker jo niso zavarovali) potem od nas pričakujejo pomoč. S em da oni dobijo stanovanje za čas, ko se hiša obnavlja. Ko jaz ne morem plačati najemnine, letim ven iz stanovanja. Kredit mi ne pripada, ker imam premajhno plačo, neprofitno stanovanje ne dobiš niti pod razno, če nimaš par otrok (sem kar dobro seznanjena s te, da veliko ljudi dobi neprofitna stanovanja, ker so pač na sociali ali pa imajo otroke). Mi, ki delamo, imamo nizko plačo in lahko čez noč pristanemo na cesti - KDO MI BO POMAGAL? BO SLOVENIJA ZBIRALA ZA TAKE KOT SEM JAZ? Me prav zanima. Otrok nisem imela prav zaradi tega, ker si finančno nisem mogla tega privoščiti in ker sem bila odgovorna, sem zato zdaj kaznovana. Morala bi imeti par otrok, se ločiti od moža in bi imela vse bonitete mame samohranilke.... JA, TKO JE V TEJ NAŠI DEŽELI.
Fery Zaka
11. 10. 2019 16.58
+23
Ampak je res tako. Butasti in neumni ljudje plačujemo zavarovalnine in sami popravljamo zadeve, pametni ne plačujejo nič in rajši jokajo po medijih. Tako je vedno bilo in tako vedno bo.
cirenij
11. 10. 2019 15.47
+7
Casey Ry
11. 10. 2019 15.06
-6
Spet kako drustvo pobira? A mali fantek Kris je ze v Ameriki? Skepsa pa to!
Transformerji
11. 10. 2019 14.42
+18
Zanimivi komentarji - zavarujte se! Na drugih portalih v različnih dneh - zavarovalnice samo ustvarjajo dobiček, od katerega ima koristi še kakšna druga politična veja. Pa smo tam: hiša prebivalcev z majhnimi dohodki. Verjetno vsi plačujejo vse, tudi dopolnilno zdravstveno zavarovanje. Plačevati bi morali tudi zavarovanje hiše. Če imajo avtomobile, tudi pri tem plačujejo zavarovalnici, več ali manj. Pa sešteješ letni strošek in dohodek, pa si na ravni lenuhov, vedno in od nekdaj - socialnih podpirancev. Samo da imajo še dodatne bonuse za dostojno življenje, da dajo mir. V Kočevju je pa drugače, a ne???
piamlakar
11. 10. 2019 19.11
+7
Ja v Kočevju je drugače - vsi socialna, hiše take, da sam gledaš, seveda črna gradnja, avtomobili dragi....pa še jamrajo in niti slučajno nimamo pravice karkoli rečti čez njih - R... , policaji jih še ustavit ne upajo....Naj naredijo večkrat racije tam doli po naseljih pa bodo videli od kje denar.....na bruhanje mi gre ....
pogan
11. 10. 2019 14.32
+21
Ja res je, da se vsakemu lahko zgodi nesreča, res je. samo je treba imeti zavarovano....
Uporabnik8879
11. 10. 2019 14.38
+32
poglej pogan. Sem bil poleg, ko je zavarovalnica ocenjevala neko škodo po požaru, vsak ožgan tram so označili še za uporabnega in podobno. Če hočeš vsaj za silo nekaj dobiti, je letna zavarovalnina okoli 500 EUR, kar pa marsikomu predstavlja velik strošek, predvsem takemu, ki mesec z mesecem komaj štuka, ki že sedaj prešteva vsak euro, kam ga bp namenil in kam ne.
MATEJ5321
11. 10. 2019 15.19
+25
Tomyslo nehaj pametovati in lagati !!! Imel sem manjši požar v kuhinji in tudi dobil plačano od zava. Prosim ne pametuj !@! Plačujem cca 200 eur za hišo, če totalno pogori dobim 100 tisoč. Seveda je ne postavim nazaj za takšen denar, pa veeeeliiiko bollje kot 0. A štekah !!! Tudi kletne prostore sem imel poplavljene in tudi tukaj sem dobil. Tudi pri avtomobilu sem dobil ...
MATEJ5321
11. 10. 2019 15.25
+0
Še nekaj tomči, 99 % ljudem, ki se dogajajo takšni neljubi dogotki so si sami krivi. Tam se ponavadi dogajajo "čudne stvari" ... boš še spoznal, življensko šolo ali pa si mogoče med njimi ;)
Uporabnik8879
11. 10. 2019 16.21
+9
Matej, zgoraj omenjeni primer je imel zavarovano za 400 tisoč, pogorelo kompletno ostrešje, uničeno je bilo praktično vse zaradi gašenja, dovil je od zavarovalnice nekaj ćčez 140 tisoč. Toliko o tem. Zame se pa ne boj, tudi meni se lahko zgodi, imam zavarovano, plačujem nekaj manj 500 EUR letno. Tudi pogoji zavarovanja so zapisani v polici, med tem tudi lastna odgovornost. Pišeš tudi pri avtomobilu..ja če imaš kasko in nov avto, ali če je bil povzročitelj drugi, a udi v tem primeru se odšteva starost avta, prav nikoli pa ne dobiš poplačilo celotnega računa sanacije. Zagotovo je pa od primera do primera različno. Ne trdim, da ti lažeš. pišem o tem kar sem sam videl na terenu in po svojih izkušnjah. Kake "čudne stvari" so se dogajale je le tvoja predpostavka, skozi lastno ogledalo, prav nikjer pa nimaš dokaza za tako trditev.
sodelujem
11. 10. 2019 18.16
+6
Ja,čudne stvari imaš prav. Ko je meni pogorelo sem bil najprej osumljen,da sem sam zakuril.Ko so zvedeli da nisem zavarovan,jih pa sploh ni več zanimalo zakaj in kako je gorelo...Tako, da so različni pristopi in kriteriji.!
mikson1402
13. 10. 2019 11.03
-1
Matej strinjam se z tem kar si napisal...iz lastnih izkušenj...pač moraš pazit kaj in kako zavaruješ...ni pa nedosegljiv strošek..tako pač je v normalnem svetu..
