Gospodarstvo

Bankovec za en in dva evra?

Nova Gorica, 15. 01. 2007 16.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Podjetnik Stefanovič je predstavil pobudo za bankovce za en in dva evra. Podpise bo predal Evropski centralni banki.

Na dan, ko je v Sloveniji kot edino zakonito plačilno sredstvo začel veljati evro, je podjetnik Valentin Stefanovič iz Vogrskega na Goriškem javnosti predstavil pobudo za uvedbo bankovcev za en in dva evra.

Valentin Stefanovič
Valentin Stefanovič FOTO: POP TV

Peticijo, ki jo je objavil na spletni strani www.1eurobanknote.org, je slabem tednu podpisalo 180 podpornikov, podpise pa namerava zbirati tudi v tujini in jih v naslednjih mesecih predati Evropski centralni banki, je povedal Stefanovič.

Evropska centralna banka mora čim prej začeti postopek za izdajo bankovcev za en in dva evra, saj je tak ukrep zaradi rasti vrednosti evra, krepitve zaupanja vanj in zmanjševanje občutka manjvrednosti ter za zaustavitev rasti cen nujen, se glasi Stefanovičeva peticija. Banka naj preuči tudi možnosti za izboljšanje kakovosti bankovcev, kot so večja trpežnost, boljša zaščita in označbe v Braillovi pisavi, je še zapisal v peticijo.

Z neupravičenim zaokroževanjem na 10 centov (navzgor), zaradi česar bodo kovanci za en, dva in pet centov kmalu nepotrebni, ter skritimi podražitvami je evro "tleča žerjavica" v Franciji, Italiji in Nemčiji, je prepričan Stefanovič. Opozarja tudi na težave z unovčevanjem evrskih bankovcev z višjimi zneski, medtem ko bodo kovanci za en in dva evra kmalu postali drobiž, kar bo povod za nove upravičene podražitve. "Z izdajo bankovcev za en in dva evra bi zato osnovni enoti evropskega denarja vrnili vso čast, ki ji pripada," je poudaril.

V šestih dneh je peticijo podpisalo 180 oseb, je pojasnil Stefanovič. Peticijo želi prevesti tudi v druge jezike, tako da se ji bi lahko pridružilo čim več Evropejcev. Sicer je Stefanovič po lastnih besedah stike že navezal z organizacijami za varstvo potrošnikov v Italiji.

Stefanovič priznava, da pobuda za uvedbo bankovcev za en in dva evra ni nova. "Podobne pobude so pred leti sprožile različne telesa Evropske unije, med drugim jo je leta 2005 podpisalo tudi 372 poslancev evropskega parlamenta, a je banka ostala neomajna. Če bo zahteva prišla s strani civilne družbe, podpisalo pa jo bo veliko državljanov Evrope, bi lahko prepričali Evropsko centralno banko. Ta bi nove bankovce lahko izdala v slabem letu," je poudaril.

Kot je še pojasnil, bo Evropska centralna banka kot glavni argument proti zahtevi najverjetneje navedla, da je tiskanje bankovcev drago, hkrati pa je njihova življenjska doba kratka. To težavo bi lahko rešili s tiskanjem bankovcev na polimerno folijo, je rešitev ponudil Stefanovič.

  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (24)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

