Gospodarstvo

Električni avtomobili na trgu rabljenih vozil: kako pada njihova cena?

Ljubljana , 27. 11. 2024 10.04 | Posodobljeno pred 13 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Vozila izgubijo vrednost takoj, ko zapustijo prodajni salon. Toda kako hitro vrednost izgubljajo električna vozila? Kateri dejavniki vplivajo na to, kako močno bo padla cena rabljenega električnega vozila?

V trenutku, ko avtomobil zapusti prodajni salon, začne izgubljati vrednost, sčasoma pa kilometrina in obraba dodatno znižata njegovo ceno pri nadaljnji prodaji, piše Euronews. Kako se električna vozila obnesejo v primerjavi z vozili z motorjem z notranjim zgorevanjem? Ali bolje ohranjajo svojo vrednost?  

Električna vozila Tesla
Električna vozila Tesla FOTO: Shutterstock

Po vsej Evropi večina avtomobilov izgubi približno 50 odstotkov vrednosti v prvih treh letih, pri čemer se stopnja amortizacije upočasni v četrtem do petem letu. V osmih do desetih letih je veliko vozil izgubilo večino svoje vrednosti. Stopnja amortizacije avtomobila je odvisna od več dejavnikov, vključno s kilometrino, stanjem, ponudbo in povpraševanjem, znamko in modelom. 

Kaj vpliva na padec cene rabljenih električnih vozil? 

 Podatki skupine Autovista sicer kažejo, da cene  električnih vozil na več evropskih trgih padajo hitreje kot cene ostalih vozil.  Tri leta stara električna vozila s 60.000 km na števcu prevoženih kilometrov imajo še naprej nizke vrednosti, kar pomeni, da ohranijo manjši odstotek svoje prvotne maloprodajne cene v primerjavi z drugimi vozili v državah, kot so Avstrija, Nemčija, Italija, Španija, Švica in Združeno kraljestvo.  V nasprotju s tem so hibridno-električna vozila pokazala veliko boljše ohranjanje vrednosti.

Pri električnih avtomobilih so tukaj še dodatni dejavniki, kot so zdravje baterije, tehnološki napredek in politike, ki vplivajo na ohranjanje ali hitrejše izgubljanje cene. Nedavna italijanska študija je pokazala, da nacionalne fiskalne politike pomembno vplivajo na amortizacijo z vplivom na nakupne cene in preostalo vrednost avtomobilov. V nekaterih državah je na primer tesla model 3 zaradi subvencij do 8524 evrov cenejši od toyote corolle, v drugih pa je lahko dražji tudi za 6590 evrov, ugotavlja Euronews. Velika razlika je bila tudi v davčni obremenitvi med obema modeloma.  Te razlike v davčnih spodbudah močno vplivajo na vrednosti pri nadaljnji prodaji avtomobilov po Evropi. 

Električna vozila
Električna vozila FOTO: AP

Vpliv imajo tudi zunanji dejavniki, kot sta gospodarska kriza ali upočasnitev proizvodnje. Med pandemijo covida-19 je na primer zmanjšana proizvodnja povzročila pomanjkanje ponudbe, kar je povečalo vrednost rabljenih avtomobilov.

Sprva so se električna vozila hitreje amortizirala, predvsem zaradi hitrega napredka tehnologije baterij. Ko so se pojavili novejši modeli z boljšim dosegom in zmožnostmi polnjenja, so starejša električna vozila hitreje izgubljala vrednost.  Več ključnih dejavnikov vpliva na njihovo amortizacijo, vključno z degradacijo baterije. 

