Fokus

Pomanjkanje zdravnikov

Ljubljana, 24. 11. 2019 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
24UR Fokus
Komentarji
38

Že nekaj časa so v javnosti razprava o pomanjkanju zdravnikov in črne napovedi, da lahko pacienti ostanejo brez njih. Novinarka Maja Sodja je za 24UR Fokus preverila, kakšno je stanje danes in kakšni so obeti za prihodnost. Država trenutno zgolj gasi požare, dolgoročno pa za ta problem naredi premalo: potrebni bi bili celoviti in sistemski ukrepi, ugotavljamo v 24UR Fokus.

Kako je torej s pomanjkanjem družinskih zdravnikov, pediatrov, ginekologov? Preverili smo številke, bili smo pri različnih zdravnikih po vsej državi ... Kaj glede tega dela država, kakšna so ozadja za podatki, širina, kompleksnost problema in kaj to pomeni za bolnike? Za Fokus o tem, tako o družinskih zdravnikih kot o pediatriji in ginekologiji, govori tudi minister za zdravje.

Družinska zdravnica Staša Vodički je pred časom na Facebooku objavila zapis, ki še vedno odmeva v javnosti. Da je jezna "na sistem, ki nas zdravnike sili, da delamo toliko, da nismo varni in kakovostni v svoji obravnavi. Da me sili, da se več niti ne morem sočutno nasmehniti bolnici, ki v solzah išče tolažbo pri meni. Pa ne za to, ker mi ni težko zanjo, ampak zato ker sem danes to storila tolikokrat, da več ne morem. Ne čutim več. Ne njihovega strahu, ne bolečine, ne nezadovoljstva, samo utrujenost." Kaj je povedala za Fokus, kakšno je stanje zdaj? Skrbi za 2800 bolnikov, nadobremenitev dobi plačano, a "teh 500 evrov sigurno prinese nekaj k mojemu ekonomskemu statusu, ampak ko jaz zvečer ne morem zaspati, pa študiram, a sem pozabila kaj pri kakšnem pacientu, a sem ga prehitro prekinila, a mi je uspel vse povedati, kaj če mu nisem pritiska zmerila – tega si ne želim in tega mi ne more plačati noben denar".

Ministrov odgovor: "Nisem iz stroke, ampak razumem gospo in njene pomisleke in strahove. Veliko se pogovarjam z zdravniki, spremljam njihovo delo, jasno mi je, kakšne obremenitve imajo, razumem strah, ki ga je gospa omenila, ali je naredila vse prav. Delamo pa vse na tem, da bo zanimanja za družinsko medicino, ginekologijo in pediatrijo več, da bo stanje boljše."

Kaj je povedala ginekologinja, kako je videti njeno delo in delo njenih kolegov in kolegic, kaj se lahko zgodi z dostopnostjo do ginekologov? In kako je na področju pediatrije? Se res lahko zgodi, da bodo že tako deprivilegirani otroci na deprivilegiranih območjih imeli sčasoma še slabši dostop do pediatrov?

Številni zdravniki so proti temu, da se preobremenjenost plača, namesto tega si mnogi želijo sistemskih rešitev in  varno obravnavo za svoje paciente. "To je neki beden poskus, zadnji poskus tega umirajočega sistema, da bi utišal ljudi in jim dal nekaj drobiža," pravi ginekologinja Petra Meglič. Kakšne so številke, kontekst, vprašanja, odgovori, ozadja problema in možne rešitve  ... nocoj. 

Celoten prispevek si lahko ogledate na VOYO.

 

