Gospodarstvo

Bomo postali država samostojnih podjetnikov?

Ljubljana, 19. 06. 2012 18.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Državni uradniki za samozaposlovanje namenjajo novih 18,7 milijona evrov. A kaj ko so po delavcih s statusom samostojnega podjetnika planili tudi delodajalci. Pogodbenega delavca je namreč veliko lažje odpustiti, vse prispevke pa si plačuje sam.

Državni uradniki za samozaposlovanje namenjajo novih 18,7 milijona evrov. A kaj ko so po delavcih s statusom samostojnega podjetnika planili tudi delodajalci. Pogodbenega delavca je namreč veliko lažje odpustiti, vse prispevke pa si plačuje sam.

KOMENTARJI (43)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Jimi1
21. 06. 2012 10.07
+5
No ti novodobni SP-ji bodo pod novem pod mostovi spali in beračili po ulicah. Ni posla za dobit, ni denarja za iztirjat, sodstvo pa se obnaša, kot da so njihovi privilegiji večni !
Jimi1
21. 06. 2012 10.04
+3
Lovke te države so neverjetne. Tudi če imaš namen v tujino zbežati ti še po slovenskih zakonih davke trgajo.... Pa se ti dogaja, da ti npr v tujini "Austrija" ...2500 EUR Bruto nudijo, ko zračunaš slovenske dajatve, pa odšteješ še strošek (dodatni) za stanovanje bi delal za slovenskega minimalca v Avstriji. V bistvu nas ima ta nesposobni sistem res za SUŽNJE !
motorka57
21. 06. 2012 22.17
+1
Da,imamo pohotno državo in administracijo in nam je lepo
Alexx7
20. 06. 2012 12.14
+6
Nas trg trenutno ni naklonjen s.p.-jem... Ne samo, da je drzavni zacetni kapital kapljica v morje... Placilna nedisciplnina je naslednja ogromna ovira na kateri \"umre\" nato 90% novih s.p.-jev. In klaverno koncajo v se vecjih \"pufih\".... Drzava pa si (skozi prispevke in davek) pobere svoj kapital nazaj. Drzava naj bi raje spodbudila to recimo skozi oproscanje davka in prispevkov za neko obdobje, ne pa da pokaze narodu 4 jurje in veliko jih iz obupa se spusti v to. To ni resitev za pospesitev gospodarstva, to je le se ena poteza (izgovor) nesposobne drzave na ocitke - ucinka pa nima nobenega. Pametne resitve za narod pa itak se nikoli niso imeli.
User303009
20. 06. 2012 13.50
+2
Jep, plačilna nedisciplina je res rak rana! Jaz sem se počasi znebila naročnika (sicer velike in ugledne firme), ki pač ni plačeval v doglednem roku. Obenem že od vsega začetka skrbim za razpršenost naročnikov - da torej ne delam samo za enega, pomožnosti ta velikega... Zanimivo pa je, da se med tistimi, ki ne plačujejo v roku, velikokrat znajde prav naša lepa država... Že tako ima plačilni rok 30 dni po prejemu računa... letos sem za njo delala dvakrat: prvič sem čakala skorak 90 dni na plačilo, drugič pa 60. Tretjič sem jim po že poslani ponudbi, odgovorila, da pa tokrat ne bi, ker si ne morem privoščiti, da bi kreditirala državo... ji tako že vsak mesec redno dajem kar precej sredstev:) Šok!
User383542
20. 06. 2012 12.07
+4
jaz bom odprla staro obrt....samostojno...upam, da mi bo država financirala!!!!
User473111
22. 06. 2012 17.44
hahahhahah,greva skupaj za subvenije zaprosit
comment123
20. 06. 2012 11.58
+8
ČE JE TO KAKŠNA POMOČ ZA GOSPODARSTVO SEM JAZ PAPEŽ. DA PODJETJA ZAPOSLUJEJO POTEM PO POGODBI RAVNO TE SP IN JIM PLAČUJEJO, ČE, SAMO GOLO DELO,PO MIZERNIH STANDARDIH.VSE OSTALO JE NA SP. PA PREŽIVI, ČE ZNAŠ!!!! TO NI NIČ, IZKORIŠČANJE NA VELIKO!!!!
User473111
22. 06. 2012 17.45
+1
Kimberley-Echo
20. 06. 2012 11.50
+9
Nikakor ne, postali boste država siromakov in kakih 5000 izjemno bogatih!
