Gospodarstvo

Hrvaški Osimpex obupal. Je to konec Peka?

Tržič, 23. 05. 2013 15.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Hrvaški Osimpex ne bo prevzel Peka, saj zaradi dodatnih pogojev, ki so mu jih naložili, ni dobil odobritve bank. Kaj to pomeni za prihodnost Peka, še ni jasno, a že pred dvema tednoma so v Tržiču opozarjali, da sveža sredstva potrebujejo – v dveh tednih.

Hrvaški Osimpex ponudbe za prevzem Peka, ki je potekla 30. aprila, ne bo podaljšal. Ker so mu naložili dodatne pogoje za prevzem tržiške tovarne, ni dobil odobritve bank.

"Ker so bili naknadno, po parafiranju pogodbe, ki je bila izpogajana s strani komisije za prodajo Peka, Osimpexu podani dodatni pogoji za prevzem Peka, Osimpex ni dobil odobritve banke, sam pa ni mogel podaljšati svoje ponudbe," je pojasnil lastnik družbe Željko Biloš.

To pomeni umik Osimpexa od nakupa Peka, vsaj po takih pogojih, kot so bili dogovorjeni. Osimpex je bil sicer za Peko pripravljen odšteti dva milijona evrov in zagotoviti še šest milijonov evrov za dokapitalizacije.

Je Peko še mogoče rešiti?
Je Peko še mogoče rešiti? FOTO: Reuters
Jaz ne morem najti rešitve. Država je tista, ki mora nekaj storiti. Predsednik uprave Peka Janez Sajovic

Kaj to pomeni za prihodnost Peka, še ni jasno, a družba bi denar, ki bi jo obdržal nad vodo, potrebovala že pred nekaj dnevi. Mesec dni je že minilo, odkar so vlada in poslanci potrdili prodajo Peka Hrvatom, pred dvema tednoma pa so obstoječi lastniki potrdili njegovo dokapitalizacijo. Takrat so poudarili, da bi sveža sredstva potrebovali v 14 dneh. S tem bi vsaj delno poplačali obveznosti do dobaviteljev, bank in države. Poravnati morajo tudi prispevke za zaposlene, ki jim bo Peko tudi za april lahko zagotovil le akontacijo plače.

Proizvodnja v podjetju medtem teče, saj so mu dobavitelji, potem ko sta vlada in državni zbor dala zeleno luč za prodajo, zagotovili nekaj materiala. Do konca maja bo tako v proizvodnji še obutev iz kolekcije pomlad-poletje. Zelo velik problem za nadaljnji obstoj Peka pa bi bil, če v kratkem ne dobi sredstev za nakup materiala za začetek izdelave jesensko-zimske kolekcije, je pred tednom dni opozoril predsednik uprave Peka Janez Sajovic.

Razmere v Peku torej ostajajo kritične.

Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Stanko Stepišnik je aprila govoril o drugi možnosti za Peko. "Plan B je prodaja Peka drugemu kupcu, ki bi dal boljše garancije, kot smo jih dobili od tega kupca," je dejal 18. aprila. Če za Peko ne bi našli kupca, bi mu lahko pomagala tudi država, kot je bilo že prvotno načrtovano, preden se je država odločila za prodajo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (73)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