K_K
22. 01. 2007 11.24
+1
podjetnik, ki ima preveč časa in mu oslarije švigajo med ušesi, kjer je vakuum !!!
User88656
16. 01. 2007 17.50
Stefanović. Hm poceni pot v medije? S to pobudo si obrišem RIT. Kaj pa operiraš z enim al dvema Evroma. Jst se spod 5 eurov nč ne menim. Ostalo je itaq drobiž, ki je za "šenk". Spet en jugovič, ki Slovence farba. PUSTITE GA NA MIR, NAJ BLODI!!!
limonca4
16. 01. 2007 17.43
He he he ..., da sem strokovnjakinja za gotovino, he he he ... No, tudi jaz nimam vsak dan opravka s kovanci. Se zelo hitro navadiš, to je to. Pa še to zaradi teže: Avstralci imajo kovance težke kot kamen, saj ima na primer poldolarski kovanec premera ca. 3 cm. Je bilo prav luštno plačevati z njimi, he he he he ... Zato pa se nikar ne čudi, če v Avstraliji naletiš na zadovoljnega domačina z mošnjičkom namesto denarnice. =)))
User109287
16. 01. 2007 17.21
No, vidiš, limonca, si pa prava strokovnjakinja za gotovino. Ni veliko ljudi, ki bi imeli vsak dan opravka s kovanci. Sicer pa samo potrjuješ tezo, da rabimo bankovce, ko praviš, da so ljudje s kovanci nebogljeni.
limonca4
16. 01. 2007 17.13
Da nimam pojma, he he he he ... Živela sem v Nemčiji, kjer so že od leta 2002 evri, in še vedno grem tja (na obisk), pa tudi v Avstrijo grem večkrat. Včasih se prav smejim, ko čakam pred blagajno, kako ste nekateri izgubljeni s kovanci ... Moja mama pravi, da so nekateri kot eni crkljivčki (Schmeichelkaetzen), he he he he ...
User109287
16. 01. 2007 16.57
Limonca, ne razpravljaj o temah, o katerih nimaš pojma. Kovance je veliko lažje ponarejat kot bankovce.
limonca4
16. 01. 2007 16.53
Jah, Albertinum, pa še lažje jih bo za ponarejati. Saj zato pa pravim, da ste kot kaki numizmatiki. Sem videla v banki, kakšne vsote kovancev so ljudje nosili, tudi po ca. 5.000 sit (vem, ker so se kar hvalili). Noro!!!! Zda,j ko so ti evri, pa bodo imeli ti "numizmatični" ljudje doma kar celo bogastvo, he he he he ... 5.000 evrov ni majhen denar.
User109287
16. 01. 2007 16.37
Limonca, koliko kovancev se nabere povprečnemu državljanu, je bilo najbolj lepo vidno v zadnjem mesecu, ko so ljudje nosili kovance v banko v vrečah.
limonca4
16. 01. 2007 14.29
To je tako brezvezno, da bolj ne more biti. Phah!!!!! Nekateri ste preveč navajeni na bankovce, to je to. Zato pa jih ne marate kovancev. In ste res kot kaki numizmatiki. Jah, se bo pač treba navaditi. V svoji denarnici še nikoli nisem imela več kot ca. 15 kovancev, ker jih sproti zapravljam.
User109287
16. 01. 2007 14.19
Netman, a kovanje kovancev pa je zastonj, ali kaj? Denar je denar, tudi če je bankovec. Xes, prizadevanje za uvedbo bankovcev za 1 in 2 evra ni nikakršna slovenska posebnost (ker ubogi podalpski človečki nismo vajeni kovancev), ampak po vsej Evropi. Če se s tem strinja 372 poslancev EP, potem gre za malce širšo zadevo.
Maxsterr
16. 01. 2007 14.17
Adolph, ne elektriko temveč toplp vodo. Xes, tako je kot praviš sicer pa je Slovenija pika na evropskem zemljevidu.Ni šans da bi bankovca zagledala luč sveta.So kovanci čisto v redu.Seveda se pri nas vedno mora najti nekdo ki je kontra in ki negira prakso staro stoletja.Revež , tale Stefanovič...
User165657
16. 01. 2007 14.05
in kaj mislite,da bo tiskanje teh bankovcev zastonj, ali kaj? Denar je denar... Navadit se bo treba na kovance.... Pa konec.
