Dejstva

Ostaja več vprašanj kot odgovorov

Ljubljana, 30. 05. 2018 12.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Alenka Marovt / Miha Plementaš / Špela Bezjak
Komentarji
311

Ekonomist dr. Anže Burger in pravnik dr. Samo Bardutzky po soočenju politikov in gospodarstvenikov o tem, zakaj ni prav, da s politično odmevnimi gospodarskimi projekti rušimo načelo enakosti pred zakonom; zakaj ni bolje za vse, če se zviša minimalna plača; kje vzeti denar, če znižamo obdavčitev dela; in ali bi večinski volilni sistem res pripeljal do poenostavljenih postopkov pri pridobivanju dovoljenj?

citat-po-soocenju_burger

Spodbujanje tujih neposrednih investicij

Gospodarstveniki so pravilno opozarjali na diskriminatornost takšnih spodbud, ki favorizira tuja podjetja pred domačimi, velika pred majhnimi, politično odmevna pred neznanimi podjetji. To ruši osnovna ustavna načela enakosti pred zakonom in predvidljivosti pravnega okvira. Če že, bi morala industrijska politika razbijati monopole, povečevati konkurenco, spodbujati rast malih podjetij. Stroški takšnih spodbud so tudi nerazumno visoki.

Na primeru Magne, kjer se državno pomoč ocenjuje na okrog 17 milijonov evrov, to pomeni 18 tisoč evrov na vsakega od napovedanih 1000 novo zaposlenih, kar pokrije skoraj 11 povprečnih mesečnih bruto plač. Glede na to, da bodo plače v obratu nižje, torej davkoplačevalci krijejo več kot leto plače za vse zaposlene. Neustrezne zakonodajne in/ali prakse umeščanja v prostor ne moremo reševati z ad hoc političnimi intervencijami politikov na najvišjih pozicijah. Razrešitev dovoljenj ne sme biti odvisna od tega, ali se nekdo pojavi na televiziji in javno poziva politiko, naj ukrepa. Umeščanje v prostor je eden izmed velikih problemov tako za podjetja in tuje investitorje, kot tudi za iskalce novih nepremičnin.

Magna
Magna FOTO: POP TV

Dvig minimalne plače

Večina strank ni problematizirala minimalne plače. Slovenija ima eno najvišjih minimalnih plač na svetu, merjeno relativno glede na povprečno ali mediansko plačo. Prehiteli smo celo Francijo, ki je ena najbolj problematičnih držav v EU na področju trga dela. Minimalna plača dokazano v tujini in v Sloveniji zmanjšuje število delovnih mest, pri čemer škoduje najbolj ranljivi populaciji zaposlenih: nizko izobraženi, mladi, starejši brez kvalifikacij. Ti izgubijo delovna mesta, saj z delodajalcem ne smejo skleniti sporazumne pogodbe za plačo, ki je nižja od minimalne. Milan Vodopivec s soavtorji je za Slovenijo ocenil, da je prišlo do izgube okrog 21 tisoč delovnih mest zaradi zvišanja minimalne plače leta 2010 in v kasnejših letih. Bolj učinkovit in cenejši ukrep bi bila uvedba minimalnega dohodka: vsak lahko dela po poljubni tržno določeni plači, če pa ne doseže minimalnega dohodka, mu davkoplačevalci s socialnim transferom pomagajo doseči minimalni prag. Razlika je v tem, da bi v takšnem sistemu povečali število zaposlenih, država pa bi porabila precej manj sredstev, saj bi morala doplačati le razliko in ne celotno nadomestilo za brezposelnost.

Delavec v proizvodnji jekla
Delavec v proizvodnji jekla FOTO: AP

Nižja obdavčitev dela

Presenetljivo se je večina predstavnikov strank strinjala s pozivi gospodarstvenikov, da je potrebno znižati obdavčitev dela. Dejan Židan je omenjal znižanje davkov in prispevkov v višini 500 evrov neto na zaposlenega. To pri trenutnem številu zaposlenih pomeni 430 milijonov evrov velik izpad proračunskih prihodkov, kar je približno 5 % proračuna RS. Nihče od politikov ni upal zagristi v kislo jabolko, da bi razložil, na katerega izmed treh načinov bi ta izpad pokrili: 1) z zadolževanjem? 2) s sorazmernim povišanjem drugih davkov? 3) z znižanjem javne porabe? Katere? Zdravstva, pokojnin, šolstva? Ali racionalizacijo javnega sektorja?

citat_soocenje_bardutzky

S spremembo volilnega sistema do manjšega števila predpisov?