Kljub temu, da nova električna vozila običajno ponujajo garancije do osem let ali 160.000 km, skrbi glede življenjske dobe baterije ostajajo. Vendar pa podatki Recurrenta, podjetja, specializiranega za zdravje in delovanje baterij električnih vozil, kažejo bolj pomirjujočo sliko. Raziskava med 20.000 lastniki električnih vozil je pokazala, da je bilo samo 2,5 odstotka baterij zamenjanih zunaj odpoklica proizvajalca. To nakazuje, da se razgradnja baterije dogaja veliko počasneje, kot je bil prvotni strah, kar potencialnim kupcem daje večje zaupanje v dolgoročno vzdržljivost baterij za električna vozila, so zaključili v raziskavi. 

Drugi ključni dejavnik, ki ga je treba upoštevati, je tehnološki napredek: novejši modeli električnih vozil še naprej zagotavljajo daljše dosege in hitrejše čase polnjenja, zaradi česar so starejši modeli videti zastareli. Posledično lahko ta hiter tehnološki napredek negativno vpliva na vrednost pri nadaljnji prodaji starejših električnih vozil.

Pomemben dejavnik sta tudi ponudba in povpraševanje. Močno povečanje prodaje novih električnih vozil v zadnjih letih je povzročilo naraščajočo ponudbo rabljenih električnih vozil, zlasti s strani podjetij, ki se ukvarjajo z voznimi parki, kar nasičuje trg in znižuje cene. 

K temu trendu je prispevala tudi uvedba cenovno dostopnejših modelov iz Kitajske, ki je dodatno povečala pritisk na vrednosti pri nadaljnji prodaji rabljenih električnih vozil.

Tudi postavitev cen povzroča nekaj težav, izpostavljajo. Nedavna znižanja cen proizvajalcev avtomobilov za nova električna vozila so močno vplivala na trg rabljenih vozil. Čeprav so te nižje cene privlačne za potrošnike, vzbujajo pomisleke glede dolgoročne stabilnosti vrednosti rabljenih električnih vozil.