xes
16. 01. 2007 14.03
Eh, tale Stefanovic je ze na trenjih nekaj govoril o tem kako imajo tole anglezi fajn urejeno (pojasnjeval je pojem change ce se ne motim) obenem pa ni povedal, da imajo tudi anglezi prvi bankovec sele za 5 funtov (cca 7.5 eura) ... tc tc tc ... doslednost pa taksna... no, in ko smo ze pri anglezih uporabljajo za kovance po 1 in 2 penya pojem copper-coins s katerim jim na nek nacin dajejo neko manj-vrednostno etiketo, 5 in 10 penyev sta srebrna, 20 in 50 imata obliko sedemkotnika, 1 funt je malce debelejsi in 2 funta srebrno-mesingast. Sej evro je oblikovan na podoben nacin... manjse vrednosti bakreni kovanci (1,2,5 centov), srednje vrednosti mesingasti kovanci (10,20,50 centov), visje vrednosti pa srebrno-mesingasti kovanci (1,2). Pri celi zadevi ne gre za nic drugega ni kot to, da slovenci kovancev nismo vajeni in imamo do njih manjvrednostni kompleks ter jih ne obravnavamo za "ta pravi denar" ... taksno misljenje je preprosto receno: butasto. Denar je denar, pa ce je tiskan na papir/polimer, kovan na neko kovino ali pa zgolj izpisan na bancni knjizici oziroma ekranu bankomata. Res je tudi to, da slovenci kovancev nismo vec vajeni, saj jih nismo aktivno uporabljali ze kaksni dve desetletji. V tujini obstaja en kup nekih storitev, avtomatov ki sprejemajo kovance, naj omenim tu za zacetek parkirne avtomate, avtomate za cigarete, placilo cestnine, pijaco, razne prigrizke, kondome, zenske vlozke, celo tablete proti glavobolu, pa se bi lahko nasteval... sej gre vse to tudi z bankovci, drzi, ampak s kovanci je cenejse (sam stroj je cenejsi) in ucinkovitejse... se skoraj upam trditi, da vsakdo od nas, ki je srecal s temi napravami ze obracal in tlacil tiste 50 in stotolarske bankovce na vse mozne nacine pa jih je sment se zmeraj zavracalo v nedogled... telefonske govorilnice so tudi ze skoraj izumrle ravno zaradi tega, ker so bili kovanci premalo vredni in je bilo potrebno najprej uvesti zetone, potem pa se (sicer uporabniku prijaznejse) kartice. Kovanci niso nic slabega (zgolj moje osebno mnenje) ampak lahko samo poenostavijo nas vsakdan, ce se jih naucimo aktivno uporabljati... res je, da so bili do sedaj zgolj nadloga, ki se je kopicila po denarnicah in zepih... zal po dobrih dveh tednih se ne vemo tocno kaj bi z njimi vse lahko poceli, ampak to se ni razlog, da se jim po nekem hitrem postopku odpovemo. Kar pa se zaokrozevanja tice je popolnoma nepotrebno... kava lahko stane 0.67 eura ali pa 0.70 eura.. razlike ni, kovanci so in bodo se zmeraj v igri... in dragi gostinci iz osebnih izkusenj lahko recem, da bom v primeru ce mi nekdo zaracuna kavo 0.67 eura tiste 3 cente najverjetneje pustil za napitnino medtem ko jih 30 zihr ne bom! Zaokrozevanje "na okroglo" zadnjo cifro ali dve je zgolj prazen izgovor tistih, ki bi radi na racun nove valute zasluzili... se enkrat... sploh NI POTREBNO zaokrozevati. In stavit se grem, da ce bi zdaj menjali nazaj na tolar bi tile isti osebki spet pridno "zaokrozili" cene navzgor kot so jih zdaj.
Adolph
16. 01. 2007 13.42
Stefanovic je en osel,kihoce izumiti elektriko
Janez Usenik
16. 01. 2007 13.34