Ramzess
20. 06. 2012 11.14
+3
S.P. samozaposlitveni sistem marsikoga pritegne, žal je kot kaže ni povsem urejen, vsaj za začetnike, ki bi gotovo raje videli, da bi obstajala možnost poskusne dobe brez tveganja, ne glede na rezultat, če rata rata, če ne ne, z vso potrebno pomočjo, ki gre zraven. To je poskusna in učna doba hkrati brez obveznosti po tem, če zadeva ne rata, oz. z dejanskim nadaljevanjem oz. začetkom, če rata. V nasprotnem primeru dolgovi, zaradi neuspeha, človeka hitro pokopljejo, taki redko poskusijo znova, saj nimajo neke podlage na kateri bi nadaljevali oz. znova začeli, saj jih staro še vedno bremeni, hkrati pa vpliva na njihovo družino, če jo imajo. Dejstvo, da je brez lastnega kapitala, tveganje vedno prisotno. Seveda ne smemo zanemariti raznih pogojev države in oblasti, ki so zrasli na njihovih vrtovih. Če uporabljaš tuj denar moraš upoštevati tuje pogoje, naj so ti všeč ali ne, če uporabljaš lastnega, lastni kapital, teh pogojev seveda ni, razen lastnih.
enizlj
20. 06. 2012 09.34
+4
V čem pa je fora popoldanskega s.p.-ja?
platon26
20. 06. 2012 10.04
+14
Da delaš še popoldne in tako daš državi še malo več:) hahahaha
Ramzess
20. 06. 2012 11.04
+2
Fora je odvisna od tega kakšno vrsto s.p.-ja gre.
Alexx7
20. 06. 2012 12.01
+1
Popoldanskega s.p. ni vec. Razlika je samo kje si zavarovan in od kod se ti placujejo prispevki. Ce imas poleg s.p. -ja se redno sluzbo, se ti prispevki itak placujejo iz naslova redne zaposlitve (ti pa seveda placujes dolocen pavsal za zdravstveno in pokojninsko zavarovanje). Ce pa si samozaposlen pa si moras placevati vse prispevke sam.
User729291
20. 06. 2012 07.54
+22
... full dober tale s.p.. Res premislite, preden odprete. Ker kar vsi nismo rojeni za to, pa tudi vse dejavnosti niso enako dobro plačane. Jaz sem imela lani odprtega, pa zdaj, imam nekaj malega prihodkov, mesečno plačujem iz tega še dolgove za nazaj ... Zdravstvo pa so mi celo zablokirali, dokler ni plačano ... Toliko o tem ... Nobena pravljica ni tale s.p.
User303009
20. 06. 2012 09.59
+8
Zelo zelo dobro je potrebno premisliti. In po možnosti je dobro, da sam narediš poslovni načrt, saj veste, tisto, kar od vas zahtevajo na zavodu... Kot filofaksovka o tem nisem imela pojma, ko sem pred več kot 6imi leti odpirala svoj s.p. s subvencijo, a sem se potrudila, brala in potem sama spisala neke vrste poslovni načrt... Zelo pomembno je razumeti, kaj vse so stroški in koliko je potrebno vsak mesec vedno znova plačati, ne glede na to, ali si zaslužil ali ne! Svoboda veliko stane!
User303009
20. 06. 2012 10.02
+2
Zaenkrat sem še vedno tukaj :) To je tako smešno, ko se najde folk, ki te vpraša:"In? A gre?" Ja valda gre, sicer me ne bi imel pred sabo. Pri podjetništvu ni vmesnih poti - ali si ali te ni! In vse je odvisno od tebe... No, razen če imaš veze in poznanstva, kar je v Sloveniji še vedno zelo pomembno... A nadejam si, da bo tudi te ere enkrat konec in bo zmagal trg, kjer zmaga tisti, ki je najboljši in ima hkrati za svojo storitev ali izdelek najboljšo ceno!
Ramzess
20. 06. 2012 11.00
+1
Izdelava poslovnega načrta ni lahka, nima sicer izkušenj s tem, verjamem pa da je to zelo jasnoviden projekt, to pomeni da moraš biti dokaj dober jasnovidec, da ga spišeš, da pišeš in opišeš praktično neznano, ...potem pa birokracija drži za to pisanje, za te besede. Verjamem, da lahko zlahka pokoplješ samega sebe, če ne premisliš dovolj pazljivo in natančno.
Ramzess
20. 06. 2012 11.01
Po moje, je brez vzorcev to jako težko delo. Kdo pa še danes kaj dela in sestavlja brez vzorcev.
Alexx7
20. 06. 2012 12.05
Samos, ce si spises poslovni nacrt zgolj po svoji sposobnosti jasnovidenja si ali velik (prevelik) optimist ali pa naivnez. potemtakem v nobenem primeru ne svetujem odpiranja s.p.-ja. Poslovni nacrt se pricne z idejo, vizijo. Nadaljuje z raziskavo trga, itn... Se pa strinjam - ni macji kaselj in tudi ne za vsakega.