Skoraj gotovo je v dvostrankarskem sistemu tistemu, ki je zmagal na volitvah, lažje voditi vlado, postavljati in odstavljati ministre ter določati državno politiko: nenazadnje včasih za britanskega prvega ministra rečejo, da je "(iz)voljeni diktator". Ne pomeni pa to nujno, da se bo dalo lažje odpraviti birokratske ovire. Odvisno je seveda predvsem tudi od tega, kaj smatramo kot birokratsko oviro. Zakonska zahteva, da registriramo gospodarsko družbo, preden začnemo z opravljanjem dejavnosti, je seveda tudi lahko razumljena kot birokratska ovira, vendar je razlog, za to, da obstaja, varstvo pravnega prometa, upnikov in drugih gospodarskih subjektov, ne pa političen sistem v državi.

Podobno je pridobivanje različnih dovoljenj (prometnih, uporabnih, obratovalnih) najpogosteje utemeljeno denimo z varovanjem javnega zdravja, varstva v cestnem prometu ipd. Seveda je lahko pot do pridobitve dovoljenja bolj ali manj zapletena; državni organi lahko o prošnji odločijo hitreje ali počasneje, kar je odvisno od številnih faktorjev: ustreznega usposabljanja, izobraževanja, sistema zaposlovanja in nagrajevanja državnih uradnikov, pogojev za delo v državnih organih. Včasih je tisto, kar razumemo kot birokratsko oviro, tudi posledica procesnih pravic stranke in pa drugih, ki so udeleženi v postopkih (sosedje, lokalna skupnost …).

Odločitev med večinskim in sorazmernim oz. proporcionalnim sistemom (ki jo je ustavodajalec opravil leta 2000 s spremembo 80. člena Ustave) je bolj od tega, ali od nje pričakujemo odpravo birokratskih ovir, odvisna od tega, kako si predstavljamo politični sistem in življenje v državi. Odločitev za proporcionalni sistem temelji na prednosti, ki jo damo iskanju konsenza, zastopanosti več različnih pogledov in političnih usmeritev. Želja po zelo usklajenem delovanju vlade in nadzoru predsednika vlade nad svojimi ministri nas bo praviloma vodila v odločitev za večinski sistem.

Tonin: Spore naj rešuje vlada. Kje pa je tu pravna država?

"Kolobarjenje" seveda ni pravni izraz, je pa res, da je za stranke mučno, lahko pa tudi zelo ekonomsko negativno, če v nekem postopku pride do nejasnosti glede tega, kateri organ je pristojen, ali pa do različnih tolmačenj zakona s strani različnih organov, npr. državnih organov, organov lokalnih skupnosti, sodišč.

Kadar dva organa trdita, da za nekaj sta ali pa nista pristojna, je treba to rešiti v okviru spora o pristojnosti. Za ministrstva, upravne organe in nosilce javnih pooblastil je to urejeno v Zakonu o splošnem upravnem postopku, ki že zdaj določa, da v sporu med dvema ministrstvoma odloči vlada. V sporih med organi lokalne skupnosti in državnimi organi pa po Zakonu o ustavnem sodišču odloči ustavno sodišče.

Kadar pa pride do različne razlage pravnih predpisov, pa določba 2. člena Ustave, po kateri je Slovenija pravna država, zahteva, da se držimo predpisanega postopka s pravnimi sredstvi oz. določb, ki urejajo sodno varstvo pred upravnimi akti.  