Poročilo iz septembra 2024 DoneDeala, največje irske spletne strani za prodajo avtomobilov, je pokazalo, da so cene rabljenih električnih vozil na Irskem padle za 15 odstotkov v primerjavi z letom prej zaradi povečane ponudbe in agresivnih cenovnih strategij novih avtomobilov s strani proizvajalcev. Kljub tem izzivom trg rabljenih električnih vozil raste. Padajoče cene so priložnost za kupce, ki si morda ne morejo privoščiti novega električnega vozila.  Ker tehnologija baterij postaja vse bolj zanesljiva, se stopnje amortizacije izboljšujejo, zaradi česar so električni avtomobili postali konkurenčnejši na trgu rabljenih avtomobilov, še piše Euronews. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (154)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jutri_pa_res
03. 12. 2024 13.14
Dokler bo možno še dobiti bencinca, me električar ne zanima niti v sanjah. Vendar, lani sem še komaj dobil RAV4, 4x4 bencinca (dizlov 4x4 je na trgu več, ampak sem pač šel na bencin). V električarju recimo ne vidim nobene prednosti. Če koga veseli, da mu ni treba ročno prestavljati, pač vzame avtomatika...Na črpalki pa za naslednjih 800 km natankaš v 2 minutah, kjerkoli na svetu...Itak pa, če bi vsi prešli na električarje, moramo zgraditi še nekaj jedrskih elektrarn...
Sixten Malmerfelt
30. 11. 2024 16.55
+3
10 krat precenjeni!
ap100
27. 11. 2024 21.44
+4
od prodajalca info - pada kot kamen
Ivan Kostanjšek
27. 11. 2024 20.40
-1
Kot vedno, komentirajo ljudje, ki so električni avto videli le od daleč, kaj šele da bi ga vozili. Najbolj lovske so pa tiste s servisi. Vozim Teslo Y skoraj dve leti 45.000 km, degradacije baterije sploh ne opazim, najbrž niti 1%, na servisu še nisem bil, čeprav nameravam iti v kratkem zaradi menjave filtra za zrak. Avto je vsako jutro poln, z avtom sem bil že po celi Evropi, na dolgih poteh imaš Superchargerje. Elektrika doma na pol zastonj, nobenih stroškov, nobenih težav z avtomobilom. Poznam tudi ljudi, ki so Tesle prodali brez večjih težav, priložiš test baterije in to je to. Druge napake pri tem avtu sploh niso možne, pri ICE je precej stvari, ki se lahko pokvarijo, je precej več tveganj pri rabljenih vozilih. Razumem samo argument, da ljudje v blokih, ki nimajo možnosti postavitve svoje polnilnice, skrbi polnenje. To je edino, če pa nimaš teh težav, pa ni niti enega argumenta proti. Baterija ima 8 let garancije, glede na rezultate testov bo preživela življenjsko dobo avtomobila. Končna cena osnovnega modela Tesle je nižja od cene Passata. Ampak vi ste tukaj najbolj pametni. In imate ogromno izkušenj…🤣🤦🏻
jutri_pa_res
03. 12. 2024 13.01
Po 8 letih, ko bo crknila baterija, boš ugotovil, da je cena nove baterije enaka vrednosti vozila, če ga boš hotel potem prodati,.
vlahov
27. 11. 2024 20.06
+4
Trenutno v Nemčiji stoji parkiranih vozil , novih za prodajo ,za 300 mio eur .Niso pa vsa električna .
čudna sorta
27. 11. 2024 19.49
+5
osel gre samo enkrat na led ,človek pa kolkrat hočeš!
El pi5tolero
27. 11. 2024 15.13
+12
E-tron q8 sosed je dal za novega 90 jurjev, po treh letih ga prodaja za 30 jurjev pa ga noben ne poklice, pravi da bo dal na 20 jurjev! Nimas kej! Lol
bbc.co.uk
27. 11. 2024 15.31
+6
štiri krat nič je itak za nič. samo za južne brate.
Potouceni kramoh
27. 11. 2024 14.56
+9
Dirty Harry
27. 11. 2024 14.55
+14