Uporabnik8879
11. 10. 2019 14.14
+35
Ma dajte komentatorji, vsakemu se lahko pripeti nesreča, sedaj pa tu pametovati ni fer .
MATEJ5321
11. 10. 2019 14.34
-2
tomyslo, težko je vsakoleto zavarovati hišu/stanovanje - in čisto pravico imajo pametovati tisti ki to plačujemo !
DeBill
11. 10. 2019 14.37
+0
takoj po izteku če se ni nič spremenilo dobiš račun na par obrokov pa je.
Uporabnik8879
11. 10. 2019 16.36
+2
Kdo ti pa to pravico jemlje...lahko imaš svoj mneje, vendar ti se ne zavaruješ za druge, ampak zase, pod pogoji, ki ti jih zavaravolnica da. Vsak se pa sam odloči do kot bo šel pri tem in kaj se mu izide in kaj ne. Prav nikomur pa nimaš pravice očitati, če si ob vseh izdatkih ne more privoščiti zavarovanja v višini še ene plače ali pokojnine.
mikson1402
13. 10. 2019 11.06
tomy vsak lahko napiše svoje razmišljanje..meni si ti mimo, pa ti ne pišem kaj ne piši...
mikson1402
13. 10. 2019 11.07
raje si preberi komentar od Pie...tudi drugim ni nič podarjeno...
Frigo
11. 10. 2019 13.59
+0
Kdaj bo akcija
Kliko7
11. 10. 2019 13.40
-5
Ajde slovenci, zbirajte spet denar! Danes za enga, jutri za druzga!
piamlakar
11. 10. 2019 19.16
+3
grega999
11. 10. 2019 13.14
+31
Avto zavaruješ, hiše pa ne?
Intimnanega3
11. 10. 2019 13.34
+24
ja za vse pač ni a ne. poleg tega je zavarovanje avta obvezno, za hišo pa ni
METKA102
11. 10. 2019 13.41
+19
Za avto je obvezno, a le proti tretji osebi. Če nimaš kasko, zase ne dobiš nič. Kar se pa nepremičnin tiče, morda bi bilo treba tudi nekakšno obvezno zavarovanje. Verjetno se marsikdo ne bi strinjal s tem, kaj pa če se kaj zgodi? Potem res ostaneš pod milim nebom in le še čakaš na pomoč drugih.
SabinaZ
11. 10. 2019 13.44
+17
Očitno bi moralo biti tudi za hiše. Ker zadnje čase je vse preveč tega da so požari ali pa poplave in ljudem vse odnese. In ja ljudje imamo malo napačne prioritete avto ni obvezno streha nad glavo pač je.
METKA102
11. 10. 2019 13.44
+28
Zdravstveno smo tudi zavarovani, če ne potrebujemo, gre denar za druge, kaj pa če se zgodi nesreča, huda bolezen? Stroški zdravljena gredo v nebo in takrat je vsak hvaležen, da je vsaj v tem pogledu preskrbljen.
upornik19
11. 10. 2019 13.08
+8
na DURS kličite !!
DeBill
11. 10. 2019 13.14
+20
zdej je FURS pa tam nč ne talajo če se Jankovič ne pišeš
DeBill
11. 10. 2019 13.08
+43
a zavarovanje so plačevali? ne? kaj pa če bi si vse skupaj sami plačali, ker mi pa nismo zavarovalnica, ki se ji ne plača pa cola škodo. treba je met pamet v glavi preden je heba. pa zavarovanje ta tako stanovanjce pride na leto manj kot 100€ ali 10€ na mesec. Če je za telefon pa internet, pol mora bit tudi za to! Sami si naj pomagajo!
Uporabnik8879
11. 10. 2019 14.29
+3
@De..., ne vem kje si dobil te cifre, samo če hočeš imeti tako zavarovanje, da ti potem vsaj nekaj ostane za sanacijo, le te ne vzdržijo. Sam plačam za letno zavarovanje 440 E za mojo hišo, pa je zavarovano samo tisto najnujnejše.
DeBill
11. 10. 2019 14.38
-1
tole so bila majčkena stanovanjca. Tud jst plačam za hišo bliz 500, pa z popustom, k mam še stavbo podjetja zavarovan, pa vikend. ampak tale stanvanjce ne vem če ma 10% kvadature mojhe hiše.
DeBill
11. 10. 2019 14.39
-9
kolega za stanovanje 145m2 plača 220€/mesec
piamlakar
11. 10. 2019 19.18
+1
točno tako. pri nas je že kar ustaljena praksa pomagati takim, ki sami niso naredili kar bi morali..... tako pač ne gre...
cirenij
11. 10. 2019 12.50
+20
A se bo tudi kaj zbiralo na 1919? Halo, POP TV!!!
bikoborec69
11. 10. 2019 12.49
+36
bi človek doniral, samo kaj ko lopovi vzamejo.
DeBill
11. 10. 2019 13.09
+15
a pol vsak ki rabi novo streho mal podpali pa čaka, kdaj mu jo bodo ostali državljani financirali? Yeah, right!