Na primer: O izdaji gradbenih dovoljenj na prvi stopnji odloča upravna enota, na območju katere leži nepremičnina. Stranka, ki se z odločitvijo UE ne strinja, ima na voljo pravno sredstvo, o katerem odloča Ministrstvo za okolje in prostor. Tudi kadar organ prve stopnje gradbenega dovoljenja ne izda in vroči v predpisanem roku, ima stranka možnost pritožbe na Ministrstvo za okolje in prostor. Če upravna enota dovoljenja ne izda, se namreč domneva, da je bila vloga zavrnjena, zato se lahko stranka nanjo pritoži.

Če tudi Ministrstvo za okolje in prostor o vlogi ne bi odločilo v predpisanem roku, ima stranka možnost upravnega spora pred Upravnim sodiščem RS. Isto velja, če ministrstvo zavrne pritožbo stranke.

Ena od temeljnih prvin pravne države je, da lahko vedno, ko državni organi odločajo v kakšni naši zadevi, dosežemo, da skladnost njihove odločitve z ustavo in zakoni preveri neodvisno in nepristransko sodišče. Zato mora biti končna beseda (v primeru, da se stranka nanje obrne, seveda!), beseda sodišča. Sodišče pa v upravnem sporu seveda odloča v skladu z ustavo in zakoni, ki jih je sprejel Državni zbor.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (311)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