User303009
20. 06. 2012 13.42
+1
Ja, seveda... obstajajo vzorci. Kaj pa mislite, da sem jaz počela: 3 mesece sem samo brala o teoriji poslovnih načrtov, si kakšnega tudi pogledala ter prebrala in predvsem sem si razjasnila, da to, kar želim delati kot s.p., mora biti poleg tega, da mi je delo všeč, tudi rentabilno - vsaj toliko, da preživim. Da verjetno ne bom postala hitro \"Rokfeler\", mi je bilo jasno, a kristalno jasno mora biti, da ne smeš iti v puf! In ja, opišeš neznano, sploh če si misliš, da je bil s.p. moja prva zaposlitev! Ravno to pa je poanta poslovnega načrta - da ti neznano postane vsaj približno znano, da narediš SWOT analizo in predvidevaš! Da razmisliš, kaj vse se lahko zgodi in predvidiš, kaj bi ti storil, v kolikor bi se to zgodilo... Seveda ni lahko, je pa nujen predpogoj, da vzameš to opevano subvencijo in potem od nje nekaj imaš... Jaz je recimo nisem uporabila točno 2 leti - tam je bila, na bančnem računu. Takoj sem živela samo od sprotnih prilivov, ker sem vedela, da subvencija še 2 DVE leti ni moja! S.p. zahteva zrelost in ni igra oziroma je lahko igra, vendar taka, ki zahteva bister um! (Seveda ne govorim o zlorabljanju subvencije oz. neresnih kandidatih, govorim o posameznikih, ki bi radi uspeli).
luckysss
20. 06. 2012 07.08
+19
Odpiranje S.P.-jev država sicer navidez podpira, v resnici pa je to le še en način polnjenja proračuna. Tudi tistih 4000€ "nepovratnih" sredstev država hitro dobi nazaj in poleg tega še sredstva, ki jih v ta namen daje Evropa. V praksi je velika večina takšnih novih podjetnikov po dveh letih le še bolj zadolženih kot prej !
Alexx7
20. 06. 2012 12.06
+2
alko82
20. 06. 2012 05.18
+11
A ta Slovenija bo pol taka kot po osamosvojitvi leta 91, ko je blo ful moderno če si bil podjetnik, pa četud nisi mel za 5 dag zemfa.
alko82
20. 06. 2012 05.21
+3
mjrc
20. 06. 2012 06.43
+3
če se prav spomnim so po osamosvojitvi privatniki propadal napolno.Le bolši so obstali.
User437104
20. 06. 2012 06.46
-1
Naj pokažejo, da mislijo resno in spet uvedejo odpiranje d. o.o.jev, s 100 evrov temeljnega kapitala. Kako ste pa mislili, da je iz v celoti družbenega gospodarstva nastala naša podjetniška scena, menda ni kdo misli, da so državna podjetja odpirala nekaterim delavcem in evgenično izbranim državljanom podjetja, ki so prevzela njihove posle, to bi bilo ja neverjetno neumno. Si predstavljate, da bi se še danes dogajalo kaj takega?
User437104
20. 06. 2012 02.48
+6
Mokre sanje nacional boljševikov se uresničujejo, sicer res potrebujemo močno privatniško bazo, ampak ne ravno zdaj, ko je vse pokradeno in monopolizirano,kr s takimi ukrepi odrivajo sposobne ljudi vse dlje od državnega aparata. Kar se dosmrtne oblasti tiče, ni razlike,le dajo komu socialno ali ga prisilijo, da se prodaja na trgu, v obeh primerih mu bodo vse pobrali in ne bo dolgo zdržal, le da imajo tako več ljudi zaposlenih v "uslugah", kot moderna socialistična buržuazija pravi služabnikom, da zadovoljujejo njihove ekstravagantne potrebe ter predstave, kakšna bi morala biti njihova Slovenija. Samozaposlovanje torej da, vendar šele po revoluciji, ko se bo preporazdelila pokradena in vrnjena družbena lastnina, vrnile vse nekoč že priborjene socialne pravice in vzpostavila realna pravna država ter demontirali monopoli nedotakljive oligarhije, potem bi lahko podjetniki tudi brez težav polnili državne blagajne, namesto današnjega parazitskega planskega gopodarstva. Ne morejo skorumpirani lopovi in duševno bolne barabe odločati, kdo sme delati in kakšen kos občinske pogače mu bodo namenili, ker potem spet raje ne bomo imeli, kot da bi si kaj lastili drugi, njim neprilagojeni ter neposlušni, svojo osamosvojitveno revolucijo, pripadnost narodu, lažne kolektivne in osebne vrednote si lahko nekam zataknete. Ljudje so le ljudje, civilna sfera se zna regulirati sama, ne pa da so še vedno vsi centri moči, upravljanja in odločanja v rokah tajne policije, predvsem lokalne, kot je bilo jasno razvidno iz sedaj pokojnega seznama na Udba.net. Ja, nekateri smo si pač shranili pasice, da ne bodo spet izginjale napačne družine.