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (38)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mmickica
09. 03. 2020 19.41
Ja kje pa so, a smucajo v Italiji?
trunck
24. 11. 2019 17.24
-4
Ha,ha,ha. Desnosučni bi znižali kriterije za medicino, tako da bi se lahko vpisovali tudi dijaki poklicnih šol. Najbrž še niso videli gradiva za izpit na medicini. Poenostavljanje je pri njih v rodu (pri desnosučnih). Sem bil v petek na prireditvi večinoma upokojencev (nad 60 let), med pogovori sem izvedel, da je večina prebolela bolezni, ki bi bile pred 30 leti smrtne. In imajo tablet za arzenal, redno obiskujejo zdravnika, specialista, ... Tako, da število prebivalcev ni kriterij, danes je starih, bolnih prebivalcev veliko več kot pred 30 leti.
minkica91
24. 11. 2019 17.59
+10
zakaj pa desnosučnih, iz desnih vrst je največ zdravnikov, vsaj jaz jih poznam. To noben kriterij ni, kam je kdo sučen. Res je, da se danes tudi starejšim bolj pomaga, ampak glede na število zdravnikov, bi lahko bilo še bolje.
Maja Kajza
06. 12. 2019 08.25
+1
se strinjam, a da imamo starostnikov enormno št. v porastu ni kriva samo medicina, ampak predvsem kemofarmacija, ki pretirano zalaga bolne stare z zdravili za lasten dobiček. Nihče pa ne pomisli da ležanje in čakanje na postrežbo ni ravno kvalitetna starost.
Malo_sutra
24. 11. 2019 17.20
+0
Je zdravnikov za izvoz, ampak plač ni. Tko da raje napišite primankuje zdravnikov, ker so plače slabe.
minkica91
24. 11. 2019 17.12
+6
res je, da morajo biti zdravniki pametni ljudje, ampak imam precej žlahte zdravnikov in upam, da so zato šli v ta poklic, da hočejo pomagati bolanim. Veliko jih pa misli, da jim ni treba delati.
minkica91
24. 11. 2019 16.26
-7
po mojem je zdravstvenega kadra dovolj, samo vsi naj delajo, ne pa da samo jamrajo. Tistim, ki pa ni kaj, ko hodijo k zdravniku, ker jim je dolg čas, naj pa sestre izmerijo pritisk in bo vredu.
minkica91
24. 11. 2019 16.24
+7
ne vem zakaj toliko zdravnikov. v našem zdravstvenem domu jih je trikrat več kot pred 10 leti, vendar ne prideš na vrsto se moraš 3 dni ali en teden prej naročiti. Včasih pa zdravnik nikogar ni zavrnil, si šel k zdravniku in si tisti dan prišel na vrsto. Kar se pa bolnic tiče, je pa itak grozno. Čakalne vrste za operacije so več kot 2 leti. Saj ne vem ali so vsi bolani, ali se delajo bolani ali kaj. Zdravstvo dobiva vedno več denarja, pri vsakem zdravniku sta dve sestri, pred par leti je bil en zdravnik in ena sestra, pa so vse zmogli. Samo jamranje in nikoli dovolj plače je v tem zdravstvu.
Tim1020
24. 11. 2019 11.46
+7
Jaz pa mislim da bolj primanjkuje sester kot zdravnikov. Pa kako je vecina zdravnikov nesramnih do sester tudi nihce ne pove, dobesedno sem ze dozivel izzivljanje nas nas kader s strani zdravnikov...
Helix Nebula
24. 11. 2019 11.38
+14
Odprite več mest za fakulteti za medicino, in čes 7 let bo stvar urejena. Pa še zdravniki si bojo končno konkurenca in nas nebojo mogli več izsiljevat za plače
Blond James
24. 11. 2019 11.13
+9
To je načrtno uničenje zdravstva.v privat ordinacijah se prodaja koka.in pod pretvezo migrantske krize se zaposluje pajdase iz juga
lukeeeeeec
24. 11. 2019 10.39
+37
Da je produkcija dohtarjev premajhna se ve že 20 let. In kaj smo storili do danes. Produciramo FDV kader, ki nam PAMETUJE. In zakaj imamo socialistično organiziranost zdravstva izpred 70 let. In zakaj ne porihtamo javna naročila. GNARJA je dovolj, samo je potrebno umakniti 90 letnike ki se pasejo na naš račun.
bandit1
24. 11. 2019 10.21
+17
Kaj bi rad videl članek "Pomanjkanje pacientov" zdravniki brez dela in - PLAČ, ki si jih nekateri niti slučajno ne zaslužijo
brabusednet
24. 11. 2019 10.09
+25
A jih niso polni azilni domi samo počakte malo,da se jezika naučijo.
mikpiki191
24. 11. 2019 10.02
+14