NajboljsiBoguniverzuma
30. 05. 2018 19.32
+3
Zokiju se ze posteno tresejo hlace. Dobro ve, da ni vec dalec dan, ko bo sel malo preizkusit sobo 3x3m
macro
30. 05. 2018 19.41
+1
Roosterno1
30. 05. 2018 18.40
+0
Napredek ne gre naprej zato, ker je v letih vladanja (2004-2008) JJ in njegov SDS sesul celo gospodarstvo. S tajkuni kij jih je ustvaril pa kradel vse povprek. Na kolena spravil podjetja, zaviral reforme itd. Skratka JJ je velik demagog!! No tu je največji problem zakaj je Slovenija trenutno v takem položaju kakršnem je.
Castrum
30. 05. 2018 18.53
+0
A ni žalostno, če ne celo patetično da se bilo kdo sklicuje na nekaj kar je bilo "15" let nazaj!? Dandanes, ko je pol leta dolga doba pri ukrepih za razvoj gospodarstva, družbe, bi se mi spet vračali v desetletje in več nazaj? Na svetovno finančno krizo konec prvega desetletja v novem tisočletju, je svet že davno pozabil ! Seveda so se v tej krizi vsi nekaj naučili in teh napak verjetno ne bodo več ponovili. V času od te velike krize pa do danes, so pametne države sprejele ogromno ukrepov, kako preprečiti novo krizo ki bo (verjetno) prišla. Se pa bojim, da naše zadnje vlade tega niso storile.
minkica91
30. 05. 2018 18.12
-3
mislim, da bi morala imeti desnica večino, saj konkurenca tudi v politiki ne škodi. sedaj so levičarji 20 let na vladi na 45 let podlage in vidimo, da napredek ne gre naprej, kot bi moral. Naj se izkaže še desna struja, leva je itak bila zelo leva in po načelu vzemi, kar je naše.
Castrum
30. 05. 2018 18.21
+3
Debata, kdo je boljši levica ali desnica, je popolnoma neproduktivna in neracionalna, saj debata bistveno bolj temelji na čustvih, kot pa na dejstvih. Ampak, to ni slovenski unikum, tako je povsod v demokratičnih družbah. Edino kar prinaša uravnoteženo družbo, posledično pa zdrav in kvaliteten razvoj le-te, je to da se vladanje političnih opcij izmenjuje v enakomernem ciklusu. Najslabše je, če je ena politična opcija predolgo na oblasti.
Schnitzel
30. 05. 2018 18.29
-1
Castrum + Tako je. Vse kar predolgo stoji se pokvari. Še marmelada v shrambi.
macro
30. 05. 2018 18.36
+1
Eto danes sem dal predlog...Urejeni papirji. Viza. 3 mesece turistična, študentska za čas trajanja šole( 1,2,3 leta), seveda plačljiva in v tem času možnost dela do 20 ur tedensko med počitnicami 40 ur. Delovna viza izpolnjeni pogoji z dokazilom zakaj ni mogoče najti ustrezno osebo na istem področju. Tuj materni jezik ne sme bit pogoj temveč znanje. Državljanstvo po opravljenem izpitu Slovenščine in izpit iz zgodovine Slovenije na podlagi kulture, šeg in navad. Tri muhe na en mah. Šolniki stopijo na trg dela, saj želijo višje plače pa naj uči letni program kobajagi menedgment, oni ko ima pojma ga nadhradi, tisti ki ni šolan se priuči za trg. Več denarja v malho pa še migranti so tu. Seveda, pa je potrebno postavit trdo mejo ( beri: Ograjo)ker samo uvažat priklopit jih na vladni sesek v upanju, da bodo nekoč delali, ne pije vode. Če bi nebi imeli X0.000 brezposelnih.
macro
30. 05. 2018 18.47
+2
V Sloveniji pa je oglas, da iščejo slaščičarja, pogoj je pisno in govorno albanski jezik. Kdo dobi, s kom se druži? In po šririh letih ima državljanstvo. Nekateri celo živijo v utopiji, da se bodo novodobni migranti asimilirali. Heh :)
macro
30. 05. 2018 18.49
+1
Slovenska firma zaposli Bolgara, novodobnega sužnja pošlje v Nemčijo za devet mesecev, sledi odpoved in denarno nadomestilo iz Slovenije za čez zimo? Spomladi spet. Halo? Levi ali desni?
woche
30. 05. 2018 18.08
+4