Nekdo, ki se vozi iz Iga v Ljubljano v službo in ima sončno elektrarno doma se mu električni avtomobil verjetno splača. Rad bi ga pa videl, da se poleti pelje na Korčulo recimo. Pride nekje po poti na polnilnico in pred njim čaka 27 turistov na polnjenje. Nemci na polnilnicah ne končajo v treh minutah, tako kot se toči gorivo. Ja zelo dolga pot bo do Korčule, mogoče bo treba celo prespat.
big_foot
27. 11. 2024 15.02
-8
Večina nas nima samo EV. Grem na tako pot z dizlom. Po drugi plati pa... recimo da vežeš 300 ojrov na mesec za gorivo + servisi - ki jih EV nima si komot 4.000 v minusu. Če imaš kolikor toliko spodoben EV pa svojo elektrarno stroška nimaš, ker vse tankaš doma. In tudi če bi bil EV edini avto pri hiši... za 4k komot eno noč počakam v hotelu. Se pa infrastruktura zelo izboljšuje tako da kmalu tudi to ne bo več problem (pa že sedaj niti ni)
mojcd
27. 11. 2024 15.18
+5
Ta z iga jebdal 20.000€ za spncno in 50.000€ za ev....elektrike in benza mesecno prispara 200€....70.000€ dobi nazaj v 350 mesecih - sele dobi nazaj!!!! To je 25 let! V 25 letih celice vzdrzevat! V 25 letih rabi vsaj 3 nove ev zaradi baterij ....res se splaca bi rekel, res
bbc.co.uk
27. 11. 2024 15.38
-4
verjamem da je nerazumljivo za vecino. no tisti ki razumemo, pa z veseljem pocnemo stvari ki se jih ne splača. :))
Gutenberg
27. 11. 2024 16.43
+4
A kdo zdele ob 16.43 fila avto s svojo SE?
Dirty Harry
27. 11. 2024 17.55
+4
big foot, po mojih izračunih, če vozim Ig Ljubljana porabi diesel cca 59€ na mesec, da ne govorimo o vložku v sončno elektrarno in pa seveda cena električnega avtomobila, če ni Geely ali podobno. Moj avto je diesel 269ps in povprečna poraba 5,9 !
oježeš
27. 11. 2024 19.13
+3
Če imaš svojo elektrarno imaš prav tako strošek, ki pa je precej nižji. Počakaj še malo ko bodo nabili cene elektrike, bo nekako tako, kot je bilo na začetku z avti na dizel gorivo. Subvencije na začetku, danes pa dizel gorivo najdražji.
mojcd
28. 11. 2024 08.19
+3
Zgleda da vsem soncne elektrarne ki se zacnejo pri 18.000€ zastonj dajo....
mijavci
27. 11. 2024 14.51
+3
Pri električnim avtom si ne morem izbiti iz glave, da nisem samo jest edini, ki lahko upravljam z avtom na cesti, med vožnjo. Ko gledaš nekatere video posnetke kako na daljavo prižigajo luči brisalce, je velika verjetnost, da je možno tudi na avtocesti pri 130 na uro obrniti kolesa, mene ta sodobna tehnologija ne prepriča .
bbc.co.uk
27. 11. 2024 15.39
-2
a servo volan maš ? električen ? renault ali vw ? želim ti veliko sreče. :))
medŠihtom
27. 11. 2024 15.47
+4
sej ni rpblem da ti drug obrača volan, težava je da gre naravnost ko hočeš zavijat oz ne zabremza ko pohodiš bremzo po gozdarsko. kar odpri inernet pa si poglej kako se tovrstne nesreče kar vrstijo. še pijan ne rabiš bit več.
bbc.co.uk
27. 11. 2024 16.05
ja....ne no. ne drži. :) :) saj veš da ima vsak avto vse to testriano pred proizvodnjo ? je pa res da moraš zavoro pritisniti.. pa gume tudi morajo biti ne dirkalni profil :) ...podrobneje preberi poročilo iz usa...tam nimajo r standrda asfaltirane podlage...tam ves asfalt drsi. tud najkice so smrtno nevarne...preberi malo... :)
medŠihtom
27. 11. 2024 14.33
+8
najvecja težava teh daljinskih igračk na baterije je, da s tem ko se nanje preveč zanašaš in si od njih odvisen, zgubiš svojo suverenost, neodvisnost, samostojnost, od zasebnosti se lahko posloviš, ter postaneš talec sistema in korporacij. je lahko še kaj slabšega od tega, v teh spremenljivih časih. mislim da ne ! tako da, čkoda octavia ali kaj podobnega, poceni in trpežnega bo še kako prav prišlo ko se te bo sistem enkrat spravil privijat malo bolj zares.