antayla
24. 05. 2013 09.25
+6
Mislim, država podjetjem, ki so v razsulu pomaga, dobra podjetja pa ruši. Groza, kje mi živimo. Nobenih svežih idej, samo pobiranje ljudjem in investiranje v povsem napačne investicije. Kdo lahko to ustavi?? Počutim se kot kekec v tej kokošji državi!!
antonino
24. 05. 2013 09.02
+8
kaj boste pa potem, ko ne bo v slo nobene firme več - mešali in prodajali meglo, samo kupcev za njo ne bo več. VAŽNO JE, DA SANIRAMO BANKE - A SEDAJ VESTE, ZAKAJ FIRME PROPADAJO ENA ZA DRUGO. PA VI STE NARODNI IZDAJALCI - POGREBNIKI SLOVENSKEGA NARODA
12345cenzurirani54321
24. 05. 2013 08.41
+4
MOrda pa jih je premalo podkupil ????
jagoda1972
24. 05. 2013 08.27
+5
V Peku bi morali dati "na čevelj" dizajnerje. Ja kakšne modele pa delajo ? Še malo pa bojo že tako obubožani delavci s povprečno starostjo 50 let tam začeli kuhati šnops.
ŽigaLausegger
24. 05. 2013 04.30
+14
Situacija Peka je odraz njihovega dosedanjega dela: (a) v Peku še danes najdete ljudi, ki na delovnem mestu popivajo, kriva je uprava, ki to dopušča, (b) v kolikor pogledate strojno opremo za izdelavo čevljev vam je takoj jasno, da v razvoj uprava nikoli ni vlagala, (c) v Peku so hodili po modnih revijah drugih proizvajalcev in dokaj slabo kopirali njihove modele namesto, da bi najeli dobre dizajnerje in zdizajnirali lastne zanimive modele, (d) po drugi strani so financirali katastrofalen dizajn Gačanoviča, ki je na njihovih modnih revijah razstavljal čevlje namenjene zelo ozkemu občinstvu (gejem) Kriv je management, še bolj pa tisti, ki je takemu managementu dopustil tako ravnanje...
Far Cry
23. 05. 2013 22.27
+5
Za propad slovenskega gospodarstva smo krivi tudi mi potrosniki. Kdaj ste (smo) nazadnje cevlje kupili pri Peku? Kdaj obleko pri Muri? Kdaj pa pri Beti Metlika? Kdaj ste pili sok iz Fructala (dokler je bil se nas)? Kaksne gume imate na avtu? Sava? Ali morda le kaj drugega? Imate v stanovanju pohistvo Lipa? Pohistvo Brest? Liko Vrhnika? Tudi ne? Morda je pa vsaj WC-splakovalnik iz Liv Postojne? Kaj pa TV, stedilnik, pralni stroj, pomivalni stroj? Vse Gorenje? Ali le kaj drugega?
Hrvatski_Ponos
23. 05. 2013 22.29
+3
Kdo pa je tak mazohist da mece stran denar za izdelke ki si jih komaj nastel???
žuga
23. 05. 2013 23.12
+3
To so nas naši 'osamosvojitelji'prepričevali da je tuje bolje kakor domače......medtem ko je bilo to v YUGI vse razprodano ,v svobodni Sloveniji in Evropi noče več nihče domačega blaga
Frankly
23. 05. 2013 23.43
+7
Area51: Dokler bodo cene slovenskih proizvodov 3x drazje od priznanih svetovnih firm, ne bo nakupa! In, da ne bo nesporazuma, od Peka sem si kupil gojzarje, ki so se po letu in pol odlepile na sprednjem delu. Imam pa se ene gojzarje, stare 5 let, neznanega proizvajalca, pa so kot novi.
MaunelNeuer
24. 05. 2013 03.27
-5
ponos brigaj se zase pa za tvojo gnilo croatio, ki jo rešuje samo obala
Amethist
24. 05. 2013 09.33
+8
Are51: Pr nas doma imamo hladilnik Gorenje, ki smo ga kupli 10 let nazaj, pa je ves polomljen, lucke ne delajo itd, ceprav z njim ravnamo normalno. Dve leti nazaj smo kupli novo kuhinjo, pa dal notr korito od Kovinoplastike Loz, ki je ze RJAVO in zgleda, kot da je umazano. Pralni stroj Gorenje je star nekaj let in kljub normalni uporabi so vratca zlomljena in lucka ne dela. Imam 15 let staro Gorenjevo katodno televizijo, ki se vedno dela. Kaj hocem povedat.... vse kr je novejse izdelave, je nekvalitetno. In slovenski izdelki so... sorry... predragi za kvaliteto, ki jo zagotavljajo. Skoda. In ravno zato ker podjetja niso konkurencna in so njihovi izdelki nekvalitetni, narod kupuje cenovno bolj ugodne tuje izdelke. Shoot me... ampak denarja pr nas nimamo tolk, da bi ga skoz okno metali. Ja?
ves da vem ;)
24. 05. 2013 11.12
+4
Peko- Loyd- boljši in CENEJŠI Mura- Hugo Boss- boljši in CENEJŠI Fruktal- PIVO JE CENEJE ZATO NAŠA MLADINA PIJE PIVO Sava- obrabljene v eni sezoni, bridgestone 4 sezone pa imam še 5mm Pralni stroj- Candy- sam poglejte servisno službo ,... še in še bi lahko naštevali Kot že povedano, mi vse vemo in vse obvladamo, pa ja de...A se res ne bomo nič naučili, vsi kateri nas poznajo in vedo da obstajamo se nam smejijo. No jaz sem preselil že komplet vse iz Slovenistana, saj sem bil pred bankrotom, sam nisem dolžan nič, imam pa dolžnikov za cca 260.000 eu katere ne morem izterjat tako. V drugi državi greš v zapor, pri nas pa nič, jao jao SDK nazaj.