Nov obraz, nova napaka ? Mogoče res, ampak zakaj to govorijo tisti ki so na sceni že več kot 25let in še niso naredili nič.
Schnitzel
30. 05. 2018 18.10
+2
Skunk Works
30. 05. 2018 18.03
+3
"novi obraz bo nova napaka",.....
Kollerik
30. 05. 2018 18.18
+3
" staru, skorumpiran pa še večja... ".....
Kollerik
30. 05. 2018 18.18
+2
Bitktamp
30. 05. 2018 18.00
+2
SĐS Madžaroš
MKII
30. 05. 2018 17.55
+0
🥚 versus 🐍
Zuckerberg
30. 05. 2018 17.46
+12
Naj stroške prevoza na delo, malico vključijo v plačo, bo boljša osnova za pokojnino..
Castrum
30. 05. 2018 18.03
+4
Ta predlog je bil prvič na mizi že leta in leta nazaj, pa ga je takratna LDS vlada apriori zavrgla....in tako je še danes
Kollerik
30. 05. 2018 18.19
+2
Castrum, nikar se ne slepiti... predlog nikomur ne paše, saj so vsi zlobirani tako ali drugače.
Schnitzel
30. 05. 2018 17.44
+16
Nekatere kolege tukaj na portalu in tudi na splošno svoje sodržavljane bi rad pozval, da malo omilijo svoje ekstremno navijaštvo v to ali ono smer, ker menim, da je to preveč dobra potuha politikom. Mislim, da je treba biti do politikov kritičen in nezaupljiv. Še posebej do tistega, kateremu si (mu boš) namenil svoj glas, ne pa da mu daš že vnaprej vedeti, da ima tvojo neomejeno podporo in si lahko privošči vse.
Odrešenik666
30. 05. 2018 17.45
+10
macro
30. 05. 2018 17.48
+0
Pa to je to. Vsak že ve koga bo volil. Vsak od njih pa se naj zaveda, da če bo ostalo pri obljubah te bo lastno volilno telo zgrabilo za vrat. Ostali pa te bomo pa navijali.
Schnitzel
30. 05. 2018 17.57
+0
Pa še nekaj bi si želel. Da bi se Slovenci bolj držali dobrega angleškega izreka : "It is Important what is right not who is right"
woche
30. 05. 2018 17.58
+0
macro nobena vlada ni izpolnila obljub ki so jih dali ali pa so jih zelo malo, tako da se z tem ne strinjam.
Castrum
30. 05. 2018 18.02
+0
Ne vem če ga vsi razumejo, ker je v slovenščino neprevedljiv. Je besedna igra, ki je lahko samo v angleščini.
Schnitzel
30. 05. 2018 18.02
+1
macro, točno to. Vsak politik se najbolj boji svojih. Tuji privrženci ga niti ne zanimajo.In če bi bila taka praksa, danes ne bi ugotavljali da smo zavozili kmetijo.
macro
30. 05. 2018 18.13
+0
Schnitzel
30. 05. 2018 18.21
+1
Kollerik
30. 05. 2018 18.21
+2
gnil sistem, ki ga imamo, bo z levo desnimi zlobiranci različen samo v tem, kdo od njih bo "dal" kakšen evro več delavcu in penzionistu...
macro
30. 05. 2018 19.46
Bojan-F
30. 05. 2018 17.27
+4
Halooo! ... na onem soocenju so podjetniki povedali Mesec Lukatu, da minimalnih plac v Sloveniji sploh ni ... in guruji komuniciranja so temu pritrdili.
najvsivedo
30. 05. 2018 17.41
+0
Kaj se trudiš z to zadimljeno osebo mjim je pomembno,da doBro deluje ...Mladina in njihove firme v Italiji ,ki nam letno pobereje milijone od zdravstva.
Castrum
30. 05. 2018 18.05
+0
Bojan...jaz tega na soočenju nisem slišal. So pa vsi štirje podjetniki dejali, da pri njih nihče od zaposlenih ni na minimalni plači.
Bojan-F
30. 05. 2018 18.10
+3
Aha, potem pa je interpretacija prireditve popolnoma drugacna, kot jo berem med guruji komuniciranja.
Castrum
30. 05. 2018 18.16
-3
Niti ne vem kdo naj bi tile guruji sploh bili. Kar sem pa napisal, pa brez dvoma drži.
Bojan-F
30. 05. 2018 17.24
+6
"Postaviti bi morali jasna pravila, ki bi prinesla dodatne davke v proračun." ... je zapisal Vodja.
Bojan-F
30. 05. 2018 17.29
+5
Torej, nic od zmanjsanja davkov ... jbg, se pa je lepo slisalo.
Bojan-F
30. 05. 2018 17.34
+5
Stranka enostavnih resitev SDS ... a ste obrnili kurs?
macro