User441214
19. 06. 2012 23.09
-1
V Sloveniji ne more obstajat samo zaposlovanje, ker je prevec preprek in brezsmiselnih prosenj za dovoljenja. V Sloveniji lahko samo se kumunisticni - socialisticni sistem napreduje, ker imas vse preskrbljeno in te nadzorujejo kaj in kako delati.
kleopatra-1
19. 06. 2012 22.59
+13
Ta sredstva so vnaprej izgubljena. Poznam primere, ko so s.p. odpirali celo narkomani, zapravili tistih 4000 evrov in nihče jih ne izterjati, pa ljudje, ki so sicer odpirali s.p. optimistično, ampak brez vsakega znanja o podjetništvu in brez pogodb. Drugo je, če imaš pogodbo s kakšnim podjetjem, pa tudi ta ti ne zagotavlja dolgoročnega dela. S.p. je podjetništvo. Če bi država namesto denarja v gotovini plačevala ljudem davke in prispevke v tej višini, bi se za s.p. odločali res samo tisti, ki imajo namen resno delati.
tali?ni tom
19. 06. 2012 21.14
+21
kar se tičer pokvarjenih delodajalcev in goljufivih ter lažnivih so slovenski v samem vrhu , verjetno prvi po pokvarjenosti !po moje bi dosti boljše delali in živeli pod tiujimi diktati kot pod domačim , da o kapitalistih ne govorimo ! naši tovarnarji ubirajo taktiko ameriških vzornikov tam pred drugo vojno , vendar je treba vzet v zakup da ma palica dva konca in folku primankuje potrplenja ! bedniki !
User918223
19. 06. 2012 21.49
+21
Mogl bi iti naši mal v nemčijo pogledat, na eno strokovno ekskurzijo da jim pokažejo postopek proti neplačnikom. Ne pa tukaj ki so zaščiteni bolj kot kočevski medvedje, več kot pokradejo bolj jih varujejo!
mijavci
19. 06. 2012 21.10
+40
jaz bi dal pa javno upravo na s.p. pa da vidimo kako bi se pol med sabo grebli za delo.
User901368
19. 06. 2012 22.34
+11
Misli mi bereš. Vse v javni upravi odpustiti, jih prisiliti v samozaposlitev, potem pa naj bodo plačani po pogodbah na podlagi opravljenega dela, pa prispevke naj si sami plačujejo. Seveda je treba začeti pri samem vrhu. Ker so sredstva za plačilo proračunska, pa bi morali plačilo na podlagi kakovosti opravljene storitve odobriti državljani. Temu pa bi se že morda lahko reklo demokracija.
User739856
20. 06. 2012 08.33
+4
Hitro bi ratal tko, da bi prvo moral odobrit plačilo storitve, če bi hotel, da bo storitev opravljena. Lahko si predstavljaš hec, ki bi nastal, ko bi nujno potreboval gasilce, policaje, dohtrje,... pa bi ti pred izvajanjem njihove storitve molili pod nos podpis odobritve plačila storitve. Ha, ti ugrabijo froca, pa policaji rečejo, da bojo froca iskali, če boš podpisal plačilo, al pa ti čreva visijo ven iz vampa, pa ti dohtrji tut dajo prvo za podpisat,... zanimivo bi bilo to, če bi rabil npr. reanimacijo,.. ti hiša zagori, žena not ujeta, pridejo gasilci, rečejo, prvo podpiši potem bomo reševali, če ne boš podpisal boš pa pač imel ženo hrustljavo zapečeno. Itd itd
Smackyx
20. 06. 2012 10.11
+3
Bravo jester1970! Veliko se jih tega ne zaveda in jemljejo storitve za samoumevne...
I G N O R A N T
19. 06. 2012 20.49
+2
Kaj ce bi si omislili kibuc sistem?
User825417
19. 06. 2012 20.35
+3
sej to smo že od nekdaj samo druk izras je kapitalizem
ninini123
19. 06. 2012 19.49
+0
Mislim, da je to realnost. Povsod vidimo samo minuse. ČE pač ni denarja ga ni. Država pobira na vseh mogočih koncih, vsi sam šparamo, nobenga denarja v obtoku. Js mislim, da tudi nikoli ne bi zaposlila nekoga za nedoločen čas.
lila2140
20. 06. 2012 06.42
+4
Nihče se več ne poganja za ta hud nedoločen čas. Samo pošteno plačaj delavca za pošteno delo, pa bosta oba zadovoljna. In brez skrbi, vi podjetniki znate državi malo dati in veliko pobrati. Vse na račun delavcev.
Damir Secki
19. 06. 2012 19.20
+26
Slovenistan prve klase...
Jimi1
19. 06. 2012 20.52
+22
Pa smo se včasih iz Kazahstana norce delali.....