big_foot
27. 11. 2024 14.53
+0
Ja in medtem nosiš najbolj vohunsko zadevo v žepu. :-)))
medŠihtom
27. 11. 2024 15.23
+4
nisi ravno razumela ane. telefon ni bistven v življenju komot ga vržeš v smetnjak in je konec sledenja, daljinski avto na baterije pa v primeru da je treba poniknit postane neuporaben isto sekundo.
bbc.co.uk
27. 11. 2024 15.34
-2
a si že slišal za gps? verjetno tvoj dizelski dinozaver premore navigacijo v vozilu ? se moram kaj naprej napisat ? :)
detect
27. 11. 2024 13.58
+10
Ameriška študija je pokazala, da so stroški popravil električnih avtomobilov lahko za zavarovalnice in njihove lastnike višji kot pri avtomobilih s termičnimi motorji. To naj bi veljalo predvsem za tesle.
bbc.co.uk
27. 11. 2024 15.40
-7
res si teslo. najpriej si privošči teslo, potem servisiraj teslo. potem pa piši..teslo. :))
amedeo
27. 11. 2024 13.28
+12
Vse v redu in prav, vendar, ko je čas za prodajo rabljenega električnega avtomobila se šele začnejo glavoboli, zelo malo kupcev, zelo nizke cene, ni kakšnega zanimanja in navdušenja. Velika verjetnost, da ga prodaš globoko pod ceno.
bbc.co.uk
27. 11. 2024 15.43
-1
če je reno ali vag potem se strinjam. niti toliko ni vreden kot se rabljen prodaja. s.m.eti zapakirane v zlato... prišel je čas ko je kinez rekel kaj je pa ta šiit iz nemcije.....#tik_tak
stylo
27. 11. 2024 13.24
+6
Kupi elektro,pa oženiš z avtom
Svnski
27. 11. 2024 13.16
+13
Če se pokvari je pa baterija dražja kot nov avto.
Ivan Kostanjšek
27. 11. 2024 13.30
-11
Saj če avto ICE zariba, je tudi tak strošek. Možnosti, da pride do enega ali drugega dogodka, so približno enake oz je verjetno večja možnost glede na statistiko, da zariba mašina.
krompirček
27. 11. 2024 14.42
+6
masino kupis za 3000 novo . za baterijo pa das najmanj 10000 ali pri tesli 30000
viking76
27. 11. 2024 14.46
Ivan 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
big_foot
27. 11. 2024 14.57
-4
Torej, ko sem nabavil avto je bila baterija zanj 16k eur. Po treh letih je cena baterije okoli 10k eur. Pri čemer od kje ti ideja da se menja cela baterija? Menja se okvarjen segment in je servis tega okoli 2k. Konec koncev pa 10 let je garancije na baterijo. Če mi vmes crkne, njihov problem. Če mi crkne pol ure po 10ih letih pa sem toliko privarčeval v tem času ker ne vozim tastar avto da sem naredil že plus. Kar je lahko problem za EV je samo da pač ni za vsakega in vsake potrebe.
bbc.co.uk
27. 11. 2024 15.47
+1
kake klobase so to ? tesla najcenjsa baterija 8000, najdrazja 14000. golf..menjalnik 6200 (dsg), dizel motor 2.0 115ks 7.800 brez priteklin. še kaj tre zanima? 260 kw elektro motor, tesla (z prenosom (recimo kot menjalnik)) 4100. zakaj ne vprašate preden pišete kar nekaj ?
Ivan Kostanjšek
27. 11. 2024 20.43
Cogo
27. 11. 2024 13.15
+22
dejstvo je, da je rabljen el. avtomobil neprodajljiv. tale članek pa ne pove čisto nič.
bbc.co.uk
27. 11. 2024 15.50
-6
Uporabnik1874611
27. 11. 2024 13.11
-18
EL avto nimam zaradi ekologije. Le zato, ker ima fantastične pospeške, ker ga ne rabim servisirati in ker je software fantastičen - ogrejem in ohladim ga na daljavo, na primer. Vozi se veliko bolj mirno v tišini - kar me je izredno moti, ko se na vsake toliko časa vsedem v službeni ICE in je ropot motorja zelo nadležen. Pa všeč mi je, da recimo ne izpušča plinov in smradu in tako ne zastrupljam pred hišo. Nikoli nazaj na ICE - razen kakšen porsche ali ferrari, seveda.