30. 05. 2018 17.16
-6
Torej zaključek. Z levimi se ne, da pogovarjat saj nimajo niti najmanjšega pojma o ničemer še manj odgovor. Vse kar ni z njimi ni normalno. Vse kar znajo je zmerjanje. Od enega vprašanja je bilo 8 žaljivk in en odgovor od Kolerika(hvala).
macro
30. 05. 2018 17.19
-3
Tisti.ki pa ni znal odgovorit na osnovno vprašanje pa je samo minus pritisnil.
woche
30. 05. 2018 17.19
+6
Ti bom jaz odgovoril, samo povej vprašanje.
macro
30. 05. 2018 17.23
-5
woche
30. 05. 2018 17.26
+5
Ko sem nazaj napisal dejstva o JJ si mi napisal da imam tumasto razmišljanje. Torej zaključek je da se ti neznaš pogovarjat in ne drugi.
macro
30. 05. 2018 17.31
-4
Letelo je na to, če si bil komunist zdaj pa se igraš skrajnega desničarja. Ko si mlad tud drugače gledaš na stvari kot, ko si starejši. Sploh, če se svet vrti naprej. Primer: Moj dedek je 80 let živel v isti ulici zamenjal pa 4 države. Vsake toliko časa je samo sliko zamenjal Torej premislit si ali it z svetom naprej je greh? To se meni zdi politik, ki sledi trendu. Ne rdeče zvezde.
woche
30. 05. 2018 17.34
+7
Takemu politiku se reče oportunist, ki bi naredil vse da bi ostal pri koritu z namenom da mozle državo in ne da ji pomaga. Poglej pri sebi, lahko tako korenito spremeniš politično mnenje ? Močno dvomim, lahko ga omehčaš ne pa iz ene skrajnosti v drugo.
macro
30. 05. 2018 17.42
-4
Ja kakšnega politika bi pa ti imel? Če politik ne vidi prilike ( ne mislim za sebe) za svoj narod ne more bit politik. Če pa nasplošno ni tak. Pa definitivno ne more bit.
macro
30. 05. 2018 18.01
-1
Samo, da spomnim. Na tak način smo morje izgubili.
Kollerik
30. 05. 2018 18.27
+0
....si kdaj pomislil, da je rdeča zvezda predvsem reakcija na šemljenje v domobranske uniforme v Rovtah, v Grahovem...na pojavljanje neonacistov po ulicah nekaterih mest, na poiskuse vabljenja raznih thompsonov, na agresivne poiskuse opravičiti kvizlinštvo belo črnih, celo na grožnje s strani poražencev iz druge vojne (ki bi si tako radi "privatizirali" zasluge o osamosvojitvi ) o maščevanju.... ???
macro
30. 05. 2018 18.44
+0
Si kdaj pomislil, zakaj Hrvaška ne rabi nacionalne stranke. Zakaj je pri njih v vsaki gostilni šahovnica, v pisarni itd. Mi se pa sramujemo svoje.
woche
30. 05. 2018 17.09
+11
Takoj podpišem, da v nobenem primeru NE MOREŠ kandidirat, če imaš več kot pol miljona premoženja ki ga neznaš pojasnit, če si preprodajal orožje,če narod razdvajaš od osamosvojitve, če si razprodajal državno premoženje, če si bil zagret komunist in se sedaj igraš skrajnega desničarja ter pobiraš poceni glasove.
biggbrader
30. 05. 2018 17.12
-1
V resnici si opisal radikalne nesposobne levičarje !
woche
30. 05. 2018 17.14
+8
V resnici ti veš koga sem opisal in si ne meči peska v oči.
macro
30. 05. 2018 17.21
-5
Tumasto razmišljanje. Časi se spreminjajo. Kar je danes ni bilo pred 200 leti in ne bo čez 200 let . Živimo pa v času ko se svet globalno spreminja skoraj iz dneva v dan.
mackintosh
30. 05. 2018 17.22
+5
woche popoln oziroma skoraj popoln opis ĐĐja. manjka seveda še par stvari depala vas patrija in še bi lahko nasteval
mackintosh
30. 05. 2018 17.22
+6
mackintosh
30. 05. 2018 17.24
+3
macro pa si ti sploh razumel komentar ki si ga prebral. močno dvomim. pravi funkcionalno nepismen SĐS fehtar glasov
woche
30. 05. 2018 17.24
+4
macro in ti rečeš da se z levimi neda pogovarjat ? Vidim da se z tabo ne da, ker nočeš videt resnice.
macro
30. 05. 2018 17.36
-1