Tudi to je res. Ponarejanje je pri kovancih lahko velika težava, toda upam si trditi, da tudi ponarejenih evro bankovcev marsi kdo ne bi ločil od pravih brez posebnega preverjanja. V trgovinah na primer zdaj bankovce redno preverjajo s posebnimi svinčniki in aparati. Evro kovance (1 in 2 eura) se tudi da preverjati z žepnimi napravami, ki zaznajo magnetno resonanco, vsaj slišal sem tako. Na tem področju razlike med kovanci in bankovci torej po mojem skoraj ni. Strinjam pa se da predlog za kovanec za pet evrov ni realen. Omenil sem ga bolj za šalo. SIcer pa je meni v končni fazi vseeno, ali plačujem v kovancih ali bankovcih, samo da je denar trden in da ga je čim več. Osebno pa so mi kovanci dokaj simpatična stvar. Olajšajo nakupovanje pri avtomatih, na primer, ker mi ni treba skrbeti, ali je denar zmečkan ali natrgan. Nič ni hudega, če ga operem v pralnem stroju, pa še pri pomembnih življenjskih odločitvah mi pomaga (cifra ali mož) :)
User109287
16. 01. 2007 13.16
Jusenik, ko omenjaš, da so v ZDA uvedli kovanec za 1 dolar, si pozabil omeniti, da so ta kovanec prenehali izdelovati, ker imajo ljudje raje bankovce za 1 dolar (točno nasprotno torej od tistega, kar si ti hotel dokazati). Da so bankovci enotni, kovanci pa imajo nacionalno stran, je zgolj izbira ECB, ki bi se lahko odločila tudi drugače. Kovance je tudi veliko lažje ponarejati, sploh pa bi bil kriminalna poslastica kovanec za 5 evrov, ki ga predlagaš ti. Zdaj je največ ponarejenih po 2 evra, po trditvah Evropola pa so takšne kvalitete, da so med ljudmi v veliki večini sprejeti kot pravi. Odkrijejo jih šele banke pri strojnem sortiranju.
Janez Usenik
16. 01. 2007 11.43
Zanimiva ideja, ampak moram reči da se z njo ne strinjam. Ne zdi se mi, da bi bankovci z nižjimi vrednostmi vplivali na višjo vrednost Evra, prej obratno. Narodi, ki cenijo svojo valuto so vedno imeli kovance višjih vrednosti. Švicarji imajo tako kovanec za 5 frankov, Britanvci kovanec za dva funta. Oba sta vredna okoli tri evre. Tudi Nemci so pred menjavo uporabljali kovanec za 5 mark, ki je bil ob menjavi vreden dva evra in pol. Celo ZDA, ki je vedno prisegala na bankovce, je pred časom uvedla dolarski kovanec. Nasprotno pa so prav narodi, ki prisegajo na bankovce tisti, pri katerih spoštovanje do denarja ni tako veliko (to je na primer veljalo za Italijo) Poleg tega je pomembna tudi simbolika. Evro bankovci so enotni, kovanci pa imajo nacionalna stran. Simbolično prav kovanci torej zagotvaljajo, da Evropa ne bo postala talilni lonec v katerem bodo manjše kulture izginile, ampak skupnost držav, ki ohranjajo svojo kulturo in zgodovino. Odpor do kovancev je posledica kulturnega šoka v Italiji in Sloveniji, ki pa bo s časoma sam od sebe izginil. Zaradi vsega tega predlagam novo peticijo. Uvedite kovanec za 5 evrov!
User109287
15. 01. 2007 20.35
aabc, kateri je ta kitajski material? kolikor vem, so ta material iznašli v avstraliji. tole je stran o teh polimernih bankovcih, ki jo (zanimivo) ureja slovenec: www.polymernotes.org
User70936
15. 01. 2007 20.27
Popolnoma amatersko narejena stran. Za zbiranje podpisov je uporabljena kar knjigo gostov... jao
User202290
15. 01. 2007 20.24
Na Kitajskem so odkrili nov neuničljiv materijal za izdelavo bankovcev, sam verjamem, da je zahod ne bo sprejel zato ker ni naša iznajdba ampak Kitajska. V EU so se že pritoževali zaradi kovancev pa ni bilo odziva, tako, da je tudi pobuda iz SLO obsojena na propad.