bbc.co.uk
27. 11. 2024 15.51
-6
res je. šele ko se voziš nekaj časa z električarjem ugotoviš kakšna jajca so stari analogni avti.
zvoneti
27. 11. 2024 12.49
+27
Bedakov-kupcev el. avt., ki na lahek način pridejo do denarja je zmanjkalo, vsak dan nova reklama za ta sranja, jah, ne bo pomagalo, zastonj se trudite.
bbc.co.uk
27. 11. 2024 15.56
-4
ni servisa-strošek 0, ni cestnega sklada - strošek 0, država prispeva subvencijo - strošek 0, ni goriva - strošek 90% manj kot primerljivo zmogljiv navaden avto, finaciranje brezobrestno eu direktiva, pa če kupiš ev na podjetje poračun ddv -ja. podpis: bedak :))
iMichael
27. 11. 2024 12.46
-11
hmm ponavadi komentirajo ljudje, ki niso nikoli rpobali vsaj en mesec se peljat z e- vozilom. Se pa strinjam, da to ni za vsakega, ker infrastruktura še ni razvita in pred blokom da čakaš kdaj boš polnil je nesmiselno in ni dobra izkušnja. Če vzamem sebe za primer. Do junija tega leta sem vozil dizla skozi celo življenje. Miljon kilometrov. Sedaj imam 6 mesecev elektro vozilo. Doma polnim na trifazno vtičnico. To pomeni da se ne ukvarjam s polnilnicami večino časa. Ogromno enega denarja mi ostane v denarnici, to komaj sedaj vidim ko ne tankam. se vsak dan v službo vozim in mi prevoz ostane v denarnici. Imam solarno doma in energija prihaja iz sonca. Stroškov ni nobenih razen gum. Domet, ki je večna dilema hmm kaj bi reku.. Z enim polnjenjem pridem povsod po Sloveniji in domov. To pomeni za 95% relacij polnim doma. Parkrat na leto pa polnim v tujini. Vedno sem se vprašal kako to zgleda a čakam, a je gužva itd. Gužve še nisem imel, ker kaže avto ali je zasedena polnilnica ali ne. Avto sprejme 130kw moči polnjenja. Na hitri polnilnici je to 10-15min polnjenja. Tako da če gledam sebe se nisem zafrknu z nakupom. Bom pa lahko kaj več povedal ko bo star vsaj 10 let in več. Izkušnja za peljat je pa neprimerljivo bolj mirna in odskočna kot pri navadnem motorju. Bonitete so tudi, da so polnilnice na atraktivnih mestih kjer ne plačaš parkirišča. Bled, Kranjska Gora, Portorož, Center Ljubljane itd. Tudi v hotelih kjer bivaš brezplačno. Zanimivo da je največ avtov iz skandinavije na cesti in nimajo težav z dometom. V Sloveniji, ki smo pa zelo majhna država in dejansko prideš povsod pa ljudje razmišljajo najbolj o dometu avta. Imamo pa pred nosom Italijo, Avstrijo, Hrvaško itd.
Valkidžija
27. 11. 2024 12.56
+22
Kaj pa naložba v solarno? A to za tebe niso stroški in kdaj se ti bo amortizirala? Ko boš s tem na nuli, šele takrat se začni hvaliti, da ti je nekaj ostalo v žepu.
Rožice že odcvetajo
27. 11. 2024 12.58
+9
iMichael, hvala za izčrpen in praktičen vpogled.
mmickica
27. 11. 2024 13.06
+17
Koliko si dal pa za avto v primerjavi z bencinarjem na primer in koliko za solarno elektrarno? Vprašanje, če se to sploh povrne za časa življenjske dobe enega in drugega, po mojem ne.
Mukec
27. 11. 2024 13.06
+12
Stroškov ni nobenih, kaj pa razlika pri ceni novega vozila? 10, 20 jurjev, koliko je to pokritih stroškov pri bencincu ali dizlu? 🙃
mb3zb6
27. 11. 2024 13.16
+1