Seveda. Mislim si pač tak. Vsak svojega konja najbolj hvali. Dokler mu v zobe ne pogledaš. Pravim to in mislim, da bi potrebno bilo poslušat vsakega in od njega vzet kar je najboljše za nas. Zdaj če je levi še ne pomeni, da nima dobrih idej. In če je desni tudi ni rečeno, da je vse najboljše. A ni tak?
woche
30. 05. 2018 17.40
+7
To jaz že dolgo govorim in ravno za Tonina mislim da ima nekaj dobrih idej. Žalostno je pa to da včasih katera stranka predlaga dobro idejo oz. neko reformo pa jo druga politčina stran zavrne iz principa samo da se ne strinjajo.
mackintosh
30. 05. 2018 17.43
+6
ali se samo meni dozdeva da je macro pravkar saltomortale izvedel in se pomaknil kar nekaj korakov nazaj?
mackintosh
30. 05. 2018 17.48
+6
da podkrepim: "macro 30.05.2018, 17:16:59 -1 Torej zaključek. Z levimi se ne, da pogovarjat saj nimajo niti najmanjšega pojma o ničemer še manj odgovor. Vse kar ni z njimi ni normalno. Vse kar znajo je zmerjanje."
macro
30. 05. 2018 18.03
+0
Kaj ti naj rečem. Redki ste kot diamanti. Jaz bom vseeno volil kar mislim. Če pa me zanima zakaj nekdo razmišlja drugače pa ni greh. To še ne pomeni, da se strinjam z njim.
macro
30. 05. 2018 18.05
+0
In to sem spodaj tud vprašal. Pa ti nisi bil nič druga kot žaljiv.
macro
30. 05. 2018 18.06
+0
zajfa
30. 05. 2018 17.07
+9
Minimalni dohodek in potem korigirati, če ne doseže le tega s socialnimi transferji ... Ta pa je bosa ... Kaj pa malo ponosa, samozavesti ? Če so delodajalci tako uspešni potem minimalna plača 800, 900eur ne sme biti noben problem, sploh če imamo v mislih, da tisti na minimalcih dobesedno sužnjijo za svoj kruh. Da sploh ne omenjam zavajanja, da imamo eno najvišjih minimalnih plač v EU glede na povprečno plačo. Koliko pa znaša povprečna plača? 2000eur, 3000eur? Klobase in še enkrat klobase ... Spokajte se s trga če ne znate vodit podjetja, ki delavcem zagotavlja neko "normalno" preživetje. Prosim, če gredo poslanci na minimalca, rad bi jih videl ... Za njih pa ni problem par tisočakov, to je normalno. Sistemsko.
Schnitzel
30. 05. 2018 17.03
+11
Prav vse stranke, katerih predsedniki so bili navzoči na soočenju so že vodile ali pa vsaj sestavljale vlado (razen, seveda, Šarca). Imele so veliko dobrih možnosti, da udejanjijo svoje obljube in cilje, pa tega niso naredile. Kako naj jim verjamem tokrat?
woche
30. 05. 2018 17.11
+5
Dejansko še edini Mesec zraven Šarca ni bil v vladi. Drugač se pa popolnoma strinjam.
endva
30. 05. 2018 17.14
-3
Hvala bogu... Mesec je slovenski Pol Pot...
Schnitzel
30. 05. 2018 17.16
+1
biggbrader
30. 05. 2018 17.02
-3
Najbolj pomembno v tej oddaji je bilo to, da smo izvedeli kdo je nesposoben radikalc in kdo pojma nima o ekonomiji.
indiana2222
30. 05. 2018 17.06
+2
Saj ni kaj za pametovat, saj bili vsi prisotni dokazali, da sploh še niso prišli z drevesa in dar govora jim tudi še ni dan...znajo pa že sami kakat in lulat v kahlico, to pa ja.
Kollerik
30. 05. 2018 17.10
+3
pa veš da... naduti idiotizem, ki so ga izžarevali štirje kralji skupaj z nesposobnim voditeljem... ki so skupinsko pljuvali po mlademu Luki... saj ni čudno, da gre narod raje gor v Avstrijo delat...
Schnitzel
30. 05. 2018 17.13
+1
Jaz v tej oddaji nisem izvedel ničesar. Lepega govoričenja se da naučiti tudi na pamet. Tebe pa imam na sumu, da si "vedel" že pred oddajo.
biggbrader
30. 05. 2018 17.14
-5
V Avstrijio hodijo prav zaradi modelov kot sta Židan in Mesc.
mackintosh
30. 05. 2018 17.28
+3
bigg identičen komentar je napisala rose pred nekaj časa. svečkarji nalo ste se že izgubili v svojih lažeh ulin neštetih nickih.