javna uprava spet podhranjena z kadrom,a ko si v bolnici pa vidiš dr. ko se šetajo sem pa tja...
muceli
24. 11. 2019 09.24
+29
Nisem strokovnjak, ampak nekaj me vseeno moti. In sicer: zakaj je gimnazija edina "vstopnica" za nekatere študije??? Medicina, veterina ... in to navkljub temu, da imamo kvalitetne srednje zdravstvene šole. Konec koncev znanje odvodov in integralov pa še česa (sicer nekje potrebnega znanja) v medicini in veterini ničemer ne koristi. Mnogo je namreč mladostnikov, ki si želi študirat medicino, pa zaradi točk in neprave srednje šole ne pridejo v "finale". Osebno imam zdravnico, ki je res zdravnica tako po znanju kot tudi po srčnosti, ampak želeli bi si več takih.
Lisec7
24. 11. 2019 09.46
+1
Lisec7
24. 11. 2019 09.17
+20
naredte javno anketo: Kateri zdravnik nima še dodatnega zaslužka-privat SP - predavanje na fakulteti - delo v tujini - koliko postrani zaslužijo itd..
Uporabnik1552103
24. 11. 2019 10.00
+8
In kj bos potem?usmeri svojo jexo na politike, ki odlocajo in ki ti bodo zrihtali turske in albanske,bolgarske zdravnike..pa uci se jezike..
Klotilda H
24. 11. 2019 09.10
+24
SPET ZAVAJANJE KAR POČEZ IN VSEVPREK: manjka le nekaj osebja na specifičnih področjih. velja enako za zdravnike in sestre oz. osebje.
proofreader
24. 11. 2019 09.05
+26
Stroški za zdravstvo so se povečali za 600 milijonov v zadnjih letih. Vrste pa so daljše. Kam je šel denar? Zdravnikom skrajšanje vrst ni v interesu, ker potem izgubijo tiste, ki plačajo samoplačniško, da so hitreje na vrsti.
retrospect
24. 11. 2019 09.01
+29
Namesto raznih filo, fdv faksov bi bilo bolje nadomestit z medicinsko, strojno, elektro oz. po potrebi. Ja sam kam bodo potem naši priviligiranci vpisovali svoje otroke, ki imajo že od rojstva zagarantirano službo v JU.
janezpodre
24. 11. 2019 08.48
+30
Naj mi en pameten desnakar pove zakaj,ob približno enakem številu prebivalstva in krepko nižjem BDP, v gnili komunistični Jugoslaviji ni bilo problemov 1.- z zdravniki /ni bilo čakanja pri splošnem, pri spec.pa minimalno/- 2-zakaj v Ljubljani, ob manjšem stanovanjskem fondu in približno isti populaciji, kot je sedaj, ni bil nikoli problem najeti sobe študentom ali delavcem in to za ceno, ki si jo z lahkoto pokril s štipendijo, kreditom, da o plači ne govorimo / za stanovanje/kredit se je lahko ogrebel pri firmi/banki vsak zadn capl, ki je bil v službi. V službi smo bili pa tako vsi, ki se nam je ljubilo zjutraj vstat. Vem, da je čas težko ustavit in da napredek terja svoje, ampak ne mi ga srat, kakšni zatirani reveži smo bili,v stilu, da smo lačni in bosi, pod budnim očesom UDBE spali pod mostom..
Bolfenk2
24. 11. 2019 08.45
+36
Bolje da se malo spustijo kriteriji za vpis na medicinske fakultete in da si v Sloveniji sami izšolamo svoje zdravnike, pa če tudi bo med njimi kakšen, ki ni imel samih petic na gimnaziji. Tako bomo vsaj imeli kontrolo nad nivojem znanja zdravnikov, katere v primeru uvoza zdravnikov nimamo. Nekatere medicinske fakultete v Srbiji in na Hrvaškem so kvalitetne, ne pa vse. Zato bolje doma šolani zdravnik, ki mu bodo diplomo dali naši profesorji. Skrajna alternativa pa so kirurgi iz Pakistana in Maroka, ki nam vsak dan sami prihajajo čez mejo pa še nože imajo že kar pri sebi.
13klu?
24. 11. 2019 09.03
+28
jaz imam osebno zdravnico ki je prišla pred slabim desetletjem dol iz juga. Pa po pravici povem da je videti zelo strokovna in se je v tem času naučila vsaj petdeset slovenskih besed
Lisec7
24. 11. 2019 09.19
+18
poznam enega z juga , ki že po 20 letih zna nekaj po slovensko vprašati.
kr--en
24. 11. 2019 20.48
+4
Ne vem zakaj se toliko ubadamo z zdravniki. Če smo outsorsali čistilke pa dajmo še zdravnike. Tiste bolezni ki jih uradna medicina ne zna pozdravit naj zdravijo alternativci. Pa sestram dajte več pooblastil. Se bodo že naučile operirat.