etomene
24. 05. 2013 11.31
+0
Dokler je Peko delal solidne robustne čevlje za vsakdanjo uporabo, sem jih kupoval. Ko so kakih 10 let nazaj svojo usmeritev zožili na čevlje "za kravatarje" tj. tanke lahne šik papuče za višji sredni sloj, sem prešaltal na Alpino. Morda so se zadnje čase spet kaj spametovali, ampak nisem na tekočem, ker sem nehal zahajti v njihove salone.
mac4_m
23. 05. 2013 22.21
+4
smo napovedovali že ob zrežirani razrešitvi gospe gorjupove, da bo naslednja klika, ki bo prišla, prišla z nalogo dokončno uničiti peko. Povsem jasno je sedaj že dejstvo, da se slovenska podjetja kradejo in uničujejo namerno. Vendar slovenci niso pozabili, in prišel bo čas, ko bojo vsi vpleteni od prvih diners kradljivcev odgovarjali pred zakonom, pa čeravno so sedaj še na oblasti. Časi se hitro menjajo..
Jeanus1
23. 05. 2013 21.54
+3
Nič čudnega, da je obupal še on, potem ko smo obupali že vsi mi ostali.
Hrvatski_Ponos
23. 05. 2013 21.40
+10
"Jaz ne morem najti rešitve. Država je tista, ki mora nekaj storiti." A nisi ti predsednik?? Kdo pa more najti resitev in/ali dobro poslovat ce ne predsednik?? Ocitno SLAB,ce si pripeljal do tega. In da naj te sedaj davkolacevali resujejo? Ce si NESPOSOBEN pusti mesto komu drugemu. Itak sedaj je ze PREPOZNO!
Hrvatski_Ponos
23. 05. 2013 21.03
+12
Oj,oj,oj janezi! Enkrat ki je kdo iz tujine pripravljen ulagat va vaso "drzavo",ga odzenete! :))) Ni cudno,da ste postali zadnji med zadnjimi in v bankrotu.
Jeanus1
23. 05. 2013 21.58
+8
Velesposobni slovenski managerji so skupaj s politikanti vseh vrst grobarji Slovenije, žal imaš prav. Pri vas delujejo vsaj sodišča, kar je pohvalno, pri nas pa očitno ena sama greznica.
Prassek
23. 05. 2013 21.03
+3
A je kdo Stepišnika vprašal od kod mu denar, da pomaga vsem tem firmam???? Očitno bodo potopili več malih zato, da rešijo eno propadajočo veliko.
Mnekej povedou
23. 05. 2013 20.36
+3
če ne gre ne gre, raj keš v firmo k ma prihodnost!!!!!
bergla 1
23. 05. 2013 19.07
+1
Admin, zakaj brišeš??
pikacrna
23. 05. 2013 18.34
+3
na bruhanje mi gre.Hrvatom,ki za kruh nimajo bi mi prodali firme.Sramota;sramota,mora prit do nekih sprememb,pa naj bo to revolucija
Jeanus1
23. 05. 2013 22.00
+7
Kdo pa misliš, da bo kupil te ruševine, avstrijci, nemci, italijani, amerigosi? Pri takšni davčni politiki v Sloveniji nikoli nihče drug. Saj niso priplavali po župi.
AndrejPaTo
23. 05. 2013 18.21
+10
Firma se rešuje takrat ko še ima perspektivo in konkurenčne izdelke, ko je management sposoben. Pri nas se firme rešujejo zato, da bi ljudje životaril še vsaj eno leto na minimalcu, da bi se davki uporabili še za eno črno luknjo in da bi kak evro še kapnil v hiško kakega strankarskega kolega. In zato ker smo taki bomo životarili še naslednje generacije.
danielt
23. 05. 2013 18.12
+5
Naj na Diners kartico dvignejo 2miljiona
antitrust08
23. 05. 2013 17.20
+27
Poglejte; naj Peko, Gorenje, Elan, MLM in ostale firme pocrkajo. Kdo jih rabi ? Glavno je, da imajo prfoksi 1.500 € plače, pa uni na občinah po 1.200€, pa sodniki po 5.000€, pa doktarji po 8.000€, ...Mi smo ja Slovenija !
HIPOKRATKA
23. 05. 2013 17.27
+16
Res je žalostno v tej Sloveniji. Peko, paradni konj obutvene industrije, s toliko in toliko priznanji, kdo te je potopil? Menim, da je takšni tovarni vredno pomagati iz nastale situacije in nad porabo dodeljene pomoči bedeti. Ne smemo dopustiti, da takšna industrija usahne in spet delavci izgubijo delo.
Jeanus1
23. 05. 2013 22.01
Ja in kaj boš naredila, oziroma kaj lahko narediš? Se pa sicer strinjam.
kitzbil
23. 05. 2013 17.19
+17
ma ne zastopim, če delajo pa prodajo, pa kje je pol denar????????
danielt
23. 05. 2013 17.59
+13
V žepih .... mislim da se ve v katerih ......
mastablasta
23. 05. 2013 19.42
+4
ali pa prodajajo pod ceno oz. z zelo nizko maržo, ki ne krije stroškov razvoja novih izdelkov.
LovecNaKomuniste
23. 05. 2013 17.10
+5
To................................. Levaki in nacionalni interes za ceno propada.
Klemenqwsqq
23. 05. 2013 17.25
+4
Ja raje na cesto ogromno ljudi kot probati zares prodati. Bravo izdajalski levi fa*isti
I G N O R A N T
23. 05. 2013 17.08
+20
Koliko gospodov se je nasesalo iz te firme?
Iztok Strel
23. 05. 2013 17.13
+8
CK-jevec
23. 05. 2013 17.14
+11
največ Tomaž F.Lovše. Potem pa še kakšen Rop,Šuštar in Čad.