mackintosh
30. 05. 2018 17.34
+3
macro
30. 05. 2018 16.42
+0
Eno vprašanje za levičarje? Kaj je bilo do zdaj v državi v času vladanja levice oziroma kar ti živiš tak dobro, da bi še naprej volil levico?
Odrešenik666
30. 05. 2018 16.44
+3
Glede na to, da si cel dan na portalu, niti tebi ni slabo pod levico. Pazi, da ne bos moral zacet delat pod desnico.
macro
30. 05. 2018 16.44
-2
In kako vi vidite v prihodnje migrantsko politiko? Kaj to pomeni za vas? P.s. Če nimaš odgovora šteje tud minus
macro
30. 05. 2018 16.48
-8
Sem večkrat omenil, da imam svoje podjetje. Torej lahko visim na računalniku kako dolgo želim. Maile in klice lahko tudi med komentiranjem opravljam. Next.
mackintosh
30. 05. 2018 16.52
+4
ha ha ha zelo dobro podjetje mora to bit. in ti misliš da s tem reklamo za desnico delas. pravi mali prepotentnež
macro
30. 05. 2018 16.55
-2
Ne razumem zakaj nebi bilo. Tudi s tremi zaposlenimi imaš lahko dobro podjetje. In seveda druge izvajalce. Za projekte v bistvu ne rabiš zaposlene veliko delovne sile. In ni mišljeno kot reklama ampak kot resna debata.
Kollerik
30. 05. 2018 16.57
+4
A ti torej misliš, da samo ti in vaš Joc zante delat? Ejej... in še vprašanje na tvoje vprašanje: bi res reskirali z nastopom SĐS-a spet na ablast kakšno težko piz*darijo? Res misliš, da bi takšna diktatura manjšine nad večino bila uspešna??
indiana2222
30. 05. 2018 16.57
+0
nič! pa tudi z nobenim drugim ni blo, nič. ZAto pač nisi ovca in ne greš na volitve.
Kollerik
30. 05. 2018 16.57
+3
mackintosh
30. 05. 2018 16.57
+4
z nekom ki ima tako gnilo razmišljanje se žal ne da resno debatirat. popolnoma resno sem ti povedal
Odrešenik666
30. 05. 2018 16.58
+0
Ehhhh...podjetje po imenu sovialna podpora? Pazi, ker bo JJ zmanjsal prihodke tvojega podjetja.
mackintosh
30. 05. 2018 16.58
+0
in ti si eden od tiste kvazi desnice proti kateri nas je večina.
macro
30. 05. 2018 17.00
-3
Za tiste, ki nikoli niste bili v proizvodnji. Za strojno tekočo linijo z roboti postavit ne rabiš tovarne. Izrisat projekt in speljat od začetka do konca.
Kollerik
30. 05. 2018 17.01
+4
macro
30. 05. 2018 17.03
-3
Pa prosim če se držite teme vprašanja. Vprašal sem vas, kako vi vidite, ne kaj delam jaz. Hvala.
mackintosh
30. 05. 2018 17.06
+2
ah ti si bolj pri tačrnih tadesnih ne me gledat kaj delam poslušite me kaj govorim
mackintosh
30. 05. 2018 17.07
+2
pa še tak bebe....c da poveš kaj delaš pa še hvališ se s tem ;)
Kollerik
30. 05. 2018 17.08
+2
macro
30. 05. 2018 17.12
-5
Normalna reakcija na žaljivke komentarjev ala podjetje socialna podpora.
macro
30. 05. 2018 17.18
-5
Tisti, ki ni znal odgovorit pa je samo minus pritisnil.
macro
30. 05. 2018 17.39
-2
Torej, zgleda, da nič nebo. No ja. Slabi ste vi v "fehtanju" glasov. Mene niste prepričali. V bistvu nič niste povedali.
Kollerik
30. 05. 2018 18.30
+1
Znaš brat? Še enkrat: vidimo manjše zlo
macro
30. 05. 2018 19.50
indiana2222
30. 05. 2018 16.34
+8
Daš glas nekomu, ki bo na tvoj račun živel 4 leta, zastonj, brez da bi mignil s prstom, pa še kakšen davek, trošarino itd itd ti bo nabil, da bo nahranil še vso žlahto, na tvoj, moj, naš račun. HVALA, NE, NE, NE, NE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bitktamp
30. 05. 2018 16.30
-5
Skunk Works
30. 05. 2018 16.27
-2
Ne iti na volitve,..stara fora, da bi desne nasankali, kajti JS bo šel ves, pa tudi trenirkarji in ostali, ........sicer pa ko boste čez nekaj let domov dobili od gostov "opedenanega" otroka, mu razložite, kaj ste delali doma 3 junija letos......