Vam odgovorim - ker imam zelo podobno izkušnjo kot iMichael: torej, pred 3 leti je bil vložek v solarno 10.000€. V teh treh letih smo za elektriko doma (ogrevanje, kuhanje, hlajenje in zadnja 2 meseca avto) porabili cca. 600€. (Prej smo imeli cca. 60€ elektrike na mesec + 1500€ kurilnega olja, kar v 3 letih znese 6.600€). Torej bo elektrarna kmalu amortizirana. Avto je pa star 2 meseca, zaenkrat prevoženih 10.000 km, cena z vrnjeno subvencijo 21.000 € (kar ni nič dražje kot bencinar ali dizel v tej velikosti, torej dolžine 4,3 m).
iMichael
27. 11. 2024 13.33
-1
stroški naložbe mene ne stanejo nič več kot me je prej stala elektrika. prej sem plačeval elektro Ljubljani, sedaj plačujem kredit. Znesek enak gre samo da zdaj banki prej pa elektro Ljubljani. Sedaj ne plačujem nafte, pred tem sem jo. Tako da moja računica drži...
Tomy1
27. 11. 2024 13.35
+4
Tale Miha dober prodajnik ziher ne bo, ker o ekonomiji nima pojma !
iMichael
27. 11. 2024 13.36
-2
Za avto sem dal 24.000evrov manj kot stane cena v salonu. 10.000€ davka sem dobil ker je na podjetje in 10.000€ sem dobil popust ker so ga registrirali in čakal 3 mesece da so mi ga prodali kot testni avto čeprau je skoraj nov.Tako da me je prišel 15.000€ ceneje kot diesel.
iMichael
27. 11. 2024 13.38
-2
Še računica glede solarne. trenutno porabim 15mw elektrike kar znesek okvirno 3.000€ na leto. 500 evrov naj stane omrežnina po novem pa ni toliok ampak naj bo. 2500 mi ostane vsako leto. Solarna je stala 14.000 evrov.5,5.5 let in se je obrnalo. S tem da je 2 leti že okrog
iMichael
27. 11. 2024 13.44
-2
Mogoče še drugi pogled. Prej ko sem mel dizla sem dajal denar Petrolu. sedaj z ženo oba dobiva povrnjeno kilmetrino 320 evrov na mesec. Kredit za avto je pa 370 evrov. To pomeni isto mi gre iz denarnice kot prej, samo da zdaj vozim nov avto. Se pa veselim kakšnih vprašanj razen talanja minusov. Tukaj smo da se pogovarjamo, debatiramo. Kupi naj si vsak kar misli da mu je ok. Nima pa smisla selektivno ocenjevati stvari in pisat vse slabo o ničemer kar nisi sam sprobal.
titomeni
27. 11. 2024 14.00
+3
Elektriko ti dajejo zastonj ko je 3 dni skupaj oblacno? Ker dvomim da imas se baterije za 10k e
iMichael
27. 11. 2024 14.11
-4
Moja baterija je omrežje. Netmetering, upam da veš kaj to pomeni...
big_foot
27. 11. 2024 14.51
-3
iMichael... podobno. Naložba v solaro... višek je bil pa sem vtaknil v to. Bolje da mi na strehi denar dela kot pa da mi inflacija denar požre. Pri meni pa letni strošek za avto prej je bil cca 4000 eur. Sedaj pa mogoče 50 eur na leto. Enako domet ni problematičen, itak so mi pa smešni ljudje ko nujno rabijo cca 800 in več dometa. Kot da se 8 ur brez prestanka voziš. :-)
bbc.co.uk
27. 11. 2024 15.58
-4
iMichael
27. 11. 2024 16.55
-3
Vsak dan to poslušam. Nima smisla se pregovarjat. KO pa vprašam kdaj je nazadnje naredil 800km v kosu se pa ne more spomnat oziroma reče ja lansko leto sem šel na morje. In ga potem vprašam a ti pol kupuješ avto za 1x na leto ko greš na morje al za vsakdanjo uporabo? Ponavadi se tu zgodba konča
mb3zb6
27. 11. 2024 17.16
+1
Za tiste ki ne vejo: ne gleda se kolk narediš vsak dan pa koliko vsak dan porabiš, ampak se gleda na celo leto, koliko si naredil in koliko si poreabil. Bo šlo?
mb3zb6
27. 11. 2024 17.17
+0
Pa všeč mi je tudi ta - a imate dovolj doma štroma za avto? Najbolj fajn je, če jih potem vprašaš, kolk mislijo, da imajo še oni v vrtini nafte?
Sinner 666
27. 11. 2024 12.39
+13
kvazi propaganda za strom